#تشکیلات
رهبر انقلاب اسلامی:
هر کس در این مملکت معتقد باشد که #تشکیلات لازم نیست، خوشبینانهترین تعبیرها نسبت به او این است که از توطئههای گوناگون و سازمان یافتهی جهانی دشمنانِ انقلاب اسلامی اطلاعی ندارد.
روزنامه جمهوری اسلامی۶۲/۱۱/۳۰
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
انسان 250 ساله- امام باقر و ساماندهی تشکیلات پنهانی.mp3
5.51M
انسان ۲۵۰ ساله
🔹امام محمدباقر علیهالسلام و سازماندهی تشکیلات پنهانی تشیع🔹
#تشکیلات_اسلامی
#مربی #مربی_محور
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
29.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 کار تشکیلاتی مهم هست چه در هیات چه در مسجد چه درمحله چه پایگاه و...
◽️همه این کلیپ رو ببینید خصوصا اهل کار فرهنگی ها
#تشکیلات #تشکیلات_اسلامی
#مربی_محور #مربی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
جایگاه تشکیلات در درمان بیماری های جامعه
🔸آیت الله شاه آبادی (ره) در کتاب شذرات المعارف ، امت اسلام را مبتلا به سه بیماری مهلک می داند :
۱. بیماری انتشار عقاید باطل
۲. بیماری انتشار رذائل اخلاقی
۳. بیماری انتشار اعمال خلاف شرع (افعال قبیحه)
ایشان علت اصلی این بیماری ها را کنار نهادن قران کریم می دانند.
🔸 لیکن برای جاری و ساری کردن کرامات قرانی در سبک زندگی افراد ، علاج کار تشکیلاتی است
تشکیلات می تواند با توسعه اجتماعات مذهبی احیای تفکر حقیقی قرآن ، به عنوان عنصر اصلی و نقطه وصل افراد مذهبی شمرده شود و معارف دینی را گسترش دهد برای مقابله با بیماری های جامعه
🔸 مرحوم آیت الله شاه آبادی تنها راه بازگشت به مرام حقیقی اسلام را استحکام روابط مذهبی می داند و برای آن دو شرط اصلی بیان می نماید:
۱. بسط معارف دینی
۲. توسعه اجتماعات مذهبی
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَ.......
و همگی به ریسمان خدا (قرآن و اسلام) چنگ زنید و پراکنده نشوید، و نعمت خدا را بر خود یاد کنید، آنگاه که دشمنان (یکدیگر) بودید، پس میان دلهای شما الفت داد، آنگاه به (فضل) نعمت او برادر (یکدیگر) شدید، و شما بر لبه گودالی از آتش بودید، (او) شما را از آن نجات داد. این گونه خداوند آیات خود را برای شما روشن می سازد، باشد که شما راه یابید. (آل عمران، ۱۰۳)
▫️ با توجه به بندهای بالا ،ضرورت وجود #تشکل ها و #اجتماعات اسلامی به آن جهت که استحکام بخش روابط مذهبی خواهند بود غیرقابل انکار است ، لیکن تشکل ها بایستی به دنبال گسترش روابط مذهبی باشند زیرا بدون این روابط ،راهی برای بازگشت به اسلام ناب و درمان جامعه نیست.
#تشکیلات #تشکیلات_اسلامی
#مربی_محور #مربی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#تربیت_در_قرآن_و_روایات
✴️ اثرگذاری در تربیت وابسته به نفوذ در قلب هاست و راه نفوذ در قلبها احسان کردن است.
💎 امام امیرالمؤمنین على عليه السلام می فرماید:
با نيكى كردن، دلها تصرّف مى شود.
بالإحْسانِ تُمْلَكُ القُلوبُ.
📒 غررالحكم حدیث ۴۳۳۹
🔹آیا میدانید در حیطه ی کار فرهنگی و تربیتی خود، موارد احسان چیست؟
🔸موارد ضد احسان نمودن را چطور؟
#مربی #مربی_محور
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونگی کار فرهنگی
در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره
اما همیشه این سوالات بوده که:
چرا باید کار فرهنگی کنیم؟
اصلا کار فرهنگی چیست؟
چه کاری کنیم؟
چطوری انجام بدیم؟
و...
در #دوشنبه_های_فرهنگی تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم.
طی ۲۵ جلسه با عنوان #چگونگی_کار_فرهنگی درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد:
➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه)
➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه)
➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه)
➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه)
جلسات قبل در این پستها تقدیم شد:
1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱)
https://eitaa.com/morabi_masjed/5841
2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲)
https://eitaa.com/morabi_masjed/5882
3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱)
https://eitaa.com/morabi_masjed/5912
جلسه #چهارم تقدیم شما👇
faaliyt farhagi taghdiri.04.MP3
27.47M
#چگونگی_کار_فرهنگی (۴)
➕ ویژگی های فعال فرهنگی(جلسه دوم)
حجة الاسلام میر حامد تقدیری
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
low_quality-tahlil.flv
11.93M
🎥ببینید
برای چه هدفی کار فرهنگی می کنیم؟
با چه قصدی و به چه منظور؟
خیلیها ممکن است از خود بپرسند؛
راهکار اجرایی چیست؟
ما نیرو داریم، امکانات داریم، اما چه باید بکنیم؟
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تلاشگری در کار فرهنگی
در همهی کارهایی که ما داریم، در همهی تلاشهایی که میکنیم، چه تصمیمهایی که در مسائل اقتصادی میگیریم، چه در مسائل فرهنگی ما باید این اصل را از یاد نبریم که وظیفهی ما تحقّق بخشیدن به اسلام بکامله است؛ باید دنبال اسلام کامل باشیم.
امام خامنه ای
۱۳۹۳/۱۲/۲۱
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
🚨 نبود امکانات بهانه برخی حزب اللهی ها برای کارنکردن!
حجت الاسلام #حاج_احمد_پناهیان
📅 ۲ خرداد ۹۷
🔹بچه حزب اللهی که وجودش در هرجا که هست #موثر نیست، بخاطر عمیق نبودن ایمانش است. پیامبراکرم(ص) فرمود سیاحه امتی الجهاد. این جهاد و تلاش بی وقفه در اثر ایمان عمیق و یقین بدست می آید.
اگر ما راست میگوییم که میخواهیم سرباز امام زمان(عج) باشیم، باید #بی_وقفه تلاش و مجاهدت داشته باشیم، برای همیشه.
نه مثل برخی حزب اللهی ها که با نگاه به لیدرهایشان #فقط_ایام_انتخابات به یاد سعی و تلاش و کار می افتند.
🔸کارکردن نیاز به امکانات ندارد؛
کار امکانات می آورد.
#نبود_امکانات بهانه است برای کار نکردن برخی ها.
رهبر انقلاب گفتند همان جهش و شتابی که در #دهه_شصت جوانهای ما داشتند اگر با همان حرارت روند ادامه پیدا میکرد انقلاب اسلامی به همه هدفهایش رسیده بود. #ایراد از خود ماست. چپ و راست و آمریکا و اسراییل #بهانه است.
🔹در زندگیمان بگردیم و ببینیم در طول سال گذشته چقدر به درد دین خورده ایم و کار کرده ایم؟
مشکل از ضعیف بودن ایمان هاست. ایمان اگر قوی باشد، هر مانعی را از سر راه ما برمیدارد. ایمان نردبانی است که انسان را به بالاترین قله ها میرساند. ضعف ایمان #مقدمه_سستی ما در جهاد فی سبیل الله است.
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
خودمحوری ممنوع🚫
🔻قرار است مجموعه ی ما ، یک مسئول داشته باشد ، یک جانشین و چند معاونت...
🔻و قرار است معاونت های ما ، نیروهایی را زیر بیرق معاونتشان به صورت مجزا و در راستای موضوع آن معاونت ، #تربیت کنند.
⛔️آسیب اینجاست که گاهی ، برخی معاونت ها می شوند قسمتی جدا از تشکل...
👌فراموش نکنیم که همه ی ما عضو یک مجموعه ایم.
📌پس هم در معاونت ها کار می کنیم و هم مراقبیم که از اصل مجموعه ، سوا نشویم...
#تشکیلات
#آسیب_شناسی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
⬛️ تک روی ، عقب ماندگی به همراه دارد.
📌 اگر ما بخواهیم بی سازمان و بی تشکیلات فعالیت کنیم موفق نخواهیم شد .
اگر این مطلب را پذیرفتید که چه بهتر
اگر هم نپذیرفتید به ۵۰ سال پیش تا حالا می ماند که
همه مان خُرد شدیم
له شدیم
قوایمان تلف شد
هر کس راه خودش را رفت
و
مشکلات بیشماری پیش آمد
نتیجه هم این شد که دیگران هزاران فرسنگ از ما جلو افتاده و رفتند
اما ما هنوز همین جا هستیم
و بازهم می مانیم
میل خودتان است .
می خواهید بپذیرید
نمی خواهید هم نپذیرید
📝 سخنان امام موسی صدر در جمع روحانیون . قم . مهر ۱۳۴۴
#تشکیلات_اسلامی
#امام_موسی_صدر
#مربی_محور #مربی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
پیام تشکیلاتی
چرا همدیگر را #تحمل نمیکنیم و عیبجویی میکنیم؟ در یک محیط واحد، با یک جهتگیری واحد، یک نقطه و خدشهی کوچکی موجب میشود که این گروه در مقابل آن گروه بایستد و آن گروه در مقابل این گروه.
۸۵/۸/۱۸
#تشکیلاتی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
همگرایی مربی با متربی ها
چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را جذب کنیم؟
⚠️ مربی تربیتی در مرحله جذب چقدر می تواند با سلیقه و ذائقه مخاطبانش همگرایی کرده و خود را مثل آنان نشان دهد؟
بعبارت دیگر، آیا باید ما خودمان را مثل مخاطب جا بزنیم و به شکل او درآییم؟ یا اینکه باید تلاش کنیم تا رفتار او را شبیه به رفتار خودمان تغییر دهیم؟
البته در مرحله تثبیت و رشد که بعدها به آن می پردازیم، بیان خواهد شد که همواره «تغییر نهایی رفتار» متناسب با آموزه های دینی، شاه بیت اصلی «تعلیم و تربیت» است، اما اینکه چه میزان از این هدف را می توان در مرحله جذب دنبال کرد، سئوال مهمی است که مربی باید پاسخ آن را از کارشناسان تربیتی بپرسد.
در هر صورت، مرحله #جذب در کار تربیتی، مرحله گره خوردن دلهاست، مرحله ای که جرقه ی اولیه پیوستن به جمع در این مرحله در ذهن مخاطب زده می شود. گاهی یک تلنگر احیاگر و گاهی نیز یک موعظه اثر گذار در این مرحله، در روح و جان مخاطب، انقلاب ایجاد می کند، چرا که مرحله جذب در واقع، مرحله تاباندن نور به ضمیر مستعد جوان و نوجوان است.
پس بر این اساس، وقتی قرار است مربی دعوت گر به روشنایی باشد و منادی نور، آیا می توان دعوت به روشنایی و نور را به تنهایی با وانمود کردن گرایش به تاریکی انجام داد؟!
آیا امروزه که به تدریج ذائقه برخی مخاطبان جوان و نوجوان به مادیات بیش از معنویات گرایش پیدا کرده و الگوهای تربیتی غلط، نیازهای کاذب آنان را در مقابل نیازهای واقعی قرار داده است، مربی با این مسئله باید چگونه کنار بیاید؟ چقدر در مقابل خواست مخاطب کوتاه بیاید؟ چقدر همرنگ او شود و متناسب با ذائقه و نیاز جوان و نوجوان رفتارش را تغییر دهد؟ چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را به خود جذب کنیم؟ آیا این گونه جذبی، جذب به ما و اندیشه ما و مرام و مسلک ما خواهد بود یا جذب به مجسمه ای مخاطب پسند و یا بازیگری ایفای نقش کننده، مطابق با خواست تماشاچیان و اعضای گروه؟!
در خصوص این مسئله مهم و حائز اهمیت، حتما باید به چند نکته اساسی توجه داشت:
اول آنکه متاسفانه گاهی مربیان از جایی شروع می کنند که مخاطب می خواهد، مسیری را طی می کنند که مخاطب می پسندد و به جایی می رسند که مخاطب تصمیم داشته به آنجا برسد. به دیگر سخن آنکه گاه مشاهده می شود که نه مربی طرح مشخصی برای تغییر رفتار در متربیان دارد، نه شکل جذب به گونه ای است که در متربیان انگیزه تغییر و تحول ایجاد کند و نه سیر نهایی این پروسه به رشد و تعالی و اصلاح فرد منجر می شود.
این در حالی است که مربی در فرایند جذب حتی یک لحظه نباید از اصول، ارزشها و سیره عملی خود در زندگی کوتاه آمده و عقب نشینی کند تا مخاطب را راضی نگه دارد، اما در عین حال لازم است در مواجهه با مخاطبان انعطاف پذیری لازم را داشته باشیم و خشک و متعصب به نظر نرسیم.
بنابراین، مربی باید در اولین برخورد با متربیان، سفیر مهربانی و محبت و دوستی باشد و با رفتار کردارش، شخصیت مخاطبان را تکریم نماید، در مقابل آنچه که هستند گارد نگیرد وگاه خود را به تغافل بزند،اما در عین حال نباید وانمود کرد که او نیز مثل برخی مخاطبان گروه انسانی است سطحی، هیجانی، احساساتی و دلبسته به نیازهای مادی و کاذب.
مربی از آنجا که در تمام مراحل جذب، تثبیت و رشد، به هدفی ارزشمند می اندیشد، پس هیچگاه تغییر شکل نمی دهد و همواره شکل یک مسلمان متعهد و رسالتمند زندگی می کند، اما برای انجام این مهم، همواره در برخوردهایش، استراتژی های متفاوت اتخاذ می کند، گاهی روش #موعظه در پیش می گیرد، گاهی به کسی #هشدار می دهد، گاهی #مستقیم و آشکار دعوت می کند و گاهی در خفا و پنهان افراد را #هدایت می نماید.
مربی گاهی با کسی دوست می شود که دلی صید کند و گاهی به کسی کم محلی می کند که او را وادار به حرکت نماید.
مربی، هیچ وقت نباید تنها به تامین نیازهای کاذب در مخاطب بپردازد، بلکه باید نیازهای واقعی افراد را در درون آنها احیا نماید و سپس به متربیانش کمک کند تا در زندگی نیازهای واقعیشان را برآورده نمایند.
رشد و تعالی و کمال و معنویت و اخلاق، همیشه اصلی ترین نیاز یک مخاطب جوان و نوجوان است. پس بر این اساس، مربی باید در مسیر تاریک حرکت متربی در زندگی تنها یک چراغ روشن کند، در بیراهه یک تابلوی راهنما قرار دهد و در مقابل هر نیاز کاذب مخاطب، یک نیاز واقعی را به او معرفی کرده و در نهایت راه رسیدن به آن را نیز تا حد ممکن فرا رویش ترسیم نماید.
#مربی_محور
#تربیت #مربی
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تربیت در روایات
💎امام مجتبی عليهالسلام فرمودند:
💠 « لَا تُعَاجِلِ الذَّنْبَ بِالْعُقُوبَةِ، وَ اجْعَلْ بَيْنَهُمَا لِلِاعْتِذَارِ طَرِيقاً.»
🌺 «در مجازات خطاكار عجله نكن و در فاصلهی بین خطا تا مجازات آن، راهى براى عذرخواهی قرار ده.»
📚 بحار الانوار، ج ۷۵، ص ۱۱۳
📝 نظام تربیتی که خطای متربی را ثبت و عقوبت می کند، اما راه جبران و عذرخواهی ندارد بیمارست و ناکار آمد...
#تربیت #روایات
#مربی #مربی_محور
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
چگونگی کار فرهنگی
در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره
اما همیشه این سوالات بوده که:
چرا باید کار فرهنگی کنیم؟
اصلا کار فرهنگی چیست؟
چه کاری کنیم؟
چطوری انجام بدیم؟
و...
در #دوشنبه_های_فرهنگی تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم.
طی ۲۵ جلسه با عنوان #چگونگی_کار_فرهنگی درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد:
➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه)
➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه)
➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه)
➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه)
جلسات قبل در این پستها تقدیم شد:
1⃣ چرا کار فرهنگی؟(۱)
2⃣ چرا کار فرهنگی؟(۲)
3⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۱)
4⃣ ویژگی های فعال فرهنگی(۲)
جلسه #پنجم تقدیم شما👇
faaliyt farhagi taghdiri.05.MP3
26M
#چگونگی_کار_فرهنگی (۵)
➕ ویژگی های فعال فرهنگی(جلسه سوم)
حجة الاسلام میر حامد تقدیری
مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf