eitaa logo
جهانِ پساکرونا
3.1هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
958 ویدیو
74 فایل
﷽ اندیشکده و مدرسه ی عالی "طرح دین برای زندگی" 📚 دین به طور مستقل،برای همه جنبه های زندگی بشر برنامه دارد. ⚡️فقه تئوری اداره ی انسان از گهواره تا گور است.
مشاهده در ایتا
دانلود
جهانِ پساکرونا
جناب شریفی زارچی هستن (مدیر اپلیکیشن ماسک و از موثرین ستاد ملی کرونا!!! و لیدر امروز اغتشاشات داعشجو
ضرورت ایجاد ساختاری در فقه برای تحلیل نظریات و حوادث مستحدثه زمانی که "نظریه ی کروناهراسی و حکمرانی مجازی" رو در قالب کتابچه ای منتشر کردیم متهم به ضدیت با ولایت فقیه شدیم؛ لکن حالا که مثل کنترل جمعیت ماجرا روشن تر شده و این روزها تربیت شدگان حکمرانی مجازی را در کف خیابان مشاهده می کنیم؛ آیا وقتش نرسیده است که بعد از تحمیلِ چندین تحلیلِ غلط از موضوعات و حوادث مستحدثه ی کلان و چشیدن این همه آسیب از این تحلیل های غلط(مثل کنترل جمعیت، کرونا، بانک، بورس و...) ساختار فقهی خود را برای تحلیل موضوعات(نظریات و حوادث جدید) عوض کنیم؟ آیا اصلا ساختار منقح شده ای داریم؟تا کی می خواهیم عقب بایستیم و به گزارش و تحلیل نظام کارشناسی غربی(مدرن) از موضوعات و حوادث اعتماد کنیم؟ تا کی می خواهیم بنشینیم و موضوعات را تکه تکه برایمان تعریف و تحلیل کنند؟ تا کی می خواهیم به جای تفقهِ جامع و فقه حداکثری، فقهِ احکام و فقه حداقلی را معیار سنجش مطلوبیت نظریات جدید قرار دهیم؟ تا کی می خواهیم موضوع را بر اساس مخالفت با فقهِ احکام بجای موافقت با حداکثری، مورد سنجش قرار دهیم؟ آیا نباید در تحلیل یک نظریه به خاستگاه و ارزش های حاکم و غایت آن توجه نمود؟ آیا با تجزیه ی فرآیند بانک به مضاربه و.. کار درست می شود؟ آیا شهرت یک نظریه در یک موضوع واحد در دنیای رسانه دلیل بر صحت آن نظریه نسبت به نظریات هم موضوع است؟ و.... چقدر دیگر از نداشتن ساختار برای تحلیل و شناخت موضوعات مستحدثه آسیب ببینیم تا ساختاری تنظیم شود؟ ✍ مهران فر https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از تجویزهای صندوق بین‌المللی پول برای اقتصاد ایران، افزایش نرخ ارز بوده است. خاطرم هست چند سال پیش مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی IMF رسما توصیه کرد که ایران "برای کنترل نرخ تورم، نرخ رسمی ارز را تا سطح نرخ بازار افزایش دهد". نئولیبرال‌هاای وطنی نیز همین نسخه را پیاده کردند و قیمت ارز را افزایش دادند و ارزش ریال را بیش از پیش تضعیف کردند. یکی از استدلال‌های واژگونی که برای این کار از طرف آقای مسعود نیلی ارائه شد، این بود که افزایش نرخ ارز در جهت حمایت از تولید داخلی در برابر رقبای خارجی و توسعه صادرات است. در این سخنرانی که سال ۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ارائه شد، به بررسی منطق حاکم بر این استدلال پرداخته‌ام. اخیرا دیدم که این‌بار، نئولیبرال‌های ریشدار سخنان IMF و جناب نیلی را تکرار می‌کنند. بازبینی این ۷ دقیقه خالی از لطف نیست. @syjebraily
عده ای از رفقای حزب اللهی فکر میکنن با تغییر تصمیم گیران، مشکلات ریشه ای کشور حل میشه، مشکل از تصمیم سازان و نظام کارشناسی است که تو همه ی دولت ها همیشه بوده و هستند!!! پورمحمدی و مدنی زاده در سازمان برنامه و بودجه نمونه ای از این تصمیم سازان و کارشناسان هستن که با نگرش و ایده های غربی در همه دولت ها حضور داشتند. 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
فاتحه بخوانید: برگزاری کارگاه متاورس در قم!!! با این ها آموزش ها، کم کم دارند ذهن ها را برای زندگی در متاورس آماده می کنند. به نظر بسیاری از فقها پرداخت پول برای خرید زمین در متاورس جایز نیست. 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
جهانِ پساکرونا
فاتحه بخوانید: برگزاری کارگاه متاورس در قم!!! با این ها آموزش ها، کم کم دارند ذهن ها را برای زندگی
می خواهند بشر را به سیاه چال مجازی ببرند! گزیده هایی از سخنان آیت الله سید محمد مهدی میرباقری با بزرگ نمایی کرونا می خواهند دنیا را در فضای حکمرانی مجازی ببرند، یعنی کاملا فضای سایبر را بر جهان حاکم کنند که در آنجا دیگر اصلا دولت ها و ملت ها اختیاراتی نخواهند داشت. این حرکت آنها برای گسترش و بردن جهان به حکمرانی مجازی و کوتاه کردن دست ملت ها و دولت هاست... می‌خواهند بشریت را از دنیای مادی به فضای مجازی ببرند، یعنی یک بار بشریت را در محبس و زندان دنیا بردند و ارتباط او را با عالم غیب قطع کردند، یک بار دیگر می‌خواهند او را به سیاه‌چال فضای مجازی ببرند. دنیای مجازی است که عرض کردم زندان در زندان است. سیاه‌چال در درون زندان است. چون می‌دانید زندان‌های دوران‌های قدیم اینطور بود که گاهی سرداب‌ها و چاله‌هایی بوده که داخل آن سرداب‌ها یک سرداب دیگر حفر می‌کردند و مثلاً اگر مساحت آن سرداب ۹ متر بوده، مساحت چاله‌ای که درون آن سرداب ایجاد می‌شد، ۲ متر بوده که به آن سیا‌ه‌چال می‌گفتند. چاله در چاله، که گاهی عمق آن مثلاً به ۲۰ متر زیر زمین می‌رسید؛ مثل یک چاه. درون یک سرداب چاه حفر می‌کردند، البته نه چاه به این معنا. الان اگر به برخی نقاط مثل صحرای عراق بروید که به‌شدت در تابستان گرم می‌شود، این سرداب‌ها وجود دارد. منتهی یک موقع برای زیست، و یک موقع برای زندانی کردن است. این‌ها یک بار، بشر را زمینی و خفه کرده‌اند؛ ارتباط او را با عالم غیب قطع کرده‌اند، حالا می‌خواهند در همین عالم زمین او را به عالم اوهام ببرند؛ زندان در زندان. این به نظرم بزرگ‌ترین توطئه‌ای می‌تواند باشد که پشت این طراحی کرونا می‌تواند باشد.... 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
⭕️ تبادلات رمز ارز مورد پذیرش قوانین اسلامی نیست/ جایز نبودن خرید زمین در متاورس آیت‌الله اراکی در نشست «حاکمیت و سیاستگذاری رمز ارز از منظر فقه» :🔻 ◻️ چیزی می‌تواند به عنوان پول قرار گیرد که ارزش استعمالی داشته باشد یا حواله بر آن باشد مثل چاپ پول در کشور که حواله بر کالا است. ◻️ اسلام چیزی را در معامله می‌پذیرد که منفعت طرفینی داشته باشد و چیزی مانند رمز ارزها که اعتبار محض است ارزش ندارد. در خصوص ریال هم این مسئله وجود دارد، ولی بر اساس اضطرار تاکنون ادامه یافته است؛ بسیاری از مسائل جامعه در قالب فقه خرد جلو می‌رود و در برخی موارد با عنوان احکام ثانویه تعریف می‌شود که این مشکلات ناشی از عدم تدوین جامع است. ◻️حکم پدیده جدید متاورس که فروش زمین‌های مجازی است عدم جواز است چون شَیءْ را با لاشَیءْ و مال را با لامال نمی‌توان مبادله کرد. این حقه همیشگی آمریکا بوده است که بر سر سایر مملکت‌ها کلاه بگذارد؛ با همین شیوه‌های ناعادلانه اکنون آمریکا به یکی از قطب‌های اقتصادی جهان تبدیل شده است. بیشتر بخوانید: hawzahnews.com/xbv6n @HawzahNews | حوزه‌نیوز 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐 @jahanepasakorona
-1297604864_-1701025703.pdf
966.6K
⭕️ فوری/ متن نامه و دستور رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی: گسترش هرچه بیشتر خانه های یک طبقه ی حیاط دار و توسعه ی افقی شهر و ممانعت از آپارتمان نشینی و مرتفع سازی ------ قم به عنوان کانون علم دینی، جزو اولین شهرهایی خواهد بود که این طرح بسیار عالی در آن اجرا خواهد شد. منتظر اعلام جزئیات اجرایی این طرح از سوی مسئولین مؤمن و انقلابی استان قم هستیم! 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
⭕️ فوری/امشب ساعت ٧و٣٠ شبکه استانی قم (نور) رو از دست ندهید! 🏢 خانه های حیاط دار یک طبقه یا آپارتمان، کدام بهتر است؟ از جهت اقتصادی کدام به صرفه تر است؟ آیا ساخت خانه های حیاط دار یک طبقه شُدنی است؟ پاسخ به این سؤالات در برنامه مناظره بین دکتر جهانبخش(عضو هیئت علمی دانشگاه و مسئول اندیشکده زیست شهر) و نماینده محترم مسکن و شهرسازی قم شبکه استانی قم (شبکه نور)، حوالی ساعت ١٩/٣٠ ظاهرا منافع عده ای با انبوه سازی و آپارتمان سازی گره خورده که به شدت با واگذاری زمین به مردم برای ساخت خانه های ویلایی یک طبقه مخالفت و سنگ اندازی می کنند طبق محاسبات دقیقی که در اندیشکده زیست شهر انجام شده است، هزینه ساخت خانه ها به شکل حیاط دار و یک طبقه با در نظر گرفتن همه موارد مشاعات و برق و آب و گاز و تجهیزات شهری و... ارزانتر از ساخت خانه های آپارتمانی تمام می‌شود. بماند که آسیب‌ های آپارتمان را ندارد و مزایای بسیاری از جهت اقتصاد خانوار، تربیت و اخلاق و زیست محیطی و... دارد. به همشهریان قمی و سایر هموطنان عزیزمون برسونید...
هدایت شده از دولت قوی
46.pdf
2.34M
📝متن نامه مرحوم سید منیرالدین حسینی محضر حضرت امام خمینی رحِمه الله (سال ۱۳۶۷) ❌متاسفانه اتمام تنظیم نامه با کسالت منجر به رحلت امام مقارن شد و درحد ارسال آن به دفتر معظم له متوقف ماند. 🔸در این نامه پس از تبیین معنا و ضرورت ولایت الهی و ارتباط دادن آن با ولایت مطلقه فقیه در قالب تحلیلی بنیادین، موانع عمده جریان ولایت الهیه را برشمرده اند. برای این منظور آسیب شناسی خود را متوجه سه نهاد مهم حوزه، دانشگاه و نظام اجرایی نمودند. درنهایت به اجمال، مقدورات قابل اتکاء درغلبه بر شرایط موجود را برشمرده اند. 🔸هرچند تقدیر الهی برملاحظه این نامه توسط حضرت امام رضوان الله علیه قرار نگرفت اما جهاد علمی این عالِم ژرف‌اندیش در این مرحله متوقف نماند و از آن سال تا زمان رحلت خود در جهت برداشتن گام‌های اثباتی، تلاش مؤثری نمود تا امکان تحول در حوزه، دانشگاه و نظام اجرایی توسط نخبگان علمی فراهم آید. 🔸لذا هدف از انتشار این نامه این است تا بعنوان سندی تاریخی، راهنمای راهبردی و در عین حال حجت بر بر آیندگان باشد؛ازاین‌رو با شرح و بسط آسیب شناسی انجام گرفته می‌توان مسیر آینده را بهتر شناخت و با تصحیح خطاها و بازگشت از انحرافات قبلی، گام‌ها را درپیمودن مسیر محکم تر برداشت. @montazerekhanehbedoosh
هدایت شده از بیداری ملت
🛑توسعه مسکن به شکل افقی موجب کاهش هزینه خانوارها می‌شود. 🔹 کارشناس مسایل اقتصادی بر این باور است که توسعه مسکن به شکل افقی (ویلاسازی و ساختمان‌های حداکثر دو طبقه) در نهایت منجر به کاهش هزینه‌های خانوارها در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود. 🔴به پویش بپیوندید @bidariymelat
💠 فرمانِ روی زمین مانده ی امام خمینی (ره) که بعد از گذشتِ ۴٠ سال با دستور رئیس جمهور دولت مردمی اجرایی شُد: 👌اعطای زمین و ساخت خانه های یک طبقه ی حیاط دار برای مردم 🏡 این طرح قرار است از قم آغاز شود و همزمان در سایر استان ها اجرایی شود... ⚡️هموطنان، منتظر اعلام ِجزئیات از سوی مسئولین استانی باشند... حضرت امام خمینی (ره): «در رژیم منفور پهلوى، مسئله مسکن یکى از مصیبت‌بارترین مشکلات اجتماعى مردم ما بود. بسیارى از مردم در اسارت تهیه یک قطعه زمین و داشتن یک لانه بودند، و چه بسا تمام عمرشان را زیر بار بانک‌ها و سودجویان و غارتگران به سر مى‏ بردند تا بتوانند پناهگاهى را براى خود و فرزندانشان دست و پا کنند. قشر عظیمى از مستضعفان جامعه هم به کلى از داشتن خانه محروم بودند و در زوایاى بیغوله‏ها و اتاقک‌هاى تنگ و تاریک و خرابه‏ها به سر مى‏ بردند؛ و چه بسا قسمت مهمى از درآمد ناچیزشان را بایستى براى‏ اجاره آن بپردازند؛ و این میراث شوم براى ملت ما باقى مانده و اکنون جامعه ما با چنین مصیبتى دست به گریبان است. نظام اسلام چنین ظلم و تبعیضى را تحمل نخواهد کرد؛ و این از حداقل [حقوق‏] هر فرد است که باید مسکن داشته باشد. مشکل زمین باید حل شود و همه بندگان محروم خدا باید از این موهبت الهى استفاده کنند. همه محرومان باید خانه داشته باشند. هیچ کسى در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد. بر دولت اسلامى است که براى این مسئله مهم چاره‏اى بیندیشد، و بر همه مردم است که در این مورد همکارى کنند.... تا با صرفه‏جویى و دقت کامل خانه‏ هاى ارزان قیمتى بسازند و در اختیار محرومان قرار بدهند، و در این طرح به‌هیچ‌وجه پولى در برابر خرید زمین پرداخت نشود» 📆 ٢١ فرودین ١٣۵٨ ✅ کارشناسانِ اقتصادی نیز اعلام کرده اند که ساختِ خانه های حیاط دارِ یک طبقه، نسبت به آپارتمان، مقرون به صرفه تر است. نشرحداکثری 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
36.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آپارتمان سازی یا خانه های حیاط دار یک طبقه؟ کدام مقرون به صرفه تر و مطلوب تر است؟ 🖥 ببینید | فیلم گفت و گو و مناظره ی دکتر جهانبخش(عضو هیئت علمی دانشگاه و مسئول اندیشکده زیست شهر) با نماینده راه وشهرسازی قم در برنامه ی گفت و گوی ویژه خبری ✅ استدلال ها و حساب و کتاب های دقیق ریاضی، گویای این است که خانه های حیاط دار یک طبقه نسبت به آپارتمان بسیار مقرون به صرفه تر است. 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻 همان دشمنی که دانشمند هسته‌ای را می‌کُشد، عالم دینیِ ما را هم ترور می‌کند؛ آنها با دانش ما دشمن هستند 🔻 دین چیزی جز پرده‌برداری از واقعیت‌های عالم هستی نیست که می‌شود همان «دانش» 📌 حوزۀ علمیۀ مروی 🔘 کار عالم دینی، پرداختن به واقعیات زندگی مردم است؛ اینکه به عالم دینی «روحانی» بگویند، درست نیست و مربوط به فرهنگ مسیحیت است 🔘 به کسی که پزشکی می‌خواند می‌گویند «دانشجوی پزشکی»؛ به طلبه هم می‌شود گفت «دانشجوی علوم دینی» 🔘 ذهنیت عمومی این است که دین مقوله‌ای آسمانی است و به واقعیت زندگی ما نمی‌پردازد؛ این ذهنیت باید اصلاح بشود 👈ادامه متن را در @Panahian_text ببینید 🚩حوزۀ علمیۀ مروی- 1401/08/14 📢صوت: @Panahian_mp3 @Panahian_ir
هدایت شده از اندیشکده قلب سلیم
1..mp3
2.45M
🔷️ توصیه میکنیم این دو دقیقه را از دست ندهید... ✳️ گوشه ای از صحبت های حاج عظیم ابراهیم پور در ششمین گردهمایی راه رسیدن به تمدن اسلامی @ghalbesalim_com | دکترین سلامت
💠 همایش ملی فلسفۀ فقه نظام‌ساز با تأکید بر افکار و آرای شهید سید محمدباقر صدر سخنرانان: علی‌اکبر رشاد سید محمدمهدی میرباقری ابوالقاسم علیدوست سید حسین میرمعزی زمان: چهارشنبه، ٢۵ آبان ١۴٠١، ساعت ١٨ تا ٢١ مکان: قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی (کوی١٠)، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی، تالار استاد موسویان 🔗 برای دیدن جزئیات برگزاری اینجا را کلیک کنید 🆔 @shahidsadr 🔺 https://eitaa.com/iictchannel
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 "دکتر طه رمضانی" در دوره آموزشی زیست بوم ملی اشتغال: ‼️اینجا اوگاندا و رواندا نیست، اینجا ایرانه!🇮🇷 @mclsjob
⚡️مدرنیته یک دین است؛ نه یک تطور عینی عالم 🔰دکتر حسین کچویان: 🔸همین‌طور که جلوتر آمدیم یک چیزهایی را از تمدن غرب پذیرفتیم و مجبور شدیم یک چیزهایی را عوض کنیم تا رسیدیم به جایی که به عنوان مثال بگوییم دین یک امر شخصی است چون دیدیم که این نوع زندگی، مستلزم این نوع تلقی از دیانت است. 🔸بنابراین اگر این تمدن ادامه پیداکند، ملزوماتش را هم می‌آورد. بعضی اوقات در بدو امر یکی مستقیماً مفهوم دین، خدا، اخلاق و مفهوم زندگی دینی را هدف می‌گیرد ولی این تمدن اصلاً در ظاهر با این مقولات کاری ندارد؛ ماشین است که وارد می‌شود و فرهنگ خودش را می‌آورد. 🔸یکی از اشتباهات ما ازاول، نفهمیدن زیرکی ها و فریب‌کاری‌های تمدن غرب است که خود را ازاول آن‌طوری که هست (به عنوان یک دین) عرضه نکرد، بلکه به عنوان یک تطور عینی عالم عرضه کرد. اگر از اول به عنوان یک دین خودش را به ما عرضه کرده بود، این‌طور نمی‌شد که همه امور این تمدن را بگیریم و بعد هم به طور ناخودآگاه عوض بشویم؛ مثلاً اگر شما علم بیشتری بخواهید تا اسلام را بهتر بشناسید می‌گویند کتب تفسیر و احادیث را بخوانید، حالا اگر شما بخواهید مدرن تر بشوید می‌گویند باید فوکو، هابرماس و گیدنز بخوانید یعنی این دین مدرنینه است و این ها هم پیامبرهای آن هستند و وقتی شما این‌ها را خواندید قبولش می‌کنید و دنیا را هم عوض می‌کنید؛ یعنی مستقیماً ضربه‌ می‌زند. خیلی از دانشجوهای ما وقتی وارد این رشته ها میشوند، دچار تزاحم، بحران و مشکل میشوند؛ چون بلافاصله آنهارا نسبت به زندگی و هستی شان مسئله دار میکند. 🔸از علوم طبیعی هم نباید غافل شد، علوم انسانی صریحاً نفی میکند، ولی علوم طبیعی خدا را مسکوت میگذارد که در یک سیر طولانی تر عملاً به حذف اعتقاد به خداوند می‌انجامد. علوم طبیعی عملاً زندگی مان را تغییر می‌دهد و در درازمدت وقتی زندگی عینی ما تغییر یافت، مجبوریم که اخلاقیات و فرهنگ خود را هم عوض کنیم؛ کما اینکه این صدسال تاریخ هم به اصطلاح احیاگری به یک معنا همین است؛ یعنی زندگی ما عوض شده است. پی در پی به فهم های جدید از دیانت پیدا کردیم و به اینجا رسیدیم. 🔸اگر از منظر دینی علوم اجتماعی را بررسی کنیم، علوم اجتماعی در بعضی از شاخه ها، الهیات دنیای مدرن است. ما دچار این توهّم شدیم که داریم علم عالم و هستی را می‌خوانیم؛ نه، بلکه این یک شکل معنا کردن این جهان است؛ این ها یک روز، نظریه پایان تاریخ می‌دهند و ده سال بعد، آن را رها می‌کنند و پس ازآن پشیزی نمی‌ارزد و ما تازه می‌آییم به عنوان نظریه علمی مطرحش میکنیم‌؛ اینها نظریه نیست، اینها در واقع ایدئولوژی است. 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
جهانِ پساکرونا
💠 همایش ملی فلسفۀ فقه نظام‌ساز با تأکید بر افکار و آرای شهید سید محمدباقر صدر سخنرانان: علی‌اکبر رش
نقش فقه در مدیریت موضوعات وی اظهار کرد: در حوزه موضوع‌شناسی هم بحث جدی است که آیا احکام فقط به‌تنهایی می‌خواهند اداره کنند؛ به‌عنوان مثال در حوزه اقتصاد احکام در خاستگاه بانک ورود می‌کنند و بانک را اسلامی می‌کنند یا نه، بانک تا وقتی مبتنی بر اصالت سرمایه و توسعه سرمایه، سرمایه‌داران است آیا می‌تواند عدالت را تضمین کند یا اینکه باید در حوزه احکام در مرحله قبل ساختار مشخصی را به بانک ارائه کنیم که متناسب با این احکام باشد، نه اینکه احکام را تابع مقوله وارداتی مبتنی بر اصالت سرمایه داشته باشیم و احکام را به انفعال به آن بچسبانیم طبیعتا در این صورت اسلامیت نظام معلوم نیست. ایزدهی اضافه کرد: فقه نظامند متناسب با نظام اداره جامعه و فقهی در تراز اداره جامعه در عرصه‌ها مختلف است، لذا فقه نظام به‌معنای این نیست که در گذشته بوده یا نه، بلکه با توجه به اقتضای پیچیدگی جامعه امروز و وارداتی بودن بسیاری از موضوعات طبیعتا فقه نمی‌تواند به‌صورت انفعالی بیاید این موضوعات را از خاستگاه غیراسلامی بگیرد. http://mbsadr.ir/12585 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
FeghNezamSaz.mp3
30.17M
🎧 صوت کامل همایش ملی فلسفه فقه نظام‌ساز 🔍با تأکید بر افکار و آرای شهید آیت‌الله محمدباقر صدر(ره) 🎙 با سخنرانی: ⏰ چهارشنبه ۲۵ آبانماه ۱۴‌۰۱ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
⭕️ آیا تؤبه می کنیم؟ این روزها که شریفیِ زارچی (از مسئولین وقت وزارت بهداشت و مسئول نرم افزار ماسک، استاد دانشگاه شریف و سخنران اغتشاشات دانشجویان این دانشگاه در این روزها) اقرار می کند که خودش کشور را قرمز و مشکی می کرده، حالا که روشن شد با کروناهراسی نوجوانان و جوانان رو به قتلگاه مجازی فرستند و راه زندگی مجازی"در متاوِرس" را باز کردند و زمینه ی ورود "رمزارز های فاقد مالیت عرفی" را به اقتصاد کشور باز کردند، آیا از این نحوه"موضوع شناسی" و "اعتماد به تحلیل غربی ها از موضوعات" دست بر می‌داریم؟ تا چه زمانی "فقه شیعه" اینقدر باید "منفعل" باشد؟ آیا وقتش نرسیده است که بعد از تحمیلِ چندین تحلیلِ غلط از موضوعات و حوادث مستحدثه ی کلان و چشیدن این همه آسیب از این تحلیل های غلط(مثل کنترل جمعیت، کرونا، بانک، بورس و...) ساختار فقهی خود را برای تحلیل موضوعات(نظریات و حوادث جدید) عوض کنیم؟ آیا اصلا ساختار منقح شده ای داریم؟تا کی می خواهیم عقب بایستیم و به گزارش و تحلیل نظام کارشناسی غربی(مدرن) از موضوعات و حوادث اعتماد کنیم؟ تا کی می خواهیم بنشینیم و موضوعات را تکه تکه برایمان تعریف و تحلیل کنند؟ تا کی می خواهیم به جای تفقهِ جامع و فقه حداکثری، فقهِ احکام و فقه حداقلی را معیار سنجش مطلوبیت نظریات جدید قرار دهیم؟ تا کی می خواهیم موضوع را بر اساس مخالفت با فقهِ احکام بجای موافقت با حداکثری، مورد سنجش قرار دهیم؟ آیا نباید در تحلیل یک نظریه به خاستگاه و ارزش های حاکم و غایت آن توجه نمود؟ آیا با تجزیه ی فرآیند بانک به مضاربه و.. کار درست می شود؟ آیا شهرت یک نظریه در یک موضوع واحد در دنیای رسانه دلیل بر صحت آن نظریه نسبت به نظریات هم موضوع است؟ و.... چقدر دیگر از نداشتن ساختار برای تحلیل و شناخت موضوعات مستحدثه آسیب ببینیم تا ساختاری تنظیم شود؟ 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 مستند غیر رسمی | پزشکِ جهادی در دیدار با رهبر انقلاب: نظامِ سلامت ما که نسخه برداری از نظام سلامت سابق آمریکاست، در آن، درمان بر بهداشت تقدّم دارد... 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069