⭕️ چه کسانی خودشون را مسخره می کنند؟؟!
💠 حضرت امام رضا علیه السّلام فرمود :
1⃣ کسی که با زبانش استغفرالله بگوید ، ولی در دل از گناهی که کرده پشیمان نباشد خودش را مسخره کرده .
2⃣ کسی که از خدا توفیق کار خیر طلب کند ، ولی تلاش و کوششی نداشته باشد خود را مسخره کرده .
3⃣ کسی که از خدا بهشت بخواهد ، و در انجام عبادات صبر نکند و در ترک معاصی صبر نداشته باشد خود را مسخره کرده .
4⃣ کسی که از آتش جهنم به خدا پناه برد ، ولی از لذت گناه دست بر ندارد خودش را مسخره کرده .
5⃣ آنکس که یاد مرگ کند و از آن ترس داشته باشد ، ولی خود را برای مرگ آماده نکند ( یعنی اعمال خیر انجام ندهد و از گناهانش استغفار نکند) خودش را مسخره کرده .
6⃣ کسی که خدا را یاد کند و مشتاق دیدار او باشد ، ولی در گناهان اصرار ورزد خود را مسخره کرده .
7⃣ کسی که بدون توبه از خدا طلب عفو و بخشش کند ، خودش را مسخره کرده است.
📚بحار الأنوار ، جلد ۷۸ ، ص۳۵۶
✨✨✨✨✨✨
✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇
@khameneieshQ
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
✅ چرا در پیامهای مجازی #دلخوری بهوجود میآید؟
💠حتما برای شما هم پیش آمدہ که وقتی یک پیامی را از طرف دوستانتان میخوانید دلخور و عصبانی شوید.
🔸در این دنیای همهچیز مجازی امروزی، خیلی وقتها پیش آمدہ که پیام مکتوب مهمی را چه از طریق sms و چه شبکههای اجتماعی برای فردی فرستادہایم اما دریافتکنندہ پیام، با لحنی که موردنظر ما نبودہ پیام را خواندہ و برداشت نادرستی از محتوا داشته و دلخور شدہ است.
🔸علت این دلخوریهای پیامکی درواقع نبودن روح در این پیامهاست. چرا که پیام مکتوب لحن و زبان بدن ندارد و وقتی شما با هر نیتی پیامی را برای کسی میفرستید هر چیزی ممکن است برداشت شود به جز نیت شما و گاهی ممکن است سالها حتی بین دو برادر دلخوری و کینه در اثر این سوبرداشتها ایجاد شود.
💠 درک درست #پیامهای_عاطفی شامل سه بخش میشود:
🔻۱- واژهها %۷
🔻۲- لحن %۳۸
🔻۳- زبان بدن %۵۵
🔸هنگامی که ما پیامکی، چه در تلگرام و چه سایر شبکههای اجتماعی میفرستیم، فقط %۷ کار را انجام دادہایم و فقط واژہها را منتقل کردہایم چرا که نه لحن داشتهایم و نه زبان بدن، بههمین خاطر دریافتکنندہ پیام خیلی از اوقات عصبانی و دلخور میشود.
🔸پس این را همیشه به یاد داشته باشید اگر پیام مهمی برای کسی دارید حضوری یا تلفنی پیام را به وی برسانید تا از هرگونه برداشت نادرست جلوگیری شود.
✨✨✨✨✨✨
✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇
@khameneieshQ
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
⭕️ سوال
⁉️ اثبات اینکه معنای «مولا» در حدیث غدیر به معنای «سرپرست» می باشد و نه دوست چگونه ممکن است؟؟
🔰 جریان غدیر خم، جریانی است که از حیث تاریخی متواتر بوده و هیچکس نمیتواند آنرا رد کند، لذا علمای اهل سنت نیز آنرا نقل کرده و بر صحت آن تاکید دارند.
👈 تنها توجیه علمای اهل سنت این است که میگویند معنای «مولی» در این روایت به معنای امامت و ولایت نیست، و به معنای دوست داشتن و مهربانی است.
💢 اما با نگاهی گذرا به تاریخ خواهیم دید که این مطلب تنها یک توجیه ساده برای گمراه کردن و دور کردن ذهن مخاطبین و فرار از حق و حقیقت است، همه مردم در آن زمان از سخن پیامبر اکرم(صلیاللهعلیهوآله) ولایت و امامت را متوجه شدند.
✳️ به طور مثال در کتب تاریخی و روایی نقل شده: امیرالمومنین(ع) بعد از خلیفه شدن، یک روز از دارالاماره كوفه خارج شد و جماعتى از سواران با شمشيرهای برهنه به او نزدیک شدند و گفتند: «السّلام عليك يا اميرالمومنين، السّلام عليك يا مولانا و رحمة الله و بركاته».
💠 اميرالمومنين(ع) فرمود: در اينجا از اصحاب رسول خدا چه كسانى هستند؟
👈 دوازده نفر برخاستند و گواهى دادند كه پيغمبر را دیده و از او شنيدهاند كه فرمود: «من كنت مولاه فعلىّ مولاه».
🔹 اینکه آنان با لفظ «مولانا» به امیرالمومنین(ع) سلام کردند، نشان میدهد که از جمله معروف پیامبر(ص) امامت و ولایت را فهمیدهاند، نه نصرت و یاری و محبت را.
✍️ همچنین در روایتی مشابه این روایت نقل شده از جمله افرادی که در آن جمع بلند شدند و گواهی دادند «خالد بن زيد» ، «ابو ايوب» ، «خزيمة بن ثابت ذوالشّهادتين» ، «قيس بن سعد بن عباده» و «عبد الله بن بديل بن ورقآء» بودند.
🔸در آن جمع «انس بن مالک» و «براء بن عازب» از صحابه پیامبر هم وجود داشتند ولی شهادت ندادند؛ امیرالمومنین(ع) فرمود: «بار پروردگارا اگر كتمان آنها از روى دشمنی است، آنها را به بیماری مبتلا كن».
📌 بعد از آن جریان «براء بن عازب» كور شد، و دو پاى «انس بن مالك» نیز به پيسى مبتلا شد؛ انس، پس از اين جریان سوگند ياد كرد كه ديگر هیچگاه منقبتى از مناقب على بن ابیطالب(ع) را كتمان نكند.
👈 براء بن عازب نیز به علت نابينایى از منزل خودش مىپرسيد و به او مىگفتند: در فلان جاست، او مىگفت: چگونه راه را پيدا كند، كسیكه نفرين على بن ابیطالب(ع) به او رسيده است؟».
_______
📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/57427
@javadheidari110
هدایت شده از جواد حیدری
#صوفی_کیست_؟
#صوفیه_چیست_؟
🔉#جواد_حیدری
🔰ارائه شده در تالار گفت و گوی #حرم_امام_رضا علیه السلام
🌐لینک دریافت کنفرانس:
https://b2n.ir/k54500
✨✨✨✨✨✨
✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇
@khameneieshQ
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
❓صوفی کیست؟صوفیه چیست❓
تصوف یکی از جریانهای ضدفرهنگی است که با گرایشهای گوناگون در کشورهای اسلامی رواج دارد
♦️تصوف در لغت♦️
تصوف باب تفعل به معنای صوفیشدن،گرایش به صوفیداشتن است
♦️چیستی و ماهیت تصوف♦️
🍃ابوسراجطوسی در کتاب اللُمَع فی التصوف ترجمهی مهدیمجتبی معتقد است صوفیان مانند فقهاء و زهاد به دنبال علم خاص یا ویژگی اخلاقی معین نبودند زیرا آنها خود سرچشمهی تمام دانشها و دارای مجموعه احوال بودند
او معنای بلندی را برای صوفی مطرح کرده است یعنی معتقد است صوفی هم بینش دینی و هم منش دینی و هم کُنِش دینی دارد
علمای کلام در مورد اعتقاد و بینش بحث میکنند، علمای اخلاق در پی منش دینی هستند میگویند اینگونه زندگی بکن آنگونه زندگی نکن علمای فقه دنبال کُنش دینی هستند که اعمال و فروع دین به چه شکلی باشد اما ابوسراج طوسی معتقد است صوفی سرچشمهی تمام دانشهاست
🍃جملاتی که از حسن بصری متوفای ۱۱۰ هست دلالت بر این دارد کلمهی صوفی،صوفیه و تصوف در قرن۲رواج یافته
🍃جناب سهروردی معتقد است اقوال مشایخ در مورد ماهیت تصوف به بیش از هزار قول میرسد
جناب هجویری در کشفالمحبوب بابی دارند بنام باب تصوف که در آنجا صوفی را مصداق عبادالرحمن در آیهی سورهی فرقان میداند و یک حدیث ساختگی که بنده در هیچیک از منابع روائی نیافتم و فقط در منابع صوفیهاست را به پیامبر نسبت میدهد و معتقد است که ایشان فرمودهاند:کسی که صدای صوفیه بشنود اما ایمان به آنها نیاورد خدا او را جزء غافلین مینویسد
صوفی نامی است که کاملان ولایت و محققان و عالمان را به این نام خواندند
آنکه به محبت مصفا شود صافی بُوَد،آنکه مستغرق دوست شود و از غیر دوست بَری شود صوفی شود
🍃جناب قُشَیری وجه تسمیهی صوفی و تصوف را صوف پوشیدن میداند چنانچه تَقَمُّص و پیراهن پوشیدن از این روی بُوَد ولیکن این قول به صوفی اختصاصی ندارد اینکه چون پشمینه میپوشند آنها را صوفی گویند صرفا به این خاطر نیست و اگر کسی بگوید ایشان منسوب هستند به اصحاب صفه،چنين صحبتی صحیح نیست
🍃عبدالرزاق قاسانی میگوید:تصوف تعلق به اخلاق الهی است
♦️تحلیل درست و دقیق از تصوف♦️
تصوف را ما باید در ۲ منزل و جایگاه تبیین کنیم
✅ ۱)تصوف در مقام تعریف(همین تعاریفی که بیان شد)که در این مقام ما هیچ مشکلی با تصوف نداریم چون این همان عرفان اصیل اسلامی است که دغدغهی انبیاء نیز همین امر بوده که تخلقوا باخلاقالله
❌۲)تصوف در مقام تحقق(همین مورد مدنظر ماست) بحث ما این است که آیا تصوف در مقام تحقق با تصوف در مقام تعریف تطبیق دارد یا خیر؟ صحبت ما این است که آیا فرقههای صوفیهای که در مقام خارج تحقق یافتهاند، آيا در مقامتحقق آت توصیف و تحلیلهائی که در مقام تعریف گفته شده را دارا هستند یا خیر؟
✍پاسخ:خير دارا نیستند شاهد ما بر این مطلب انحرافات و مشکلاتی است که نه تنها صوفیهی معاصر بلکه صوفیهای که از صدر اسلام پیدا شد دارای انحرافات بودهاند
♦️آسیبشناسی فرقههای صوفیه♦️
1⃣نقش عاملهای بیرونی در پیدایش تصوف:
نباید تصور کرد تصوف زائیدهی تاریخ اسلام است بلکه عوامل دیگری در شکلگیری آن نقش داشته از جمله افکار و مذاهب هندی،بودائی که در عصر معاویه به اسلام گرویدند،کتب هندی ترجمه شد و دقیقا روش زندگی صوفیانه را بیان کرد که شیخ صدوق در کتاب کمالالدین و تمامالنعمه و مرحوم مجلسی در بحارالانوار آورده شده است
آشوبها نزاعهای سیاسی،در قرن اول و دوم، دنیاطلبی، فتوحات، تماس با رهبانیت مسیحی منجر به ایجاد تصوف شد و موجب شد برخی منزوی شوند و تمایل به شرکت در مسائل اجتماعی،سیاسی را از دست بدهند
تفسیر به رای از مفاهیم و تعلیمات دینی با پیشفرضهای صوفیانه هندی برای تطبیق دادن کارهای خود با قرآن،آیات را به دلخواه به تأویل بردند،خروج از اعتدال، حرام کردن طیبات مائده۸۷
2⃣خانقاهسازی
3⃣تأویلقرآن
4⃣اسلامگزینشی:مشکل اساسی آنها
5⃣بهرهبردن استعمار از تصوف
6⃣ اباحهگری
♻️نتیجه اینکه
✅هیچ اشکالی بر تصوف در مقام تعریف نیست اگر تصوف عبارت باشد از پذیرفتن خُلق و خوی خدا از جهت علم و عمل و گفتار، چه کمالی از این بالاتر چراکه برانگیخته شدن پیامبران و اولیاء برای تحصیل علم الهی بوده اما آیا حقیقت تصوف در مقام تحقق نیز همانند مقام تعریف است؟البته که اینچنین نیست
بنابراین ما با تصوفی که عطار در الهینامهاش میگوید مشکلی نداریم زیرا در چنین تصوفی شخص دل از تمام عالم میبُرَد و دنیاگریزی به معنای مثبت دارد با اینها مشکلی نداریم
تصوف چیست در صبر آرمیدن
طمع از جملهی عالم بریدن
❌مشکل کجاست؟ مشکل آنجائی است که گروهی فقط در اسم با صوفیه مشترک هستند اما صوفی نیستند. یعنی مقام تحققشان با مقام تعریفشان خیلی متفاوت است
از زمان صدر اسلام تا زماننا هذا،اهل تصوف آسیبها و اشکالات و انحرافات بسیار جدی داشتهاند
#تصوف
⇲@javadheidari110
⇲@ramezan_ghasem110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
پرسش:
آیا در زمان حاضر ، امکان مباهله وجود دارد؟
......................................................................................................................................
️ پاسخ:
نکته اول : مباهله ، به معنى نفرين كردن دو نفر یا دو گروه به يكديگر(بعد از اثر نکردن منطق و استدلال) است، بدين ترتيب که افرادى كه باهم گفتگو درباره يك مسئله مهم مذهبى دارند در یکجا جمع شوند و به درگاه خدا تضرع كنند و از او بخواهند كه دروغگو را رسوا سازد و مجازات كند.
نکته دوم : از رواياتى كه در منابع اسلامى نقلشده ،استفاده مىشود که ، مباهله یک حکم عمومی است و منحصر به زمان خاصی نیست.از امام صادق علیهالسلام ،نقلشده كه فرمود:«…إذا كان كذلك فادعهم الى المباهلة…»؛«اگر سخنان حق شمارا مخالفان نپذيرفتند آنها را به مباهله دعوت كنيد».(1)
نتیجه : مباهله یک حکم عمومی هست.
پینوشت:
1. نور الثقلين جلد 1 صفحه 351
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
🍃 @javadheidari110 🍃
⭕️ مباهله در احادیث شیعه و اهل سنت/ اعمال روز مباهله را بهتر بشناسیم.
#استاد_جواد_حیدری
📝جزئیات بیشتر در لینک زیر:
#خبرگزاری_صاحب_نیوز
↪️ snai.ir/966309
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
🍃 @javadheidari110 🍃
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
♦️ اطعام مسکین ویتیم واسیر در یک روز بود، نه سه روز🛑
نقلی که میگوید اهل بیت(علیهم السلام) سه روز پیاپی غذای خود را به فقیر ویتیم واسیر دادند وتمام این مدت گرسنه ماندند، وحتی در برخی کتب بنا به نقلی منسوب به جابر بن عبدالله انصاری گفته شده که حسنین(علیهما السلام) از شدت گرسنگی میلرزیدند!، منشأ این نقل از منابع اهل سنت است نه از امامان ما (علیهم السلام).
روایت امام صادق(علیه السلام) از آن واقعه بنا بر آنچه در تفسیر قمی ودر تفسیر مجمع البیان به نقل از تفسیر قمی آمده، اینست که:
«نزد حضرت فاطمه(علیها السلام) مقداری جو بود. با آن «عَصیدة» (کاچی، نوعی حلوا) درست کردند. هنگامی که آماده شد وآنرا پیش رویشان گذاشتند مسکینی آمد وگفت: مسکینم، رحمت خدا بر شما باد.
امیرالمؤمنین(علیه السلام) برخاست ویک سوم آنرا به او داد.
طولی نکشید که یتیمی آمد وگفت: یتیمم، رحمت خدا بر شما باد.
امیرالمؤمنین(علیه السلام) برخاست ویک سومِ دوم را به او داد.
سپس اسیری آمد وگفت: اسیرم، رحمت خدا بر شما باد.
امیرالمؤمنین(علیه السلام) یک سوم باقیمانده را به او داد.
بدین ترتیب خودشان آنرا نچشیدند. وخدای سبحان این آیات را در شأنشان نازل کرد.»
همانطور که مشاهده میشود در روایت امام صادق(علیه السلام) تمام ماجرا در یک روز بوده نه سه روز.
شیخ مفید نیز در کتاب «مسار الشيعة»، تاریخ این ماجرا را در شب بیست وپنجم ذي الحجة، یعنی مجموعاً در یک شب، ونزول سورۀ انسان را در فردای آن، روز بیست وپنجم گفته است.
نکتۀ دیگر راجع به روزه بودن اهل بیت(علیهم السلام) در آن روز ونیز علت روزه، در این روایت حرفی از نذر وروزه وافطار نیامده ومیماند تعبیر آیۀ شریفه که میفرماید ﴿يُوفُونَ بِالنَّذْر﴾(انسان: ٧) واز آن فهمیده میشود که این اطعام در پی وفای به یک نذر بوده.
شیخ مفید در کتاب «مسار الشیعة» سخن از روزه آورده وبر اساس سخن ایشان این نذر، نذر روزه واین اطعام بهنگام افطار بوده.
اما اینکه سبب این نذر چه بوده؟ آیا حسنین(علیهما السلام) مریض بودند واین روزه به نیت شفای ایشان بوده؟ وآیا این نذر پیش یا پس از بکار بستن راههای طبیعی درمان بوده؟ گرچه همۀ اینها محتمل است اما نقل معتبری در این خصوص نیست ونمیتوان بطور حتم نسبت داد.
اما راجع به روزه بودن حسنین(علیهم السلام)، شیخ مفید گرچه نزول آیه را در حق امیرالمؤمنین، حضرت فاطمه، امام حسن وامام حسین(علیهم السلام) بیان کرده اما تصدق وروزه بودن را تنها به امیرالمؤمنین وحضرت فاطمه(علیهما السلام) نسبت داده وحرفی از روزه بودن حسنین(علیهما السلام) نیاورده.
دربارۀ ذکر فضائل اهل بیت(علیهم السلام) والگوگیری از آن بزرگواران، مرحوم شیخ صدوق حدیثی از امام رضا(علیه السلام) نقل میکند به این مضمون که مناقب وفضائل ما اهل بیت را از خودمان بگیرید واز مخالفانمان نقل نکنید؛ زیرا مخالفان ما دربارۀ فضائل ومناقب ما اخباری را جعل کردهاند!؛ «إنّ مخالفينا وَضَعُوا أخباراً في فضائلنا!»1️⃣
ای کاش به مفاد این فرمایش امام رضا(علیه السلام) عمل میشد..
اگر فرضاً هیچ ملاکی برای ترجیح روایت امام صادق(علیه السلام) بر خبرِ منقول از دیگران نمیبود همین غیرطبیعی بودنِ سه روزِ پیاپی گرسنگی کشیدن واکتفا به آب، وعدم اهتمامِ سرپرست خانواده به تهیۀ غذایی دیگر در هر روز پس از هر انفاق، خصوصاً با آن وصفِ منقول نسبت به حسنین(علیهما السلام) که میلرزیدند وبا آن شدت ضعفی که نسبت به حضرت زهرا(علیها السلام) نقل میشود، ونیز با ترسیم چنین تصویری از پیامبر رحمت(صلّی الله علیه وآله) که سه روز پیاپی از اهل بیتش بیخبر باشد!، اینها قرائنِ استبعادی ونشانههای غیرواقعی بودن آن خبر است.
وبا معلوم شدن این حقیقت که آنچه در واقعۀ ایثار واز خودگذشتگی در اطعام به مسکین ویتیم واسیر روی داد در یک شب بوده است نه در سه شب، دیگر جایی برای طرح چنین اشکالی نمیماند که چرا امیرالمؤمنین(علیه السلام) به مفاد سفارش پیامبر(صلّی الله علیه وآله) مبنی بر «لا صدقةَ وذو رَحِمٍ محتاج»2️⃣ عمل نکرده باشد وکودکان خردسال وبشدت نیازمند خود را بر دیگران مقدم نکرده باشد.
وجهت اطلاع اینکه طرح این اشکال از سوی بنیانگذاران سلفیگری، إبن تیمیّه وشاگردش إبن قیّم جوزیّه، وبعنوان دلیلی برای انکار شأن نزول آیات مربوطه در فضیلت اهل بیت(علیهم السلام) بوده است، که اساس آن مبتنی بر نقلی است بیاعتبار که ناقلش تنها خودشانند!
ــــــــــــــــــــ
1️⃣ عیون أخبار الرضا(علیه السلام) ١: ٢٧٢.
2️⃣ من لا یحضره الفقیه(صدوق، ٣٨١ق) ٢: ٦٨، ح١٧٤٠؛
همان ٤: ٣٦٩، ح٥٧٦٢؛
همان ٤: ٣٨١، ح٥٨٢٨؛
الإختصاص(مفید، ٤١٣ق): ٢١٩.
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
#برنامه_و_مسابقه_چشم_به_راه
#هر_هفته_جمعه_ها
تا ساعت ۱۳:۰۰ فرصت دارید در مسابقه چشم به راه شرکت کنید.
برای رسیدن به پاسخ، برنامه #چشم به راه را ساعت ۱۲:۰۵ بشنوید.
#رادیو_اصفهان
کارشناس: استاد#جواد_حیدری
هر هفته ، یک برنده به قید قرعه جایزه ی اسکان و پذیرایی سفر به مشهد از طرف کانون خدمت رضوی دریافت می کند .
@javadheidari110
علت غیبت امام زمان.m4a
5.04M
⁉️ علت غیبت امامزمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف؟
🔊پاسخکارشناسبرنامه:استادجوادحیدری
🔘 هرهفته جمعهها⏰12:00
🔰برنامهی چشم به راه
📻رادیو اصفهان
#شبهات_مهدویت
#برنامهی_رادیوئی_چشمبراه
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
✅استفتاء از مقام معظم رهبری
‼️ضبط صدای دیگران
🔷س 5387: آيا ضبط کردن صداى ديگران (بدون قصد هيچگونه استفاده سوء) نيازمند کسب اجازه و دادن اطلاع است؟ در مورد عکس و فيلم چطور؟
✅ج: موارد مختلف است، اگر صحبت و حضور در جلسه عمومى و در ملأ عام نباشد، ضبط صدا و برداشتن عكس و گرفتن فيلم بدون اجازه طرف جايز نيست.
📕منبع: leader.ir
🍂https://eitaa.com/joinchat/131334214Cb07ecb871d
🆔 @javadheidari110
💥 تنها راه نجات، پیروی از اهلبیت (علیهمالسلام)
💠 حضرت امیرالمؤمنین علی (عليهالسلام):
💯 خاندان پیامبرتان را به دقت بنگرید و خود را به همسویی با آنان ملزم کنید و گام به گام از آنان پیروی کنید؛ زیرا که آنان هرگز از راه هدایت بیرونتان نمیکنند و دیگر بار به پرتگاه به جاهلیت شما را نمیافکنند.
‼️ پس اگر نشستند، همراه آنان بنشینید و اگر برخاستند با نهضتشان هماهنگ شوید، و بر آنان پیشی نگیرید که به #گمراهی در افتید و از آنان واپس نمانید که #هلاک شوید!
📙 نهجالبلاغه، خطبه ٩۶
#حدیث
🆔 @javadheidari110
هدایت شده از عصر آب
🌹 #مُحَرَّم_نامِه 🌹 (1)
⤴️ مقتل شناسی
🔺 سوال: کدام مقتل درباره حادثه عاشورا معتبر است.؟
➖➖➖
1. در زمینه مقتل شناسی اساتید این فن،مقالات و کتابهای فراوانی نگارش کردهاند. در این زمینه کتاب: « معرفی و نقد منابع عاشورا» به خامه سید عبدالله حسینی حائز اهمیت است. این اثر، کتابی خوشمزه و پرتتبع در زمینه بررسی مقاتل صحیح از غیر صحیح است.
+
2. آیت الله یوسفی غروی از محققان برجسته تاریخ کتابی در هشت جلد دارد با نام : « موسوعة التاریخ الاسلامی» که می فرمود: برای نگارش این کتاب 20 سال وقت گذاشته اند. در مجلد ششم به مباحث عاشورا پرداخته است.
+
3. آیت الله ریشهری نیز در « الصحيح من مقتل سيد الشهداء واصحابه عليهم السلام» با استفاده از منابع فرقین به حوادث عاشورا اشاره کرده است .
➖➖➖
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
#تخریب_شخصیت
#زیر_آب_زنی❌
✅تخریب شخصیت دیگران حرام و گناه است که بصورت های مختلفی انجام می شود.
#غیبت #تهمت #دروغ
⭕️انواع زیر آب زنی:
1⃣ ارائه گزارش نادرست در خصوص یک فرد
این بدان معنی است که عملی که از سوی فردی سر نزده است به وی نسبت داده شود و تلاش شود با استفاده از شواهد و مدارک ساختگی کاری را به فردی نسبت داده یا از او سلب کنند.
2⃣ ارائه گزارش صحیح در خصوص یک فرد.
در این شیوه یک عمل نادرست فرد برجسته شده و با بزرگ نمایی به رئیس گزارش می شود تا به این ترتیب موقعیت کاری وی تضعیف شود و یا آنکه جایگاه اجتماعی او تخریب گردد.
3⃣ ترکیب اطلاعات صحیح و نادرست در خصوص یک فرد.
زیرآب زن حرفه ای معمولا از این شیوه
برای دستیابی به اهداف خود بهره می برد بدان معنا که کارها و رفتار های کسی که قصد تخریب او را دارد به شیوه دلخواه خودش تفسیر کرده و نظرات شخصی خودش را به دیگران القا می نماید.
✨✨✨✨✨✨
✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇
@khameneieshQ
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🕌 احکام
❓سؤال: در بعضی از هیأتهای مذهبی مصیبتهایی خوانده میشود که مستند به مقتل معتبری نیست... بلکه گاهی بعضی از امور برای مدّاح یا خطیب حسینی از راه الهام و مکاشفه مکشوف میشود، آیا نقل وقایع از این طریق صحیح است؟ تکلیف شنوندگان چیست؟
✅ پاسخ آیتالله خامنهای: نقل مطالب به صورت مزبور بدون این که مستند به روایتی باشد و یا در تاریخ ثابت شده باشد، وجه شرعی ندارد... تکلیف شنوندگان نهی از منکر است به شرطی که موضوع و شرایط آن نزد آنان ثابت شده باشد.
❓سؤال: اگر روضه بی اساس خوانده شد ما چه وظیفهای داریم؟
✅ پاسخ آیتالله صافی: اگر دروغی از ذاکرین بشنوید بر حسب وظیفه شرعی باید به عنوان نهی از منکر به خود گوینده تذکر دهید و همه مکلّفین این وظیفه را دارند.
#احکام_عاشورائی
✨✨✨✨✨✨
✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇
@khameneieshQ
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🌐 پاسخ به شبهه(۷)
🔰آیا زنان هم جزء یاران امام زمان(عج) خواهند بود؟⁉️
📝حوزه/کارشناس کلام و عقاید به دغدغه برخی از بانوان کشور اسلامی مبنی بر اینکه «آیا ما میتوانیم در زمان ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ایفای نقش کنیم؟ پاسخ داد.
✍️#استاد_جواد_حیدری
📝 خبرگزاری حوزه:
https://hawzahnews.com/xbgJq
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
ای حبیب من .mp3
2.06M
#محرم
🌑السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام 🌑
⭕️ نوحه ماندگار «ای حبیب من»
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
audio_2020-08-19_18-53-25.ogg
892.5K
#شبهات_محرم_الحرام
❎چرا امام حسین علیه السلام مانند امام مجتبی علیه السلام با دشمنان صلح نکردند و با یاران اندکشان با یزید و لشکرش جنگیدند؟
#صلح#قیام
🎙استاد حیدری-گروه تبلیغی پاسخگو
♻️شبهات #اعتقادی
🚩کانال رسمی استاد جواد حیدری
🆔 @javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
✍سوال
چرا تا این اندازه که برای امام حسین علیه السلام عزاداری می کنیم و اشک می ریزیم برای سایر اهل بیت علیهم صلوات الله چنين نمی کنیم؟ آیا آن بزرگواران مهم نیستند؟
🔻پاسخ استاد حیدری "زیدعزه"
⚛ خداوند در سوره ی ابراهیم آیه ۵ می فرماید «وَ ذَکِرهُم بایّام الله اِنَّ فِی ذلکَ لَآ یاتٍ لَکُلِ صبارٍ شکور »
وظیفه ی همه ی ما یادآوری ایام الله است ایام الله به زمان هایی گویند که امر خدا اِحیا شده، کلمة الله عُلیاء شده به تعبیر مرحوم علامه طباطبائی رحمة الله علیه سلطنت الهی ظاهر شده هر چقدر ظهور سلطنت الهی، هرچقدر ظهور وحدانیت الله تبارک و تعالی بیشتر باشه اهمیت آن ایام بیشتره، تمام ایام سال یوم الله است ولی بعضی از ایام بخاطر حوادثی که در آن ایام اتفاق افتاده ارزش بیشتری پیدا می کنه، شرافت بیشتری پیدا می کنه، لذا تعبیر به ایام الله می شود همانطوری که برخی از مکان ها شرافت پیدا می کند و بیت الله نامیده می شود.
⚛ وقتی ما تحلیل می کنیم تاریخ قبل و بعد از قیام عاشورا را تحلیل می کنیم پی می بریم که اقدام، قیام، خروج و حرکت اباعبدالله الحسین علیه السلام یک حرکت ویژه در تاریخ است، حرکتی که در عالم ظاهر موقعیتی که در عالم ظاهر داشت بر هیچکدام از اهل بیت علیهم صلوات الله ایجاد نشد
پس به خاطر این حرکت ویژه که قبل از قیام که بنا بود «و علی الاسلام السلام» حاکم شود ولی بعد از قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام کلمة الله بر تمام جهان ساری و جاری شد و ندای اسلام ماندگار شد لذا حرکت ویژه تمجید و تجلیل ویژه می طلبد
⚛ ما برای تمام اهل بیت علیهم صلوات الله در ایام مصیبت شون عزاداری می کنیم در ایام فرح شون خوشحال و شادمان هستیم اما حرکت اباعبدالله الحسین علیه السلام حرکتی ویژه است خود اهل بیت علیهم صلوات الله چنين دستوری به ما داده اند که عزای حسین بن علی بن ابی طالب علیه السلام تعظیم شود ویژه برگزار شود
وقتی مرور می کنیم زندگی آل الله علیهم صلوات الله را، می بینیم هیچ فردی در دنیا و در بین اهل بیت علیهم صلوات الله مانند اتفاقاتی که بر امام حسین علیه السلام رخ داده برای دیگری اتفاق نیفتاده مسبوق به سابقه نبوده حتی امام مجتبی می فرمایند برادرم لا یوم کیومک یا اباعبدالله کسی که از علی اکبر و علی اصغرش و... گذشت
پس افتخار می کنیم به عزای حسین بن علی افتخاررمی کنیم به تعظیم مکتب حسین بن علی بن ابی طالب
♻️ نتیجه اینکه:
زنده نگه داشتن یاد و نام و مکتب حسین بن علی علیه السلام زنده نگه داشتن مکتب سایر اهل بیت هم هست
اگر اباعبدالله الحسین نبودند اگر قیام و اقدام ایشان نبود نامی از اهل بیت باقی نمی ماند، تکریم حسین بن علی تکریم آل الله است، تعظیم عزای آن حضرت تعظیم عزای آل الله است و چه کلام زیبا و حکیمانه است هر چند روایت نیست و آن اینکه:«الاسلام محمدیٌ الحدوث و حسینیٌ البقاء»
اگر حسین بن علی نبود اسمی از اسلام باقی نمی ماند
#عقائد
🆔 @javadheidari110
🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩
@ramezan_ghasem110
🔰دعوت به کانال #مُستَبین
ایتا:
https://eitaa.com/Mostabin
در آستانه ماه محرم و به جهت ضرورت و نیاز بیشتر به فعالیتهای مجازی در شرایط کرونایی، و به منظور تبیین تاریخ صحیح اهلبیت(ع) بخصوص زندگانی و مقتل حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام، کانال «مُستَبین» راهاندازی میشود.
هدف آن است که اولاً تاریخ صحیح و معتبر زندگانی امام حسین(ع) و واقعه عاشورا بیان شود؛ ثانیاً مطالب نادرستی که در این باره گفته میشود بررسی و نقد شود.
#استاد مصطفی صادقی
پژوهشگر و نویسنده تاریخ اسلام، تشیع و اهل بیت(ع)
عزیزان استفاده کنند.
💠پرسش:
آیا زمینهساز واقعهی عاشورا و کینهتوزی یزید و یزیدیان، جریان دختری به نام «أُرینب» است که امام حسین علیهالسلام مانع رسیدن یزید به ایشان شد؟
......................................................................................................................................
✍️ پاسخ:
نکته اول: دلایل زمینهساز کربلا و عاشورا در منابع معتبر شیعی و سنی بهاندازه کافی بحث شده و جایی برای قبول جریانات ساختگی باقی نمیگذارد.
نکته دوم: منبع قابلذکر برای این جریان ساختگی، الامامه و السیاسه، نوشته ابن قتیبه دینوری، از مصادر اهل سنت می باشد که این نقل بدون ذکر سند و مُرسَل بوده، لذا اعتباری ندارد.(1)
نکته سوم: در متن این جریان ساختگی، اموری به امام حسین علیهالسلام نسبت داده میشود (مانند سه بار طلاق در یک مجلس) که با فقه مسلم شیعه که برگرفته از معارف آل الله علیهمالسلام است در تعارض و قابلپذیرش نیست.
نتیجه اینکه این جریان ساختگی و مردود است.
پینوشت:
1. الامامه والسياسه، ج 1، ص 167
✨✨✨✨✨✨
✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇
@khameneieshQ
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b