هدایت شده از روزنوشت
دست علی بالا رفت، جای پای اسلام محکم شد
چگونه میتوان غدیر را از صفحه تاریخ محو کرد؟!
چگونه میتوان دستی که بالا رفت را ندید؟!
چگونه میتوان رفتار و گفتار پیامبر را در برابر علی نادیده گرفت؟!
چگونه جانِ معنای کلام پیامبر را فهم نمیکنید؟!
چگونه توحید را فقط در ربوبیت تکوینی خلاصه کردید و شأنی برای ربوبیت تشریعی قائل نشدید؟
مگر نه اینکه برای پیامبر، ابلاغ نکردن ولایت، حکمِ ترک رسالتش را داشت؟!
مگر خدا نگفت ای پیامبر «اِنْ لَمْ تَفْعَلْ»، که اگر این مسئله را تبلیغ نکنی، «فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ»، اصلاً رسالت خود را تبلیغ نکردهای؟!
غدیر چه سرّی دارد که زحمات 23 سالهٔ پیامبر به ابلاغ آن وابسته است؟
چرا اعتبار کل رسالت، به ابلاغ ولایت گره میخورد؟
این حجم از تمنّا و تمایل پیامبر برای تفهیم ولایت به مردم، ریشه در کجا دارد؟
ولایت را در حدیث غدیر چگونه معنا کردهاید؟ صِرف دوستی؟
مگر خداوند نگفت ای پیامبر در ابلاغ این پیام از مردم نترس، خدا تو را محافظت میفرماید: وَ اللّهُ یَعْصِمُک مِنَ النّاسِ. چرا حفاظت از پیامبر از جانب خدا تضمین میشود؟ آیا قرار است پیامبر فقط به دوستی و محبت به علی اعتراف کند؟ اینکه ضمانت نمیخواهد.
حدیث منزلت را هم از یاد بردید؟! مگر پیامبرمنزلت علی را نسبت به خود، مانند منزلت هارون به موسی ندانست؟!
چگونه میشود که هنوز آثار جراحت جنگ در رکاب پیامبر بر روی تنتان باشد؛ اما در سقیفه جمع شوید و یادتان برود که پیامبر چه توصیهای کردند؟
لحن پیامبر را فراموش کردید؛ به گمان خود علی را به انزوا کشاندید؛ آیه قرآن را چگونه انکار میکنید؟
غدیر را یادتان رفت، اینهمه تعبیر از روایات خودتان که معتقدید پیامبر از علی با تعابیری همچون خلیفه، ولی و مولا یاد نموده است را چه میکنید؟
یوم الغدیر را انکار میکنید، منکر یومالدار هم میشوید؟!
وقتی پیامبر، خویشان خود را به اسلام دعوت کردند چه کسی به دعوت ایشان لبیک گفت جز علی؟ مگرهمانجا پیامبر نفرمودند: اِنَّ هذا أَخی وَ وَصیّی وَ وَزیری وَ خَلیفَتی فیکمْ فَاسْمَعُوا لَهُ وَ أَطیعُوا. این را هم نشنیدید؟
اگر نشنیده بودید پس چرا ابولهب به تمسخر ابوطالب پرداخت و گفت: ابوطالب از این پس باید از فرزند نوجوان خود تبعیت کنی؟ اگر برداشتتان از کلام پیامبر موضوع امامت و اطاعت نبود پس این کنایهها چه معنایی داشت؟
پیامبر دست علی را بالا برد تا به تمام دلواپسیهای بشریت پایان دهد.
و پیامبر دست علی را بالا برد تا تمام ترسهای جهان را به امید مبدل سازد.
و پیامبر دست علی را بالا برد و تمام تعارضات را به تعادل بدل ساخت.
و پیامبر مشفقانه دست علی را بالا برد و اضطراب بشر را به آرامش تبدیل نمود.
و پیامبر دست علی را بالا برد و ما را غرق در حظّ وجودش کرد.
حرفهای پیغمبر نه در میان مردم آن زمان، نهفقط هفتاد روز قبل از رحلت ایشان و نهفقط برای دستکم هفتاد هزار نفر در واقعه غدیر، بلکه برای همیشه در تمام تاریخ ثبت شد.
قرنهاست که شما برای انکار علی مجبور به انکار خویشتن شدهاید.
به گمانتان مسیر اسلام را عوض کردید، غافل از اینکه دست علی بالا رفت و جای پای اسلام محکم شد.
🖋زهرا ابراهیمی
https://eitaa.com/roznevesht
علی در عرش بالا بی نظير است
علی بر عالم و آدم امير است
به عشق نام مولایم نوشتم
چه عيدی بهتر از عید غدير است ؟
🌺عید سعید غدیر خم بر همگان مبارک باد🌺
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
💠 حدیث روز 💠
💎 معرفی صاحب اختیار و امام مردم از زبان رسول خدا (ص)
🔻رسول خدا صلواتاللهعلیهوآله در روز غدیر:
إِنَّ الله عَزَّوَجَلَّ هُوَ مَوْلاکُمْ وَ إِلَهُکُمْ، ثُمَّ مِنْ دونِهِ رَسولُهُ وَ نَبِیُهُ الْمُخاطِبُ لَکُمْ، ثُمَّ مِنْ بَعْدِی عَلِیٌّ وَلِیُّکُمْ وَ إِمامُکُمْ بِأَمْرِاللهِ رَبِّکُمْ، ثُمَّ الْإِمَامَةُ فِی ذُرِّیَّتِی مِنْ وُلْدِهِ إِلی یَوْمٍ تَلْقَوْنَ الله وَ رَسُولَهُ
❇️ خداوند عزّوجلّ صاحب اختیار و ولیّ و معبود شماست و پس از خداوند، ولیّ شما، فرستاده و پیامبر اوست که اکنون در برابر شماست و با شما سخن میگوید؛ پس از من به فرمان پروردگار، علیّ علیهالسّلام، ولیّ و صاحب اختیار و امام شماست. آنگاه امامت در فرزندان من از نسل علیّ علیهالسّلام خواهد بود. این قانون تا برپایی #رستاخیز که خدا و رسولِ او را دیدار کنید، دوام دارد.
📚 بحارالأنوار، ج ۳۷، ص ۲۰۷ و ۲۰۸
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
🤔#مناظره
عالییییی در شناختن حق👇👇👇
✅ چفیه قرمزی بر سر و با ریش های دراز و با صدایی بلند🎤 و با آب و تاب بسیار هر شب در مسجد، ابوبکر، عمر و عثمان را بر امیرالمومنین علیهالسلام برتری میداد.
جوانی برومند از گوشه مسجد برخواست و گفت... بشنوید:👇
👹 مولوی عمرو:
سیدنا ابوبکر رض، عمر و عثمان برتر از سیدنا علی رضی الله عنه هستند،ابوبکر و عمر پیران بهشت هستند و عثمان مظلوم این امت!
👱 سید محمد از گوشه مسجد:
جناب مولوی از محضر شما پرسشی دارم!
👹 مولوی عمرو: بفرمایید!
👱 سید محمد:
آیا این سه خلیفه در نمازشان بر محمد و آل محمد صلوات میفرستادند؟
👹 مولوی عمرو: آری!
👱 سید محمد:
آیا صلوات در نمازشان بر محمد و آل پاکش واجب شرعی است؟
👹 مولوی عمرو :
بله قطعا!
👱 سید محمد:
آیا علی و فاطمه و حسن و حسین علیهالسلام نیز در نمازشان صلوات می فرستادند؟
👹 مولوی عمرو: بله!
👱 سید محمد:
آیا علی و فاطمه و حسن و حسین علیهمالسلام بر خلفای سه گانه در نمازشان صلوات می فرستادند؟
👹 مولوی عمرو:
(با بهت و حیرت)خیر. اهل بیت در نمازشان به خلفا صلوات نمی فرستادند!
👱سید محمد: ای مولوی تو را به خدا قسم میدهم که پاسخ بگویی! آیا کسی در نماز بگوید:
«اللهم صلّ علی ابی بکر و عمر و عثمان»آیا نمازش باطل است؟
👹 مولوی عمرو:
(با صدایی گرفته 😰) آری!
👱 سید محمد: آیا ترک صلوات بر محمد و خاندانش باعث بطلان نماز میشود؟
👹 مولوی عمرو: آری! 😡
👱 سید محمد: پس چگونه از ما میخواهی که کسانی را که ذکر نامشان باعث بطلان نماز میشود بر کسانی که ترک ذکرشان در نماز باعث بطلان نماز می شود برتری دهیم❗
افلا یتذکرون❗
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
⭕️دلیل اینکه عموم مردم علی ع را نخواستند چه بود❓
آیا ممکن است چند هزار نفر که در غدیر بودند همگی دست از علی ع بردارند ؟ آیا برای این مطلب شواهد قرآنی هست❓
✅ پاسخ شبهه:
1️⃣ چه شاهد قرآنی از این بالاتر که حضرت موسی برادر خود حضرت هارون را به عنوان جانشین خود در میان بنی اسرائیل منصوب داشت و خود به میعاد گاه خداوند برای گرفتن احکام تورات از طریق وحی رفت چنان که قرآن چنین می گوید:
« ما به موسی سی شب وعده گذاشتیم سپس آن را با ده شب دیگر تکمیل نمودیم به این ترتیب میعاد پرودگارش با او چهل شب شد و «موسی به برادرش هارون گفت جانشین من در میان قوم من باش... » اعراف 142
اما بنی اسراییل خلافت و جانشینی هارون را نادیده گرفتند و به وصیت موسی عمل نکردند و راه کفر و شرک و بت پرستی و گوساله پرستی را در غیاب موسی در پیش گرفتند چنان که قرآن نقل می کند:
« قوم موسی بعد از ( رفتن ) او ( به میعاد گاه خداوند) از زیور آلات خود گوساله ای ساختند ...هنگامی که موسی خشمگین و اندوهناک به سوی قوم خود بازگشت گفت پس از من بد جانشینانی برایم بودید ( و آیین مرا ضایع کردید ) ...( هارون گفت ) فرزند مادرم این گروه مرا در فشار گذاشتند و نزدیک بود مرا به قتل برسانند...» اعراف 148 تا 151
آیا پشت کردن بنی اسراییل به خلافت و وصایت هارون دلیلی بر بطلان خلافت او می باشد؟
2️⃣ پشت کردن صحابه به امام علی مورد پیش بینی پیامبر گرامی قرار گرفته بود چنان که علمای اهل سنت نقل می کنند که پیامبر گرامی خطاب به حضرت علی فرمود: « کینه هایی مردم نسبت به تو در دل دارند که هنگامی آن را آشکار خواهند کرد که من از دنیا رفته باشم»
📚المعجم الکبیر ج11 ص73
📚مسند ابی یعلی ج1 ص426
📚تاریخ مدینه دمشق ج42 ص322
3️⃣ وفرمود:
« پس از من مردم با حیله گری با تو رفتار می کنند»
📚المستدرک علی الصحیحین ج3 ص 150
4️⃣ البته چنان نبود که تمام صحابه غدیر و مساله ولایت و خلافت حضرت علی را فراموش کنند بلکه عده ای از آنان تن به خلافت ابوبکر نداده و در برابر او اعتراض و احتجاج به ولایت حضرت علی می کردند.
5️⃣ علامه مجلسی در کتاب شریف بحار الانوار بابی را اختصاص داده است به احتجاجات صحابه بر خلافت وامامت امیر مومنان در برابر غاصبان خلافت
📚بحار الانوار،ج29 ص79 باب 8
6️⃣ از ابی بن کعب نقل می کند زمانی که ابوبکر داشت خطبه می خواند بلند شد وچنین احتجاج کرد:
«آیا نمی دانید که پیامبر علی را برای ما چنین معرفی کرد
"من کنت مولاه فهذا علی مولاه یعنی علیا ومن کنت نبیه فهذا امیره"
"هرکس من مولای او هستم علی مولای اوست وهرکس من پیامبر او هستم علی امیر اوست"
📚همان مدرک،ص83
7️⃣ اسامه بن زید دربرابر ابوبکر چنین استدلال کرد: «تو سخن پیامبر در مورد علی در روز غدیر را چه زود فراموش کردی»
📚همان مدرک،ص92
8️⃣ در کتب اهل سنت هم سخن از مخالفت صحابه با خلافت ابوبکر آمده است؛
۱- بخاري در صحيح خود از زبان عمر بن خطاب نقل می کند که تمام انصار و نيز علی بن ابی طالب ، زبير بن عوام و تمام طرفداران آنها با خلافت ابوبکر مخالف بودند: «تمامي انصار با ما مخالفت كردند و در سقيفه بنی ساعده جمع شدند، و نيز علی و زبير و كسانی كه همراه آنها بودند، با ما مخالفت كردند»
📚صحیح بخاری،ج8 ص26
۲- و طبری و ابن اثير در تاريخ شان نقل کردهاند که تمام انصار و يا بعضی از آنها گفتند که ما تنها با علی بن ابی طالب بيعت ميکنيم: « فقالت الا نصار او بعض الانصار: لا نبايع الا علیا»
📚الكامل ج 2، ص 325
📚تاريخ الطبري ج 2 ص 443
#عید_غدیر_خُم_مبارک .
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
🛑دادا جواد دستم به دُومَنِت کوُجای؟
✅سلام مش قربون چی شده؟
🛑سلام دادا. میگن کافر شدم.
✅چی؟ کافر؟ حالا چرا؟ چی شده؟
🛑سریع برم سر اصل مطلب. منِ بی سواد تو ایتا داشتم با یکی از آشناهام چت میکردم. آخر صحبتام نوشتم، ایشاالله فردا می بینمت. دادا چِشِت روز بد نبینه این بابا گفت: «ایشاالله کفره». گفتم: «آخه چرا؟».
گفت: «چون معنای این جمله میشه خدا را ایجاد کردن. دیگه حال و روز خودما نفهمیدم؛ بدون خداحافظی اومدم پیشت دادا.
✅همین؟ نه بابا مش قربون کافر کجا بود؟ کفر چیه؟ بله، نوشتار صحیحش میشه «إن شاء الله»؛ «اگه خدا بخواد».
ولی تو فارسی بعضی ها می نویسند:
ان شا الله
این شاء الله
انشاء الله
ایشاالله
اما همه هم منظورشون اینه که «اگه خدا بخواد».
غیر از اینه؟
🛑نه دادا. منَم به خدا همیشه منظورم اینه.
✅ببین مش قربون، معنای یه کلمه و جمله، همونی هس که گوینده و شنونده منظورشونه حالا هر جوری بنویسی یا بگی.
این حرفا را ول کن بیا یه لیوان آویشن فریدنی برات بریزم بخور آروم بشی. بیا دادا.
🛑خدا اوس عزیزا بیامرزه دادا. خیالما راحت کردی. چرا این آدم ِ، لا اله الا الله، چی بگم اخه؟ ولش کن.
آویشن را بریز بخوریم دادا. شب جمعه ای یه فاتحه برا امواتت می خونم . خدا اوس عزیز آقا، مادرت، دو تا داداش هات را بیامرزه. اللهم صل علی محمد و آل محمد
✍️دادا جواد
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
⭕️پرسش:
چرا سگ با این همه فایده نجس هست⁉️
✍️ پاسخ:
نجاست سگ يک مساله فقهي است که روايات زيادي براي آن وارد شده و اجماع فقها هم بر نجاست آن وجود دارد.
محکم ترين دليل در عمل به احکام ⬅️ تسلیم و تعبّد➡️ به سخنان خداوند حکیم است که توسط پيامبر، ابلاغ شده است اگر چه ما دليل واقعي آن حکم را ندانيم.
♦️در مورد فلسفه واقعي اين حکم بايد گفت: فلسفه بسياري از احکام الهي به صورت روشن در آیات و روایات، بيان نشده(مانند عدد رکعات نمازهاي پنجگانه) اما مسلمان چون اعتقاد و باور به خداوند و علم و حکمت او دارد و چون احکام الهي را داراي مصلحت و مفسده واقعي(دنيوي يا اخروي، فردي يا اجتماعي، جسمي يا روحي)، می داند بدان ها عامل است هر چند این مصالح و مفاسد را با علم اندک، کشف و فهم نکند.
🔸 نکات :
1️⃣ طهارت و نجاست، ارزش مخلوقات و حقوق آنها را کم يا زياد نمي کند. حيوانات، همگي مخلوق حق تعالي هستند، بنا بر اين هرکدام، در حد و اندازه خود، از حقوقي برخوردارند.
شريعت، هرگونه آزار حيوانات و از جمله سگ را ممنوع نموده و حفظ جانشان را لازم شمرده است تا آنجا که حتي در صورت کمبود آب براي شرب حيواني مانند سگ، نبايد با آن وضو گرفت. بلکه بايد تيمم کرد و حيوان را سيراب نمود. رعايت حقوق سگ يا هر موجود ديگري به معني عدم آزار، رسيدگي به آب و غذا و مانند اين امور است. ولی اينکه حيوان، مونس يا همبازي انسان باشد يا توسط انسان نوازش شود، فايده اي به حال حيوان ندارد تا جزو حقوق حيوان باشد.
2️⃣ مفيد و وفادار بودن، ارتباطي با نجاست ندارد، همان طور که خون نجس، ضرورت حيات است. سگ حيواني است وفادار و در طول تاريخ منافع زيادي براي انسان داشته است. اما مفيد بودن ربطي به طهارت و نجاست ندارد. مثلا با وجودي که زندگي ما به خون وابسته است، در عين حال نجس هم هست. بنا بر اين نجاست به معني بيفايده بودن نخواهد بود همان طور که نجس بودن هرگز به معني نفي حقوق نبود.
3️⃣ امکان دارد اعلام نجاست برای این حیوان، از جهت بهداشت فردی باشد که مانع سرایت بعضی بیماری ها از سگ به انسان شود؛ و یا بعضی جنبه های روانی بوده تا انسان به این حیوان علاقه مفرط پیدا نکند، تا جائی که سگ خود را بهتر از همسر، فرزند، خانواده و دوست و رفیق بداند؛ یعنی آنچه که امروزه متأسفانه در بعضی جوامع ملاحظه می کنیم.
@javadheidari110