eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.1هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بلوغ با هم بودن #معرفی_کتاب #تشکیلات مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
#معرفی_کتاب به توان تشکیلات تصاعد هندسی در فعالیت های فرهنگی انقلابی مولف : جواد جلوانی | سلمان هاشمیان ناشر کتاب : حدیث راه عشق سال نشر : ۱۳۹۷ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
افراد تشکیلات‌سوز چه می‌کنند؟ ✴️ اثر افراد تشکیلات‌سوز در یک کلام «انسجام‌زدایی» است. حتی حضور این افراد و گفت‌وگوهای این دسته باعث تشطط و دلسردی نیروها می‌شود. زیباترین شاهد این مدعا بیان حضرت علی در خطبه 29 نهج‌البلاغه است: سخنان(لاف و گزاف)تان سنگ‌های سخت را نرم می‌کند… یکی از راه‌های مقابله با این آفت خالص‌سازی است. فرایند خالص‌سازی راهکاری برای به ثبات رساندن یک مجموعه است. این تعداد کم به تعبیر قرآن حتی بر گروه‌های باهیبت و پرطمطراق غلبه خواهند داشت. در این‌صورت هرچه فرایند خالص‌سازی در نیروهای یک تشکیلات قوی‌تر باشد، اطمینان از عدم ریزش‌های ناگهانی نیز بیشتر خواهد شد. راز اطمینان امام از اصحاب دو چیز بود: 1- آزمایش نیرو 2- تصفیه نیرو این خلاصه کلامی بود که امام حسین در شب عاشورا به خواهرش فرمود: «زینب کبری عرض کرد: برادر جان! آیا نیات اصحاب خود را آزموده‌ای؟ نگرانم که وقت درگیری و برخورد نیزه‌ها تنهایت گذارند! امام (ع) گریست و فرمود: هان! به خدا سوگند، ایشان را از خودم راندم و آزمودم، در آنان جز دلاوران و ارزشمندانی پایدار که به کشته شدن در رکاب من همانند کودک به شیر مادر مأنوس‌اند، حضور ندارند!» برای مقابله و مواجهه با مشکلات بیرونی، تصفیه درونی نیروها بسیار ضروری است. یک نیروی ناخالص می‌تواند سبب تشطط و سستی کلیه نیروها در مواقع بحرانی شود. ___________ مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
رهبری یعنی حاکمیت بر قلب‌ها 🔸 رهبر تشکیلات کسی است که افراد را به دور یکدیگر جمع کرده و در راستای اهداف مجموعه، سازماندهی می‌کند 🔸رهبر کسی است که با ایجاد انگیزه در آدم‌ها و ترغیب و تحریض آنان برای رسیدن به هدف، افراد را از روی میل و علاقه و نه از روی تهدید یا تطمیع، هم جهت نموده و فرایند همکاری آنان را تسهیل می‌نماید. 🔸رهبر برای عینیت بخشی به این نقش حساس و کلیدی، باید قابلیت نفوذ بر افکار و اعمال انسان‌های تشکیلات را داشته باشد. از این نفوذ فراگیر و عمیق رهبر بر آدم‌های تشکیلات، می‌توان تعبیر به نمود. 🔸رهبری زمانی تعیّن می‌یابد که مدیر تشکیلات آنقدر توانمند باشد که بتواند با فکری و رفتاری بر آدم‌ها، آنها را به یکدیگر متصل نموده و بر قلوب آنان حکومت نماید. هیچ مدیری به جایگاه رهبری نمی‌رسد مگر اینکه نیروهای تحت امرش، نه از ترس تنبیه و نه از شوق تشویق، بلکه به دلیل و علاقه درونی به مدیر، اوامر و دستوراتش را اجرا نمایند. دکتر عرب اسدی مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقاط مهم را ، پر رنگ کنید ... فقط کافی است در امر تربیت نقاط مثبت متربی را پر رنگ کنید . به او یادآوری کنید و از او تشکر کنید . حتی اگر متربی برای شوخی تاکید بر نماز اول وقت دارد ، خب خیلی هم عالی است ، حالا باید چه کرد!؟ باید از حسن دقتش به نماز تشکر کرد و روی همین یک نقطه مانور داد تا جایی که دیگر برایش از حالت شوخی به اعتقادش تغییر کند . مهم همین است . اصل همین است ، باید به بچه ها یادآوری کرد که فطرتشان از پروردگار است و ناخودآگاه جذب کار های نیک میشوند و از شر فراری! اگر در حین تاکید و تشویق دانش آموز ، به دلیل نقطه ی مثبتش به او شخصیت بدهیم ، منتظر تغییر جدی در او باشید . او در سن نوجوانی دنبال مشوق میگردد ، دنبال کسی میگردد که کارهای او را تأیید کند و او را به خاطر اتفاقات خوب تحسین کند . دانش اموز و متربی از مربی انتظاراتی دارند که اگر آن ها محقق نشود ، باعث از بین رفتن ارتباطات صمیمی میشود . یکی از همان نکته ها ، همین است . او در سنی است که به اتکا به عقلش فکر میکند کاری که انجام می دهد درست است بدون فکر و تعقل دست به اقدامی می زند تا مورد تماشا قرار بگیرد . او تشنه ی دیده شدن است و اگر توسط مربی دیده نشود ممکن است اسیب های خطرناکی بروز دهد لذا اینجا باید از تمام عزیزانم درخواست کنم حواسشان به کوچکترین رفتار متربیان باشد و در صورت مشاهده ی نکات اخلاقی و دینی مثبت ، آن ها را تشویق کنند ، چرا که این بهترین راه تربیت آن هاست. ✍مصطفی کریمی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدرت تشویق 🔸 این گونه تشویق کنیم... 🔹 تحقیقی قابل تامل در خصوص چگونگی تشویق مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
تشویق و تنبیه تشـــــویق: یکی از روشهای مهم در تربیت اسلامی روش است کما این که مسئله نیز در تعلیم و تربیت اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است . اصولاً اساس کار انبیاء (ع) بر تبشیر و انذار قرار داشت . البته از نظر تربیت اسلامی تشویق و تبشیر مقدم و بیشتر بر تنبیه و انزار است . انسان ذاتاً تمایل دارد که مورد تشویق و تحسین قرار گیرد و باید از این تمایل که ریشه در گرایش کمال وجودی انسان دارد در راه تربیت بهره برداری کرد . چه بسا یک آفرین و یک احسن ، فرد را به جنب و جوش وا داشته و او را به انجام کارهای پسندیده تشویق کند . در آزمایشی که از عده ای دانش آموز به عمل آمد آنها را به چند گروه تقسیم کردند . گروهی که مورد تشویق قرار می گرفتند ، روز به روز پیشرفت می کردند ولی سایرگروهها ( که مورد تشویق نبودند و یا ملامت می شدند ) چنین نبودند. 🔷در تشویق نکات زیر باید مراعات شود : 🔸عمل نیک شخص مورد تحسین قرار گیرد نه شخص او 🔸علت تشویق معین شود 🔸فرد احساس کند که تشویق حق اوست 🔸تشویق صورت رشوه به خود نگیرد 🔸تشویق گاه به گاه باشد نه دائماً 🔸تشویق در حضور جمع انجام گیرد . 🔸از حد لازم تجاوز نشود که سبب غرور می شود 🔸تشویق وسیله است و نباید تبدیل به هدف و غایت شود 🔸تشویق مناسب با سن ، متفاوت می شود تنبـــــیه: تنبیه نیز یکی از روشهای تربیتی است که معمولاً مکاتب تربیتی دچار افراط و تفریط شده اند ولی مکتب اسلام در این زمینه در حد اعتدال و حد وسط را برگزیده است. ژان ژاک رو سو معتقد است که در تربیت کودکان نیاز به تنبیه و مجازات نیست، هربرت اپسنسو نیز بهترین وسیله تنبیهی را این می داند که فرد نتیجه کارهای خود را به طور طبیعی ببیند و از طرفی بعضی راه افراط را در پیش گرفته اند و تنبیه های زیانباری را در راه تربیت پیشنهاد می کنند ولی اسلام حد متعادل را پیشنهاد می کند. شخصی خدمت امام کاظم (ع) شکایت کرد که پسر (شلوغ و بی تربیتی ) دارم . حضرت فرمود او را نزن ، با او قهر کن ولی قهر را طولانی نکن و خلاصه اینکه اسلام تنبیه را رد نمی کند. 🔶نکاتی که باید در تنبیه مورد توجه قرار گیرد : 🔹تنبیه بدنی تجویز نمی شود 🔹تنبیه آخرین روش تربیتی است. 🔹در جمع اعمال نشود . 🔹علت تنبیه قبلاً کشف شده و طرف را متوجه آن نموده باشیم 🔹عمل بد متربی باید مورد تقبیح قرار گیرد نه شخصیت او 🔹از زیاده روی خود داری شود . 🔹در هنگام تنبیه خوب است دیگری واسطه شود تا تنبیه انجام نشود. 🔹تنبیه به صورت مضاعف نباشد ( یعنی متربی هم از برنامه های مورد علاقه ی خود محروم شود و هم ملامت و سرزنش شود و ...) مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_5972076085771240994.pdf
592K
📖 بخوانید| #جزوه اکسیر محبت عوامل تغییر رفتار در تربیت اسلامی محبت مربی به متربی می تواند تمام جاذبه ها را از کار بیندازد. یعنی الان یک دانش آموز، در معرض جاذبه ی موبایل، جاذبه اینترنت و از این قبیل جاذبه هاست؛ اما اگر محبت به میان بیاید، محبت تمام این جاذبه ها را از کار می اندازد... #محبت مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در این وضعیت سخت فرهنگی ، انقلاب اسلامی به فعالان موفق و مؤثر فرهنگی چون شما خیلی نیاز داره اما همیشه این سوالات بوده که: چرا باید کار فرهنگی کنیم؟ اصلا کار فرهنگی چیست؟ چه کاری کنیم؟ چطوری انجام بدیم؟ و... در تلاش میکنیم درباره ی پاسخ این سوالات با هم صحبت کنیم. طی ۲۵ جلسه با عنوان درباره مسائل زیر صحبت خواهیم کرد: ➕ چرا کار فرهنگی(دو جلسه) ➕ ویژگی یک فعال فرهنگی(سه جلسه) ➕ شروع کار فرهنگی(یازده جلسه) ➕ عرصه های فعالیت فرهنگی(نه جلسه) جلسه اول در این پست تقدیم شد: https://eitaa.com/morabi_masjed/5841 جلسه دوم تقدیم شما👇