هدایت شده از جهش ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 داگلاس مکگرگور، سرهنگ بازنشسته مشهور ارتش آمریکا مدعی شد که به اطلاعاتی محرمانه دست یافته که مطابق آن، نیروهای حوثی یمن در یک کمین موفق ۷۰ سرباز اسرائیلی و آمریکایی که قصد ورود به یمن را داشتند را کشتهاند!
#یمن
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran
هدایت شده از نیمه پنهان غرب
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انبار باروت؛ اوضاع وخیم شهروندان انگلیسی از زبان فعال سرشناس رسانهای
🔶️ اندرو تیت، بوکسور و فعال رسانهای سرشناس در انگلیس:
🔺️همه در تقلا برای پرداخت قبوض خود هستند، قیمت انرژی و تورم به بالاترین حد خود رسیده، ما میلیاردها دلار به اوکراین میفرستیم، مردم دیگر در خیابانها احساس امنیت نمیکنند و پلیس برای اکثر جنایات حاضر نمیشود.
🔴 #نیمه_پنهان_غرب 👇
https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
هدایت شده از العبد آیت الله بهجت (ره)
11.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نامش را نشنیدهاید ولی یکی از بزرگترین حجتهای تشیع را نوشت!
✳️ @bahjat_alabd
هدایت شده از فلسفه نظری
11.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#معماری_ایرانی_اسلامی
آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد...
🔻فی الجمله از زیبایی آفاق و هنر و حُسن وجمال نهفته در میراث ملی_دینی ماست، اما در پی یافتن این امور به دست اجنبی نگاه کرده و با تحقیر خود بر طبل تقلید میکوبیم...
⌜@falsafeh_nazari⌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دانشمندان آمریکایی دریافتند که سینه زدن جمعی و گروهی، استرس و اضطراب را از بین میبرد و در کنسرت جاز، سینه زنی راه انداختند!
⭕️ ما شیعیان اگر سینه بزنیم میشیم عقب مونده، ولی اروپاییها سینه بزنن میشن متمدن 😏
@maryam_alavi
༅🍃🌸🍃༅
هدایت شده از خبرگزاری فارس
9.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 شبکه پیچیده پروژه نفوذ درحوزه جمعیت و فرزندآوری
🔶 وقتی آنقدر موضوع جلوگیری از برنامه های مرتبط با افزایش فرزندآوری برایشان مهم است که در وزارتخانه ها و مراکز مهم تا سطوح بالا نفوذ میکنند....
❗️ این زن دستگیر شد اما هنوز نفوذی ها هستند....
⭕️ باور کنیم برای دشمن موضوع جمعیت ایران از انرژی هسته ای،مهم تر است!!!!
هدایت شده از بیداری طلاب
20.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻اذان اعتراضی و انتقادی یوسف یاسین؛ امریکایی عرب تبار مورد توجه کاربران عرب زبان در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.
🔻پ ن: روشن است که ما دستکاری اذان برای انتقاد را مطلقا تایید نمیکنیم.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
هدایت شده از پونز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ ماجرای کلاغها و پرچم اسرائیل معمایی است که روزی حل میشود
📌 @ponezs
هدایت شده از بیداری طلاب
حالا که فرمایشات استاد فیاضی منتشر شده چند نکته عرض میکنم:
۱) رویه جناب استاد، تبری شدید نسبت به غرب و غربگراست و بر این مساله دلیل و برهان دارند. چنین نیست که از روی تعصب یا لجبازی برائت بجویند
۲) از گذشته به ایشان گفته میشد تبری علنی موجب مفاسدی است و ایشان هم اخیرا پذیرفته بودند ولی این شیطنتها و خیانتها در امانت مجالس به این انتشار کمک کرد.
۳) من مدتها شاگردی ایشان را کردم و خوب میدانم ایشان همواره مبتنی بر مبانی سخن میگویند نه بر اساس عصبانی شدم یه چیزی گفتم و امثال آن.
خوب است منتقدین ایشان مبانی را نقد کنند نه آن که هو کنند و سخنان درشت نصیب ایشان کنند.
۴) اگر مدائحی که شریعتی نسبت به خلفا دارد منتشر شود و اگر عموم مومنین بدانند دینداری پوپری که خاتمی و سروش ترویج میکردند یعنی چه؟ مواضع سادهتری از جناب استاد نخواهند گرفت.
@Mousavi_Fard
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
هدایت شده از استاد مهدوی ارفع
.
🖌 آقای پزشکیان، اخطار می دهیم!
جناب پزشکیان❗️
انتخاب آقای ظریف با سوابق فردی و خانوادگی مورد مناقشه و دیدگاه های غربگرایانه غیرقابل کتمان، انتخاب معاون اجرایی حامی اغتشاشگران ۱۴۰۱ و اینک در یک اقدام بسیار خطرناک انتخاب جلال جلالی زاده به عنوان معاون امور اقوام و مذاهب ما را در توجیه رفتارهای رییس جمهور منتخب، به دست انداز می اندازد.
جلالی زاده که تنها عضو اهل سنت شورای مرکزی حزب منحله مشارکت اسلامی است در ۱۶ خرداد ۱۳۸۴ در آق قلعه گرگان به بهانه دفاع از کاندیدای مورد حمایت خود سخنرانی می کند و به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به یک سال حبس تعزیری محکوم می شود.
آقای پزشکیان❗️
کافی است فقط ۵ دقیقه وقت بگذارید و به کانال تلگرامی جلالی زاده سری بزنید تا ببینید دیدگاه های افراطی و تفرقه آمیز ایشان و حرف های تند او هیچ تناسبی با سوگندی که در مراسم تحلیف ۹ مرداد خوردید ندارد.
در یک نمونه او از قاضی محمد تجزیه طلب که به دستور استالین،جمهوری مهاباد را با تجزیه بخشی از خاک ایران ایجاد کرده بود، تمجید کرده و از وی به عنوان مدافع حقوق ملت کورد یاد می کند ، جلالی زاده هم چنین از ابن تیمیه پدر فکری وهابیت و سلفی گرایی و مقتدای جریان های تندروی سلفی .... به عنوان عالم مجاهد بزرگ یاد کرده است.
یقینا غیور مردان کرد و برادران اهل سنت اجازه سوءاستفاده از نژاد و مذهب شان را به منادیان تفرقه و تجزیه ایران عزیز نخواهند داد.
آقای رئیس جمهور
اگر از جریان انتصابات دولت خود بی خبرید وای بر شما و اگر بااطلاع شما این انتصاب ها انجام می شود پس وای بر ما .
#مهدوی_ارفع
🆔@mahdavi_arfae
.
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻دینشناسیِ دینستیزانۀ شریعتی:
ماتریالیسمِ دیالکتیک در دامان اسلام
🖊مهدی جمشیدی
۱. من در سالهای اخیر، پژوهشی را با عنوان «استاد مطهری و چپهای ایرانی» نگاشتهام که در قالب کتاب، منتشر خواهد شد. در فصلی از این کتاب، به ماجرای تقابل و تعارض استاد مطهری با علی شریعتی پرداختهام و بهگمانم، تمام یا اغلب مواضع استاد مطهری را دربارۀ شریعتی در آن آوردهام. پیش از این هم به سبب مناقشهها و مباحثههایی که وجود داشت، این مسأله را از نظر بسیاری از بزرگان و اصحاب معرفت، مطالعه و دربارۀ آنها تأمّل کردهام. به جز این، در دورۀ کوتاهی از حیات فکریام نیز اندک تمایلی به نوشتههای شریعتی داشتهام و آنها را با دقت مطالعه کردهام.
۲. استاد مطهری، چندی پس از آنکه شریعتی را به حسینیۀ ارشاد دعوت میکند، بهتدریج درمییابد که تفکّر شریعتی، آغشتۀ به «ماتریالیسمِ دیالکتیک» است و او در حقیقت، سرباز همان دشمنی است که مطهری برای مبارزه با آن، شریعتی را به حسینیه فراخوانده است. از سوی دیگر، مطهری درمییابد که شریعتی، انحرافها و التقاطها و کجاندیشیهایش را پذیرا نیست و میخواهد به مسیر خویش ادامه بدهد. شریعتی که اینک، قدرت اجتماعی یافته و مخاطبانش حتی از مطهری نیز فزونی گرفتهاند، دیگر حاضر نیست دینفهمیِ خود را ذیل نظارت مطهری، تعریف کند. از جمله دلایل اصلیِ کنارهگیری مطهری از حسینیۀ ارشاد، همین خطی بود که شریعتی در پیش گرفت؛ چیزی که «مارکسیسمِ اسلامی» خوانده میشد. طرح شریعتی، «پروتستانتیسم اسلامی» بود و نه «بازگشت به خویشتن اسلامی»، و مطهری، این حقیقت را فهمیده بود و نمیتوانست نسبت به آن بیتفاوت باشد.
۳. مطهری در حاشیۀ کتابهای شریعتی، نکتههای انتقادی و چالشیای نگاشته که در سالهای اخیر، سه جلد از آنها منتشر شدهاند. این مواضع، «صریح» و «گزنده»اند؛ چنانکه در آنها، مطهری هم از آفات اخلاقی شریعتی میگوید و هم از آفات اعتقادی او. در بخش فکری، مطهری بارها تصریح میکند که گفتههای شریعتی، دربردارندۀ «انکار دین» است و با «ضروریّات دین»، نمیخواند. مطهری تأکید میکند که شریعتی، «نگاه ابزاری» به دین دارد و برای وی، دین و غیردین، همعرض هستند. به دلیل فشارهای اجتماعی که حامیان متعصّب شریعتی ایجاد کرده بودند، مطهری هرگز نمیتوانست این مواضع را عیان کند، اما خوشبختانه این یادداشتهای شخصی، به جا مانده و امروز میتوان بهروشنی فهمید که مطهری، وی را فردی التقاطی میدانسته که از مرزهای قطعیّات دین، عبور کرده بود. اگر نامۀ محرمانۀ مطهری به امام خمینی را نیز به این مواضع اندرونی وی اضافه کنیم، داستان بسی غمانگیزتر نیز میشود؛ آن نامۀ تند و صریح، تفکّر شریعتی را یک بحران بزرگ و انحطاط جدّی نشان داد که بلای جان دین و تفکّر دینی در ایران شده است.
۴. بهنظرم تنها کسیکه نقدهایش به شریعتی در آن دورۀ تاریخی، در پوسته و ظاهر متوقف نمانده بود و همانند مطهری، عمق و اتقان معرفتی داشت، استاد مصباح بود. وی بهصورتی عجیب، موضعی مطابق مطهری داشت و هر دو، یک سخن را میگفتند. دیگران، یا چنین درکی نداشتند و انحراف و التقاط را تشخیص نمیدادند، و یا حسّاسیّت چندانی نداشتند و ستیز با التقاط، دغدغۀ اصلیشان نبود. خصوصیّت «التقاطستیزی»، یکی از وجوه اشتراک مطهری و مصباح بود؛ با اینکه این دو، آمدوشد چندانی با یکدیگر نداشتند. به یاد دارم که یکبار از استاد مصباح پرسیدم که شما ارتباط جدّی و مستمر با استاد مطهری داشتید؟ ایشان با همان تواضع همیشگی پاسخ دادند که: من در آن زمان، بچه بودم و با ایشان، فاصلۀ فراوان داشتم. کسانیکه امروز، استاد مصباح را به دلیل مخالفت با شریعتی ملامت میکنند، نمیگویند که موضع مطهری، تندتر از او بود.
۵. اگر شریعتی در دهۀ پنجاه، یکی از پرچمداران التقاط «اسلام» و «مارکسیسم» بود و بدینجهت، تباهی و ضلالت آفرید و نقش منفی و مخرّب ایفا کرد، در دهۀ هفتاد و هشتاد که مارکسیسم از سکه افتاده بود و لیبرالیسم در جامعۀ ایران، غوغا انگیخته بود، التقاط «اسلام» با «لیبرالیسم»، رونق یافته بود. این التقاط، سه لایۀ موازی و فزاینده داشت: عبدالکریم سروش در حلقۀ کیان، مسیر «لیبرالیسم معرفتی» را در پیش گرفت و به قبض و بسط معرفت دینی و نسبیّت فهم دینی و پوپریسم رسید؛ اکبر هاشمیرفسنجانی در دولت سازندگی، مسیر «لیبرالیسم اقتصادی» را انتخاب کرد و به تعدیل اقتصادی و اقتصاد آزاد و اشرافیّت و تکنوکراتیسم و ثروتهای بادآورده رسید؛ محمد خاتمی نیز در دولت اصلاحات، مسیر «لیبرالیسم سیاسی» را پیمود و به دموکراتیزاسیون و تساهلوتسامح و اباحهگری و سکولاریسم رسید. برداشت من این است که تعبیر «واگراییهای دهۀ هفتاد» که آیتالله خامنهای به کار برده است، اشارۀ هوشمندانه به همین خطِ التقاطیِ سهلایه است.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60