eitaa logo
جهادگران تبیین بسیج
3.7هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
3.2هزار فایل
کانال تحلیلی ویژه هادیان ، اساتید و سخنرانان بسیج سراسر کشور پل ارتباطی با ادمین @Maahdeyar313
مشاهده در ایتا
دانلود
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─ 🇮🇷 ⏰ساعت::21/30 🗒تاریخ:99/0/29 🔍☆◁ 🏴☆◁ سوگواری 🔖☆◁ اول 📖✍ارائه: حجه الاسلام 👤◁طرح سوال 🆔@ilyan313 🔮گروه منتظران بوی گل نرگس https://eitaa.com/joinchat/138739731C82b4a9f519 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─═༅𖣔🌺𖣔༅═─ 🇮🇷
هدایت شده از نخوچی
🏠 متروکه 🏡 مخروبه 🌋 روی گسل 📢 در پی اظهارات جنجالی آقای فتاح در برنامه نگاه یک سیما و نام بردن از افرادی که املاک مستضعفان را در اختیار گرفته و پس نمی دهند😯 موجی از اظهار نظرها و پاسخگویی های عجیب و غریب به راه افتاد. نکته بسیار جالب در بین تمام پاسخ های داده شده این است که ، هیچکدام از این افراد منکر در اختیار گرفتن این اموال نشدند ، ولی هرکدام یک عیب و نقصی روی این اموال گذاشتند.🤔 🕯یکی گفت این ملکی که ما تصرف کردیم مخروبه بوده.😁 🕯دیگری گفت این ساختمانی که ما در اختیار گرفتیم متروکه بود.😂 🕯و اخیرا یکی دیگه گفته اصلاً این جایی که برای مدرسه غیر انتفاعی گرفتیم روی گسل است 🌋 و به درد نمی خورد.🤣 🏡 خیلی عجیبه این اموال و املاک که در گرانقیمت ترین نقاط تهران هست، همگی متروکه ، مخروبه ، به درد نخور و روی گسل است. 💥 ✍ ارادتمند جمیع دوستان: شریف شِروِدانی 🕯🌹🦋 به کانال طنز سیاسی اجتماعی 🌿 نخوچی 🌿 یه سری بزنید. 🆔️ @nokhochi 👈
هدایت شده از کانال مداحی
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─═༅﷽༅═─ 📖✍عدالت در مدرسه فرهنگ یا ویژه خواری اسلامی!!! 🌀موضوع ویژه خواری با نیت خیر ، من را به یاد نقد همان موضوع هدف وسیله را توجیه می کند!!! ... از دوران بحث های اوایل انقلاب با کمونیست ها می اندازد. 🌀آن روزها می گفتیم که در نگاه اسلامی ، هدف وسیله را توجیه نمی کند، بنده هنوز و کماکان این را می گویم. 🌀برخلاف آنچه مرسوم شد و پذیرفته شد، معتقدم مسئول در نظام اسلامی می بایست از بهره مندی کمتری برخوردار باشد. ☄قاعده استکباری است که هرچقدر مقام و منصب بالاتر باشد ، بهره مندی از حقوق و مزایا هم باید بالاتر باشد.!!!! بلکه کاملا بالعکس ، در نظام اسلامی این قاعده کاملا معکوس است ، همانگونه که ولی فقیه نیز به تاسی از مولای متقیان ، برای خود شئونات مادی حداقلی را هم نمی پذیرد. 🌀در عین حال اینکه وظیفه اجتماع است ، تا مزایای ویژه در اختیار خانواده شهدا و جانبازان خود قرار دهد، نه یک بیعدالتی ، بلکه عین پاسداشت از ارزشهاست. 🌀اما در مصداق باید بگویم ، برای احیا علوم انسانی و فرهنگ ، ایجاد چیزی بنام مدارس فرهنگ ، یا برای تربیت دانشجوی طراز نظام اسلامی ، ایجاد دانشگاهی خاص بعنوان دانشگاه امام صادق (ع) و ... آنطور که بوجود آمده اند و رشد یافته اند، مدلی اشتباه و با آثار سوئ بوده است. ☄هرچند که این مراکز مهد پرورش نیروهای بسیار خوب و متعهد هم بوده اند. 🌀بعنوان فردی که پدرم یک معلم بود ، خودم نیز سالها تجربه تدریس و همچنین مدتی مدیریت آموزشی در یکی ادارات مناطق شمال تهران را در اوایل انقلاب داشته ام و با وجود مدارس خاص اسلامی،(حتی از دوران شاه ،چون مدارس علوی و نیکان و روشنگر ...) آشنا هستم، مدارسی که خط تربیتی انجمن حجتیه را دنبال کرده اند، یا مدارسی مانند مفید که سعی در احیا خط انقلاب را اما با همان روش ها داشتند ، آشنا هستم، باید بگویم: 🌀در نظام عادلانه اسلامی، این ویژه خواری ها نه فقط در حوزه فرهنگ و آموزش ، بلکه در تمامی حوزه ها اعم از صنعت و کشاورزی و ... نیز اشتباه است. اگر امتیاز ویژه ای ، چون سهمیه خانواده شهدا در انواع آزمون ها و گزینش ها ، که تقسیم امکاناتی محدود در بین مشتاقان و داوطلبینی بیشتر است، شفاف و بدون پرده پوشی و مخفیکاری و مکاتبات و مجوزهای خاص باشد!!! و در معرض دید همگانی قرار داشته باشد بلا اشکال ، بلکه لازم است. ☄اما اگر نظام در هر سطحی از افشای چنین مجوزی به هر دلیل غیر از دلایل امنیتی ، امتناع دارد، آن مجوز و رانت ، ویژه خواری است. 🌀تمثیل آن مانند موضوع غیبت است، اگر گوینده امکان بیان موضوع را در شرایط عام دارد دیگر مفهوم غیبت که فعلی زشت چون خوردن خام گوشت برادر تنی است، نخواهد بود و اگر کلام نسبت داده شده در ملائ عام به فرد نادرست باشد که حکم تهمت دارد و مستحق مجازات. ☄اما گرفتن چنین مجوزها و امکانات ویژه از مقامات و خصوصا رهبری، آیا خطا و گناه برای آن مسئول و مقام محسوب می شود یا نه؟ 🌀اگر اعطای چنین مجوزی در حوزه اختیارات شرعی و قانونی آن مسئول یا رهبری است، وظیفه او دقت در تشخیص و ضرورت موضوع است که ممکن است با انجام مشورت کارشناسی به درست یا خطا گرفته شود. 🌀برای مثال تصمیم در موضوع مجوز حقوق های نجومی برای افراد و پست های خاص، یا برداشت از صندوق ذخیره ارزی، .... قطعا پس از ارائه گزارش کارشناسی به محضر رهبر انقلاب ، گرفته می شود. ☄تصمیمات صحیح یا غلط در هر یک از این موارد و مجوزهای خاص، بیشتر از آنکه مسئولیت آن بعهده رهبری باشد ، بعهده آن نظام کارشناسی و تجزیه و تحلیلی است. 🌀هرچند که این امر از مسئولیت به مراتب بیشتر افراد و اشخاصی که چنین مجوزات و رانت هایی را اخذ کرده اند اما در بکارگیری صحیح آن مطابق با آنچه در طرح توجیهی اولیه آمده بود، سهوا یا عمدا کوتاهی کرده باشند، چیزی کم نخواهد کرد. 🌀به نظر حقیر ، راهکار جلوگیری از تصمیمات اشتباه کارشناسی در خصوص این مجوزات ، که ممکن است به ضرورت در مقطعی خاص، شرایط بحرانی همراه با محدوده زمانی داده شود، «شفافیت» است. ☄«شفافیت» باعث می شود تا تجزیه و تحلیل در دایره بسته و با جمع فکری محدود انجام نشود و خطاهای عمدی یا سهوی کارگزار قبل از تبدیل شدن به یک بحران و مسئله اجتماعی ، در معرض قضاوت عمومی قرار گیرد. 🌀این دو موضوع یعنی «شفافیت» و اصل «معکوس بودن میزان بهره برداری مقامات بر حسب مناصب» در نظام اسلامی برخلاف نظام استکباری راه حل برون رفت از چنین اشتباهات ایجاد شده در گام اول انقلاب است. ✍ دکتر 🗒 ۹۹/۰۵/۲۹ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌🆔 @ammareyon ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ 🇮🇷 عماریون
HAMRAZMAN.pdf
2.1M
چکیده‌ی ۱۰گفتار کتاب "علیه‌السلام" «نقش دوازده امام شیعه در اجتماع اسلامی چه بوده و چرا وجودشان لازم بوده است؟» این سؤالی است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی ۱۰ گفتار، در سال ۱۳۵۱ شمسی به پاسخ آن پرداخته‌اند. در این کتاب مطالب فوق‌العاده مهم پیرامون نقش و سیره‌ی سیاسی_اجتماعی اهل‌بیت"علیهم‌السلام" مطرح شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
99-05-29.pdf
791.9K
🗓نشريه الکترونيکي پيشخوان خبر ◀️ شماره 289
جهادگران تبیین بسیج
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─═༅﷽༅═─ 📖✍عدالت در مدرسه فرهنگ یا ویژه خواری اسلامی!!! 🌀موضوع ویژه خواری با نیت خیر ،
سلام علیکم نکته مهم اینکه افرادی که مدعی دریافت مجوز از حضرت امام و حضرت آقا هستند تا کنون هیچ سند و مدرکی ارائه نکرده اند و صرفا ادعاهای شفاهی و هزینه کرد از مقام ولایت و رهبری بوده اند. نکته دوم، در پرداخت های نجومی کسی مجوزی از حضرت آقا دریافت نکرده و اتفاقا سرسخت ترین موضع گیری در مقابل این بی عدالتی از طرف حضرت آقا اتخاذ شد و دستور پیگیری قضایی و بازگرداندن اموال به بیت المال دادند. نکته سوم ، اینکه این موارد از بارزترین مصادیقی است که حضرت آقا فرمودند در بحث عدالت عقب هستیم.
یڪی گفٺ: هنوز با این نابسامانی بازار و سختی معیشت، پای آرمان های و هسٺی؟! گفٺـم: در مڪتب حسین(؏) ممڪن اسٺ زمانے آب هم برای نوشیدن نداشٺہ باشیـم! 💢بی معرفتی نسبت به مکتب حسینی تحلیل ها را سطحی وساده انگارانه می کند بعبارتی ژرف اندیشی در مکتب حسین علیه السلام ویاران باوفایش بصیرتی رارقم میزند که حداقل قدرشناسی آن، گام گذاشتن در سیرو سلوک آن مکتب است. در آستانه ماه محرم الحرام هستیم . هنوز قلم وزبانی یارای بیان مصائب وبلا های عاشوراو وقایع بعد از آن نبوده ونخواهد بود.این مصائب را حضرت زینب سلام ا.. علیها دید ودر پاسخ فرمود: ما رایت الا جمیلا‼️ ♻️ازابتدای حرکت اباعبدا... به سمت کربلا تا صبح روز عاشورا، برخی فرصت ها را سوختند، برخی فرصت طلبی کردند ، برخی برای خود فرصت ساختند.. 👈پیچ تاریخی انقلاب اسلامی نیز دارای چنین سختی ها وفرصت هایی است. ✅ویژگی بارزفرصت سوز ها وفرصت طلب ها " ترسویی" است وخصوصیت احسن فرصت ساز ها تفکر "ما می توانیم" است. با ده هاسند ودلیل برگرفته از مکتب حسینی باید گفت که تضمین پیشرفت انقلاب در گروهمین تفکر واراده "ما می توانیم هاست" نه تفکر ترس از فشار دشمن.
🔴 غسل تطهیر مفسدان اقتصادی در گرمابه ی BBC فارسی‼️ 🔻‌ | در تازه‌ترین مورد از عملیات روانی شبکه‌های معاند لندن‌نشین، شبکه بی‌بی‌سی فارسی در مصاحبه‌ای مفصل با علی اشرف ریاحی (متهم فراری پرونده پتروشیمی) به وی فرصت داد تا تندترین فحاشی‌ها را نسبت به دادگاه رسیدگی به مفاسد اقتصادی انجام دهد. این متهم فراری با استفاده از تریبون تلویزیون فاسد ملکه؛ خودش را یک چهره علمی معرفی کرد! 🔹 بی‌بی‌سی‌فارسی که در روز‌های اخیر برای تخریب امنیت روانی مردم ایران به منابع جعلی و کذایی و مضحک نظیر «یوزپلنگان وطن» و «گراف‌های تخیلی کرونایی» و «صداگذاری‌های استودیو‌های آلبانی» متوسل شده است، دوشنبه شب ۱۳ مرداد در ادامه تلاش برای تطهیر گروه‌های تروریستی ضدایرانی، بدون اشاره به اقدامات جنایتکارانه جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر علیه مردم ایران در گفتگو با دختر این تروریست شناسنامه‌دار، «شارمهد» را انسانی مهربان معرفی کرده بود که حتی آزارش به مورچه هم نمی‌رسید! 🔹 تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال هم که اخیراً برای گردهمایی حقیرانه گروهک منافقین سنگ تمام گذاشته بود با تلویزیون ایران اینترنشنال هم اخیراً در گزارشی مفصل به تطهیر اسدبیگی، مدیرعامل فاسد شرکت کشت و صنعت هفت تپه پرداخت! 🖌 : 🔻 دوقلو‌های لندن‌نشین یعنی بی‌بی‌سی‌فارسی و ایران‌اینترنشنال به‌عنوان اضلاع اصلی ستاد مشترک عملیات روانی علیه مردم ایران از پروژه سفید کردن مفاسد اقتصادی، سه هدف عمده اقتصادی، سیاسی و امنیتی را دنبال می‌کنند. 1️⃣ : هدف اقتصادی پروژه مزبور، نفعی است که این مفسدان و غارتگران بیت‌المال به جریان رسانه‌ای ضدانقلاب می‌رسانند؛ موضوعی که در ماجرای «مرجان شیخ‌الاسلام» و «آیه دریس» نمود عینی داشت. 2️⃣ : هدف سیاسی این شبه رسانه‌های ضدایرانی نیز، تخریب وجهه نظام جمهوری اسلامی و رکن اصلی مبارزه با فساد نظام یعنی قوه‌قضائیه است. دستگاهی که طی دو سال اخیر و به ویژه در دوره تحول، مبارزه هدفمند و مجدانه‌ای را علیه مفسدان و اخلالگران اقتصادی آغاز کرده است. 3️⃣ : ناامید کردن مردم و دلسردکردن آن‌ها نسبت به جریان مبارزه با فساد شکل گرفته در قوه‌قضائیه و به تبع آن، پیگیری الگو‌های ضدامنیتی با بی‌تفاوت کردن مردم دلسرد شده نسبت به اقدامات اشرار و تروریست‌های اجاره‌ای.
💥 پنج دستورِ امام رضا(ع) برای سیروسلوک عاشورایی «روايتی از امام رضا(ع) هست که در روز اول محرم به ابن‌شَبيب فرمودند: روزه گرفته‌ای؟ امروز روزی است که زکريا روزه گرفت و خدا يحيی را به او عطا کرد. اگر می‌خواهيد حاجت‌روا شويد، امروز را روزه بگيريد. فرمودند: محرم ماهی است که اهل جاهليت حرمتش را نگه می‌داشتند، اما اين امت نه حرمت محرم را نگه داشتند، نه حرمت نبی اکرم(ص) را؛ ذريه‌اش سيدالشهدا(ع) را به شهادت رساندند، زنانش را به اسارت بردند، کاروانش را غارت کردند. خدای متعال هرگز اينان را نيامرزد. ابن‌شبيب! اگر می‌خواهس بر کسی گريه کنی، فقط بر امام حسين(ع) گريه کن، «فانه ذبح کما يذبح الکبش»، هیجده نفر از جوانانی که شبيه نداشتند، در کنارش به شهادت رسيدند. آسمان‌ها و زمين‌ها بر شهادتش گريه کردند، چهار هزار ملک برای نصرت حضرت آمدند، ولی زمانی رسيدند که کار تمام شده بود، آنها غبارآلود و اندوهگين ماندند تا در کنار حضرت حجت(عج) خون‌خواهی کنند و شعارشان «يالثارات الحسين» است. پدرم از جدم امام سجاد(ع) حکايت کردند که وقتی سيدالشهدا(ع) به شهادت رسيدند، آسمان خون گريه کرد. در ادامه، حضرت پنج دستور فرمودند که هميشگی است، اما موطنش محرم است: ◀️فرمودند: فرزند شبيب! اگر بر سيد‌الشهدا(ع) گريه کردی تا اشکت بر گونه‌ات جاري شد، خدا هر گناهی که کردی ـ کم يا زياد، صغير يا کبير ـ را می‌بخشد. (اين روايات مثل آيات توبه است. آيات توبه در مؤمن غرور ايجاد نمی‌کند، بلکه به مؤمن بشارت می‌دهد که مأيوس از رحمت خدا نشود. اين روايات هم، مؤمن را جسور بر گناه نمی‌کند.) ◀️بعد دستور دوم را فرمودند که اگر می‌خواهی خدا را ملاقات کنی در حالی که گناهی نداشته باشی، سيدالشهدا(ع) را از نزديک و شايد هم از دور زيارت کن. اين دو دستور، يعنی انسان هر وقت احساس کرد سنگين شده و آلوده شده و نمی‌تواند عبادت کند، بايد خودش را با گريه يا زيارت، بدون تأخير به سيدالشهدا(ع) که سرچشمه طهارت است، برساند. ◀️بعد فرمودند: اگر خوشحال مي‌شوی در غرفه‌هايی از بهشت ساکن شوی که در جوار نبی اکرم(ص) باشی، لعن قاتلين سيدالشهدا(ع) را ترک نکن. ◀️در ادامه نيز دستور چهارم را که خيلی عجيب است، فرمودند: اگر می‌خواهی از ثوابی مثل ثواب شهدا کربلا بهره‌مند شوی، هر وقت سيدالشهدا را ياد کردی، عرض حاجت به ايشان کن و بگو «يا ليتني کنت معهم فأفوز فوزا عظيما»؛ ای کاش من هم در کربلا با شهدای تو بودم و به فوز خون دادن پيشِ روی تو می‌رسيدم. (اگر هميشه از امام(ع) چنين طلبی داشته باشی، به آن ثواب می‌رسی. خدای متعال نيتش را به تو می‌دهد، وفور نيت کارَت را درست می‌کند.) ◀️در مورد پنجمين دستور نيز فرمودند: اگر دوست داری در بهشت در درجات ما باشی، غصه و شادی‌ات را از ما جدا نکن. آنجا که ما خوشحاليم، خوشحال باش و آنجا که ما غصه داريم غصه‌دار باش. (البته واضح است که هيچ‌کس به مقام امام نمی‌رسد، مقصود اين است که اگر می‌خواهيد بين ما و شما در بهشت حائل نباشد، اين‌گونه باش. ممکن است کسی در بهشت باشد ولی هفتصد سال يک بار هم سيدالشهدا(ع) را نبيند. حضرت در انتهای اين روايت فرمودند تلاش کن خودت را به ولايت ما برسانی. اگر کسی سنگی را دوست داشته باشد، خدای متعال او را با آن سنگ محشور می‌کند. محبت، خودش همراهی است. سعی کن به ولايت ما که سرچشمه‌اش محبت ما است برسی.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کریمی قدوسی: زمینه آمدن روحانی در 1392 را احمدی نژاد فراهم کرد
جهادگران تبیین بسیج
کریمی قدوسی: زمینه آمدن روحانی در 1392 را احمدی نژاد فراهم کرد
اینکه از اوضح واضحات است و نیاز به گفتن امثال آقای کریمی قدوسی نیست. آقای احمدی نژاد و آقای روحانی یک دوی امدادی برگزار کردن و دقیقاً در یک نقطه مشخص یعنی ۲۴ خرداد ۹۲ ، احمدی نژاد پرچم را به روحانی سپرد. توپی را که احمدی نژاد پرت کرد روحانی بخوبی گرفت. احمدی نژاد بیش از یک سال تمام تلاش خود را مصروف جا انداختن این نکته کرد که تمام مشکلات کشور مربوط به تحریم هاست و تحریم ها برداشته نمی شود مگر با مذاکره با آمریکا ، آقای روحانی هم در واقع در امتداد سخن او گفت با کدخدا مذاکره می کند و تمام مشکلات را حل می کند و این خسارت عظمی را به بار آورد.
هدایت شده از بینات
🍃🌼 قسمتی از صلوات خاصه امام حسین (علیه السلام) 🌼🍃 🌷اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ 🌷وَ صَلِّ عَلَى الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ 🌷قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ وَ أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ 🌷صَلاةً نَامِیَةً زَاکِیَةً مُبَارَکَةً یَصْعَدُ أَوَّلُهَا وَ لا یَنْفَدُ آخِرُهَا 🌷أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلادِ الْأَنْبِیَاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ. 🌷اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْإِمَامِ الشَّهِیدِ الْمَقْتُولِ الْمَظْلُومِ الْمَخْذُولِ 🌷وَ السَّیِّدِ الْقَائِدِ 🌷وَ الْعَابِدِ الزَّاهِدِ الْوَصِیِّ الْخَلِیفَةِ الْإِمَامِ 🌷الصِّدِّیقِ الطُّهْرِ الطَّاهِرِ الطَّیِّبِ الْمُبَارَکِ 🌷وَ الرَّضِیِّ الْمَرْضِیِّ 🌷وَ التَّقِیِّ الْهَادِی الْمَهْدِیِّ 🌷الزَّاهِدِ الذَّائِدِ الْمُجَاهِدِ الْعَالِمِ إِمَامِ الْهُدَى 🌷سِبْطِ الرَّسُولِ وَ قُرَّةِ عَیْنِ الْبَتُولِ صلى الله علیه و آله. 🆔 @gh_karimi
هدایت شده از بینات
🍂🍎 هیچ کس به حسین بن علی (علیه السلام) کمک نکرد! 🍃🕯 حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) : 🍂🌷 لُب و جوهر حادثه عاشورا این است که در دنیایی که همه جاي آن را ظلمت و فساد و ستم گرفته بود، 🍎 حسین بن علی (علیه السلام) برای نجات اسلام قیام کرد 🥀 و در این دنیای بزرگ، هیچکس به او کمک نکرد! 🍂 حتّی دوستان آن بزرگوار، یعنی کسانی که هر یک می توانستند جمعیتی را به این میدان و به مبارزه با یزید بکشانند، هر کدام با عذري، از میدان خارج شدند و گریختند! 🔶️ ابن عباس یک طور؛ عبداللَّه بن جعفر یک طور؛ عبداللَّه بن زبیر یک طور؛ بزرگان باقیمانده از صحابه و تابعین یک طور... شخصیتهاي معروف و نام و نشاندار و کسانی که می توانستند تأثیري بگذارند و میدان مبارزه را گرم کنند، هر کدام یک طور از میدان خارج شدند. 🔷️ این، در حالی بود که هنگام حرف زدن، همه از دفاع از اسلام می گفتند. اما وقتی نوبت عمل رسید و دیدند که دستگاه یزید، دستگاه خشنی است؛ رحم نمی کند و تصمیم بر شدت عمل دارد، هرکدام از گوشه ای فرار کردند و امام حسین (علیه السلام) را در صحنه تنها گذاشتند. ❗حتی براي اینکه کار خودشان را توجیه کنند، خدمت حسین بن علی (علیهما السلام) آمدند و به آن بزرگوار اصرار کردند که «آقا، شما هم قیام نکنید! به جنگ با یزید نروید! » 🗓 ۱۰ تیرماه ۱۳۷۱ 🆔 @gh_karimi
❎ بسته بصیرت افزایی سیاسی 📌 در این شماره می بینیم: 🔻رصد آخرین تحولات سیاسی 🔺راهبرد: خط تحریف در صدر اسلام / دکتر محمد حسین رجبی، مورخ و استاد دانشگاه 🔷پرسمان: بررسی ابعاد طرح گشایش اقتصادی دولت / دکتر علی قاسمی، کارشناس مسایل اقتصادی https://basirat.ir/fa/news/32421 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
مجلس امیدآفرین.pdf
1.31M
🌀نسخه pdf 🛑 یادداشت اختصاصی ✍️ مجلس اميدآفرين بصیرتی شهید کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
مجلس امیدآفرین.doc
47.6K
🌀نسخه word 🛑 یادداشت اختصاصی ✍️ مجلس اميدآفرين بصیرتی شهید کمالی 🆔https://sapp.ir/meyar.pb 🆔eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb
بعد هم با آن وضع فجیع یکى‌یکى دوستانش [کشته میشوند]، مثل کسى است که ذرّه‌ذرّه بدن او را قطعه‌قطعه کنند؛ امام حسین در روز عاشورا این جورى بود. این جور نبود که حالا یک بمب بیفتد عدّه‌اى از افراد کشته بشوند؛ نه، هر نفرى از این اصحاب که میرفتند، هر نفرى از این اهل‌بیت که میرفتند مثل این بود که یک عضوى از اعضاى حضرت را، یک قطعه‌اى از بدن مبارک آن حضرت را دارند جدا میکنند؛ و حضرت بر یکى‌یکى صبر کرد، این جرعه‌هاى صبر را یکى‌یکى نوشید؛ این حرکت به این عظمت [بود]. نتیجه‌اش هم معلوم شد، نتیجه این شد که آن ارزشهایى که امام حسین میخواست در دنیا بماند ماند: قرآن ماند، اسم اسلام ماند، ارزشهاى اسلامى ماند، حدیث پیغمبر ماند و در دایره‌ى محدودتر و مهم‌ترى، تشیّع که مکتب اهل‌بیت باشد ماند. اگر امام حسین این کار را نمیکرد، همچنان که در طول آن پنجاه شصت سال بعد از رحلت پیغمبر آن جور اسلام تغییر پیدا کرده بود و به آنجا رسیده بود که بتوانند جگرگوشه‌ى پیغمبر را بیایند به قتل برسانند -خب [اوضاع] خیلى فرق کرده بود؛ این را هم من یک وقتى مفصّل تشریح کرده‌ام؛ [اینکه] در دنیاى اسلام کار به جایی برسد که بیایند مثل امام حسینى را، مثل زینب کبرایى را، فرزندان پیغمبر را، جگرگوشگان پیغمبر را علناً، صریحاً بکُشند یا اسیر بکنند، باید خیلى اوضاع فرق کرده باشد- به فاصله‌ى اندکى چندین برابر آن، اوضاع فرق میکرد و بکل اسلام از بین میرفت. امام حسین در واقع مثل آن میخ عظیمى شد که این خیمه‌اى را که طوفان داشت [آن را] میبرد، با خون خودش نگه داشت. خب این بزرگ‌ترین حماسه‌ى تاریخ اسلام بلکه بزرگ‌ترین حماسه‌ى تاریخ است؛ این را باید حفظ کرد، این را باید زنده نگه داشت، این را باید به عنوان یک گره‌گشا در امورِ همیشه‌ى تاریخ مسلمین، مورد استفاده قرار داد. ۱) قابل تصوّر، پنداشتنی ۲) مثیرالاحزان، ص ۴ ۳) راستی و درستی، هدایت
1380/12/21 گزیده‌ای از بیانات رهبرمعظم انقلاب در پایان جلسه درس خارج فقه در آستانه ماه محرم بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمدلله‌ ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین و لعنة ‌الله‌ على اعدائهم اجمعین. محرّم را در پیش داریم. یکى از جهاتی که محرّم مورد اهتمام است بزرگداشت یک خاطره‌ى بى‌نظیر تاریخ است، [منتها] نه بى‌نظیر در مصیبت و غم و اندوه -که البتّه هست- بلکه بى‌نظیر در حماسه و بُروز برجستگى‌هاى انسان، برجستگى‌هاى اهل حق. اگر شما وضعیّت امام حسین را ملاحظه کنید خواهید دید که آن حرکت، آن قیام، با این خصوصیّات، بى‌نظیر است. ما خیلى قیام داشته‌ایم امّا این قیام با این خصوصیّات، بى‌نظیر است. [وضعیّت چنین بوده:] سلطه‌ى باطل با قساوت تمام و با وقاحت تمام روزبه‌روز رو به افزایش است. هیچ امر به معروف و نهى از منکرى هم ممکن نیست. به قدرى فضاى رعب زیاد است که آمرین به معروف و ناهین عن ‌المنکر سعى میکنند در معرض امر به معروف و نهى از منکر قرار نگیرند؛ حتّى افراد جسور و گستاخ. یعنى مثلاً عبدالله‌بن‌زبیر آدم جسورى است، آدم خیلى گستاخى است امّا سعى میکند با دستگاه خلافت مواجهه پیدا نکند؛ این قدر وضعیّت سخت است. یک کسى مثل عبدالله‌بن‌جعفر که برادرزاده‌ى امیرالمؤمنین و داماد امیرالمؤمنین و شوهر جناب زینب است، سعى میکند که به دستگاه خلافت حتّى نزدیک نشود، چون اصلاً غیر از این چیزى متصوَّر(۱) نیست. یک کسى مثل عبدالله‌بن‌عبّاس حالت انزوا از جامعه پیدا میکند، کأنّه کناره‌گیرى میکند، یک گوشه‌اى مى‌نشیند؛ یعنى این کسانى که زبانهاى ناطق و گویا و شخصیّت‌هاى برجسته و آقازادگان بزرگ بنى‌هاشم و قریش و جوانهاى نامدار صدر اسلام بودند -که هر کدام تاریخچه‌اى از افتخارات پشت سرشان است- جرئت نمیکنند بیایند وسط میدان، چه برسد مردم عادّى؛ نه فقط در شام، حتّى در خود مدینه. آن وقت شما وضع مدینه را با بقیّه‌ى جاهاى دیگر که آن مرکزیّت را هم نداشته مقایسه کنید. این شرایطِ آن اختناق عجیب و غریب است. آن وقت قیام امام حسین در اینجا براى این است که این سلطه را در هم بشکند؛ حرکت امام حسین براى در هم شکستن این سلطه است، منتها به قصد قدرت‌طلبى نیست؛ ما خَرَجتُ اَشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا ظالِماً وَ لا مُفسِدا؛(۲) مثل بقیّه‌ى افرادى که قیام میکنند، خروج میکنند، میزنند، میکُشند براى اینکه قدرت را قبضه کنند نیست، بلکه براى امر به معروف و نهى از منکر است. دو عاقبت هم ممکن است برایش پیش بیاید: یکى اینکه پیروز بشود، یکى هم اینکه کُشته بشود؛ با آن وضع فجیعى که براى او قابل تصوّر بود، ولو بدون علم امامت؛ خب معلوم بود، اینها هیچ ملاحظه‌اى نداشتند. در یک چنین شرایطى همان کارى را امام حسین میکند که به نقل آیه‌ى مباهله در قرآن کریم -که این ایّام، [نزدیک] روزهاى مباهله بود- پیغمبر اکرم با نصارا کرد؛ یعنى اولادش را، نسائش را، اَنفُسش را آورد میدان؛ یعنى عزیزترین سرمایه‌هایش و همه‌ى موجودى خودش را برداشت آورد براى دفاع از حقیقت و براى قیام لله‌. و بعد صبر کرد؛ که این صبر امام حسین خیلى مهم است. من یک وقتى یک صحبت مفصّلى در مورد صبر امام حسین کرده‌ام که الان مجال نیست. ماها نمیفهمیم صبر یعنى چه. صبر در جاى صبر معلوم میشود که معنایش چىست. این‌ قدر آدم از بزرگان، از محدّثین، از شخصیّت‌هاى برجسته، از آدمهاى موجّه، از عقلا، از دلسوزان، از نیمه‌دلسوزان مدام بیایند به امام حسین بگویند آقا شما با این کارِ خودت، هم دارى یک عملى میکنى که فایده ندارد، هم این ‌جور خسارت به خودت و خاندان پیغمبر وارد میکنى، اهل حق را ذلیل میکنى؛ از این حرفها میزدند. از اوّلى که امام حسین از مکّه قصد حرکت کرد و بعضى فهمیدند، این موانع گوناگون اخلاقى در مقابل امام حسین شروع شد، تا شب عاشورا. صبر کردن در مقابل این حوادث [خیلی دشوار است.] من آن وقت -در همان صحبتى که اشاره کردم- گفتم امام (رضوان الله‌ علیه) هم درست همین جور صبر کرد، صبر او هم همین جور بود. این ‌قدر به امام گفتند: آقا جان این جوانها از بین میروند، این جور کشته میشوند، مملکت خراب میشود. در دوره‌ى نهضت میگفتند بهترین جوانها را شما دارید به دَم کُشتن میدهید. صبر کردن در مقابل این خیرخواهى‌هاى ناشیانه کار خیلى عظیمی است، کار خیلى بزرگى است، خیلى قدرت میخواهد؛ صبر کرد. همه‌ى صبر، در مقابل فشارها و مصائب جسمانى نیست؛ این فشارهایى که به عنوان مصلحت‌طلبى، مصلحت‌جویى، [که بگویند] «آقا بر خلاف مصلحت دارید کار میکنید» وارد مى‌آید، صبر کردن در مقابل اینها و راه بیّن و روشن و رُشد(۳) را رها نکردن، آن صبر عظیم و صبر جمیلى است که امام حسین (علیه السّلام) انجام داد.
هدایت شده از بینات
⚘اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ 🍃 🎧 فایل صوتی سخنرانی ها، با موضوعات مورد نیاز روز. هر شب در کانال " آتش به اختیار " جهت بهره برداری دوستان علاقمند، بارگذاری می شود 🆔 @gh_karimi 👈 : آدرس
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─ 🍃🌼 قسمتی از صلوات خاصه امام حسین علیه السلام 🌼🍃 📖اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ صَلِّ عَلَى الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ 📖قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ وَ أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ صَلاةً نَامِیَةً زَاکِیَةً مُبَارَکَةً یَصْعَدُ أَوَّلُهَا وَ لا یَنْفَدُ آخِرُهَا 📖أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلادِ الْأَنْبِیَاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ. 📖اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْإِمَامِ الشَّهِیدِ الْمَقْتُولِ الْمَظْلُومِ الْمَخْذُولِ وَ السَّیِّدِ الْقَائِدِ 📖وَ الْعَابِدِ الزَّاهِدِ الْوَصِیِّ الْخَلِیفَةِ الْإِمَامِ الصِّدِّیقِ الطُّهْرِ الطَّاهِرِ الطَّیِّبِ الْمُبَارَکِ 📖وَ الرَّضِیِّ الْمَرْضِیِّ وَ التَّقِیِّ الْهَادِی الْمَهْدِیِّ 📖الزَّاهِدِ الذَّائِدِ الْمُجَاهِدِ الْعَالِمِ إِمَامِ الْهُدَى سِبْطِ الرَّسُولِ وَ قُرَّةِ عَیْنِ الْبَتُولِ صلى الله علیه و آله. 🆔 @gh_karimi 🆔 @hafezanammareyon ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎ ─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─