هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 دفاع مقدس، یکی از عقلانیترین حرکات ملت ایران بود
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس:
🔹️ دفاع مقدس یکی از عقلانی ترین حوادث ملت ایران بود. بعضیها با استناد به یک خطای یک جمعی، مجموعه دفاع مقدس را متهم میکنند به بی تدبیری. مطلقا این طوری نیست. دفاع مقدس از اول کار، نشان دهنده عقلانیت در این عرضه بود. آن روز ارتش یک سازمان سنتی جاافتاده موجود در کشور بود و سپاه یک عنصر جوان تازه به میدان آمده انقلابی؛ اینها باید با هم کار کنند و این آسان نبود. خیلی کار بزرگی بود از این عاقلانه تر و مدبرانه تر چه کاری میشود پیدا کرد. بعد انتخاب تاکتیکهای ابتکاری و شجاعانه که این تاکتیک ها واقعا فوق العاده بود.
🔹️ حتی قبول #قطعنامه هم در پایان کار در آن شرایط که امام از آن تعبیر کردند به نوشیدن جام زهر، این هم مدبرانه بود در آن مقطع مدبرانه بود باید انجام میگرفت. اگر مدبرانه نبود اگر عاقلانه نبود امام انجام نمیداد. ما از نزدیک شاهد بود و میدیدم که چه دارد می گذرد. کار بسیار عاقلانه بود. بنابراین از اول تا آخر مسئله دفاع مقدس یک پدیده عقلایی و یکی از عقلانی ترین حرکات ملت ایران بود. و تحریفها را در این باره باید مراقب بود. ۹۹/۶/۳۱
#بسته_خبری
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
♨️سوال:
🔰آيا سادات گناه کار به جهنم ميروند يا در زمهرير و جاي سرد خواهند بود؟
✍پاسخ:
✅در پاسخ چند نکته باید بیان شود:
نکته اول: قران کریم ، زندگی در قیامت را، فردی معرفی کرده و میفرماید : «كُلُّ نَفْسٍ بِما كَسَبَتْ رَهينَةٌ»؛ «هر كس درگرو اعمال خويش است». (1) و همچنین صراحتا بازگو میکند: «وَ أَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى»؛ «و اينكه براى انسان بهرهاى جز سعى و كوشش او نيست». (2)
نکته دوم: پروردگار عالم، گنهکاران را اعم از سید و غیر سید، مستحق عذاب و آتش جهنم میداند و بدان تصریح میفرماید: «وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَإِنَّ لَهُ نارَ جَهَنَّمَ»؛ «و هر كس نافرمانى خدا و رسولش كند، آتش دوزخ از آن اوست». (3)
نکته سوم: هیچ آیه و یا روایتی مبنی بر وعید به عذاب خاص نسبت به سادات، یافت نشد بلکه آیات قران و روایات خلاف این مطلب را بیان میکنند. قرآن کریم صراحتا عذاب ابولهب را آتش جهنم بیان میفرماید؛ «سَيَصْلى ناراً ذاتَ لَهَبٍ»؛ «و بهزودی وارد آتشى شعله ور و پر لهیب مى شود». (4)
نتیجه اینکه: سادات هم مانند دیگران در عذاب و ثواب اخروی یکسان بوده و انتساب به آل الله علیهم صلوات الله وظیفه آنان را در عمل به دستورات سنگینتر میکند همانطور که قران نسبت به زنان پیامبر میفرماید: «هرکدام از شما گناه آشكار و فاحشى مرتكب شود، عذاب او دوچندان خواهد بود؛ و اين براى خدا آسان است». (5)
پینوشت:
1. مدثر/38
2. نجم/39
3. جن/23
4. مسد/3
5. احزاب/30
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110
استادحیدری کنفرانس امامت ۶ .mp3
12.41M
کنفرانس امامت
جلسه ششم
🎙استاد جواد حیدری
#عقائد
#امامت
#عصمت
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
🌷موضوع: بازار فارکس
سوال:
معامله در بازار فارکس چه حکمی دارد؟
جواب
مقام معظم رهبری:
بطور کلی صحت معاملات در بازار فارکس متوقف بر رعایت ضوابط شرعی و قانونی است*.
.....................................................................
* بنا به گفته برخی کارشناسان، کارگزاران بازار فارکس دو دسته اند: دسته اول که اکثر مدعیان کارگزاری از این دسته اند، صرفا یک صفحه مجازی در فضای اینترنت تشکیل داده اند و حضور واقعی در بازار ارز ندارند، این گروه پول مشتریان را دریافت و برای اهداف و برنامههای خود استفاده میکنند و فقط یک صفحه اینترنتی برای مشتری اختصاص می دهند که مشتری در آن مشغول معاملات به ظاهر ارزی میشود، بنابراین معاملات انجام شده غیر واقعی و باطل است و موجب ملکیت درآمد حاصله نمی شود. دسته دوم کارگزاران واقعی هستند که حضور واقعی در بازار ارز دارند و با پول مشتری اقدام به خرید و فروش ارز میکنند، که با رعایت ضوابط شرعی و قانونی، فی نفسه اشکال ندارد، ولی باید به نکات زیر توجه شود: 1) معاملات باید به صورت واقعی و خرید و فروش ارز باشد، بنابراین اگر کسب درامد براساس پیش بینی نوسانات قیمت ارز باشد مشروع نیست. 2) معاملات اهرمی، که با اعتبار گرفتن از کارگزار انجام می شود، اگر ماهیت قرض همراه با سود داشته باشد، ربا و حرام است.(۱)
آیت الله مکارم شیرازی:
با توجّه به اینکه فارکس شرایط شرعیّه معاملات را ندارد جایز نیست.
پی نوشت:
۱-استفتا اختصاصی از دفتر مقام معظم رهبری به شمارهr5r9p6k
۲_سایت آیت الله مکارم شیرازی(makarem.ir)
#حکم_شرعی
#فارکس
🍃🍂🍃🍂🍃
🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠 پرسش:
فلسفه داشتن حجاب در نماز برای خانم ها چیست؟مگر خداوند نامحرم است؟
......................................................................................................................................
✍️پاسخ:
با سلام
نکته اول : امام علی علیه السلام می فرمایند : «الْإِسْلَامُهُوَالتَّسْلِيمُ »؛ «اسلام یعنی تسلیم بودن در برابر اوامر و نواهی الهی». (1)
توضیح اینکه : وقتی ما حقانیت خدا و رسول و اهل بیت علیهم السلام را با عقل و تحقیق و بر اساس معرفت یقینی ،برای خود ثابت کرده ایم ، در این صورت عقل حکم می کند در برابر فرمایشات آن ها ( به شرط صحت انتساب) خاضع بوده و تسلیم باشیم چون شخص حکیم وقتی به چیزی امر یا از چیزی نهی می کند قطعا بر اساس مصلحت ( خوبی) و مفسده(بدی )می باشد .
لذا پاسخ اصلی نسبت به سوال، این است : چون حکم خداست (تعبُّد)
نکته دوم : توجه داشته باشیم حجاب همیشه برای رعایت احکام محرم و نامحرمی نیست ، بلکه گاهی جنبه تکریم و ادب دارد،به همین خاطر، میبینیم، افراد برای حضور در جامعه ،پوشش خاصی، غیر از پوشش در منزل دارند و یا لباس مهمانی بالباس خواب متفاوت است . حضور در محضر خداوند در حال نماز نیز مقتضی پوشیدن لباس مناسب و کامل است.
نکته سوم : یکی دیگر از حکمتهای رعایت حجاب در نماز ، تمرین و ممارست برای نهادینه شدن این ارزش الهی برای حضور در جامعه میتواند باشد.
📚 پینوشت :
1. نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 491
🆔 @javadheidari110
استادحیدری کنفرانس امامت ۷ .mp3
16.38M
کنفرانس امامت
جلسه هفتم
🎙استاد جواد حیدری
#عقائد
#امامت
#نصوص_امامت_امیرالمومنین
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
00003.mp3
6.14M
🚩 روضه حضرت رقیه سلام الله علیها
#حاج آقا مومنی
📌داستان غم انگیز دختر شهید و اشک و گریه او در غیاب پدر و گریز به روضه حضرت رقیه سلام الله علیها
┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈
@javadheidari110
💠 حدیث روز 💠
💎 حقیقت دعای مؤمن
🔻امام سجاد(علیهالسلام):
الْمُؤْمِنُ مِنْ دُعَائِهِ عَلَى ثَلَاثٍ إِمَّا أَنْ يُدَّخَرَ لَهُ وَ إِمَّا أَنْ يُعَجَّلَ لَهُ وَ إِمَّا أَنْ يُدْفَعَ عَنْهُ بَلَاءٌ يُرِيدُ أَنْ يُصِيبَهُ
🔻مؤمن از دعاى خود يكى از سه چيز را دارد:
◻️يا برايش اندوخته مىشود
◻️يا در همين دنيا به او عطا ميگردد
◻️يا بلايى كه مىخواسته به او برسد، از وى دفع مىگردد.
📚 تحف العقول، ص۲۸۰
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
ضالا فهدی.ogg
386.5K
🎧 آیا آیه شریفه "وَوَجَدَكَ ضَالًّا فَهَدَىٰ" با عصمت حضرت رسول -صلی الله علیه و آله- منافات ندارد؟!
🎙استاد جواد حیدری
#شبهات_اعتقادی
#سؤالات_کاربران
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
استادحیدری کنفرانس امامت۸ .mp3
11.33M
کنفرانس امامت
جلسه هشتم
🎙استاد جواد حیدری
#عقائد
#امامت
#ویژگی_های_امام
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
حکم فعالیت در #بازاریابی #شبکه ای
امام خامنه ای:
بازاریابی شبکه ای اگر بر طبق آئین نامه ورزارت صنعت و معدن باشد که به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است، اشکال نداشته؛ و در آمد حاصله از آن نیز مانعی ندارد.
نکته:در مورد نظر حضرت آقا،شورای نگهبان فقط بند ج و د از قانون مربوطه را (نه همه بندها) تایید کرده ،از طرفی بازاریابی های فعلی طبق نظر شورای نگهبان عمل نمی کنند و سیستم خودشان را انجام می دهند لذا حکم به جواز آن مشکل است.
آیت الله سیستانی:
در این مورد اظهار نظر نفرموده اند، مقلدین ایشان می توانند با رعایت اعلم فالاعلم باید به مرجع تقلید دیگر رجوع کرده و یا وارد چنین معاملاتی نشوند.
آیت الله مکارم:
تنها در صورتی که بازاریابی به صورت شبکه ای و زیر مجموعه ای نباشد و سود حاصله فقط به بازاریاب اول تعلق گیرد اشکالی ندارد و غیر آن جایز نیست. البته ممکن است در طرح های جدید، بعضی از اشکالات این کار برطرف شده باشد ولی هنوز اشکال اصلی که استفاده بازاریاب های بالواسطه می باشد و نوعی اکل مال به باطل است وجود دارد.
آیت الله شبیری زنجانی:
بازاریابی شبکه ای تنها در صورت وجود همه شرائط ذیل جائز است: 1. معامله در آن واقعی و واجد شرائط صحت باشد. 2. سود در مقابل کار حلال مثل معرفی مشتری - هر چند با واسطه - پرداخت شود. 3. تمام مراجع قانونی آن را مجاز بدانند و در عمل هم شرکت، قوانین را رعایت کند. 4. فاقد هرگونه مفسده اقتصادی باشد لذا بازاریابی شبکه ای اگر شبیه معاملات شرکت های هرمی مانند گلدکوئیست باشد اشکال دارد. با توجه به توضیحات فوق، شاید مورد کمی از شرکت های این چنینی پیدا شود که ضوابط فوق در مورد آنها موجود باشد لذا توصیه اکید می شود، حتی در فرض جواز هم از چنین معاملاتی اجتناب شود بنا بر این، احتیاط در ترک است.
آیت الله وحید خراسانی:
بازار یابی شبکهای بنابر احتیاط واجب صحیح نیست و در این احتیاط واجب نمیتوانید به کسی دیگر رجوع نمائید.
آدرس:
امام خامنه ای، سوالات سامانه جامع معاملات و شغلها سوال شماره 1145794. و سایت لیدر: https://www.leader.ir/fa/content/17054/www.leader.ir
آیت الله سیستانی، https://www.sistani.org/persian/qa/0840/
آیت الله مکارم، https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&mid=265597&catid=44956
آیت الله شبیری زنجانی، سایت معظم له، http://zanjani.ir/index.aspx?pid=10486 جستجوی عبارت "بازاریابی"
آیت الله وحید خراسانی، http://wahidkhorasani.com/%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C/%D8%B3%D8%A4%D8%A7%D9%84-%D9%81%D9%82%D9%87%D9%8A/%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7/4713_%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87%D8%A7%DB%8C
🍃🍂🍃🍂🍃
🍁💎کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
audio_2020-07-25_10-44-56.ogg
743.8K
⚫️قرآن واضح است یا مبهم؟⚫️
#قرآن_واضح_یا_مبهم
#شبهه_تناقض
#قرآن_کریم
#ادبیات_عرب
#تفسیر
🎙استاد حیدری-گروه تبلیغی پاسخگو
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
💠 تاریخ ولادت امام موسی کاظم(علیه السلام):
حدود ١٧/ذح/۱۲۸ق، نه ٧/صفر؛
در منابع دست اول تاریخی، راجع به تاریخ ولادت امام کاظم(علیه السلام)، تصریحی نسبت به روز و ماه ولادت یافت نمیشود و تنها سال ولادت ذکر شده که سال ۱۲۸ هجری است، و به نقلی ۱۲۹.
تا پیش از قرن پنجم و ششم هجری، همان طور که علامه شوشتری -صاحب «قاموس الرجال»- گفته است: «لَمْ یُعیّن أحدٌ شَهرَه»، هیچ یک از مورخان ماهِ ولادت امام کاظم(علیه السلام) را تعیین نکرده، پس چه رسد به روز ولادت!
قول هفتم صفر به عنوان ولادت امام کاظم(علیه السلام) برمیگردد به دو تن از علمای قرن پنجم و ششم؛ شیخ طبرسی در دو کتاب «إعلام الوری» و «تاج الموالید»، و ابن شهر آشوب مازندرانی در کتاب «مناقب آل أبي طالب».
منتها منابع قرن پنجم و ششم، منابع میانی شمرده میشود، نه دست اول.
و در منابع کهن و دست اول هیچ روایتی نیست که مؤید این قولِ هفتم صفر باشد. یعنی مثلاً شیخ کلینی در «کافي» یا شیخ مفید در «إرشاد»، هیچ روز یا حتی ماهی را برای میلاد امام کاظم(علیه السلام) معیّن نکردهاند.
آنچه در این منابع آمده تنها سال ولادت امام کاظم(علیه السلام) است. از مرحوم کلینی در کافی اینطور آمده: «سال ۱۲۸، و به نقلی ۱۲۹». و مرحوم مفید در ارشاد میگوید: «سال ۱۲۸».
✅ استخراج روز و ماه ولادت امام کاظم(علیه السلام):
اما احمد البرقي، از علمای بنام شیعه در قرن سوم هجری و از یاران امام جواد و امام هادی(علیهما السلام)، در کتابش «المحاسن»، خبری از أبی بصیر نقل کرده که میگوید:
«در سالی که همراه امام صادق(علیه السلام) به حج مشرف شدیم، وقتی از حج برگشتیم و به شهرک أبْوَاء (بین مکه و مدینه) رسیدیم، مادر امام کاظم(علیه السلام) درد زایمانشان گرفت و حضرت، آنجا به دنیا آمد.»
از این خبر -که اتفاقاً در کهن ترین و دست اول ترین منابع آمده- به راحتی میتوان ماه ولادت و نیز روز تقریبی آن را استخراج کرد؛
با این توضیح که با معلوم بودن زمان و محل ولادت امام موسی کاظم(علیه السلام) که بعد از پایان مناسک حج و در راه بازگشت به مدینه بوده، پس بسیار بعید است که این ولادت در ماه صفر بوده باشد.
بلکه در یک برگشت طبیعی از مکه به مدینه، باید گفت تاریخ ولادت ایشان در نیمۀ دوم ماه ذی الحجۀ سال ۱۲۸ هجری بوده است.
در تعیین دقیق روز، این احتمال بعید نیست که در بعضی منابع، عبارتی همچون «السابع عشر» آمده بوده که با توجه به اشتباهاتی که در خواندن و بازنویسی کتب خطی رخ میداده، برخی به اشتباه آن را «السابع صفر» خوانده و بازنویسی کرده باشند. بنابراین شاید تاریخ صحیح، روز ١٧/ذی الحجه باشد.
پس به هر حال تاریخ ٧/صفر به عنوان سالروز ولادت امام کاظم(علیه السلام)، نه تنها مؤیدی در منابع دست اول ندارد بلکه آنچه از این منابع استفاده میشود نادرستی این قول است.
و اما سال ولادت امام کاظم(علیه السلام) که آیا سال ۱۲۸ بوده یا ۱۲۹؟
از آنجا که ماه ذی الحجه آخرین ماه سال قمری است لذا گاهی از سوی برخی ناقلانِ اخبار این کمدقتی پیش آمده که حوادث ماه ذی الحجه را با ذکر شمارۀ سال بعد نقل کردهاند.
میلاد امام کاظم(علیه السلام) نیز چون در ماه ذی الحجه و خصوصاً در نیمۀ دوم آن یعنی در روزهای پایانی سال واقع شده احتمالاً به همین خاطر در بعضی نقلها بجای سال ۱۲۸، به اشتباه سال ۱۲۹ گفته شده.
📓 مجموعۀ مصاحبهها: ٤٦٨، ٤٧٠ و ٤٧١. استاد غروی
@javadheidari110
استاد حیدری کنفرانس امامت۹ .mp3
13.41M
کنفرانس امامت
جلسه نهم
🎙استاد جواد حیدری
#عقائد
#امامت
#ویژگی_های_امام_2
کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110