eitaa logo
رویدادها و تحلیل‌ها
3.9هزار دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
18.2هزار ویدیو
271 فایل
 خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن ، یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است.امام خامنه ایی دامت برکاته 🕛 مدیریت کانال @azizghazan رویدادها و تحلیل‌ها https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
مشاهده در ایتا
دانلود
💢معانی انتخابات 🔹شاید یک پرسش پر تکرار این روزها این باشد که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟ معمولاً کسانی‌که این سؤال را مطرح می‌کنند، پاسخ‌هایی نیز برای این پرسش خود در اختیار دارند. برای نمونه، می‌پرسند با مشکلات معیشتی که در کار مردم پدید آمده، دیگر دل و دماغی برای شرکت در انتخابات باقی نمانده است. البته پاسخ‌هایی دیگر نیز در مقابل این سؤال که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم، قرار می‌گیرد که کم و بیش برای همگان آشکار است. 🔸واقعیت این است که درباره انتخابات یک نگاه حداکثری و راهبردی وجود دارد و یک رویکرد حداقلی و تقلیل‌گرایانه. هر چند به طور طبیعی نتیجه برگزاری هر انتخابات، پیروزی یک جریان سیاسی و ناکامی جریانی دیگر است؛ اما این رویکرد همان نگاه تقلیل‌گرایانه است. پدید آمدن رقابت‌های جدی بین جریان‌ها و سلایق سیاسی یقیناً هم در افزایش رقابت سیاسی تأثیر دارد و هم در آگاهی بخشیدن به جامعه برای آنکه بتوانند به انتخاب و گزینش صحیح دست بزنند؛ اما این همه ماجرا نیست. 🔹اما از آن سو باید اعتراف کرد که تاکنون به درستی درباره اهمیت مشارکت مردم در انتخابات از حیث راهبردی روایت‌هایی واقعی و اطمینان‌بخش بیان نشده است. برخی مفاهیم سیاسی هستند که همه یا دست‌کم اکثریت مردم، با وجود داشتن سلایق گوناگون، بر سر آن اتفاق نظر دارند. برای نمونه، مردم تحت هر شرایطی حاضر به کوتاه آمدن و معامله بر سر موضوعاتی، مانند ایران و امنیت آن نیستند. فرض کنید انتخابات در امنیت و اقتدار ایران تأثیر مستقیم و مؤثر داشته و دارد؛ حال آیا این رابطه به خوبی برای مردم به باور تبدیل شده است؟ 🔸ایران در طول تاریخ همواره آماج تهاجمات و توطئه‌های خارجی بوده است. هیچ جنگ منطقه‌ای و جهانی رخ نداده است مگر اینکه در پی آن یا مردم عزیز ایران آسیب ندیده باشند، یا بخشی از خاک ایران تجزیه نشده باشد یا آنکه امکانات و منابع کشور نابود نشده باشد. تردیدی نیست که مهم‌ترین عامل مصون ماندن ایران از جنگ‌های ویرانگری که قدرت‌های بزرگ در غرب آسیا در سال‌های اخیر به راه انداخته‌اند، حفظ یکپارچگی ملی بوده است. در این زمينه یکی از مصادیق بارز تحقق انسجام ملی، «انتخابات» است. 🔹به دلیل در نظر گرفتن همین جنبه از کارکرد انتخابات بود که چند سال پیش از این رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «همه در انتخابات شرکت کنند؛ حتی کسانی که نظام را قبول ندارند برای حفظ اعتبار کشور شرکت کنند؛ ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد، اما شرکت کند؛ انتخابات مال رهبری نیست، برای ایران اسلامی است؛ برای این است که ماندگاری کشور تأمین بشود و کشور در حصار امنیت کامل باقی بماند.»   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️💢⭕️ 🔴انتظارات از مجلس آینده (قسمت بیست و پنجم) 👇👇 مردمی سازی فعالیت‌های مجلس...   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
⭕️امام علی (علیه السلام) در دوران حكومت خود چه خدماتی به مسلمين ارائه کرده اند؟ 🔹 (عليه السلام) در خطبه ۱۵۹ به گوشه اى از خدماتش به و كسانى كه او مى زيستند اشاره مى كند و آن را در چهار جمله بيان مى دارد و مى فرمايد: «وَ لَقَدْ أَحْسَنْتُ جِوَارَكُمْ». (به يقين، وظيفه را در مورد شما به كار بستم). منظور از اين است كه انسان، در برابر و همزيستى مسالمت آميز و توأم با و و خوشرفتارى و داشته باشد؛ به گونه اى كه از حضور او در جمع‌شان احساس و خوشوقتى كنند. 🔹بررسى تاريخ زندگانى (عليه السلام) به خصوص در ، نشان مى دهد كه در همه جا با و با رفتار مى كرد؛ حتى خانه هاى يتيمان و بيوه زنان را شبانه سركشى مى نمود و با دست خود، آنها را مى كرد؛ را نوازش مى داد؛ بيوه زنان را تسليت مى گفت؛ با همدردى مى كرد؛ با مُدارا مى نمود و با ، نهايت محبّت را مبذول مى داشت. 🔹به عكسِ دوران كه با نهايت خشونت با مردم رفتار مى كردند، حتى بر بزرگان اسلام، همچون ، ياسر و رحم نكردند، و همان گونه كه مى دانيم ابوذر را با خشونت زياد به منطقه بسيار بد آب و هواى ربذه تبعيد كردند، که در آن جا از دنيا رفت و اطرافيان خليفه يا خود او عمار ياسر را به علت انتقاد مختصرى از نابسامانى هاى موجود در زمان چنان زدند كه به فتق مبتلا شد و يكى از دنده هايش شكست، و عبدالله بن مسعود، قارى و حافظ معروف قرآن را نيز چنان بر زمين كوبيدند كه بدنش ناقص شد و بعضى گفته اند: همين امر باعث مرگ او شد. 🔹اگر (عليه السلام) حتى برادرش را با ديگران در سهم كاملا يكسان مى شمرد، ، چنان بر اموال چنگ انداخته بودند كه مردم، عراق را بستان قريش و بنى اميّه مى ناميدند. [۱] در دوّمين خدمت خود به مردم مى فرمايد: «وَ أَحَطْتُ بِجُهْدِي مِنْ وَرَائِكُمْ». (من در پشت سر نيز به از شما پرداختم). اشاره به اين كه شما را در مسير اطاعت و از وسوسه هاى جنّ و اِنس حفظ كردم، و در برابر گزند از شما نمودم 🔹و در سوّمين و چهارمين خدمت به آزاد ساختن مردم از بند ذلّت و زنجيرهاى ظلم و اسارت اشاره مى فرمايد: «وَ أَعْتَقْتُكُمْ مِنْ رِبَقِ الذُّلِّ، وَ حَلَقِ الضَّيْمِ». (و شما را از بند و حلقه هاى زنجيرِ آزاد كردم). چرا كه در دوران حكومت و سيطره و بر حكومت اسلامى، دامنه و در همه جا گسترده بود، و كسى جز آن گروهِ خودكامه، ارزش و نفوذى در جامعه نداشت، (عليه السلام) آنها را از اين فاميلى و قبيلگى كه به دست همچون بنى مروان و بنى اميّه اداره مى شد، رهايى بخشيد 🔹و در پايان اين سخن به نكته لطيفى اشاره مى كند كه اين نه به جهت و شايسته شما در برابر من است؛ بلكه: «شُكْراً مِنِّي لِلْبِرِّ الْقَلِيلِ وَ إِطْرَاقاً عَمَّا أَدْرَكَهُ الْبَصَرُ، وَ شَهِدَهُ الْبَدَنُ، مِنَ الْمُنْكَرِ الْكَثِيرِ». (همه اينها براى سپاس فراوانِ من در برابر از سوى شما و از بود كه نسبت به من انجام داديد؛ بدى هاى آشكارى كه چشم، آن را مى ديد و بدن، آن را لمس مى كرد) 🔹در حقيقت، منظور اميرالمؤمنين (عليه السلام) اين است كه شما به من نكرديد كه خدمات من براى شكرگزارى آن باشد؛ بلكه و دردسرهايى كه براى من آفريديد بسيار زياد است؛ اگر من خدمتى به شما كردم براى خدا و اداى‌ بوده است. بنابراین، «الْمُنْكَرِ الْكَثِيرِ» در اين عبارت، اشاره به و و هاى مردم در برابر امام (عليه السلام) است 🔹شبيه همين معنا در خطبه هاى ديگر به چشم مى خورد. در خطبه ۹۷ مى فرمايد: «وَ لَقَدْ أَصْبَحَتِ الْأُمَمُ تَخَافُ ظُلْمَ رُعَاتِهَا وَ أَصْبَحْتُ أَخَافُ ظُلْمَ رَعِيَّتِي‏». (همواره از در وحشت بوده اند، ولى من از بيمناكم) پی نوشت: [۱] شرح نهج البلاغة، ابن أبي الحديد، انتشارات آية الله مرعشي نجفي‏، ۱۴۰۴ق، چ اول، ج ۲، ص ۱۲۹ (از قول «سعيد بن عاص» فرماندار كوفه از جانب عثمان) 📕پيام امام اميرالمؤمنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، ۱۳۸۶ش، چ اول‏، ج ۶، ص ۲۰۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
⭕️فرهنگ ما فرهنگ الهی است 🔹فرهنگ ما، است؛ این فرهنگ، ما را تضمین و تأمین میکند، ما را هم تأمین میکند. آن کسانی که به نام آزادی، را در ترویج میکنند، آزاد نیستند، اینها دست‌بسته‌ی ؛ است که دارد اینها را هدایت میکند؛ این چه آزادی‌ای است؟ این است که شما خودتان، خودتان، خودتان، خودتان، خودتان را داشته باشید و آن را دنبال بکنید؛ این، است، این، عظمت است، این، است؛ این باید تأمین بشود. بیانات مقام معظم رهبری ۹۶/۱۲/۱۷ منبع‌؛ وبسایت‌ دفتر حفظ‌ و نشر آثار معظم‌ له   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سامانه‌‌های موشکی آرمان و پدافند هوایی آذرخش را بیشتر بشناسید 🔹وزیر دفاع: سامانه آرمان اهداف را در ۱۸۰ کیلومتری شناسایی و در ۱۲۰ کیلومتری با آن درگیر شود و منهدم‌شان می‌کند.   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
♦️جناب شیخ فرهاد فتحی، به کجا چنین شتابان!!! اولا) آقای خاتمی برعکس نظر شما، در مواقع حساس با براندازها همصداست (در جریان انتخابات سال ۸۸، درخصوص اغتشاشات ۱۴۰۱، در دیدار با جرج سوروس بنیانگذار انقلاب های مخملی) ثانیا) آقای احمدی نژاد سوپر انقلابی نبود، گرچه خدمات خوبی برای مردم داشت ( از جمله انبوه سازی مسکن مهر و ...) ولی بسیاری از رفتارهایش منطبق با منافع ملی و بین المللی نبود. ثالثا) انتهای مسیر انقلابی ها، همصدا با ضد انقلاب نیست بلکه، ولایت محوری است. 👈 آقای فتحی؛ چرا مانند براندازها و ضد انقلابها سخن می گویید؟ صداقت سیاسی به برخورد دوگانه در اظهارنظر نسبت به مسائل سیاسی نیست، بلکه ثبات نظر و ایستادگی در برابر عناصر همسو با ضد انقلاب داخلی و خارجی است. ✍ محمدعلی برزگر   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
💢دستیار وزیر اطلاعات: در این ۴۵ سال دشمنان با ۵۱ سرویس اطلاعاتی و بیش از ۱۵۰ گروهک معاند، معارض و تروریست درپی برهم زدن امنیت کشور بوده‌اند   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
💢به مردم دروغ گفتیم 🔹دبیرکل حزب کارگزاران می‌گوید: «لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم (سال ۱۳۹۸) در تهران قوی‌تر از مجلس دهم بود، اما تصمیم گرفته شد به دروغ به مردم بگوییم که کاندیدا نداریم.» 🔸اشاره حسین مرعشی به ارائه سه فهرست یا سرلیستی مجید انصاری بود که به‌خاطر برخورد مردم از عملکرد مدعیان اعتدال و اصلاحات، نفر اول فهرست‌های مذکور نتوانست بیش از ۶۸ هزار رأی کسب کند. مرعشی در عین حال گفته که ۹۰ درصد کرسی‌ها در استان کرمان رقابتی است. 🔹او که در نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان کرمان سخنرانی می‌کرد، گفت: «صحنه سیاسی بین‌المللی داخلی و منطقه‌ای به‌گونه‌ای شکل گرفته که ایران نیازمند انتخاباتی است که بتواند کشور را در مقابل خطرات کاملا جدی بیمه کند. اینکه مقام معظم رهبری در دو ماه اخیر تقریباً هر هفته در بحث انتخابات نکاتی را گوشزد کردند، نشانه توجه ایشان به مسئله امنیت ملی ایران است.»   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
همسر اول ابوبکر بغدادی در مصاحبه با تلویزیون عربستان: ابوبکر بغدادی 4 همسر و 10 کنیز داشت اعضای خارجی داعش او را هدایت می‌کردند همسر اول «ابوبکر البغدادی» در مصاحبه با شبکه‌ای عربستانی، اسراری از زندگی شخصی او را فاش کرد و گفت که بغدادی به زن‌ها خیلی علاقه داشت و 4 همسر و 10 کنیز داشت. او همچنین گفت اعضای خارجی داعش این گروهک را هدایت می‌کردند همسر اول «ابوبکر البغدادی»، سرکرده به هلاکت رسیده گروه تروریستی داعش، در نخستین حضور علنی خود در رسانه‌ها با شبکه تلویزیونی سعودی «الحدث» گفت‌وگو کرد و به شرح جزئیاتی درباره اسرار زندگی شخصی و سازمانی البغدادی و آخرین روزهای خلافت خودخوانده‌اش پرداخت. وی در بخشی از این مصاحبه گفت که «ابوبکر البغدادی شیفته زنان بود و به همین علت خلافت اسلامی را به خلافت زنان تبدیل کرد.او غیر از من سه زن و ۱۰ کنیز داشت. یکی از زن‌های او سوری و دیگری چچنی بود، ولی اساساً زن هیچ ارزشی برای داعش نداشت. البغدادی از چهار زن، ۱۱ فرزند داشت که برخی از آنها در زندان‌های عراق هستند.» «أسماء محمد» با اشاره اینکه اعضای خارجی داعش به لحاظ فکری این گروه را هدایت و رهبری می‌کردند،ادامه داد: «اعضای داعش شمار زیادی یتیم و بیوه از خود به جای گذاشتند و از آنها فرزندان مجهول‌الهویه بسیاری به جای مانده است. از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ زندگی ما ثبات نداشت و همیشه در نقل و انتقال بودیم. من غیر از الشیشانی با هیچ‌یک از رهبران داعش دیدار نکردم.» آن‌طور که مهر گزارش کرده است،همسر اول البغدادی در این مصاحبه گفت: «من سال ۱۹۹۹ با البغدادی ازدواج کردم و او در آن زمان دانشجوی کارشناسی ارشد بود. البغدادی پس از اینکه مسئولیت خلافت اسلامی را به عهده گرفت،دچار غرور شد. من تا قبل از خطبه مشهور البغدادی در مسجد جامع موصل از انتخاب او به عنوان خلیفه داعش اطلاع نداشتم. پس از سال ۲۰۱۰ متوجه پیوستن او به سازمان القاعده شدم و افزایش دوره‌های حضور نداشتنش در خانه، از اولین نشانه‌های تحولات فکری او بود.» وی افزود: «من از ازدواج البغدادی با یک دختربچه عراقی ۱۳ساله غافلگیر شدم. او حتی دختر خود أمیمه را نیز که ۱۲ سال سن داشت، به ازدواج شخصی به نام منصور که همیشه همراهش بود، درآورد. من هرگز مشاهده نکردم که البغدادی از کشته شدن همراهانش ناراحت شده باشد. او حتی اسرار داعش را در خانه و برای خانواده فاش نمی‌کرد. او به حدی تعصب دینی داشت که ما را خانه‌نشین کرده بود. حتی وقتی دکتر می‌رفتیم چشمان ما را می‌بست تا از مکان دقیق خانه اطلاع نداشته باشیم.» أسماء محمد تصریح کرد: «نیروهای آمریکایی البغدادی را سال ۲۰۰۴ بدون علت بازداشت و زندانی کردند و دو سال پس از خروج از زندان افکارش تغییر کرد. البغدادی قبل از زندان افکار افراط‌گرایانه نداشت. من سال ۲۰۰۸ متوجه شدم نیروهای آمریکایی در تعقیب البغدادی هستند. نیروهای آمریکایی هنگامی که دنبال البغدادی بودند، به خانه‌اش حمله و برادر بزرگ او را بازداشت کردند.» او با بیان اینکه البغدادی آرزو داشت دامنه خلافتش به رُم برسد، خاطرنشان کرد: «شرایط داعش پس از کشته شدن ابوسیاف التونسی در سال ۲۰۱۵ فاجعه‌بار شد. البغدادی با محافظان اندک تردد می‌کرد تا جلب توجه نکند. اواز پهپادهای آمریکایی هراس داشت و بسیار به مسائل امنیتی اهمیت می‌داد.» همسر اول البغدادی هنگام توضیح درباره نحوه کشته‌شدن یکی از پسرانش در حالی که گریه می‌کرد، گفت: «پسر من و البغدادی به نام یمان که در ادلب همراه پدرش بود، پنج سال پیش خود را با دو همسر دیگر البغدادی و هنگام حمله نیروهای آمریکایی منفجر کرد. او یک کودک بود که هیچ گناهی نداشت و کشته شدنش برای من بسیار دردناک بود. نمی‌دانم یک انسان چگونه می‌تواند با فرزندش چنین کاری کند.» أسماء محمد تأکید کرد: «داعش مرحله سیاهی از تاریخ بود که به پایان رسید. داعشی‌ها از انسانیت بویی نبرده بودند. آنها فقط به امنیت خود اهمیت می‌دادند.» به گفته بیوه ابوبکر البغدادی، نیروهای عراقی توانستند اعضای خانواده البغدادی را به عراق بازگردانند و تحقیقات از آنها درباره مهم‌ترین اسرار کشف‌نشده گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد. بازجویی عراق از خانواده البغدادی خبر دیگر آن‌که مقامات قضائی عراق روز پنج‌شنبه از بازجویی از خانواده ابوبکر البغدادی، سرکرده سابق داعش خبر داده و افزودند: آنها از خارج از عراق بازگردانده شده‌اند. شورای قضائی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحت نظارت مستقیم قاضی ذی‌صلاح در دادگاه تحقیقات اول کرخ، خانواده البغدادی دستگیر و اظهارات آنها ثبت و ضبط شد، در حالی که تحقیقات برای کشف مهم‌ترین اسرار داعش همچنان ادامه دارد.» در این بیانیه تعداد اعضای خانواده البغدادی که دستگیر شده‌اند، هویت آنها و همچنین اینکه از کدام کشور بازگردانده شده‌اند، مشخص نشده است.   جنگ نرم ودشمن شناسی https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
رویدادها و تحلیل‌ها
همسر اول ابوبکر بغدادی در مصاحبه با تلویزیون عربستان: ابوبکر بغدادی 4 همسر و 10 کنیز داشت اعضای خارج
براساس گزارش الجزیره، با این حال، یک منبع قضائی گفت: «سرویس اطلاعاتی با همکاری مقامات ترکیه «همسر ابوبکر البغدادی و فرزندانش» را بازگردانده و افزود: «همسر البغدادی در ترکیه دستگیر شده است.»   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
مشاركت سياسي چه معنايي دارد و از چه اشکالي برخوردار است؟ در دنياي امروز زندگي اجتماعي با مشارکت همگاني شهروندان معنا مي‌يابد که در اين ميان عالي‌ترين سطوح مشارکت را مي‌توان در «مشارکت سياسي» جست‌وجو کرد. مشارکت سياسي يکي از شاخصه‌هاي مهم «توسعه سياسي» است و در ادبيات سياسي امروز جهان، نظام‌هاي سياسي مختلف را نسبت به سطوح و دايره مشارکت به نظام‌هاي سياسي استبدادي تا دموکراتيک تقسيم مي‌کنند. مشارکت سياسي فعاليت داوطلبانه اعضاي جامعه در شرکت مستقيم و غير مستقيم در سياست‌گذاري عمومي و انتخاب کارگزاران است. اين مشارکت سطوح گوناگوني دارد که تحقق آن در نظام‌هاي سياسي مختلف مبتني بر شرايط سياسي‌ـ اجتماعي آن کشورهاست. در مجموع سطوح زير را مي‌توان براي مشارکت سياسي برشمرد: 1‌- حق رأي و شرکت در انتخابات؛ 2‌ - حق فعاليت‌هاي سياسي و عضويت در احزاب و گروه‌هاي سياسي؛ 3 - حق کانديداتوري در انتخابات؛ 4‌ - دخالت در تصميم‌گيري‌هاي کلان و تغييرات ساختاري. در همه اين سطوح، وجود برخي صلاحيت‌ها ضروري به نظر مي‌رسد. البته هر چه سطح مشارکت و تأثيرگذاري بر سياست افزايش يابد، بايد انتظار داشت که به همان اندازه شاخصه صلاحيت‌ها بالا رفته و بدين معنا جمع کمتري از افراد مي‌توانند بالفعل در آن سطح از مشارکت نقش‌آفرين باشند، مگر آنکه قبل از آن صلاحيت‌هاي لازم را کسب کنند. شرکت در انتخابات عام‌ترين، سهل‌ترين و کم‌هزينه‌ترين نوع مشارکت سياسي است و يکي از معيارهاي مناسب براي کشف ميزان مشارکت سياسي مردم ولو به شکل کمي آن است و تا حدودي انگيزه‌ها و عوامل تشديدکننده مشارکت، همچنين موانع مشارکت مردم را در عرصه فعاليت‌هاي سياسي نشان مي‌دهد. انتخابات هرچند اولين سطح مشارکت سياسي است؛ اما از آنجا که فراگيرترين سطح آن به شمار مي‌آيد، مهم‌ترين آن نيز هست و يکي از ملاک‌ها و معيارهاي مهم براي ارزيابي سلامت نظام‌هاي سياسي برشمرده مي‌شود.   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌹🍃 🇮🇷 📌وظیفه هر فرد برای افزایش مشارکت در انتخابات آینده چیست؟   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
💬 | اتحاد و امید به افق فجر انقلاب 👈 بصیرت و حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲،نشان‌دهنده چیست؟ 🔹تنها انقلابی که مردمی ماند 🔸یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲، کوچه ها و خیابان‌های ایران به تماشای یک اتفاق بی‌نظیر نشستند؛ مردم، همان‌هایی که انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده بودند، برای یادآوری خاطره پرمعنای یوم‌الله ۲۲ بهمن ۵۷، برای بار چهل و ششم به میدان آمدند؛ اتفاقی که در انقلاب‌های معاصر جهان نمونه‌ای برای آن وجود ندارد. «انقلاب اکتبر شوروی که ده‌ها سال وجود داشت، یا یک خرده ضعیف‌تر از آن، انقلاب کبیر فرانسه و همچنین بقیه‌ی این تحولاتی که یا به وسیله‌ی انقلاب‌های مردمی یا شبه انقلاب‌های مردمی به وجود آمد، در سالگرد آنها - لااقل در سال سوم و چهارم - دیگر خبری از متن مردم نیست، مردم حضور ندارند؛ سالگرد انقلاب را به صورت یک حرکت تشریفاتی انجام می‌دهند؛ یک عده‌ای از مسئولین می‌آیند، می‌ایستند؛ احیاناً رژه‌ی نیروهای مسلح و یک تعدادی هم تماشاچی» ۱۳۸۸/۱۰/۲۹ در مورد انقلاب اسلامی ایران اما قضیه متفاوت است؛ مردم هر سال، ساعاتی قبل از آغاز رسمی جشن ملی پیروزی انقلاب اسلامی، خود را در یک هزار و ۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستای ایران و حتی برخی نقاط مختلف در جهان به مکان‌های تجمع برای برپا کردن جشن پیروزی انقلاب می‌رسانند. امسال نیز باز هم خیابان ها و کوچه ها در قرق شرکت‌کنندگان در جشن انقلاب بود؛ بعضی نوشته یا عکسی به دست داشتند؛ یکی از آن‌ها با عکسی از امام خمینی آمده و خط اصولی انقلاب، خط امام روح‌الله و ممنوعیت تخطی از آن را یادآوری می‌کرد، آن یکی با به دست‌گرفتن تصویری از رهبر انقلاب اسلامی از بیعت مجدد با آرمان‌های انقلاب می‌گفت و دیگری عکسی از سردار سلیمانی با خود آورده که یادگاری از حاج‌قاسم بر آن نقش بسته بود: " بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی "؛ گل سرسبد شعارها همان سخن استوار ملت ایران در طول این سال‌هاست: "مرگ بر آمریکا" "مرگ بر اسرائیل" "مرگ بر انگلیس". در روز به یادمانی ۲۲ بهمن، «روز شکوفایی استعدادهای ملّت» ۱۳۶۱/۱۱/۱۹، دست‌های مردم به نشانه پیروزی مقابل صدها دوربین خبرگزاری و شبکه‌های خبری داخلی و خارجی بالا آمده بود. پیروزی مردمی که با اتکا به قدرت الهی و با کسب استقلال، انقلابی را رقم زدند که امروز دستاوردهای آن جلوی چشم همگان است؛ از مردم‌سالاری دینی، استقلال و حفظ تمامیت ارضی، کسب رتبه نخست شتاب علمی، گسترش عدالت، معنویت و آزادی تا الهام‌بخشی در جهان اسلام، جهانی‌سازی آرمان فلسطین و قدس شریف؛ پیشرفت‌هایی کم‌نظیر در عرصه‌های مختلف که سندی روشن بر درستی تصمیم تاریخی و اراده مردم ایران در مبارزه با نظام طاغوتی و دست‌نشانده پهلوی است. 🔹ایرانی‌ها انقلابشان را دوست دارند 🔸در ۲۲ بهمن امسال نیز در هر گوشه‌ای از ایران، قومی از اقوام ایرانی از لر و ترک و بختیاری گرفته تا عرب و بلوچ و گیلکی و... شوری به پا کرده بودند؛ دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها، سرود پیروزی می‌خوانند و پرچم می‌چرخانند. بزرگ و کوچک، همه خود را به جشن ملی بیست و دوم بهمن رسانده بودند؛ از کودکی که روی دوش پدر آمده بود تا پیرزنی که به‌سختی قدم برمی‌داشت، هر دو یک پرچم به دست داشتند که میان سه‌رنگ جذاب و پر معنای خود، نام "الله" خودنمایی می‌کرد. کاسب، کارگر، بازاری، معلم، دانشجو و طلبه و...، هر صنفی در بیست و دوم بهمن‌ماه، در خیابان‌های کشور نمایندگان فراوانی از مرد و زن و پیر و جوان داشتند؛ صدها دوربین و خبرنگار داخلی، مترصد فرصت برای ثبت لحظه‌ها بودند اما هیچ دوربینی قادر به ثبت همه آنچه که در خیابان‌های ایران می‌گذشت، نشد؛ این بار هم دریچه دوربین رسانه‌ها، توانستند تنها بخشی از حضور پرشور و باشکوه مردم بصیر ایران اسلامی را روایت کنند و دشمنان این آب‌وخاک باز به مملو بودن خیابان‌ها از مردم و زن ایرانی اذعان کرده و لب به اعتراف باز کردند که مردم ایران همچنان، انقلابشان را دوست دارند. 🔹امضای میلیون‌ها ایرانی پای انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ 🔸امسال نیز حضور پرشور مردم در چهارگوشه ایران در بیست و دوم بهمن، نشانه‌ای از اتحاد ملی اقتدار ملی و عزت ملی شد؛ یک روز تماشایی که تبدیل به یکی از صفحات زرین تاریخ انقلاب اسلامی شد که پای آن، امضای میلیون‌ها ایرانی ثبت شد و تبدیل به یکی از سرمایه‌های همیشه ماندگار انقلاب شد. ایرانی‌ها در این «روز بازیابی خاطره‌های انقلاب» ۱۳۶۸/۱۱/۴ یک‌بار دیگر با مرور مجاهدت‌هایی که مبارزان انقلابی و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان امنیت و حرم و سلامت برای حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی داشتند، بار دیگر با اسلام و انقلاب و امامشان تجدید عهد کردند که تا رسیدن به قله، میدان‌های مجاهدت را خالی نکنند. 🔰 ادامه👇
💬 ادامه 🔹مردم بصیر و مشارکت در انتخابات یازده اسفند 🔸میدان مجاهدتی که حالا پس از حماسه‌آفرینی ملت در بیست و دوم بهمن امسال، پیش روی مردم ایران اسلامی است، میدان انتخابات و نقش‌آفرینی در تعیین سرنوشت و رقم‌زدن آینده کشور است. شرکت در انتخابات همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن، فرصتی دیگر برای نقش‌آفرینی مردم و عمل صالحی است که دشمن را عصبانی و از داشتن چشم طمع به خاک ایران پشیمان می‌کند: «حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به کشور مصونیت، عزت و آبروی بین‌المللی می‌بخشد، دوستان شما را خوشحال... و دشمنان شما را ناکام و بدحال می‌کند.» ۱۳۹۲/۳/۶ 👈 سخن آخر اینکه، در یازدهم اسفندماه، آزمون دیگری از جنس مشارکت و انتخاب پیش روی مردم ایران است؛ مردمی که در همه این سال‌ها، با استفاده از حق تعیین سرنوشت، به تکلیف خود در آبادی این سرزمین به‌خوبی عمل کرده‌اند، حالا در انتظار میدانی دیگر برای تجلی اراده خود هستند تا از حق خود در رقم‌زدن تحولات پیش روی کشور، استفاده کنند و به تکلیف خویش عمل کنند: «انتخابات یک میدان سیاسی‌ای است که حضور مردم در آن، به معنای واقعی کلمه لازم است؛ یعنی، هم وظیفه‌ای است برای مردم، هم حقّی است برای مردم. حضور در انتخابات صرفاً تکلیف نیست؛ حق است؛ حقّ شما است، حقّ مردم است که انتخاب کنند آن کسی را که مایلند برایشان قانون بنویسد یا قانون را اجرا کند یا در مورد رهبر نظر بدهد یا [از طریق] مجلس خبرگان، رهبر را انتخاب کند. [این] حقّ مردم است؛ بایستی وارد بشوند و از حقّ خودشان استفاده کنند.» ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀شهیدانه ✦🌺❥🥀🕊❥🌺✦ 🔸️همه را سفارش به نماز،معنویت میکنم.. 🌹شهید حمیدرضا انصاری ..رفیق شهید،شهیدت میکند..🕊   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
🌱چه شیرین هست اینکه ما😊 هر روز حق انتخاب داریم که چه کاری رو انتخاب کنیم چه کاری رو انتخاب نکنیم! 🌱واقعا قدرت اختیار و انتخاب چه نعمت بزرگی هست که ازش غافلیم. حتی تصورشم وحشتناکه اینکه ما حق انتخاب نمیداشتیم و هر روز مجبور می‌بودیم کاری که انتخاب ما نبوده رو انجام بدیم.🤷🏻‍♂️ حالا در سطح ملی باز چه خوب که ما انتخابات آزاد داریم و هر کسی رو که دووووست داریم😁 میتونیم👈🏻انتخــــاب کنیم.😎✌🏻 و دیگری رو انتخاب نکنیم.😁🤷🏻‍♂️   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 سخنگوی دولت: اگر مسائل کشور را به خارج از کشور گره بزنیم یعنی به مردم برای حل مسائل اعتماد نداریم، این عامل کاهش مشارکت و ناامیدی است علی بهادری جهرمی در نشست خانه گفتگوی انتخابات دانشگاه تهران: 🔺️فرصت ما مردم هستند. به مردم برگردیم. نگوییم شما هیچ کاره حل مشکل هستید، بلکه حل مشکل از خارج از مرزها است.   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
⭕️معلمان بشریت 🔹 - صلی الله علیه و آله - همه بشر است، و بعد از او - سلام الله علیه - باز همه بشر است؛ آنها معلم همه هستند. بیانات‌ حضرت‌ امام ۵۸/۰۳/۲۱ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
⭕️امام علی (علیه السلام) برای مقابله و جنگ با اصحاب «جمل» چگونه استدلال می نمایند؟ 🔹 (عليه السلام) در پایان خطبه ۱۷۲ پس از اشاره به جنایات در چنين مى فرمايد: «فَوَاللهِ لَوْ لَمْ يُصِيبُوا مِنَ الْمُسْلِمِينَ إِلَّا رَجُلاً وَاحِداً مُعْتَمِدِينَ لِقَتْلِهِ، بِلَا جُرْمٍ جَرَّهُ، لَحَلَّ لِی قَتْلُ ذلِكَ الْجَيْشِ كُلِّهِ، إِذْ حَضَرُوهُ فَلَمْ يُنْكِرُوا، وَ لَمْ يَدْفَعُوا عَنْهُ بِلِسَانٍ وَ لَا بِيَدٍ دَعْ مَا أَنَّهُمْ قَدْ قَتَلُوا مِنَ الْمُسْلِمِينَ مِثْلَ الْعِدَّةِ الَّتِي دَخَلُوا بِهَا عَلَيْهِمْ!». 🔹[ترجمه فرمایش حضرت:] (به خدا قسم، حتى اگر از را به عمد و بى هيچ جرمى كشته بودند، آن لشكر بر من روا بود. زيرا همه آنان در كشتن آن مرد حاضر بوده اند و كشتن او را منكر نشمرده اند و به دست و زبان ياريش نكرده اند [و به اين ترتيب، بودند] و حال آنكه، از به شماره سپاهيانى كه به شهر داخل كرده بودند، كرده اند.). 🔹در اينجا پرسش و پاسخى از سوى شارحان «نهج البلاغه» مطرح شده و آن اینکه: چگونه (علیه السلام) مى فرمايد: اگر آنها حتى را مى كشتند بود تا چه رسد به اين كه به تعداد خودشان از مسلمين بى گناه كشتند. اين نابرابرى را با چه عنوانى از مى توان تفسير كرد؟ در اينجا در مجموع به اين سؤال داده شده است كه عبارتند از: 1⃣بعضى پاسخ گفته اند: آنها عملا نشان دادند كه را مباح مى شمرند و اين نوعى است و به اين ترتيب مى شوند. 2⃣برخى گفته اند: به دليل بوده است؛ زيرا اگر نهى از منكر هيچ راهى جز اين نداشته باشد، مجاز است. 3⃣سوّمين و بهترين جواب اين است كه آنها مصداق بودند؛ چرا كه به راه انداختند و خود را شكستند و در بخشى از كشور اسلام، به راه انداختند؛ بنابراين داخل در مى شوند كه: «إِنَّما جَزاءُ الَّذينَ يُحارِبُونَ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَساداً أَنْ يُقَتَّلُوا...». [مائده، ۳۳] و اگر (عليه السلام) مى فرمايد: اين بود كه در برابر سكوت كردند و در واقع مقدمه اى است براى اثبات و آنها. 4⃣پاسخ چهارمى نيز در اينجا مطابق مذهب پيروان اهل بيت (عليهم السلام) وجود دارد و آن اينكه هر كس بر (عليه السلام) و بر ضدّ خروج كند، است؛ همان گونه كه «خواجه نصير الدين طوسى» در «تجريد العقائد» [۱] مى گويد: «و محاربوا عَلِىٍّ كَفَرَةٌ»؛ (كسانى كه با (عليه السلام) به برخيزند )؛ زيرا مى دانيم (صلى الله عليه و آله) به (عليه السلام) خطاب كرده، فرمود: «حَرْبُكَ حَرْبِي»؛ [۲] (جنگ با تو جنگ با من است). 🔹در اينجا پرسش ديگرى مطرح است و آن اينكه اگر همه آنها مستحق قتل بودند ـ به سبب اينكه گروهى از مسلمين را حتّى قبل از جنگ كشتند ـ چرا امام (عليه السلام) بعد از پيروزى، تمام همدستان و را قصاص نفرمود؟ حتى به حكم با و قيام بر ضدّ و ايجاد فساد در زمين مستحق قتل بود؛ ولى چنان كه مى دانيم (عليه السلام) او را با به مدينه بازگرداند؟ 🔹پاسخ اين پرسش روشن است و آن اينكه اوضاع به قدرى طوفانى و بود كه اگر (عليه السلام) دست به چنين كارى مى زد، به آسانى مى توانستند توده هاى را بر ضدّ او بشورانند؛ لذا در نقلى از مى خوانيم كه به گفت: «اى كاش در روز كشته شده بودى!» عايشه به او گفت: «بى پدر چرا؟» عمرو گفت: «تو از دنيا مى رفتى و وارد بهشت مى شدى! و ما را بزرگترين بر ضدّ قرار مى داديم». [۳] به هر حال، اين افتخارى است براى (عليه السلام) كه از صرف نظر كرد و با اين كار خود، را نجات داد. • 📕پيام امام اميرالمؤمنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه‏، تهران‏، ۱۳۸۶ش، چ اول‏، ج ۶، ص ۴۹۷ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
❇️ نقدی بر سخنان ظریف در باره براندازان، مهاجرین و موشک 🔺پارسال گروهی آن‌ور خیال می‌کردند با ۴ تا شیون‌کردن و نعره‌کشیدن نظام ساقط می‌شود. ما هم فکر می‌کنیم اگر سخت‌گیری کنیم همه مثل ما می‌شوند. آینده بر اساس واقعیات شکل می‌گیرد. 🔺چرا بعضی‌ها مهاجرت می‌کنند؟ چون فکر می‌کنند آن‌جا بهشت برین است. نمی‌دانند وقتی خودشان آن‌جا بروند باید زن و شوهر صبح تا شب کار کنند تا یک آپارتمان ۶۰ متری قسطی بگیرند. 🔺هیچ‌کس به اندازۀ من از موشک جمهوری اسلامی دفاع نکرد؛ هنوز هم دفاع می‌کنم اما معتقدم که موشک در کنار مردم است نه به جای مردم. 🔹نکته و نظر آقای ظریف؛ حرف های خوب شما را آوردم که منصف باشم ولی در مورد موشک، بله، موشک حتما در کنار مردم است و برای دفاع از مردم. بجای مردم نبودن حرف نامربوطی است و نوعی سفسطه است. شما قبلا گفتید ديپلماسی باید بر میدان ارجح باشد. آقای ظریف؛ دیپلماسی بدون میدان جواب نمی دهد. میدان، پشتوانه دیپلماسی است که البته بعد از انتقادات جدی صاحب نظران، گفته های خود را تلطیف کردید. 🔺چند روز قبل گفتید: به ابوالفضل، موشک مهم است، ولی مردم مهم‌ترند. در مورد موشک هم باز داری اشتباه می کنی. چرا که بدون موشک در این دنیای ظلم و ستم نمی توان حامی مردم بود. امروزه موشک از الزامات دفاع از مردم است. لطفا شفاف باشید. دوگانگی را از ساحت خود دور کنید اینگونه برای شما بهتر است. ✍ محمدعلی برزگر   جنگ نرم ودشمن شناسی به کانال خودتان بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 💥پیام رسان بله https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi