#فوری| جنایت و قتلعام در عراق
▪️براساس خبرهای فوری از کربلا، سرانجام جنگی که بین سپاهیان حسینبنعلی و عبیداللهبنزیاد پیشبینی میشد بهوقوع پیوست. جنگ پس از روشنای هوا در روز دهم محرم آغاز شد.
▪️نظامیان کمشمار حسینبنعلی، تکبهتک به میدان رفتند و توانستند کشتههای زیادی روی دست سپاه ابنزیاد بگذارند. با این حساب، لشکریان یزید که تعدادشان صدها برابر سپاه مقابل بود، دستهجمعی به یک نفر حمله میکردند؛ در نتیجه اصحاب حسین را به فجیعترین شکل ممکن به شهادت میرساندند.
🔸جزئیات رسیده از کشتار وسیع و قتلعام خاندان بنیهاشم و حسینبنعلی بهقدری دردناک و جنایتبار است که از انتشار آن در رسانه معذوریم.
▪️خشونت در این جنگ آنقدر بالا بود که حتی کودکان و شیرخوارگان هم بهدست نظامیان پیکارجوی ابنزیاد به شهادت رسیدند.
▪️شاهدان عینی میگویند پس از پایان جنگ و شهادت تمام سپاه حسینبنعلی، سپاهیان یزید به محل اقامت آنها حملهور شده و خیمهها را به آتش کشیدند و تمام اموال و دارایی زنان و دختران را غارت کردند.
▪️گفته میشود بازماندگان سپاه حسینبنعلی که غالبا زن و کودک بودند، تحت خشونتهای شدید قرار گرفته و هتک حرمت شدند. پس از همۀ این جنایتها، اجساد شهدای کربلا در بیابان رها شده و زنان و کودکان با غلوزنجیر به اسارت برده شدند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
شبهه عاشورایی
❇️ امام حسین که می دانست برود کربلا کشته می شود چرا رفت؟
آیا این حرکت امام مغایر با آیه ۱۹۵/ بقره که می فرماید: " وَ لا تُلْقُوا بِأَيْديكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ " با دست خودتان، خودتان را به هلاکت نرسانید، نیست؟
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
🔹 پاسخ شیهه:
👈 جان انسان و دین خدا از ارزش بالایی برخوردارند.
باید دانست در ارزش گذاری بین این دو کدام اولی ترند؟
حفظ جان انسان زمانی واجب است که اصل دین خدا در معرض خطر نباشد.
وقتی اساس دین در خطر نابودی قرار بگیرد جان انسان باید فدای دین خدا شود.
و امام حسین علیه السلام وقتی دید همه اسلام در خطر ستمکاری مثل یزید( رجل، فاسق، شارب الخمر قاتل النفس المحرّمه معلن بالفسق) قرار گرفت، فرمود: مثل ما با چنین کسی بیعت نخواهد کرد(مثلی لایباع مثله). و لذا راهی جز تقدیم جان برای دین نداشت که البته با خون پاکش؛
✅ هم اسلام را حفظ کرد
✅ و هم حرارت و گرمایی در دلهای مؤ منان ایجاد کرد که هرگز سرد و خاموش نمی شود. ( إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَینِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً).
محمدعلی برزگر
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
18.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙🎥ببینید
🛑یه «۷۰» روز...
🛑یه «۳۰» روز....
حاجی و مسلمانی که سر از بدن حسین (ع) جدا کردند....
🔹خطرناکترین قِشر در جامعه ی اسلامی ، «خواصِ انقلابی قدرت طلب» هستند که به قدرت می رسند و ظرفیت آن پُست و مسئولیت را ندارند...
آنهایی که به اسم دین و قرآن به قدرت می رسند
ولی کم کم رنگ عوض می کنند...
از «اللهم لبیک» در حج تا «لبیک یا حسین» در کوفه...چه اتفاقی افتاد که همان حاجی ها کمر حسین بن علی (ع) را شکستند ...
چه بلایی بر سر مردم مکه و مدینه آمد که ظرف ۷۰ روز ، بیعت شکستند و چه بلایی بر سر مردم کوفه آمد که طی ۳۰ روز....همه از عهد خود برگشتند !!!؟؟..
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حمله گروهک تروریستی طالبان به عزاداران حسینی در نوآباد غزنی
🔺گروهک طالبان مانع برگزاری مراسم روز عاشورا در نوآباد غزنی شدند و عزادارن را به رگبار بستند.
🔻منابع محلی در غزنی میگویند که همزمان با روز دهم محرم و برپایی مراسم عاشورا در نتیجه شلیک مستقیم تروریستهای طالبان در این استان یک تن شهید شده و بیش از ۱۰ تن دیگر زخم برداشتهاند.
ـــــــــــــــــــــــ
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
قران سوزی.mp3
3.09M
📢#صدای_انقلاب شماره۷۸۰
💠پنجره
💠 آخرین تحلیلهای روز در رادیو صدای انقلاب
موضوع: هتک حرمت به قرآن و بررسی ابعاد سیاسی و اجتماعی...راهکار برای مقابله
مهمان برنامه: حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس
#قرآن
#پنجره
#هتک_حرمت
#صدای_انقلاب
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💢 از سرنوشت آیت الله امجد عبرت بگیریم!
▪️امام خامنهای در نشست برخی بزرگان گفتند توفانهای تندی در راه است! با بزرگان پیوند داشته باشید و سپس نام آقای خوشوقت را به بزرگی یاد کردند.
🔻 آیتالله خوشوقت و آقای امجد به مجلس یکدیگر میرفتند؛ تا اینکه آقای خوشوقت به آقای امجد میگوید برخی سیاسیون مشکلدار به مجلس روضه شما میآیند که در نگاه مردم، بویژه جوانان، تایید شما از آنان بشمار میرود. آنها را نپذیر! ولی آقای امجد میگوید مجلس امام حسین (ع) است، نمیتوانم که آنها راه ندهم! آقای خوشوقت میگوید اگر نمیتوانی آنها را نپذیری، پس مجلس خودتان را تعطیل کنید! چون تایید باطل، حرام است! آقای امجد نمیپذیرد، آیتالله خوشوقت پیوند خود با آقای امجد را میبرد و آقای امجد این چنین در ورطه گمراهی پیش می رود و...
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔰هدف قیام امام حسین علیه السلام «اُرِيدُ أن آمُرَ بِالْمَعرُوفِ و أنهي عَنِ الْمُنكَرِ» است/بخش چهارم
🔸 حال اگر چنین مناسباتی وارد یک جامعه شد، آیا فقط حرمت حفظ میشود یا نتایج خیلی فراتر از این است؟ اگر چنین مناسباتی آمد درون جامعه و هرکسی وظیفه داشت در آنچه که راست و درست و حقیقت است ایفای نقش کند و امر کند و آنچه که خلاف است نهی کند؛ آن وقت میبینم این جامعه چه میشود! این یک جامعهی بانشاط فعال پویای روبه کمال می شود یا یک جامعه ی مرده؟
🔸درباره قیام امام حسین علیهالسلام خیلی صحبت شده است که برای چه بود؟ اما موضوعی که همه اتفاق نظر دارند و نسبت به آن اذعان دارند این است که هدف قیام امام حسین علیه السلام «اُرِيدُ أن آمُرَ بِالْمَعرُوفِ و أنهي عَنِ الْمُنكَرِ» است، امام میگویید من برای همین قیام کردم، حرکت من بر این مبنا بود.
حالا این موضوع یکی از تمایزات اندیشه اسلام است درست، اما چرا برجسته می شود و امام حسین علیهالسلام هم خودش و هم فرزندانش اینطور میآیند و ایفای نقش میکنند؟ ما در اندیشه دینی نماز و جهاد و... داریم و در کنارش امر به معروف و نهی از منکر هم داریم، ویژگی این امر به معروف و نهی از منکر چیست که آنقدر برجسته می شود؟ اهمیتش در چیست؟ چرا می گوییم این عنصر امتیاز اندیشه اسلام است؟
چون امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع در کنار سایر موضوعات نیست بلکه تجمیع همه خوبیهاست و نهی و بازداشتن از همه بدیهاست.
🔸 امیرالمؤمنین علیهالسلام میفرمایند: «وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللهِ عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنْ الْمُنْكَرِ إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ»
تمام اعمال نيک، حتي جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهي از منکر، همانند آب دهان است در برابر دريا.
✅ دکتر سعید جلیلی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻خروش حسین، خاموشی مردم:
مرگ محافظهکاری، ماندگاری انقلابیگری
🖊 مهدی جمشیدی
۱. نمیتوان از عاشورا گفت و روضۀ جزئیّات گدازنده را شنید اما از «تنهایی» و «غربت» حسینبنعلی - علیهالسلام- پرسش نکرد. مردمانِ مسلمان آن روزگار از قیام حسین، بیخبر نبودند؛ نه از قیام او، نه از حقانیّت و فضیلت او. شاید راه او را باور نداشتند و شاید با وجود باور به انتخاب دشوار او، نتوانستند مخاطرۀ همراهی با او را بپذیرند و در منازعۀ میان عقل اینجهانی و عشق آنجهانی، هوادار هوس خویش شدند. هرچه که هست، حسین در طول دوران امامت خویش، تنها توانست هفتاد و اندی را با خود در کربلا همراه کند. دیگران یا در جبهۀ مخالف او بودند یا بیطرفان و خاموشانی بودند که سر به مرداب زندگی خویش فرو بردند و او را در آن معرکۀ تاریخی، تنها و بییاور نهادند. اما چرا حسین، «تنها» ماند؟ چرا جامعۀ اسلامی که پنجاه سال بیشتر با رحلت رسول اکرم فاصله نداشت، جانب او را نگرفت؟ اگرچه پس از کربلا، غوغاها و قیامها و طغیانها برخاست، امّا مسأله این است که چرا در آن «لحظۀ تاریخی» که او پرچم اعتراض و مقاومت برافراشت، نه فریادی به حمایت از او، سکوت سنگین را شکست و نه شمشیری در کنار او از نیام سر بر کشید؟! درد و داغ غربت و تنهایی حسین، کمتر از شهادت او نیست.
۲. در میانۀ این ابتلاء عظیم، بسیارند آنان که نه در این سو بودند و نه در آن سو، امّا در آن زمانه بودند و میتوانستند حسین را در کربلا تنها نگذارند؛ حتّی به بهای جان خویش، امّا چنین نکردند و اندکی بیش زندگیکردن را بر این «همراهی مؤمنانه» ترجیح دادند. آنان، سالیانی بیشتر زیستند و طعم لذایذ دنیا را چشیدند، امّا حیاتشان، بیاثر و خنثی بود. مردگانی بودند که زندگی را در «تنفّس در اکنون» میدیدند و شهامت دستکشیدن از اکنون را برای آفریدن یک «تاریخِ جدید» نداشتند. کوتهاندیشانی که خواستهها و تمنیّاتشان، از زندگی روزمرّهاشان فراتر نمیرفت و دینداری را به بازی دنیا گرفته بودند و تاب زیان را نداشتند. نبرد نابرابر کربلا، حاصل کنارهگیریِ انبوهِ مردمانِ مسلمان از این نزاع تاریخی بود، وگرنه تقدیر دیگری رقم میخورد و عالَم اسلامی به سوی دیگری روانه میشد. مردمان، حقّ را شنیدند، امّا به یاریاش نشتافتند و باطل را دریافتند، امّا در برابر آن صف نکشیدند. همگان، نظارهگر و خاموش ماندند و حسین در تراکم سکوت اینان، به مسلخ رهید و جرعۀ زهرآگین غربت را نوشید و زخمهای بسیار چشید.
۳. عاشورا، آداب شوریدن است و ازاینرو، نقطۀ مقابلِ «بیتفاوتی» و «انفعال» و «نظارهگری» است. عاشورا، رسم خروشیدن و جوشیدن میآموزد و «محافظهکاری» و «مصلحتاندیشی» را بدنام و منفور میسازد. در منطق عاشورا، باید از همهچیزِ خویش گذشت و فانی در حقّ شد؛ باید به بیابان بلا رفت و در گرداب خون، غوطهور شد؛ باید تمام محاسبههای معطوف به خود را کنار نهاد و به حکمِ عقل سرخ، دل به دریای شمشیر سپرد؛ باید آداب عافیت را نادیده انگاشت و هزینۀ گزاف مقاومت را پراخت؛ باید میان تسلیم و مرگ، از جان گذشت و با زندگی در سایۀ حقارت، بدرود گفت. عاشورا، یک قاعده است نه یک استثناء؛ یک منطق است نه یک مورد؛ یک فلسفه برای حیات است نه یک داستان گزنده برای گریستن؛ یک تاریخ مستمر است نه یک امر تاریخیشده.
۴. سرانجام، حسین در سال شصتویک هجری رفت و اینان – مردمانِ مسلمان آن روزگار - ماندند، امّا نه! اگر همۀ زمانها عاشورا و همۀ زمینها کربلاست، پس باید گفت حسین ماند و اینان رفتند. قافلۀ حسین از حرکت بازنایستاده است و همچنان در متن تاریخِ «حیاتِ باطنیِ انسان»، سیر میکند و تکرار میشود و حماسهها و خیزشها و صیرورتهای قدسی میآفریند. این او بود که به تاریخ، معنای تازه بخشید و در این امتداد، خوبان هر نسل و عصر را از تاریکخانۀ تعلّقاتِ زندگی رها ساخت و به قافلۀ جریانمند خویش افزود. او در دل تاریخ قدسی، جاریست؛ همچون چشمهای زلال، میجوشد و جان اصحابِ حقیقت را سیراب میکند. تاریخ حسین، تاریخِ در سایه نیست، بلکه معنی حیات است و غایت آن. غیر از آن، هرچه که هست، بیش از لایههای ظاهری و نمودهای پوشالی نیست. و این مقاومت و ایستادن و انقلابیگری و دل به دریای موّاج حادثه سپردن است که تاریخ میآفریند، نه محافظهکاری و مصلحتاندیشی و تسلیم و هراس. محافظهکاران از زمانۀ خویش فراتر نمیروند و در فردای تاریخ، به شمار نمی ایند
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🏴قدیری ابیانه: عاشورا موتور حرکت و مهدویت امید به آینده است.
📆۶ مرداد ۱۴۰۲
سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک عاشورا را موتور حرکت به سمت مهدویت و امید به آینده دانست و گفت: درس بزرگ امام حسین (ع) برای ملت ها ایستادگی در برابر ظلم است.
«محمد حسن قدیری ابیانه»، سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در پاسخ به این سئوال که آیا فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) در بین سایر ملل شناخته شده است؟ به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: در خیلی از کشورها به خصوص کشورهای اسلامی اعم از شیعه و سنی با مکتب امام حسین (ع) آشنا هستند و این ایثار و فداکاری که انجام شد در حقیقت موتور حرکت به جلو است؛ صاحب نظران غربی دو عامل را حائز پیشرفت اسلام شیعی و مقاومت در مقابل فشارها و ظلم ها می دانند، یکی عاشورا و فرهنگ عاشورا و حفظ این فرهنگ و دیگری مهدویت؛ یعنی عاشورا که موتور حرکت به سمت جلو و مهدویت است.
سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک اظهار کرد: سوالی که مطرح می شود این است که چقدر مردم جهان امام حسین(ع) و نهضت عاشورا را می شناسند؟ و سوال می شود آیا ما برای شناساندن این ماجرای عظیم تلاش کرده یا می کنیم؟ ما در جهان غرب با اسلام هراسی مواجه هستیم و علت اصلی اسلام هراسی این است که سران غربی به این نتیجه رسیدند که اسلام می تواند خلاء فکری، ذهنی و ایمانی مردم غرب را پر کند و لازمه این کار شناخت اسلام است، برای اینکه این شناخت حاصل نشود و اینکه مردم برای شناخت مکتب اسلام اقدام نکنند باید پیشاپیش آنها را به قضاوت منفی درباره اسلام بکشانند. هدف این اسلام هراسی جلوگیری و ممانعت درباره مطالعه و بررسی اسلام است، اینکه کسانی مثل امام حسین (ع)و اهل بیت و یارانش با تعداد محدود تسلیم ظلم نمی شوند و در مقابل ظلم می ایستند و مقاومت می کنند، این درس بزرگی برای ملت هاست و این درس باید به مردم جهان منتقل شود.
قدیری ابیانه افزود: در قرآن و احادیث آموزه هایی است که در هیچ بستری مشاهده نمی شود. امام علی (ع) می فرمایند: «کسی که ظلم را بپذیرد، شریک ظالم است». ممکن است کسی در مقابل ظلم مبارزه کند اما مظلوم واقع می شود این فرق دارد با کسانی که ظلم را می پذیرند.
سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به اینکه نهضت امام حسین(ع) مظهر نپذیرفتن و تسلیم نشدن در مقابل ظلم و انحراف از اسلام است، گفت: مقاومت عاشورا امروز هم درس زندگی و مبارزه است و کسانی که در امر تبلیغ و معرفی اسلام فعال هستند به خوبی می توانند از آنچه در کربلا گذشت برای هدایت جوامع بشری استفاده کنند و این فرمایش حضرت زینب (س) که وقتی از او می پرسند در کربلا چه دیدید؟ فرمودند: «جز زیبایی ندیدم» امروزه این زیبایی بهتر و بیشتر درک می شود. کربلا از یک طرف نشانه دنیاطلبی و قساوت قلب و جنایت پیشگی دشمنان اسلام است و از سوی دیگر زیباترین صحنه ایثار و فداکاری و تسلیم ناپذیری حق.
این فعال سیاسی اظهار کرد: برخی می گویند شمر و یارانش امام عصر خود را نشناختند در حالی که آنها شناختند و می دانستند که حق چیست و باطل کیست، اما به خاطر مطامع دنیوی دست به این جنایت فجیع زدند. همان طور که شیطان به وجود خدا اعتقاد راسخ داشت تا حدی که با خدا صحبت کرد اما تصمیم گرفت در مقابل امر خدا بایستد تا اینکه از درگاه او رانده شد. امروز هم کسانی هستند که حقانیت جمهوری اسلامی را می دانند و در مقابل آن می ایستند اما در نهایت پیروزی از آن اسلام و جمهوری اسلامی است.
قدیری ابیانه با اشاره به درس ولایتمداری واقعه کربلا گفت: در همین مدت کوتاه رخدادهای کربلا درس های فراوانی برای بشریت وجود دارد و یکی از این درس ها ولایتمداری است. گاهی به این می اندیشم که چقدر برای ولی خدا سخت است که قبل از او همه عزیزانش به شهادت برسند و خود آخرین نفر باشد؛ این را خانواده معظم شهدا خوب درک می کنند، آنها ترجیح می دادند خود شهید شوند تا فرزندان عزیزشان؛ اما تکلیف ولی این است که خود تا آخرین لحظه زنده بماند و هدایت امت را بر عهده بگیرد و تکلیف امت نیز این است که از ولی فقیه و حفظ پرچم اسلام با جان خود دفاع کند؛ همه اینها برای حفظ اسلام است. عاشورا به ما یاد داد که برای حفظ اسلام اگر امام حسین (ع) و یارانش به شهادت برسند و اهل بیت (ع) به اسارت گرفته شوند ارزش آن را دارد.
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) حفظ اسلام را در زمان کنونی به حفظ جمهوری اسلامی وابسته می دانستند، گفت:
👈ادامه در👇
http://www.shabestan.ir/detail/News/1280785
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🏵سی هزار دینار طلا، رقمی بود که یزید به هر نفر #خواص_کوفه داد و دینشان را خرید.
🏵 هر دینار ۴.۵ گرم، هر گرم طلا دو میلیون تومان،
به پول امروز نزدیک به 270 میلیارد تومان
⁉️ چند نفر امروز در مقابل چنین رقمی خیانت نمیکنند؟!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⚫️هيئت تمام شد، همه رفتند
مداحا
سینه زن ها
زنجیر زن ها
و تو هنوز . . .
يک گوشه ای نشسته ای و آرام گريه ميکنی . . .
“یا صاحب الزمان”
#امام_زمان💔
آجرک الله یا #صاحب_الزمان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔵⚪️🟢 اگر زینبی روایت نکنیم
به گزارش مشرق، محسن مهدیان در کانال تلگرامی خود نوشت:
🔵 یکم.
هرجا جنگ فیزیکی بوده، پیش از آن جنگ روایت ها شکل گرفته است. آمریکا به عراق حمله کرد؛ به بهانه نابودی سلاح کشتارجمعی. به افغانستان حمله کرد به بهانه ۱۱ سپتامبر. صدام به ایران حمله کرد به بهانه نقض یک توافقنامه بین المللی.
بهانه یعنی چی؟ یعنی روایتی از واقعیت که بتواند افکار عمومی را مجاب کند که این هجمه فیزیکی مشروع است.
کربلا نیز همین بود...
🔵 دوم. زمانه ای را که کربلا ساخت مرور کنید...
شهادت امام حسن و نقض صلح نامه و سب امیرالمومنین و جلوگیری از تفسیرقرآن و ترویج عقاید دروغین مثل جبر و بدعت های آشکار و نصب منافقین در پست های کلیدی و در انتها تلاش برای بیعت گرفتن از تک تک مسلمانان تا همه زشتی ها را رسمیت ببخشد.
معاویه همه ابزارهای جنگ روانی را بکار بست؛ از تطمیع تا تهدید و تحمیق تا سفیدنمایی خود تا خوارانگاری اهل بیت تا شعارهای دروغین تا شایعه ها و ...
به بخش هائی از ادبیات نامه معاویه توجه کنید که چطور برای تحمیق دیگران به سیدالشهدا می نویسد: "تقوا پیشه کن و با خویشاوندان خود جنگ نکن...از تو انتظار نداشتم چنین کنی. ...تو داری نقص عهد می کنی. ...خود را خوار نکن"
خلاصه اقدامات روانی معاویه وارونه نمائی حقایق بود. چنان تصویری از امیرالمومنین ساخته بود که مردم از فرزندانش نیز کینه گرفتند... تا عاشورا رقم خورد...
🔵 سوم. خطبه منا را ببینید...
خطبه سیدالشهدا دو سال قبل از عاشورا. حضرت در آنجا در میان ۷۰۰ نفر از صحابه و تابعین سخن گفتند. ۲ بند در این خطبه می درخشد. یکی شناساندن ماهیت انحرافی بنی امیه و دیگر انذار و هشدار به علما و خواص. فرمودند چرا مقابل ظلم ها ساکتید؟ بانی ظلم به ضعفا شمائید...شمایی که امربه معروف و نهی از منکر نمی کنید...
🔵 چهارم.
مخاطبان جنگ روانی معاویه را ببینید...
مردم کوفه و شام. اما ایندو متفاوت بودند. مردم شام به شدت دنیاگرا و جاهل و بی قید. اما مردم کوفه نه. مردم کوفه ظاهرا اهل دین بودند اما بی طرف. جامعه ای نیم بند که می خواستند نه با باطل باشند و نه حق. به تعبیر امروزی ها مذهبی سکولار و صورتی و عافیت اندیش و محافظه کار.
🔵 پنجم:
شد آنچه نباید می شد...اما همچنان جنگ روایت ها.
خلاصه تقابل رسانه ای ابن زیاد و یزید مقابل اسرا چنین بود: شکست خوردید و این شکست یعنی مغضوب خدائید. خواستند بگویند قلت و مصائب بر حسینیان نشانه باطل بودن و فتوحات ظاهری یزیدیان نشانه حق بودن است.
این دست اقدامات برای تان امروزی نیست؟ بماند. اما ما رایت الا جمیلا مقابل همین دسیسه بود. نفرمود زیبایی دیدم. فرمود جز زیبایی ندیدم. یعنی همه این بلاها و مصائب برای ما جز پیروزی نبود و چنان شرح داد که در تاریخ بماند و دست به دست شود تا امروز...آن حسینی را که دشمن کشت پیش چشم دوست/ چشم دشمن کور اینک عالمی مجنون اوست
سبک روشنگری حضرت زینب و امام سجاد در دو شهر کوفه و شام و در مجالس یزید و ابن زیاد متفاوت بود. در کوفه هشداردهنده تا از خواب غفلت بیدار شوند و اما در شام آگاهی دهنده تا حجاب خرافات و جهل ها برداشته شود؛ این نیز مهمترین درس جنگ روایت ها یعنی مخاطب شناسی است.
در هردو مجلس عده ای می گریستند. اما در کوفه جماعتی کمر به جبران بستند و در مجلس یزید گروهی جدا شدند و مجلس ختم و عزا گرفتند ...و اینطور شد که کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.
🔵 ششم و در نهایت.
و اگر زینبی روایت نکنیم...
در جنگ روایت ها شکست بخوریم باز هم خون ها ریخته می شود. خون عجمیان ها و آرمان ها و رضازاده ها و زینال زاده ها ثمره تسلط موقت روایت دشمن در فضای مجازی بود. برخی مسخ شدند و خون بهترین ها را ریختند.
و اما غلبه دشمن در جنگ روایت ها آنجا شکل می گیرد که اهل خرد و علما و خواص سکوت کنند. ببینند و بگذرند. خطبه منا خاطرتان هست؟ همان. اینجاست که در مارپیچ سکوت خواص، اوباش بپا می خیزند و تلقی قدرت و تسلط برای جبهه باطل می سازند و دو جماعت جاهل(غرب زده و شامی مسلک) و جماعت وسط باز(حزب اللهی سکولار و کوفی صفت) نیز همراهی می کنند. اینجاست که خون ها ریخته می شود. خون بهترین ها. حتی خون انسان کامل. چه بخواهیم و نخواهیم.
لب کلام؛
هرکس هرجا هست قیام کند. قیام امروز روایت حق است و منحصر به رسانه ها و منبری ها نیست. جنگ روایت ها جنگ توده هاست. هرکس هرجا نشسته، بایستد...واگرنه عاشوراها رقم می خورد. پایان پیام.
منبع: همشهری
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95