eitaa logo
جهادتبیین ایران اسلامی
1.1هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.6هزار ویدیو
49 فایل
📢 #جهاد_تبیین یعنی قبل از دشمن، شما محتوای صحیح را درست کنید. #امام_خامنه_ای 🔸بیان دستاوردها 🔸شناخت غرب 🔸پهلوی/منافقین.. 🔸ارائه ناب ترین مطالب تاریخی و مذهبی
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 تمبری با تصویر «ابوریحان بیرونی» چاپ روسیه ۱۹۷۳ میلادی! ✍دانشمندان ایرانی و مفاخر مسلمانی که ما کمتر به آثار آن‌ها توجه می‌کنیم، در کشورهای دیگر چنان شناخته‌شده هستند که تمبرشان را چاپ می‌کنند. چند صباح دیگر هم از شدت علاقه و ارادت(!)، آن‌ها را به‌نام کشور خود تصاحب می‌کنند! کاری که با مولانا و سایرین کردند. @jahadtabyiniraneslami
18.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پزشک بزرگی که به دستور شاه از هیأت علمی دانشگاه برکنار شد! ✍به مناسبت سالروز درگذشت بنیان‌گذار مرکز طبی کودکان تهران، دکتر محمد قریب @jahadtabyiniraneslami
6.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماجرای ترور جرثومه فساد توسط چند جوان ✍ به مناسبت ۱ بهمن ماه سالروز اعدام انقلابی حسنعلی منصور (نخست وزیر وقت رژیم پهلوی) به جرم خیانت به ملت توسط محمد بخارایی، از اعضای هیات‌های مؤتلفه اسلامی به خونخواهی شهدای ۱۵ خرداد ۴۲ @jahadtabyiniraneslami
10.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻دعای کمیل با صدای دکتر قریب، نابغه پزشکی ایران! ✍شما اکنون صدای پزشک قهار ایران، دکتر قریب را می‌شنوید؛ همو که به سفر فرنگ زیاد رفت اما فرنگی نشد و تعارضی بین علم و دین نمی‌دید. او متخصصی بود که مهمترین نشان افتخار پزشکی را از فرانسه دریافت کرد اما هرگز غربزده نگردید @jahadtabyiniraneslami
🔻 ورود وافور به ایران ✍در سال ۱۲۶۷ قمری، نخستین بار کشت خشخاش و تریاک کاری در اطراف تهران به مرحله آزمایش درآمد، که حاصل آن را بسنجند... در گزارشی که میلر انگلیسی درباره توسعه کشاورزی در جنوب ایران می دهد، کشت تنباکو و تریاک را برای صدور به سوریه و استانبول و ... پیشنهاد می کند. پس از گذشت ده سال از شروع کشت خشخاش، یعنی از حدود سال ۱۲۷۷ قمری، در آثار مولفان اروپایی به عادت تریاک کشیدن ایرانیان اشاره شده است. بنابراین ورود وافور به جامعه ایرانی باید در این سال ها یعنی در دهه دوم سلطنت ناصرالدین شاه اتفاق افتاده باشد. 📚منبع: برگ هایی از تاریخ تهران؛داریوش شهبازی @jahadtabyiniraneslami
🔻خوراک ایرانی از نظر جیمز موریه ✍ میوه های فصل تهران در ماه مارس که هر روزه هنگام خوراک می خوردیم انار، سیب، گلابی، خربزه، لیمو و پرتقال بود. انار از مازندران آورده می شد و به راستی در اینجا خوشمزه و لذیذ بود و از انارهایی که در ترکیه دیده بودم بسیار خوب تر بود. محیط دایره انارها بنا به معمول دوازده اینچ بود. در سراسر ایران کندوی زنبور عسل نگهداری میشود و بهترین عسل دوران عمر خود را در تهران خوردم اما عسل شیراز و کازرون را هنوز خوبتر میدانند. گوشت گوسفند بسیار خوب و بسیار ارزان بود، چون بهای هر گوسفند تنها دو غروش عثمانی است. گوشت گاو گاه خوب بود، اما چون ایرانیان آن را خوب نمیدانند، گاو نر را برای کشتن و خوردن گوشت نگهداری یا پروار نمی کنند. ما خرگوشی را که مردی در دشت گرفته بود خوردیم سپس با سگان تازی شکاری خود آنها را دنبال کردیم. ایرانیان گوشت خرگوش را پلید می شمارند برخلاف ترکان که آن را بی هیچ وسواس می خورند. @jahadtabyiniraneslami
🔻تفریح رضاشاه در تبعید! ✍شمس پهلوی درباره آخرین روزهای زندگی پدرش «رضا شاه» در خاطراتش نوشت: “در جزیره موریس (تبعیدگاه رضاشاه) وسیله تفریحی اعلیحضرت پدرم، بازی با گربه و سگ کوچک من بود ...” فردی که توسط بیگانگان به‌قدرت رسید و توسط بیگانگان از مسند قدرت پایین کشیده شد و در روزهای پایان عمر با سگ و گربه بازی کرد و در غربت و تنهایی مرد و خاک وطن، جسدش را تحمل نکرد. 📚 منبع: تاریخ بیست ساله؛ حسین مکی @jahadtabyiniraneslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بابات چقدر دزدیده؟ ربع پهلوی در برنامه پارازیت در سال ۲۰۱۱ وقتی با سوال مجری برنامه در رابطه با دزدی های این خاندان روبه رو شد مکرر از اسناد صحبت میکرد، اسنادی که هیچ یک در دسترس نمیباشد و به مخاطبین بارها میگفت: برید و ببینید، حال کدام اسناد بماند (اسناد دزدی از مردم ایران؟)، ولی بعد از اصرار مجری رقم ۶۲ میلیون دلار دزدی را رسما اعلام کرد! خود با زبان خود گفت پدرم ۶۲ میلیون دلار از ایران دزدیده است. گرچه رقم اعلام شده خیلی خیلی پایین است و رقم رسمی چیزی حدود ۳۵ میلیارد دلار میباشد که شاه در سالهای آخر به روش های مختلف از ایران خارج کرده است. حال میبینیم که پسر شاه رسما به دزدی پدرش اعتراف میکند ولی یک عده نادان از شاه و خاندانش فردی پاک دست ساخته اند. قضاوت با شما... @jahadtabyiniraneslami
🔴اعتراف به اهمیت نقش علما در 🔹نقش علما در تاریخ تشیع در ایران قابل کتمان نبوده است. علما حتی در زمان مشروطیت نیز بیش از روشنفکران در راه آزادی ملت ایران از دست دیو استبداد کوشیدند و مبارزه کردند. البته راهی آنان راهی بومی و در مسیر آرمان های تشیع بود. جالب اینکه حتی کسروی نیز از این امر دفاع می کند: «کسروی، در مقالات خویش پیرامون تاریخ مشروطیت در مجله پیمان (سالهای 1313-1317) که در آن سانسور کمتری را بر روی حقایق تاریخی اعمال کرده است، سخنی شنیدنی دارد که شاهدی بر بحث ما است. وی به مناسبت بحث درباره خروج مجتهد از تبریز می نویسد: این نکته را نباید فراموش کرد که مشروطه را در ایران علما پدید آوردند. در آن روزها که در ایران غول استبداد درفش افراشته کسی را یارای دم زدن نبود، تنها علما بودند که دل به حال مردم سوزانیده گاهی سخنانی نداشتند. نمی گویم دیگران چیزی نمی فهمیدند، می گویم یارای دم زدن نداشتند. شماره های حبل المتین، را بخوانید در آن زمان که توده انبوه در بستر غفلت خوابیده و هرگز کاری به نیک و بد کشور نداشتند در اسپهان علما دست به دست هم داده به رواج پارچه های وطنی می کوشیدند.... در بسیاری از شهرها علما پیشقدم گردیده دبستانها برپا نمودند... سپس هم دیدیم که بنیاد مشروطه را علما گزاردند.»1 📚1-علی ابوالحسنی، و مکتب تاریخ نگاری مشروطه، تهران، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، 1385، چاپ سوم، ص 181-182 @jahadtabyiniraneslami