⚡️ ضرورت حضور یک آذری زبان در کابینه، معیار انتخاب عین اللهی برای وزارت بهداشت
🗣 علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع انجمن اصناف و بازاریان اردبیل:
◀️ رئیس جمهور دو ساعت با بنده در مورد وزارت راه و شهرسازی مذاکره جدی نمود تا این پیشنهاد را قبول کنم لیکن چون قانع به آن نبودم و خود را فقط برای تصدی مقام معاون اول رئیس جمهور آماده کرده بودم، دوباره تصدی وزارت کشور را به اینجانب پیشنهاد دادند، اما بعد از مشورت با یکی از بزرگان از پذیرفتن آن نیز طفره رفتم و در مجلس ماندم.
◀️ وقتی دیدم مرا معاون اول نمی کنند و امیر حاتمی هم از ادامه خدمت در وزارت دفاع امتناع نمود، حجه الاسلام میرتاج الدینی نیز از پذیرفتن معاونت پارلمانی خود را کنار کشید [همگی از آذری زبان ها هستند]، من دست بکار شده و در ساعات آخر تصمیم گیری، جناب دکتر عین اللهی را با جدیت ویژه برای وزارت بهداشت و درمان پیشنهاد داده و وارد لیست نهائی در دولت سیزدهم نمودم و واقعا اگر من نبودم دکتر عین اللهی امروز وزیر نمی شد و وزارت ایشان با پیگیری شخص بنده محقق گردید./ایرنا
📌جهانِ پساکرونا 👇
🌐 @jahanepasakorona
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
🔺 اطلاعیه دروس «شرح اصول کافی» و «فلسفه اصول»
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 ببینید | رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:
معاونِ وزیر بهداشت سابق، داروی تولیدی شرکت خود را بدون اخذ مجوز لازم با نام داروی درمان #کرونا روانه بازار کرد.
#تعارض_منافع
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🔰 عامل غرور
❛❛ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ
#⃣ #غرور #سعی #هفته_وحدت
☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس|
|آپارات| |بله|
🛒 برای سفارش آثار استاد کلیک کنید
•═══••@Einsad••═══•
هدایت شده از @AntiBBC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یمن نمونه خوبی است که ثابت میکند
هر جا رسانه نیست،
بیماری هم نیست،
ترس هم نیست...
دیروز به مناسب میلاد پیامبر (ص) یمنیها اینطور دور هم جمع شدند و شاید اکثرشان اسم کرونا را هم نشنیده اند پس سالم هستند
ماشاءالله لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم
اگه چنین مراسمی در ایران رخ میداد مسئولین ایران خبر ۵ پیک کرونا رو منتشر میکردن🤦♂🤦♂
ولی تو دو سال بارها یمنی هاچنین مراسم هایی داشتن در عوض ایران تابع آمریکا در ماجرای کروناو اجرای تمام نسخه ها هر روز وضعش بدتر!!
@AntiBBC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 بخشی از سخنرانی حجت الاسلام نیک بین نماینده ی مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در بین مخالفان انقلابی واکسن اجباری
🔸 به طب اسلامی، سنتی، ایرانی برای پیشگیری و درمان کرونا فرصت بدهید.
🔹 ما مخالف واکسن اجباری هستیم.
🔹 اینکه بچه های مدرسه و دانشگاه را به اجبار واکسن بزنند، هم خلاف قانون است ، هم خلاف عقل و هم خلاف شرع است.
🔹اصل ۳ و ۱۰ قانون اساسی ، مردم را نسبت به مواضع درمانی ، آزاد گذاشته است.
🔹رئیس جمهور صریحاً فرمودند واکسن اقناعی نه #واکسن اجباری!
٢٨ مهرماه ١۴٠٠
تهران - درب شمالی مجلس شورای اسلامی
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐@jahanepasakorona
📃 استعفای یکی از کادر درمان به علت تبعیت محض وزارت بهداشت از سازمان صهیونیستی جهانی بهداشت WHO
#واکسن
#واکسم
📌جهانِ پساکرونا 👇
🌐 @jahanepasakorona
بانک ذاتاً ساخته شده برای تُپُل کردن سرمایهدار! به همین دلیل بخشنامهها جوابگو نیست...
سنگاندازی اداری، جلوگیری از گرفتن وام و تسهیلات برای مردم عادی یکی از وظایف بانکهاست😎
به نظرم دولت یه جایی راه بندازه برای دادن وام به مردم و پول بیتالمال رو نده بانک تقسیم کنه بهتره👌
#حسین_زمانی_میقان
@hzamanim
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
⭕️ هشدار جدی به مسئولین
⚡️یادتان باشد ابتلا و بستری و فوتی های ناشی از #کرونا در کودکان و نوجوانان در این دو سال تا امروز تقریباً صفر بوده است.
💉 اگر از چندی دیگر به علت تزریق #واکسن های مشکوک و البته نابه جا، مرگ و میری در کودکان و نوجوانان مشاهده کردیم تقصیر را گردن کرونا و ویروس نیندازید.
🔺این پیام را به یاد داشته باشید...
#واکسم
👌آهای اهل منطق و استدلال
⚡️اینکه تولید کنندگان و صادرکنندگان و مصرف کنندگان #واکسن، در صدر آمار فوتی ها و مبتلایان #کرونا در جهان قرار دارند
🔻دو تا پیام دارد:
١- واکسن ها اثر بخشی لازم را نداشته است.
٢- #کرونا فارغ از یک بیماری ساده ی غیر کشنده یک فریب است، اگر می گویید نه! به آمارِ تقریباً هیچِ برخی کشور ها قبل از واکسیناسیون نگاه کنید و آمار را با بعد از واکسینه مقایسه کنید.
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
آخرین سنگر باقیمانده دفاع از واکسیناسیون جلوگیری ازمرگ بود! حالا میگن میمیرید ولی تقصیر واکسن نیست!!!
چرا نخندیم به این تیترها؟
#حسین_زمانی_میقان
@hzamanim
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
amar2.pdf
1.24M
📋 گزارش تحقیقی از آمار عجیب افزایش فوتی ها
🔹مقایسه آمار رسمی فوتی های کلی کشور در ۶ماهه اول سال ۹۹،که هنوز واکسن نبود با ۶ماه اول امسال که تزریق واکسن شروع شده افزایش ۶۰٫۰۰۰تلفات را نشان می دهد.
تلفات کلی کشور از ۲۶۰٫۰۰۰به ۳۲۰٫۰۰۰ نفر در سال افزایش یافته...
📝 دکتر حجت عسکری زاده
📌جهانِ پساکرونا 👇
🌐 @jahanepasakorona
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼عکس گرفتند و تمام! حالا ماسک ها را در بیارید!
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
مسئلۀ انقلاب اسلامی .MP3
25.15M
🎧 آیتالله سید محمد مهدی میرباقری :
🔸اصلی ترین مسئله ی پیش روی انقلاب اسلامی چیست و بهترین پاسخ کدام است؟
🔸سند ٢٠٣٠ محقق شده است، دنبال چه می گردید؟
🔸 در ایام #کرونا، بچه های ابتدایی را به فضای مجازی بردند که هیچ کشوری در دنیا این کار را نکرد.
🔸 در داستان کرونا آخرین مرحله ی مسئله را داده ایم دست پزشکان!
📎 ارائه شده در افتتاحیه دورۀ آموزشی طرح فکری، ۱۴۰۰/۷/۲۰
#کروناهراسی
#حکمرانی_مجازی
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
🏷 هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی :
بدون گزارش تفصیلی پیرامون نتایج اثر بخشی واکسن، اجبار #واکسن هیچ منطقی ندارد.
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
جهانِ پساکرونا
📋 جعلِ روایت برای القایِ جدایی بین علم و دین - در برخی منابع رواییِ اهل سنت حدیثی نقل شده است معروف
⚡️ رهبر معظم انقلاب: باید حق این جامعیت دین اسلام را ادا کرد.
اسلام دین جامعی است. باید حق این جامعیت را ادا کرد. قدرتهای سیاسی مادی اصرار دارند بر اینکه اسلام را منحصر کنند در عمل فردی و عقیدهی قلبی؛ این تلاش از قدیم بوده است. در دورهی تشکیل جمهوری اسلامی این تلاش مضاعف شده است.
این قدرتها با گرایش باطناً سیاسی و ظاهراً فکری، سعی میکنند فردی بودن اسلام را تئوریزه کنند. به متفکرین و نویسندگان و فعالان فکری مأموریت داده میشود دربارهی این مساله بنویسند و اثبات کنند که اسلام به مسائل اجتماعی، مسائل زندگی، مسائل اساسی بشریت کاری ندارد و اسلام یک عقیدهی قلبی است.
ادای حق جامعیت اسلام در درجهی اول این است که تلاش کنیم نظر اسلام را دربارهی خودش که به کدام عرصه از عرصههای زندگی اهتمام میورزد، در آنها نظر دارد و اقدام دارد، تبیین و ترویج و بیان کنیم؛ اول قدم این است، بعد هم سعی کنیم آن را تحقق ببخشیم.
آنچه که اسلام مطرح میکند این است که عرصهی فعالیت این دین تمام گسترهی زندگی بشر است؛ از اعماق قلب او تا مسائل اجتماعی، تا مسائل سیاسی، تا مسائل بینالمللی، تا مسائلی که به مجموعهی بشریت ارتباط دارد.
٢ آبان ١۴٠٠
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona
💠آیا شما مخالف واکسن هستید؟
🔘 ما مخالف واکسن نیستیم!
مخالف واکسن اضطراری بدون قبول مسؤلیت حقوقی عوارض و مرگ و میر هستیم.
🔘 ما مخالف واکسن نیستیم!
مخالف واکسن نوترکیب پروتئین اسپایکی تکثیر شونده غیر قابل کنترل که برای اولین بار در جهان تزریق میشود هستیم.
🔘 ما مخالف واکسن نیستیم!
مخالف واکسن ژنتیکی و تراریخته ی هستیم.
🔘 ما مخالف واکسن نیستیم!
مخالف واکسن نانوپارتیکلی قابل ردیابی امنیتی هستیم.
🔘 ما مخالف واکسن نیستیم!
مخالف واکسن خارجی وارداتی(غربی و شرقی) و خلاف استقلال کشور هستیم.
🔘 ما مخالف واکسن نیستیم!
مخالف واکسن اتحادیه کواکس COVAX مکرون و بیل گیتس صهیونیست هستیم!
🔘 ما مخالف واکسن نیستیم!
مخالف واکسن مونتاژ داخلی با مواد اولیه خارجی و فرمول مو به مو آمریکایی هستیم!
🔘 ما مخالف واکسن نیستیم!
مخالف واکسن همگانی، جایگزین دارو و درمان شیمیایی و گیاهی بیماران هستیم!
🔘 ما مخالف واکسن نیستیم!
مخالف واکسن اکسید گرافین مغناطیسی قابل شلیک الکترونیکی هستیم!
🔘 ما مخالف واکسن نیستیم!
مخالف واکسن مرکز سی دی سی آمریکا و آنتونی فائوچی، تنها راوی ویروس کرونا و رانت خوار قانون بایدل هستیم!
🔘 ما مخالف واکسن نیستیم!
مخالف واکسن شیمیایی ویروس کشته شده یا ضعیف شده ی دارای جیوه و ایجاد کننده ی اوتیسم هستیم!
🔘 ما مخالف واکسن نیستیم!
مخالف واکسن شیمیایی چندگانه ترکیبی هستیم!
🔘 ما مخالف واکسن نیستیم!
مخالف واکسن شیمیایی غیر طبیعی ادوارد ژنری هستیم!
🔘 ما مخالف واکسن نیستیم!
مخالف واکسن جایگزین واکسیناسیون غیر طبیعی هستیم!
🔘 ما مخالف واکسن نیستیم!
مخالف واکسن های تزریقی مستقیم به خون هستیم(واکسن و داروی خوراکی، تنقیه ای، انفیه ای، چشمی، واژنی، گوشی که بر خلاف خون امکان جذب و مکث و هضم و دفع دارد)!
🔘 ما مخالف واکسن نیستیم!
مخالف واکسن غیر کهن و نو پدید و پر عارضه و ریسکی هستیم!
💠 ما موافق
واکسیناسیون طبیعی
واکسیناسیون ملی
واکسیناسیون اختیاری
واکسیناسیون مطمئن
هستیم.
⚡️تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری یک ضرورت عقلی است؛ نزاع، صغروی است! طبق آموزه های "فقه الطب"، تعریف، مبانی و مصادیق واکسن های کنونی را قبول نداریم و واکسن هایی مؤثر و تجربه شده باتوجه به مبانی فقهی و دینی ارائه داده ایم.
#واکسن
#کرونا
📌جهانِ پساکرونا 👇
🌐 @jahanepasakorona
روادید (ویزا) هوایی بین ایران و عراق لغو شد.
🔹سفیر ایران در بغداد: هموطنان از امروز میتوانند بدون روادید و با در دست داشتن گذرنامه معتبر از طریق هوایی به عراق سفر کنند. بازگشتِ زمینی به کشور نیز امکانپذیر است./فارس
🔺تازه شد مثل روادید بین ایران و ترکیه.
📌جهانِ پساکرونا 👇
🌐 @jahanepasakorona
📢الگوی مواجهه با پدیدههای تمدنی، ازجمله کرونا ١ /نه تنها حوزه ایجاد کننده حوادث نیست، بلکه در برخورد با حوادث پیش آمده فعال نیست/ موضوعات مثل کرونا را باید در ساختار و نظام کلان دید
🔴 آیتالله میرباقری در دیدار تعدادی از فعالان طب اسلامی، سنتی:
🔷 بحمدالله خداوند در این مرحله از انقلاب اسلامی، نیروهایی که برای گذار از این مرحله نیاز داریم را تربیت کرده است. حضرت آقا همیشه دنبال تربیت این نیروها بودند و بهدنبال به نتیجه رسیدنش بودند؛ یادم هست فعالانی در سال ۱۳۹۲ خدمت حضرت آقا رسیدند و ایشان به این مضمون فرمودند که من منتظر شماها بودم. یعنی ایشان سرمایهگذاریهایی انجام دادهاند و منتظر به نتیجهرسیدنش بودند. جمعهای فعال آتشبهاختیار، محصول همان برنامهریزی است و امیدواریم کار انقلاب با اینها جلو برود.
🔷 این مرحله از انقلاب، مرحله تحقق #انقلاب_فرهنگی است. باید فرهنگ جامعه خودمان و زندگی بشر را از سطوح بنیادین تا سطوح روبنایی تغییر دهیم و این کار، نیاز به آدمهای اهل این میدان دارد که بتوانند انقلاب فرهنگی را، از جمله در حوزه #بهداشت و سلامت دنبال کنند. ما با یک امر بزرگ مواجه هستیم که باید با آن خوب برخورد کنیم و ظرفیت انقلاب اسلامی را برای ایجاد تغییرات بزرگ پیش ببریم. ما باید بدانیم در مواجهه با فرهنگ مدرن، بهخصوص در مواجهه با #فرهنگ_تخصصی مدرن چه باید کرد.
🔷 مأموریت کنونی حوزه، مأموریت رهبری حوادثی است که تاثیرگذار بر فرایندهای جهانی هستند. الآن ظرفیت حوزه ظرفیت #پاسخگویی_به #مسائل_مستحدثه است؛ یعنی حادثهای سیاسی یا حادثهای در حوزه سلامت و حوادث دیگر ایجاد میکنند و بعد میخواهیم نحوه مواجهه خودمان را با این حادثه بیان کنیم. همین مواجهه ما با حوادثِ ایجادشده هم بر اساس فقه فعال نیست. یعنی نهتنها #فقه #رهبری_حوادث نداریم، بلکه در مواجهه با حوادثِ ایجادشده هم مواجهۀ فعالی نداریم.
امام(ره) فرمودند که حوزه باید نبض زمان را در اختیار داشته باشد. در منشور روحانیت میفرمایند: استراتژی حاکم بر جهان را مستکبرین تعیین میکنند، ولی انقلاب اسلامی باید تعیین کند و حوزه باید در این مقیاس حضور پیدا کند.
پس جایگاه ما باید تغییر کند و برخوردمان باید برخورد ایجاد حادثه بشود و حوادث اثرگذار بر پیشرفتهای جهانی و فرایندهای جهانی ایجاد کنیم [و لااقل مواجهه ما با پیشامدها، مواجهه انفعالی نباشد.]
🔷 موقف ما باید موقف ایجاد و رهبری حوادث باشد (#حادثهسازی). اما در یک قدم قبلتر، در مواجهه با حوادث و مسائلی که دیگران ایجاد کردهاند، باید توجه داشته باشیم که این حوادث و مسائل را از سه زاویه میتوان بحث کرد:
۱. از زاویه تبیین حکمِ موضوع. یعنی آن را موضوعی ببینید که میخواهید حکمش را بیان کنید.
۲. آن مسئله را در یک ساختار کلان ببینید و نسبتهایش را ببینید و حکم بدهید.
۳. برای بهینه آن موضوع حکم بدهید.
ما معمولاً از زاویه تبیین حکمِ موضوعات با مسئلهها و حوادث مواجه میشویم؛ از جمله در حوزه سلامت. فرض کنید در یک پدیدهای در حوزه سلامت، ما آن را بهعنوان یک موضوع در نظر میگیریم و با آن مواجه میشویم و سعی میکنیم حکمش را استنباط کنیم؛ اما نسبتش را با بقیه موضوعات نمیبینیم و همچنین بهینه آن موضوع را نمیبینیم [و فارغ از اینها حکم میدهیم.]
اینهم خلأ دوم در حوزه است؛ یعنی غیر از اینکه رهبری حوادث نداریم، در مواجهه با موضوعات هم #مواجهه_موضوعی میکنیم [و تناسبات موضوع و بهینه موضوع را در نظر نمیگیریم].
استاد ما _ خدا رحمتش کند _ میفرمود که برای این مداد، سه لایه حکم میتوانید بدهید؛ یکی اینکه این مداد را ابزار ارتباط و ابزار کتابت در نظر بگیرید و حکمش را بیان کنید؛ بگویید آیا کتابت با این مداد جایز است؟ آیا میتوانیم با آن با نقاشی بکشیم؟ و... و حکم تولیدش و فروشش و خریدش چیست؟ این میشود احکام این موضوع.
اما لایه دوم این است که بگویید نسبت این مداد با سایر ابزارهای ارتباطی چیست و چه سهمی را باید به این مداد در بین ابزارهای ارتباطاتی بدهیم؛ یعنی نظام نسبتها و نظام اولویتها را باید مشخص کنیم وسپس حکمش را بیان کنییم. این حکم هم حکم همین موضوع است. صدور چنین احکامی، الآن در دست نظام کارشناسی است نه در دست نظام فقاهت. ما حکمی در این زمینه نداریم و نظام کارشناسی با یک نگاه سیستمی دراینباره نظر میدهد. لایه سوم حکم این است که بهینه این موضوع چگونه باید واقع شود. آیا همیشه باید با خودکار بنویسیم؟ یکموقعی با چکش روی سنگ مینوشتند، کمکم کاغذ آمد و بعد صنعت چاپ شکل گرفت و حالا میگویند این قلم باید به قلم نوری و... تبدیل بشود. آیا در این بهینهها حکم داریم یا خیر؟ ما دنبال حکم بهینه موضوعات نیستیم.
این الگو، در همه موضوعات، از جمله در موضوعات سلامت هم وارد میشود.
[ادامه دارد...]
📌جهانِ پساکرونا 👇
🌐 @jahanepasakorona
جهانِ پساکرونا
📢الگوی مواجهه با پدیدههای تمدنی، ازجمله کرونا ١ /نه تنها حوزه ایجاد کننده حوادث نیست، بلکه در برخور
📢 الگوی مواجهه با پدیدههای تمدنی، ازجمله کرونا ٢ / در پدیده کرونا با گروگان گیری سلامت بشر می خواهند جهان را بنابر نظم جدیدی بسازند...
🔵 آیتالله میرباقری در دیدار تعدادی از فعالان طب اسلامی،سنتی:
با توجه به نکاتی که عرض شد، ما در مواجهه با موضوعاتی مثل #کرونا، باید جایگاه موضوعات را بفهمیم. پدیده کرونا #پدیده_تمدنی است و یک موضوع خُرد در داخل یک تمدن نیست. پدیده کرونا پدیدهای است که با آن میخواهند جهان را بازسازی کنند و آن #نظم_قدیمی را که ایجاد کرده بودند و تحت تأثیر انقلاب اسلامی شکسته شد، میخواهند خودشان به هم بریزند و بنای جدید بسازند. قبلاً هم عرض کردهام که آنها در در جنگهای جهانی، #امنیت جامعه جهانی را به گروگان گرفتند و ساختار جهانی و نظم جدید بینالمللی را بر محور سازمان ملل درست کردند، و امروز هم میخواهند #سلامت مردم را به گروگان بگیرند و با آن نظم جدید جهانی ایجاد کنند. البته در این دور، بهشدت منفعل از انقلاب اسلامی هستند. شاید هم «وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ» دارد اتفاق میافتد! حالا خراب کنند، ببینیم آیا میتوانند دوباره درستش کنند یا خیر!
علیایحال این پدیده در مقیاس تغییر نظم جهانی است؛ میخواهند #نظم_جدید و نظام جدیدی ایجاد کنند؛ شاید بتوان گفت که این نظم جدید، سه متغیر اصلی دارد؛ یکی اینکه میخواهند محور را از غرب به شرق ببرند و دوم اینکه فرهنگ حاکم بر جهان را به یک فرهنگ ترکیبی تبدیل کنند و یک نوع معنویت مبهم نظیر معنویت کنفوسیوسی و... را تقویت کنند و سوم اینکه این نظم جدید را از جهان حقیقی به جهان مجازی انتقال دهند و رؤیای امریکایی را به رؤیای حکمرانی مجازی تبدیل کنند. شاید بتوان گفت که این سه تحول، متغیرهای اساسیِ نظم جدیدی است که میخواهند ایجاد کنند.
یکی از ابزارهای اصلی آنها برای ایجاد این نظم جدید، گروگان گرفتن سلامت جامعه جهانی از طریق کروناست. لااقل یکی از سناریوها این است؛ سناریوهای تندتر هم قطعاً قابلفرض است.
پس در مواجهه با موضوعاتی مثل سلامت و کرونا و سایر موضوعات، باید سطح موضوعات را بشناسیم و در سطح خودشان با آنها روبهرو شویم والا آن موضوعات قابل کنترل و مدیریت نخواهد بود.
مثلاً بهنظر میآید اگر با ادبیات حضرت آقا بخواهیم بیان کنیم، اصل #انقلاب_اسلامی امام(ره) یک حادثهسازی در مقیاس #رنسانس بود. آنها یک دوران جدید ایجاد کردند، امام هم یک #عصر_جدید ایجاد کرد. مرحله دوم آن هم ایجاد یک نظام است که نه سوسیالیستی است نه سرمایهداری. کمااینکه انقلاب امام نه سرمایهداری بود نه مبارزه مسلحانه و نه مبارزه پارلمانتاریستی.
پس حادثهسازی، باید در وِزان آن حوادثی باشد که دشمن ایجاد میکند. آنها دوران جدید ایجاد کردند و امام هم یک عصر جدید ایجاد کرد که عصر امامخمینی(ره) است.
در باب واکسن هم یک نکته کوتاه عرض کنم که: ممکن است نقدهای زیادی بر واکسنهایی که در جهان تولید میشود وارد باشد، اما باید بدانید که نمیتوان همه ابعاد واکسن را کاملاً و همهجانبه رد کرد.
یکی از اتفاقاتی که در اینگونه دستاوردها میافتد امتزاج حق و باطل و ترکیبشدنِ جنبههای مثبت و منفی و مضار و منافع است تا قابلپذیرش بشود. امیرالمؤمنین(ع) در خطبه پنجاه نهجالبلاغه میفرمایند: «وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى». بنابراین، دنیای استکبار آنجایی که حق و باطل را ترکیب میکند دنبال حق نیست، بلکه اراده باطل میکند و با این آمیختگی میخواهد در کنار حقش، باطلش را القا و محقق کند؛ اما از این طرف، شما باید جنبههای حق و باطل و آثار مثبت و منفی را در این محصولات، تفکیک کنید؛ وگرنه اگر همه آثار واکسن را بالکُل نفی کنید، از شما قبول نمیکنند. (۱۴۰۰/۷/۲۹)
📌جهانِ پساکرونا👇
🌐 @jahanepasakorona