eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
399 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
❎چرا مسلمانان در حج و عید قربان، گوسفندان را از دم تیغ رد می کنند؟ 🔹اسلام_ستیزی_مسیحیان_تبشیری 🎙استاد حیدری #خبر_گزاری_صاحب_نیوز پاسخ سوال را در لینک زیر دنبال بفرمایید. snai.ir/961184 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
مسأله ۱۴۹۵ از وقتی که خورشید یا ماه شروع به گرفتن می کند انسان باید نماز آیات را بخواند و بنا بر احتیاط واجب باید به قدری تأخیر نیندازد که شروع به باز شدن کند. مسأله ۱۴۹۶ اگر خواندن نماز آیات را به قدری تأخیر بیندازد که آفتاب یا ماه شروع به باز شدن کند، باید نیت ادا و قضا نکند ولی اگر بعد از باز شدن تمام آن، نماز بخواند باید نیت قضا نماید. مساله:برای ماه گرفتگی جزئی هم نمازآیات واجب است، البته اگر جزئی باشد و شخص هنگام ماه گرفتگی مطلع نشود، نماز ایات واجب نمی شود. پی نوشت: رساله مراجع معظم تقلید-نماز آیات 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
سؤال: نماز آیات چگونه باید خوانده شود؟ جواب: به چند صورت می توان آن را به جا آورد: صورت اول: بعد از نیت و تکبیرة الاحرام، حمد و سوره خوانده شود و به رکوع برود، سپس سر از رکوع برداشته و دوباره حمد و سوره را بخواند و به رکوع رود و باز سر از رکوع بردارد و حمد و سوره بخواند و به رکوع رود و سپس سر از رکوع بردارد و همین طور ادامه دهد تا یک رکعت پنج رکوعی که قبل از هر رکوعی حمد و سوره خوانده است انجام دهد، سپس به سجده رفته و دو سجده نماید و بعد برای رکعت دوم قیام کند و مانند رکعت اول انجام دهد و دو سجده را به جا آورد و بعد از آن تشهد بخواند و سلام دهد. صورت دوم: بعد از نیت و تکبیرةالاحرام، حمد و یک آیه (البته احتساب بسم‌الله به عنوان یک آیه، صحیح نیست) از سوره ای را قرائت کرده و رکوع کند، سپس سر از رکوع بردارد و آیه دیگری از آن سوره را بخواند و به رکوع رود، و بعد سر از رکوع برداشته و آیه دیگری از همان سوره را قرائت نماید و همین طور تا رکوع پنجم ادامه دهد تا سوره ای که پیش از هر رکوع، یک آیه از آن را قرائت کرده، قبل از رکوع آخر تمام شود. سپس رکوع پنجم را به جا آورد و به سجده رود، و پس از اتمام دو سجده، برای رکعت دوم قیام نماید و حمد و آیه ای از یک سوره را بخواند و به رکوع برود و همین طور مانند رکعت اول ادامه دهد تا تشهد بخواند و سلام دهد و چنانچه بخواهد برای هر رکوعی به یک آیه از سوره ای اکتفا کند، نباید سوره حمد را بیش از یک مرتبه در اول آن رکعت بخواند. صورت سوم: یکی از رکعت ها را به یکی از دو صورت و رکعت دیگر را به نحو دیگر به جا آورد. صورت چهارم: سوره ای را که آیه ای از آن را در قیام پیش از رکوع اول خوانده، در قیام پیش از رکوع دوم یا سوم یا چهارم تکمیل نماید، که در این صورت واجب است بعد از سر برداشتن از رکوع، سوره حمد را در قیام بعدی اعاده نموده و یک سوره یا آیه ای از آن را اگر پیش از رکوع سوم یا چهارم است، قرائت کند، و در این صورت واجب است که آن سوره را تا قبل از رکوع پنجم به آخر برساند. پی نوشت: سایت مقام معظم رهبری _نماز آیات @javadheidari110
چه شد اهل جهنم شدید.ogg
400.7K
🌹در محضر قرآن و روایات ♦️عنوان: 🔻چه شد اهل جهنم شدید؟!! 🎙استاد_حیدری ┄┅═══✼🍃🌹🍃✼═══┅┄ 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
💠 پرسش: آیا اسلام نظریه تکامل انواع داروین را می‌پذیرد ؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: اولا: داروینیسم، هنوز به اثبات علمی نرسیده و در حد فرضیه هست، مخالفت بسیاری از دانشمندان در جهان غرب مخصوصا در حوزه ژنتیک(1) ، مؤید این مطلب می باش لذا اصلاً معنا و مفهومی ندارد که ما یک «فرضیه»ی اثبات نشده را یک دست آورد علمی فرض کنیم و سپس بدین بپردازیم که آیا با معارف اسلامی منافات دارد یا ندارد؟ ثانیا : اگر بنا را بر صحت این فرضیه بگذاریم آیا مخالفتی با اعتقاد به خدا خواهد داشت؟ جواب منفی است . خود داروین از معتقدین به خدا بوده و با این عقیده از دنیا رفته است . این فرضیه در مورد چگونگی تکامل تدریجی موجودات صحبت می‌کند اما اینکه :«چه کسی این خلقت و تحولات را به وجود آورد ؟، چه کسی این مراحل را ربوبیت کرد و چرا؟ ارتباطی با این فرضیه ندارد . نکته سوم : قرآن کریم این فرضیه را در مورد انسان کنونی به‌هیچ‌وجه نمی‌پذیرد. پروردگار عالم در قران کریم می‌فرماید : يا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها وَ بَثَ مِنْهُما رِجالاً كَثيراً وَ نِساءً ..(2) اى مردم! از (مخالفت) پروردگارتان بپرهيزيد! همان كسى كه همه شمارا از يك انسان آفريد؛ و همسر او را (نيز) از جنس او خلق كرد؛ و از آن دو، مردان وزنان فراوانى (درروی زمين) منتشر ساخت... ** قرآن ،حضرت آدم و حوا را به‌عنوان اولین‌های نسل کنونی بشر معرفی می‌کند و آدم را ، عاقل ، عابد و دارای مقام نبوت معرفی می‌کند. نکته چهارم : اگر منظور داروین از انسان ، نسل‌های قبل از حضرت آدم باشد ، فرضیه او قابل‌بررسی هست ولی بعید به نظر می‌رسد ظاهر فرضیه داروین چنین باشد . پی‌نوشت: 1. لیست تعداد زیادی از دانشمندان مخالف فرضیه داروین، https://goo.gl/zAKuUn 2. سوره نساء/1 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
تحریف قرآن از منظر شیعه.mp3
2.95M
🎵 #پادکست 👤استاد #جواد_حیدری « تحریف قرآن از منظر شیعه » 🔹مجموعہ‌علمۍ‌تحقیقاتۍ ---«انصارالعقیده‌فۍ‌الـاهواز»--- @ansaralaghideh 🔸کانال رسمی استاد جواد حیدری @javadheidari110 🌿 🌹🌿
💠پرسش: آیا حضرت مریم، در زندگی خود همسری انتخاب کردند؟ ✍️پاسخ: نکته ی اول: در خصوص ازدواج حضرت مريم (س) اقوال مختلفي مطرح است . نکته ی دوم: پروتستان ها با تکيه بر متن کتاب مقدس معتقد به دوشيزگي مريم (س) تا زمان تولد عيسي (ع) هستند. و مي گويند مريم پس از تولد عيسي (ع) داراي چهار پسر و چندين دختر شد.(1) نکته ی سوم: کاتوليک ها و ارتدوکس ها مريم (س) را تا پايان عمر باکره مي دانند و به استناد سنت کليسايي که از پدران باقي مانده است، متون کتاب مقدس را تأويل مي کنند. از نظر آنها، عبارت هايي که يعقوب و يهودا را برادران عيسي(ع) معرفي مي کند ،به برادران ديني تفسير مي شود، و منظور از فرزندان مريم (س) فرزندان عمو و يا فرزندان خاله ي وي هستند.(2) مسيحيان بنا به گفته كتاب مقدس معتقدند ، مريم (س) در عقد شخصي به نام يوسف بود که به شغل نجاري اشتغال داشت اما قبل از آميزش با همسر خود او را از روح القدوس حامله يافت و تا زمان تولد عيسي (ع) با وي همبستر نشد.(3) نکته ی چهارم: بر اساس منابع اسلامي و نص صريح قران كريم: " إِذْ قَالَتِ امْرَأَةُ عِمْرَانَ رَبِّ إِنِّي نَذَرْتُ لَكَ مَا فِي بَطْنِي مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّي إِنَّكَ أَنتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ" (4) چون زن عمران گفت پروردگارا آنچه در شكم خود دارم نذر تو كردم تا آزاد شده [از مشاغل دنيا و پرستشگر تو] باشد پس از من بپذير كه تو خود شنواى دانايى حضرت مريم (س) زماني كه در بطن مادر بود ، توسط مادرش نذر شد كه وقف معبد شود لذا به دليل آن که مريم (س) وقف خدمت در معبد شده بود و جز براي کارهاي ضروري، از جمله وضع حمل عيسي، از معبد خارج نمي شد، داستان ازداوجش واقعيت ندارد.(5) پي نوشت ها: (1)- دنيس کلارک، زندگي و تعاليم عيسي مسيح، ص 28. (2)- توماس ميشل، کلام مسيحي، ص 67. (3)- متي 18:1. (4)- آل عمران / 35. (5)- معارف اسلامي ، مجموعه پرسشها و پاسخ ها ، ايت الله مكارم شيرازي 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
💠 پرسش: شیطان چگونه موجبات گمراهی انسان را فراهم می آورد؟ ✍️پاسخ شما را با استمداد از تفسیر آیه ای از قرآن ارائه می دهیم: در قرآن آمده است: «قَالَ فَبِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِيمَ. ثُمَّ لَآتِيَنَّهُم مِن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَائِلِهِمْ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِينَ»(1) گفت: اكنون كه مرا گمراه ساختى، من بر سر راه مستقيم تو، در برابر آنها كمين مى‌كنم! سپس از پيش رو و از پشت سر، و از راست و چپ آنها به سراغشان مى‌روم؛ و بيشتر آنها را شكرگزار نخواهى يافت! علامه طباطبائى (ره) در شرح جهات چهارگانه فوق مى‌نويسد: چون راه خدا امرى است معنوى، ناگزير مقصود از جهات چهارگانه نيز جهات معنوى خواهد بود نه جهات حسّى. مقصود از بين ايديهم (جلو رويشان) حوادثى است كه در زندگى براى آدمى پيش مى‌آيد، حوادثى كه خوشايند و مطابق آمال و آرزوهاى او يا ناگوار و مايه كدورت عيش اوست. چون ابليس در هر دو حال كار خود را مى‌كند. مراد از خلف (پشت سر) اولاد واعقاب اوست. چون انسان نسبت به آينده اولادش نيز آمال و آرزوها دارد. آرى، انسان بقا و سعادت اولاد را بقاء و سعادت خود مى‌داند، از خوشبختى آنان خشنود و از ناراحتى شان مكدر و متألم مى‌شود. انسان هر چه از حلال و حرام دارد همه را براى اولاد خود مى‌خواهد تا بتواند آتيه آنان را تأمين نمايد، و چه بسا خود را در اين راه به هلاكت مى‌اندازد. و مقصود از سمت راست كه سمت مبارك و نيرومند آدمى است سعادت و دين او است و آمدن شيطان از دست راست به اين معنا است كه وى آدمى را از راه ديندارى بى دين مى‌كند و او را در بعضى از امور دينى وادار به افراط نموده به چيزهايى كه خداوند از آدمى نخواسته تكليف مى‌كند و اين همان ضلالتى است كه خداوند آن را «اتَّباعِ خُطُواتِ الشِّيْطانِ» نام نهاده است. و منظور از سمت چپ، بى دينى مى‌باشد، به اين معنا كه فحشا و منكرات را در نظر آدمى جلوه داده وى را به‌ارتكاب معاصى و آلودگى به گناهان و پيروى هواى نفس و شهوات وادار می سازد.(2) پی نوشت ها: 1.سوره اعراف، آیات 16و17 2.تفسیرالمیزان ذیل آیات 16 و17 اعراف آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
👌"بله" را جانشین "نه" کنید... مثلا وقتی فرزند شما میگه: می تونیم بریم بازی؟؟ به جای " نه تو هنوز ناهار نخوردی" یا " نه تو هنوز تکالیفت را انجام ندادی" بگویید: " بله ، البته بعد از اینکه ناهار خوردی" یا " بله بعد از اینکه تکالیفت را انجام دادی " 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
تقلید۴.m4a
3.78M
#احکام_تقلید #جلسه_چهارم #عمل_بدون_تقلید استاد صالحی-کارشناس فقه و احکام شرعی #گروه_تبلیغی_پاسخگو @javadheidari110
💠 پرسش: فروش مبلغ چک مدت دار به صورت نقد با قیمت کمتر چه حکمی دارد؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: حضرت امام ره : فروش ان از سوی طلبکار ،به بدهکار اشکال ندارد؛ ولی فروش ان به شخص سوم صحیح نیست . آیت الله خامنه ای: فروش چک مدت دار به ديگرى به کمتر يا بيشتر از مبلغ مندرج در چک، جايز است و اشکال ندارد آنچه اشکال دارد و جايز نيست اين است که مبلغى از کسى قرض بگيرد و در برابر آن چک مدت دار به مبلغ بيشتر از مبلغ قرض به او بدهد. اين عمل، قرض ربوى است و حرام است، اگرچه بعيد نيست اصل قرض صحيح باشد. آیات عظام تبریزی ،سیستانی ،فاضل ،مکارم و نوری : در صورتى که چک مربوط به معامله اى باشد، و سند بدهکارى محسوب شود (و چک دوستانه نباشد) خرید و فروش آن به کمتر یا بیشتر از مبلغ مندرج در آن مانعى ندارد. آیت الله وحید: بنابر احتیاط واجب،جایز نیست.واگربه مصالحه باشد اشكال ندارد. آیت الله بهجت: اگرفروشنده چک،مبلغ ان را از صادرکننده چک،باشدفروشان به مبلغ کمتر ،در صورتی جایز است که در ما به التفاوت ،معامله معامله شرعی انجام گیرد ودر ضمن ان ،شرط قرض (به مبلغ فروش چک)شود. پی نوشت : نوری استفتائات ج/2،س426فاضل :جامع المسائل ج/1 س1032 مکارم توضیح المسائل م/429 2 تبریزی استفتائات س:2144 وتوضیح المسائل احکام سفته م/6 وسیستانی توضیح المسائل عملیات بانکی م/28 بهجت:توضیح المسائل مسائل متفرقه م/ 29 وحيد 2869. @javadheidari110