eitaa logo
دکتراحمدجهان بزرگی(کانال مطالعات سیاسی)
682 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
27 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
ا🌸🌸🌸ا 🔶 علی ع منادی وحدت ⭕️⭕️⭕️ [قسمت دوم] ✍️احمد جهان بزرگی 🔹علی ع ، آن بزرگ مرد تاریخ ، شلاقهاي «قنفذ» بر پيكر همسرش، مرگ فرزند به دنيا نيامده‌اش، آتش زدن در خانه‌اش در زمان خليفه اوّل و بدعتهاي به وجود آمده در زمان حكومت خليفة دوم و تبعيد و شكنجه بهترين يارانش را ديد امّا باز هم براي حفظ وحدت ملي در نماز جماعت به امامت خلفاء حاضر مي‌شد. بيوة ابوبكر كه مادر محمدبن ابي‌بكر بود را به همسري گرفت و حتي نام يكي از فرزندان خود را عمر گذاشت. او در برطرف كردن مشكلات قانونگذاري و فقهي حكومت فروگذار نكرد و روش‌هاي جنگي و چگونه عمل كردن خليفه در برخورد‌هاي نظامي، در مركز ماندن و همراه لشكر نرفتن و لشكركشي به سر حدات روم را به ابوبكر آموخت. آموزه‌هاي او به خليفة دوّم در مملكتداري و چگونگي حفظ «وحدت ملي» بسيار آموزنده است. او مي‌گويد: 📚 «جايگاه رهبر همانند رشته‌اي است كه مهره‌ها را در آن كشند و او آنها را در كنار هم جاي مي‌دهد. اگر آن رشته بگلسلد، مهره‌ها پراكنده شوند و هر يك به سوئي مي‌روند، آنسان كه گرد آورد نشان هرگز ميسر نگردد. عرب‌ها امروز اگر چه به شمار اندك هستند ولي با وجود اسلام بسيارند و به سبب اتحادشان پيروزمند. تو محور اين آسياب باش و ساكن بر جاي. به نيروي عرب آسياب را به چرخش در آور و آتش جنگ را به ايشان برفروز، نه به خود، زيرا اگر از اين سرزمين بروي عرب‌ها از اطراف و اكناف پيمان بشكنند و كار به جائي كشد كه نگهداري آنچه پشت سر نهاده‌اي، از آنچه روياروي آن هستي دشوارتر گردد. ايرانيان فردا كه تو را همراه لشكر ببينند، مي‌گويند اين است ريشه عرب، اگر آن را قطع كنيد از جنگ آسوده مي‌شويد و همين سبب مي‌گردد كه حرص و طمعشان در نابود كردن تو افزون گردد. امّآ آنچه از آمدن اين قوم به جنگ مسلمانان گفتي، خداوند سبحان از آمدن آنها به جنگ مسلمانان ناخشنودتر از تو است و او تواناتر است تا آنچه را سبب ناخشنودي او مي‌شود دگرگون سازد. امّا در باب شمار بسيارشان، ما در گذشته هرگز به پشت گرمي انبوهي سپاه نمي‌جنگيديم، به اميد ياري و مددكاري خداوند بود كه مي‌جنگيديم». 🔹🔹علاوه بر اينها،‌ علي(ع) جانشيني خليفة دوّم در مدينه را مي‌پذيرفت و به ياران خود اجازه مي‌داد كه در جنگها شركت كنند. در زمان حمله به خانه عثمان به رغم مخالفت محاصره كنندگان براي عثمان آب فرستاد و عده‌اي از موالي بني‌هاشم و بني‌اميه در اين كار زخمي شدند. منابع و مآخذ: 🌺🌺🌺🌺
ا🌸🌸🌸ا 🔶 علی ع منادی وحدت ⭕️⭕️⭕️ [قسمت دوم] ✍️احمد جهان بزرگی 🔹علی ع ، آن بزرگ مرد تاریخ ، شلاقهاي «قنفذ» بر پيكر همسرش، مرگ فرزند به دنيا نيامده‌اش، آتش زدن در خانه‌اش در زمان خليفه اوّل و بدعتهاي به وجود آمده در زمان حكومت خليفة دوم و تبعيد و شكنجه بهترين يارانش را ديد امّا باز هم براي حفظ وحدت ملي در نماز جماعت به امامت خلفاء حاضر مي‌شد. بيوة ابوبكر كه مادر محمدبن ابي‌بكر بود را به همسري گرفت و حتي نام يكي از فرزندان خود را عمر گذاشت. او در برطرف كردن مشكلات قانونگذاري و فقهي حكومت فروگذار نكرد و روش‌هاي جنگي و چگونه عمل كردن خليفه در برخورد‌هاي نظامي، در مركز ماندن و همراه لشكر نرفتن و لشكركشي به سر حدات روم را به ابوبكر آموخت. آموزه‌هاي او به خليفة دوّم در مملكتداري و چگونگي حفظ «وحدت ملي» بسيار آموزنده است. او مي‌گويد: 📚 «جايگاه رهبر همانند رشته‌اي است كه مهره‌ها را در آن كشند و او آنها را در كنار هم جاي مي‌دهد. اگر آن رشته بگلسلد، مهره‌ها پراكنده شوند و هر يك به سوئي مي‌روند، آنسان كه گرد آورد نشان هرگز ميسر نگردد. عرب‌ها امروز اگر چه به شمار اندك هستند ولي با وجود اسلام بسيارند و به سبب اتحادشان پيروزمند. تو محور اين آسياب باش و ساكن بر جاي. به نيروي عرب آسياب را به چرخش در آور و آتش جنگ را به ايشان برفروز، نه به خود، زيرا اگر از اين سرزمين بروي عرب‌ها از اطراف و اكناف پيمان بشكنند و كار به جائي كشد كه نگهداري آنچه پشت سر نهاده‌اي، از آنچه روياروي آن هستي دشوارتر گردد. ايرانيان فردا كه تو را همراه لشكر ببينند، مي‌گويند اين است ريشه عرب، اگر آن را قطع كنيد از جنگ آسوده مي‌شويد و همين سبب مي‌گردد كه حرص و طمعشان در نابود كردن تو افزون گردد. امّآ آنچه از آمدن اين قوم به جنگ مسلمانان گفتي، خداوند سبحان از آمدن آنها به جنگ مسلمانان ناخشنودتر از تو است و او تواناتر است تا آنچه را سبب ناخشنودي او مي‌شود دگرگون سازد. امّا در باب شمار بسيارشان، ما در گذشته هرگز به پشت گرمي انبوهي سپاه نمي‌جنگيديم، به اميد ياري و مددكاري خداوند بود كه مي‌جنگيديم». 🔹🔹علاوه بر اينها،‌ علي(ع) جانشيني خليفة دوّم در مدينه را مي‌پذيرفت و به ياران خود اجازه مي‌داد كه در جنگها شركت كنند. در زمان حمله به خانه عثمان به رغم مخالفت محاصره كنندگان براي عثمان آب فرستاد و عده‌اي از موالي بني‌هاشم و بني‌اميه در اين كار زخمي شدند. منابع و مآخذ: 🌺🌺🌺🌺
48.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺صحبت یکی از کادر درمان که در تجمع 28 مهر حضور داشتند 👈ایشون یکی از صدها پزشک وکادر درمانی هستند که در تجمع حضور داشتند 🔸وزارت بهداشت قطعا این افراد را به خااطر حضور در تجمع بازخواست خواهد کرد
.🌹🌹🌹🌹 ✍جهان بزرگی احمد: . دوستان عزیزم ایام بر شما مبارک🌺🌺🌺🌺 عزیزان از این پس اگر بنده مطلبی را در مورد کرونا و یا واکسن برای شما فوروارد می کنم و یا می گذارم به هیچ وجه به خاطر کرونا هراسی یا واکسن هراسی نیست. هرکس دوست داشت واکسن می زند و هرکس دوست نداشت واکسن نمی زند..... از این پس این مسئله ای است که به خود شخص مربوط است و در این مورد صحبت زیاد شده است. 💢نشر پست های مربوط به بهداشت ⭕️یا آگاهی از یک توصیه بهداشتی است از این پس ، ⭕️ یا فقط برای نظارت من و شما بر وزارت بهداشت است که تا کنون خیانت کم نداشته ....و این یک وظیفه شرعی است. 💢به امید روزی که وزارت بهداشت دست از این خبط و خطاها بردارد. .🌱🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. بررسی نگردن عوارض واکسن برای مردم... .پاسخ علمی مسئولین مربوطه ...؟؟؟چه کسی باید بررسی کند؟؟ .
پست اینستا گرامی منتسب به مولوی عبد الحمید چه این صحت داشته باشد یا نه ، این یک واقعیت غیر قابل انکار است که تغییر جمعیتی دارد اتفاق می افتد چندسال پیش هر چه در مورد تغییر بافت جمعیت داد زدیم کسی گوش شنوا نداشت امروز هم هر چه در خصوص برخی مسائل داد می زنیم خیلی ها نمی فهمند .
. کلیه کسانی که ادعای ولایتمداری دارند و چپ و راست به ولایتمداران می تازند ، اگر تا کنون برای فرزند آوری بر اساس نظرات مقام معظم رهبری اقدام نکرده اند در خبط مرکب هستند ....... مقام معظم رهبری می فرمایند : 🔹 «مسأله جمعیّت را جدّی بگیرید! جمعیّت جوان کشور دارد کاهش پیدا می‌‌کند. یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست؛ یعنی مسأله جمعیّت از آن مسائلی نیست که بگوییم حالا 10 سال دیگر فکر می‌‌کنیم؛ نه، اگر چند سال بگذرد، وقتی نسل‌‌‌‌ها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست» با توجه به اهمیت زیاد تکثیر نسل، خانواده‌ها و جوان‌ها باید تولیدِ ‌مثل را زیاد کنند و باید نسل را افزایش دهند تا با تکیه بر آنها مشکلات کشور در آینده حل شود ♦️ایشان می فرمایند : «این محدود کردن تعداد فرزندان در خانه‌‌ها -به این شکلی که امروز هست- خطاست! این نسل جوانی که امروز ما داریم، اگر در 10 سال آینده، 20 سال آینده و در دوره‌‌ها و مرحله‌‌‌های آینده این کشور بتوانیم آن را حفظ کنیم، همه مشکلات کشور را اینها حل می‌‌‌کنند». 🌸🌸🌸🌸🌸
🌺🌺🌺🌺 ✳️تهدید و ترساندن ، ضرب و جرح ⭕️⭕️⭕️قسمت اول ✍️ احمد جهان بزرگی 🔹تهديد يا ايجاد ترس از کيفر، تخويف (ترساندن)يا ايجاد نگراني، ضرب يا زدن و جرح يعني زخمي کردن افراد را مي‌توان در دو موقعيت زير مورد بررسي قرار داد: 1- زماني که به مسائل سياسي، امنيتي، اجتماعي و اداري ربط پيدا نمي‌کنند. 2- زماني که به مسائل سياسي، امنيتي، اجتماعي و اداري ربط پيدا مي‌کنند. ◀️ تهديد و تخويف زماني که به مسائل سياسي، امنيتي، اجتماعي و اداري ربط پيدا نمي‌کنند. 🔶در چنين موقعيتي هرگونه ايجاد نگراني و ترس، زدن و يا مجروح کردن افراد "شکنجه" محسوب شده، از گناهان کبيره مي‌باشد و به عنوان حکم اوليه حرام است. از اين نظر که تخويف وترساندن معمولاً جزء موضوعات اخلاقي محسوب مي‌شده است، فقهاء در کتب فقهي خود کمتر متعرض آن شده و بحث از آن را به کتب اخلاقي موکول نموده‌اند. اما از فقهاء عظام، صاحب جواهر اين سنت را شکسته و در کتاب فقهي خود ضمن پرداختن به اين موضوع، ترساندن مومنين را از جمله گناهان کبيره‌اي مي‌داند که باعث از بين رفتن عدالت افراد مي‌گردد. البته محدثين بزرگي همچون صاحب وسائل و محدث نوري که از فقهاء بزرگ زمان خود بوده‌اند حرام بودن تخويف را در کتب خود در بابي تحت عنوان "تحريم ترساندن مومن حتي با نگاه" آورده‌اند ، تا اهميت آن در مکتب اسلام به دست فراموشي سپرده نشود. آيه الله مظاهري "تندي کردن" با ديگران که نتيجه تندخوئي است و باعث تهديد نسبت به ديگران وترس آنها مي‌شود را از گناهان بزرگ وحرام مي‌دانند. 📚بزرگان معصوم مکتب اسلام مي‌فرمايند: «« برهيچ مسلماني حلال نيست که مسلمان ديگري را به هراس افکند ... کسي که بخواهد مومني را با نگاهش بترساند، خداوند در روزي که هيچ سايه‌اي جز سايه او وجود ندارد او را خواهد ترساند ... پيامبر فرمودند: کسي که مومني را اذيت کند، مرا اذيت کرده است. کسي که مرا اذيت کند، خدا را اذيت کرده وکسي که خدا را اذيت کند در تورات و انجيل و زبور و قرآن ملعون شمرده شده است ... (و) به خدا اعلان جنگ کرده است ... و هر كه مؤمني را با تسلط خود بر او به هراس افكند تا به او آسيبي برساند اما آسيب نرسد، در دوزخ است و اگر به هراسش افكند و آسيبي باو برساند به همراه فرعون و فرعونيان در دوزخ است ... (و به طور کلي) خداوند هر مومن ضعيفي که رفق و مدارا را رعايت نمي‌کند، مبغوض مي‌دارد »». 🔶اما ضرب و جرح در اين حوزه نيز به عنوان حکم اوليه حرام است........[که خواهد آمد] منابع و مآخذ: ادامه دارد...... .
🌺🌺🌺🌺 ✳️تهدید و ترساندن ، ضرب و جرح ⭕️⭕️⭕️قسمت اول ✍️ احمد جهان بزرگی 🔹تهديد يا ايجاد ترس از کيفر، تخويف (ترساندن)يا ايجاد نگراني، ضرب يا زدن و جرح يعني زخمي کردن افراد را مي‌توان در دو موقعيت زير مورد بررسي قرار داد: 1- زماني که به مسائل سياسي، امنيتي، اجتماعي و اداري ربط پيدا نمي‌کنند. 2- زماني که به مسائل سياسي، امنيتي، اجتماعي و اداري ربط پيدا مي‌کنند. ◀️ تهديد و تخويف زماني که به مسائل سياسي، امنيتي، اجتماعي و اداري ربط پيدا نمي‌کنند. 🔶در چنين موقعيتي هرگونه ايجاد نگراني و ترس، زدن و يا مجروح کردن افراد "شکنجه" محسوب شده، از گناهان کبيره مي‌باشد و به عنوان حکم اوليه حرام است. از اين نظر که تخويف وترساندن معمولاً جزء موضوعات اخلاقي محسوب مي‌شده است، فقهاء در کتب فقهي خود کمتر متعرض آن شده و بحث از آن را به کتب اخلاقي موکول نموده‌اند. اما از فقهاء عظام، صاحب جواهر اين سنت را شکسته و در کتاب فقهي خود ضمن پرداختن به اين موضوع، ترساندن مومنين را از جمله گناهان کبيره‌اي مي‌داند که باعث از بين رفتن عدالت افراد مي‌گردد. البته محدثين بزرگي همچون صاحب وسائل و محدث نوري که از فقهاء بزرگ زمان خود بوده‌اند حرام بودن تخويف را در کتب خود در بابي تحت عنوان "تحريم ترساندن مومن حتي با نگاه" آورده‌اند ، تا اهميت آن در مکتب اسلام به دست فراموشي سپرده نشود. آيه الله مظاهري "تندي کردن" با ديگران که نتيجه تندخوئي است و باعث تهديد نسبت به ديگران وترس آنها مي‌شود را از گناهان بزرگ وحرام مي‌دانند. 📚بزرگان معصوم مکتب اسلام مي‌فرمايند: «« برهيچ مسلماني حلال نيست که مسلمان ديگري را به هراس افکند ... کسي که بخواهد مومني را با نگاهش بترساند، خداوند در روزي که هيچ سايه‌اي جز سايه او وجود ندارد او را خواهد ترساند ... پيامبر فرمودند: کسي که مومني را اذيت کند، مرا اذيت کرده است. کسي که مرا اذيت کند، خدا را اذيت کرده وکسي که خدا را اذيت کند در تورات و انجيل و زبور و قرآن ملعون شمرده شده است ... (و) به خدا اعلان جنگ کرده است ... و هر كه مؤمني را با تسلط خود بر او به هراس افكند تا به او آسيبي برساند اما آسيب نرسد، در دوزخ است و اگر به هراسش افكند و آسيبي باو برساند به همراه فرعون و فرعونيان در دوزخ است ... (و به طور کلي) خداوند هر مومن ضعيفي که رفق و مدارا را رعايت نمي‌کند، مبغوض مي‌دارد »». 🔶اما ضرب و جرح در اين حوزه نيز به عنوان حکم اوليه حرام است........[که خواهد آمد] منابع و مآخذ: ادامه دارد...... .
🌸🌸🌸🌸 میلاد پیام آور نور و رحمت و امام صادق ع مبارک باد 🌸🌸🌸🌸🌸
🌺🌺🌺🌺 ✳️تهدید و ترساندن ، ضرب و جرح ⭕️⭕️⭕️قسمت دوم ✍️ احمد جهان بزرگی 🔹اما ضرب و جرح ، ✅در اين حوزه (یعنی زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی ، اجتماعی و اداری ربط پیدا نمی کند) نيز به عنوان حکم اوليه حرام است و اين مسئله علاوه بر اين که از فحواي احاديث فوق به دست مي‌آيد در لسان فقهاء نيز به آن پرداخته شده است. شيخ مفيد، علامه حلي، محقق اردبيلي، صاحب شرايع و امام خميني(ره) هرگونه ضرب، شکنجه يا مثله‌کردن حتي براي صاحب خون را ممنوع مي‌دانند. به علاوه امام خميني (ره) معتقدند که در مأموريت‌ها هيچ يک از مأمورين حق ضرب و شتم صاحبان خانه و ساكنان آن را ندارند، و تعدي از حدود الهي ظلم است و موجب تعزير و گاهي تقاص مي‏باشد. آيه الله مظاهري اين گونه موارد را به "تند خوئي" تعبير کرده‌اند و مي‌گويند: "يکي از گناهان در اسلام که موجب فشار قبر مي‏باشد تند خويي است، و اين گناه غالباً گناهان بزرگي را به دنبال دارد نظير غيبت و زخم زبان، بلکه تهمت و فحش و ناسزا، بلکه تند خويي گاهي موجب قتل نفوس و اتلاف اموال و جرح و کتک مي‌شود." از نظرآيه الله خامنه‌اي درمورد برخورد با افرادي که مرتکب فسادي مي‌شوند که ضرر آن فقط متوجه خود شخص مرتکب شونده است، تفصيل قائل شده‌اند و مي‌گويند: ✅ «« با توجه به اينكه در زمان حاكميت و اقتدار حكومت اسلامي مي‏توان مراتب ديگر امر به معروف و نهي از منكر را كه بعد از مرحله امر و نهي زباني هستند، به نيروهاي امنيتي داخلي (پليس) و قوه قضائيه واگذار كرد، بخصوص در مواردي كه براي جلوگيري از ارتكاب معصيت چاره‏اي جز اعمال قدرت از طريق تصرف در اموال كسي كه فعل حرام انجام مي‏دهد يا تعزير و حبس او و مانند آن نيست، در چنين زماني با حاكميت و اقتدار چنين حكومت اسلامي، واجب است مكلفين در امر به معروف و نهي از منكر به امر و نهي زباني اكتفا كنند، و در صورت نياز به توسل به زور، موضوع را به مسئولين ذيربط در نيروي انتظامي و قوه قضائيه ارجاع دهند و اين منافاتي با فتاواي امام راحل «قدس‏سره» در اين رابطه ندارد. ولي در زمان و مكاني كه حاكميت و اقتدار با حكومت اسلامي نيست، بر مكلفين واجب است كه در صورت وجود شرائط، جميع مراتب امر به معروف و نهي از منكر را با رعايت ترتيب آنها تا تحقق غرض انجام دهند»». 📚 بزرگان معصوم مکتب اسلام مي‌فرمايند: «« به درستي که ستمکارترين مردم کسي است که جز كسي را كه در صدد كشتن او بر آمده است، بكشد و بزند کسي که او را نزده است ... و مبغوض‌ترين فرد نزد خدا فردي است که پشت سرکسي به ناحق شمشير بکشد ... (بدانيد) هر كس که به گونه مؤمن يا به روي او سيلي زند خدا روز قيامت استخوانهايش از هم بگسلد و دست بسته محشور شود تا به دوزخ درآيد جز آنكه توبه كند ... (حتي) هر كس مؤمني را هل دهد تا او را خوار كند يا يك سيلي به او بزند، يا يك بدي به او رساند فرشته‌ها او را لعنت كنند تا رضايت از او خواهد و توبه و استغفار كند. (بدانيد) هر کس فردي را با شلاق بزند خداوند شلاقي از آتش را نصيب او خواهد کرد ... (بنابر اين واي بر کسي که افرادي را شکنجه کند زيرا) خداوند کساني که در دنيا مردم را شکنجه کنند آنها را در آخرت شکنجه خواهد کرد»». ❇️منابع و مآخذ: 🌸🌸🌸🌸
🌺🌺🌺🌺 ✳️تهدید و ترساندن ، ضرب و جرح ⭕️⭕️⭕️قسمت دوم ✍️ احمد جهان بزرگی 🔹اما ضرب و جرح ، ✅در اين حوزه (یعنی زمانی که به مسائل سیاسی، امنیتی ، اجتماعی و اداری ربط پیدا نمی کند) نيز به عنوان حکم اوليه حرام است و اين مسئله علاوه بر اين که از فحواي احاديث فوق به دست مي‌آيد در لسان فقهاء نيز به آن پرداخته شده است. شيخ مفيد، علامه حلي، محقق اردبيلي، صاحب شرايع و امام خميني(ره) هرگونه ضرب، شکنجه يا مثله‌کردن حتي براي صاحب خون را ممنوع مي‌دانند. به علاوه امام خميني (ره) معتقدند که در مأموريت‌ها هيچ يک از مأمورين حق ضرب و شتم صاحبان خانه و ساكنان آن را ندارند، و تعدي از حدود الهي ظلم است و موجب تعزير و گاهي تقاص مي‏باشد. آيه الله مظاهري اين گونه موارد را به "تند خوئي" تعبير کرده‌اند و مي‌گويند: "يکي از گناهان در اسلام که موجب فشار قبر مي‏باشد تند خويي است، و اين گناه غالباً گناهان بزرگي را به دنبال دارد نظير غيبت و زخم زبان، بلکه تهمت و فحش و ناسزا، بلکه تند خويي گاهي موجب قتل نفوس و اتلاف اموال و جرح و کتک مي‌شود." از نظرآيه الله خامنه‌اي درمورد برخورد با افرادي که مرتکب فسادي مي‌شوند که ضرر آن فقط متوجه خود شخص مرتکب شونده است، تفصيل قائل شده‌اند و مي‌گويند: ✅ «« با توجه به اينكه در زمان حاكميت و اقتدار حكومت اسلامي مي‏توان مراتب ديگر امر به معروف و نهي از منكر را كه بعد از مرحله امر و نهي زباني هستند، به نيروهاي امنيتي داخلي (پليس) و قوه قضائيه واگذار كرد، بخصوص در مواردي كه براي جلوگيري از ارتكاب معصيت چاره‏اي جز اعمال قدرت از طريق تصرف در اموال كسي كه فعل حرام انجام مي‏دهد يا تعزير و حبس او و مانند آن نيست، در چنين زماني با حاكميت و اقتدار چنين حكومت اسلامي، واجب است مكلفين در امر به معروف و نهي از منكر به امر و نهي زباني اكتفا كنند، و در صورت نياز به توسل به زور، موضوع را به مسئولين ذيربط در نيروي انتظامي و قوه قضائيه ارجاع دهند و اين منافاتي با فتاواي امام راحل «قدس‏سره» در اين رابطه ندارد. ولي در زمان و مكاني كه حاكميت و اقتدار با حكومت اسلامي نيست، بر مكلفين واجب است كه در صورت وجود شرائط، جميع مراتب امر به معروف و نهي از منكر را با رعايت ترتيب آنها تا تحقق غرض انجام دهند»». 📚 بزرگان معصوم مکتب اسلام مي‌فرمايند: «« به درستي که ستمکارترين مردم کسي است که جز كسي را كه در صدد كشتن او بر آمده است، بكشد و بزند کسي که او را نزده است ... و مبغوض‌ترين فرد نزد خدا فردي است که پشت سرکسي به ناحق شمشير بکشد ... (بدانيد) هر كس که به گونه مؤمن يا به روي او سيلي زند خدا روز قيامت استخوانهايش از هم بگسلد و دست بسته محشور شود تا به دوزخ درآيد جز آنكه توبه كند ... (حتي) هر كس مؤمني را هل دهد تا او را خوار كند يا يك سيلي به او بزند، يا يك بدي به او رساند فرشته‌ها او را لعنت كنند تا رضايت از او خواهد و توبه و استغفار كند. (بدانيد) هر کس فردي را با شلاق بزند خداوند شلاقي از آتش را نصيب او خواهد کرد ... (بنابر اين واي بر کسي که افرادي را شکنجه کند زيرا) خداوند کساني که در دنيا مردم را شکنجه کنند آنها را در آخرت شکنجه خواهد کرد»». ❇️منابع و مآخذ: 🌸🌸🌸🌸
. 🌺🌺🌺🌺 ✳️تهدید و ترساندن ، ضرب و جرح ⭕️⭕️⭕️قسمت سوم ✍️ احمد جهان بزرگی 🔹تهديد و تخويف زماني که به مسائل سياسي، امنيتي، اجتماعي و اداري ربط پيدا مي‌کنند. ✅در چنين موقعيتي هرگونه ترساندن، زدن و يا مجروح کردن افراد يا به عنوان حکم اوليه جايز يا واجب است و يا به عنوان"حکم ثانويه"، در"ضرورت ها"، "به اندازه ضرورت" و "اندازه لازم"، جايزيا واجب مي‌شود. ضرورت اين اعمال در جائي است که خلاف قانون شرع (معصيت و گناه و جرم) انجام پذيرفته و يا درحال وقوع مي‌باشد. مسائل مربوط به اين موقعيت در دو حوزه کلي قابل بررسي است: 💢 الف: حوزه مرتبط با افراد عادي جامعه در اين حوزه هرگاه براي جلوگيري از خلاف شرع و قانون لازم باشد که: ♦️ 1- دست خلاف کار گرفته شود تا از انجام خلاف باز ماند، واجب است. (اکثر فقهاء شيعه) و (امام خميني) ♦️2- ابزار رسيدن به خلاف از او گرفته شود، واجب است. (اکثر فقهاء شيعه) و (امام خميني) ♦️3- از ورود او به محل معصيت و گناه و خلاف جلوگيري شود تا ازانجام خلاف باز ماند، واجب است. (اکثر فقهاء شيعه) و (امام خميني) ♦️4- خلاف کار را بترساند و او را سرزنش نمايد، جايز است. (ابن حمزه طوسي) (يحيي بن سعيد حلي) ♦️5- خلاف کارکتک زده شود تا از انجام خلاف باز ماند (بدون زياده روي)، جايز است. (امام خميني) و (ابن حمزه طوسي) (محقق حلي) (ابن فهد حلي) (شهيد ثاني) ♦️6- خلاف کار حبس شود تا از انجام خلاف باز ماند، واجب است. البته اجازه از مجتهد جامع الشرايط بهتر است. (امام خميني) (در زمان بالفعل بودن حکومت اسلامي اين عمل فقط از طريق دادسرا امکان‌پذير مي‌باشد). ♦️7- خلاف کار مورد جرح و قتل قرارگيرد، جايز است. حتماً بايداز مجتهد جامع الشرايط اذن بگيرد. (امام خميني) در مورد جرح شيخ طوسي، سيد مرتضي، علامه حلي ، انجام آن را بدون اذن امام معصوم يا نايب او جايز مي‌دانند. اما بسياري از فقهاء از جمله، شيخ مفيد، ابن براج، ابن حمزه طوسي، محقق حلي، شهيد ثاني و صاحب جواهر ، اذن امام معصوم (ع) يا نايب او را شرط جواز مي‌دانند. البته در مورد قتل قريب به اتفاق اذن را شرط مي‌دانند. ♦️8- فرد ظالمي که قصد کشتن فرد مظلومي، كه جايز القتل نيست، را داشته باشد، واجب است کشته شود و اذن مجتهد هم لازم نيست. البته بايد مراعات شود كه در صورت امكان جلوگيري به نحو ديگري كه به قتل منجر نشود به آن نحو عمل شود، و اگر از حد لازم تجاوز كند معصيت كار و احكام متعدي بر او جاري خواهد بود. (امام خميني) ♦️9- اجراي حد يا تعزير شود، که جز از طرف امام معصوم (ع) يا مجتهد جامع الشرايط يا با اذن آنها امکان‌پذير نمي‌باشد. از منظر امام خميني (ره) نيز"تعزير" به مجازات هرگناه کبيره‌اي گفته مي‌شود که در شرع مقدس اسلام "حد" ي براي آن تعيين نشده باشد. اجراي اين مجازات فقط برعهده امام معصوم (ع) يا نايب او است که تعيين اندازه آن را نيز مي‌نمايند. البته اکتفاء کردن به تعزير حداقل بهتر است. آيه الله خامنه‌اي (قائدنا الاعظم) معتقدند که هرگاه حکومت اسلامي در جائي برقرار باشد بر مکلفين واجب است که در امر به معروف و نهي از منکر، به امر و نهي لساني اکتفا نمايند و هرگاه در اموري نياز به اعمال قدرت گرديد آن را به مسئولين مربوطه در نيروي انتطامي و قضائي ارجاع دهند به ويژه در اموري که به تصرف در اموال فرد خلافکار بيانجامد يا اجراء تعزير و حبس لازم باشد. ولي در زمان و مكاني كه حاكميت و اقتدار با حكومت اسلامي نيست، بر مكلفين واجب است كه در صورت وجود شرائط، جميع مراتب امر به معروف و نهي از منكر را با رعايت ترتيب آنها تا تحقق غرض انجام دهند. در صورت نیاز به منابع و مآخذ لطفا در پی وی پیام بدهید .... 🌸🌸🌸🌸🌸
. 🌺🌺🌺🌺 ✳️تهدید و ترساندن ، ضرب و جرح ⭕️⭕️⭕️قسمت چهارم (پایانی) ✍️ احمد جهان بزرگی 🔹تهديد و تخويف زماني که به مسائل سياسي، امنيتي، اجتماعي و اداري ربط پيدا مي‌کنند. 💢 ب: حوزه مرتبط با متهمان، مجرمان و اسيران ✅در اين حوزه حتما بايد "متهم" و "مظنون" از "مجرم" و "اسير"جدا شود. زيرا متهم به کسي اطلاق مي‌شود که قرينه يا قرائني ناقص (و نه تام و تمام) در مورد يك يا چند جرم ارتکابي توسط وي وجود داشته باشد ولي هنوز اين ادعا ثابت نشده‌است و ممكن است بي‌گناهي او احراز شود. در صورتي که مجرم کسي است که جرم او بر اساس قرائن تامه در دادگاه صالحه ثابت شده باشد و اسير به کسي گفته مي‌شود که درجنگ توسط نيروهاي طرف مقابل دستگير مي‌شود. بر اين اساس متهم در طرز برخورد و رفتار همان حقوقي را دارد که يک فرد عادي دارد بنابراين به هيچ وجه نبايد مورد تعرض قرار گيرد. حتي ظن قاضي نيز در مورد او حجيت ندارد ، فقط اگر امارات و دلائل ظني در قضيه‌‌اي موجود باشد حاكم مي‌تواند در مواردي که شرعاً تجسس و تفحص در آنها جايز مي‌باشد، براي كشف واقعيت از اين امارات و دلائل، تحقيق و تفحص نمايد و در صورت لزوم طبق ضوابط شرعي او را بازداشت و زنداني نمايد. اما هر متهمي داراي حقوقي است که برخي از آنها عبارتند از: 🔺1- از مهمترين حقوق متهمين اين است که تا زماني که جرم آنها ثابت نشده باشد نبايد مطالب پرونده آنها در اختيار ديگران قرار گيرد. امام خميني (ره) حتي اطلاع مسئولين غير ذيربط مانند نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از اين اطلاع را نفي مي‌کنند ♦️2- توقيف و يا احضار همراه با زور وشدت ممنوع مي‌باشد مگر آنکه فرد احضار شده از حضور استنکاف نمايد. امام خميني (ره) مي‌فرمايند: "توقيف يا احضار به عنف، جرم است و موجب تعزير شرعي است" . ♦️3- توقيف يا احضار افراد بايستي با حکم حاکم شرع باشد امام خميني (ره) مي‌گويند: "هيچ كس حق ندارد كسي را بدون حكم قاضي كه از روي موازين شرعيه بايد باشد توقيف كند يا احضار نمايد، هر چند مدت توقيف كم باشد. ✅مجرم اما، يعني کسي که جرم او بر اساس قرائن تامه در دادگاه صالح ثابت شده است، حقوقي دارد که اسلام بر آن تاکيد بسياري دارد. از اوليه‌ترين حقوق مجرمين برخورد بر اساس موازيني است که شؤونات انساني آنها محفوظ بماند. بنابراين وقتي جرمي ثابت شد و مجازاتي اعم از "حد" يا "تعزير" يا "حبس" براي مجرم در نظر گرفته شد، اجراکنندگان حق ندارند آن را ناديده بگيرند و يا از آن فراتر روند. اگر نیاز به منابع و مآخذ بود لطفا در پی وی پیام دهید ...... 🌸🌸🌸🌸🌸
استقبال مردم عراق برای کنسرت یک خواننده زن لبنانی
❇️استفاده ابزاری از نهاد مرجعیت❇️ جناب آقای دکتر مصطفی محقق داماد در یادداشتی ضمن تعریض به سیاست خارجی جمهوری اسلامی، با اشاره به صحبت‌های آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مبنی بر عدم قهر با جهان، ایشان را مرجعی دانستند که از مکتب آیت الله بروجردی علاوه بر فقه و اصول و اجتهاد، اعتدال و جهان اندیشی آموخته است. سه نکته در باب سخنان جناب محقق داماد: 1⃣ جناب محقق داماد! آیا جنابعالی سایر فتاوای آیت الله العظمی صافی مثل: ۱. جواز تعزیر زن بی‌حجاب توسط حکومت ۲. احتیاط در وجوب ستر وجه و کفین ۳. عدم جواز اعطای مسوولیت حکومتی به زنان ۴. حرمت مطلق موسیقی ۵. جواز اخذ جریمه تأخیر اقساط را هم علامت اعتدال و جهان اندیشی ایشان میدانید؟ یا فقط خواستید با مصادره یک سخن ایشان برای تایید دیدگاه سیاسی خود ایشان را مرجعی معتدل و جهان اندیش بمانید و از نهاد مرجعیت برای مخالفت با سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی استفاده ابزاری کنید؟ 2⃣ مؤید استفاده ابزاری شما از مرجعیت، عدم توجه شما به دغدغه مراجع در هشت سال گذشته نسبت به معیشت مردم است که همفکران شما با رفتار غلط در سیاست خارجی معیشت و سلامت مردم را گرو‌گان گرفتند و شما نقدی بر این رفتار نداشتید. 3⃣ اما در مورد بیانات آیت الله العظمی صافی اگر دقت بفرمایید تأکید ایشان بر «ارتباط با عزت و اقتدار و عقلانیت و تعامل سازنده با تمام کشورهای دنیا برای حل مشکلات مردم و مضر بودن قهر با بسیاری از کشورها» بود. کلیت این سخن مخالف سیاست خارجی جمهوری اسلامی نیست. چنانکه رهبری نیز همواره بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و نرمش قهرمانانه تصریح داشتند. قطعا نظر آیت الله صافی بر ارتباط ذلیلانه با آمریکای مستکبر و رژیم اشغالگر قدس نیست. ما با سایر کشورهای دنیا هم ارتباط و تعامل داریم و هیچگاه با بسیاری از کشورها قهر نبودیم. البته برخی کشورها تحت تأثیر هژمونی آمریکا برغم تلاش جمهوری اسلامی برای تعامل، آنها تعامل لازم را نداشتند. @aboutalebi57 کانال سیاست و دیانت|حجت الاسلام ابوطالبی
. اگر خیر و کیاستی در وزارت نفت وجود دارد.... می بایست به آنهائی که ، در روز بحران ، در کارت سوختشان سهمیه 1500 تومانی هنوز موجود بوده ولی مجبور شده اند بنزین 3000 تومانی بخرند ، به نحوی مابه التفاوت را با شارژ بنزین مجانی در کارتشان ، جبران کند ..... ✍ احمد جهان بزرگی .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. می گوید : نمیدانیم که نانو ذره های آلومینیوم موجود در واکسنها واقعا وارد مغز می شود یا نه؟ بنده می گویم: نگران نباش عین اللهی بی کفایت برای شما روی یک جامعه آماری 60 میلیونی آزمایش می کند بعد نتیجه اش رو برای شما می فرستد. ✍ احمد جهان بزرگی .
. بی در و پیکر بودن فضای مجازی ، لزوم طرح صیانت را تقویت می کند 📸هدف سایت انتخاب از انتشار خبر پوشک ۵۰۰ هزار تومانی بهم ریختن بازار پوشک است/ همان پوشکی که انتخاب میگوید ۵۰۰ هزار تومان است، الان در بازار ۱۳۵ هزار تومان فروخته می‌شود ساسان عظیمی تولیدکننده پوشک بچه: 🔹خبر سایت «انتخاب» مبنی بر گران شدن پوشک نوزاد و عرضه پوشک ۵٠٠ هزار تومانی در بازار کذب محض است و خبر با هدف به هم ریختن صنعت و بازار کشور تهیه و منتشر شده است. 🔹بیش از یک سال است که قیمت پوشک نوزاد را افزایش نداده‌ایم و این مسئله باعث نارضایتی تولیدی‌های کوچک پوشک در کشور شده است. 🔹همان نوع پوشکی که سایت خبری «انتخاب» ادعا می‌کند در بازار ۵٠٠ هزار تومان است همین الان ۱۳۵ هزار تومان و بصورت عمده نیز ۱۱۵ تومان فروخته می‌شود. واردات پوشک ظاهرا ممنوع است اما همچنان پوشک نوزاد از خارج با هولوگرام قلابی و یا بصورت قاچاق وارد کشور می‌شود. 🔹علی‌الظاهر هدف سایت خبری «انتخاب» از انتشار چنین خبر کذب و نادرستی ترغیب مردم به خرید هرچه بیشتر پوشک نوزاد و بهم ریختن بازار است. ✍️ابوحیران .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. هیچوقت در پارکینگ را رها نکنید. از پس 4 تا قلچماق بر نمی آئید.... دوربین‌های مداربسته، تصاویر خفت‌گیری ناموفق ۴ پسر جوان از یک خانم در پارکینگ خانه‌اش را ضبط کرده‌اند. هوشیاری سرایدار و جربزه وی آنها را فراری داد... .