eitaa logo
روشنگری اسلامی
154 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
202 فایل
صادقانه،امانتدارانه ،صمیمانه،بدون پروپاگاندا،برپایه دانش دکترینولوژی(قاعدةالقواعد)دانش تبیین و تشریح قواعد ذاتی حاکم بر خلقت و طبیعت و قواعد ذاتی حاکم بر اعمال موجودات، به ویژه بشر است. تبیین اين قواعد برای جامعه‌سازی الزامی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ حاج قاسم سلیمانی: نظام اگر آسیب دید، نماز آسیب می‌بیند، دین آسیب می‌بیند؛ به این دلیل امام حفظ نظام را اوجب واجبات و واجب تر از نماز دانستند. استاد حسن عباسی
چهارمین یادواره شهید مدافع حرم حیدرجلیلوند.mp3
38.61M
استاد حسن عباسی 🔺 موضوع: تیه دا 📌 چهارمین سالگردشهیدمدافع حرم حیدرجلیلوند 🗓 ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴۰۰
✅ اخلاق سیاسی 💬 آیت الله جوادی آملی 🔸 اگر گفته شد انبیا آمدند مخصوصاً وجود مبارک پیامبر (علیهم آلاف التحیة و الثناء) برای اینکه اخلاق را زنده کنند، اخلاق تنها تواضع فردی و خانوادگی نیست، حکومت است، غرض این است که اخلاق است و حکومت است که به این بارگاه امین باید رسید و امام (رضوان الله تعالی علیه) با ولایت برای میخائیل گورباچف آن طور نامه می نویسد، با داشتن ولایت ایران اسلامی را احیا می کند و از ، از ، از آزاد می کند و با جهان ارتباط برقرار می کند؛ اما عزیزانه با همه کشورهایی که نه بی‌ راهه می روند، نه گزندی دارند، نه مرموزانه کار می کنند، نه قصد ایذاء دارند، رابطه سلیم و عاقلانه برقرار می کند طوری که ملت زنده باشد؛ هم حفظ بشود و هم خود امام (رضوان الله تعالی علیه) 📚 پیام به همایش بین المللی نقش اندیشه های عرفانی امام خمینی رحمت الله علیه در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ استاد حسن عباسی
✅ اخلاق سیاسی 💬 آیت الله جوادی آملی 📚 پیام به همایش بین المللی نقش اندیشه های عرفانی امام خمینی رحمت الله علیه در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران تاریخ: ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ پخش کامل پیام در : aparat.com/v/cxJUX استاد حسن عباسی
✅ معنای توکل 💬 آیت الله جوادی آملی 🔸 معنای توكّل این نیست كه تا آنجا كه به حسب ظاهر معلوم و مقدور انسان است بگوید من خودم انجام می‌ دهم، آن حوادث پیش‌بینی نشده را به خدا واگذار ‌كند؛ این است كه با سازگار نیست. توكّل معنایش این است كه انسان خدا را وكیل خود قرار بدهد. 🔸 هر آدم عاقلی وقتی می‌خواهد كاری را انجام بدهد كه به همه شئون آن كار آگاهی ندارد (یك) بر فرض آگاهی، توان آن را ندارد (دو) وكیل می‌ گیرد (سه). ما نسبت به همه كارهایمان این سه امر را باید رعایت كنیم، چون هیچ كاری نیست كه ما به جمیع شئونش آگاه باشیم، هیچ كاری نیست كه ما نسبت به جمیع شئون آن توانمند باشیم، چون به جمیع شئون علم نداریم و به جمیع شئون آن كار توانایی نداریم چاره جز این نیست كه بگیریم ﴿وَكَفَی بِاللَّهِ وَكِیلاً﴾.[1] پس معنای توكل این نیست كه آن مقداری كه می توانیم به خودمان اسناد بدهیم و آن مقداری كه نمی ‌دانیم و نمی ‌توانیم توكّل كنیم. 🔸 اگر ما در همه امور به خدای سبحان توكّل كردیم، آن‌گاه آن مدیر و مدبّر گاهی خود ما را اداره می ‌كند، آن بخشی كه به حسب ظاهر معلوم و مقدور ماست؛ گاهی دیگران را تسخیر می‌كند، آن بخشی كه معلوم و مقدور ما نیست؛ آن وقت اگر ما به او توكّل كردیم و او را وكیلِ مفَوَّض و مطلق قرار دادیم او شروع به كار می ‌كند؛ او خود ما را می ‌كند، دیگران را تدبیر می ‌كند، از مجموعه این دو تدبیر آن مقصد صحیح به دست می ‌آید؛ لذا در سورهٴ <طلاق> فرمود:﴿وَمَن یتَوَكَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ﴾ پس معنای توكّل، تبعیض یا تشریك در كار نیست. 🔸 اگر در سورهٴ <طلاق> فرمود: ﴿وَمَن یتَّقِ اللَّهَ یجْعَل لَهُ مَخْرَجاً ٭ وَیرْزُقْهُ مِنْ حَیثُ لاَ یحْتَسِبُ وَمَن یتَوَكَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ﴾ برای اینكه ﴿إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَی‏ءٍ قَدْراً﴾[2] آن وقت توكّل ما ثمربخش می ‌شود. 🔸 پس توكّل، تبعیض در وظیفه نیست كه بخشی از كارها را خودمان انجام بدهیم، آن مقداری كه مقدور ما نیست به عنوان حوادث پیش ‌بینی نشده توكّل كنیم. چرا خدا كافی است؟ برای دو جهت، چرا ﴿مَن یتَوَكَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ﴾/ برای دو جهت: یكی اینكه ﴿إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ﴾، یكی اینكه ﴿ قد جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَی‏ءٍ قَدْراً﴾ او را به عهده گرفته برای هر چیزی یك اندازه مشخص قرار داده (یك)، نسبت به همه چیز هم قدرت مطلق دارد (دو). خب پس خود ما هم از این دو نظر زیرمجموعه این دو اصل هستیم؛ یعنی اینكه فرمود: ﴿قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَی‏ءٍ قَدْراً﴾ برای ما هم یك قدر مشخّصی است كه او قرار داده است. اگر فرمود: ﴿إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ﴾ خدای سبحان مقصد خود را بالأخره می ‌رسد و می‌ رساند، ما هم جزء مقاصد او هستیم در مقام سوم یعنی مقام فعل. بنابراین اگر كسی خدا را وكیل مطلق قرار داد چه اینكه باید او را وكیل مطلق قرار بدهیم، خود ما را او دارد می ‌كند. وقتی ما را او دارد اداره می‌كند ما دیگر نباید نگران باشیم! [1] . سوره نساء، آیات 81 ،132 ،171 ؛ سوره احزاب، آیات 3 و 48. [2] . سوره طلاق، آیات 2 و 3 📚 سوره فرقان جلسه ۲۳ تاریخ: ۱۳۹۰/۱۱/۳۰ استاد حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓آیا قدر داشته‌هایمان را می‌دانیم؟! 🔺این کلیپ می‌تواند هم برخی نعمت‌هایی را که فراموش کرده‌ایم به ما یادآوری کند؛ و هم باعث ایجاد انگیزه برای کسانی باشد که از این نعمت محروم هستند.
✍️ ‏فعلاً برنامه لیبرالها حمله 🔥 به سبد رای ‎ برای کشاندن انتخابات به دور دوم است.
‏تصویر لو رفته از بنیاد ملی نخبگان...
🔅 خدا (صلّی ‌‌الله‌ علیه‌ وآله): ✍️ المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ 🔴 آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند. 📚 بحار الانوار، جلد ۷۱، صفحه ۱۹۲
اهمیت تعقل در زندگی 🔹یک مداد اگر مغز نداشته باشه، هیچ ارزشی نداره، ارزش ما آدم‌ها هم به مغز و عقل است. 🔸اگر عقل رو کنار بذاریم و اهل حساب و کتاب نباشیم، کار ما هیچ ارزشی نداره. به همین خاطر یکی از ناله‌های اهل جهنم این است: 💠 و قالُوا لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما كُنَّا فِي أَصْحابِ السَّعِير (ملک:۱۰) ❇️ اگر ما (حق را) مى‌شنيديم يا تعقل مى‌كرديم، در زمره اهل آتش نبوديم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ایتالیا رکورددار کودکان فقیر در اروپا/ رقمی بی‌سابقه در ۱۵ سال اخیر 🔺با بحران اقتصادی در ایتالیا بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کودک در فقر مطلق بوده‌اند که این رقم در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. 🔵 ایتالیا تحریم نیست و با رژیم غاصب اسرائیل هم درنیافتاده ؛ آنرا هم به رسمیت می شناسد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅این ویدئو را ببینیم : 🔵 قلب انسان هر چقدر هم محکم باشد، گاهی با ضربات فنی و کوچک دیگری می‌شکند؛ حواسمان باشد دل کسی را نشکنیم که ممکن است اطرافیان بی‌گناه او زیر آوارش بمانند