eitaa logo
جارا
212 دنبال‌کننده
216 عکس
350 ویدیو
7 فایل
🔰اهداف: 🔷عمل به منویات امام خامنه ای در گام دوم 🔷شبکه سازی و تشکیلات منسجم در فضای مجازی 🔷انجام عملیات های مستمر با فرماندهی واحد جهت ترویج گفتمان اقتصادی انقلاب اسلامی 🔷مطالبه گری اقتصادی 🔷افزایش دانش ادمین برای عضویت در گروه یا انتقاد @kazima007
مشاهده در ایتا
دانلود
تجارب نوین برای ساختن بنای اقتصادی در جهان اسلام به طور طبیعی با دو نوع تجربه اقتصادی در تمدن جدید غربی روبرو گشت که عبارتند از: اقتصاد آزاد مبتنی بر اساس سرمایه داری و اقتصاد برنامه ریزی شده که بر پایه سوسیالیسم استوار است. گرایش نخست پیشرفت خیره‌کننده کشورهای سرمایه‌داری اروپا و دستیابی آنها به سطوح بالای تولید و صنعت را نتیجه در پیش گرفتن اقتصاد آزاد به عنوان شیوه‌ای برای رشد قلمداد می‌کند. گرایش دوم هم در تفسیر گزینش اقتصاد برنامه ریزی شده بر اساس سوسیالیسم به جای اقتصاد آزاد، اینگونه اظهار می‌دارد: درست است که اقتصاد آزاد دستاوردهای بزرگی برای کشورهای اروپایی پیشرو در جهان سرمایه‌داری به همراه آورده، اما این امکان وجود ندارد که اقتصاد آزاد بتواند همان نقش را امروز برای کشورهای عقب مانده ایفا نماید؛ زیرا کشورهای عقب مانده امروز با هماورد خواهی اقتصادی هولناکی دست به گریبان‌اند که در پیشرفت خیره کننده کشورهای غربی جلوه‌گر است و در این رویارویی بزرگ با امکانات عظیم و بی حد و حصر حریف در زمینه اقتصادی مواجه هستند. (۲) (۱۶) 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic 🔷 توییتر: https://twitter.com/jarapublic?t=y02pJy7kN-s17Mpmq7JScA&s=09 💎 تلگرام: t.me/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_ir?utm_medium=copy_link
در خلال یک بررسی مقایسه ای میان مکتب‌های اقتصادی گوناگون و امکان موفقیت عملی هر یک از آنها در جهان اسلام باید یک حقیقت اساسی را آشکار نماییم که به میزان زیادی با تعیین موضوع لازم ارتباط می‌یابد. آن حقیقت این است که نیاز رشد اقتصادی به یک شیوه اقتصادی فقط نیاز به چارچوب از میان چهارچوب‌های نظام اجتماعی که مورد پذیرش دولت قرار گرفته باشد، نیست؛ تا به محض آنکه دولت این یا آن چارچوب را پذیرفت و خود را به آن ملزم ساخت بتوان رشد اقتصادی را در درون آن قرار داد؛ بلکه رشد اقتصادی و مبارزه بر ضد عقب ماندگی نمی‌تواند نقش دلخواه خود را ایفا نماید مگر آن که دارای چارچوبی باشد که امت بتواند با آن هماهنگ شده و همکاری بپردازد. (۳) (۱۷) 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic 🔷 توییتر: https://twitter.com/jarapublic?t=y02pJy7kN-s17Mpmq7JScA&s=09 💎 تلگرام: t.me/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_ir?utm_medium=copy_link
حرکت همگانی امت شرطی بنیادی برای موفقیت آمیز بودن هرگونه رشد و مبارزه فراگیر بر ضد عقب ماندگی است.بنابراین رشد ثروت در بیرون و بالندگی امت در درون می‌بایست در یک راستا حرکت کنند. شیوه های اقتصاد اروپایی به عنوان چارچوب هایی برای فرایند رشد مادی موفقیت چشمگیر خود را در تاریخ اروپای جدید به ثبت نرساندند، مگر به سبب ارتباط فعالی که ملت های اروپا با این شیوه ها برقرار نمودند. پس کار بسیاری از اقتصاددانان اشتباه است که اقتصاد کشورهای مختلف را مورد مطالعه قرار می‌دهند و شیوه های اروپایی برای رشد را به آن کشورها منتقل می‌کنند، بی آنکه توجه کنند که امکان همراهی ملت‌ها با این شیوه‌ها چه مقدار است. (۴) (۱۸) 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic 🔷 توییتر: https://twitter.com/jarapublic?t=y02pJy7kN-s17Mpmq7JScA&s=09 💎 تلگرام: t.me/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_ir?utm_medium=copy_link
انسان اروپایی همواره به زمین می نگرد نه به آسمان؛ حتی مسیحیت دینی که این انسان صدها سال به آن ایمان داشته هرگز این توانایی را نیافته است که بر نگرش زمینی انسان اروپایی چیره شود؛ نگاه به سوی زمین این امکان را برای انسان اروپایی فراهم ساخته است که برای ماده، ثروت و مالکیت ارزشهایی پدید آورد که با آن نگرش هماهنگی دارد. این ارزش هایی که در گذر زمان در روح انسان اروپایی رسوخ یافته‌اند، توانسته‌اند خود را در مکتب های «اصالت لذت» و ««اصالت منفعت» به نمایش بگذارند و به تفکر فلسفی و اخلاقی در اروپا سایه افکنند. ارزش گذاری‌های ویژه برای ماده، ثروت و مالکیت همزمان با خیزش اقتصاد نوین در اروپا جنبشی پویا و فعال در همه طبقات جامعه پدیدار گشت. این جنبش نه خستگی‌پذیر است و نه از ماده و منافع آن و تملک این منافع سیری پذیر است. (۵) (۱۹) 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic 🔷 توییتر: https://twitter.com/jarapublic?t=y02pJy7kN-s17Mpmq7JScA&s=09 💎 تلگرام: t.me/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_ir?utm_medium=copy_link
با سلام 🔰 عملیات صد و پنجاه و ششم جارا 🔰 💠 تاریخ عملیات: دوشنبه ۱۹تیر۴۰۲ ساعت 21:30 تا 21:30 روز بعد 💠 موضوع: ✅ اقتصاد فرهنگی غدیر 💢 هشتگ: 💠 محور ها: _در جامعه سکولار افراد تنها به دنبال رفاه خود هستند در حالیکه دین‌داری جامعه ولایی به معنای دغدغه افزایش سطح رفاه جامعه است. _ جامعه امروز ما جامعه آرمانی است،در مراسم مذهبی مانند جشن غدیر و پیاده روی اربعین شاهد از خودگذشتگی و ایثار بسیاری از مردم هستیم. _در این جامعه آرمانی مردم نیازهای یکدیگر را بدون پول و در نابازار تامین می‌کنند و در بسیاری از موارد نیازهای یکدیگر را تامین می‌کنند بدون اینکه پولی بین آنها رد و بدل شود. _ در فرهنگ دینی کاسب جانب انصاف را رعایت میکند تا خداوند به کار و روزی اش برکت بدهد.اما در دانش اقتصاد کاسب سودش را کم می‌کند تا با کاسبهای دیگر در جذب مشتری، رقابت کند. _ رابطه فرهنگ و اقتصاد با تعریف متعارف به این شکل است:هر چقدر جامعه اقتصادی‌تر و بازاری‌تر شود، فرهنگ و نابازار کوچک‌تر می‌شود. هرچقدر فرهنگ و نابازارها رشد کنند زندگی بازاری کم‌رنگ‌تر می‌شود. _ در جشن غدیر ده‌هامیلیون پرس غذا و صدهامیلیون لیوان نوشیدنی و بیشمار خدمت اجتماعی اعم از فضاسازی و مراسمات شادی و برپایی شهربازی و سرودخوانی و.. توسط مردم برای مردم مهیا گردید و میلیون‌ها انسان به شادی سالم پرداختند. _هیچ‌یک از هزینه ها و خدمات صورت گرفته در غدیر در هیچ آمار اقتصادی ثبت نمیشود. زیرا ما در نابازارها زیست میکنیم اما آنها بازارها را میسنجند. _ شاخص‌های سنجش اقتصادی صلاحیت و کفایت ارزیابی اقتصاد ما را ندارند و در توصیف چگونگی تنفس اقتصاد فرهنگی در زیستگاه زندگی فرهنگی ناتوان و ناکارآمدند. _ اگر این اجتماع اهل محبت اهل بیت (ع) برای کار آفرینی و فعالیت اقتصادی سالم شکل بگیرد خیلی ها به جمع مومنین خواهند پیوست و از استضعاف فرهنگی و مالی نجات پیدا خواهند کرد. _اگر دوستان نیاز به توییت آماده داشتند به آیدی 🆔 @Mgharibshahi در ایتا پیام بدهند . 🔸🔸عملیات هم زمان در پیام رسان ویراستی انجام میشود. 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_irutm_medium=copy_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مردم دین را دوست دارند ❇️ مهمانی غدیر 🔰 چرا اینها با شعائر اسلامی مخالفند؟ ادمین برای عضویت در گروه توییتری جارا یا انتقاد @kazima007 🌺 با تشکر از مشارکت بسیار خوب دوستان 🌺 🔰 پایان عملیات صد و پنجاه و ششم جارا رو اعلام میکنیم انشالله خدا از همه شما قبول بفرماید 🙏 پیشنهاد برای عملیات بعدی ارائه بفرمایید🧐🤔 أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ... 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic 🔷 توییتر: https://twitter.com/jarapublic?t=y02pJy7kN-s17Mpmq7JScA&s=09 💎 تلگرام: t.me/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_ir?utm_medium=copy_link
بریده شدن پیوند راستین انسان اروپایی از خداوند باعث شد هرگونه اندیشه حقیقی درباره یک سرپرستی والا از جانب آسمان و یا هر نوع محدودیت تحمیل شده از بیرون دایره وجودی‌اش از ذهن او زدوده شود و وی را از نظر روحی و فکری آماده ساخت تا به حق خود نسبت به آزادی ایمان بیاورد و مالامال از احساس استقلال و فردیت گردد. انسان اروپایی پس از آن توانست این مطلب را به زبان فلسفه ترجمه کند و به صورت بزرگترین فلسفه در تاریخ نوین اروپایی به نمایش درآورد؛ و این همان اصالت وجود است که احساسات انسان اروپایی نوین را در قالب فلسفه ریخته و انسان اروپایی نوین، همه آرزوها و آمال خویش را در آن یافته است. (۶) (۲۰) 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic 🔷 توییتر: https://twitter.com/jarapublic?t=y02pJy7kN-s17Mpmq7JScA&s=09 💎 تلگرام: t.me/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_ir?utm_medium=copy_link
آزادی، نقش اصلی را در اقتصاد اروپایی به عهده گرفت و این امکان را برای فرایند رشد فراهم ساخت که از احساس راسخ آزادی، استقلال و فردیت در نزد انسان اروپایی برای موفقیت اقتصاد آزاد_ به عنوان وسیله ای که با تمایلات ریشه‌دار در روح و اندیشه ملتهای اروپا هماهنگ است_ بهره جوید؛ حتی هنگامی که اقتصاد اروپایی شیوه سوسیالیسم را مطرح ساخت، باز هم کوشش نمود با تغییر احساس فردیت و خودخواهی شخصی به احساس فردیت و خودخواهی گروهی، از این احساس بهره‌برداری کند. (۷) (۲۱) 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic 🔷 توییتر: https://twitter.com/jarapublic?t=y02pJy7kN-s17Mpmq7JScA&s=09 💎 تلگرام: t.me/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_ir?utm_medium=copy_link
با سلام 🔰 عملیات صد و پنجاه و هفتم جارا 🔰 💠 تاریخ عملیات: ۲۶تیر ۴۰۲ دوشنبه ساعت 21:30 تا 21:30 روز بعد 💠 موضوع: ✅ آب ثروت ملی نیازمند مدیریت صحیح است 💢 هشتگ: 💠 محور ها: -آب یک ماهیت سه وجهی دارد: ۱- وجه حیاتی: مایه حیات و بقا در زمین است ۲- ماهیت عمومی: استفاده عمومی برای شرب و بهداشت دارد و در هیچ جای دنیا کسی منع نشده است و ۳- وجه اقتصادی. -اگر ۱۰۰ هکتار زمین خارج شهر باشد بدون آب، ارزش چندانی ندارد اما با وجود چاه آب قیمت آن ممکن است ۳۰۰ برابر شود. -شهید مطهری می گوید ما توحید، نبوت، امامت و معاد را میفهیم اما عدل در هر زمان باید تفسیر شود. باید معنای عدل را باز کنیم. ما نباید به حقوق دیگران صدمه وارد کنیم، به ۱- جانداران، ۲- نسل های آینده و ۳- آب بران.(آب بران هر فرد، نهاد یا سازمانی است که در سهمی از آب شریک است.) -در دهه ۴۰ آب ملی اعلام شد. یعنی ۱- مانند زمین که صرفا در اختیار ایرانیان است آب نیز به همین صورت است، ۲- سهمی از آن باید علاوه بر مالیات به مردم برسد، مانند معادن. ۳- حق جور و جفا کردن به آن را نداریم. یعنی اگر آب را خریدیم و مالک آن شدیم (حق نداریم استفاده نادرست از آن بکنیم). -مشکل اینجا است که به جای اینکه آب ملی شود آب دولتی شد؛ یعنی در مالکیت دولت ها قرار گرفت. اما دولت نائب ملت در امور جمعی است. -کاهش آب به دلیل توسعه اتفاق افتاد. -قانون توزیع عادلانه آب مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۱ است ماده ۴۴ این قانون با موضوع جبران خسارات - تخلفات و جرائم است که راهکارهایی را برای جبران خسارات مسائل ارائه می دهد. طبق قانون توزیع عادلانه آب، اگر همسایه ای آمد و نزدیک شما چاه آب جدید ایجاد کرد و (سهم آب شما کم شد) آن همسایه باید شما را راضی کند. -منبعی که عمومی باشد و صاحب نداشته باشد غارت می شود. -تعارض منافع جایی شکل می گیرد که کسی که به دنبال منفعت جویی است همزمان به دنبال حفاظت هم هست (دستگاه های متولی امر آب). -انتقال آب یک امر مخاطره افرین نیز هست. اگر به هر دلیلی مانند زلزله و غیره تونل ها اسیب ببینند تا آسیب ها بازسازی شود، بحران های اجتماعی پیش می آید. -کندو کاوهای بیشتر علمی و تجربی تامین آب شرب به روشهای قنات ، قنات کوه و یا از چشمه سارها را ارزشمندترین روش متناسب با شئونات انسانی و سلامتی اثبات نموده است. - ۷۰ سال واردکننده بذر سیب‌زمینی بودیم اما حالا با استفاده از فناوری‌ کِشت‌بافت، بذر سیب‌زمینی مورد نیاز در داخل کشورمون تولید و ۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی حاصل میشه و میزان مصرف آب رو هم ۷۰۰ میلیون مترمکعب کاهش داده است. -احیای قنات ها با هزینه‌های بسیار کم در مقابل راه های دیگر تامین آب ، بسیار اقتصادی است و ضمن پایداری هیچ گونه خسارتی به منابع آب زیر زمینی وارد نمی کند. -با لایروبی مستمر قنات می توان بازدهی آب را بیشتر و از هدر رفت آن هم جلوگیری کرد. -قنات یک سازه زنده است که همواره باید به آن رسیدگی شود، بسیاری از مواقع ممکن است با ریزش مواجهه شده و نیاز به نوکنی داشته باشد. با احیای قنات ها می توان یک منبع دائمی برای تامین آب در بخش کشاورزی و حتی آب آشامیدنی برای مصارف خانگی ایجاد کرد. -می توان با احیای به موقع قنات و هزینه بسیار کم با جمع آوری آب های سطحی کمک موثری به تامین آب از منابع زیرزمینی برای استفاده در حوزه های کشاورزی و شرب نمود. _اگر دوستان نیاز به توییت آماده داشتند به آیدی 🆔 @Mgharibshahi در ایتا پیام بدهند . 🔸🔸عملیات هم زمان در پیام رسان ویراستی انجام میشود. 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_irutm_medium=copy_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰استاد رائفی پور: اشتباه سد سازی در ایران و سد کرخه ادمین برای عضویت در گروه توییتری جارا یا انتقاد @kazima007 🌺 با تشکر از مشارکت بسیار خوب دوستان 🌺 🔰 پایان عملیات صد و پنجاه و هفتم جارا رو اعلام میکنیم انشالله خدا از همه شما قبول بفرماید 🙏 پیشنهاد برای عملیات بعدی ارائه بفرمایید🧐🤔 أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ... 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic 🔷 توییتر: https://twitter.com/jarapublic?t=y02pJy7kN-s17Mpmq7JScA&s=09 💎 تلگرام: t.me/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_ir?utm_medium=copy_link
نفس آزادی کلیدی بود که مفهوم مبارزه را بر روی انسان اروپایی گشود زیرا بر اساس آن هر انسانی حق دارد بی آنکه چیزی آزادی‌اش را محدود سازد حرکت نماید تنها چیزی که آزادی فرد را محدود می‌کند شخص دیگریست که همچون یک محدود کننده در طرف مقابل ایستاده است. بنابراین هر فردی با وجود خود، آزادی دیگری را نفی می‌نماید به این ترتیب اندیشه مبارزه در ذهن انسان اروپایی پدیدار گشت، اندیشه کشمکش خود را در افکار علمی و فلسفی به صورت «تنازع بقا» به عنوان یک قانون طبیعی در میان موجودات زنده یا مبارزه‌ای گریز ناپذیر در میان طبقات درون جامعه نمایان ساخت. (۸) (۲۲) 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic 🔷 توییتر: https://twitter.com/jarapublic?t=y02pJy7kN-s17Mpmq7JScA&s=09 💎 تلگرام: t.me/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_ir?utm_medium=copy_link
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 تبیین اهمیت انجام تکلیف در راه خدا ✏️ رهبر انقلاب: در منزل «ازید» که چهار نفر به حضرت ملحق شدند، بیان دیگری از امام حسین علیه‌السلام هست. حضرت فرمود: «اما واللَّه انّی لأرجو ان یکون خیراً ما اراد اللَّه بنا؛ قتلنا او ظفرنا». فرمود: من امیدم این است که خدای متعال، آن چیزی که برای ما در نظر گرفته است، خیر ماست؛ چه کشته بشویم، چه به پیروزی برسیم. فرقی نمیکند؛ ما داریم تکلیفمان را انجام میدهیم. ۱۳۷۴/۰۳/۱۹ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی به همت وزارت امور اقتصادی و دارایی 🗂 ثبت‌نام در سایت sahwa.ir 🗓 مهلت ثبت‌نام تا ۳۱ تیر ✨مدرســــــه‌تابســـــتانه‌اقتصــــــــاداســـلامـــی✨ 🆔 @HSIE1402
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شب سوم همه‌جا بوی جگر سوخته میاد مرثیه‌خوانی دیشب سیدمهدی حسینی @Farsna
با سلام 🔰 عملیات صد و پنجاه و هشتم جارا 🔰 💠 تاریخ عملیات: ۲مرداد ۴۰۲ دوشنبه ساعت 21:30 تا 21:30 روز بعد 💠 موضوع: ✅ حمایت از تثبیت نرخ ارز 💢 هشتگ: 💠 محور ها: _ اقتصاد ایران همواره و به خصوص در سال‌های اخیر در معرض بی‌ثباتی‌های متعددی از قبیل رکود، تورم، بیکاری، بحران بدهی و ...قرار گرفته است. _ در این بین شکل‌گیری بحران‌های ارزی پی در پی در اقتصاد ایران سبب شده است تا بی‌ثباتی نرخ ارز به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل بی‌ثباتی اقتصاد شناخته می‌شود. _تثبیت اقتصادی لازمه اجرای سیاست‌های اصلاحی است. رسالت بانک مرکزی به عنوان بزرگترین نهاد پولی و ارزی کشور ایجاب می‌کند که در نقش یک سیاستگذار، به منظور کنترل نوسانات و بازگشت ثبات به اقتصاد، مداخله و اقدامات لازم را انجام دهد. _کمیسیون اقتصادی مجلس در حال فشار به بانک مرکزی برای عقب‌نشینی از سیاست تثبیت قیمت ارز است و این تکرار ماجرای حذف ارز ترجیحی و از بین رفتن معیشت مردم است. _تجربه نشان داده که همواره بعد از یک شوک ارزی با شوک تورمی مواجه هستیم. _ در صورت بی تدبیری در تثبیت نرخ ارز، در سالی که رهبری مهم ترین وظیفه دولت را مهار تورم دانسته‌اند با افزایش تورم،معیشت مردم با سختی مواجه خواهد شد. _ اگر جلوی افزایش نرخ ارز گرفته نشود، دوباره جهش قیمت خواهیم داشت و دوباره دولت باید ارز ترجیحی را حذف کند، این مسئله به این شکل، حد پایانی ندارد. _ ارز ترجیحی آرد و نهاده‌های دامی و بسیاری از کالاهای ضروری مردم را به بهانه قاچاق و سواستفاده واردکنندگان حذف کردند و تورم وحشتناکی به مردم تحمیل شد. _تجربه کشورهای موفق مانند ژاپن در حوزه اقتصاد نشان میدهد که با تثبیت نرخ ارز به دوران طلایی خود رسیده اند. _ بی‌ثباتی در متغیر‌های کلان اقتصادی ایران موجب می‌شود تا ریسک و نااطمینانی فعالیت‌های اقتصادی افزایش یابد. _ایجاد محیطی با ثبات و پیش‌بینی‌پذیر یکی از مهمترین محور‌های تقویت سمت عرضه اقتصاد کشور خواهد بود. _ از مهمترین اقدامات بانک مرکزی برای تعدیل انتظارات منفی در بازار ارز و غلبه بر ترس و نگرانی‌های به وجود آمده در جامعه، می‌توان به تامین ارز مورد نیاز جهت واردات کالای اساسی در بستر سامانه نیما با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان به ازای هر دلار آمریکا اشاره کرد. _در شرایط نرخ تورمی بالا و بی ثباتی اقتصادی و دریک کلام جنگ تحمیلی اقتصادی در کوتاه مدت مراقبت از نرخ ارز باید در اولویت نخست سیاستگذار باشد . _ثبات نرخ ارز قطعا اثرات غیر تورمی خواهد داشت و موجب حفظ ظرفیت های تولیدی می شود. _اگر دوستان نیاز به توییت آماده داشتند به آیدی 🆔 @Mgharibshahi در ایتا پیام بدهند . 🔸🔸عملیات هم زمان در پیام رسان ویراستی انجام میشود. 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_irutm_medium=copy_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تجربه تثبیت نرخ ارز در دهه ۶۰ ✅ مجید قاسمی، رییس بانک مرکزی در دهه شصت که سیاست تثبیت نرخ ارز را اجرا کرد، از لزوم اجرای مجدد آن سیاست می‌گوید و به نقد سیاست شناورسازی نرخ ارز در دولت هاشمی و خاتمی می‌پردازد. ادمین برای عضویت در گروه توییتری جارا یا انتقاد @kazima007 🌺 با تشکر از مشارکت بسیار خوب دوستان 🌺 🔰 پایان عملیات صد و پنجاه و هشتم جارا رو اعلام میکنیم انشالله خدا از همه شما قبول بفرماید 🙏 پیشنهاد برای عملیات بعدی ارائه بفرمایید🧐🤔 أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ... 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic 🔷 توییتر: https://twitter.com/jarapublic?t=y02pJy7kN-s17Mpmq7JScA&s=09 💎 تلگرام: t.me/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_ir?utm_medium=copy_link
خلق و خوی انسان شرقی پرورش یافته رسالت‌های آسمانی و تحت تربیت اسلام است. بالطبع انسان شرقی قبل از نگریستن به زمین به آسمان می‌نگرد و تحت تاثیر عالم غیب است. این دلدادگی عمیق به جهان ناپیدا در ساختار روحی مسلمانان از نیروی فریبندگی ماده و قابلیت انگیزش آن نسبت به انسان مسلمان می‌کاهد. ایمان به غیب، انسان جهان اسلامی را از احساس آزادی شخصی و آزادی اخلاقی بدان گونه که انسان اروپایی احساس می‌کند دور می‌نماید. ارتباط انسانِ جهان اسلامی در طول تاریخ با یک رسالت جهانی گشوده بر جامعه بشری، احساس جهانی بودن و ارتباط با مردم را در روح او راسخ می‌کند. از این خلق و خوی انسانِ‌جهان اسلامی میتوان در برنامه اقتصادی درون جهان اسلام بهره جست و اقتصاد را در قالبی قرار داد که با آن خلق و خو هماهنگ باشد تا به صورت نیرویی برانگیزنده و جنبش آفرین درآید. همانگونه که خلق و خوی اروپایی به دلیل هماهنگی با شیوه‌های اقتصادی اروپای نوین عامل بزرگی در موفقیت شیوه‌های مزبور بود. (۹) (۲۳) 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic 🔷 توییتر: https://twitter.com/jarapublic?t=y02pJy7kN-s17Mpmq7JScA&s=09 💎 تلگرام: t.me/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_ir?utm_medium=copy_link
اَلسَّلٰامُ عَلَیْکَ یٰا اَبٰا عَبْدِاللهِ ، وَعَلَى الْاَرْوٰاحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنٰائِکَ ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهٰارُ ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیٰارَتِکُمْ ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ ، وَعَلٰى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ، وَعَلىٰ اَوْلادِ الْحُسَیْنِ ، وَعَلىٰ اَصْحٰابِ الْحُسَیْن ◼️ ◾️◾️◾️
هدایت شده از 🕯 جهاد تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضد انقلاب شدن افراد انقلابی که فهم دینی ندارند در بیانات رهبری ✅ به کانال بپیوندید: 🕯https://eitaa.com/jahadtabini
با سلام 🔰 عملیات صد و پنجاه و نهم جارا 🔰 💠 تاریخ عملیات: ۹مرداد ۴۰۲ دوشنبه ساعت 21:30 تا 21:30 روز بعد 💠 موضوع: ✅ نه به ایجاد و گسترش فروشگاه‌های بزرگ 💢 هشتگ: 💠 محور ها: _ در چند سال اخیر شاهد ایجاد و گسترش فروشگاه های بزرگ یا هایپرمارکت ها هستیم که ضربه جدی به مشاغل کوچک و خرد وارد کرده است. _مجموعه ویژگی‌های این فروشگاه ها مزیت رقابتی مستحکمی را برای آنها به وجود آورده است که کسب و کارهای سنتی قابلیت رقابت با آن را ندارند. _مزیت رقابتی این فروشگاه ها ارائه محصولات و برندهای برتر بازار در یک جا و با تخفیف و قیمت پائین تر از قیمت اصلی محصولات است که باعث شده مردم به خرید از این مجموعه‌ها رغبت پیدا کنند. _در این فروشگاه های بزرگ، با تنوع زیادی، هر چیزی در دسترس میباشد ولی این فروشگاه ها، سود و صرف اقتصادی این کسب و کار را به جیب یک نفر می‌برد. _گسترش فروشگاه‌های بزرگ یعنی تمرکز ثروت و قربانی شدن خرده فروش‌ها و کسب و کارهای کوچک! _فعالان اقتصادی باید زمینه های پیوند فناوری با کسب و کارشان را فراهم کنند و همگام با پیشرفت تکنولوژی در مسیر توسعه بنگاه اقتصادی شان گام بردارند زیرا در آینده نه چندان دور شاهد نابودی بسیاری از مشاغل فعلی خواهیم بود. _ با زوال مشاغل سنتی بسیاری از فرصت های شغلی و زمینه های اشتغال برای متقاضیان کار به ویژه جوانان جویای کار از بین می رود. _با راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای یک شغل ایجاد می‌شود در صورتی که ۲۰۰ شغل دیگر از بین می‌رود. _در کنار توسعه متوازن و سنجیده حرفه و مشاغل مدرن و واحدهای خدماتی چند منظوره و زنجیره ای ضرورت دارد که به حفظ، احیاء و توسعه برخی از مشاغل سنتی و بومی که ریشه در آئین ها و سنت های کشور دارد، توجه شود. _مهم ترین چیزی که در زمینه رونق مشاغل سنتی در هر شهر و استان می توان به آن تکیه کرد استفاده افراد از وسایل موجود در محیط اطراف است که نیاز به سرمایه های کلان ندارد. _اگر دوستان نیاز به توییت آماده داشتند به آیدی 🆔 @Mgharibshahi در ایتا پیام بدهند . 🔸🔸عملیات هم زمان در پیام رسان ویراستی انجام میشود. 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_irutm_medium=copy_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰استاد رائفی و مخالفت با فروشگاه های زنجیره ای.... ادمین برای عضویت در گروه توییتری جارا یا انتقاد @kazima007 🌺 با تشکر از مشارکت بسیار خوب دوستان 🌺 🔰 پایان عملیات صد و پنجاه و نهم جارا رو اعلام میکنیم انشالله خدا از همه شما قبول بفرماید 🙏 پیشنهاد برای عملیات بعدی ارائه بفرمایید🧐🤔 أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ... 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic 🔷 توییتر: https://twitter.com/jarapublic?t=y02pJy7kN-s17Mpmq7JScA&s=09 💎 تلگرام: t.me/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_ir?utm_medium=copy_link
هدایت شده از مرکز آموزش مجازی
با سلام یک اندیشکده متخصص در امور اقتصادی، استخدام می کند. *کارشناس اقتصاد و هوش مصنوعی* ✔️ درک عمیق از مفاهیم اقتصادی ✔️ درک اولیه مفاهیم هوش مصنوعی و علاقمند به یادگیری مفاهیم این حوزه ✔️ حداقل فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد ✔️ مدارک دانشگاهی مرتبط و تحصیل در دانشگاه های معتبر علاقمندان لطفا رزومه خود را در پیامرسان بله به شناسه @mahdireza_borna ارسال فرمایند.
احساس اجتماعی و پیوند داشتن با اجتماع میتواند در کنار آنچه گفته شد، در بسیج توانایی‌های امت اسلامی در مبارزه بر ضد عقب ماندگی سهیم گردد؛ به شرط آنکه مبارزه دارای شعاری هماهنگ با آن احساس گردد. در اینجا اهمیت اقتصاد اسلامی به عنوان یک شیوه اقتصادی آشکار می‌گردد؛ شیوه‌ای که قادر است از خلق و خوی انسان جهان اسلامی بهره جوید و آن را به نیروی بزرگ حرکت آفرین و سازنده در فرایند رشد و عاملی مهم در توفیق یک برنامه درست برای زندگی اقتصادی تبدیل نماید. این نکته را باید افزود که انتخاب اسلام به عنوان اساس نظم فراگیر این امکان را فراهم می‌سازد که سراسر زندگی خود را چه از نظر روحی و چه از جنبه اجتماعی بر یک پایه استوار کنیم زیرا اسلام هر دو جنبه را در بر می‌گیرد. (۱۰) (۲۴) 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic 🔷 توییتر: https://twitter.com/jarapublic?t=y02pJy7kN-s17Mpmq7JScA&s=09 💎 تلگرام: t.me/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_ir?utm_medium=copy_link
*علم،مکتب و نظام اقتصادی* استاد شهید در مقدمه کتاب در بحث تفاوت علم اقتصاد و مکتب اقتصادی میفرمایند: هنگامی که می‌خواهیم مفهوم دقیق اقتصاد اسلامی را تعریف کنیم باید میان علم اقتصاد و مکتب اقتصادی فرق بگذاریم. *علم اقتصاد* علمی است که به تفسیر زندگی اقتصادی و رویدادها و پدیده‌های آن می‌پردازد و رابطه میان این رویدادها و پدیده‌ها را با علت‌ها و عوامل کلی حاکم بر آن کشف می‌کند. اما *مکتب اقتصادی* یک جامعه، شیوه‌ای است که آن جامعه ترجیح می‌دهد که در زندگی اقتصادی خویش و حل مشکلات عملی خود از آن پیروی نماید. بنابراین نمی‌توان جامعه‌ای را بدون مکتب اقتصادی تصور کرد. همچنین منظور از اقتصاد اسلامی، *نظام اقتصادی* اسلام است که در آن شیوه اسلام در ساماندهی زندگی اقتصادی بر اساس پشتوانه فکری این نظام تجسم می‌یابد. پس منظور ما از اقتصاد اسلامی نظام اقتصادی اسلام است که باید در چارچوب کاملش (اخلاقی،اندیشه‌های عملی و تاریخی در قلمرو اقتصاد) به آن نگریسته شود. (۱۱) (۲۵) 🔰 جارا در سایر پیام رسان ها: ✴️ ایتا: eitaa.com/jarapublic 💠 بله: https://ble.ir/jarapublic 🔷 توییتر: https://twitter.com/jarapublic?t=y02pJy7kN-s17Mpmq7JScA&s=09 💎 تلگرام: t.me/jarapublic ⭕️ اینستاگرام: https://instagram.com/jara_ir?utm_medium=copy_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با مطرح شدن بحث حذف ارز 28500، این فیلم که بهمن ماه 1400 در مورد حذف ارز 4200 ضبط شده بود را مجدداً بازنشر می کنم. لطفاً با دقت بینید و بدانید که این چرخه تا اقتصاد را به فروپاشی نکشاند، متوقف نخواهد شد. https://eitaa.com/DrRezaGholami