ا🌏🏳🌏🏳🌏🏳🌏🏳✨✨
ا🏳🌏🏳✨✨
ا✨
#سیره_النبی_الاعظم
#سیره_جامع_محمدی
#سیره_محمدی
#ولادت_حضرت_رسول_الله_(ص)
➖ قسمت ۲۹
☀️ بشارت أنبیا در کلام حضرت امام رضا (علیه السلام)
✳️ حضرت أبا الحسن علی بن موسی، الرضا (علیه السلام)، در مجلسی که از دانشمندان أديان و متكلّمين مثل جاثليق (عالم نصارى)، رأس الجالوت (عالم يهود) حاضر بودند؛ حضور می یابند و برای اثبات رسالت حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) از کتاب های آنان مانند تورات و انجیل و زبور دلیل و برهان می آورند.
🔸 جاثليق پرسيد: در باره نبوّت حضرت عيسى و كتابش چه عقيده اى دارید؟ آيا منكر آن دو هستید؟
🖋 قَالَ الرِّضَا أَنَا مُقِرٌّ بِنُبُوَّةِ عِيسَى وَ كِتَابِهِ وَ مَا بَشَّرَ بِهِ أُمَّتَهُ وَ أَقَرَّتْ بِهِ الْحَوَارِيُّونَ وَ كَافِرٌ بِنُبُوَّةِ كُلِّ عِيسًى لَمْ يُقِرَّ بِنُبُوَّةِ مُحَمَّدٍ ص وَ بِكِتَابِهِ وَ لَمْ يُبَشِّرْ بِهِ أُمَّتَهُ
🖌 حضرت امام رضا (علیه السلام) فرمودند: من به نبوّت حضرت عيسى و كتابش و به آنچه امّتش را بدان بشارت داده و حواريّون نيز آن را پذيرفته اند ايمان دارم و به هر عيسى اى كه به نبوّت حضرت محمّد (صلى اللَّه عليه و آله) و كتابش ايمان نداشته و امّت خود را به او بشارت نداده، كافرم.
🔸 جاثليق گفت: دو شاهد عادل از غير همكيشان خود كه مسيحيّت آنان را قبول داشته باشد، معرّفى كن، تا آنان به نبوت حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله) شهادت دهند.
⚜ حضرت امام رضا (علیه السلام) فرمودند:
🖋 يَا نَصْرَانِيُّ أَ لَا تَقْبَلُ مِنِّي الْعَدْلَ الْمُقَدَّمَ عِنْدَ الْمَسِيحِ عِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ع؟ ... مَا تَقُولُ فِي يُوحَنَّا الدَّيْلَمِيِّ؟
🖌 آيا شخص عادلى را كه نزد حضرت مسيح (علیه السلام) مقام و منزلتى داشت قبول دارى؟ ... در باره يوحنّا ديلميّ چه ميگوئى؟
🔸 جاثلیق گفت: به به! محبوب ترين شخص نزد حضرت مسيح را نام بردى.
⚜ حضرت امام رضا (علیه السلام) فرمودند:
🖋 فَأَقْسَمْتُ عَلَيْكَ هَلْ نَطَقَ الْإِنْجِيلُ أَنَّ يُوحَنَّا قَالَ إِنَّمَا الْمَسِيحُ أَخْبَرَنِي بِدِينِ مُحَمَّدٍ الْعَرَبِيِّ وَ بَشَّرَنِي بِهِ أَنَّهُ يَكُونُ مِنْ بَعْدِهِ فَبَشَّرْتُ بِهِ الْحَوَارِيِّينَ فَآمَنُوا بِهِ
🖌 تو را قسم مى دهم آيا در انجيل چنين نيامده كه يوحنّا گفت: مسيح مرا به دين (حضرت) محمّد عربى آگاه كرد و مژده داد كه بعد از او خواهد آمد و من نيز به حواريّون مژده دادم و آن ها به او ايمان آوردند.
🔸 جاثليق گفت: بله، يوحنّا از قول حضرت مسيح چنين مطلبى را نقل كرده است و نبوّت مردى را مژده داده و نيز به اهل بيت و وصىّ او بشارت داده است و معيّن نكرده كه اين موضوع چه زمانى اتّفاق خواهد افتاد و آنان را نيز براي ما معرّفى نكرده است تا آن ها را بشناسيم.
⚜ حضرت امام رضا (علیه السلام) به او فرمودند:
🖋 فَإِنْ جِئْنَاكَ بِمَنْ يَقْرَأُ الْإِنْجِيلَ فَتَلَا عَلَيْكَ ذِكْرَ مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ أُمَّتِهِ أَ تُؤْمِنُ بِهِ
🖌 اگر كسى كه بتواند انجيل را بخواند در اينجا حاضر كنيم و مطالب مربوط به حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله) و اهل بيت او (علیهم السلام) و امّتش را برايت تلاوت كند، آيا ايمان مى آورى؟
🔆 سپس حضرت امام رضا (علیه السلام) قسمت سوم از انجیل را قرائت می کنند و خود جاثلیق و فرد دیگری به نام نسطاس رومى را که انجیل را حفظ بود. شاهد می گیرند و در آنجا مطالبى که در باره حضرت محمّد و اهل بيت او (سلام اللَّه عليهم) و نيز امّتش بود، را ذکر می کنند.
⚜ سپس حضرت امام رضا (علیه السلام) درباره یوحنا دیلمی فرمودند:
🖋 عِنْدَهُ كَانَ ذِكْرُ النَّبِيِّ ص وَ ذِكْرُ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ أُمَّتِهِ وَ هُوَ الَّذِي بَشَّرَ أُمَّةَ عِيسَى وَ بَنِي إِسْرَائِيلَ بِهِ ثُمَّ قَالَ لَهُ يَا نَصْرَانِيُّ وَ اللَّهِ إِنَّا لَنُؤْمِنُ بِعِيسَى الَّذِي آمَنَ بِمُحَمَّدٍ ص
🖌 او کسی بود که مطالب مربوط به پيامبر اكرم (صلى اللَّه عليه و آله و سلّم) و اهل بيت (علیهم السلام) و امّتش نزد او بوده و هم او بود كه امّت حضرت عيسى و بنى اسرائيل را به نبوّت حضرت محمّد (صلى اللَّه عليه و آله و سلّم) و اهل بيت (علیهم السلام) و امّتش، مژده داد.
⚜ سپس فرمودند:
🖌 اى مسيحى! به خدا سوگند ما به «عيسى» اى كه به حضرت محمّد (صلى اللَّه عليه و آله) ايمان داشت، ايمان داريم.
📗 عيون أخبار الرضا عليه السلام، شیخ صدوق، جلد ۱، صفحه ۱۵۷
✅ در این روایت به صراحت بیان شده است که در زمان حضرت سلطان، أبا الحسن، علی بن موسی (علیه السلام)، عالم نصرانی بر اساس انجیل شهادت می دهد که حضرت عیسی (علیه السلام) به رسالت حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله) بشارت داده است.
@jalasate_ostad 🌸🍃
✨
🏳🌏🏳✨✨
🌏🏳🌏🏳🌏🏳🌏🏳✨✨
❇️🔅❇️🔅❇️🔅❇️🔅❇️
🔅
❇️
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
✨وَقَالُوا قُلُوبُنَا غُلْفٌ ۚ بَل لَّعَنَهُمُ اللَّـهُ بِكُفْرِهِمْ فَقَلِيلًا مَّا يُؤْمِنُونَ
✨و گفتند: دل های ما در غلاف و پوشش است [به این علتْ کلام تو را نمی فهمیم، ولی چنین نیست که می گویند] بلکه خدا به سبب کفرشان آنان را از رحمتش دور کرده پس اندکی ایمان می آورند.
📕سوره مبارکه بقره، آیه ۸۸
📜خداوند آنها را بهخاطر کفرشان، از رحمت خود دور ساخته است.
🚩 قال العسکری (علیه السلام):
فَقَالَ اللَّهُ تَعَالَی رَدّاً عَلَیْهِمْ بَلْ لَیْسَ کَمَا یَقُولُونَ أَوْعِیَهًًْ لِلْعُلُومِ وَ لَکِنْ قَدْ لَعَنَهُمُ اللَّهُ أَبْعَدَهُمُ اللَّهُ مِنَ الْخَیْرِ.
امام عسکری (علیه السلام) در تفسیر آیه شریفه میفرمایند:
خداوند در مقام پاسخ به کلام آنها، این کلام بَلْ لَعَنَهُمُ الله را فرمود. چنین نیست که دلهای آنان ظرف علوم باشد؛ بلکه [به کیفر عناد و کفرشان] خداوند آنها را لعنت کرده یعنی از خیر و سعادت محروم و دور ساخته است.
📚 بحارالأنوار، ج۹، ص۳۲۰
البرهان الإمام العسکری، ص۳۹۰
⚜امام (عليه السّلام) فرمودند: قالوا يعنى همان يهوديانى كه پيغمبر (صلّى اللَّه عليه و آله) معجزات گذشته را كه در تفسير آيه فَهِيَ كَالْحِجارَةِ بآنها ارائه داد، گفتند: قلوبنا غلف دلهاى ما ظرف علوم و دانش است كه بعلوم زيادى محيط و مشتمل است و با اين وصف نه در كتب آسمانى و نه از زيان پيامبران فضيلت و عظمت مقامى براى تو (اى محمد صلّى اللَّه عليه و آله) نديده و نشنيده ايم.
⚜خداوند در مقام ردّ بر آنها فرمود: نه چنين است كه دلهاى آنان ظرف علوم باشد، بلكه به كيفر عناد و كفرشان خداوند آنها را از خير و سعادت محروم و دور ساخته در نتيجه ايمانشان اندك است و به قسمتى از حقائق ايمان می آورند و بقسمتى كفر مي ورزند. چون وقتى رسالت پيغمبر (صلّى اللَّه عليه و آله) و سخنان آن حضرت را تصديق نكردند (كه اين خود پاره از مطالب توراة است) لازمه اش تكذيب حقائق فراوان است و اندكى از آن حقائق مورد قبول و تصديق آنها خواهد بود و اگر لفظ غلف با سكون لام قرائت شود معنايش چنين می شود كه دلهایی در پوشش و غلاف قرار گرفته كه مطالب و سخنان تو را نمی فهميم همچنان كه در آيه ديگرى هست:
✨وَ قالُوا قُلُوبُنا فِي أَكِنَّةٍ مِمَّا تَدْعُونا إِلَيْهِ وَ فِي آذانِنا وَقْرٌ وَ مِنْ بَيْنِنا وَ بَيْنِكَ حِجابٌ
📕سوره فصلت آیه ۵
✨و گفتند: دلهاى ما از اين حرفها كه ما را دعوت به آن ميكنى در پوشش است و در گوش ما سنگينى خاصى هست و بين ما و تو پرده و حجابى آويخته است.
👈 و البته هر دو قرائت صحيح و حق است. چون اين قوم يهود هم اين حرف و هم ادعاى ياوه و باطل اولى را می گفتند.
⚜سپس رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) به آن گروه يهود فرمود: چرا راه عناد و دشمنى با رسول پروردگار را گرفته و از اعتراف به گناه و انحراف خود كه نتيجه جهل و نادانى است اباء و امتناع مي ورزيد. فكر ميكنيد خداوند كسى را بجرم چنين گناهانى مواخذه و عذاب نميكند؟
قطعا اشتباه كرده و دروغ ميگوئيد، بلكه خداوند عذابش را از اين چنين معاندان هرگز بر نميدارد.
اين آدم ابو البشر (عليه السّلام) است كه فقط از راه توبه و بازگشت بخدا مغفرت و بخشش خدا را بخود جلب نمود ولى شما با بقاء بر عناد و دشمنى با حق توقع آمرزش داريد.
📚تفسير اثنا عشرى، ج۱ص۱۹۸
@jalasate_ostad 🌸🍃
🔅
❇️🔅❇️🔅❇️🔅❇️🔅❇️
۱۲۵ 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
#تفسیر_جامعه_کبیره
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
وقتی میگوییم ائمه «مختلف الملائکه» یعنی محل رفت و آمد فرشته ها هستند،به طریق اولی فاطمه زهرا چون بالاتر از ائمه هستند ،فرشته ها دائماً به محضرشان رفت و آمد میکنند.
امام صادق علیه السلام می فرمایند: جبرئیل می آمد و حضرت را سر سلامتی می داد و در مرگ پدر تسلیت میگفت و او را خوشدل می داشت و از پدرش و جایگاه وی به او گزارش میداد و از آنچه پس از وی برای ذریه اش پیش خواهد آمد، به او خبر میدادو علی علیه السلام آنها را می نوشت، این خبرها وگزارش ها تبدیل به مجموعهای به عنوان مصحف فاطمه سلام الله علیها شد.»
یک وجودی به لطافت و عظمت حضرت زهرا سلام الله علیها نگران دین پیغمبر، زحمات پیغمبر، بشریت و آینده جهان هستند.چون حجت خدا است.
🔹حضرت جبرئیل از زمان رحلت پیغمبر دائماً به خدمت حضرت زهرا سلام الله می رسید .
جبرئیل با خبر دادن از جایگاه پیغمبر در بهشت و خبر های آینده به ایشان، قلب مبارکشان را آرامش میداد.
🔹خبرها هم خبرهای شادی اوری نبود. مثلاً شهادت خود حضرت ،کتک خوردن و سیلی خوردنش، اینها از اولین اخبار بود. بعدخبرهای داستان امیرالمومنین و امام حسن و امام حسین، شیعه کشی و اختلاف امت و بنی امیه و بنی عباس و سایر اتفاقات دیگر را به حضرت می داد.
و از آنچه پس از وی برای ذریه اش پیش می آید به او خبر میداد.
اخباری که جبرئیل به حضرت زهرا سلام الله علیها میدادند نویسندهاش امیرالمومنین علی علیه السلام بود، یعنی واسطه و دریافت کننده اخبار حضرت زهرا امیرالمومنین بودند.
ادامه دارد.....
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
@jalasate_ostad
79-1_mixdown.mp3
42.13M
فایل صوتی -🎤🎙
انسان شناسی _ قم_1_79
♦️استاد_ محمد_شجاعی
_ _ _ _ _ _ _
قسمت اول
@jalasate_ostad🌸🌸
💢قشنگترین بخش بهشت معرفی💢
❇️خلاصه :انسان شناسی _قم_1_79
🔺قسمت اول
@jalasate_ostad
🌷 قشنگترین بخش بهشت، معرفی🌷
🌻قسمت اول
💢در نماز و قبل از نماز به ما یاد دادند که اشهد ان لا اله الله ،یعنی چه؟ یعنی؛ اول باید شهود شود این قضیه و من ببینم که من الهی جز الله ندارم تا بعد برسم به عبادت. من اول باید به این شهود ، برسم که اشهد ان لا اله الا الله و بعد به نبوت و بعد به ولایت برسم، بعد از اینکه در اذان شهود کردم و تفهیم شد آنوقت نماز درکجا آمده؟ بعد شهود. حی علی الصلاه.
💢 آقا اگر شهود نباشد و باور نباشد هی بدو نمازبخوان .اول شهود.دستوری که نمیشود نماز بخوانیم .حی علی الصلاه میگوییم، بعد آن چه میگوییم ؟فلاح .یعنی ؛خوشبختی. چند نفر وقتی اذان میگویند؛ احساس شوق و ذوق دارند و احساس می کنند خوشبخت ترین آدم روی زمین هستند، به به ما الان می خواهیم برویم خوشبخت شویم .ما میخواهیم به ملاقات برویم. شما در نماز با خدا ملاقات دارید و با انبیا ملاقات دارید. و با عباد الصالحین ملاقات دارید.با همه ملاقات دارید.
💢چرا این ذوق و شوق برای ما ایجاد نمیشود .چرا یک جشن تولد،یک عروسی، یک شام، یک مهمانی،یک بودن با همسر ، برای ما لذیذتر از بودن با خدا است .چرا ما آن را فلاح نمی دانیم .ما هنوز هم که هنوزه، نماز مسافر ما چهار رکعتی دو رکعتی میشود ،خوشحالیم. اگر ما آن را فلاح میدانستیم ، خوشحال نمیشدیم. بدو بیا خوشبخت شو.نماز خوشبختی و سعادت است .فلاح.
💢 ایاک نعبد و ایاک نستعین یعنی چه ؟یعنی، فقط تو را ،فقط تو را. ضمیر تو کی به کار میبریم؟ وقتی که این شخص حاضر است .یعنی میبینی اورا و جلوی تو است. کلمه تو را پشت تلفن میخواهید به کسی بگویید، مطمئنی یک کسی آن پشت هست. شما تا به خدا نتوانی بگویی تو،نه عبادتت به دردت میخورد نه استعانتت. اصلا نمیتوانی جذبی داشته باشی و لذا خدا هم به دادت نمیرسد. این خدای بی عرضه ایی، که ما داریم این است دیگر. نه می تواند در غصهها به دادمان برسد.
💢 اما خدای حضرت زینب سلام الله علیها، آنقدر خدای با عرضه ایی هست، که وقتی بچه اش را جلویش تکه تکه ، و برادرش را میکشند، و خودش را به اسارت میبرند و کتک میزنند میگوید :ما رایت الا جمیلا و عجب خدایی است این.
💢خدای بچه بسیجی ها را ببینید ،در منطقه من هزار بار در عملیاتها این را دیدم. دستش یکدفعه قطع شده و تیر خورده میگوید: یا زهرا، یا الله .این عجب خدایی است که یک بچه ۱۳ ساله با کسی دیگر مسابقه میدهد در میدان مین ،که چه کسی جلوتر برود. این چه خدایی است که آدم میخواهد برایش رقص کنان برود زیر تیغ شمشیر.عجب خدایی است. شب عملیات که همه دارند ، تکه تکه می شوند ،اینها شوخی شان گرفته. شما کجای دنیا سراغ دارید که یک نفر میرود جنگ و قرار است کشته شود ولی شوخی کند.
💢اما خدای من اصلا نمی تواند جلو خمس ندادنم را بگیرد. جلوی زکات ندادنم را بگیرد.خدای ما خدایی نیست، که ما را وادار کند دست کنیم در جیبمان و خمس دهیم. می خواهیم صدقه بدهیم، میترسیم .میخواهیم خوش اخلاق باشیم، عصبانی هستیم. و بداخلاقیم. بدبخت و حسودیم.اصلا خدای ما نمیتواند، کاری کند ، که ما خوش اخلاق باشیم. نمیتواند کاری کند وقتی یک مشکل در زندگی ما پیش می آید بگوییم :الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون.اصلا خدایی نیست که وقتی ما داریم سختی میکشیم، بگوییم: جانم من از خدایم، مال خدایم .چقدر قشنگ است و چه مژده قشنگی است من برمیگردم پیشش.
💢ما نه آمدنمان را قبول داریم .نه ملاقات و برگشتمان را.این خدای ما ،این خدایی که ، هنوز نمیتواند هیچ جا به دادم برسد. نه سر کلاس به دادم میرسد.نه تو خیابون به دادم میرسد.نه در مسائل اقتصادی به دادم می رسد .نه سر نماز م اصلا به کمکم نمی آید .یعنی خدایی که سر نماز هم نمیبینمش .چون سرنماز هم با او حرف نمیزنم .
💢 یک آدم معمولی، دو نفر که باهم حرف میزنند.یکی حواسش پرت شود توهین است. ما اصلا حواسمان به این خدا نیست. یعنی خدای من خدای نیست که ما بتوانیم ۵ دقیقه با او حرف بزنیم .چون خدا برای ما ایاک نشده. قرآن دارد، به ما یاد میدهد اول ایاک، اول کسی را ببینم بعد بگوییم تو را عبادت میکنم و ازتو کمک میگیرم.
💢خدای ما باید بیاید کمکمان کند. اگر توانست جلوی عصبانیت ما را بگیرد .اگر توانست جلوی حسادت ما رابگیرد. جلوی زودرنجی را بگیرد. این خدا، خدا است .اما یک کسی؛ خدا را دارد، چهارده معصوم علیهم السلام را دارد، حضرت معصومه سلام الله علیها را دارد .باز آدم دمق وبی عرضه و کسل است . با مادر شوهر دعوا یش می شود واحساس بدبخت ترین آدم را میکند. عرضه ندارد با مادر شوهر زندگی کند .با پدر شوهر زندگی کند.با مادر زن ،پدر زن. زن و شوهر کنار هم نمیتوانند، خوشبخت شوند. پس اینها این همه دارایی دارند، اما اینها نمیتوانند به ما چیزی بدهند. برای اینکه که اصلاً خبری ازایاک دروجودمان نیست.
@jalasate_ostad🌸🌸
ا🌏🏳🌏🏳🌏🏳🌏🏳✨✨
ا🏳🌏🏳✨✨
ا✨
#سیره_النبی_الاعظم
#سیره_جامع_محمدی
#سیره_محمدی
#ولادت_حضرت_رسول_الله_(ص)
➖ قسمت ۳۰
🌟 بشارت حضرت موسی و حضرت عیسی و حضرت شعیا (علی نبینا و آله و علیهم السلام) در کلام حضرت امام رضا (علیه السلام)
⬅️ مامون بزرگان ادیان را برای مباحثه با حضرت امام رضا (علیه السلام) در مجلسی جمع نموده بود.
⚜ حضرت امام رضا (علیه السلام) از بزرگ یهودی (راس الجالوت) پرسیدند:
🖋 أَسْأَلْكَ بِالْعَشْرِ الْآيَاتِ الَّتِي أُنْزِلَتْ عَلَى مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ ع هَلْ تَجِدُ فِي التَّوْرَاةِ مَكْتُوباً بِنَبَإِ مُحَمَّدٍ ص وَ أُمَّتِهِ:
🖌 تو را به ده آيه اى كه بر حضرت موسى بن عمران نازل شد، قسم مي دهم كه آيا خبر حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله) و امّتش در تورات، موجود هست؟
🖋 إِذَا جَاءَتِ الْأُمَّةُ الْأَخِيرَةُ أَتْبَاعُ رَاكِبِ الْبَعِيرِ يُسَبِّحُونَ الرَّبَّ جِدّاً جِدّاً تَسْبِيحاً جَدِيداً فِي الْكَنَائِسِ الْجُدُدِ فليفرغ [فَلْيَفْزَعْ] بَنُو إِسْرَائِيلَ إِلَيْهِمْ وَ إِلَى مَلِكِهِمْ لِتَطْمَئِنَّ قُلُوبُهُمْ فَإِنَّ بِأَيْدِيهِمْ سُيُوفاً يَنْتَقِمُونَ بِهَا مِنَ الْأُمَمِ الْكَافِرَةِ فِي أَقْطَارِ الْأَرْضِ
🖌 آن زمان كه امّت آخر، پيروان آن شتر سوار، بيايند، و خداوند را بسيار بسيار تسبيح گويند، تسبيحى جديد در معبدهائى نو، در آن زمان، بنى اسرائيل بايد به سوى آنان و به سوى پادشاهشان روان شوند تا قلوبشان آرامش يابد، زيرا آنان شمشيرهائى بدست دارند كه به وسيله آن شمشيرها از كفّار در گوشه و كنار زمين انتقام مى گيرند.
🖋 أَ هَكَذَا هُوَ فِي التَّوْرَاةِ مَكْتُوبٌ
🖌 آيا اين مطلب، همين گونه در تورات مكتوب نيست؟
🖇 قَالَ رَأْسُ الْجَالُوتِ نَعَمْ إِنَّا لَنَجِدُهُ كَذَلِكَ
📌 رأس الجالوت گفت: آرى، ما نيز آن را همين گونه در تورات يافته ايم.
🖋 ثُمَّ قَالَ لِلْجَاثَلِيقِ يَا نَصْرَانِيُّ كَيْفَ عِلْمُكَ بِكِتَابِ شَعْيَا ع
🖌 سپس به جاثليق فرمود: با كتاب «شعيا» در چه حدى آشنا هستى؟
🖇 قَالَ أَعْرِفُهُ حَرْفاً حَرْفاً قَالَ لَهُمَا أَ تَعْرِفَانِ هَذَا مِنْ كَلَامِهِ
📌 گفت: آن را حرف به حرف مى دانم و بلد هستم،
🖌 سپس به آن دو فرمود: آيا قبول داريد كه اين مطلب از گفته هاى اوست.
🖋 يَا قَوْمِ إِنِّي رَأَيْتُ صُورَةَ رَاكِبِ الْحِمَارِ لَابِساً جَلَابِيبَ النُّورِ وَ رَأَيْتُ رَاكِبَ الْبَعِيرِ ضَوْءٌ مِثْلُ ضَوْءِ الْقَمَرِ
🖌 اى مردم! من تصوير آن شخص سوار بر حمار را ديدم در حالى كه لباس هائى از نور بر تن داشت و آن شتر سوار را ديدم كه نورش همچون نور ماه بود.
🖇 فَقَالا قَدْ قَالَ ذَلِكَ شَعْيَا ع
📌 آن دو پاسخ دادند: بله، شعيا چنين چيزى گفته است.
🖋 قَالَ الرِّضَا ع يَا نَصْرَانِيُّ هَلْ تَعْرِفُ فِي الْإِنْجِيلِ قَوْلَ عِيسَى ع
🖌 حضرت فرمودند: آيا با اين گفته حضرت عيسى (عليه السّلام) در انجيل آشنا هستى؟
⭐️ إِنِّي ذَاهِبٌ إِلَى رَبِّكُمْ وَ رَبِّي وَ الْبَارِقْلِيطَا جَاءَ هُوَ الَّذِي يَشْهَدُ لِي بِالْحَقِّ كَمَا شَهِدْتُ لَهُ وَ هُوَ الَّذِي يُفَسِّرُ لَكُمْ كُلَّ شَيْءٍ وَ هُوَ الَّذِي يُبْدِئُ فَضَائِحَ الْأُمَمِ وَ هُوَ الَّذِي يَكْسِرُ عَمُودَ الْكُفْرِ
⚡️ من به سوى خداى شما و خداى خودم خواهم رفت، و فارقليطا خواهد آمد. و اوست كه به نفع من و به حقّ شهادت خواهد داد همان طور كه من براى او شهادت دادم، و اوست كه همه چيز را براى شما تفسير خواهد كرد، و اوست كه رسوائی هاى امّت ها را آشكار خواهد كرد، و اوست كه ستون خيمه كفر را خواهد شكست.
📌 جاثليق گفت: هر چه از انجيل بخوانى آن را قبول داريم،
🖋 فَقَالَ أَ تَجِدُ هَذَا فِي الْإِنْجِيلِ ثَابِتاً يَا جَاثَلِيقُ قَالَ نَعَمْ
🖌 حضرت فرمود: آيا قبول دارى اين مطلب در انجيل موجود است؟ گفت: بله.
📗 عيون أخبار الرضا عليه السلام، شیخ صدوق، جلد ۱، صفحه ۱۶۱ و ۱۶۲
🔆 به این ترتیب حضرت امام رضا (علیه السلام) ذکر نمودند که این مطالب بشارت أنبیاء گذشته به ظهور حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) بوده است.
@jalasate_ostad 🌸🍃
✨
🏳🌏🏳✨✨
🌏🏳🌏🏳🌏🏳🌏🏳✨✨