eitaa logo
جرس
391 دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
8.7هزار ویدیو
77 فایل
📌 کانال جرس گلچینی از اخبار و مطالب...! ✍️ تفاوت محتوا به خاطر تعدد ادمین است
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی‌مغزی و دروغ‌گویی تو ذات این جماعته، جوری روی یه دروغ تحلیل می‌کنه که خودشم باورش شده! جهت اطلاع: چه در شرع، چه در قانون همچنین چیزی نداریم 🌐 با خبر از همه‌جا در «خبردار» ⇩⇩ 🆔 @khabardar_ir https://eitaa.com/joinchat/501284925C42aa98de8f
🔴 برای آنکه تزویر دشمن خنثی شود در برخورد با بدحجابی، مکانیزم هایی مشابه گشت ارشاد با روندها و کارکردهای متفاوت و متنوع باید ایجاد شود. 🔴🔴🔴این مطالبه، خط قرمز ماست🔴🔴🔴 آنچه امروز با آن روبرو هستیم پروژه ای پیچیده و برنامه ریزی شده است که برخورد و مقابله با آن نیز نیازمند فکر و برنامه ریزی است. اگر امروز از پیشنهاد دادن و مطالبه کردن خودداری کنیم هر روز باید منتظر خرد شدن استخوان های آمران به معروف در کوچه ها و خیابان ها باشیم و تا بیاییم چشم به هم بزنیم شهر را باد روسری ها می برد. ✅ به یاد خون شهدایی که رفتند تا ایران سوریه نشود ✅ به یاد شهدای مدافع امنیت ✅ به یاد چادرهای از سر کشیده ✅ به یاد ظلمهای بی پایان رسانه های بی وجود غربی و عربی ✅ به یاد فرهنگ غنی ایرانی ✅ و به خاطر پیشنهاد دهید و منتشر کنید و کمپین بزنید. مدد از جمله پیشنهادات برای تکمیل ماموریت گشت ارشاد و برخورد با هنجار شکنی سیستماتیک موارد زیر است. 🔴 ایجاد پرونده حقوقی ضد فرهنگی و جلوگیری از استخدام در نهاد های مهم و تربیتی مثل معلمی یا استادی دانشگاه و رسانه های رسمی مثل روزنامه یا خبرگزاری و جلوگیری از خروج آنها از کشور برای مدتی مشخص تا از این رفتارها برای مهاجرت سیاسی سو استفاده نکنند. 🔴 درجه بندی جرم ها و محدودیت ها، به طور مثال کسی که کشف حجاب کرده معلم و استاد نشود و کسی که اغتشاش کرده (محاربه و یا آتش افروزی و...) در هیچ نهاد دولتی استخدام نشود و... 🔴 مکانیزم احضار به مراجع قانونی: فرد با فیلم یا عکس شناسایی شده و به مراجع قانونی احضار شود و محکومیت هایی را پشت سر بگذارد که این محکومیت ها به اندازه کافی بازدارنده باشند، به طور مثال انجام امور عام المنفعه، مثل نظافت معابر یا کمک به ساخت و ساز و... و یا گذراندن دوره های ۴۰ یا ۵۰ جلسه ای مشاوره(درمان اختلالات شخصیت آنها، مثل ضد اجتماعی، نارسیست، مرزی و...) و دوره های آموزشی ارائه گواهی و تایید مشاور یا نمره قبولی در امتحان و دیگر مکانیزم هایی که میتوانند مکمل گشت ارشاد باشند.
🔺استارت آپ های نان به نرخ روز خور، هنوز عزادار شهدای نشده اند! ▫️به آنها یاد داده اند مشتری مدار باشند و حتی مهسا امینی ها را هم برای افزایش راندمان کاری خود مصرف کنند؛ وقتی محکوم کردن جنایت در شاهچراغ برایشان آورده اقتصادی ندارد، صندوقدارانی ساکت می شوند... 🔹 در میانه این ماجرا، چقدر جای خالی طلاب و دانشجویان انقلابی پیشرو در دنیای "استارت آپ های فراگیر" به چشم می آید! ⬅️ جذابیت های استارت آپی حوزه و حل معضل اشتغال طلاب ✔️ را بدون پارازیت بشنوید 👇 eitaa.com/joinchat/1467023382C72b81b3b57
18.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مسألۀ بنیادی چیست؟ ۱- گفتۀ علامه مصباح، به‌طور کامل بر «وضعِ امروزِ جامعۀ ما» قابل‌انطباق است، امّا این سخنان در «سال هفتادونه» بیان شده است. این به آن معنی است که مشکل تحقّقِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، دست‌کم «بیش از بیست سال» ریشه دارد. ۲- از نظر ایشان، مسأله این است که به دلیل غلبۀ نوعی از «شرایط فرهنگی» و «جو اجتماعی»، حتّی «امکانِ» امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، از میان رفته است؛ یعنی نوعی «ساختار نگرشیِ متضاد» با این واجب شرعی، رواج یافته است که مانع «عمل مؤمنان» می‌شود. ۳- این «ساختار فکری»، دست‌کم سه ضلع دارد: «تساهل‌وتسامح»، «آزادی» و «حریم خصوصی». تبدیل‌شدنِ این «نظریه‌ها» به «فرهنگ»، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را «اماته» کرده است. ۴- این سه نظریه، «نظام دفاعِ فرهنگیِ جامعۀ اسلامی» را دچار اختلال کرده و به‌این‌ترتیب، جامعۀ اسلامی، امکان دفاع از ارزش‌های بنیادین خویش را از دست داده است؛ چنان‌که به ارزش‌هایش حمله می‌شود، امّا ناچار است که سکوت کند. ۵- ازاین‌جهت، باید در پی «احیا»ی آن باشیم؛ یعنی باید «زمینه‌های پیشینی» برای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فراهم کرد. به‌عبارت‌دیگر، باید این «سد شناختی» را در جامعه شکست و قبولاند که ما «حقّ» داریم از اسلام و انقلاب، دفاع کنیم. ۶- و البتّه شکستن این سدها و موانع، «هزینه» دارد، امّا نباید از «مخالفت‌ها» و «اعتراض‌ها» و «کارشکنی‌ها» هراسید و عقب نشست. 🖋 مهدی جمشیدی @sedgh_mahdijamshidi
🔻داستان برهنگی، فحاشی و خشونت: عاقبتِ نبرد معطوف به سبک زندگی 🖋 مهدی جمشیدی ۱- در مواردی پیش از این، در دورۀ دولت قبل، رهبر انقلاب در مواجهه با اعتراض‌های اجتماعی، هم «حقّ» را به معترضان می‌داد و هم آنها را «مردم» می‌انگاشت، ولی این بار: الف. اصل اتّفاق را به «غرب» نسبت داد و آن را «برنامه‌ریزی‌شده» و «غیرخودجوش» دانست. ب. نظام و نیروی انتظامی و بسیج را «مظلوم» معرفی کرد، نه مقصر. ج. خواصی را که بر آتش دمیده بودند، «ملامت» و دعوت به «جبران» کرد. د. معترضان را نه «مردم» یا حتّی «جوانان»، بلکه سه دستۀ «عاملان دشمن»، «همراهان با دشمن» و «هیجان‌زدگانِ غافل» قلمداد کرد. هـ . به ضرورت مواجهۀ «امنیّتی» و «قضائی» اشاره کرد، نه‌فقط مواجهۀ «فرهنگی». ز. اعتراض‌ها را «حاشیه‌ای» و «فرعی» دانست، نه مسألۀ «اصلی» و «اساسی». ۲- رهبر انقلاب، یک سال پیش دربارۀ «بازسازیِ انقلابی در ساختار فرهنگ و رسانه» سخن گفته بود، امّا چنان‌که از این تعبیر پیداست، هدف ایشان «عقب‌نشینی از ارزش‌ها» و «انتخاب رویکرد انفعالی» نبوده و نیست، بلکه ایشان می‌خواهد ساختارهای رسمی و غیررسمی، هرچه «بیشتر» و «جدّی‌تر» به خدمت «ارزش‌های انقلابی» گمارده شوند و بر «شتاب حرکتِ تکاملیِ انقلاب»، افزوده شود. این جهت‌گیری، به‌‎طور کامل در مقابل خواسته‌های ضدّارزشیِ جریان اغتشاش است. ۳- بنابراین، نظام جمهوری اسلامی از مسیر رفته، باز نخواهد گشت، بلکه کوشش می‌کند شرایط اجتماعی و ساختاری را برای «زندگیِ» معطوف به «کمال» و «سعادت» و «حقیقت»، و نه زندگیِ معطوف به «ولنگاری» و «لاابالی‌گری» و «اباحی‌گری» فراهم سازد. «آزادی» نیز در قالب «مردم‌سالاریِ دینی» و به‌خصوص در ساحت‌های پساانتخاباتی آن، معطوف به «افزودن بر نقش مردم» و «نقادی عمومی» و «اندیشه‌ورزی غیررسمی» خواهد بود، نه «کشف حجاب» و «برهنگی» و «اختلاط». ازاین‌رو، «زندگی» و «آزادی» در نگاهِ نظام جمهوری اسلامی، معنایی بسیار متفاوت از جریان اغتشاش دارد. ۴- و از آنجا که جریان اغتشاش در همراه‌سازی مردم با خویش ناکام ماند، نمی‌تواند تفسیر خود از «زندگی» و «آزادی» را بر نظام، تحمیل کند. زین پس، فضا برای روایت‌های ضدّارزشی و اخلاق‌ستیز و غرب‌گرا از زندگی و آزادی، «تنگ‌تر» و «منقبض‌تر» خواهد شد. «تهدید»های پدید آمده از سوی جریان اغتشاش، به یک «فرصتِ» تاریخی برای عبور از ولنگاریِ فرهنگی و منهدم‌کردن هسته‌های اشاعۀ سبک زندگیِ غربی تبدیل خواهد شد. جریان اغتشاش، تمام داشته‌هایش را صرف پیشروی فرهنگی کرد و برای آینده، هیچ ذخیره و اندوخته‌ای ندارد. «نمایش‌های وحشیانه» و «ظهوراتِ ضدّاخلاقیِ» جریان اغتشاش در این مدّت، حماقت‌بار بود و کار آن را تمام کرد. @sedgh_mahdijamshidi
17.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
احتمال شکل گیری فتنه جمل در زاهدان این مراسم 👆👆یادآور نشست طلحه و زبیر و گرفتن بیعت برای یکی از این دو و راه اندازی فتنه جمل است فتنه ای که در آن هزاران نفر از هر دوطرف کشته شدند و آتش افروزان جمل از جمله مدعیان خلافت یعنی طلحه و زبیر نیز کشته شدند و به آرزوی خلافت هم نرسیدند ومصداق کسانی شدندکه خسرالدنیا والاخره. امیرالمومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام در پایان فتنه جمل فرمودند فرمود انی فقعت عین الفتنه من چشم فتنه را در آوردم. 🔸همچنین این مراسم یادآور نشست ابوبکر بغدادی در عراق است که در مسجدی در شمال عراق خود را خلیفه المسلمین خواند و داعش را به راه انداخت. وی در این مدت جنگ های نیابتی شدیدی به راه انداخت میلیون ها مسلمان کشته و مجروح و آواره شدند و در نهایت امام خامنه ای عزیز با فرماندهی شهید سلیمانی چشم فتنه را از حدقه منطقه در آورد و آنها را به سزای اعمالشان رساند. 🔸بی تردید این گونه اقدامات ضد امنیتی در هیچ کجای جهان پذیرفته نیست. از این رو، به عبدالحمید توصیه میکنم از جنگ جمل و جنگ داعش عبرت بگیرد و استان را امنیتی نکند و گر نه وقتی جنگ آغاز شد تر و خشک باهم خواهند سوخت. و تو نیز به مقام خلافت نخواهی رسید و ممکن است همان گونه که یاران معاویه، طلحه را در جمل کشتند تو نیز از سوی کسانی که تحریک کننده شما هستند یعنی سعودی و امریکایی‌ها به همان سرنوشت مبتلا سازند و همانند طلحه و زبیر خسرالدنیا و الاخره شوید. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
هدایت شده از سُلَّمْ | کـاوه
♦️ محک شعور و شرف 🌐 Sollam.ir وبگاه سُلَّم 🔹 حادثۀ تروریستی شاهچراغ شیراز محک خوبی بود برای سنجش عیار عقل و شعور، و شرف و انصاف همۀ ما اعمّ از خواص، مسئولین، نخبگان و اقشار مختلف مردم. 🔸مردودین و رفوزه شدگان این عیار سنجی مهم، همان کم خردانِ بی مقداری بودند که در ماجرای فوت یک دختر مویه کنان گریبان چاک کردند اما در حادثۀ تروریستی شاهچراغ شیراز آنگونه که باید ظاهر نشدند!!! 👤 حسین کاوه ✍️ #️⃣ 🆔 Eitaa.com/joinchat/728039441C2e847df137