eitaa logo
روشنگری اسلامی
153 دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
202 فایل
صادقانه،امانتدارانه ،صمیمانه،بدون پروپاگاندا،برپایه دانش دکترینولوژی(قاعدةالقواعد)دانش تبیین و تشریح قواعد ذاتی حاکم بر خلقت و طبیعت و قواعد ذاتی حاکم بر اعمال موجودات، به ویژه بشر است. تبیین اين قواعد برای جامعه‌سازی الزامی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ ‏فعلاً برنامه لیبرالها حمله 🔥 به سبد رای ‎ برای کشاندن انتخابات به دور دوم است.
‏تصویر لو رفته از بنیاد ملی نخبگان...
🔅 خدا (صلّی ‌‌الله‌ علیه‌ وآله): ✍️ المَرءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ فَلیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِلُ 🔴 آدمى بر آیین دوست خود است؛ پس هر یک از شما مراقب باشد که با چه کسى دوستى مى‌کند. 📚 بحار الانوار، جلد ۷۱، صفحه ۱۹۲
اهمیت تعقل در زندگی 🔹یک مداد اگر مغز نداشته باشه، هیچ ارزشی نداره، ارزش ما آدم‌ها هم به مغز و عقل است. 🔸اگر عقل رو کنار بذاریم و اهل حساب و کتاب نباشیم، کار ما هیچ ارزشی نداره. به همین خاطر یکی از ناله‌های اهل جهنم این است: 💠 و قالُوا لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما كُنَّا فِي أَصْحابِ السَّعِير (ملک:۱۰) ❇️ اگر ما (حق را) مى‌شنيديم يا تعقل مى‌كرديم، در زمره اهل آتش نبوديم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ایتالیا رکورددار کودکان فقیر در اروپا/ رقمی بی‌سابقه در ۱۵ سال اخیر 🔺با بحران اقتصادی در ایتالیا بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کودک در فقر مطلق بوده‌اند که این رقم در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. 🔵 ایتالیا تحریم نیست و با رژیم غاصب اسرائیل هم درنیافتاده ؛ آنرا هم به رسمیت می شناسد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅این ویدئو را ببینیم : 🔵 قلب انسان هر چقدر هم محکم باشد، گاهی با ضربات فنی و کوچک دیگری می‌شکند؛ حواسمان باشد دل کسی را نشکنیم که ممکن است اطرافیان بی‌گناه او زیر آوارش بمانند
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 روحانیسم|؛ این قسمت: خصوصی‌سازی ببینیم: 🔹در سال ۹۶ تمام تخلفات و فسادهای صورت‌ گرفته در سازمان خصوصی‌سازی در قالب یک گزارش رسمی‌ منتشر شده بود ؛ اما جالب است بدانید این فسادها در دولت دوازدهم هم ادامه یافت. مصاف ایرانیان
7.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 وقتی مهمان برنامه چهره بدون روتوش بی.بی.سی را برملا می‌کند؛ مشکل شما انتخابات در ایران نیست، شما به‌دنبال براندازی حکومت در ایران هستید! ‼️ 💢 بی.بی.سی فارسی که در این مدت از هر شیوه‌ای برای ناامیدسازی و تحریم انتخابات در ایران دریغ نمی‌کند، این بار هم برنامه‌ای ترتیب داد تا با نمایش دلسوزی برای مردم ایران و دعوت از چند به اصطلاح کارشناس، پروژه خود را به مخاطب القا کند که البته با انتقاد شدید مهمانِ وطن‌پرست ایرانی مواجه شد! ‼️ مصاف ایرانیان
🔴 حدود 4 میلیون و پانصدهزاردختر مجردِ در سن ازدواج در کشور داریم؛ اما‼️⁉️ اصلاح‌طلبان و تدبیر و امید لیبرال پیرو پورنو کراسی(مردم سالاری نفسانیات ،هوای نفس ) این سال‌ها به جای تلاش برای رفع مشکل ازدواجشان؛ برای بهره‌برداری سیاسی؛ هر روز بر تبل لهو و لعب و حجاب و ورزشگاه رفتن کوفتند و بزرگترین ظلم را به دختران کردند! ‼️ و امروز هم نامزد روکشی‌شان همان مسیر را میرود... ‼️ .......
سرخوش زسبوی غم پنهانی خویشم/ چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم در بزم وصال تو نگویم زکم و بیش / چون آینه خو کرده به حیرانی خویشم لب باز نکردم به خروشی و فغانی/ من محرم راز دل طوفانی خویشم یک چند پشیمان شدم از رندی و مستی / عمریست پشیمان زپشیمانی خویشم از شوق شکرخند لبش جان نسپردم / شرمنده جانان زگران جانی خویشم بشکسته‌تر ازخویش ندیدم به همه عمر / افسرده دل از خویشم و زندانی خویشم 🔵 🔷 🔹 هر چند امین، بسته دنیا نیم اما / دلبسته یاران خراسانی خویشم 🔹 🔷 🔵
شعر یاران خراسانی 1️⃣ با نگاهی گذرا به محتوای شعر یاران خراسانی نشان می دهد که؛ این شعر جذاب در چه حال و هوایی سروده شده است؛ ما برای آنکه نشان دهیم فضای این شعر تا چه اندازه امام زمانی و ظهوری می باشد؛ با بررسی مختصر تک تک ابیات این شعر به چند نکته مهم اشاره می کنیم : شاعر در سراسر شعر با یار و معشوق نجوا دارد 🔵سرخوش زسبوی غم پنهانی خویشم/ چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم در مصرع اول شاعر از غم پنهان یار می گوید و از زلف پریشان دلدار که دل را به خود مشغول میدارد ، معشوقی که به کرات در اشعار امام راحل(ره) نیز می توان آن را مشاهده کرد؛ 🔵در بزم وصال تو نگویم زکم و بیش / چون آینه خو کرده به حیرانی خویشم در مصرع دوم شاعر از " بزم وصالی" سخن دارد که آنچنان عظیم و مبارک است که در آن هیچ گله و شکایتی نمی توان بر زبان راند و از " کم و بیش " حرفی به میان آورد ، بلکه در این بزم ، تنها باید چو آینه تجلی انوار یار را به مشاهده نشست.. 🔵لب باز نکردم به خروشی و فغانی/ من محرم راز دل طوفانی خویشم در مصرع سوم شاعر جان و دل خود را چون دریایی طوفانی و پرجوش و خروش توصیف می کند ، که رازی بزرگ در خود دارد ، اما شاعر به خاطر معشوق ، بر خروش و فغان درونی خود غلبه کرده و لب به صحبت در میان اغیار باز نمی کند تا راز دل طوفانی خویش را بیان کند . ❓ سئوال این است که شاعر از کدام راز بزرگ سخن می گوید ، رازی که توانسته است دل بزرگ شاعر را طوفانی کند؟ ❓ 🔵یک چند پشیمان شدم از رندی و مستی / عمریست پشیمان زپشیمانی خویشم شاعر در این بیت سراسر عمر خود را به جز " یک چند " در رندی و مستی بیان می کند ، هرچند پشیمانی و شاید غفلت همان مدت کوتاه نیز پشیمانی زیادی در روح او ایجاد کرده است. عبارات " رندی " و " مستی" که در اشعار عارفانی چون مولانا ، سعدی ، حافظ و حضرت امام(ره) نیز به وفور می توان دید به اعتقاد اکثر متخصصین اشاره به حالات عرفانی خاص دارد که در مسیر سیر و سلوک بسوی حق و حجیت حق و حقیقت حق برای سالک پیش می آید و از عشق بازی شاعر با معشوق خبر می دهد.... 🔵 از شوق شکرخند لبش جان نسپردم / شرمنده جانان زگران جانی خویشم در این بیت شاعر به بزم وصال یار اشاره دارد و به شکرخند زیبای او ، یاری که آنقدر بلند مرتبه است که شاعر از خود انتظار دارد تا به میمنت و شکرانه شکرخند و لبخند رضایت او ، جان به جان آفرین تسلیم کند و خود را سرزنش می کند و شرمنده است که گران جان است و از شوق شکرخند یار جان نسپرده است... 🔵 بشکسته‌تر ازخویش ندیدم به همه عمر / افسرده دل از خویشم و زندانی خویشم در این مصرع شاعر پس از بزم وصال یار و خنده شکرینش به تنهایی و شکستگی می رسد و خود را در فراق یار زندانی و افسرده می بیند تا جایی که خود را دلشکسته ترین فرد عالم به شمار می آرود ، می توان گفت این غم عمیق در دور افتادن از لذت عظیم بزم وصال و در فراق یار است که شاعر خود را اسیر چنین غم عظیمی توصیف می کند. 🔵 🔷 🔹 هر چند امین، بسته دنیا نیم اما / دلبسته یاران خراسانی خویشم 🔹 🔷 🔵 ادامه را لطفاً و حتماً در پست بعدی دنبال بفرمائید. 👇
شعر یاران خراسانی 2️⃣ اما در بیت آخر که آن را می توان جان شعر و اصلی ترین بخش آن ذکر کرد ، گویی لذت بزم وصال و غم فراق یار دو لبه یک قیچی می شوند که هرچه شاعر بدان بسته است و به آن دلبستگی دارد را پاره می کند ، اما در این میان یک دلبستگی وجود دارد که نه تنها از میان نرفته است که شاعر آن را با افتخار بعنوان تنها دلبستگی خود در محضر یار و در نجوای با او بیان می کند و پرده از وجود این دلبستگی برمی دارد. بعضی از روی عمد یا سهواً در سالهای نه چندان دور(84 تا 92 متأثر از لیبرالیسم تمدن غرب )گمراه شدند و مردم را هم گمراه کردند. نمونه اش،مبارزه نکردن با دراقتصاد که جنگ با خداست؛ وطمع که مذموم اسلام ناب است؛ و لیبرالیسم (اباحه گرائی ) که کفر مطلق است. در اقتصاد _ درفرهنگ _ و روابط اجتماعی _ درسیاست..... ونتیجه اش شد 92 تا 1400 که حاصل آن شده وضعیت فعلی........ واما در آخر ❓سئوال اساسی این است که این " یاران خراسانی" چه کسانی هستند که شاعر با این سوز و گداز و با این توصیفات عجیب سراسر شعر در آخرین مصرع شعر آنها را بعنوان تنها دلبستگی خود در این دنیا معرفی می کند؟❓ ❓آیا عاقلانه است که بگوییم در حالی که شاعر از ابتدا در حال عشق بازی با معشوق پنهان است یا به عبارتی دیگر فضای سراسر شعر فضای امام زمانی است ، شاعر در انتهای شعر که می توان آن را حرف آخر و اصلی شاعر دانست به یکباره از فضای شعر منقطع شده و به یاد چند دوست قدیمی خود در ایام جوانی که اینک یا از دنیا رفته اند یا پیر و فرتوت شده اند، می افتد و آنها را تنها دلبستگی خود در تمام دنیا و مافیها ذکر می کند؟❓ ❓و آیا اصولاً مصرع آخر می تواند در راستای فضای کلی شعر که فضای راز و نیاز با معشوق غایب است ، نباشد ؟ ❓ ❓آیا کسانی که می گویند آقا این مصرع آخر را به یاد دوستان خراسانی ایام جوابی خود سروده است ، پاسخی برای این تناقض دارند؟❓ ادامه را لطفاً و حتماً در پست بعدی دنبال بفرمائید. 👇