eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
663 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.7هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
برخورد علمی با کرونا قبل از انتخابات توقع داشتم آقای رئیسی پس از انتخاب شدن یک تیم تحقیقاتی فراهم
سلام استاد. مدتی است از این دست کلیپ در فضای مجازی بسیار منتشر می شود که متاسفانه آبروی دین داری ما را خدشه دار می کند. دلسوزان هرچه برای ترویج دین میان مردم تلاش می کنند ، اما نشر این تصاویر در نگاه مردم این سوال را مطرح می سازد که نسبت این دین با عقلانیت و علم چیست؟ حالا هزاری علامه ی ما سخن از "عقل در هندسه ی معرفت دینی" بگوید یا رهبرمان توصیه به رعایت بهداشت کند ؛ یک کلیپ همه را شستشو می دهد و می برد. حقیقتا اگر کرونا یک فرضیه هم بود، باز این رفتار درست نبود. یعنی امام جامعه ی ما نمی فهمد حرم دارالشفاست؟!! بعلاوه مقایسه عراق به عنوان کشوری که اساسا آمار دقیقی از مبتلایان خود ندارد با سایر کشور ها اشتباه است. ********************************************** . برادر عزیز اصلا بنده معتقد نیستم که ادعای عزاداری امام حسین ع این ناگیرائی را در عراق و راهپیمائی اربعین ایجاد کرده است و خودم نیز هرگز در راهپیمائی از این نوع آب ها و آن چائی ها نخورده ام و دیدن آن صحنه ها برایم خوش آیند نبود (اگر چه شاید وقتی برای برخی آدمهای ظاهربین تعریف بکنم و بگویم از این کار چندشم می شود ناراحت شوند ، مهم نیست زیرا یک عقیده و سلیقه است ). باز تکرار می کنم : اصلا معتقد نیستم که ناگیرائی در عراق برای عموم مردم به خاطر حضور در دارالشفاء باشد که امام جامعه به آن توجه داشته باشند یا نداشته باشند....که شاید برای برخی شفا باعث ناگیرائی باشد .... اصلا معتقد نیستم کرونا یک فرضیه است ....بلکه کرونا یک واقعیت است ؛ اما نحوه برخورد با آن این نیست که ستاد کرونا می گوید و عمل می کند .... این پاسخ بنده در خصوص فرمایشی که فرمودید . __________________________________________________________________ اما گذاشتن این کلیپ فقط برای تحریک ذهن افراد است ..و برای بررسی یک مسئله به صورت علمی ِ تجربی ... و مهم آن سؤال زیر کلیپ است ...... چرا از طرف ایران هیچکس کار علمی در این مورد نمی کند و همه از دستورات WHO تبعیت می کنند و آن سازمان صهیونیستی را مرجع می دانند؟؟ چرا حاضر نشدند عملا آبروی پزشکان مدعی پزشکی سنتی را با دلیل علمی ببرند ....و عموما متصدیان فرا فکنی می کنند؟؟ جرا یک بیمارستان در اختیار آنها نگذاشتند تا داوطلبان معتقد به طب سنتی تحت مداوای آنها قرار بگیرند و اثبات بشود که دروغ می گویند ....و معمولا به تهدید و ارعاب رو می ورند و با حماقت همه را تهدید می کنند . اگر ما می خواستیم زیر بار تهدید برویم که انقلاب نمی کردیم .... بنده علیرغم این که طلبه هستم و نزدیک چهل سال است درس ولایت فقیه به طلبه ها و دانشگاهیان می دهم به شدت به علم تجربی معتقدم ......... اما متصدیان ستاد کرونا را به شدت دروغگو می دانم و حاضر به پیروی از آنها نیستم .... وقتی تناقض و دروغ را در آنها می بینم و وقتی در رعایت دستورات حضرت آقا آنها را سست می بینم وقتی می گویند پیروی دستور حضرت آقا است ...... می گویم پس چرا خودتان دستورات را زیر پا می گذارید ؟؟؟ .بنابراین تا قانع نشوم زیر بار حرفهای چپدر غاز این نوع افراد نمی روم....و از رئیسی هم به شخصه توقع دیگری داشتم که برآورده نشده ....اگر چه هنوز به او ارادت دارم.... متأسفانه تمام افرادی هم که در گروهها با بنده مخالفت می کنند چون حرف علمی بلد نیستند حرف سیاسی می زنند .... البته هنوز هم مانند بسیاری از افراد متدین ، به این مسئله نرسیده ام که حضرت آقا در خصوص زدن واکسن حکم حکومتی داده اند ........ .
. هشدار!!! اداره و مدیریت دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی را به پزشکان بسپارید. اداره بیمارستانها را به پزشکان بسپارید . اداره اورژانس ، مراکز پزشکی ، درمانگاهها ، داروخانه ها ، ....... و هر چیز و هر جائی به پزشکی مربوط است را به پزشکان بسپارید ..... اما حکومت ، سیاست ، نظام و مملکت را به پزشکان نَسپارید .........مردم را بیچاره و به نظام بدبین خواهند کرد. . .
هدایت شده از مغز خاکستری
🔴 نگرانی وزیر خارجه انگلیس از امنیت زنان در جامعه/ لیز تراس: من هم می‌ترسم شب از منزلم خارج شوم! 🔸لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در خصوص سارا اورارد که توسط یک مامور پلیس لندن ربوده و بعد از تجاوز کشته شد، گفت: به عنوان یک زن هنگام شب از بیرون رفتن می‌ترسم، این باید تغییر کند! 🔸وی با اشاره به ادعاها مبنی بر "زن ستیز بودن سیستم قضایی" به دلیل نرخ پایین محکومیت در موارد تجاوز و تعرض جنسی، اظهار داشت: این محیط اضطراب بسیار ناخوشایند است. باید دلایل ایجاد این ترس و اضطراب برطرف شود./ آناتولی ترکیه ۴۸درصد 🇮🇷 🔺 🔻 @khakestary_amar
🔴 مخالفت نمایندگان انقلابی مجلس با #واکسیناسیون_اجباری ⚡️حجت الاسلام نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر: واکسن اجباری کرونا برخلاف قانون اساسی است. 👈نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ یکی دیگر از مصادیق بحران بحث مدیریت کرونا است. واکسن اجباری با قانون اساسی در تضاد است. تست پی سی آر اجباری چه معنایی دارد؟ هر فرد از جامعه باید برای رفتن به هر بخش ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کند تا این تست را انجام دهد. مدیریت بحران این نیست که اکنون اتفاق افتاده است. منبع : https://b2n.ir/s72611 #واکسن #کرونا @eslamteb
‏‏ . 🔴مبارزات عدالت‌خواهانه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله امام خمینی قدس سره الشریف: ▫️«...کسی که یک مقداری آشنا باشد به منطق قرآن، می‌بیند که این قرآن است که وادار‏‎ ‎‏کرد را به این‌که با این سرمایه‌دارها دائماً در جنگ باشد. با این کسانی که در‏‎ ‎‏ و در و در و این‌ها، بودند و صاحب قدرت و اشخاص قلدری‏‎ ‎‏بودند که قدرتمند بودند. قرآن بود که پیغمبر اکرم را وادار کرد به این‌که با این مردمی که با‏‎ ‎‏ملیت مردم با منافع توده‌های مردم، مخالف هستند و استثمار می‌کنند این‌ها را، با این‌ها باید‏‎ ‎‏جنگ بکنید و تعدیلی حاصل بشود.‏ ‏‏ ▪️جنگ‌هایی که پیغمبر در زمان حیاتشان فرموده‌اند، بعد از این‌که اسباب جنگ فراهم‏‎ ‎‏شد برایشان، این جنگ‌ها همیشه با زورمندها بوده است؛ با آن‌ها، مثل و امثال آن‌ها‏‎ ‎‏که قدرتمندها بودند، و این‌ها منافع ملت‌ها را، ملت خودشان را، می‌خواستند برای خودشان‏‎ ‎‏[‏‏غارت‏‏]‏‏ بکنند؛ و ظلم و ستمکاری و بی عدالتی رایج بوده است؛ و جنگ‌هایی که واقع‏‎ ‎‏شده، بین مستضعفین بوده و این مردم طبقه سه، این فقرا با این زورمندها و این‌هایی که‏‎ ‎‏می خواستند حق فقرا را بخورند...»(صحیفه امام ج4 ص214) .
27.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. بعد از زدن واکسن چه کارهائی انجام دهیم ؟ دکتر حسین خیر اندیش پاسخ می دهد .
⚡️توئیت نماینده ی محترم مردم اراک: آیا وزارت بهداشت آماری از نوجوانان و کودکان مبتلا به کووید - ١٩ دارد که می خواهد آن را واکسیناسیون کند؟ 📌جهانِ پساکرونا 👇 🌐 @jahanepasakorona
لطفا مراقبتهای بعد از. واکسن را جدی بگیرید👆👆👆
جناب آقای عین الهی در جریان اخذ رای اعتماد مکررا قول داده بودید که در انتصابات کلیدی وزارت بهداشت از اعمال نظر شخصی یا محفلی پرهیز خواهید کرد و بر اساس نظر متخصصین و دلسوزان عناصر کلیدی را منصوب کنید متاسفم که اینگونه نبود و افسوس که هزینه برخی انتخاب ها برای مردم خواهد بود. .
. یک کار خدا پسندانه ابتکاری از شیرازیها بیائید تقلید کنیم .
. اخلاق سیاسی ✍️احمد جهان بزرگی حق الناس (حقوق مالی افراد) و بیت المال هرچيزی كه حقى از مردم در آن باشد، درحيطه حق الناس قرار مى‏گيرد. اما آن معنائی که امروزه " حق الناس " در آن اصطلاح شده است و گاه در لسان پیامبر اعظم نیز به همین معنا به کار برده می شده است "حقوق مالی" است. بحث در مورد این مسئله را به سه حوزه محدود می کنیم: الف: حوزه مسائل خصوصی که به مسائل سیاسی - امنیتی ربط پیدا نمی کند. ب: حوزه مسائل خصوصی که به مسائل سیاسی - امنیتی ربط پیدا می کند. ج: حوزه مسائل عمومی (بیت المال) اما قبل از پرداختن به این موضوعات باید این مطلب روشن شود که " بیت المال "، که به هر مالی گفته می شود که همه مردم درآن سهم دارند وغالباً به آن " اموال عمومی " یا " اموال دولتی " گفته می‌شود، نیز در این نوشتاربه عنوان حق الناس به آن نگاه می شود، زیرا تک تک افراد جامعه در آن حق دارند. 🔹🔹1. تصرف در حق مالی افراد در شرایطی که به مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اداری ربط پیدا نمی کند🔹🔹 ....در این شرایط هر گونه تصرف دراموال مردم به عنوان حکم اولیه حرام می باشد. قرآن کریم در آیه 79 سوره کهف تصرف ناحق در اموال مردم را " غصب " نامیده وبه انحاء مختلف آن را مردود دانسته است. به عنوان مثال قرآن می فرماید: "اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اموال يكديگر را به باطل (و از طرق نامشروع) نخوريد مگر اينكه تجارتى با رضايت شما انجام گيرد" و یا "كسانى كه اموال يتيمان را به ظلم و ستم مى‏خورند، (در حقيقت) تنها آتش مى‏خورند و بزودى در شعله‏هاى آتش (دوزخ) مى‏سوزند" و یا " واى بر كم‏فروشان! آنان كه وقتى براى خود پيمانه مى‏كنندحق خودرا بطوركامل مى‏گيرند امّاهنگامى كه مى‏خواهند براى ديگران پيمانه يا وزن كنند، كم مى‏گذارند". فقهاء عظیم الشان نیز " حقوق مالی مردم " را عمدتا در مباحث مربوط به غصب مطرح کرده اند که عموما تعریفشان در مورد غصب منطبق بر این است که: " غصب آنست كه انسان از روى ظلم، بر مال يا حق كسى مسلط شود "، که شیخ طوسی در مورد حرمت آن ادعای اجماع کرده، می گوید: " در مورد حرام بودن غصب اجماع ثابت است " و فقهائی همچون علامه حلی شیخ انصاری و اکثر فقهاء عظام و سرآمد آنها امام خمینی نیز آن را عقلا، نقلا و اجماعا حرام می دانند. فقهاء عظام در مورد اهمیت حقوق مالی افراد تا آنجا پیش رفته اند که اگر چه توصیه می کنند که باید برای میت احترام زیا دی قائل شد و به همین خاطرنبش قبراو را حرام می دانند، اما در رابطه با غصب استثناء قائل شده و می گویند: " جایز است نبش قبر در صورتی که میت با کفن غصبی و یا درمکان غصبی دفن شده باشد ". ______________________________________________________________ مآخذ و منابع: . نساء 29. . نساء 10. . مطففین 1-3. . وهو الاستيلاء على ما للغير من مال أو حق عدوانا (روح الله الخمینی، تحرير الوسيلة، ج 2،- ص 172). الغصب هو الاستقلال بإثبات اليد على مال الغير عدوانا (جعفر بن الحسن، المختصر النافع، ص 247). الغصب هو الاستيلاء على مال الغير بغير حق (حسن بن یوسف، تحرير الأحكام، ج 4 - ص 519) (احمد بن محمد بن فهد الحلی، المهذب البارع، ج 4 - ص 245). . والإجماع ثابت على أن الغصب حرام (محمد بن الحسن الطوسی، المبسوط، ج 3 - ص 59). . وهو محرم بالنص والإجماع (حسن بن یوسف الحلی، تحرير الأحكام،ج 4 - ص 519). . أن إحداث الغصب - لئلا يتضرر بتركه - حرام، وجوازه منفي بقاعدة [ نفي ] الضرر، كذلك إبقاؤه حرام غير جائز(مرتضی الانصاری، رسائل فقهية، ص 123 – 124). . وقد تطابق العقل والنقل كتابا وسنة وإجماعا على حرمته (روح الله الخمینی، تحرير الوسيلة، ج 2 - ص 172). . والدفن مع الكفن المغصوب أو مال آخر مغصوب كالدفن في المكان المغصوب، فيجوز النبش لأخذه (همان، ج 1 - ص 94).