eitaa logo
روشنگری اسلامی
154 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
202 فایل
صادقانه،امانتدارانه ،صمیمانه،بدون پروپاگاندا،برپایه دانش دکترینولوژی(قاعدةالقواعد)دانش تبیین و تشریح قواعد ذاتی حاکم بر خلقت و طبیعت و قواعد ذاتی حاکم بر اعمال موجودات، به ویژه بشر است. تبیین اين قواعد برای جامعه‌سازی الزامی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
تعلیم یا تصنیع تربیت یا اصطناعت مساله این است.mp3
46.65M
استاد حسن عباسی 👈 موضوع: تعلیم یا تصنیع؟ تربیت یا اصطناعت ؟ مساله این است. 🔵به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی 📆 ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۴۰۰
15.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️درتعریف سازکارهای لیبرالی .... این فایل ویدئویی را ببینیم... ✳️در دانستن سبک تبلیغ لیبرالی(پروپاگاندا ).... این فایل ویدئویی را ببینیم... نیاز به توضیح ندارد ؛ ✅ چراکه خود صوت و تصویر گویاست.... ✅ 🔴لیبرالیسم ویروس وار بگونه ای در تار و پود علم و معرفت پیچیده که بعضی مؤمنین راهم گرفتار کرده و قوه فرقان(تمیزدادن حق ازباطل) را ازآنان سلب کرده.... بسیاری را می بینیم که دراین چاه ویل افتاده اند و دست و پا می زنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ملتی که به عدالت پایبند نباشد، زنده نمی‌ماند 🔸 شهید مطهری: هر ملتی که «اَشهَدُ اَن لَا اِلهَ اِلله» بگوید ولی به عدالت و «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْط» پایبند نباشد، بقاء نخواهد یافت و نابود می‌شود.
دوستان ..... ببینید و بشنوید چگونه انقلابی ها را می زنند و ...و....می کنند. و جهت روشنگری منتشر کنیم. 👇 ✍️ اکانت مرحوم اکبر: خانه یک میلیون دلاری نادر طالب زاده کارگردان و مستند ساز انقلاب اسلامی در واشینگتن (سیاتل) آمریکا 💬 حاج نادر طالب‌زاده: پاسخ به یک توییت احمقانه که بنده را تبعه آمریکا خوانده و خانه ای در سیاتل آمریکا را به من نسبت داده است. من با توجه به اینکه بار ها موقعیت داشتم اما هیچ گاه نخواستم که تبعه آمریکا شوم.
✅ اصل کلی تقوا و صبر 💬 آیت الله جوادی آملی 🔸 فرمود: ﴿نُصِیبُ بِرَحْمَتِنَا مَن نَّشَاءُ وَلاَ نُضِیعُ أَجْرَ المُحْسِنِینَ﴾[1] ما هرگز كسی كه برداشت، كرد و دارای بود اجرش را ضایع نمی ‌كنیم، حالا چه یوسف چه غیر یوسف! بنابراین این قصه هم‌ اكنون زنده است؛ یعنی هر كسی عفیف بود بالأخره به جایی می ‌رسد، هر كسی امین بود به جایی می‌ رسد، هر كسی مقاوم بود به جایی می‌ رسد، هر كسی صبور بود به جایی می ‌رسد و خود یوسف (سلام الله علیه) هم به همین اعتراف كرد و برادران خود را به همین اصل كلی هشدار داد. 🔸 وقتی برادران یوسف به آن حضرت گفتند ﴿أَإِنَّكَ لَأَنْتَ یوسُفُ﴾ وجود مبارك یوسف فرمود: ﴿أَنَا یوسُفُ وَهَٰذَا أَخِی قَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَینَا﴾، اما این تاریخ مصرفش نگذشت، چرا؟ برای اینكه ﴿إِنَّهُ مَنْ یتَّقِ وَیصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا یضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ﴾[2] این یك اصل كلی است. خب اگر بیان خدای سبحان است فرمود: ﴿لَا یضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ﴾، از همین بیان كلی وجود مبارك یوسف استدلال كرد استفاده كرد فرمود: این برادرم به من رسید این اختصاصی به من و برادر و خانواده یعقوب و ابراهیم ندارد این است كه ﴿مَنْ یتَّقِ وَیصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا یضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ﴾، بنابراین این قصه هم ‌اكنون هم زنده است ﴿وَكَذلِكَ مَكَّنَّا﴾ ﴿نُصِیبُ بِرَحْمَتِنَا مَن نَّشَاءُ وَلاَ نُضِیعُ أَجْرَ المُحْسِنِینَ﴾. [1] . سوره یوسف، آیه 56. [2] . سوره یوسف، آیه 90. 📚 سوره مبارکه یوسف ـ جلسه ۴۹ تاریخ: ۱۳۸۳
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ خداوند برای هر شیئی قدری جعل کرده است: «قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَی ءٍ قَدْراً» 💬 برشی از سخنرانی زنده درفضای مجازی استاد حسن عباسی با موضوع : تعلیم یا تصنیع؟ تربیت یا اصطناعت؟ مساله این است. - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ✅ببینیم و برای دیگران هم نشردهیم. چراکه خیلی راهبردی می باشد.
✅ مأموریتِ «ملی و منطقه‌ای و جهانیِ» جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی چیست و ما الآن در کجای راه هستیم؟ رویکردها و پاسخ‌های مختلفی که به این پرسش وجود دارد موضع‌گیری احزاب و جریان‌های سیاسی را در نحوۀ مدیریت کلان کشور شکل می‌دهد. 💬 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری 🔸 «نکته مهم این است که مأموریت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی چیست، و ما الان کجای راه هستیم. نسبت به انقلاب اسلامی، رویکردها متفاوت است؛ و همین رویکردها موضع‌گیری احزاب را در نحوه مدیریت کلان کشور شکل می‌دهد. یک رویکرد این است که مأموریت انقلاب اسلامی تنها یک بود که به انجام رسید و دیگر دوران انقلاب اسلامی تمام شده است؛ حال ما باید تلاش کنیم به بهترین و معقول‌ترین وجه کشورمان را اداره کنیم و کاری به انقلاب اسلامی نداشته باشیم. اما رویکرد دوم می‌گوید انقلاب اسلامی مأموریتی معطوف به جامعه جهانی داشته و آن مأموریت بزرگ، هنوز استمرار دارد و از وظایف ماست که آن را به انجام برسانیم؛ آن مأموریت این است که به تعبیر امام(ره)، انقلاب اسلامی مقدمه انقلاب جهانی اسلام به پرچمداری وجود مقدس امام زمان(عج) است و ما باید به اندازه وسع و توان خود مسیر تحقق آن هدف بزرگ را هموار کنیم؛ لذا ذیل پیامی که در فروردین ۱۳‌۶۸ به مهاجرین جنگ تحمیلی دارند ـ که به نظر من از مهم‌ترین پیام‌های ایشان است که به مناسبت نیمه شعبان، در آخرین سال حیاتشان و بعد از پایان جنگ صادر شده است ـ می‌فرمایند: «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطۀ شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت(عج) است که خداوند بر همۀ مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌‌ای مسئولین را از وظیفه‌‌ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد». 🔸 ايشان مکرر تأکید می‌کردند که مشکلات باید حل شود ولی نباید مردم دولتمردان را به‌گونه‌ای تحت فشار قرار دهند که نتوانند آن مأموریت‌های بزرگ را انجام بدهند. 🔸 به هر حال این یک نکته بسیار مهم است که ما مأموریت انقلاب اسلامی را تمام‌شده می‌دانیم و یا انقلاب، حرکتي است بزرگ به سمت یک هدف بزرگ و آن، انقلاب جهانی اسلام به دست حضرت بقیه الله(عج) و تغییر وضعیت فرهنگی و سیاسی کل جهان است. طبیعتاً ما رویکرد دوم را حق می‌دانیم و بیان حضرت امام(ره) هم همین است و مقام معظم رهبری(حفظه الله) نیز همین مسیر را دنبال میکنند. 🔸 اصولاً به مقداری که ما را در جهان تغییر دهیم امکان عمل به اسلام در داخل هم فراهم می‌شود. این‌طور نیست که اگر قدرت در دست غرب باشد و آنها بر جهان مسلط و امکانات هم در اختیارشان باشد و ما در تغییر این موازنه قدرت بی‌اثر باشیم، آنها به ما اجازه دهند که حکومت اسلامی به پا کنیم. اگر دین بخواهد گسترش پیدا کند باید را به دست آورد تا امکان تحقق آرمان‌های خودش را در مقیاس ملی هم فراهم نماید. اینکه ما به بیش از یک حکومت عقلایی نیاز داریم را خیلی‌ها قبول ندارند؛ که طبیعتاً در برنامه‌ریزی‌ها و عملشان هم ظهور می‌یابد. بعضی‌ها هم دخالت دین در اداره را مطلقاً نفی می‌کنند و می‌گویند حکومت باید عقلایی و حداکثر در چارچوب فقه اسلامی باشد.» (منبع: کتاب تداول قدرت)
روشنگری اسلامی
✅ مأموریتِ «ملی و منطقه‌ای و جهانیِ» جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی چیست و ما الآن در کجای راه هستیم؟
✅ کسی که درک درستی از مأموریت انقلاب اسلامی ندارد، نمی‌تواند به‌گونه‌ای مدیریت کند که به توسعۀ اقتدار اسلام ختم شود؛ يعنی دیپلماسیِ او « افزایش اسلام» نخواهد بود. نمی‌گویم آدم خوبی نیست، شاید نماز شب هم بخواند، ولی توان، ظرفیت و مهارت دیپلماسی‌ای که به افزایش قدرت اسلام ختم شود را ندارد. 💬 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری 🔸 «انقلاب اسلامی در جهان به‌مثابه یک عمل می‌کند و شاهدش هم ظرفیت‌هایی است که دشمن بر علیه ما به کار می‌گیرد. در همین مذاکرات طولانی با غرب، شش قدرت بزرگ جهانی یک طرف قرار گرفتند و در طرف دیگر جمهوری اسلامی قرار داشت که دوازده سال مذاکره کردند. این معنایش اقتدار جهانی ماست. ما باید این قدرت را بفهمیم و تلاش کنیم که آن را بشناسیم و از آن، به نحوی صیانت کنیم که پیوسته جریان چرخش قدرت به نفع اسلام در جهان ادامه پیدا کند. در طول این چهل سال، حتی موازنه داخلی دنیای اسلام هم تغییر کرد و دو قرائت از که یکی، اسلام سازش و انفعال یعنی اسلام توسعه‌گرای غربی مثل ترکیه، و ديگري، اسلام تحجر و سلفیت مثل عربستان بود، در موازنه قدرتشان در جهان به‌نسبتي تضعیف شدند، و قدرت اسلام ناب و مکتب اهل بيت(ع) افزایش پیدا کرد. می‌توان در موازنه، شاخص‌های اینها را به دقت بیان کرد. البته در اينجا نیز دو جریان وجود دارد؛ یکی جریانی که واقعاً نه به این قدرت معتقد است و نه می‌تواند این قدرت را بفهمد؛ شاخصه‌های قدرت را همان شاخصه‌های قبلی می‌داند که براساس آن، ابرقدرت‌ها پنج تا هستند: آنهایی که سلاح اتمی دارند و محورشان هم آمریکاست. کسی که موازنه قدرت را این‌گونه می‌بیند می‌گوید آمریکا می‌تواند به‌راحتی توانایی‌های ما را نابود کند! پیداست که او درکی از فضای جنگ قدرت ندارد و طبیعتاً نمی‌تواند مدیریتی کند که به توسعۀ ختم شود؛ يعني دیپلماسی او دیپلماسی افزایش اقتدار اسلام نیست. نمی‌گویم آدم خوبی نیست، شاید نماز شب هم بخواند، ولی توان، ظرفیت و مهارت آن دیپلماسی را که به افزایش قدرت اسلام ختم شود، ندارد. او در اسلام چنین قدرتی را نمی‌بیند تا آن را پی بگیرد. رویکردی که چنین قدرتی را باور ندارد می‌گوید ما بیجا از اقتصاد به سیاست، سوبسید دادیم، ما باید از سیاست به اقتصاد سوبسید بدهیم! یا آن آقا در کلیپی که پخش کرد صريحاً گفت که کشورهایی مثل ژاپن هزینه‌های نظامی را پایین آوردند و صرف اقتصاد کردند و رشد کردند. 🔸 پس دو رویکرد وجود دارد؛ در یک رویکرد، بايد در مقابل قدرت‌های زورگو مقاومت کرد که این مقاومت، برای صیانت از اقتدار اسلام و قدرت ایجادشده انقلاب و افزایش آن است که آن آقایان ممکن است فهمی از آن نداشته باشند، در حالی که صیانت و افزایش این اقتدار، ضروری است و هر تلاش دیگری بخواهد اتفاق بیفتد در سایه این اقتدار است. 🔸 یعنی اقتصادی که می‌تواند این قدرت را تبدیل به ثروت کند و ابزار تبدیل این قدرت به ثروت را دارد. کسی که این را نمی‌بیند می‌گوید این قدرت، خیالی است و شما با توهم زندگی می‌کنید و باید این رفتار را کنار بگذارید و اقتصاد علمی (یعنی غربی) داشته باشید! گویا اقتصاد مقاومتی اقتصاد عالمانه‌ای نیست و شیوه علمی ندارد! این دو تا رویکرد در جامعه وجود دارد و ممکن است بگویید هیچ کدامشان هم منکر اسلام نیستند و هر دو هم فی‌الجمله انقلاب اسلامی را قبول دارند و سابقه خدمت در جمهوری اسلامی را هم دارند و ان‌شاء‌الله بهشت هم می‌روند؛ ولی نظام فکری و ظرفیت اندیشه یک طرف، ظرفیتی نیست که بتواند از این قدرت، صیانت کند و اقتصاد را بر مدار گسترش آن پی بگیرد و حل معضل کند. اما اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در آن، ما شرایط اقتدار را حفظ کنیم؛ چون با مقاومت است که می‌توان موازنه قدرت را به نفع اسلام تغییر داد و اگر در مقابل اقتصاد غرب، مقاومت نکنیم حتماً قدرت آنها نفوذ می‌کند و ما را به تسلیم می‌کشاند». (منبع: کتاب تداول قدرت)