eitaa logo
رسانه جامع دینی روستای دهزیار
77 دنبال‌کننده
542 عکس
46 ویدیو
6 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 🌷پيامبراكرم صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم: 🔴يا فاطمة! كل عين باكية يوم القيامة الا عين بكت على مصاب الحسين فانها ضاحكة مستبشرة بنعيم الجنة 🔵فاطمه جان! روز قيامت هر چشمى گريان است، مگر چشمى كه در مصيبت و عزاى حسين گريسته باشد، كه آن چشم در قيامت خندان است و به نعمت هاى بهشتى مژده داده مى‏شود. 📚 بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۹۳
۵ شهریور ۱۳۹۹
⁉️ فلسفه و حکمت عزاداري براي ائمه(عليهم السلام) چيست؟ 🔰 فلسفه و حكمت عزاداري را مي‏توان در امور ذيل، رهيابي كرد: 1⃣الف. محبت و دوستي: قرآن و روايات، دوستي خاندان رسول اكرم( صلي الله عليه و آله و سلم) و اهل‏بيت(عليهم السلام) را بر مسلمانان واجب كرده است‏ .(1) روشن است كه دوستي لوازمي دارد و محبّ صادق، كسي است كه شرط دوستي را - چنان كه بايد و شايد - به جا آورد. يكي از مهم‏ترين لوازم دوستي، هم دردي و هم دلي با دوستان در مواقع سوگ يا شادي آنان است؛(2). از اين رو در احاديث، بر برپايي جشن و سرور در ايام شادي اهل‏بيت (عليه السلام) و ابراز حزن و اندوه در مواقع سوگ آنان، تأكيد فراوان شده است. 💠 حضرت علي(عليه السلام) در روايتي مي ‏فرمايد: «شيعه و پيروان ما در شادي و حزن ما شريكند». «يفرحون لفرحنا و يحزنون لحزننا» : در شادي ما شادندو در اندوه ما اندوهناکند، (3) امام صادق(عليه السلام) نيز فرمودند: «شيعتنا جزء منا خلقوا من فضل طينتنا يسوؤهم ما يسؤنا و يسرّهم ما يسرّنا»(4). «شيعيان ما پاره‏اي از خود ما بوده واز زيادي گل ما خلق شده‏اند؛ آنچه كه ما را بدحال يا خوشحال مي‏سازد، آنان را بدحال و خوشحال مي‏گرداند». اين وظيفه عقلاني و شرعي، ايجاب مي‏ كند كه در ايام عزاداري اهل‏بيت(عليهم السلام)، حزن و اندوه خود را به «زبان حال»؛ يعني، با اشك، آه و ناله و زاري، از نظر خوراك، با كم خوردن و كم آشاميدن مانند افراد غم‏زده‏ آشكار سازيم ، طبق فرموده امام صادق(عليه السلام) به معاوية بن وهب، «عزاداران سيدالشهدا در روز عاشورا از آب و غذا دوري جويند تا آن كه يك ساعت از وقت فضيلت نماز عصر بگذرد، و در حد لزوم به غذاي معمول صاحبان مصيبت، سدّ جوع و عطش كنند».(5). و از نظر پوشاك، با پوشيدن لباسي كه از حيث جنس و رنگ و نحوه پوشش در عرف، حكايت‏گر اندوه و ناراحتي ما مي باشد، آشكار سازيم. 2⃣انسان ‏سازي: از آنجا كه در فرهنگ شيعي، عزاداري بايد از سر معرفت و شناخت باشد؛ هم‏دردي با آن عزيزان، در واقع يادآوري فضايل، مناقب و آرمان‏هاي آنان بوده و بدين شكل، آدمي را به سمت الگوگيري و الگوپذيري از آنان سوق مي‏دهد. فردي كه با معرفت در مجالس عزاداري، شركت مي‏ كند؛ شعور و شور، شناخت و عاطفه را درهم مي ‏آميزد و در پرتو آن، انگيزه‏اي قوي در او پديدار گشته و هنگام خروج از مراسم عزاداري، مانند محبي مي‏شود كه فعّال و شتابان، به دنبال پياده كردن اوصاف محبوب در وجود خويشتن است. 3⃣ج. جامعه‏ سازي: هنگامي كه مجلس عزاداري، موجب انسان‏سازي گشت؛ تغيير دروني انسان به عرصه جامعه نيز كشيده مي‏شود و آدمي مي‏ كوشد تا آرمان‏هاي اهل‏بيت(عليهم السلام) را در جامعه حكم‏‌فرما كند. 🔸 به بيان ديگر، عزاداري بر اهل‏بيت(عليهم السلام)؛ در واقع با يك واسطه زمينه را براي حفظ آرمان‏هاي آنان و پياده كردن آنها فراهم مي‏ سازد. به همين دليل مي‏ توان گفت: يكي از حكمت‏هاي عزاداري، ساختن جامعه براساس الگوي ارائه شده از سوي اسلام است. 4⃣د. انتقال‏ دهنده فرهنگ شيعي به نسل بعد: كسي نمي‏تواند منكر اين حقيقت شود كه نسل جديد در سنين كودكي، در مجالس عزاداري با فرهنگ اهل‏بيت(عليهم السلام) آشنا مي‏شوند. به راستي عزاداري و مجالس تعزيه، يكي از عناصر و عوامل برجسته‏اي است تا آموزه‏هاي نظري و عملي امامان راستين، به نسل‏هاي آينده منتقل شود. مراسم عزاداري، به دليل قالب و محتوا، بهترين راه براي تعليم و تربيت نسل جديد و آشنايي آنان با گفتار و كردار اهل‏بيت(عليهم السلام) است. 📚 پي نوشتها: (1). شوري/ 23؛ هود / 29؛ ميزان‏الحكمه، ج 2، ص 236. (2). المحبة في الكتاب والسنة، صص 169 - 170 و 181 – 182. (3). بحارالانوار، ج 44، ص 287. (4). امالي، ص 305. (5). تاريخ النياحة الامام الشهيد الحسين بن علي، ج 1، صص 157-159
۵ شهریور ۱۳۹۹
🏴نتیجه ی کوتاهی خواص جبهه ی حق ◾️امام خامنه ای:وقتی خواصِ طرفدارِ حق، یا اکثریت قاطعشان، در یک جامعه، چنان تغییر ماهیت میدهند که فقط دنیای خودشان برایشان اهمیت پیدا میکند؛ وقتی از ترس جان، از ترس تحلیل و تقلیل مال، از ترس حذف مقام و پست، از ترس منفور شدن و از ترس تنها ماندن، حاضر میشوند حاکمیت باطل را قبول کنند و در مقابل باطل نمی ایستند و از حق طرفداری نمیکنند و جانشان را به خطر نمیاندازند؛ آن گاه در جهان اسلام فاجعه با شهادت حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام - با آن وضع - آغاز میشود. ◾️حکومت به بنی‌امیّه و شاخه‌ی مروان» و بعد به بنی‌عبّاس و آخرش هم به سلسله‌ی سلاطین در دنیای اسلام، تا امروز میرسد! 📚بیانات در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ حضرت محمد ص 20/3/75
۵ شهریور ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶ شهریور ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶ شهریور ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶ شهریور ۱۳۹۹
🔶 🌷امام حسین علیه‌السلام: 🔴من دمعت عيناه فينا قطرة بوأه الله عز و جل الجنة 🔵چشمان هر كس در مصيبت‌هاى ما قطره‏اى اشك بريزد، خداوند او را در بهشت جاى مى‏دهد. 📚 احقاق الحق، ج ۵، ص ۵۲۳ ‌
۶ شهریور ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷ شهریور ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷ شهریور ۱۳۹۹
🏴 روز هشتم محرم🏴 ✍🏻موضوع : ▪️بیوگرافی حضرت علی اکبر علیه السلام _ متولد 11 شعبان سال 33 هجری قمری در کربلا حدود 27 سال داشته است _روایات دلالت دارد بر اینکه او ازدواج کرده و حدّ اقلّ دو فرزند داشته: مثلا؛ در زیارت وارده از حضرت صادق علیه السّلام می خوانیم: «صلی اللَّه علیک و علی عترتک و اهل بیتک و آبائک و ابنائک و امهاتک الاخیار الذین أذهب عنهم الرجس و طهرهم تطهیراً» لفظ «أبناء» در زیارت دلالت بر این دارد که آن حضرت حتی بیشتر از دو فرزند داشته است. _سه پسر امام حسین علیه السلام از سه همسر، نام همه آنها «علی» بوده است: 1.علی اکبر از «لیلی بنت مرّهٔ ثقفی» 2.علی اصغر و البته خواهرش «سکینه» از «رباب» 3.علی اوسط که همان امام سجاد علیه السلام است از خانمی ایرانی بنام «بی بی شهربانو » ▪️سعی کنیم مثل علی اکبر (ع) خوش اخلاق باشیم: _توضیح مطلب: قرآن در مورد پیامبر (ص) می فرماید : هر کس اعتقاد به خدا و روز قیامت دارد پیامبر (ص) را اسوه و الگوی خود قرار بدهد. لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا [سوره اﻷحزاب : 21] و از طرف دیگر می فرماید : پیامبر بسیار خوش اخلاق بود وَإِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ [سوره القلم : 4] معروف است که علی اکبر (ع) شبیه ترین مردم به پیامبر خدا (ص) بود «خلقاً» «خُلقاً» «منطقاً» ◼️🥀◼️🥀◼️
۷ شهریور ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷ شهریور ۱۳۹۹
🔶 🌷امام صادق علیه‌السلام: 🔴السجود على طين قبر الحسين (ع) ينور الى الارض السابعة و من كان معه سبحة من طين قبر الحسين (ع) كتب مسبحا و ان لم يسبح بها ... ⚫️سجده بر تربت قبر حسين (ع) تا زمين هفتم را نور باران می‌كند و كسى كه تسبيحى از خاك مرقد حسين (ع) را با خود داشته باشد، تسبيح گوى حق محسوب می‌شود، اگرچه با آن تسبيح هم نگويد. 📚 وسائل الشيعه، ج ۳، ص ۶۰۸ ‌ ‌
۷ شهریور ۱۳۹۹