هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
🔵 غیبت به معنای عدم ظهور است و نه به معنای عدم حضور.
امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، در بین مردم حاضرند و آنچه را باید، حال با واسطه یا بی واسطه، انجام می دهند.
⬅️ برخی انتظار داریم حضرت حجت، جای ما زندگی کنند و مشکلات را تک به تک، ایشان حل کنند!
اما باید فهم کنیم، بنا نیست امام زمان، جای کسی زندگی کنند.
🌹منتظر حقیقی، اهل فکر، مشورت، تلاش، توکل و توسل است تا با انجام وظیفه، هم گلیم خود را از آب بکشد و هم گلیم دیگران را.
🖊سعی کنیم، عدالت را بشناسیم و به دیگران بشناسانیم تا زمینه ی تحقق عدالت جهانی را فراهم کنیم. ان شاءالله
✍جواد حیدری
@javadheidari110
🔺سد چراغ ویس سقز بعد از 13 سال
♦️ فرودگاه سقز بعد از 27 سال
♦️ورزشگاه بانه بعد از ۱۰ سال
♦️ راه آهن سنندج-همدان بعد ۱۹ سال
با حضور رئیس جمهور افتتاح شدند.
❇️ فرق می کنه کی رئیس جمهور باشه.
ـــــــــــــــــــــــ
#جمهوری_اسلامی
@javadheidari110
🔴وجه تسمیهٔ خان یونس
شهر خان یونس غزه که همهروزه نامش را در خبرها میشنویم، پیش از سدهٔ ۱۴ میلادی روستای «سلقة» بود.
سال ۱۳۸۷ برای کاروانها و زایران و سیاحان در این ده، کاروانسرایی بزرگ ساخته شد؛ به دستور امیر یونس نوروزی (یونس النوروزی)، از فرماندهان دودمان ممالیک (مملوکها) که اصالتاً ایرانی بود و لقب «دوادار» داشت، به معنی دواتدار ملک ظاهر برقوق، نخستین فرمانروای مملوک مصر.
رفته رفته پیرامون این کاروانسرا شهری بزرگ شکل گرفت و با نام «خان یونس» شناخته شد. «خان» در این مورد لقب مغولی نیست، بلکه کوتاههٔ «خانه» پارسی است و عربها به کاروانسراهای بزرگ «خان» گویند.
خان یا کاروانسرای امیر یونس نوروزی مردم بسیاری را از اطراف و اکناف جذب خود کرد و پنجشنبهها بازار بزرگ داشت و شهر خان یونس به مرکز بازرگانی مهمی تبدیل شد.
یونس نوروزی سال ۱۳۸۹ در زدوخوردی کشته و در قاهره دفن شد. آرامگاه او با نام «قبة الأمیر یونس الدوادار» اکنون از آثار تاریخی قاهره است. وجه تمایز آن قبه یا گنبد آن است که به سبک ایرانی ساخته شده و یادآور گنبدهای سمرقند و بخاراست.
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
چرا ولیفقیه در مشکلات دولتي زياد وارد نمیشوند؟ این کار از ناتواني است؟
نکته اول: قانون اساسی، اختیارات رهبری را در چهار وظیفه بیان کرده است.
1. تعیین سیاستهای کلی نظام
2. نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی
3. حل اختلاف بین قوای سهگانه
4. حل معضلات نظام که از طریق عادی قابلحل نیست از طریق مجمع تشخیص مصلحت
ایشان وظائف فوق را بهخوبی انجام داده و درباره مشکلات در جامعه، به مسئولان تذکرات و هشدارهای لازم را میدهند و از طریق آنان مسائل را پی گیری میکنند.
مقام معظم رهبری: ولایتفقیه نافی مسؤولیتهای ارکان مسئول کشور نیست. ...کشور مسؤولیت اجرائی، قضایی و تقنینی دارد و همه باید بر اساس مسؤولیت خود کارهایشان را انجام دهند و پاسخگوی مسؤولیتهای خود باشند. (1)
نکته دوم: مشکلات موجود در جامعه، عوامل متعددی دارد و نباید عامل مشکلات جامعه را یک علت دانست. نباید انتظار داشت با صرف مدیریت قوی و نظارت دقیق رهبری، مشکلات جامعه بهسادگی حل شود.
نکته سوم: جامعه ما از مشکلات زیادی مانند ساختار اقتصادی تکمحصولی، وضعیت وخیم صنعت، ساختار سیاسی، فرهنگی واداری، مشکلات طبیعی مربوط به انقلاب و ناشی از جنگ تحمیلی، محاصره بینالمللی، تورم جهانی، رنج میبرد.
نتیجه اینکه: مشکل اساسی، نحوهی مدیریت رهبری و یا استفاده نکردن از اختیاراتشان نیست؛ بلکه فراتر از آن است.
پینوشتها:
1. سخنرانی در مراسم سالگرد ارتحال امام،
1383/3/14
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110
هدایت شده از جواد حیدری
سفارش اکید اسلام نسبت به زنان.mp3
23.52M
🛑سفارش اکید اسلام نسبت به زنان و دختران
❇️ #کنفرانس_ایرانیان_خارج_از_کشور
🔔جواد حیدری
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
6.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢اینجا صدای پای برف می آید
🔰صدای پای برف در نزدیکی شهر افوس به گوش میرسد و برف آرام آرام خودش را از بلندای کوه به دشت وکمی بعد به شهر میرساند.
🔻به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ همین چند روز پیش بود که فقط نوک قله برف بود کمی بعد پائینتر آمد وحالا تقریبا به پائین دامنه رسیده است.
🔻دیشب هم در بوئین میاندشت کمی باران بارید وکمی برف در ارتفاعات افوس.
🔻صبح هوابسیار دل انگیزی بود وطبیعت ترکیبی از زیبائیها رابه نمایش گذاشته بود.
کوهها سفید ودشتها مملو از رنگهای پائیزی و این همه نعمت الهی را خداوند به ما هدیه داده است.
🔻رئیس اداره هواشناسی بویین میاندشت گفت: پاییزشروع خوبی از نظر بارندگی داشت وامسال طبق پیش بینیها بارشها بالاتر از حد نرمال خواهد بود.
@javadheidari110
🔴جبر و اختیار
♦️امرٌ بین الأمرین
آنچه از کلام امامان معصوم علیهم السلام به دست میآید، آن است که افعال ما نه به صورت جبری صورت میگیرد و نه از روی تفویض، بلکه امر سومی غیر از این دو امر وجود دارد که از آن به «امرٌ بین الأمرین» تعبیر نمودهاند و مراد از آن، مخلوط و آمیزهای از جبر و تفویض نمیباشد و اینگونه نیست که انسان در برخی افعالش مجبور باشد و برخی دیگر به او تفویض شده باشد، بلکه مقصود از امرٌ بین الأمرین، حقیقتی ورای جبر و تفویض است که در برخی از روایات اهل بیت علیهم السلام تبیین گشته و در مورد آن توضیح داده شده است.
مردی از امام صادق علیه السلام پرسید:
أَجْبَرَ اللَّهُ الْعِبَادَ عَلَى الْمَعَاصِي؟
قَالَ: لَا.
قُلْتُ: فَفَوَّضَ إِلَيْهِمُ الْأَمْرَ؟
قَالَ: قَالَ: لَا.
قَالَ: قُلْتُ: فَمَا ذَا؟
قَالَ: لُطْفٌ مِنْ رَبِّكَ بَيْنَ ذَلِكَ.
آيا خداوند بندگان را به گناهان اجبار كرده است؟
امام علیه السلام فرمودند: خير.
گفتم: امر را به آنها تفويض كرده است؟
راوى گفت: آن حضرت فرمودند: خیر.
راوى مىگويد: گفتم: پس چيست؟
امام علیه السلام فرمودند: لطفى از پروردگارت ميان آن دو.
در این حدیث شریف، امام صادق علیه السلام از امرٌ بین الأمرین به لطف الهی تعبیر نمودهاند؛ چراکه خدای متعال ضمن اینکه بندگان را مجبور نکرده و به آنها آزادی و اختیار داده، آنان را به حال خودشان نیز رها نکرده است و این، لطفی است که خداوند در حقّ خلق نموده است. در حدیث دیگری امام صادق علیه السلام میفرمایند:
إِنَّ اللَّهَ خَلَقَ الْخَلْقَ فَعَلِمَ مَا هُمْ صَائِرُونَ إِلَيْهِ وَ أَمَرَهُمْ وَ نَهَاهُمْ فَمَا أَمَرَهُمْ بِهِ مِنْ شَيْءٍ فَقَدْ جَعَلَ لَهُمُ السَّبِيلَ إِلَى تَرْكِهِ وَ لَا يَكُونُونَ آخِذِينَ وَ لَا تَارِكِينَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ.
همانا خداى تعالى خلق را آفريد و آيندۀ آنان را مىدانست. آنان را امر و نهى كرد و راه و وسيلۀ عمل به چيزى را كه به آنها امر كرده و نيز راه و وسيلۀ ترک آنچه را نهى كرده در اختيارشان قرار داد و آنها [به كارى] اقدام يا آن را ترک نمىكنند، مگر به اذن خداى تعالى.
طبق این حدیث شریف نیز خدای تعالی، هم اسباب انجام دادن تکالیف را در اختیار بندگان قرار داده و هم وسیلۀ ترک آن را برایشان مهیّا نموده است، پس آنها را مجبور به چیزی ننموده است. از طرف دیگر انجام دادن یا ترک تکالیف را به اذن خویش مشروط نموده است. نه به این معنی که خداوند افعال را ایجاد میکند، بلکه به این معنی که وقتی بندهای با وجود تمام شرایط بخواهد کاری را انجام دهد، خدای تعالی میتواند مانع ایجاد آن گردد. پس چیزی از سلطنت و ارادۀ خداوند متعال بیرون نبوده و هر چه صورت میگیرد به اذن اوست.
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 روش نماز خون شدن بچه ها
"دکتر سعید عزیزی"
⭕️ خیلی زیباست.
♦️ لطفا نشر دهید.
@javadheidari110
⭕️ گفتمان_دانشجویی
♦️بررسی موضوعات کلامی_اعتقادی با محوریت کتب استاد صفایی حائری
✅مرکز شهید شهبازی وابسته به موسسه شهید چمران
مسجد الحبیب اصفهان
#پرسش_و_پاسخ
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b