eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.9هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
400 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
https://www.imna.ir/news/390771/الگو-بودن-زنان-مجاهد-دفاع-مقدس-واقعیت-زنانه-انکارناپذیر-کشور
◾️شهادت چهارمین اختر تابناک امامت و ولایت تسلیت باد. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 ╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗ ©: @javadheidari110 ╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝
0️⃣2️⃣ 📝موضوع:ویژگیهای مشترک عرفان های کاذب 1️⃣ خروج از اجماع فرهنگی 🖌جنبشهای معنوی کاذب،عقاید و مناسک جدیدی را ارائه می دهند که غالبا صورت تغییر شکل یافته عقاید و اعمال سنتی است. 🏴‍☠️ 2️⃣کم اهمیتی نقش روحانیون 🖌این جنبشها بر نقش اساسی مردم عوام در مدیریت پیشرفت معنوی خود و کم اهمیتی نقش روحانیون تاکید دارند. 🏴‍☠️ 3️⃣تغییر تعالی به درون 🖌دراین جنبشها نگاه سنتی به مفهوم متعالی را تغییر داده و تعالی را در درون افراد و نه در شناخت و تسلیم خداوند می جویند. 🏴‍☠️ 4️⃣ عضویت در چند گروه 🖌 بر خلاف ادیان سنتی که شما نمی توانید در چند دین همزمان باشید،در عرفانهای کاذب حضور در چند گروه و فرقه عرفانی اشکالی ندارد. 🏴‍☠️ 5️⃣هزاره گرایی 🖌آنها به دنبال تغییر زندگی زمینی از طریق معنویت در پایان زمان هستند.و می خواهند بهشتی آخر الزمانی در زمین ایجاد کنند. 🏴‍☠️ 6️⃣ التقاطی بودن 🖌آنها با ترکیب آیتمهای انتخابی از ادیان مختلف جهان،ملغمه ای تازه بر می سازند. 🏴‍☠️ 7️⃣ تیپ مریدان 🖌اعضای این فرقه ها وجریان هابیشتر،جوان اند،تحصیلات بالا وذهن آرمانگرا دارند،عمدتا جزو طبقه متوسط اند و نسبت به سوالات دینی از دغدغه بالایی برخوردارند. 📚بهزاد حمیدیه،معنویت در سبد مصرف،صص287-291. ┅═✧ @javadheidari110✧═┄
🔹«رَّبِّ اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ؛ 🍃پروردگارا! مرا و پدر و مادر من را ببخش و بیامرز». 📚(نوح/28) 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 ╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗ ©: @javadheidari110 ╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝
🌹 اونی که وقتی می‌بینیش قلبت تند‌تند میزنه، دستات می‌لرزه و زانوهات سست می‌شه، اسمش عشق نیست! ✅ عشق اونه که وقتی می‌بینیش، آروم شی. 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 ╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗ ©: @javadheidari110 ╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝
اداب غذا خوردن_ پرهیز از اسراف.mp3
2.23M
🌹در محضر قرآن و روایات ♦️عنوان: 🚩طب الرضا علیه السلام- آداب غذا خوردن_پرهیز از اسراف 🎙استاد حیدری 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 ╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗ ©: @javadheidari110 ╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝
مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی مطرح کرد: ⭕️ آیا یکی از موانع ظهور حفظ جان امام زمان(عج) است؟ 🎙استاد حیدری: ✅ابر اساس روایت های متعدد، علّت اصلی غیبت جزء اسرار الهی است و جز ائمه اطهار(ع) که خزانه داران اسرار الهی هستند کسی آن را نمی داند و ذکر بعضی از حکمت های آن در برخی روایات به معنای انحصار علّت و حکمت غیبت در این امور نیست. 📝جزئیات بیشتر در لینک زیر: 🆔 snai.ir/972146 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 ╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗ ©: @javadheidari110 ╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝
1️⃣2️⃣ 📝موضوع:آثار عرفان های کاذب در دین ورزی 1️⃣ پاپکوریزه شدن دین 🖌پاپکور جزو تنقلات و خوردنی های صرفا تفریحی است.مروجان و مجذوبان عرفانها چنین نگاهی به دین دارند. و به دلیل اینکه دین انسان را از فشار عقلانیت مدرن کمی فارغ می کند قبول دارند. همانگونه که شما در حال تماشای فیلم به خوردن پاپکور مشغولید و فقط کمی لذت دیدن فیلم را برای شما بیشتر میکند. 🏴‍☠️ 2️⃣کالایی شدن دین 🖌دین ورزی نزد انسان سبک زده معاصر،نوعی رفتار بازاری و مصرفی مبدل شده است.و تولیدکنندگان این عرفانها دنبال سود بیشتر از فروش معنویت خود هستند. 🏴‍☠️ 3️⃣درمان گرانه شدن دین 🖌در جنبشهای معنوی نوین،بسیاری از افراد برای شفا و درمان،به دین ورزی می پردازند.می پذیریم درمان گری یکی از کارکردهای دین است لیکن هدف اصلی نیست.پائول هیلاس تحقیقی میدانی در شهر کندال انگلستان انجام داد. و نتیجه گرفت در دهه 1990 م معنویت گرایی،حدود 300 درصد در این شهر رشد یافته است،در حالیکه پنج اولویت اول مردم مربوط به جسم و روان مردم بوده است.و به ابعاد متعالی و فرامادی انسان کار ندارند. 🏴‍☠️ 📚بهزاد حمیدیه،معنویت در سبد مصرف،ص300-304 ┅═✧ @mahdi_vazneh✧═┄
💠 پرسش: آیا اگر برای اثبات حرف حق خویش، دیگران را آزار دهیم مرتکب گناه شده ایم؟ ✍️ پاسخ: لازم است توجه کنید که يكى از صفات زشت برای انسان آزار و اذيت كردن دیگران است. قطعا اذيت كردن ديگران كار بسيار زشتى است و در صورت تكرار موجب هلاكت آدمى مى گردد و فرقی نمی کند که دلیل این آزار و اذیت چه باشد. گاهی کینه و حسادت و یا خشم وغضب منجر به آزار رساندن به دیگران می شود و گاهی شیطان با فریب دادن، گناه را برای شخص موجه نشان داده ، و به عنوان مثال انسان را برای اثبات حرف حق خویش، تشویق به آزار رساندن دیگران می کند. در روایت آمده است: قَالَ الْمُسْلِمُ مَنْ سَلِمَ الْمُسْلِمُونَ مِنْ لِسَانِهِ وَيَدِه(1) مسلمان واقعى كسى است كه مسلمانان از دست و زبان او در امان باشند . دقت کنید که در نگاه اسلام عمل مقبول به عملی گفته می شود که دارای حسن فعلی و حسن فاعلی باشد .حسن فعلی یعنی خود عمل و کار ، کار نیکو و پسندیده ای باشد و حسن فاعلی بدین معناست که انگیزه فاعل و کننده کار هم انگیزه الهی و انسانی باشد.اگر عملی از این دو جهت مورد تایید اسلام باشد ما ملزم به انجام آن خواهیم بود اما اگر عملی از یکی از این دو جهت مخدوش باشد مورد تایید واقع نخواهد شد. هرچند انگیزه شما الهی است و قصد شما اثبات حرف حق است و بنابراین از حیث حسن فاعلی، عمل شما مشکلی ندارد اما خود عمل(یعنی آزار رساندن دیگران ) حرام و مورد مذمت آموزه های اسلام است. ناگفته نماند كه اذيت و آزار ديگران به هر شكل و نوعى كه باشد حرام است خواه با گفتار صورت گيرد خواه با رفتار بنابراین اسلام در این مساله بسیار حساس است به گونه ای که حتی نگاه آزار رسان را نیز مورد نهی قرار داده است و در روایات آمده است که مومن حق ندارد طورى به برادر مومن خود نگاه كند كه موجب رنجش و اذيت او بشود . از طرفی انسان برای اثبات حرف حق خویش لازم نیست موجبات آزار دیگران را فراهم آورد بلکه انسان باید با تلاش و کوشش و توکل بر خداوند، حرف حق را هم زبانا به اثبات رسانده و هم در عمل خود، برای دیگران ثابت کند قطعا وقتی از حیث عمل، صداقت در گفتار و رفتار و هماهنگی بین شعار و عمل وجود داشته باشد حرف حق ما نیز برای دیگران به اثبات خواهد رسید .. و کلام آخر روایتی از پیامبر اسلام که ایشان می فرمایند: خصلتان ليس فوقهما شيء من الشّرّ : الشّرك باللّه تعالى ، والضّرّ بعباد اللّه دو خصلت است كه بدتر از آن نيست : شرك به خداى تعالى ، و ضرر زدن به بندگان خدا(2) 1الشيخ الكليني، الكافي، الاسلامية ، علي أكبر الغفاري ،تهران، ج2، ص 235 2العلامة المجلسي، بحار الأنوار ،مؤسسةالوفاء،1403 ه ق، ج 77،ص۱۳۹ آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
سر مبارک امام حسین.pdf
353K
#پست_پیشگام #جواد_حیدری #گروه_پاسخگو #سر_مبارک_امام_حسین_علیه_السلام #توسط_کی_کجا_؟ #دفن 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 ╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗ ©: @javadheidari110 ╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝
پرسش: آيا طلب مغفرت برای قاتلین ائمه معصومین اشكال دارد و یا اصلا کار درستی است؟ ✍️پاسخ: ✅دشمنان ائمه(ع) دشمنان خدا هستند. چنان كه در زيارت جامعه كبيره مي خوانيم:«مَنْ عَادَاكُمْ فَقَدْ عَادَى اللَّهَ» هر كسي با شما ائمه و اهل البيت (ع) دشمني كند به حقيقت با خدا دشمني ورزيده است. هر كسي با ائمه (ع) دشمني يا مخالفت كند، كافر و مشرك و اهل جهنم است. چنان كه در بسياري از روايات از جمله در همان زيارت بسيار معتبر جامعه كبيره مي خوانيم: 👈« مَنْ خَالَفَكُمْ فَالنَّارُ مَثْوَاهُ وَ مَنْ جَحَدَكُمْ كَافِرٌ وَ مَنْ حَارَبَكُمْ مُشْرِكٌ وَ مَنْ رَدَّ عَلَيْكُمْ فِي أَسْفَلِ دَرْكٍ مِنَ الْجَحِيم‏» يعني هر كه با شما(ائمه ) مخالفت كند دوزخ جايگاه اوست، هر كسي منكر امامت و مقام و منزلت شما شود كافر است، و هر كسي بر عليه شما وارد جنگ شود ، مشرك است. و هر كسي امر و فرمان شما را اطاعت نكند در درَك اسفل يعني پايين ترين و بدترين نقطه جهنم جاي او است. 👈با اين وصف چگونه مي توان قاتلين ائمه (ع) - كه لعنت خداوند هر لحظه و هر دم بر آنان باد- را مورد دعا قرار داد در حالي كه دعا و استغفار و طلب آمرزش براي هر كسي بيانگر يك نوع دلسوزي و اظهار محبت و علاقه است. يعني همان چيزي كه در بسياري از آيات قرآن از آن نهي شده است. 👈 در سوره مباركه توبه مي خوانيم: « ما كانَ لِلنَّبِيِّ وَ الَّذِينَ آمَنُوا أَنْ يَسْتَغْفِرُوا لِلْمُشْرِكِينَ وَ لَوْ كانُوا أُولِي قُرْبى‏ مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُمْ أَصْحابُ الْجَحِيم » (۱) براي پيامبر (ص) و مؤمنان جايز نيست كه براي مشركان از خداوند طلب مغفرت و آمرزش كنند، هر چند آن مشركان از نزديكان شان باشند، پس از آن كه بر آن ها روشن شد كه اين گروه اهل جهنم هستند. 👈وقتي مي دانيم كه قاتلين ائمه (ع) به طور قطع و يقين اهل جهنم و در بد ترين و پايين ترين جاي جهنم جايشان است، دعا و طلب مغفرت براي شان اولا- هيچ فايده اي ندارد. چنان كه قرآن كريم در مورد منافقين به پيامبر اكرم (ص) مي فرمايد: به هيچ وجه براي شان دعا و استغفار نكن، كه اگر هفتاد ( بلكه هفتاد هزار ) بار هم براي شان استغفار كني خدا آن ها را نمي آمرزد. (۲) ثانيا – كسي براي آن ها دعا و استغفار و دلسوزي كند در قيامت هم نشين و همراه آنان خواهد بود. 💥لذا نه تنها دعا و استغفار براي آنان جايز نيست. بلكه تأكيد قرآن و روايات بر اين است كه نسبت به كفار و مشركين و منافقين و همه كساني كه فكر و عقيده و عمل و رفتارشان در نقطه مقابل قرآن و خدا قرار دارند، اظهار تنفر و دشمني علني داشته باشيد و به پيروي از خدا و فرشتگان آنان را مورد لعنت و نفرين خود قرار دهيد. 👈 زيرا آنان شجره ملعونه و به تعبير قرآن« كلمه خبيثه و شجره خبيثه » هستند (۳) قاتلين و دشمنان ائمه (ع) بعد از آن كه فهميدند حق با آنان است به مخالفت با آنان بر خاستند و راه كفر را در پيش گرفتند. چنين افرادي به حكم آيه ۱۶۱ سوره بقره و ۸۷ آل عمران و آيات زيادي از قرآن مورد لعنت خدا و فرشتگان و همه مؤمنان بلكه همه مردم قرار دارند. 📚پي نوشت ها: ۱. توبه ( ۹)، آيه ۱۱۳ ۲. همان، آيه ۸۰ و سوره منافقون ( ۶۳ )، آيه ۶ ۳. ابراهيم ( ۱۴)، آيه 24 💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 ╔═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╗ ©: @javadheidari110 ╚═─═ঊঈ🔸ঊঈ═─═╝