eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
3.6هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
‌نویسد: «مردان فقط در محیط خانواد گی و در كادر قانون ازدواج و با یك سلسله‌تعهدات سنگین می‏توانند از زنان در جایگاه همسران قانونی، كام‏جویی كنند؛ اما در محیط اجتماع، استفاده از زنان بیگانه ممنوع است و زنان نیز، از این‌كه مردان را خارج از كانون خانواده كامیاب سازند، به هر صورت و به هر شكل ممنوع هستند (مطهری ، 1385، ص432- 433).  لذا اسلام، آزادی‏های جنسی و رفتارهای جنسی بی‌قیدوبند و رها از هرگونه الزامات اخلاقی را امری زشت و مذموم می‏داند و برای آن، كیفرهایی ویژه مشخص كرده است (چراغی‌كوتیانی، 1389، ص 198). اسلام به زنان و مردان توصیه می‏كند كه جامعة اسلامی را با رفتارهای نیك، پاك نگاه دارند و از رفتارهایی كه طهارت اجتماعی را به خطر می‏اندازد، پرهیز كنند. از نظر اسلام به‌كارگیری این راهكارها برای محدود‏سازی روابط جنسی در خانواده، به بهداشت روانی اجتماعی كمك می‏كند و از جنبة خانوادگی، سبب تحكیم روابط افراد خانواده و برقرای صمیمیت كامل بین زوج می‏گردد و از جنبة اجتماعی، موجب حفظ استیفای نیروی كار و فعالیت اجتماع می‏شود. از نظر وضع زن در برابر مرد نیز سبب افزایش ارزش او در برابر مرد می‌گردد (مطهری، 1378، ص 433). غریزة ‏جنسی و مسائل مرتبط با آن، یكی از مهم‏ترین مسائلی است كه تقریباً  همة مكاتب و ادیان، به‌ویژه دین مبین اسلام به‌شدت بر آن تأكید داشته كه باید در پردة شرم و حیا و عفاف قرار گیرد؛ زیرا در غیر این‌صورت، خانواده كه مقدس‏ترین نهاد اجتماعی و عامل بقای ملت‏ها و جوامع است، دچار تزلزل می‏شود و در نتیجه، سلامت اخلاقی جامعه با تهدید جدی روبه‌رو خواهد شد (آقایی، 1388، ص 43). در دو دهة اخیر، رواج صنعت پورنوگرافی براساس طرز تفكر آزادی‏های جنسی، انتقال فرهنگ خشونت از طریق فیلم‏ها و سریال‏های مختلف تلویزیونی شبكه‏های ماهواره‌ای و مطبوعاتی، به تشكیل فضایی انجامیده است كه امنیت فكری و روانی زنان را به مخاطره انداخته است. در این میان، از زن برای یك موجود زیبا، ظریف و اثرگذار در مرد، استفاده ابزاری می‏شود. سردمداران غرب با بهره‏گیری از ابزارهای گوناگون تبلیغاتی و برای ارزش‌زدایی از جوامع اسلامی، فرهنگ بی‏حجابی و اختلاط زن و مرد را رواج می‏دهند (افشانی و زارعان، 1393، ص 52). «برژینسكی» در  این باره می‏گوید: «اصول اولیة داشتن زندگی سالم خانوادگی، با لذت‏گرایی و بی‌بندوباری مخالف است؛ زیرا این اصول انسان را در مقابل ایثار، وفاداری و اعتماد، مسئول می‌شناسد. در مقابل، تضعیف پیوندهای خانوادگی، فرد را هرچه بیشتر اسیر هوس‏ها و الگوهای زودگذر می‌كند و از این رو اعتقاد درون، به‌تدریج رنگ می‌بازد و در فاصله‏ای كم، پیروی از علایق شخصی، توجیهی برای خودمحوری می‏شود. تمام این‌ها در تضاد آشكار با نسل معتقد به اصول پایدار است. آمریكا به وضوح نیازمند یك دوره بازاندیشی، بازنگری فلسفی و انتقاد از فرهنگ خودی است. آمریكا باید به درستی، این واقعیت را بپذیرد كه لذت‌طلبی با نسبی‏گرایی كه راهنمای اصلی زندگی مردم شده است، هیچ‌گونه اصول ثابت اجتماعی را ارائه نمی‏دهد. او باید بپذیرد جامعه‏ای كه به هیچ‌یك از ویژگی‏های مطلق اعتقاد ندارد، بلكه در عوض رضایت فردی را هدف قرار می‏دهد، جامعه‏ای است كه در معرض تهدید، فساد و زوال قرار دارد (شریفی، 1389، ص 216).» «پستمن» بر رویكرد رسانه‏های جمعی در عصر جدید، در باب مسائل جنسی به‌شدت می‏تازد و می‏گوید: «لباس، ابزاری برای پوشاندن جایگاهی است كه باید در پردة عفاف قرار گیرد و رمز و راز داشته باشد و شرم و حیا را دارای اعتبار سازد. زمانی كه ابزار ستر و عفاف را زایل می‏كنیم، اصل مقولة عفت و شرم را بی‏اعتبار ساخته‏ایم و این‏گونه است كه رفته‌رفته، زشتی و قباحت زنای با محارم و هرزگی و بی‏بندوباری جنسی و اعمال خشونت‏آمیز و هم‏جنس‏بازی و اختلالات روحی و نداشتن تعادل‏های روانی رنگ می‏بازد و آنچه دیروز زشت، نفرت‏آور و نكوهیده بود، امروز حداكثر یك امر نامتعارف  قلمداد می‏شود و همین از دست‏دادن زشتی‌هاست كه پایه‏های اخلاق و سلامت روانی جامعه را سست و متزلزل می‏سازد (آقایی، 1388، ص43).» رسانه‏های الكترونی با این روش كه به پرده‏دری حرمت حریم و حرم‏ها و آشكارساختن جزئیات زندگی زن و مرد و مسائل پیدا و نهان جهان بزرگ‌سالان می‌پردازند و هیچ مصلحت و صلاح و هیچ زشتی و پلیدی را مدنظر قرار نمی‏دهند، ضربه‏ای هولناك بر پیكرة فرهنگ اجتماع وارد ساخته و مرز بین اخلاق و غیراخلاق را تا حدود زیادی از بین برده‏اند. حدود و چگونگی رابطة بازیگران زن و مرد، نوع گفتار، نوع لباس پوشیدن، نوع رفتار و تعاملات و همچنین نوع نگاه‏كردن آن‌ها به یك‌دیگر، آن هم به مدد شگردهای پیشرفتة رسانه‏ای و با تكیه بر فنونی همچون: صداگذاری، تصویر‏پردازی، نور و رنگ، فضایی را پیش چشمان مخاطب خلق می‌كند كه وی جذب آن می‏شود و به‌مرور زمان، تلاش خواهد كرد همچون: بازیگران و هنرمندان
ف، اسب خود را زین كرده‌ا ند تا در حد امكان، خانوادة اسلامی را از میان بردارند. به همین دلیل با شگردهای مختلف، به سطوح مختلف زندگی اسلامی را در خانواده هجوم كرده‌اند تا بتوانند سبك زندگی اسلامی را از میان بردارند. از مهم‌ترین اموری كه از سوی آنان دنبال می‏شود، عبارت‌اند از: الف) شبه‌افكنی در باورها و  اعتقادات مذهبی خانواده در الگوی نوین امنیت، رسانه‏ها با ایجاد تحول در باورها، ارزش‌ها، اعتقادات، تصاویر، ادراكات و ذهنیات جامعه، زمینه را برای اقناع و پذیرش فراهم می‏آورند. این وضعیت سبب شده پیام‏ها، نمادها، اخبار و اطلاعات، اهمیت خاصی یابند. رسانه‏ها نه‌تنها واقعیت را، بلكه حتی مهم‏تر از آن، ادراك مردم را از واقعیت تغییر می‏دهند (حسینی، 1392، ص135). یكی از شگردهای جنگ نرم، این است كه هویت و فرهنگ اسلامی ما را به‌صورتی هنرمندانه و نامحسوس از میان بردارند یا این‌كه دست‌كم آن را خرد و ناچیز جلوه دهند و عامل عقب‏ماندگی و ایزوله‏شدن معرفی كنند. آن‌ها می‌كوشند، مترقی‏ترین تعالیم را، تعالیمی ضدبشریت معرفی كنند. البته برای تخریب لایه‏های رویین فرهنگ یك جامعه، لازم است لایه‏های زیرینش، یعنی جهان‏بینی و نظام‏ارزشی آن، تخریب یا تضعیف شود. اگر جهان‏بینی و نظام ‏ارزشی یك جامعه دستخوش دگرگونی شود، آداب و رسوم اجتماعی و شیوة زندگی آن‌ها نیز دگرگون خواهد شد (شریفی، 1389، ص 146). رویكرد عمدة شبكه‏های دیداری و شنیداری فارسی‌زبان در این ‏باره، بر محور مؤلفه‌های زیر است: 1. برهنگی زنان را عامل ارتقای شخصیت آنان نشان می‏دهد؛ 2. القای این‌كه تضییع حقوق زنان، ریشه در مبانی دینی دارد؛ 3. قوانین تبعیض‏آمیز حقوق زن در اسلام، آن‌ها را شهروندانی درجة دو كرده است. مقصد روانی رسانه‏های بیگانه، بی‏توجهی زنان ایرانی به دستورهای دین اسلام و ایجاد گرایش‏های فمینیستی است. هدف نهایی، شامل شكستن حدود و مرزهای دینی و آزادی‌های بی‏قید و ضابطة زنان و فساد اجتماعی می‌شود یا این موضوعات را القا می‏كند: 1. الگوی نظام، پاسخ‌گوی تنوع‌گرایی و آزادی‏خواهی نسل امروزی نیست؛ 2. نوجوانان و جوانان دختر ایرانی، به دلیل استفاده از لباس‏های تیره افسرده شده‏اند. مقصد روانی این هجمه، بی‌توجهی به حجاب و حجاب‌زدایی از زن ایرانی است (ریاحی،1390، ص 206). ب) زیر سؤال بردن ارزش‌ها و فضائل خانواده 1. برجسته كردن حقوق در مقابل اخلاق شناخت صحیح مسائل زنان و مردان و داوری درست دربارة احكام و حقوق، بدون توجه به جایگاه منحصر به فردی كه خانواده دارد و سخن گفتن از حقوق فردی و اجتماعی مرد یا زن و بررسی حقوق  متقابل آن‌ها، بدون عنایت كامل به نقش و موقعیت این نهاد در متون و منابع دینی و از منظر شارع مقدس، امری ناشدنی است و نتیجه‌ای جز سست شدن یا اضمحلال این نهاد مقدس نخواهد داشت؛ حتی اگر در كوتاه‏مدت نیز به نفع زن یا مرد باشد، سرانجام به زیان آنان خواهد بود. یكی از اصول اسلام در نگرش به نهاد خانواده، محور قرار دادن اخلاق در تعاملات اجتماعی و روابط خانوادگی است. هرچند اسلام بر تنظیم رفتار بنا بر حقوق متقابل تأكید دارد، آمیختن اخلاق با حقوق و محور قرار دادن اخلاق را در روابط خانوادگی، كانون عنایت قرار داده است. ارتباط انسان‏ها با یك‌دیگر، خواه در خانواده و خواه در جامعه، همواره نیازمند تبیین خطوط و مرزهایی است كه به روشنی مناسبات و روابط انسانی را انتظام می‌بخشد. توجه نكردن به حقوق و تأكید یك جانبه بر اخلاق، زمینه را برای هرج و مرج و ازهم‌گسیختگی فراهم می‏سازد. از سوی دیگر، شأن اخلاق در روابط انسانی با تلطیف رابطه‏ها، ایجاد نشاط و تحریك انگیزه‏ها برای تفاهم و حس ارتباط است؛ از این رو همان‌گونه كه ضوابط حقوقی به پیوستگی و پایداری نظام می‏انجامد، ارزش‌های اخلاق به پویایی و بالندگی آن كمك می‏كند. اسلام به انسان‏ها توصیه می‏كند كه حریم حقوقی یك‌دیگر را حفظ كنند و به هیچ‌كس حق تعدی به حقوق دیگری را نمی‏دهد؛ در عین حال به اشخاص توصیه می‏كند كه دربارة حقوقی كه بر دیگران دارند، با تسامح برخورد كنند؛ مگر آن‌كه چنین تسامحی خود، زمینه‏ساز ناهنجاری باشد. این اصل اسلامی، نقطة مقابل دیدگاه فمینیسم است. جریان فمینیسم معتقد است، زنان برای رسیدن به جایگاه مناسب خود در خانواده و اجتماع، چاره‏ای جز دست یازدیدن به حقوق ندارند و تنها قوانین مدنی و جزایی و وجود ضمانت اجراهای قانونی است كه می‌تواند تعادل را در روابط زن و مرد برقرار سازد  (چراغی كوتیانی، 1389، ص 105و 106) و به قول «فیش ایمز»: «ما در حال فرو رفتن در باتلاق یك دموكراسی هستیم كه پیش از آن‌كه آزادی‏های شهروندان را ببلعد، اخلاق‏شان را فاسد می‏كند (محمدی، 1386، ص 21).» 2. بی‌احترامی به والدین فضای حاكم بر برنامه‏ها و تولیدات رسانه‏ای، به‌گونه‏ای است كه كارهای نیك و پسندیده (همچون احترام به والدین) گویی چندان كه باید و شاید ارزش ندارند و از درجة
به‏گونه‏ای با اقتدار كه بتو اند پیوند خانواده را با مسائل بیرونی آن مدیریت كند، ارتباط دارد. این‌گونه از اقتدار كه دست‏مایة حفظ شیرازه و تمامیت خانواده است، در جای خود بسیار لازم است. در روایتی امام صادقA از امیرمؤمنانA نقل می‌كنند: «اگر زنان، شوهران خود را در حالت اقتدار ببینند، بهتر از آن است كه آنان را در موضع ضعف و انكسار بینند (كلینی، كافی، ج 5، ص510).» شوهر یا پدری كه تضعیف شده یا توانایی روحی كافی برای ادارة خانواده نداشته باشد، موجب ویرانی پایه‌های خانواده خواهد شد. البته روشن است كه اقتدار مزبور، با گونه‏های اقتدار در انواع ریاست‏های اجتماعی متفاوت است. امام علی ‏بن ابی‌طالبA به مردان سفارش كرده‏اند: «عشیره و خانوادة خود را اكرام كنید؛ زیرا آنان بال‌های پرواز شمایند. آنان اصل و ریشه‏ای هستند كه به ایشان بازمی‏گردید و دستانی (قدرتمند)اند كه با آن‌ها توانمند می‏شوید (نهج‌البلاغة رضی، ص 405).» همچنین در نكوهش زنان آخرالزمان آمده است: «در آن روزگار، دگرگونی‏هایی در سبك زندگی مردم پدید می‌آید كه زنان بر شوهران خود انفاق می‏كنند (كلینی، كافی، ج8 ، ص38).» اما در نگرش فمینیستی كه به نحو شدیدی نیز در فیلم‏ها و تصاویر دنبال می‏شود، زنان را به حضور هرچه بیشتر در عرصة اشتغال و كسب درآمد، استقلال از مردان و نفی هرگونه وابستگی، به‌ویژه وابستگی مالی فرا‏می‌خواند (علاسوند، 1388، ص 259). این موضوع باعث شده است كه جایگاه مردان در خانواده تضعیف شده و آنان از احترام و قدرت كافی برخوردار نباشند و همین امر باعث می‏شود دربارة وظایف‏شان دلسرد شوند (طباطبایی، 1394، ص 1). مراتب گوناگون، از ادارة اقتصادی تا مشاركت اقتصادی در تأمین مخارج خانواده، با مراتب مختلف تصمیم‌گیری مرتبط است. تأمین اقتصادی خانواده، به‌طور طبیعی برای تأمین‌كننده، حقی را دربارة تصمیم‌های نهایی و قاطع مربوط به خانواده پدید می‏آورد؛ به همین دلیل، حضور زنان در اشتغال و برعهده گرفتن بخشی از معاش خانواده، مدیریت مردان را در خانواده، به‌ویژه در مقولة تصمیم‏گیری به چالش كشیده است. اگر مردان زنان را به مشاركت اقتصادی در امور مالی منزل مؤظف كنند یا مانع مشاركت آنان نشوند، به‌طور قهری ‏باید منتظر مطالبات ایشان در بخش مدیریت و تصمیم‏گیری باشند (علاسوند، 1388، ص261)؛ بنابراین سرپرستی مردان با تأمین مخارج خانواده رابطة مستقیم دارد. حفظ این الگو، افزون بر آن‌كه احكام و روابط خانوادگی را حفظ می‏كند، زنان را در شرایط روحی شكننده، دربارة تأمین مخارج خانواده قرار نمی‏دهد؛ به آنانی كه شاغل هستند، امكان گزینش بیشتری دربارة مصرف درآمدهای خود می‏دهد و از تنش‏ها و فشارهای عصبی‏ای كه می‌تواند به كیان عاطفی و مدیریت امور داخلی خانواده آسیب برساند، جلوگیری می‌كند (علاسوند، 1388، ص 262). علاوه بر این، در موضوعات بسیاری به كودكان، نوجوانان و جوانان یادآوری می‌شود، شما همچنان كه بزرگ می‏شوید، باید تصمیم‏های مهمی بگیرید. دربارة این‌كه چه چیز از نظر شما درست و چه چیز نادرست است. اقتدار والدین و خیراندیشی آن‌ها، یك‌سره مورد تمسخر قرار می‌گیرد یا هم‏ردیف آن‌چه آن‌ها از دوستانش می‏شنوند یا در تلویزیون می‏بینند، به شمار می‏آید (محمدی، 1386، ص 147). بدیهی است كه مفهوم اقتدار با نظارت مرتبط است و هرچه نظارت مردان بر خانواده و زنان در سازمان داخلی خانواده كاهش یابد، از اقتدار سلسله‌مراتبی ‏آنان در خانواده نیز كاسته می‏شود؛ بنابراین نه فقط نقش‏های جنسیتی زوج دربارة یك‌دیگر، بلكه نقش‌های جنسیتی آنان در زمینة والدگری نیز دست‌خوش دگرگونی‏هایی نه چندان مطلوب می‏شود (علاسوند، 1388، ص 242). د ) به‌هم‌ریختگی نقش‌های اعضای خانواده نقش، به وظایف و انتظاراتی اشاره دارد كه برای هر فرد بر حسب پایگاه اجتماعی‏اش، تعیین شده است؛ بنابراین نقش جنسیتی عبارت است از: «انتظارات غالب در یك جامعه، دربارة فعالیت‏ها و رفتارهایی كه مردان و زنان می‏توانند یا نمی‏توانند در آن‌ها درگیر شوند (بستان، 1388، ص 146). بی‏شك الگوی تفكیك جنسیتی نقش‏ها در دوران گذشته و نیز در بسیاری از خانواده‏ها در دوران معاصر، استحكام خانواده را به بهترین شكل تأمین كرده است. هم‏چنین از آن‌جا كه زنان شاغل، به‌ویژه شاغلان تمام وقت، امكان تأمین نیازهای عاطفی شوهران خود را ندارند، بروز اختلال در روابط خانوادگی دور از انتظار نیست؛ از این روی، پژوهشگران شاخص‏های بی‏ثباتی خانواده را، از جمله اندیشیدن دربارة طلاق در خانواده‏هایی با زنان شاغل، بالاتر یافته‌اند (همان، 1388، ص 161)؛ همان‌گونه كه بین میزان ورود زنان به بازار كار و میزان طلاق، هم‌بستگی مثبت دیده‏اند (همان، 1388، ص 161). می‌توان بین همسانی نقش‏های زن و مرد و پاره‌ای مشكلات اجتماعی، همچون پایین آمدن ضریب امنیت جنسی زنان، افزایش جرائم زنان، افزایش میزان سقط جنین و كودكان نامشروع، افزایش خانوارهای
🔴 فروش کشور به دشمن، نتیجه قطعی راه کار روحانی برای مذاکرات است. ✍️ ، مدیر مسئول روزنامه کیهان 🔹 جناب ایشان (حسن روحانی) درباره مذاکرات وین و چگونگی لغو تحریم‌ها، راه‌کاری ارائه کردند که فروش کشور به دشمن و تبدیل ایران به یکی از دولت‌های فقیر و غارت‌شده و دست‌نشانده آمریکا نتیجه قطعی آن خواهد بود ! 🔸 رئیس‌جمهور محترم در جلسه دیروز دولت فرموده‌اند؛ « اگر بخواهند همین امروز ما می‌توانیم تحریم‌ها را تمام کنیم، نه فردا، همین امروز، همین امروز دوم تیر، برویم همین الان اختیارات را بدهیم به آقای دکتر عراقچی، پا شود برود وین در عرض چند روز توافق را نهایی کند و اعلام شود تحریم‌ها برداشته شده است»! ✅ این چه اختیاراتی است که اگر جناب دکتر عراقچی داشته باشد ظرف یک روز به تحریم‌ها خاتمه می‌دهد و کاری که جنابعالی طی 8 سال قادر به انجام آن نبوده‌اید را یک روزه به انجام می‌رساند؟! 🔹 بدون کمترین تردید می‌توان فهمید که منظور آقای روحانی از اختیاراتی که می‌تواند ظرف یک‌روز به تحریم‌ها خاتمه بدهد چیست؟! باید به همه خواسته‌های آمریکا بی‌کم و کاست تن بدهیم! 💢 ملت غیور و جوانان جان‌برکف این کشور نمرده‌اند که جنابعالی در لفافه نسخه فروش ایران و مردم شریف و پاکباخته این مرز و بوم را می‌پیچید ! جناب آقای روحانی! این یکی دیگر فروشی نیست ! https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔺پیکر خبرنگاران فقید ایسنا و ایرنا فردا تشییع می‌شود 🔹مراسم تشییع پیکر خبرنگاران ایسنا و ایرنا که در سانحه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان غربی جان باخته‌اند، جمعه (۴ تیر) ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود. 🔹این مراسم ساعت ۹ صبح فردا در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا تهران برگزار خواهد شد./ایسنا اخبار فوری و مهم👇🏻 → https://eitaa.com/joinchat/878706719Cccb1c0eaf7
⁦♦️⁩سعودی ها قیمت سفر حج را بالا بردند/ حج لاکچری بالای ۱۰۰ میلیون تومان 🔹با توجه به شیوع کرونا امسال حدود ۶۰ هزار ساکن عربستان به حج تمتع مشرف می‌شوند که عربستان با توجه به کاهش تعداد زوار و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، هزینه حج تمتع را افزایش داده و در سه گروه قیمتی پیش‌بینی کرده است. 🔹گروه اول با عنوان «برج ویژه میهمانان» است و بیش‌ترین هزینه را به خود اختصاص داده است؛ به طوری که در این گروه قیمتی، افراد در برج‌های منا اسکان داده می‌شوند و به صورت ویژه به زیارت خانه خدا خواهند پرداخت. هزینه در نظر گرفته شده برای این گروه، ۱۶ هزار و ۵۶۰ ریال سعودی است که با احتساب ریال سعودی با قیمت حدود ۷ هزار تومان به صورت آزاد، هزینه این گروه حدود ۱۱۶ میلیون تومان خواهد بود. 🔹گروه دوم قیمتی با عنوان «چادر ویژه میهمان» پیش‌بینی شده که هزینه این گروه نیز ۱۴ هزار و ۳۸۱ ریال سعودی (حدود ۱۰۰ میلیون تومان) است. در این گروه قیمتی زائران در چادرهای نزدیک جمرات اسکان می‌یابند و خدمات غذایی آنها نسبت به گروه‌های عمومی ویژه است. 🔹در گروه سوم قیمتی با عنوان «چادر عمومی میهمان» نیز زائران به صورت معمولی در فضای باز خواهند بود و هزینه آن نیز ۱۲ هزار و ۱۱۳ ریال سعودی (حدود ۸۵ میلیون تومان) اعلام شده است./فارس
🔴 تحقیر مردم؛ اصلی‌ترین دلیل کاهش مشارکت حسین شمسیان: 🔹انتخابات تمام شده و در کنار مسایل مختلف، بحث میزان مشارکت هم مطرح است و هرکس دنبال علت کاهش مشارکت است، حتی حسن روحانی! 🔹اصلاح طلبان می کوشند علت اصلی را «غیر رقابتی» بودن انتخابات بیان کنند و اشاره ای به حمایت های آشکارو پنهانشان از همتی نمی‌کنند، حتی به «لیست جمهور» که مورد تایید مکتوب محمد خاتمی قرار گرفت و هیچ اقبالی به آن نشد هم کاری ندارند. 🔹روحانی آنقدر از مرحله پرت است که میگوید اگر مشکل اقتصادی علت کاهش مشارکت بود، پس چرا سیستان و بلوچستان مشارکت کم نشد!!! و خبر ندارد که آنجا هم مشارکت کاهش چشمگیر داشته است! برخی کرونا را علت مهم و اصلی می دانند و خلاصه هر کس چیزی می گوید. من معتقدم «تحقیر مردم» اصلی ترین علت کاهش مشارکت بود. 🔹۱- تحقیر اقتصادی باعث شد که مردم با سرعت باور نکردنی به زیر خط فقر سقوط کنند و امیدشان برای دست یابی به اولیات زندگی مثل مسکن و خودرو و ازدواج و... به رویای محال بدل شود. 🔹 ۲-تحقیر شخصیتی همان التماس هشت ساله روحانی به غرب بود که به معنی واقعی کلمه «هیچ» دستاوردی برای مردم نداشت و برعکس باعث سرخوردگی و بی عزتی مردم و از دست دادن همان اندوخته های پیشینشان شد. 🔹بر خلاف خیلی ها، مردم را به اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم نمی‌کنم و معتقد به «قشر خاکستری» نیستم. برعکس معتقدم مردم عمدتا رایی معطوف به دو عنصر «عزت» و «معیشت» دارند و از قضا دولت روحانی در تلاشی هشت ساله، این دو عنصر را به نحو چشمگیری در مردم نابود کرد. 🔹آنها از ایجاد تغییر ناامید شدند، رای دهندگان به روحانی (که اینبار عمدتا پای صندوق نیامدند) ضد انقلاب نیستند، ناامید و سرخورده اند و معتقدند تدبیر و امید دولت روحانی، ریشه تدبیر را کند و نهال امیدشان را خشک کرد این علت العلل ماجراست. 🔹پیام محمد خاتمی و دیگران، حرف های گزنده همتی و مهر علیزاده در مناظرات و... نتوانست و نمی تواند باور آنها که به اعتمادشان خیانت شده را احیا کند و اساسا موضوع به این سادگی نیست. 🔹بار آیت الله رئیسی از این جهت سنگین تر از همه و همیشه است، او تنها وارث ویرانی کشور نیست،او مسئول تیمار و احیاء امید دلهای شکسته ایرانیان است. آنها که آدرس دیگری می دهند، هنوز هم نمیخواهند بپذیرند روحانی با مردم چه کرد! اخبار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرمحمد یاور رهبر: 🎥ببینید|حسن روحانی: می خواهیم کل قیصریه را به خاطر یک دستمال آتش بزنیم ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
⛔️ شیخ بی انصاف ♨️ حسن روحانی در افاضه ای جدید گفته است: «مشکلات اقتصادی دلیل اصلی کاهش مشارکت نبوده است. بیخودی نگوئیم بخاطر معیشت، مردم نیامدند. در سیستان هم معیشت خوب نیست ولی مردم مشارک بالایی داشتند...» 💢 این تحصیل کرده کشور روباه پیر، اگر ذره ای انصاف داشت باید می گفت در همان سیستان هم مشارکت پایین تر از دوره های قبل است. 💢 او اگر ذره ای انصاف داشت می گفت چرا از دوسال قبل تا کنون در دو انتخابات مهم مجلس و ریاست جمهوری مشارکت مردم، به دلیل مشکلات اقتصادی و ناامیدی مردم از عملکرد مجلس همسو با دولتش و عملکرد دولت بی تدبیرش، پایین آمده است. 💢 روحانی اگر منصف بود بیان می کرد هنگامی که قیمت پیاز را به قیمت مرغ و قیمت مرغ را به گوشت و گوشت را به گوشی تلفن رساند و وقتی که قیمت گوشی را به ماشین و ماشین را به خانه و قیمت خانه را به اندازه یک کارخانه رساند، مردم جامعه حق دارند ناامید و حیران شده و نتوانند تصمیم مناسبی برای حضور در تعیین سرنوشت خود بگیرند. ✍ https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
کودک در سن ۱تا۳ سالگی مرتب باید تأیید شوند متأسفانه دقیقاً درهمین مرحله، کودک بیشترین پیام منفی را از والدین دریافت می کند: نکن، دست نزن، ببین چه کردي، نمیتونی، می افتی. @hamedemaminejhad🌹🌹
گاهی با همسرتون " اولین بارها " را به یکدیگر یادآوری کنید👇 👈 اولین محبت 👈 اولین هدیه یا اولین سفر 👈 اولین باری که همدیگه رو دیدید 👈 اولین باری که گفتید "دوستت دارم" 👈 اولین باری که دست همدیگه رو گرفتید! @hamedemaminejhad🌹🌹
🔸اعتدال در نصیحت کردن🔸 حرفی که به کسی یا فرزندت می‎زنی، دانه است و فکر او زمین. ببین در این زمین چقدر بذر می‎توان پاشید؟ اگر در یک‎متر زمین یک کیلو گندم پاشیدی، همه دانه‎ها سبز نمی‎شوند، تازه اگر هم دربیایند، همدیگر را خفه می‎کنند. موعظه زیاد، باعث می‎شود که حرفها همدیگر را لِه کنند، همدیگر را بپوشانند. 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹