#ماه_محرم
▪️ #وهابی ها و علی الخصوص #ابن_تیمیه ، بشدت به #یزید علاقمند هستند! علمای اهل سنت پاسخ آنها را داده اند.
📝آلوسی میگوید:
بدلیل اوصاف بسیار زیاد از کارهای زشت و ارتکاب گناهان کبیره از سوی #یزید و کارهایی که با اهل مدینه و مکه کرد، پس در #لعن کردن او توقف نکن! تعدادی از علما به #کفر او معتقد بودند و تعداد زیادی از علما با صراحت او را لعن می کردند! از جمله ی آنها ابن الجوزی و ابو یعلی و..
📚روح المعانی ج ۲۶ ص۷۲
📝ابن حجر میگوید:
عده ی زیادی می گویند: او #کافر است؛ بدلیل گفته ی مشهور ابن الجوزی و و دیگران که گفته اند زمانی که #راس_الحسین را برای یزید آوردند، مردم شام را جمع کرد و با #چوب_خیزران ... ..و شعرهایی خواند که صراحتا دلالت بر کفر او میکنند.
📚صواعق المحرقه ج ۲ ص ۶۳۰
@jaryan_s
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🎥هدف شبکه های #وهابی و معاند از منع #عزاداری بر حضرت #سیدالشهداء علیه السلام
🎙 #استاد_طبسی
💥ببینید و انتشار دهید
@jaryan_s
🌀 طبق آیۀ قرآن، چند قطبیکردن جامعه یک روش فرعونی برای تسلط بر جامعه است
🌀 برای هردو گروه که دوقطبیِ «اصلاحطلب اصولگرا» را پذیرفتند متأسفم! چون به ضعیفشدن جامعه کمک کردند
🔻 #آخرین_آمادگی_برای_ظهور (ج۷)- ۲
🔹 قرآن دربارۀ مدیریت فرعونی توضیح میدهد و میفرماید «جَعَلَ أَهْلَها شِيَعاً» فرعون قومی را که میخواست بر آنها تسلط پیدا کند «چند قطبی» کرد! چند قطبیکردن جامعه یکی از رفتارهای فراعنه برای تسلط بر جامعه است.
🔹 برخی از سیاستمداران در جامعۀ ما اگر مقولهای مثل «دوقطبیکردن جامعه به اصلاحطلب و اصولگرا» نباشد اصلاً حیات سیاسی نخواهند داشت.
🔹 بنده برای هردو گروه که این دوقطبی را پذیرفتند کاملاً متأسفم! اگر کسی انقلابی بوده و به او گفتند «اصولگرا» حتماً اشتباه کرده که پذیرفته؛ چون به «شِیَعاً»شدنِ جامعه کمک کرده و این یعنی ضعیفشدن جامعه و امکان سلطه بر جامعه توسط فراعنه.
🔹 این دوقطبیسازی، از ابتدا یا دست افراد نادان بوده یا دست دشمنان دانا. صهیونیستها تمام دنیا را به این شیوه دارند اداره میکنند، یعنی جامعه را پاره پاره و قطببندی کرده و مردم را سر کار میگذارند که «یکدفعه به این طرف رأی بده، یکدفعه به آن طرف رأی بده!» جالب اینجاست که تهِ هر دو قطب هم خودشان هستند!
🔹 البته در جامعۀ ما نتوانستند این طرح را واقعاً خوب اجرا کنند و این طرح در جامعۀ ما، بهشدت گیج اجرا شده است. همین رئیسجمهور ما یک زمانی جزء رئوس جریان اصولگرایی بود و همیشه اسمش در لیستها بود ولی حالا آمده است اینطرف! یا آنیکی میرود آنطرف و...
🔹 چرا در کشور ما نمیتوانند این دوقطبیسازی را خوب اجرا کنند؟ چون اینجا یک جریان مدیریتی صحیح به نام «مدیریت ولایی» وجود دارد. اما وقتی ببینند بازیشان به نتیجه نمیرسد، یک دو قطبیِ دیگر درست میکنند. روزنامههای بیبیسیچی هم سعی میکنند همهچیز را دو قطبی کنند؛ همانطور که بیبیسیِ خبیث این کار را میکند!
🔹 بین مادر و نامادری اگر دعوا بشود، مادر از حق خودش میگذرد تا بچه سالم بماند، ولی اگر هردو طرفِ دعوا نامادری باشند چه؟ بچه شقّه میشود! این طرحی است که صهیونیستها دارند آمریکا و اروپا را با آن اداره میکنند؛ خُب چرا همین را در ایران اجرا نکنند؟! شما فکر میکنید سیاستمدارهای ما خیلی باهوش هستند که بازی نخورند!
🔹 ما به این بازیِ کثیف «اصولگرا اصلاحطلببازی» رسمیت دادهایم و این موجب خفقان روانی در جامعه شده است؛ چون هرکسی میخواهد حرفی بزند اول انگِ اصولگرا یا اصلاحطلب به او میزنند تا نگذارند آن طایفۀ مقابل، حرفش را بشنود. وقتی دو گروه به همدیگر ناسزا میگویند؛ نه جای اظهار نظر و گفتگو باقی میماند نه جای نقد علمی!
🔹 این خفقان موجب شده است در هر دو گروه، ضُعفای آنها بالا بیایند، چون میگویند: «این بالاخره آدمِ ما است و باید از او طرفداری کنیم و اِلا آبرویمان در خطر است!» مگر اینجا عصر جاهلیت است؟!
🔹 در تاریخ اسلام فقط یکبار پیامبر با امت خودش قهر کرد، آن هم زمانی بود که «عبداللهبناُبی» مردم مدینه را به دو قسمت کرد و بر شقاق مهاجر و انصار تأکید کرد. گفت «ما انصار باید علیه مهاجرین قیام کنیم، آنها ما را قبول ندارند و ما آنها را قبول نداریم!» وقتی این حرف به گوش پیغمبر(ص) رسید آنقدر غضبناک شد که یکروز با کسی حرف نزد. سورۀ منافقین هم در همین باره نازل شد.
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه امامصادق(ع)- ۹۸.۶.۱۵
@jaryan_s
⭕️ زیر درخت گلابی، گلابی نخور!
🔹 یکی از مردان نیک خدا نقل میکرد که در مسیری به باغی رسیدم که درخت گلابی داشت. در زیر این درخت، خواستم گلابی بخورم، به فکر رفتم که اگر کسی مرا در این حالت ببیند، میگوید فلانی از میوه مردم میخورد، پس از خوردن آن منصرف شدم.
🔸 امام علی میفرمایند: «كسى كه خود را در معرض اتهام و بدگمانى قرار دهد، نبايد آن كس را كه به او گمان بد برد، سرزنش كند.»
📚 ترجمه شرح نهج البلاغه ابن میثم، ج ۵، ص ۵۶۳
🔺 با توجه به مطالب گفته شده، باید در رفتارمان دقت عمل داشته باشیم، تا خدایی نکرده در جایگاه اتهام قرار نگیریم و مصداق آش نخورده و دهن سوخته نشویم. ما هم به عنوان یک مهدی یاور نباید جوری رفتار کنیم که مورد سوء ظن قرار بگیریم؛ زیرا این اتهام میتواند در راهی که انتخاب کرده ایم، سنگ اندازی کند.
#اخلاق_مهدوی ٣۶
@jaryan_s
🌺 #امام_حسین (ع) در عالم مکاشفه به یکی از علمای قم فرمودند:
🔴 «مهدی ما در عصر خودش مظلوم است، تا می توانید درباره ی مهدی(ع) سخن بگوییدو قلم فرسایی کنید، آن چه که درباره ی شخصیت این معصوم بگویید درباره ی همه ی معصومین(ع) گفته اید، چون حضرات معصومین همه در عصمت و ولایت و امامت یکی هستند و چون عصر، عصر حضرت مهدی(ع) است سزاوار است که درباره ی او مطالب گفته شود.
🌹و در خاتمه فرمودند:
🔵 باز تأکید می کنم درباره ی #مهدی ما زیاد سخن بگویید و بنویسید، مهدی ما مظلوم است، بیش از آنچه نوشته و گفته شده باید درباره اش نوشت و سخن گفت.
📚صحیفه مهدیه، ص ٨٣
@jaryan_s
7.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 مجموعه بیانات | #فرستادگان_حسین علیه السلام
🌷 حضرت آیتالله خامنهای: حضرت زینب سلام الله علیها شکست ظاهری را تبدیل کرد به پیروزی دائمی. ۱۳۸۹/۰۲/۰۱
زن، خانواده و سبک زندگی در نگاه رهبر انقلاب👇
🏴 @Khamenei_Reyhaneh
@jaryan_s
25.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید|
نقش خودت را بشناس!
❓ اگر در کربلا بودیم، یا در صفین کنار علی(ع) بودیم، چه میکردیم؟
✅ اکنون در مهمترین برهه تاریخ قرار داریم. امروز کربلاست؛ و امروز همان صفین است..
▪️ اگر در دو دهه آینده، اهل حق نتوانند موضع حق را از منظر انبیا، ائمه و قرآن تثبیت کنند، بار دیگر جنود شیطان همان بلا را بر سر اسلام خواهند آورد که در این چند هزار سال (از زمان آدم(ع) تا آغاز غیبت امام عصر(عج)) آوردند.
🔸برشی از جلسه ۶۰۱ کرسی طرحریزی کلبه کرامت:
▫️آبان ۹۴ - محرم ۱۴۳۷
📹 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/411
@jaryan_s
🔰 سقای آب و ادب به ادب شهره است یا به فرهنگ؟
❇️ احساس حضور او در محضر امام حسین(ع) که اوج آن، گاهِ ورود در شریعهی فرات و ننوشیدن آب است، جلوهای بیبدیل از #ادب و وفاداری حضرت اباالفضل العباس است. هر دو از یک پدر هستند و او نیز در جنگآوری و شجاعت و... هیچ کم ندارد، اما در محضر امام خود، شأن و جایگاه و منیتی برای خودش قائل نیست؛ مولایی سراسر ادب؛ و ادبِ مجسم.
✅ ادب، برخاسته از فطرت انسانی و موجب شکفتن انسان است. مفهومی ژرف و عظیمی که به تنهایی هر چهار مفهوم فرهنگ، تربیت، علم و اخلاق را در خود میگنجاند.
🔻تصور کنید چقدر محقر و نچسب و دور از ذهن خواهد بود اگر عباس بن علی(ع) را انسانی بافرهنگ بنامیم!
🔹 #فرهنگ، روح هر جامعه و تمدنیست؛ که میتواند خوب یا بد باشد. چه بسا فرهنگ تمدنی غرق در بیادبیست... چون زنا، لواط، شرب خمر و... که فرهنگِ غالب تمدن غرب است.
❇️ اما ادب در همان وهلهی نخست بر بیادبی خط بطلان میکشد... وجود نازنین پیامبر(ص) فرمودند: «اَدَّبَنی ربی فأحسَن تأدیبی» «رب من مرا به نیکوترین شکل تأدیب کرد.»
❇️ ادب انسان با حضور در محضر دیگری بروز مییابد. زمانی که شما در محضر کسی هستید، ادب حکم میکند کاری که برای او ناپسند است را انجام ندهید. حضور در هر جمعی، آداب خاص خودش را میطلبد. ادب حضور ما در محضر خدا که اتفاقاً دائمی و همیشگیست، چطور باید باشد؟
✅ اگر حضور خدا را درک کنیم، پس هر لحظه سعی میکنیم آن طور که او میپسندد، باشیم؛ و حدودِ حرام و حلالی که او معین کرده را درنظر داشته باشیم. مؤدب به آداب حضور در محضر خدا، میتواند ظرفیتهای فطری خودش را به حد اعلی برساند و شکوفا سازد.
📷 yon.ir/vWgUS
✴️ باادب بشویم و تمدنی مؤدب به آداب الهی بسازیم👍
#تمدن_عاشورایی
📚الهام گرفته از جلسه ۱۱۱ کرسی نظریهپردازی کلبه کرامت
با موضوع فلسفه «فرهنگ» و حکمت «ادب» (در اردیبهشت ۸۷ )
|ببینید:
💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/628
@jaryan_s
✍توییت
👤 #علیرضا_پورمسعود
💢اگر هالیوود شخصیتی واقعی مثل عباس بن علی داشت تمام دنیا را فتح می کرد
داستانی که عشق و عقلانیت را درهم آمیختهدو مغناطیسی را بوجود آورده که فطرت ها را به خود جذب می کند
عجیب نیست که امام زمان(عج) حضور خود در روضه ی عباس را تضمین کرده است
#قهرمان_من_عباس
#تاسوعا_حسینی
🌐https://twitter.com/A_poormasood/status/1170995724001140736?s=19
@jaryan_s
👤 استاد علی اکبر رائفی پور
🔸روضه امام حسین کلاس امام زمان شناسی است و به تو یاد می دهد چطور پای امام زمانت بایستی.
🔸چرا اینقدر حضرت عباس را دوست دارید؟ چون برادر امام حسین است؟ مگر برادرهای دیگرش نبودند؟ برای شهامتش؟ شهامت ایشان ویژه است اما اگر دقت کنید در روز عاشورا اصلا فرصت جنگ برای ایشان فراهم نشد و فقط رفت آب بیاورد. پس چرا انقدر ویژه شد؟
🔺چون او در برابر فرمان امام زمانش، سکوت مطلق و اطاعت محض است.
🔸در کربلا اگر بگردی کمتر کسی را پیدا میکنی که، مثل حضرت عباس حرف گوش کن باشد. آنها خوب هستند؛ ولی عباس نیستند. مثلا طرف آمده و می گوید: آقا وقت نماز است! مرد حسابی تو آمده ای وقت نماز را به امام زمان یادآوری می کنی؟ او خود معنای نماز است.
@jaryan_s