🍃🌺
@jahannejady
🌓 راههای نفوذ دشمن در بیان حضرت علی(ع) (2)
3- فریب افکار عمومی
حضرت علی(ع) در خطبه 200 می فرمایند: «وَاللهِ ما معاویة بأدهَی مِنِّی، وَلکِنَّهُ یَغدرُ وَ یَفجرُ. وَ لَولا کرَاهیّة الغَدر لَکُنتُ مِن أدهَی النّاس، وَ لکِن کُلُّ غُدرة فُجرةٍ، وَ کلُّ فُجرةٌ کفَرَة. «وَ لِکلّ غَادِر لِواءٌ یُعرَفُ بِهِ یَومَ القِیامَة؛ سوگند به خدا! معاویه از من سیاستمدارتر نیست، اما معاویه حلیهگر و جنایتکار است، اگر نیرنگ ناپسند نبود من از زیرکترین افراد بودم. ولی هر نیرنگی گناه، و هر گناهی نوعی کفر و انکار است، روز رستاخیر در دست هر حیلهگری پرچمی است که با آن شناخته میشود.»
در خطبه 40 با اشاره به مساله مکر و فریب دشمنان می فرمایند: « لَقَدْ أَصْبَحْنَا فِی زَمَانٍ قَدِ اِتَّخَذَ أَکْثَرُ أَهْلِهِ اَلْغَدْرَ کَیْساً وَ نَسَبَهُمْ أَهْلُ اَلْجَهْلِ فِیهِ إِلَى حُسْنِ اَلْحِیلَةِ مَا لَهُمْ قَاتَلَهُمُ اَللَّهُ قَدْ یَرَى اَلْحُوَّلُ اَلْقُلَّبُ وَجْهَ اَلْحِیلَةِ وَ دُونَهَا مَانِعٌ مِنْ أَمْرِ اَللَّهِ وَ نَهْیِهِ فَیَدَعُهَا رَأْیَ عَیْنٍ بَعْدَ اَلْقُدْرَةِ عَلَیْهَا وَ یَنْتَهِزُ فُرْصَتَهَا مَنْ لاَ حَرِیجَةَ لَهُ فِی اَلدِّینِ؛ ما در زمانى زندگى مىکنیم که بیشتر مردمش بیوفایى و غدر را گونه اى کیاست مىشمرند و نادانان نیز، چنین مردمى را زیرک و کارگشا مىخوانند. اینان چه سودى مىبرند؟ خدایشان نابود کناد، مردم کار افتاده و زیرکى هستند که مىدانند در هر کارى چه حیلت سازند، ولى امر و نهى خداوندى سد راه آنهاست. اینان با آنکه راه و رسم حیلهگرى را مىدانند و بر انجام آن توانایند، گرد آن نمىگردند. تنها کسانى که از هیچ گناهى پروایشان نیست، همواره منتظر فرصتاند تا در کار مردم حیلتى به کار برند.»
ایشان در این خطبه بیان می دارند که اهل حق با اینکه می توانند اما برای پیشبرد کار خود هیچگاه متوسل به خدعه نمی شوند اما کسانی که تقید ندارند مبادرت به مکر و فریب می کنند.
به عنوان نمونه طلحه و زبیر که قصد شورش داشتند و عزم بصره در سرشان بود به دروغ گفتند که برای زیارت به مکه می روند. امام علی(ع) در این باره در خطبه 4 می فرمایند: «مَا زِلْتُ اءَنْتَظِرُ بِکُمْ عَوَاقِبَ الْغَدْرِ وَ اءَتَوَسَّمُکُمْ بِحِلْیَةِ الْمُغْتَرِّینَ حَتَّى سَتَرَنِی عَنْکُمْ جِلْبابُ الدِّینِ وَ بَصَّرَنِیکُمْ صِدْقُ النِّیَّةِ؛ من همواره در انتظار غدر و مکر شما مى بودم و در چهره شما نشانه هاى فریب خوردگان را مى دیدم . شما در پس پرده دین جاى کرده بودید و پرده دین بود که شما را از من مستور مى داشت ؛ ولى صدق نیت من پرده از چهره شما برمیافکند و قیافه واقعى شما را به من می نمود.»
✍دکتر فرزاد جهان بین
@jahannejady
🍃🌺
@jahannejady
منتظر نباشیم
تا دست دولت و دولتمردان
دست گیرد از ضعیفان
قدری محبت
اندکی محنت
و بسی همت
تا به داد همزبان و هم میهنی خود برسی
زندگیش را سامان دهی
تا بماند رسم مردانگی
و باورش عقیم نماند از بندگی
همان بنده ای که دور ماند از بالندگی
همان که در یاس اوفتاد از شرمندگی
رسم روزگار معیارش را سیاه
تبارش را خوار و بی مقدار
امیدش را ناکار
وجودش را تباه
دست بگیرید بدون هیچ عذری
دست بگیرید بی ریا و فارغ از شرطی
که ایزد خود بیند و خود داند و خود کند حکمتش روا بر هرآنچه نامی و
ادراک بر " بقا "
التماس دعا
@jahannejady
🍃🌺
@jahannejady
🌓 راههای نفوذ دشمن در بیان حضرت علی(ع) (3)
4- تبلیغات و جوسازی
یکی دیگر از شگردهای همیشگی اهل باطل، جوسازی و تبلیغات منفی و خالی کردن دل مومنین و مجاهدین است. حضرت علی(ع) در اینباره می فرماید: «للحق دوله و للباطل جوله؛ حق ماندگار هست اما باطل اهل جولان دادن است.»
بر این اساس امیرمومنان می فرمودند: «ای مردم! در طریق هدایت از کمی افراد وحشت نکنید زیرا مردم در اطراف سفره ای اجتماع کرده اند که مدت سیری آن کوتاه و گرسنگی آن طولانی است.»
امام علی(ع) از تبلیغات دشمنان به رعد و برق تعبیر می کند و تأکید می کند که آنان از طریق ایجاد سرو صدا هم می خواهند به نتیجه برسند اما باید دانست که باطل محکوم به فنا است .«قد ارعدوا و ابرقوا و مع هذین الامرین الفشل و لسنا نرعد حتی نوقع ولانسیل حتی نمطر؛ بازیگران کارزار جمل، رعد و برق ها به راه انداختند و بالاخره با آن همه هیاهو و خروش، شکست خوردند ولی ما برای تهدید دیگران رعدآسا نمی خروشیم تا شکست دشمن تهدید عملی برای آنان گردد و تا باران سیل آور نبارانیم سیلی به راه نمی اندازیم».
حضرت علی(ع) در نامه 44 به زیاد بن ابیه یکی از راههای نفوذ معاویه به عنوان شیطان را «ربایش عقل» می دانند. ایشان در این نامه می نویسند: «اطلاع یافتم که معاویه براى تو نامه اى نوشته تا عقل تو را بلغزاند، و اراده تو را سست کند. از او بترس که شیطان است، و از پیش رو، و پشت سر، و از راست و چپ به سوى انسان مى آید تا در حال فراموشى، او را تسلیم خود سازد، و شعور و درکش را بر باید. آرى ابو سفیان در زمان عمر بن خطّاب ادّعایى بدون اندیشه و با وسوسه شیطان کرد که نسبى را درست مىکند، و نه کسى با آن سزاوار ارث مى شود. ادّعا کننده چونان شترى بیگانه است که در جمع شتران یک گله وارد شده تا از آبشخور آب آنان بنوشد که دیگر شتران او را از خود ندانسته، و از جمع خود دور کنند. یا چونان ظرفى که بر پالان مرکبى آویزان و پیوسته از این سو بدان سو لرزان باشد.»
دشمنان تلاش می کنند تا باظاهر فریبی ها چشمها را خیره کنند و عقلها را بربایند و فرد به جای اینکه با تعقل به تمام جوانب مساله بیندیشد، فریب ظاهر را بخورد.
5- ایجاد اختلاف و تفرقه
امام علی(ع) در خطبه 122 یکی از راههای تاثیرگذاری و نفوذ شیطان را تبدیل جماعت به تفرقه می دانند. حضرت علی(ع) در خطبه 127 تاکید می کنند که به اکثریت التزام داشته باشید و از تفرقه بپرهیزید چرا که کسانی که عموم مردم جدا می شوند نصیب شیطان می گردند همچنانچه گوسفند جداشده از گله نصیب گرگ می گردد. بر این اساس و با توجه به این اهمیت، امام علی (ع) می فرمایند: هرکس مردم را به تفرقه فراخواند، اورا بکشید. هرچند در زیر عمامه من پنهان شده باشد.
6- استفاده ابزاری از مقدسات
یکی از شیوه های دشمنان استفاده ابزاری از مقدسات بوده است. استفاده معاویه در جنگ صفین از قرآن برای فریب یاران امام علی(ع) نمونه ای از این شیوه است. حضرت علی(ع) پس از فتنه تحکیم، در نامه ای به معاویه نوشت: «ثم انک قد دعوتنی الی حکم القرآن و لقد علمت انک لست من اهل القرآن و لاحکمه ترید؛ تو مرا به حکم قرآن دعوت کردی در حالی که اهل قرآن نیستی و حکم او را نمی خواهی»
با توجه به آنچه گفته شد لازم هست جامعه به حدی برسد که در مقابل این شیوه های نرم دشمنی، واکسینه شود.به همین منظور برخی ویژگیها می باید در فرهنگ جامعه تقویت و نهادینه شود.در این بخش به دو مورد از مهمترین این ویژگیها اشاره می گردد:
✍دکتر فرزاد جهان بین
@jahannejady
🍃🌺
@jahannejady
🌓 راههای نفوذ دشمن در بیان حضرت علی(ع) (4)
عوامل شخصیتی:
تفحص در بیانات نورانی امیر مومنان علی(ع) نشان می دهد که دارا بودن برخی ویژگیهای شخصیتی و تلاش برای ملکه کردن آنها در وجود آدمی مانع در غلطیدن در اشتباهات و تنگناها می گردد. به عنوان نمونه می توان به روایت بسیار مهم زیر اشاره کرد. امام علی (ع) در این روایت به چهار ویژگی کلیدی اشاره کرده و می فرمایند:
«من استطاع أن یمنع نفسه من أربعه اشیاء فهو خلیق بأن لاینزل به مکروهٌ أبداً قیل: وما هنّ یا أمیرالمؤمنین! قال: العجله واللجاجه والعُجب والتّوانی؛ هرکس بتواند نفس خود را از چها رصفت بازدارد و این امر جزء خلق او گردد، هیچ گاه واقعه ناخوشایندی متوجه او نخواهدشد. پرسیده شد که آن چهارصفت کدام است؟ فرمودند:
1- عجله: بدون تأنّى و دقت، تصمیم گیرى کردن و یا کارى را انجام دادن و یا حرفی را زدن.
2- لجاجت: اصرار و پافشارى ناحق، در مسأله اى که خلاف آن ثابت است اما فرد نمی خواهد از موضع خود کوتاه بیاید.
3- مغرورشدن و خودشگفتى: انسان، نقص ها و ضعف هاى خود را ندیده و محاسنش را بزرگ بشمرد.
4- کاهلى و سستى: کار امروز را به فردا افکندن و تأخیر انداختن.»
یکی از این 4 ویژگی که در راس ویژگیها نیز قرار گرفته است، عجله و عدم تأمل و دقت است. امام علی(ع) در پاسخ خوارج نهروان فرمود: «اینکه می گویید چرا میان خود و ایشان (اهل شام) در تحکیم مهلت دادی (تا کار به اینجا رسید باید بگویم) مهلت دادم تا جاهل تحقیق کند و عالم استوار باشد و … تا مبادا برای شناختن حق عجله کنند و از گمراهی نخست (که بدون تأمل و تحقیق به مخالفت و جنگ با ما کوشیدند) پیروی کنند»
همین امر سبب می شود که انسان نتواند با نگاه جامع همه اطراف مساله را مورد توجه قرار دهد و لذا با نوعی بخشی نگری در فهم حق دچار اشتباه می گردد. امام علی(ع) فرمود: «آگاه باشید که میان حق و باطل فاصله ای نیست مگر به قدر چهار انگشت. وقتی معنای این سخن را از امام علی(ع) پرسیدند، حضرت انگشتهای خود را به هم چسباند و بین گوش و چشمش قرار داد و فرمود باطل آن است که بگویی شنیدم و حق آن است که بگویی دیدم.»
بر این اساس اکتفا به شنیده ها موجب تشخیص خطا می گردد. دومین ویژگی، لجاحت است.در حدیثی از رسول خدا صلّی الله علیه و آله میخوانیم: «إِیَّاکَ وَ اللَّجَاجَهَ فَإِنَّ أَوَّلَهَا جَهْلٌ وَ آخِرَهَا نَدَامَه؛ از لجاجت بپرهیزید که آغازش جهل و پایانش پشیمانی است.»
امیرالمومنین علی علیه السلام در سفارشی به فرزند بزرگوارشان امام مجتبی علیه السلام میفرمایند: «إِیَّاکَ أَنْ تَجْمَحَ بِکَ مَطِیَّهُ اللَّجَاج؛ حذر کن از اینکه مرکب لجاجت، سرکشانه تو را بهسوى مهلکهها برد.»
درسوره انعام آمده است: «پارهای از آنها به (سخنان) تو، گوش فرامیدهند ولی بر دلهای آنان پردهها افکندهایم تا آن را نفهمند و در گوش آنها، سنگینی قرار دادهایم و (آنها به قدری لجوجند که) اگر تمام نشانههای حق را ببینند، ایمان نمیآورند تا آنجا که وقتی به سراغ تو میآیند که با تو پرخاشگری کنند، کافران میگویند: اینها فقط افسانههای پیشینیان است».
در این آیه اشاره به وضع روانی بعضی از مشرکان شده که در برابر شنیدن حقائق کمترین انعطاف از خود نشان نمیدهند و در حقیقت تعصبهای کورکورانه جاهلی و فرورفتن در منافع مادی و پیروی از خوی و هوسها آن چنان بر عقل و هوش آنها چیره شده که گویا در زیر پردهای قرار گرفته است نه حقیقتی را میشنوند و نه درک صحیح از مسائل دارند.
این ویژگی شخصیتی باعث میگردد که فرد در مقابل پذیرش حق کرنش نشان ندهد و آرام آرام با نوعی تلقین که از جهت روانشناختی در وی صورت می گیرد گمان می کند که حق همان است که وی باور دارد.
✍دکتر فرزاد جهان بین
@jahannejady
آیا میدانید رژیم صهیونیستی با همدستی غربزده های ایرانی و رژیم بعث عراق دنبال اختلاف افکنی بین مردم دو ملت است که #اربعین امسال را کم رونق و خاموش نماید؟
ملت شریف ایران مراقب باشید فریب دشمن را نخوریم
@jahannejady
🍃🌺
@jahannejady
♻️امید هست، چون خدا هست!
✅ميگويند كه در زمان حضرت موسی (ع) خشکسالی پيش آمد.
آهوان در دشت، خدمت موسی رسيدند كه ما از تشنگی تلف می شويم و از خداوند متعال در خواست باران كن.
موسی به درگاه الهی شتافت و داستان آهوان را نقل نمود.
خداوند فرمود: موعد آن نرسيده
موسی هم برای آهوان جواب رد آورد.
تا اينكه يكی از آهوان داوطلب شد كه برای صحبت و مناجات بالای كوه طور رود. به دوستان خود گفت: اگر من جست و خیز کنان پایین آمدم بدانيد كه باران می آيد وگرنه اميدی نيست.
آهو به بالای كوه رفت و حضرت حق به او هم جواب رد داد. اما در راه برگشت وقتی به چشمان منتظر دوستانش نگاه كرد ناراحت شد. شروع به جست و خیز کرد و با خود گفت:
دوستانم را خوشحال می كنم و توكل می نمایم. تا پایین رفتن از کوه هنوز امید هست.
تا آهو به پائين كوه رسيد باران شروع به باريدن كرد
موسي معترض پروردگار شد.
خداوند به او فرمود: همان پاسخ تو را آهو نیز دریافت کرد با این تفاوت که آهو دوباره با توکل حرکت کرد و اين پاداش توكل او بود.
هیچوقت نا امید نشويد...
شايد لحظه اخر نتيجه عوض شود، پس مجددا توكل كنيد...
@jahannejady
🍃🌺
@jahannejady
🔻 معنا و مفهومِ "اشتباه کردم" مقام معظم رهبری...
اگر امروز مقام معظم رهبری که بارها از غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و خوشبین نبودنشان به مذاکرات سخن گفتهاند، احیاناً فرموده باشند که "اشتباه کردم اجازه دادم..." میتواند دارای پیام روشنی به دو طیف خاص باشد که بایستی دیگر از فکر مذاکرات بعدی بیرون بیایند؛
1⃣ آن دسته از کسانی که همچنان سعی در بزک کردنِ #برجام دارند و گاه گاهی از کفرانِ آن از سوی منتقدانش و عایداتِ آن برای کشور سخن میگویند و در محافل خود همچنان به مذاکراتی از این جنس فکر میکنند...
2⃣ خناسانی که در بیرون کشور، همچنان روی مذاکراتی از جنس موشکی و منطقهای و #تغییر_رفتار ایران حساب میکنند....
⬅️ عدهای هم در این بین سعی دارند به ظاهر در لباس انقلابیگری اشکال وارد کنند که "دیدید رهبر اشتباه کرد؟!" که باید در جواب این خودعمّار پندارها هم گفت: اولاً درست است که در روزگار فعلی انصافاً حکیم تر از ایشان ندیدهایم اما کسی هم ادعای #عصمت ایشان را نداشته و ندارد، درثانی #اشتباه_کردم مقام معظم رهبری، به اعتماد ایشان به تیم دیپلماسیِ باسواد و زبان بلد! برمیگردد، نه آمریکایی که بارها به بیاعتمادی به آن اذعان کردهاند؛ البته بماند که این "اشتباه"، صورت پذیرفت تا شاید مردم و مسئولین بفهمند که باید روی پای خود بایستند و بعدها نگویند که بهتر بود با آمریکاییها مذاکره میکردیم!!
@jahannejady
🍃🌺
@jahannejady
🌓 راههای نفوذ دشمن در بیان حضرت علی(ع) (5)
بصیرت و عمق بینی
یکی از منابع بینش انسان، عقل میباشد. حضرت علی(ع) در اهمیت تعقل بیان میدارد: عقل تو را کفایت کند که راه گمراهی را از رستگاری نشانت دهد.
از ویژگیهای تفکر صحیح توجه به تمام اطراف و جوانب مسائل است. برخی در مواجهه با مسائل نگاه جزءنگرانه دارند و لذا مسألهای را مورد توجه قرار میدهند اما از دهها چیز دیگر که توجه به همهی آنها میتوانست در نتیجهی تحلیل تأثیر بگذارد، غفلت میکنند. به عبارتی بینش، نگاه همهجانبه، دقیق و عمیق است که از لایههای بیرونی میگذرد و به درون راه مییابد و آن سوی حادثهها را میکاود و به فرآیند متناسب میرسد.
در ارتباط با تعقل یک نکتهی بسیار مهم قابل توجه است: دادههایی که بر اساس آن تجزیه و تحلیل صورت میگیرد، باید دادههای معتبری باشند. امام علی(ع) در تمثیلی زیبا، فاصلهی حق و باطل را به اندازهی چشم تا گوش معرفی مینمایند. امام صادق(ع) نیز در تفسیر آیهی شریفهی «والینظر الانسان الی طعامه» میفرمایند که انسان نیک بنگرد که علمش را از چه کسی میگیرد. استناد به دادههای ظنی و یا ناقص موجب دستیابی به تحلیلهای ناقص و غلط خواهد شد.
امام علی(ع) با توجه به همین مطلب در خصوص دانایان میفرمایند: «این دانایان کسانی هستند که با چشم عقل به هستی مینگرند و نگاهشان از این جهان محسوس عبور میکند و به جهان نامحسوس میرسد و در نتیجه همراه و همخانهای که این راه به آن منتهی میشود را میبینند».
در ادامه به یکی از کلمات قصار حضرت علی(ع) در نهج البلاغه که خطاب به کمیل بن زیاد فرموده است اشاره می کنم.
«وَ مِنْ کَلاَمٍ لَهُ ع لِکُمَیْلِ بْنِ زِیَادٍ اَلنَّخَعِیِّ قَالَ کُمَیْلُ بْنُ زِیَادٍ أَخَذَ بِیَدِی أَمِیرُ اَلْمُؤْمِنِینَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ ع فَأَخْرَجَنِی إِلَى اَلْجَبَّانِ فَلَمَّا أَصْحَرَ تَنَفَّسَ اَلصُّعَدَاءَ ثُمَّ قَالَ یَا کُمَیْلَ بْنَ زِیَادٍ إِنَّ هَذِهِ اَلْقُلُوبَ أَوْعِیَهٌ فَخَیْرُهَا أَوْعَاهَا فَاحْفَظْ عَنِّی مَا أَقُولُ لَکَ اَلنَّاسُ ثَلاَثَهٌ فَعَالِمٌ رَبَّانِیٌّ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِیلِ نَجَاهٍ وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ أَتْبَاعُ کُلِّ نَاعِقٍ یَمِیلُونَ مَعَ کُلِّ رِیحٍ لَمْ یَسْتَضِیئُوا بِنُورِ اَلْعِلْمِ وَ لَمْ یَلْجَئُوا إِلَى رُکْنٍ وَثِیقٍ یَا کُمَیْلُ اَلْعِلْمُ خَیْرٌ مِنَ اَلْمَالِ اَلْعِلْمُ یَحْرُسُکَ وَ أَنْتَ تَحْرُسُ اَلْمَالَ وَ اَلْمَالُ تَنْقُصُهُ اَلنَّفَقَهُ وَ اَلْعِلْمُ یَزْکُوا عَلَى اَلْإِنْفَاقِ وَ صَنِیعُ اَلْمَالِ یَزُولُ بِزَوَالِهِ یَا کُمَیْلَ بْنَ زِیَادٍ مَعْرِفَهُ اَلْعِلْمِ دِینٌ یُدَانُ بِهِ بِهِ یَکْسِبُ اَلْإِنْسَانُ اَلطَّاعَهَ فِی حَیَاتِهِ وَ جَمِیلَ اَلْأُحْدُوثَهِ بَعْدَ وَفَاتِهِ وَ اَلْعِلْمُ حَاکِمٌ وَ اَلْمَالُ مَحْکُومٌ عَلَیْهِ یَا کُمَیْلُ هَلَکَ خُزَّانُ اَلْأَمْوَالِ وَ هُمْ أَحْیَاءٌ وَ اَلْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِیَ اَلدَّهْرُ أَعْیَانُهُمْ مَفْقُودَهٌ وَ أَمْثَالُهُمْ فِی اَلْقُلُوبِ مَوْجُودَهٌ هَا إِنَّ هَاهُنَا لَعِلْماً جَمّاً وَ أَشَارَ بِیَدِهِ إِلَى صَدْرِهِ لَوْ أَصَبْتُ لَهُ حَمَلَهً بَلَى أَصَبْتُ لَقِناً غَیْرَ مَأْمُونٍ عَلَیْهِ مُسْتَعْمِلاً آلَهَ اَلدِّینِ لِلدُّنْیَا وَ مُسْتَظْهِراً بِنِعَمِ اَللَّهِ عَلَى عِبَادِهِ وَ بِحُجَجِهِ عَلَى أَوْلِیَائِهِ أَوْ مُنْقَاداً لِحَمَلَهِ اَلْحَقِّ لاَ بَصِیرَهَ لَهُ فِی أَحْنَائِهِ یَنْقَدِحُ اَلشَّکُّ فِی قَلْبِهِ لِأَوَّلِ عَارِضٍ مِنْ شُبْهَهٍ أَلاَ لاَ ذَا وَ لاَ ذَاکَ أَوْ مَنْهُوماً بِاللَّذَّهِ سَلِسَ اَلْقِیَادِ لِلشَّهْوَهِ أَوْ مُغْرَماً بِالْجَمْعِ وَ اَلاِدِّخَارِ لَیْسَا مِنْ رُعَاهِ اَلدِّینِ فِی شَیْءٍ…»
✍دکتر فرزاد جهان بین
@jahannejady
محمدرضا جهان نژادی
⭕️طرح «اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان جوانگرایی و اشتغالزایی برای ایرانیان⁉️ اینهم نمونه اش
دختر رئیسجمهوری عروس شد، داماد جدید حسن روحانی کیست؟
«کامبیز مهدی زاده فرساد»، متولد سال ۶۴، داماد حسن روحانی، رییس جمهور است که چند وقت پیش طی حکمی به عنوان «دبیر ستاد توسعه فناوریهای حوزه انرژی» در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شد.
کامبیز مهدیزاده، جوان ۳۳ ساله ای که یک پایش در حوزه نفت ، (برنامه ریز مالی پژوهشگاه صنعت نفت ، مشاور مدیر عامل شرکت توسعه نفت) و یک پایش در حوزه ورزش ( مشاور فدراسیون تکواندو، عضو هیئت رئیسه ورزشهای رزمی IMARO) و یک پایش در حوزه فرهنگ( عضو شورای مرکزی کشورهای اسلامی ، رییس ستاد نخبگان کشورهای اسلامی ، مشاور سازمان ملی جوانان) بوده است.
@jahannejady
🍃🌺
@jahannejady
🔻رحیمپور ازغدی: مفاسد موجود در بین برخی مسئولان جای تاسف دارد/ چرا رئیس قوه قضائیه لیست قضات فاسد را اعلام نمیکند؟
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تجمع طلاب واساتید حوزه علمیه قم در حمایت از بیانات اخیر رهبرانقلاب و اعتراض به مشکلات اقتصادی کشور:
🔹این تجمع برای جنجال برگزار نشده و هدف از بنای آن تلاش برای برقراری عدالت است.
🔹بعد از ۴۰ سال متأسفانه وزیری وجود دارد که بهراحتی میگویدکه من بیش از هزار میلیارد تومان ثروت دارم درصورتیکه در دهه ۶۰ کسی جرات بیان اینگونه سخنان را نداشت و در این بین دشمن سعی میکند مردم را به اسلام سیاسی بدبین کند.
🔹همانطور که مشاهده شد، اقتصاد برجامی به یاس مردم منتهی شد و کسانی که وعدههای خوش به مردم میدادند، باید پاسخگوی اوضاع اقتصادی و قیمت ارز و سکه در کشور باشند.
🔹کسانی که سکهها و وامهای کلان را به محتکرین میدهند، در برخورد قانونی در اولویت بوده و در وهله نخست باید با آنها برخورد شود.
🔹رئیس قوه قضائیه گفتند که لیست قضات فاسد را اعلام میکنیم، اما سؤال اینجاست که چرا اعلام نمیکنند، باید با مفسدان برخورد علنی شود تا مردم به عملکرد قوه قضائیه شک نکنند.
🔹زمانی که مسئولان با مفسدان برخورد قاطع نمیکنند، مردم در فضای مجازی و در مواجهه با سؤالات بیجواب به مسئولان بدبین شده و خشم عمومی ایجاد میشود.
🔹دهه چهارم انقلاب اسلامی پیچ انحراف بوده و این اتفاقی است که در صدر اسلام نیز جانبازان اسلام به جنگ با امیرالمؤمنین برخاستند.
🔹ضربه اصلی باید به فساد در درون حکومت وارد شده و اگر اشرافیت مذهبی در کشور شکل گرفته، باید از بین برود، نمیشود شعار مرگ بر آمریکا داد و فرزندانمان در آمریکا به تحصیل و خوشگذرانی بپردازند.
🔹علیرغم اینکه برخی از افراد ریشه سکولاریسم را در دانشگاه دنبال میکنند، باید گفت که ریشه سکولاریسم در حوزه علمیه بوده و در حوزه علمیه به مسائل روز کشور و مسائل حل نشده توجه نمیشود و در زمینهٔ فقه بانکی و اقتصادی بیسوادی حوزه و دانشگاه موج میزند.
@jahannejady
🍃🌺
@jahannejady
🔻٢٩ تن از نمایندگان شریف مجلس طرحی را به منظور شفافیت آرا نمایندگان، پیشنهاد داده اند
بی شک تنها راه برون رفت از مشکلات کشور #شفافیت است
پیگیر نماینده شهرتان باشید چرا فقط ٢٩ امضا؟
@jahannejady