🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼
🍃
🌼
💐ورود حضرت معصومه (سلاماللهعلیها) به شهر قم
🍃🌼 بيبي فاطمهی معصومه (سلاماللهعلیها) در سال ۱۷۳ هجري در شهر مدينه ديده به جهان گشوند.
📚مسعودي، علي بن حسين؛ مروج الذهب، قم، منشورات دارالهجره، ج۳، ص ۳۳۶
🍃🌼 پس از آنكه مأمون عباسي در سال ۲۰۰ هجري امام رضا (عليهالسّلام) را به خراسان دعوت كرد، حضرت معصومه (سلاماللهعلیها) به همراه عدهای از برادران و بستگان، پس از يك سال به انگيزه ديدار برادر وارد ايران شده در كتاب «حضرت معصومه فاطمه ثاني» آمده است: «پس از ولايت عهدي امام رضا (عليهالسّلام) آل بنيهاشم (عليه السّلام) كه مدت ها همواره تحت شكنجه و فشار حكام جور بودند با شنيدن اين خبر به عنوان ديدار حضرت رضا (عليه السّلام) از مدينه به خراسان رهسپار شدند. اين گروه در حدود ۴۰۰ نفر بودند در رأس آن ها حضرت معصومه(سلام الله علیها) بود.»
📚محمدي، اشتهاردي، محمد، حضرت معصومه فاطمه دوم، قم، علامه، ۱۳۷۵، ص ۱۱۸
🍃🌼 حسنبنمحمدبنحسن قمي مينويسد:«وقتي حضرت معصومه (سلاماللهعلیها) و همراهان به شهر ساوه رسيدند، مأموران حكومت عباسي با آن ها درگير شدند و عدهاي از آن ها را به شهادت رساندند. حضرت معصومه در همانجا بيمار شدند. از همراهيان سوال كردند از اينجا تا قم چقدر فاصله است؟ به ايشان عرض شد: ده فرسخ. حضرت فرمود: مرا از اينجا به قم منتقل كنيد! اشتهاردي مينويسد: «پس از اينكه مأمورين حكومت عباسي در ساوه جلوي كاروان حضرت معصومه را گرفتند حدود ۲۳ نفر از آنها كشته شدند گروهي اسير و گروهي نيز متواري گرديدند. نقل شده كه حضرت معصومه را عمال بنيعباس در ساوه مسموم كردند. آن حضرت در حال بيماري قم را اختيار كرد چون قم مركز شيعيان بود از اين رو رهسپار قم شد»
📚محمدي اشتهاردي، محمد؛ همان، ص ۱۱۸
🍃🌼 به اين نكته بايد توجه داشت كه «از همان قرن اول هجري تشيع در قم رواج يافته بود. و اين شهر از سوي امامان شيعه به عنوان پناهگاه شعيه محسوب مي شد و خيل عظيمي از پيروان اهل بيت (عليهمالسّلام) را در خود جاي داده بود از جملۀ اين پيروانِ اهل بيت، خاندان اشعري بودند»
📚قمي، حسن بن محمد بن حسن، تاريخ قم، تصحيح جلال الدين طهراني، تهران، توس ۶۱، مترجم: حسن بن علي بن حسن بن عبدالملك قمي، ص ۲۱۳
🍃🌼 شيعيان قم پس از اینکه از ورود حضرت معصومه(سلام الله علیها) به ساوه مطلع شدند خدمت ايشان رسيدند و از آن حضرت درخواست كردند به شهر قم تشريف فرما شوند. علي اصغر مينويسد: «قول درست اين است كه وقتی خبر ورود فاطمه معصومه به ساوه و حركت ایشان به سوي قم به مردم قم رسيد. آل سعد اشعري اتفاق كردند كه به خدمت او برسند و از ايشان درخواست نمايند به قم بيايد. از ميان ايشان موسي بن خزرج از اصحاب امام رضا (عليه السّلام) بيرون آمد و به شرف ملازمت فاطمه رسيد. زمام ناقه او را گرفت و به جانب شهر كشيد و به سراي خود فرود آورد»
📚محمدي اشتهاردي، محمد؛ همان، ص ۱۱۹
📚فقيهي، علي اصغر؛ تاريخ مذهبي قم، قم، حكمت، ۱۳۵۰، ص ۸۶-۸۵
🍃🌼 ورود حضرت معصومه به قم تقريباً در ۲۳ ربيع الاول سال ۲۰۱ هجري بوده است.
📚محمدي اشتهاردي، محمد؛ همان، ص۱۱۹
🍃🌼 يوسف علي يوسفي مينويسد:«حضرت معصومه روز يكشنبه ۲۳ ربيع الاول سال ۲۰۱ هجري قمري برابر با اول آبانماه ۱۹۵ هجري شمسي شهر قم را با قدوم مباركش منور ساخت»
📚يوسفي، يوسف علي؛ شهيده غربت، قم، كوثر، ۱۳۸۶، چاپ اول، ص ۷۴ به نقل از نرم افزار نجوم اسلامي.
🍃🌼 خانهی موسيبنخزرج كه محل فرود آمدن حضرت معصومه است در آن روز در منتهي اليه سمت جنوب غربي شهر قم بوده ... امروزه در محله «ميدان مير» محلي است به نام ستيه كه مسجد و مدرسه اي در اطراف آن بنا كردهاند و از قديم الايام سينه به سينه رسيده است كه اين مكان جاي فرود آمدن حضرت فاطمه معصومه است.
📚فقيهي، علي اصغر، تاريخ مذهبي قم، قم، حكمت، ۱۳۵۰، ص ۸۶-۸۵.
#مناسبتی
#بیست_و_سوم_ربیعالاول
#سالروز_ورود_حضرت_معصومه_به_قم
🆔 @javadheidari110
🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼
@ramezan_ghasem110
*⭕️ آزادى عقيده یا آزادى تفكر؟*
*(مقايسه ای ميان سیره ابراهيم عليه السلام و روش ملكه انگلستان و كوروش)* ❗️
*🔻فرق است ميان آزادى عقيده و آزادى تفكر.*
*تفكر يعنى همان استعداد انسانى بشر كه مى تواند در مسائل، علمى و منطقى بينديشد.*
*اين استعداد حتما بايد آزاد باشد.*
*پيشرفت و تكامل بشر در گرو اين آزادى است.*
*🔻 اما عقيده : مى دانيم هر عقيده اى ناشى از تفكر نيست.*
*بسيارى از عقايد بشر ناشى از يك سلسله عادتها، تقليدها و تعصبهاست نه اين كه چون فكر كرده اين عقيده را گرفته است بلكه چون عادت كرده، به اين عقيده چسبيده است.*
*🔻اين عقيده نوعى انعقاد است يعنى فكر و انديشه اش به جاى اين كه باز باشد بسته و منعقد شده و بر عكس، آن قوه مقدس تفكر به دليل اين انعقاد و بستگى در درونش اسير شده.*
*🔻آن آدمى كه يك سنگ يا چوب و ساخته دست خودش را مى پرستد، آيا نشسته علمى و منطقى فكر كرده و علم و منطق او وى را رسانده به اين كه اين بت را بپرستد؟*
*تفكر آزاد است، حالا كه تفكر آزاد است پس اين آقاى بت پرست بايد آزاد باشد براى اين كه بت را بپرستد؛ يا نه، عقل و فكر اين شخص اسير است،*
*🔻بايد كارى كنيم كه عقل و فكر او را از اسارت اين عقيده آزاد كنيم،*
*كارى را بكنيم كه ابراهيم خليل اللَّه و بت شكن كرد.( شکستن بتها بگونه ای که مردم را به اندیشیدن نسبت به عقیده خرافی شان وادار نمود ).*
*♦️حال درباره اين كار ابراهيم چه بايد بگوييم؟*
*آيا ابراهيم كارى كرد برخلاف آزادى عقيده؟ يا كارى كرد در خدمت آزادى عقيده؟*
*كارى كرد در خدمت آزادى عقيده به معنى واقعى، يعنى آزادى انديشه.*
*🔻يعنى ابراهيم با اين عمل ، از خودبيگانگى آنها را از آنان گرفت، آنها را به خود بازگرداند و آزادى آنان را به آنها بازگرداند*
*🔻- تعبیر قرآن نسبت به پیامد عمل ابراهیم در بین بت پرستان این است -: « فَرَجَعوا الى انْفُسِهِمْ » تعبير عجيبى است!*
*اينها از خودشان جدا و دور شده بودند (خود واقعى انسان ، عقل و فكر و منطق انسان است)،*
*🔻قرآن مى گويد اين - اقدام ابراهیم در شکستن بتها- سبب شد كه دومرتبه به سوى خودشان باز گشتند و خودشان را دريافتند، گفتند كه او راست مى گويد.*
*🔻 ابراهيم عليه السلام مى توانست مطابق همين فلسفه اى كه اغلب فرنگيها مى گويند كه «انسان هر عقيده اى را اتخاذ كند آن عقيده محترم است»*
*بگويد چون اين بتها مورد احترام ميليونها انسان هستند پس من هم به آنها احترام مى گزارم.*
*از نظر اسلام اين كار اغراء به جهل است نه خدمت به آزادى.*
*♦️حال شما بياييد اين را مقايسه كنيد [با اين كه] ملكه يا پادشاه انگلستان در چند سال پيش - به تاریخ قبل از انقلاب - در سفرى كه به هندوستان رفته بود وقتى كه مى خواست به تماشاى يك بتخانه برود، مردم وقتى مى خواستند داخل صحن آن بتخانه شوند كفشهايشان را مى كَندند،*
*او هنوز به صحن نرسيده كفشهايش را به احترام كَند و بعد، از همه آن بت پرستها مؤدبتر در مقابل بتها ايستاد.*
*🔻يك عده هم گفتند ببينيد! ملت روشنفكر چقدر به عقايد مردم احترام مى گزارد!*
*نمى دانند كه اين نيرنگ استعمار است. استعمار مى بيند كه همين بتخانه است كه هند را به زنجير كشيده و رام استعمارگر كرده.*
*آن، احترام به آزادى نيست، خدمت به استعمار است.*
*ملت هند اگر از زير بار اين خرافات بيرون بيايد باج به انگليسها نمى دهد.*
*♦️يا در گذشته مى گفتند ببينيد كوروش چقدر مرد بزرگِ بزرگوارى بوده! كه وقتى به بابِل رفت و آنجا را فتح كرد تمام بتخانه ها را محترم شمرد.*
*اين كار از نظر يك فاتح كه سياست استعمارگرى دارد و مى خواهد مردم را بفريبد توجيه مى شود ولى از نظر بشريت چطور؟*
*🔻آيا خود جناب كوروش به آن بتها اعتقاد داشت؟ نه.*
*كوروش چه فكر مى كرد؟*
*مى گفت اين اعتقاد، اين مردم را بدبخت كرده يا نه؟ بله.*
*🔻ولى در عين حال دست به تركيب آنها نزد، چرا؟ چون مى خواست كه آنها در زنجير بمانند. اين خيانت بود نه خدمت.*
*▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آينده انقلاب اسلامى ايران)، ج24، ص: 123-120- با تلخیص و ویرایش جزئی -*
@javadheidari110
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️
🌤
☀️
پرســـ❓ــش
⁉️ آیا امام زمان همواره سلامت هستند؟ یا اینکه ممکن است در شرایط فعلی دچار بیماریهائی نظیر کرونا شوند؟
پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه
1⃣ قرآن کریم از زبان رسولالله و انبیاء بزرگوار اینگونه نقل میکند: ما نیز همانند شما بشر هستیم. قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحَىٰ إِلَيَّ(۱۱۰/کهف)
قَالَتْ لَهُمْ رُسُلُهُمْ إِن نَّحْنُ إِلاَّ بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ
(۱۱ /ابراهیم)
پس انبیاء و اهلبیت و امام زمان با توجه به بشر بودنشان ویژگیهای بشری دارند از جمله بیماری.
امامزمان -عجلاللهتعالیفرجهالشریف- به صورت طبیعی در بین مردمِ دنیا در حال زندگی هستند و بیماری یکی از ویژگیهای زندگی دنیائی است. همچنین بیماری در بین سایر حضرات معصومین -علیهمصلواتالله- نیز وجود داشته است.
🔸شاهد ما👇
✨ امام صادق علیهالسلام میفرمایند پیامبر قبل از شهادتشان بیمار بودند.
✨ مرحوم کلینی در کافی شریف ج ۱، ص ۲۹۶ اینطور میفرمایند: پیعمبر در آن بیماری که منجر به شهادت ایشان شد فلان مطلب را فرمودند.
✨ امیرالمؤمنین در جنگ خیبر دچار چشم درد شدند مرحوم مجلسی نقل میکند: وقتی پیامبر سراغ امیرالمؤمنین را گرفتند اصحاب گفتند: يا رسول الله ایشان از چشم درد بیمار هستند.
✨ امام صادق نقل میکنند: موقعی که بیمار بودند چنین مطلبی را به من فرمودند.
📚کافی شریف، ج۳، ص۲۰۰
2⃣ بیماری منشأ و علتهای متفاوتی دارد:
〽️گاهی عامل بیماری عدم رعایت بهداشت فردی است.
〽️گاهی فرد اطلاع ندارد تغذیهی مناسب با مزاجش چیست و همین امر او را مبتلا به بیماری میکند.
〽️گاهی بیماری کفارهی گناهان است.
❌قطعا این سه عامل بیماری امام زمان نیست.
✔️ و اما بیماری عوامل دیگری نیز دارد:
〽️گاهی بیماری برای ترفیع درجه است.
〽️گاهی بیماری برای آزمایش و امتحان است.
〽️گاهی بیماری حکمتی از حکمتهای الهی است.
آری امام زمان -عجلاللهتعالیفرجهالشریف- به این ۳ علت ممکن است دچار بیماری شوند.
3⃣ بیماری حضرت قطعا بیماری مهلک نیست که جان ایشان را تهدید کند زیرا وجود فیزیکی امام زمان برای اهل ارض و سماء یک امر ضروری است که این عهد الهی است که وجود ایشان را برای ما حفظ کند.
♻️نتیجه اینکه:
✳️ حضرت دچار بیماری میشوند اما عامل بیماریشان میتواند آزمایش، ترفیع درجه و یا مصلحتی از مصالح الهی باشد به همین جهت در روایاتِ متعدد به ما توصیه شده برای حفظ و سلامتی آن حضرت دعا کنیم زیرا دعا در سلامتی ایشان تاثیر دارد و بنا نیست پروردگار عالم امور حضرت را از راه معجزه پیش ببرد.
✳️ بنابراین یکی از راههای حفظ حضرت دعا برای سلامتی حضرت هست.
✳️ انشاءالله حضرت در سلامتی باشند و ما نیز با اعمال خود زمینهی رنجش خاطر حضرت را فراهم نکنیم.
#عقائد
#امامت
#شبهات_مهدویت
#برنامهی_رادیوئی_چشمبهراه
🆔 @javadheidari110
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️
@ramezan_ghasem110
هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️
🌤
☀️
پرســـ❓ــش
⁉️ آیا میتوانیم علائم ظهور امام زمان را که در روایات به آن اشاره شده است را با حوادث و اتفاقاتی که امروزه در جامعهی بشری اتفاق میافتد و یا با اشخاص خاصی که مد نظر است مطابقت دهیم؟
پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه
1⃣ یکی از آسیبهای مطابقت دادنهای نادرست این است که یأس و ناامیدی در جامعهی جهانی ایجاد میشود.
برخی افراد حوادثی نظیر جنگ سوریه، اختلافاتِ در یمن و ... را با علائم ظهور مطابقت میدهند و آن را زمینهساز ظهور میدانند و اینکه سالها از آن اتفاق بگذرد و ظهوری اتفاق نیفتد همین امر موجب ایجاد یأس و ناامیدی در مردم است و با ناامیدی خواهند پرسید چرا با وجود تطبیق حوادث با روایات، ظهوری حاصل نشد😔
2⃣ تمام معیارهائی که در روایت مطرح شده در آن مصداق اعم از فرد یا اتفاق جمع شده باشد؛ مثلاً در برخی روایات به حدود ۱۰ مورد از علائمِ ظهور اشاره شده است اما برخی به یک مورد از علائم بسنده میکنند و فقط یکی از علائم را با یک فرد و یا اتفاق تطبیق میدهند و آن را زمینهساز ظهور میدانند کار صحیحی نیست زیرا میبایست مجموع علائمِ موجود در روایت همگی با هم در نظر گرفته شوند و با توجه به مجموع علائم تطبیق صورت پذیرد.
3⃣ تحقّق و جمع شدن این علائم میبایست در زمان تطبیق دادن موجود باشد. نه اینکه گفته شود این فرد ظرفیت و پتانسیل آن را دارد که در آینده مصداق فلان روایت باشد، یا این اتفاق میتواند مصداق فلان روایت باشد.
4⃣ منظور از اجتماع تمامی ویژگیها آن دسته از ویژگیهائی است که در روایات معتبر مطرح شدهاند زیرا برخی علائم اساساً دارای سند قطعی، حتمی و یقینی نداشته و روایت محکم و متقنی ندارند.
5⃣ تطبیق میبایست با معیارها و ضوابط دینی هماهنگی داشته باشد. متاسفانه برخی تطبیقها
با اصول و معیارهای دینی سازگاری ندارند.
نظیر اینکه فردی ادعا کرده وصی امامزمان است، فرد دیگری ادعای یمانی بودن دارد و اینگونه اشخاص برای ادعای خود به خواب و استخاره استدلال میکنند، در صورتی که دین ما در امور اعتقادی خواب و استخاره را حجت نمیداند بنابراین چنین تطبیق دادنها پذیرفته نیست.
6⃣ اگر کسی صلاحیت و تخصص احراز چنین شرایطی را ندارد میبایست از علماي ربانی تبعیت کند و وظیفهی خود را در عمل به شریعت از آنان جویا شود تا دچار ضلالت و گمراهی نگردد.
♻️نتیجه اینکه:
✳️ تطبیق دادن روایاتِ مربوط به ظهور با مصادیق، باید با معیارهای خاص اتفاق افتد و البته از جانب علما و فقهائی باشد که متخصص در امر روایت هستند.
✳️ انشاءالله خداوند ما را از آسیبهای تطبیق دادن روایاتِ ظهور با اتفاقات و افراد حفظ کند.
#عقائد
#امامت
#شبهات_مهدویت
#برنامهی_رادیوئی_چشمبهراه
🆔 @javadheidari110
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️
@ramezan_ghasem110
هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴
🏴
🚩
🏴
⁉️پرسش
چرا امام حسین علیهالسلام مانند امام حسن علیهالسلام صلح نکردند؟
🖊پاسخِ استاد حیدری "زیدعزه"
🔻به جهت اینکه:
1⃣ سکهی اسلام دو رو دارد (هم جنگ و هم صلح)
اسلام عزیز نه صلح را به معنای یک قانون ثابت میپذیرد و نه اینکه در تمام شرایط جهاد را توصیه میکند بلکه صلح و جهاد تابع شرایطی هستند.
🔘 شاهد قرآنی: خدا در قرآن یک جا می فرماید: "و قَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّه " بقره/۱۹۰
در جای دیگر میفرماید وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ"انفال /۶۱و اگر به صلح گرایند، تو نیز به صلح گرای و بر خدا توکل کن که اوست شنوا و دانا
در اسلام هم صلح و هم جهاد هر دو را داریم.
زیرا جنگ و صلح بر اساس شرایطی است.
🔘 شاهد تاریخی: وقتی به سیرهی زندگانی نبی مکرم اسلام مراجعه میکنیم شاهد هستیم آن حضرت هم "جنگ اُحد، بدر و احزاب" و هم "صلح حدیبیه" داشتند.
2⃣ عصمتِ امام:
امام معصوم حجت خداست و هر اقدامی انجام دهند عین صلاح و ثواب و درستی است لذا پیامبر فرمودند: "الحسن و الحسین امامان قاما او قعدا" بحارالانوارج۴۳ حسن و حسین دو امام هستند چه قیام کنند چه صلح کنند.
یعنی امام مجتبی علیهالسلام هم اگر بجای امامحسین علیهالسلام بودند قیام میکردند و برعکس.
3⃣ تفاوتِ شرایطِ سیاسی و اجتماعی:
شرایط اجتماعی سیاسی هر دو امام بزرگوار با یکدیگر متفاوت بود، امام مجتبی علیهالسلام خلیفهالمسلمین بودند و اگر ایشان قیام میکردند و شکست میخوردند شکست ایشان، شکست اسلام محسوب میشد و موجب تضعیف اسلام میشد. ولی امام حسین علیهالسلام خلیفهی ظاهری نبودند.
4⃣ تفاوتِ جوِ فرهنگی و افکار عمومی:
جو فرهنگی و افکار عمومی در کوفه به ضرر امام مجتبی بود، مردم شعار الصلح الصلح سر میدادند. ولی امام حسین علیهالسلام شرایطشان کاملاً برعکس بود، کوفیان نامه نوشته بودند برای ایشان که حضرت به سمت آنها حرکت کنند.
5⃣ تفاوتِ یاران:
یاران هر دو امام متفاوت بودند. یاران امام مجتبی حقگریز و سست عنصر بودند، برخی از آنها با تطمیع معاویه به سپاه او پیوستند. برخی دیگر به معاویه گفتند اگر بخواهی ما حسنبنعلی را دست بسته نزدت میآوریم.
امام مجتبی علیهالسلام در کلامی اینگونه میفرمایند: "به خدا سوگند من حكومت را به معاويه واگذار نكردم مگر بخاطر نداشتن ياران، اگر انصار و ياراني داشتم، شبانه روز با او مي جنگيدم تا اينكه خداوند بين من و او حكم كند."
📚احتجاج طبرسی ج۲ ص۷۱
اما یاران اباعبدالله الحسین نه تنها سست عنصر نبودند بلکه از لحاظ ایمان، استقامت و وفاداری نظیر نداشتند.
لذا حضرت فرمودند: "فانی لا أعلم أصحابا أوفی و لا خیرا من أصحابی...فجزاکم الله خیرا" من اصحابی بهتر و باوفاتر از اصحاب خود نمیدانم. 📚بحار الانوار ج ۴۴ص۳۱۶/ لهوفص۱۴،امالی شیخ صدوق،ص۲۲۱ و ارشاد مفید،ج۲
6⃣ تفاوت روحیات و رفتار معاویه و یزید:
معاویه و یزید هر دو در صدد نابودی اسلام و غصب حقِ اهلبیت بودند ولی معاویه کهنهکار بود و ظاهر دینگرایانه داشت اما یزید خام بود و فسق علنی انجام میداد.
♻️نتیجه اينكه:
بخاطر شرایط موجود، امام مجتبی به اجبار صلح را پذیرفتند و امام حسین علیهالسلام طبق شرایطی که حاکم بود قیام کردند تا اسلام زنده بماند.
از آن خوشم که شدم خادم سرای حسین
منم غلام کسی که بود گدای حسین
دو چشم داده خداوند تا که گریه کنم
یکی برای حسن آن یکی برای حسین
#عقائد
#امامت
#شبهات_محرم
🆔 @javadheidari110
🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩
@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرکت امروز سپاه درمقابل آمریکا 😁😂😂
@javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
📝 🚫 📝 🚫 📝 🚫 📝 🚫 📝 🚫
🚫
📝
پرســـ❓ــش
⁉️ چرا با آمریکا مذاکره نمیکنیم؟
پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه
🔻مذاکره با آمریکا سه فرض برایش متصور است:
1⃣ اگر با کشورمان با آمریکا مذاکره کند، این مذاکره ساعتها، روزها و ماهها به طول میانجامد و به خاطر وجود اختلافِ دیدگاهها و تعارضات هر دو کشور میز مذاکره را ترک میکنند این فرض به صلاح کشورمان نیست
🔻چون:
۱) فرصت سوزی برای کشور خواهد شد.
۲) زمینه و فضا برای نفوذ آمریکا فراهم میگردد.
2⃣ فرض خوشبینانهاش این است که با آمريکا مذاکره کنیم و به توافقی نظیر برجام برسیم، سوال این است که آیا منافع ما با امضاء برجام حاصل شد؟ همچنین چه تضمینی وجود دارد دولتِ بعدیِ آمریکا از آن قرارداد خارج نشود؟
3⃣ نگاه آمریکا به مذاکرات به صورت بستهای فراتر از برنامهی هستهای است، زیرا دشمن میداند کشور ایران به مرحلهای رسیده است که میتواند با هر تهاجم دشمنانش در منطقه مقابله کند و با موشکهای نقطهزن و دقیق خود با هر تهاجمی کرده و پاسخ کوبندهای به آنها بدهد. به همین جهت قصد دارد کاری کند که ما از منافعمان دست برداشته و کوتاه آئیم.
♻️نتیجه اینکه:
✳️ نتیجهی این سه دسته مذاکرات اینکه:
کشور از مولفههای قدرت خالی میگردد و به گزینهی حملهی نظامی نزدیکتر میشود.
✳️ چارهی کار به فرمودهی مقام معظم رهبری (دامظله) این است که:
دولتمردان تلاش کنند و مردم نیز دولتمردان را حمایت کنند تا کشور به نقطهای از بازدارندگی در حوزههای مختلف از جمله در حوزهی اقتصاد برسد. یعنی به مرحلهای برسیم که دشمن احساس کند نمیتواند از معبر مسائل اقتصادی به کشور ضربه وارد کند و ملت ایران را تحت فشار قرار دهد؛ تنها راه رسیدن به مرحله بازدارندگی اقتصادی، قطع امید از کمک و همراهی غربیهاست.
#سیاسی
#مذاکره_با_آمریکا
🆔 @javadheidari110
📝 🚫 📝 🚫 📝 🚫 📝 🚫 📝 🚫
@ramezan_ghasem110