🔺سد چراغ ویس سقز بعد از 13 سال
♦️ فرودگاه سقز بعد از 27 سال
♦️ورزشگاه بانه بعد از ۱۰ سال
♦️ راه آهن سنندج-همدان بعد ۱۹ سال
با حضور رئیس جمهور افتتاح شدند.
❇️ فرق می کنه کی رئیس جمهور باشه.
ـــــــــــــــــــــــ
#جمهوری_اسلامی
@javadheidari110
🔴وجه تسمیهٔ خان یونس
شهر خان یونس غزه که همهروزه نامش را در خبرها میشنویم، پیش از سدهٔ ۱۴ میلادی روستای «سلقة» بود.
سال ۱۳۸۷ برای کاروانها و زایران و سیاحان در این ده، کاروانسرایی بزرگ ساخته شد؛ به دستور امیر یونس نوروزی (یونس النوروزی)، از فرماندهان دودمان ممالیک (مملوکها) که اصالتاً ایرانی بود و لقب «دوادار» داشت، به معنی دواتدار ملک ظاهر برقوق، نخستین فرمانروای مملوک مصر.
رفته رفته پیرامون این کاروانسرا شهری بزرگ شکل گرفت و با نام «خان یونس» شناخته شد. «خان» در این مورد لقب مغولی نیست، بلکه کوتاههٔ «خانه» پارسی است و عربها به کاروانسراهای بزرگ «خان» گویند.
خان یا کاروانسرای امیر یونس نوروزی مردم بسیاری را از اطراف و اکناف جذب خود کرد و پنجشنبهها بازار بزرگ داشت و شهر خان یونس به مرکز بازرگانی مهمی تبدیل شد.
یونس نوروزی سال ۱۳۸۹ در زدوخوردی کشته و در قاهره دفن شد. آرامگاه او با نام «قبة الأمیر یونس الدوادار» اکنون از آثار تاریخی قاهره است. وجه تمایز آن قبه یا گنبد آن است که به سبک ایرانی ساخته شده و یادآور گنبدهای سمرقند و بخاراست.
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
چرا ولیفقیه در مشکلات دولتي زياد وارد نمیشوند؟ این کار از ناتواني است؟
نکته اول: قانون اساسی، اختیارات رهبری را در چهار وظیفه بیان کرده است.
1. تعیین سیاستهای کلی نظام
2. نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی
3. حل اختلاف بین قوای سهگانه
4. حل معضلات نظام که از طریق عادی قابلحل نیست از طریق مجمع تشخیص مصلحت
ایشان وظائف فوق را بهخوبی انجام داده و درباره مشکلات در جامعه، به مسئولان تذکرات و هشدارهای لازم را میدهند و از طریق آنان مسائل را پی گیری میکنند.
مقام معظم رهبری: ولایتفقیه نافی مسؤولیتهای ارکان مسئول کشور نیست. ...کشور مسؤولیت اجرائی، قضایی و تقنینی دارد و همه باید بر اساس مسؤولیت خود کارهایشان را انجام دهند و پاسخگوی مسؤولیتهای خود باشند. (1)
نکته دوم: مشکلات موجود در جامعه، عوامل متعددی دارد و نباید عامل مشکلات جامعه را یک علت دانست. نباید انتظار داشت با صرف مدیریت قوی و نظارت دقیق رهبری، مشکلات جامعه بهسادگی حل شود.
نکته سوم: جامعه ما از مشکلات زیادی مانند ساختار اقتصادی تکمحصولی، وضعیت وخیم صنعت، ساختار سیاسی، فرهنگی واداری، مشکلات طبیعی مربوط به انقلاب و ناشی از جنگ تحمیلی، محاصره بینالمللی، تورم جهانی، رنج میبرد.
نتیجه اینکه: مشکل اساسی، نحوهی مدیریت رهبری و یا استفاده نکردن از اختیاراتشان نیست؛ بلکه فراتر از آن است.
پینوشتها:
1. سخنرانی در مراسم سالگرد ارتحال امام،
1383/3/14
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110
هدایت شده از جواد حیدری
سفارش اکید اسلام نسبت به زنان.mp3
23.52M
🛑سفارش اکید اسلام نسبت به زنان و دختران
❇️ #کنفرانس_ایرانیان_خارج_از_کشور
🔔جواد حیدری
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢اینجا صدای پای برف می آید
🔰صدای پای برف در نزدیکی شهر افوس به گوش میرسد و برف آرام آرام خودش را از بلندای کوه به دشت وکمی بعد به شهر میرساند.
🔻به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ همین چند روز پیش بود که فقط نوک قله برف بود کمی بعد پائینتر آمد وحالا تقریبا به پائین دامنه رسیده است.
🔻دیشب هم در بوئین میاندشت کمی باران بارید وکمی برف در ارتفاعات افوس.
🔻صبح هوابسیار دل انگیزی بود وطبیعت ترکیبی از زیبائیها رابه نمایش گذاشته بود.
کوهها سفید ودشتها مملو از رنگهای پائیزی و این همه نعمت الهی را خداوند به ما هدیه داده است.
🔻رئیس اداره هواشناسی بویین میاندشت گفت: پاییزشروع خوبی از نظر بارندگی داشت وامسال طبق پیش بینیها بارشها بالاتر از حد نرمال خواهد بود.
@javadheidari110
🔴جبر و اختیار
♦️امرٌ بین الأمرین
آنچه از کلام امامان معصوم علیهم السلام به دست میآید، آن است که افعال ما نه به صورت جبری صورت میگیرد و نه از روی تفویض، بلکه امر سومی غیر از این دو امر وجود دارد که از آن به «امرٌ بین الأمرین» تعبیر نمودهاند و مراد از آن، مخلوط و آمیزهای از جبر و تفویض نمیباشد و اینگونه نیست که انسان در برخی افعالش مجبور باشد و برخی دیگر به او تفویض شده باشد، بلکه مقصود از امرٌ بین الأمرین، حقیقتی ورای جبر و تفویض است که در برخی از روایات اهل بیت علیهم السلام تبیین گشته و در مورد آن توضیح داده شده است.
مردی از امام صادق علیه السلام پرسید:
أَجْبَرَ اللَّهُ الْعِبَادَ عَلَى الْمَعَاصِي؟
قَالَ: لَا.
قُلْتُ: فَفَوَّضَ إِلَيْهِمُ الْأَمْرَ؟
قَالَ: قَالَ: لَا.
قَالَ: قُلْتُ: فَمَا ذَا؟
قَالَ: لُطْفٌ مِنْ رَبِّكَ بَيْنَ ذَلِكَ.
آيا خداوند بندگان را به گناهان اجبار كرده است؟
امام علیه السلام فرمودند: خير.
گفتم: امر را به آنها تفويض كرده است؟
راوى گفت: آن حضرت فرمودند: خیر.
راوى مىگويد: گفتم: پس چيست؟
امام علیه السلام فرمودند: لطفى از پروردگارت ميان آن دو.
در این حدیث شریف، امام صادق علیه السلام از امرٌ بین الأمرین به لطف الهی تعبیر نمودهاند؛ چراکه خدای متعال ضمن اینکه بندگان را مجبور نکرده و به آنها آزادی و اختیار داده، آنان را به حال خودشان نیز رها نکرده است و این، لطفی است که خداوند در حقّ خلق نموده است. در حدیث دیگری امام صادق علیه السلام میفرمایند:
إِنَّ اللَّهَ خَلَقَ الْخَلْقَ فَعَلِمَ مَا هُمْ صَائِرُونَ إِلَيْهِ وَ أَمَرَهُمْ وَ نَهَاهُمْ فَمَا أَمَرَهُمْ بِهِ مِنْ شَيْءٍ فَقَدْ جَعَلَ لَهُمُ السَّبِيلَ إِلَى تَرْكِهِ وَ لَا يَكُونُونَ آخِذِينَ وَ لَا تَارِكِينَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ.
همانا خداى تعالى خلق را آفريد و آيندۀ آنان را مىدانست. آنان را امر و نهى كرد و راه و وسيلۀ عمل به چيزى را كه به آنها امر كرده و نيز راه و وسيلۀ ترک آنچه را نهى كرده در اختيارشان قرار داد و آنها [به كارى] اقدام يا آن را ترک نمىكنند، مگر به اذن خداى تعالى.
طبق این حدیث شریف نیز خدای تعالی، هم اسباب انجام دادن تکالیف را در اختیار بندگان قرار داده و هم وسیلۀ ترک آن را برایشان مهیّا نموده است، پس آنها را مجبور به چیزی ننموده است. از طرف دیگر انجام دادن یا ترک تکالیف را به اذن خویش مشروط نموده است. نه به این معنی که خداوند افعال را ایجاد میکند، بلکه به این معنی که وقتی بندهای با وجود تمام شرایط بخواهد کاری را انجام دهد، خدای تعالی میتواند مانع ایجاد آن گردد. پس چیزی از سلطنت و ارادۀ خداوند متعال بیرون نبوده و هر چه صورت میگیرد به اذن اوست.
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 روش نماز خون شدن بچه ها
"دکتر سعید عزیزی"
⭕️ خیلی زیباست.
♦️ لطفا نشر دهید.
@javadheidari110
⭕️ گفتمان_دانشجویی
♦️بررسی موضوعات کلامی_اعتقادی با محوریت کتب استاد صفایی حائری
✅مرکز شهید شهبازی وابسته به موسسه شهید چمران
مسجد الحبیب اصفهان
#پرسش_و_پاسخ
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🔸حکایتی شنیدنی🔸
دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند.
پرسیدند : این مجلس متعلّق به کیست؟
گفتند : مجلس درس امام اعظم ابوحنیفه است.
راوی حکایت می گوید : رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی متعصّب در مذهب شیعه ، و در عین حال آدمی بحّاث و با اطلاع از مبانی مذهب بود ، گفت :
من می روم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مجاب نکنم از این مکان نمی روم.
گفتم : این عالم بزرگی است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی.
گفت : من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نمی شود.
وارد مجلس شدیم و نشستیم و در یک فرصت مناسب ، فضل از جا برخاست و گفت :
ایها العالم ، من برادری دارم که رافضی است (یعنی شیعه است) و من هر چه می خواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از پیامبر اکرم ، افضل امّت و خلیفۀ به حق بوده قبول نمی کند و می گوید : علی بن ابیطالب ، افضل و خلیفۀ به حق است.
شما یک دلیل قاطعی به من یاد بدهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم.
ابوحنیفه گفت : به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل این است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ، همواره در میدان های جنگ ، آن دو بزرگوار ( ابوبکر و عمر) را کنارخود می نشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می فرستاد ! و این نشان می دهد که آن دو نفر ، محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ می کرد ! و چون علی را دوست نمی داشت ، طردش می کرد ؛ و به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است !
فضل گفت : بله من این را به برادرم می گویم.
ولی او از قرآن به من جواب می دهد که خداوند فرموده است :
«خداوند ، مجاهدین را بر قاعدین و نشستگان برتری داده و اجری بزرگ برای آنان آماده است»
و به حکم این آیه ، علی چون مجاهد بوده افضل از ابوبکر وعمراست که قاعد بوده اند.
ابوحنیفه گفت : به او بگو از این بهتر می خواهی که ابوبکر و عمر قبرشان کنار قبر پیامبر و چسبیده به قبر آن حضرت است ؛ در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است !
فضل گفت : بله این را هم به برادرم می گویم.
امّا او می گوید : آن ها غاصبانه در کنار پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ، دفن شده اند!
برای این که خداوند فرموده است :
« ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر ، داخل خانه اش نشوید…»
و می دانیم که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است.
ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت : به این برادر خبیثت بگو آنها غاصبانه در خانه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دفن نشده اند ! بلکه عایشه و حفصه که دختران آن دو بزرگوار و همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بودند و از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مهریه طلبکار بودند ، پدرانشان را در مهریه خودشان دفن کردند !
فضل گفت : بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام ، ولی او باز آیه ای برای من می خواند و می گوید : پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به همسرانش بدهکار نبوده است.
برای اینکه خداوند فرموده است :
«ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم»
طبق این آیه ، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است.
ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت :
به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله) مهریّه طلبکار نبوده اند ، اما سهم الارث که از ماتَرَک پیامبر داشته اند و ماتَرَک (یعنی آنچه پیامبر اکرم بعد از مرگش از خود باقی گذاشته) نیز همین خانه اش بوده و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش می رسد و چون عایشه و حفصه وارث پیامبر (صلی الله علیه و آله) بوده اند پدرانشان را در سهم الارث خودشان دفن کرده اند و بنابراین غصبی در کار نبوده است !
فضل گفت : بله من این را هم به برادرم گفته ام.
ولی او می گوید : شما آقایان سنّی ها مگر نمی گویید: پیامبر ارث نمی گذارد و خودتان حدیث نقل می کنید که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرموده است :
«ما پیامبران اصلاً ارث نمی گذاریم و هر چه از ما باقی مانده صدقه است»
پس طبق گفته خودتان عایشه و حفصه سهم الارث نداشتهاند.
به همان دلیلی که شما حضرت فاطمه علیها السلام را از فدک محروم کردید و گفتید : پیامبر صلی الله علیه وآله ، ارث نمی گذارد آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند.
آیا دختر از پدر ارث نمی برد اما همسر از شوهر ارث می برد ؟!
سخن که به اینجا رسید ، ابوحنیفه حسابی از کوره در رفت وگفت این مرد را بیرون کنید او شیعه است و اصلا برادر ندارد.
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
❓آیا «طالع»، «سرنوشت» و «قسمت» یکی هستند یا تفاوت دارند؟
طالع اصطلاحی است که برخی فالگیرها به کار می برند و با محاسباتی از روی ستارگان اعلام می کنند که سرنوشت شخص را فهمیده اند. پس طالع بینی به ادعای این افراد -که ما هم قبول نداریم- راهی است برای رسیدن به سرنوشت ولی خودش سرنوشت نیست.
🔹قسمت و سرنوشت و قضا و قدر یک حقیقت هستند و آن چیزی است که برای انسان مقدر شده است تا رخ دهد.
به بیان دیگر، به اراده ای که خداوند متعال درباره انسان دارد قسمت و قضا و قدر گفته میشود.
🔸الفاظ دیگری مانند «بخت»، «اقبال» و «شانس» هم گاهی از سوی عوام استفاده می شود که مورد قبول ما نیستند.
🌾این مفاهیم غلط متاسفانه در ادبیات ما هم وارد شده است.
به عنوان نمونه شعری است که می گوید: «گلیم بخت کسی را که بافتند سیاه/ به آب زمزم و کوثر سفید نتوان کرد» که حکایت از سرنوشت کسی دارد که از اساس بدبختی و سیاهی است و به هیچ وجه نمی توان آن را تغییر داد و سفید کرد.
💎در این باره باید گفت:
1️⃣اولاً: از اساس چیزی به اسم «بخت» وجود ندارد.
2️⃣ثانیاً: گلیم بخت هیچ کسی را سیاه نبافته اند.
✳️پس این مطالب از اساس باطل است و سرنوشت هر کسی در دستان خود اوست و می تواند با بکارگیری عواملی بهترین سرنوشت ها را برای خودش رقم بزند.
💠 همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم»(سوره مبارکه رعد/11). یعنی خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی دهد مگر این که خودشان با اعمالشان آن را تغییر می دهند.
🔸همچنین در ادعیه ما وارد شده است که: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ سُوءِ الْقَضَاءِ وَ سُوءِ الْقَدَر»(جامع الاخبار للشعیری /ص132) یعنی من از سرنوشت بد به خداوند متعال پناه می برم و دعا میکنم که سرنوشتم خوب شود.
✅ قضا و قدر هر انسانی، توسط رفتارها و عملکرد اختیاری او رقم می خورد.
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
💠 #حائض_در_حرم
💬خانمی که عادت ماهیانه است، میتونه حرم بره؟
🔹 آیات عظام رهبری، وحید، سیستانی، مکارم و شبیری: بله که میتونه. خانمها توی ایام عادت، فقط برای رفتن به قسمت ضریح محدودیت دارن.
👈 بقيه جاها، مثل رواقها، حياطها و صحنها، حکم مسجد رو نداره و رفتن به اینجور جاها اشکالی نداره.
💬برای قسمت ضریح چه محدودیتی هستش؟
🔹 آیات عظام رهبری، مکارم، وحید، سیستانی: توی ایام عادت، توقف در قسمت ضریح امامان، بنابر احتیاط واجب، برای خانمها حرامه؛ اما اگه عبور کنن (یعنی از یه در وارد و از در دیگه خارج شن)، اشکال نداره.
🔹 آیتالله وحید: توی ایام عادت، توقف در قسمت ضریح امامان برای خانمها حرامه؛ حتی عبورکردن هم (یعنی از یه در وارد و از در دیگه خارج شن) بنابر احتیاط واجب، حرامه.
🔹 آیتالله شبیری زنجانی: توقف در قسمت ضریح امامان توی ایام عادت هم هیچ اشکالی نداره؛ ولی بنابر احتیاط مستحب، بهتره که توقف نباشه.
⭕️ نکته خیلی مهم: مقلدین مراجعی که احتیاط واجب دارن، میتونن در این مسئله به آقای شبیری زنجانی رجوع کنن و با خیال راحت به زیارت برن.
📚 استفتائات جامعةالزهرا(سلاماللهعلیها)؛ مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی.
#احکام
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
2_1152921504696581775.ogg
1.33M
⁉️آئینه بینی چه حکمی دارد؟
پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے
1⃣ مسائل احاطه و اشراف به غیب اولا و بالذات مخصوص خداست "لا یَعْلَمُ الْغَیْبَ اِلاّ هُوَ"
«عالمُ الغَیبِ»
اما در مرتبهی بعدی خداوند به کسانی نظیر انبیاء، اولیاء علیهم -صلواتاللهعلیه- اذن میدهد تا از غیب مطلع شوند.
2⃣ کسانی که آئینهبینی، کف بینی، فالگیری و امثالهم میکنند غالبا افراد شیادی هستند که از سادهلوحی برخی از ما سوءاستفاده میکنند.
3⃣ افرادی که با جنیان در ارتباط هستند بعضاً کارهای خبیث و قبیحی انجام میدهند حتی گاهی از اموری مطلع هستند که برای ما غایب است وگرنه غیب محسوب نمیشود بلکه احاطهی اجمالی به برخی امور دارند، آنها همانند فردی هستند که بر روی پشتبامِ خانهای ایستاده است و برای افرادی که درون آن خانهاند اخبار درون کوچه را بازگو میکند، بنابراین همانگونه که کار چنین فردی غیبگویی نیست کار اینگونه افراد نیز غیبگویی نمیباشد بلکه آنها فقط از برخی امور که بر ما پنهان و پوشیده است مطلعاند بنابراین با خبر دادن برخی اموری که در اکثر مواقع نیز اتفاقی است نباید فریب آنها را بخوریم.
4⃣ علمای بزرگوار مراجعهی به چنین افرادی را نهی کردهاند بعلاوه اینکه پول گرفتن و پول دادن به اینچنین افرادی حرام شرعی نیز هست لذا از این امور کارها پرهیز کنیم.
♻️نتیجه اینکه:
مواظب باشیم در دام چنین شیادانی گرفتار نشویم بلکه سعی کنیم بر اساس عقلانیت، مشورت، تلاش و توسل امورمان را پیش ببریم و تابع نظر علمای بزرگوارمان باشیم.
⇲@javadheidari110
〽️🔆〽️🔆〽️🔆〽️🔆〽️
@ramezan_ghasem110
هدایت شده از کانال احکام استاد صالحی
💠 حق فسخ هنگام تأخیر در پرداخت مبلغ معامله
💬سؤال
اگر مشتری پس از گذشتن سه روز از معامله و تحقق حق فسخ فروشنده (خیار تأخیر*)، قیمت جنس را به حساب او واریز کند، حق فسخ ساقط می شود؟
✅پاسخ
اگر فروشنده مبلغ واریزی را به عنوان قیمت معامله قبول کند، حق فسخ او ساقط می شود.
* اگر مشتري ثمن معامله (مثلاً پول) را كه نقدی بوده با تأخير بدهد يا اصلاً ندهد، با شرايط زير «خيار تأخير» ایجاد شده و فروشنده حق فسخ معامله را خواهد داشت:
الف) مشتری تا سه روز مبلغ معامله را پرداخت نکند.
ب) فروشنده نيز جنس را تحويل نداده باشد.
ج) اجازه تأخير در تحویل و پرداخت کالا یا قیمت آن هم در قرارداد قيد نشده يا عقد مبنی بر آن نبوده باشد.
#احکام
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
⭕️ #توهم_تناقض
❇️ 1000سال یا 50000 سال ⁉️
🌀خداوند در جایی، مقدار روز قیامت را با معیار روزهای دنیایی#هزار سال و در جای دیگر؛ پنجاه هزار سال بیان می کند.
✅«تَعْرُجُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ إِلَيْهِ في يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ خَمْسينَ أَلْفَ سَنَةٍ»؛ «فرشتگان و روح [فرشته مقرّب خداوند] بسوى او عروج مىكنند در آن روزى كه مقدارش پنجاه هزار سال است». (معارج/4)
✅«يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ يَعْرُجُ إِلَيْهِ في يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّون»؛ «امور اين جهان را از آسمان به سوى زمين تدبير مىكند؛ سپس در روزى كه مقدار آن هزار سال از سالهايى است كه شما مىشمريد بسوى او بالا مىرود (و دنيا پايان مىيابد)». (سجده/5)
❌ بالاخره 50 هزار سال یا 1000 سال❓
✳️ پاسخ این سوال را در کلام امام صادق علیه السلام، می آموزیم:
امام صادق علیه السلام: « قیامت پنجاه موقف و ایستگاه دارد و توقف بندگان در هر یک، به مقدار هزار سال به طول می انجامد». (تفسر صافی، ج2، ص 743)
✅ نتیجه اینکه: یکی از آیات ناظر به یک موقف و آیه ی دیگر ناظر به کل دوران قیامت می باشد.
( اختلاف در جهت وجود دارد؛ پس تناقض نیست)😊
✍️ جواد حیدری
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🔵 #دانستنی_ها
🔷 علی رغم شهرتی که بین مردم وجود دارد، در هیچ منبعی این مطلب که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، دین جدیدی می آورند، یافت نشد.
🔹«یأتی بأمر جدید»، «یأتی بقضاء جدید»، «یأتی بکتاب جدید»؛ در روایات، بیان شده است که منظور، اصلاح اشتباهات و مطالبی است که توسط غیر معصوم و غیر صحیح تبیین شده اند.
▪️البته ما در زمان غیبت، مکلف و موظیم بر اساس نظر متخصصان دینی که تمام تلاش خود را برای استخراج صحیح احکام و معارف به کار می گیرند، عمل کنیم که هم مأجوریم و هم معذور.
♦️نتیجه اینکه: در هیچ منبعی عبارت «یأتی بدین جدید» یافت نشد.
✍️جواد حیدری
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ بدون شرح!!!
❤️ترنج خانوم❤️بابا خان
فاطمیات
مدرسه پاییزه بامحوریت خطبه فدکیه
حضرت آیت الله حسینی قزوینی
چهارشنبه۲۴آبان،ساعت۱۳:۳۰-۱۷
〰️
حجه الاسلام دکتر ابوالقاسمی
پنجشنبه۲۵آبان،ساعت۷:۳۰-۱۱
〰️
حجه الاسلام دکتر غلامی
چهارشنبه ۱ آذر ،ساعت ۱۳:۳۰- ۱۷
〰️
حجه الاسلام دکتر ابوالقاسمی
پنجشنبه ۲ آذر،ساعت۷:۳۰- ۱۱
🕳🕳
مکان برگزاری:رهنان، خ سجاد علیه السلام، روبروی مسجد سجاد علیه السلام
معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
مدرسه علمیه امام حسین(علیه السلام) سفیران هدایت
🔹تبلیغ و پاسخگویی در بین غیر مسلمانان و فضای مجازی
↙️حمادسمندری از اصحاب امام صادق علیه السلام بود.
حماد در روایتی نقل میکند که به امام صادق علیه السلام گفتم:
من به سرزمین مشرکان رفتوآمد دارم. برخی از یاران به من میگویند که اگر در سرزمین مشرکان بمیری، در قیامت با آنان برانگیخته خواهی شد! آیا واقعاً چنین است؟
امام به من فرمود:
ای حماد! آیا در آن سرزمین از #ولایت ما سخن به میان میآوری؟ گفتم: آری.
امام فرمود: آیا در سرزمین اسلام نیز آزادانه میتوانی از اهلبیت(ع) دفاع کنی؟ گفتم: خیر!
امام فرمود:
✅تو اگر در آن دیار بمیری، همچون امتی محشور خواهی شد که نور در پیشاپیشت حرکت خواهد کرد.
📚شیخ طوسی، اختیار معرفه الرجال، ج1، ص634.
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b