گ یمن، با وحدت امّت اسلامی
به نظر ما هفتهی وحدت خیلی مهم است و اتّحاد مسلمانان درمان بسیاری از دردهای امّت اسلامی است. الان این جنگ فاجعهبار یمن که پنج سال است این ملّت مظلوم دارند در کوچه و بازار و خانه و بیمارستان و مدرسه و مجامع مردمیشان بمباران میشوند، حادثهی کوچکی نیست، حادثهی بسیار بزرگی است که واقعاً سعودیها قساوت عجیبی را در این قضیّه دارند از خودشان نشان میدهند. یا در مسئلهی فلسطین؛ این دهنکجی چند دولت ضعیف ذلیل که به دنیای اسلام دهنکجی کردند، به امّت اسلامی دهنکجی کردند و مسئلهی فلسطین را به خیال خودشان نادیده گرفتند و با غاصب، با قاتل ارتباط برقرار کردند؛ بدون تردید همهی اینها با وحدت امّت اسلامی علاج پیدا خواهد کرد و مشکلات دولتهای اسلامی و ملّتهای اسلامی -گرفتاری زیاد است دیگر، از کشمیر تا لیبی، همین طور که نگاه کنید، همه جا گرفتاری هست- این گرفتاریها به برکت اتّحاد مسلمانها برطرف خواهد شد. این هم دربارهی مسئلهی هفتهی وحدت.
عقلانی و مدبّرانه بودن ستیزهگری با رژیم مستکبر آمریکا
و امّا مسئلهی سیزدهم آبان. جالب است که امسال سیزدهم آبان که روز مبارزهی با استکبار است، مصادف شده است با ولادت پیامبر اعظم؛ این، آیهی شریفهی «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللهِ وَ الَّذینَ مَعَه، اَشِدّاٰءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماٰءُ بَینَهُم»(۱۵) را به یاد انسان میآورد؛ از آن طرف ولادت، از این طرف «اَشِدّاّْءُ عَلَی الکُفّار» که این حرکت عظیمی [بود] که جوانهای ما انجام دادند. سیزدهم آبان مظهر استکبارستیزی ملّت ایران بود؛ این جور نبود که با چند نفر ساکن در یک سفارتخانه مشکلی داشته باشند؛ مسئله، مسئلهی یک کار مهم و یک کار نمادینی بود در مبارزهی با استکبار که بجا هم واقع شد. خب رژیم آمریکا رژیم استکباری است و رژیم استکباری، جامع بسیاری از ضررها و شیطنتها و بدیها است. رژیم استکباری، هم جنگافروز است، هم تروریست است، هم تروریستپرور است، هم مداخلهگر است، هم فاسد است، هم انحصارطلب است؛ یعنی وقتی میگوییم «رژیم استکباری»، استکبار جامع همهی این زشتیها و بدیها و شیطنتها است. بنابراین، ستیزهگری با این استکبار، با این پدیده، عین عقلانیّت است. حالا بعضیها میگویند «آقا! این خلاف عقلانیّت است، خلاف تدبیر است»؛ نه، خلاف تدبیر نبود؛ این درست عین عقلانیّت بود؛ تسلیم شدن و زیر بار رفتن، ضدّ عقلانیّت بود.
آمریکا، شروعکنندهی ستیزهگری
شروعکننده هم ما نبودیم؛ یعنی این جور نبود که اوّل [ما] شروع [کنیم] -در قرآن کریم هم اتّفاقاً در یک موردی عین همین وجود دارد: «وَ هُم بَدَءوکُم اَوَّلَ مَرَّة»(۱۶)- آنها شروعکننده بودند. بعد از انقلاب که ما به سفارت حمله نکردیم؛ سفارت آمریکا در اوّلِ انقلاب بود و مشغول کارشان هم بودند، امّا آنها شروع کردند علیه انقلاب حرکت کردن: هم در خود آمریکا قطعنامه بگذرانند، سخنرانی کنند، در کنگره علیه جمهوری اسلامی که تازه متولّد شده تصمیمگیری کنند، گروه تروریستی راه بیندازند، گروههای کودتاگر به وجود بیاورند و تمهید کنند و برنامهریزی کنند، هم در خود سفارت -که بحق گفته شد «لانهی جاسوسی»- تمهیدات جاسوسی عظیمی را فراهم بکنند؛ [لذا] آنها شروع کردند و شروعکننده آنها بودند. وقتی که شروع کردند، حرکت دانشجویان که به سفارت حمله کردند در حقیقت حرکت دفاعی بود، بهجا بود، بهموقع بود، کاملاً عقلانی بود.
تصوّر غلط برخی از تسلیم شدن مقابل آمریکا
و این را هم عرض بکنیم که تصوّر بعضیها از دولت آمریکا و رژیم آمریکایی یک تصوّر غلطی است؛ خیال میکنند اگر چنانچه دولتی خودش را تسلیم کرد به آن رژیم، بهره خواهد برد از او؛ نخیر، همینهایی هم که در دنیا میبینید با آمریکا ارتباط دارند امّا یک مقداری وضعشان بهتر است، به خاطر این است که تسلیم نشدهاند -البتّه به هر اندازهای که با آمریکا ارتباط داشته باشند و او دخالت کند، ضربه میخورند- امّا آنهایی که خودشان را تسلیم آمریکا کردند و سیاستهای آمریکایی را پذیرفتند و زیر بار زورگوییهای آمریکا رفتند، ضربه خوردند؛ نمونهاش کمپدیوید است که واقعاً سی چهل سال اینها عقب افتادند؛ نمونهاش رژیم پهلوی در کشور خودمان است که کشور را واقعاً عقبافتاده کردند با تسلیم در مقابل سیاستهای آمریکا. و روزبهروز هم هر چه بگذرد، این جور رژیمها وابستهتر و گرفتارتر میشوند.
سیاست حسابشده و ثابت ما در برابر آمریکا
در مورد آمریکا، سیاست ما یک سیاست حساب شده و مشخّصی است و این سیاست، با رفت و آمد اشخاص تغییر پیدا نمیکند. حالا امروز انتخابات آمریکا است، بعضیها همین طور [حرف میزنند] راجع به اینکه چه کسی بیاید، چه کسی نیاید، اگر این بیاید چه میشود، اگر آن بیاید چه میشود. خب بله، ممکن است حوادثی اتّفاق بیفتد، [امّا] به ما ارتباطی نخواهد داشت؛ یعنی در سیاست ما هیچ تأثیری نمیگذارد؛ سیاست ما حسابشده است، مش
خّص است و رفت و آمد اشخاص در آن تأثیر ندارد.
منتها وضع خود آنها را شما [اگر] ملاحظه کنید، وضع تماشاییای است. رئیسجمهوری که الان سرِ کار است و انتخابات را برگزار کند، میگوید که این متقلّبانهترین انتخابات تاریخ آمریکا است! این را چه کسی میگوید؟ این را آن رئیسجمهوری میگوید که خودش الان سرِ کار است و انتخابات را در واقع او دارد اجرا میکند. آن یکی رقیبش هم در مقابل میگوید که ترامپ قصد تخلّف وسیع دارد! دموکراسیِ آمریکایی این است؛ خودشان دربارهی انتخاباتشان این جور حرف میزنند؛ این نمونهای از چهرهی کریهِ لیبرالدموکراسی در داخل خود آمریکا است. خب حالا قطع نظر از اینکه کدام انتخاب بشوند -ممکن است این یکی [انتخاب بشود]، ممکن است آن یکی انتخاب بشود، که حالا امروز معلوم خواهد شد- لکن یک مطلب کاملاً روشن است و آن انحطاطِ سیاسی و مدنی و اخلاقیِ رژیمِ آمریکا است؛ هر کدام انتخاب بشوند فرقی نمیکند.
انحطاط سیاسی و مدنی و اخلاقی رژیم آمریکا
انصافاً رژیم آمریکا بشدّت دچار انحطاط سیاسی و انحطاط مدنی و انحطاط اخلاقی است. این هم تحلیل نیست؛ این [مطلبی] که من میگویم، این جور نیست که حالا تحلیل باشد؛ این را خودشان میگویند؛ این حرف سخنگویان خودشان و نویسندگان خودشان و صاحبان فکر از داخل خود آمریکا است؛ آنها این حرف را میزنند. در این چند سال چند کتاب نوشتهاند، با تیراژهای بالا در داخل آمریکا منتشر شده که برخی پردهها را این کتابها بالا میزند. یکی از این کتابها را که به فارسی ترجمه شده، بنده خواندم؛ پُر از شواهدِ همین انحطاط است؛ یعنی واقعاً [اگر] کسی آن کتاب را بخواند، [میبیند که] اوّل تا آخر کتاب نشاندهندهی انحطاط نظام سیاسی آمریکا با حرکات رئیسجمهور آمریکا است. این امپراتوریِ این جوری دیری نخواهد پایید؛ معلوم است که وقتی کار یک سیاست، کار یک رژیم به اینجا رسید، این دیگر خیلی عمر طولانی نخواهد کرد و منهدم خواهد شد. البتّه بعضیهایشان هستند که اگر سرِ کار بیایند زودتر منهدم میکنند، بعضی هستند که اگر سرِ کار بیایند ممکن است یک خرده دیرتر منهدم بشود؛ لکن به هر حال این حقیقت است.
قوی شدن کشور، تنها راه برطرف کردن دشمنیها
دشمنیشان با ما هم به خاطر این است که ما سلطهی ظالمانهی آنها را به رسمیّت نشناختهایم؛ یعنی چون زیر بار آنها نرفتهایم، چون سیاستهای آنها را در منطقه قبول نکردهایم، چون سیاستشان نسبت به فلسطین را رد کردهایم، چون سیاستهای ظالمانهی آنها را قبول نکردهایم، اینها با ما دشمنی میکنند و این دشمنی ادامه هم دارد. تنها راه برطرف کردن این دشمنی این است که ما اینها را مأیوس کنیم؛ یعنی بایستی ملّت ایران و دولت ایران و نظام جمهوری اسلامی کار را به جایی برسانند که طرف مقابل مأیوس بشود از اینکه بتواند ضربهی اساسی وارد بکند. باید قوی بشویم؛ این را من بارها عرض کردهام به ملّت عزیزمان و به مسئولین هم در جلسات کاری، در جلسات خصوصی، در نگاه عمومی، مکرّر مطرح کردهام. بایستی این ابزارهای قدرت را -قدرت واقعی، نه قدرت پوشالی- در خودمان تقویت کنیم، ملّت قوی بشود، کشور قوی بشود، [آنگاه] دشمن مأیوس اینها بوده، مردم واقعاً خوب ایستادند، انصافاً ایستادگی کردند و مشکلات را تحمّل کردند و از خودشان استقامت نشان دادند.
نیاز به تحرّک بیشتر مسئولین در سه حوزهی اقتصاد، امنیّت و فرهنگ
به نظر من در سه زمینه مسئولین بایستی یک مقداری تحرّک بهتری داشته باشند: یکی در زمینهی اقتصاد است، یکی در زمینهی امنیّت است، یکی در زمینهی فرهنگ است؛ ما مسئولین در این سه زمینه باید تلاشهایمان را افزایش بدهیم. در زمینهی اقتصاد نگاه صحیح و اصولی این است که مطلقاً به بیرون کشور نگاه نکنیم؛ نه اینکه رابطهمان را قطع کنیم؛ بنده هر دفعه که میگویم علاج را در داخل بجوییم، یک عدّهای برمیدارند اینجا و آنجا، در فضای مجازی [میگویند:] «معتقدند که ما با خارج ارتباط را قطع کنیم»؛ نه، این نیست؛ ارتباطات باید برقرار باشد؛ مهم این است که ما علاج را از دیگران نخواهیم، علاج را از بیرون خودمان نخواهیم؛ علاج در درون خود ما است، در داخل کشور است که یک قلم عمدهاش هم افزایش تولید است که بارها روی آن من تکیه کردهام. باید یک تلاش برنامهریزیشده و سازمانیافته در زمینهی اقتصاد انجام بگیرد.
امکان حلّ مشکلات اقتصادی با مدیریّت هماهنگ دستگاهها
خیلی از مشکلات کنونیِ ما ربطی هم به تحریم و مانند این چیزها ندارد؛ مربوط به خود ما است، مربوط به ناهماهنگیها است. این گرانیهای اخیر واقعاً توجیه ندارد؛ بسیاری از این گرانیهای اخیر واقعاً توجیه ندارد؛ باید علاج بشود و قابل علاج است؛ بایستی مسئولین با هماهنگی علاج کنند. شما نگاه که میکنید، گرانی از گوشت قرمز و گوشت مرغ و گوجه فرنگی بگیرید تا پوشک بچّه [وجود دارد]؛ خب گرانیهای اینها، گرانیهای بیدلیلی است، هیچ استدلالی پشت این گرانیها و
جود ندارد؛ و جنس هم هست؛ مشکل هم وزارت صمت، هم مسئولین تعزیرات، هم بسیج، هم بعضی از دستگاههای دیگری که مرتبط با قضیّه هستند، [مثل] گمرک و دیگران، با همدیگر همکاری کنند و این مشکل را از جلوی پای مردم بردارند؛ همهی اینها قابل کنترل است. بنابراین با مدیریّت هماهنگ دستگاهها این مشکلات قابل برطرف شدن است.
اهمّیّت تأمین امنیّت خارجی و امنیّت داخلی
در باب امنیّت [هم] که عرض میکنیم، عمده مراد امنیّت خارجی است که باید کشور به ابزارهای دفاعی مجهّز بشود؛ [مثل] همین موشک و پهپاد و هواپیما و امثال اینها که مشغول [ساختن هم] هستند؛ اینها امنیّت خارجی کشور را تأمین میکند؛ یعنی موجب میشود که کشور مطمع(۱۷) دشمن قرار نگیرد، دشمن به کشور طمع نکند. این جور نیست که ما خیال کنیم که همهی مشکلات با ساختن موشک درست میشود؛ نه، نخیر؛ بعضی از مشکلات هست که هیچ ربطی هم به موشک ندارد؛ امّا بسیاری از مشکلات هم هست که به همین ابزارهای دفاعی ارتباط پیدا میکند.
در باب امنیّت داخلی هم دستگاههای امنیّتی ما باید مواظب نفوذ باشند؛ عمده نفوذ است؛ نفوذ دشمن در دستگاههای مختلف و اعمال وسوسههایشان؛ مشکل عمده این است. باید مراقب باشند که این [مشکل] را درست کنند.
نیاز به تلاش هوشمندانه در کار فرهنگی
در باب فرهنگ هم همین جور؛ مسئولین فرهنگی باید تلاشهای هوشمندانهای بکنند. گاهی حجم کار فرهنگی ما زیاد است، لکن بایستی فعّالیّت هوشمند باشد؛ یعنی بدانیم کجا نیاز به چه چیزی است، به کدام کار فرهنگی [نیاز] است، برویم سراغ آن کار؛ که اگر این کار انجام بگیرد، به نظر من این سه مقوله، یعنی مقولهی اقتصاد، امنیّت، فرهنگ، سه مقولهی اساسی است که میتوان اینها را با تدبیر، با هماهنگی، با پیگیری [پیش برد]؛ و خب بحمدالله مسئولین مشغول هستند، یک مقداری جدّیّت را باید بیشتر کنند و کار انجام بگیرد.
لزوم آزادسازی شهرهای اشغالی آذربایجان و تأمین امنیّت ارامنه
یک نکتهی آخری هم راجع به این جنگی است که متأسّفانه در همسایگی ما، بین دو همسایهی ما [یعنی] آذربایجان و ارمنستان در جریان است. این جنگ حادثهی تلخی است و امنیّت منطقه را تهدید میکند و برای کشور ما هم خوب نیست؛ بایستی هر چه زودتر تمام بشود و البتّه همهی سرزمینهای آذربایجان که به وسیلهی ارمنستان تصرّف شده، باید آزاد بشود؛ یعنی بایستی همهی این سرزمینها برگردد به خود آذربایجان -یکی از شرایطِ اصلیِ کار [این] است- [زیرا] که متعلّق به آذربایجان است و جمهوری آذربایجان برای آزادی اینها دارای حق است و بایستی آزاد بشود. البتّه بایستی امنیّت ارامنهای که در این سرزمینها هستند محفوظ باشد و مرزهای بینالمللی هم باید رعایت بشود؛ یعنی دو طرف به مرزهای بینالمللیِ کشورها تعدّی و تجاوز نکنند و مرزهای بینالمللی بایستی محفوظ باشد و تروریستها هم بایستی در نزدیکی مرزهای ما مستقر نشوند.آن طور که در گزارشها هست، اگر چه بعضیها انکار میکنند، لکن در گزارشهای قابل اطمینان وجود دارد که یک تعدادی تروریست از اینجا و آنجا وارد این ماجرا شدهاند؛ اگر اینها نزدیک مرز باشند و احساس خطر بشود، قطعاً برخورد قاطع خواهد شد؛ اینها بایستی نیایند.
امیدواریم که انشاءالله همهی ملّتهای مسلمان و همهی ملّتهای منطقه و همهی آحاد بشری از این مشکلات نجات پیدا کنند و ملّت عزیز ایران به برکت این ولادت معظّم و روح مطهّر نبیّ مکرّم اسلام و امام صادق (علیهما السّلام) و روح مطهّر امام بزرگوار، انشاءالله روزهای خوبی را در آینده مشاهده کند و ما کاملاً امیدوار به این آیندهی نزدیک هستیم.
والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته
۱) سورهی توبه، آیهی ۱۲۸؛ «قطعاً براى شما پیامبرى از خودتان آمد که بر او دشوار است شما در رنج بیفتید، به [هدایت] شما حریص، و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است.»
۲) سورهی اعراف، بخشی از آیهی ۱۵۸؛ «... اى مردم، من پیامبر خدا به سوى همهی شما هستم ...»
۳) سورهی زخرف، بخشی از آیهی ۵۱
۴) سورهی توبه، بخشی از آیهی ۱۲۸
۵) همان
۶) سورهی توبه، بخشی از آیهی ۱۲
۷) سورهی قصص، بخشی از آیهی ۴۱
۸) سورهی توبه، بخشی از آیهی ۱۲۸
۹) کاریکاتور توهینآمیز مجلّهی فرانسوی شارلی ابدو در مورد پیامبر اعظم (ص) و صحّه گذاشتن امانوئل مکرون (رئیسجمهور فرانسه) به بهانهی آزادی بیان.
۱۰) معلولها
۱۱) ضربالمثلی در زبان عربی که کنایه از خندهدار بودن و سخیف بودن مطلبی است.
۱۲) کشنده یا بسیار کشنده
۱۳) دونالد ترامپ (رئیسجمهور آمریکا)
۱۴) سورهی بقره، بخشی از آیهی ۲۰۵؛ «... و کشت و نسل را نابود سازد ...»
۱۵) سورهی فتح، بخشی از آیهی ۲۹؛ «محمّد پیامبر خدا است و کسانى که با او هستند، بر کافران، سختگیر [و] با همدیگر مهربانند. ...»
۱۶) سورهی توبه، بخشی از آیهی ۱۳؛ «... و آنان بودند که نخستین بار [جنگ را] با شما آغاز کردند. ...»
۱۷) مورد طمع
⭕️ اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات آمریکا:
استفاده از اسامی گندم، ارزن، جو پرک، برای "جو بایدن" مورد تایید است.
و استفاده از اسامی دونات، کیک یزدی، پیراشکی برای "دونالد ترامپ" مورد تایید ستاد انتخابات کشور می باشد.😂
🌸 سـلام بـر پیامبـری کـه⇩
◽️روزی شتری را دید که زانوهایش بسته شده و هنوز بار سنگینی بر روی آن است
گفت به صاحب شتر بگوئید خود را برای مؤاخذه خداوند در روز قیامت آماده کند
◽️کافری را که در جنگ اسیر شده بود آزاد کرد زیرا اعتقاد داشت که او مرد خوش اخلاقی است که همواره با عفت رفتار میکند
◽️مردی بادیه نشین در زمانی که او در مدینه هم پیامبر و هم حاکم بود، به سراغش آمد و یقه او را گرفت که باید خرماهایی که از من قرض گرفته بودی برگردانی، اصحاب عصبانی شدند و خواستند با آن مرد برخورد کنند
پیامبر برآشفته شد و گفت شماها باید طرف صاحب حق را بگیرید، من برای همین مبعوث شده ام تا هر کسی بتواند حق خود را از حاکم بدون لرزش صدا بگیرد
◽️گروهی از اصحاب خود را برای تبلیغ اسلام به منطقه ای دیگر فرستاد، قبل از سفر از او پرسیدند تا چگونه این کار را انجام دهند
گفت تعلیمشان دهید و آسان بگیرید
سه بار از او این را پرسیدند
و هر بار جواب همین بود
بارها گفت که بر مردم آسان بگیرید زیرا مبعوث نشدهام تا آنها را به زحمت بیاندازم
◽️گفت مبادا قبل از ذبح گوسفند در جلوی چشمان گوسفند چاقو را تیز کنید
بدانید که حیوان هم میفهمد
حق ندارید در دل حیوان غصه بیاندازید
◽️در زمانی که دختران سنگسار میشدند دختران خود را بر روی زانو مینشاند و در جلوی دیگران آنها را میبوسید تا محبت را بیاموزند
از او پرسیدند فرزند پسر بهتر است یا دختر؟ گفت هر دو خوبند اما دختر ریحانه است، برگ گل است
◽️هنگام دفن پسرش ابراهیم، کسوف شد
همه مردم این را بدلیل مصیبتی دانستند که به پیامبر وارد شده، حتی کفار هم کم کم داشتند ایمان میآوردند اما او از این موقعیت استفاده نکرد، به بالای منبر رفت و گفت:
خورشید نه برای من و نه برای هیچکس دیگر نمیگیرد و نخواهد گرفت، خورشید گرفتگی نشانه قدرت خداوند است
◽️گل را میبوئید و میگفت که این بوی بهشت است و باید به گلها و درختها احترام بگذارید
او پیام آور اسلام بود
【 رَحمَـةََ لِلعَالَمیـن 】
رحمتی برای هر دو جهان
【وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعالَمِينَ】
و ما تو را جز رحمتى براى جهانيان نفرستاديم
📖 سوره انبیاء، آیه ۱۰۷
─┅─═इई🍂🍁🍂ईइ═─┅─
هدایت شده از جنبش مردمی ساج
5.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از محفل مادر ارجمند بی بی ام فروه سلام الله علیها
*بنای مسجد جمکران:*
شیخ صدوق در کتاب «مونس الحزین فی معرفه الحق و الیقین» و در روایت مشهوری که بهنظر میآید تنها سند موجود و معتبر برای ساخت این مسجد باشد، آورده است: «شیخ حسنبن مثله جمکرانی گوید: من شب سه شنبه، ۱۷ ماه مبارک رمضان سال ۳۷۳ ق در خانه خود خوابیده بودم که ناگاه جماعتی از مردم به در خانه من آمدند و مرا از خواب بیدار کردند و گفتند: برخیز و مولای خود، مهدی(ع) را اجابت کن که تو را طلب کرده است.
آنها مرا به محلی که اکنون مسجد جمکران است آوردند، چون نیک نگاه کردم، تختی دیدم که فرشی نیکو بر آن تخت گسترده شده، جوانی ۳۰ ساله بر آن تخت تکیه بر بالش کرده و پیرمردی هم نزد او نشسته است، آن پیر، خضر نبی(ع) بود که مرا امر به نشستن کرد، حضرت مهدی(عج) مرا به نام خودم خواند و فرمود: برو به حسن مسلم (که در این زمین کشاورزی میکند) بگو، این زمین شریفی است و حقتعالی آن را از زمینهای دیگر برگزیده است و دیگر نباید در آن کشاورزی کند. عرض کردم: یا سیدی و مولای! لازم است که من دلیل و نشانهای داشته باشم وگرنه مردم حرف مرا قبول نمیکنند.
امام فرمود: تو برو و آن رسالت را انجام بده، ما نشانههایی برای آن قرار میدهیم، و همچنین نزد سید ابوالحسنالرضا (یکی از علمای قم ) برو و به او بگو حسنبن مسلم را احضار کند و سود چند ساله را که از زمین به دست آورده است، وصول کند و با آن پول در این زمین مسجدی بنا کند. به مردم بگو به این مکان رغبت کنند و آنرا عزیز دارند و چهار رکعت نماز در آن گذارند.
آنگاه امام(عج) فرمودند: هر که این دو رکعت نماز را در این مکان (مسجد جمکران) بخواند مانند آن است که دو رکعت نماز در کعبه خوانده باشد.
چون به راه افتادم، چند قدمی هنوز نرفته بودم که دوباره مرا باز خواندند و فرمودند: بزی در گله جعفر کاشانی است، آنرا خریداری کن و بدین مکان بیاور و آنرا بکش و بین بیماران انفاق کن، هر بیمار و مریضی که از گوشت آن بخورد، حقتعالی او را شفا دهد.
حسنبن مثله جمکرانی میگوید: من به خانه بازگشتم و تمام شب را در اندیشه بودم، تا اینکه نماز صبح را خوانده و به سراغ «علی المنذر» رفتم و ماجرای شب گذشته را برای او نقل کردم و با او به همان مکان شب گذشته رفتیم، و در آنجا زنجیرهایی را دیدیم که طبق فرموده امام علیهالسلام، حدود بنای مسجد را نشان میداد.
سپس به قم نزد سید ابوالحسن رضا رفتیم و چون به در خانه او رسیدیم، خادم او گفت: آیا تو از جمکران هستی؟ به او گفتم: بلی! خادم گفت: سید از سحر در انتظار توست. آنگاه به درون خانه رفتیم و سید مرا گرامی داشت و گفت: ای حسنبن مثله! من در خواب بودم که شخصی به من گفت: حسنبن مثله، از جمکران نزد تو میآید، هر چه او گوید، تصدیق کن و به قول او اعتماد نما، که سخن او سخن ماست و قول او را رد نکن.
از هنگام بیدار شدن تا این ساعت منتظر تو بودم، آنگاه من ماجرای شب گذشته را برای وی تعریف کردم، سید بلافاصله فرمود تا اسبها را زین نهادند و بیرون آوردند و سوار شدیم، چون به نزدیک روستای جمکران رسیدیم، گله جعفر کاشانی را دیدیم، آن بز از پس همه گوسفندان میآمد، چون به میان گله رفتم، همینکه بز مرا دید به طرف من دوید، جعفر سوگند یاد کرد که این بز در گله من نبوده و تاکنون آنرا ندیده بودم، به هر حال آن بز را به محل مسجد آورده و آن را ذبح کرده و هر بیماری که گوشت آنرا تناول کرد، با عنایت خداوند تبارک و تعالی و حضرت بقیهالله ارواحنا فداه شفا یافت. ابوالحسن رضا، حسن مسلم را احضار کرده و منافع زمین را از او گرفت و مسجد جمکران را بنا کرد و آن را با چوب پوشانید. سپس زنجیرها و میخها را با خود به قم برد و در خانه خود گذاشت، هر بیمار و دردمندی که خود را به آن زنجیرها میمالید، خدایتعالی او را شفای عاجل[سریع] میفرمود، پس از فوت سید ابوالحسن، آن زنجیرها ناپدید شد و دیگر کسی آنها را ندید...»
هدایت شده از عالَم سیاست || داود مدرسی یان
پهلوگیری کشتی ۴۲۰۰۰ تنی روغن خام خوراکی با اقدام دستگاه قضا!!!
حالا میبینید وقتی رهبری میگویند علت گرانیها تحریم نیست، منظورشون چیه؟!
چرا دولت بنادر و گمرکات را محل احتکار قرار داده؟! آیا دادگستری هرمزگان نمیتونست همین یک مورد را زودتر انجام بدهد؟!
نتیجه سیاست معاویهای برخی جریانات سیاسی و سرمایهداران زالو صفت همین وضعیت است. وضعیتی که مردم نادانسته فکر کنند آمدن بایدن کالاها را ارزان کرد!
ای ملت، اگر بایدن پیروز هم شود، بهمن ماه وارد کاخ سفید میشود! یعنی دو سه ماه دیگر !!
✅ #داود_مدرسی_یان
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3