eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
397 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📏📚📏📚 💢پرداخت زکات فطره و روشن شدن عدم فقر ✅پرسش: اگر به گمان اينکه شخصي فقير است به او فطره پرداخت شود؛ سپس دانسته شود که فقير نبوده، تکليف چيست؟ 🌺پاسخ: آیات عظام خويي، سيستاني، وحيد و صافي: اگر انسان به خيال اينکه کسي فقير است به او فطره دهد و بعد بفهمد فقير نبوده است، چنانچه مالي را که به او داده از بين نرفته باشد، بايد پس بگيرد و به مستحق بدهد و اگر نتواند بگيرد، بايد از مال خودش فطره را بدهد و اگر از بين رفته باشد، درصورتي‌که گيرنده فطره مي‌دانسته آنچه را گرفته فطره است، بايد عوض آن را بدهد و اگر نمي‌دانسته، دادن عوض بر او واجب نيست و انسان بايد عوض فطره را بپردازد. 🌿امام خميني و آیت الله نوري همدانی: اگر انسان به خيال اينکه کسي فقير است به او فطره دهد و بعد بفهمد فقير نبوده است، چنانچه مالي را که به او داده از بين نرفته باشد، مي‌تواند پس بگيرد و به مستحق بدهد و اگر نتواند بگيرد، بايد از مال خودش فطره را بدهد و اگر از بين رفته باشد، درصورتي‌که گيرنده فطره مي‌دانسته يا احتمال مي‌داده آنچه را گرفته فطره است، بادي عوض آن را بپردازد، و الا دادن عوض بر او واجب نيست و انسان بايد دوباره فطره را بپردازد. 🍀آیت الله بهجت: اگر به خيال اينکه شخصي فقير است به او زکات بدهد و بعد بفهمد فقير نبوده است، يا از روي ندانستن مسئله به کسي که مي‌داند فقير نيست زکات بدهد، چنانچه چيزي را که به او داده باقي باشد، مي‌تواند از او پس بگيرد و به مستحق بدهد و اگر از بين رفته باشد، اظهر اين است که گيرنده در صورت جهل ضامن نيست، اما اگر گيرنده مي‌دانسته که فقير نيست و ممکن است آن چيز يا عوضش را از او بگيرند، در صورت امکان بايد عوض آن را از او بگيرند و به مستحق بدهند؛ ولي اگر گيرنده ادعا کند نمي‌دانسته آن مال زکات است، همين‌که دهنده زکات مي‌گويد به‌عنوان زکات دادم، پذيرفته مي‌شود و در صورت بقاي عين آن، حق پس گرفتنش را دارد؛ ولي مي‌تواند پس نگيرد و از مال خود دوباره بپردازد. 🌼آیت الله فاضل: اگر به اعتقاد اينکه کسي فقير است به او فطره بدهد و بعد معلوم شود فقير نبوده است و يا از روي ندانستن مسئله به کسي که فقير نيست فطره بدهد، چنانچه مالي را که به او داده از بين نرفته باشد، مي‌تواند پس بگيرد و به مستحق بدهد، ولي اگر به غير عنوان فطره به وي پرداخته است، نمي‌تواند چيزي از او بگيرد و چنانچه در تشخيص مستحق کوتاهي نکرده باشد –مثلاً بينه شرعي، گواهي بر فقر او داده باشد- لازم نيست دوباره از مال خود فطره را بپردازد. 🌸آیت الله مکارم: هرگاه به گمان اينکه کسي فقير است به او فطره دهند و بعد معلوم شود فقير نبوده، مي‌توان آن مال را پس گرفت و به مستحق داد ولي اگر مال را پس نگيرد، بايد از مال خودش فطره را بدهد و اگر از بين رفته باشد، درصورتي‌که گيرنده فطره مي‌دانسته آنچه را گرفته زکات فطره است، بايد عوض آن را بدهد، در غير اين صورت، عوض بر او واجب نيست. اگر پرداخت‌کننده فطره در تحقيق حال فقير کوتاهي نکرده باشد، بر او هم چيزي نيست. پی نوشت: خويي: رساله، م 2030؛ سيستاني: رساله، م 1980؛ وحيد: رساله، م 2039؛ صافي: رساله، م 2030 ، امام: رساله، م 2022؛ نوري: رساله، م 2018.بهجت: رساله، م 1531 - فاضل: رساله، م 2061 - مکارم: رساله، م 1716. ‏💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
پاور پوینت انجمن حجتیه.pptx
1.2M
به اساتید_طلاب و دانشجویان تنظیم کننده: سرکار خانم رمضان قاسم- برگرفته از کنفرانس ارائه شده توسط حیدری 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
✅ آرمان فلسطین؛ استراتژی، سیاست محوری و وظیفه دینی جمهوری اسلامی 📮 خبرگزاری ایرنا: https://www.irna.ir/news/83796089/ 📮خبرگزاری فارس : https://www.farsnews.ir/isfahan/news/13990301000118/ 📮خبرگزاری موج : https://www.mojnews.com/
👠 بعضی خانم ها انقدر پاشنه کفششون بلنده که نمیشه بگی کفشت رو بپوش! باید بگی سوار شو بریم🤣 😐😃😂🙈
سعی کنید نقل مجلس نشوید! در هر جمعی سکوت کردن رو فراموش نکنین. قرار نیست هر کسی هر چیزی میگه شما حتما اظهار نظر کنین! _گاهی یه لبخند ساده، _گاهی فقط سرتکون دادن و تایید کردن به شرط قابل تایید بودن حرفشون _گاهی با یه سری الفاظ تعارفی مثلا : نظر لطف شماست، زنده باشین، ان شاء الله، ماشاء الله و .... ✅اینجوری: اولا؛ پخته تر و عاقل تر به نظر میاین دوما؛ احتمال خطا و سوتی و سوءتفاهم پایین تر میاد. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
💠 پرسش: آیا حضرت مسیح علیه السلام زنده هستند؟ ✍️پاسخ: درباره زنده بودن حضرت عیسى قرآن مى ‏فرماید: «وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِیحَ عِیسَى ابْنَ مَرْیمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِینَ اخْتَلَفُوا فِیهِ لَفِی شَكٍّ مِنْهُ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ یقِینًا». (1) و گفتارشان که: «ما، مسیح عیسی بن مریم، پیامبر خدا را کشتیم!» در حالی که نه او را کشتند، و نه بر دار آویختند؛ لکن امر بر آنها مشتبه شد. و کسانی که در مورد (قتل) او اختلاف کردند، از آن در شک هستند و علم به آن ندارند و تنها از گمان پیروی می‌کنند؛ و قطعا او را نکشتند!» «بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَیهِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِیزًا حَكِیمًا[نساء/۱۵۸] بلکه خدا او را به سوی خود، بالا برد. و خداوند، توانا و حکیم است.» اهل سنت هم روایتى نقل كرده ‏اند كه معناى آن این است چگونه خواهید بود هنگامى كه فرزند مریم در میان شما نازل گردد در حالى كه امام شما از خود شما است. (2) همچنین از برخى روایات كه در مجامع روایى شیعه و سنى آمده زنده بودن حضرت عیسى استفاده مى‏ شود از جمله امام باقر(ع) مى ‏فرماید: در صاحب این امر (امام زمان) چهار سنت پیامبر هست و اما سنتى كه از عیسى دارد، این كه گفته مى ‏شود او مرده است در حالى كه نمرده و زنده است.(3) نتیجه اینکه: بر اساس آیات و روایات شیعه و سنی، حضرت مسیح سلام الله علیه زنده بوده و در رکاب حضرت مهدی عجل لله تعالی فرجه الشریف؛ ظاهر می شوند. ان شاء الله 📚منابع: 1. نساء/۱۵۷ 2. مسند احمد، صحیح بخارى و مسلم و سنن بیهقى طبق نقل تفسیر نمونه، ج ۴، ص ۲۰۵. 3. بحارالانوار، ج ۱۴، ص ۲۳۸. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
هدایت شده از روز‌نوشت
"جَون" را می شناسید؟ آری، همان غلام سیاه پوستی که امام را در معرکه ی جنگ تنها نگذاشت و شهد شهادت نوشید. امام مهربانی ها نیز برایش دعا کرد و فرمود: بارالها روى جَوْن را سفید گردان و بوى او را نیکو کن ... و اینچنین اسلام، تقوی را برتر از رنگ پوست می داند. وچه اهل توحش است پلیس آمریکا، آنجا که سر جرج فلوید را زیر زانوهایش بحدی فشار می دهد تا قالب تهی کند. @roznevesht
🔰 نگاهی متفاوت به مرگ ⁉️ شنیدید وقتی کسی میمیره بعضی ها میگن بنده خدا راحت شد!! آیا این حرف درسته؟! 🍃بستگی داره از چه زاویه ای نگاه کنیم اگه منظور از راحت شدن این باشه که از سختی های دنیا راحت شده و دیگر در آسایش است؛ که این فکری اشتباه است چرا که با مرگ تازه بازخورد اعمال دنیایی خود را می بینیم و زمانی راحتی هست که اعمال دنیایی ما قابل قبول باشد پس راحتی برای همه نیست و طبق همان روایتی که پيامبر اکرم-صلی الله عليه و اله فرمودند: اَلدُّنْيَا سِجْنُ اَلْمُؤْمِنِ وَ جَنَّةُ اَلْكَافِرِ.(تحف العقول) دنيا زندان مومن و بهشت كافر است. لذا راحتی آخرت برای کسانی است که سختی های دنیا را تحمل و از خوشی های زود گذرش گذشتند. ⁉️ شنیدید بعضی ها وقتی کسی میمیره میگن تمام شد و یا تمام کرد؟!! ✍اگه منظور این باشه که عمرش در زندگی دنیا به پایان رسیده قابل قبول است اما اگر منظور از تمام شدن، نیستی و عدم شدن با مرگ باشد این حرف اشتباه است چرا که با مرگ زندگی تمام نمی شود بلکه شروع می شود و در حقیقت شروع بی پایان است همان گونه که برای فرزندی که متولد می شود می گوییم به دنیا آمد و نمی گوییم ۹ ماهش تمام شد. لذا خداوند ما را آفرید تا باشیم و بمانیم و تمام شدن معنا ندارد. ✅ پس مرگ آغاز زندگی دوباره است در جوار الهی؛ همان گونه که می فرماید: كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَيْنا تُرْجَعُون هر نفسى، چشنده‌ى مرگ است؛ سپس به سوى ما باز گردانده مى‌شويد.(عنکبوت) 🔸🔹🔸🔹🔸🔹 @javadheidari110
🔹🔹یک نکته 🔹🔹 بحران اقتصادی ، کی پایان می یابد و چه می شود؟ کرونا دقیقا تا کی ادامه خواهد داشت؟ زندگی خانواده فلانی، با این همه مشکل به کجا می انجامد؟ آینده این شغل چیست؟ و ده ها سوال پر ابهام دیگر برای آینده امور... «اگر پایان و نتیجه هر داستان را از قبل بدانی، به یک ماشین تبدیل می شوی. آنچه باعث می شود انسانها انسان باشند دقیقا همین است که از آینده خبر قطعی ندارند...» ✍️لوری مور 🔅به جای آرزوی دانستن نتیجه اتفاقات، با تقویت: تعقل، تفکر، توانمندی‌ها، تداوم تلاش و توکل عملکرد بهتر داشته باشیم تا در مقابل هر نتیجه‌ای، بتوانیم همچنان پایدار و استوار بمانیم. این مفهوم درست آینده نگری است. مراقب شناخت ها و انتخاب های خود باشیم که گام به گام آینده ما را می سازد. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
💠پرسش: لعن به چه معناست؟ چرا در زیارت عاشورا بعضی افراد و جریان ها لعن شده اند؟ ...................................................................................................................................... ✍️پاسخ: نکته اول : لعن در لغت به معنای راندن و دور کردن از رحمت خداوند می باشد. (1) پس اگر می گوییم: «خدا فلانی را لعنت کند» یعنی: خدایا فلان فرد را از رحمت خود دور و عذابت را بر آن نازل کن. نکته دوم: در قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام، گروهی از مردم مورد لعن قرار گرفته اند و این امر در زیارت عاشورا تکرار شده است و بیانگر اهمیت موضوع و مطابق با قرآن می باشد. نکته سوم: لعن در زبان قرآن و روایات، نوعی فرهنگ سازی و مرزبندی بین انسان ها است و تذکر می دهد: مواظب باشید در دام این افراد نیافتید و خود به صفات آن ها مبتلا نشوید. نکته چهارم: کسانی که در زیارت عاشورا مورد لعن قرار گرفته اند، افراد و جریان هایی هستند که از مسیر حق دور شده و به نهایت شقاوت و سنگدلی رسیده اند و تمام تلاش خود را برای خاموش کردن نور الهی به کار گرفته اند. نکته پنجم: در لعن کردن باید از نام بردن افرادی که برای برخی از مذاهب مقدس هستند پرهیز شود تا وحدت امت اسلام که مورد تاکید قرآن و روایات می باشد، حفظ و امنیت جامعه ی اسلامی به مخاطره نیافتد. پی نوشت: 1. مفردات راغب، ص 741 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
تخریب قبور ائمه بقیع چرا؟!!؟؟.pptx
2.87M
تنظیم کننده: سرکار خانم رمضان قاسم بر اساس مباحث مطرح شده توسط جواد حیدری 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110