📃نامۀ عرفانی حضرت #امام_خمینی قدسسره
اردیبهشت سال ۶۶ مطابق با شعبان ۱۴۰۷ قمری
خطاب به خانم دکتر فاطمه طباطبایی
❇️متن نامه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
فاطى دختر عزیزم،
از من مىخواهى براى تو چیزى بنویسم؛ چه بنویسد کسى که خود، مبتلاىِ به نفسِ امّارۀ بالسوء است و هرگز نتوانسته، بلکه نخواسته این بت بزرگ را بشکند!
اکنون در آستانۀ شهرالله(ماه خدا) و مقام ضیافتالله هستیم و من خود اقرار دارم که لایق این ضیافت نیستم.
⭕️شهر شعبانالمعظم که شهر امامان است در شُرف گذشتن و ما خود را نتوانستیم مهیا کنیم برای شهرالله. دعاها را گاهی با لقلقۀ لسان خواندم و از آنها چیزی حاصل نشد.
⭕️در این آخر شهر(ماه)عرض میکنم:
#اللهُمَّ انْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیِما مَضی مِنْ شَعبانَ فَاغْفِرْلَنا فِیما بَقِیَ مِنهُ.
از رحمت حق تعالی مأیوس نیستم و مباش، در دنیا [مباد] روزی که گناهان به آنجا رسد که از رحمت حق مأیوس شویم.
دخترم این چند روز خواهد گذشت چه با عیش و نوش و چه با رنج و تعب؛ چه با غفلت از فطرت و چه با توجه به آن.
📣عزیزم، خداوند ـ جل و علا ـ نور هدایت را در همۀ مخلوقات خصوصاً انسان نهفته است.
فطرتالله، ما را خواهینخواهی به او متوجه کرده و همۀ مخلوقات در هر حدی که هستند و به هر مذهبی که گراییدهاند، جز به حق تعالی و کمال مطلق به هیچچیز توجه ندارند به حسب فطرت؛ گرچه خود ندانند و معتقد به غیر آن باشند.
❇️انسان کمال مطلق را میجوید و میخواهد چه آنان که به توهّم بت را میپرستند و چه آنهایی که حق ـ جل و علا ـ را منکرند و به دنبال ریاست.
ملحدها گمان میکنند متوجه به دنیا و خواستار ریاست و زعامت هستند، لکن بهحسب واقع متوجه و خواهان قدرت مطلقه هستند و در جستوجوی کمال مطلق و خود گمان خلاف میکنند و شاید عذاب و عقاب برای همین جهل و توهّمات باشد.
تو که مثلاً دنبال لباس خوب هستی و زینت بهتر، دنبال حق میگردی و کاخنشینان نیز دنبال قدرت مطلق هستند؛ وَانْ مِنْ شَیءٍ إلّا یُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لکِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبیحَهُمْ. وَقَضی رَبُّکَ الّا تَعْبُدوا الّا ایَّاهُ.
بنابر وجهی این کلام دامنه دارد. بهتر آنکه درز بگیرم و تو را و خود و همگان را به خدای تعالی بسپارم.
والسلام علیک و علی عبادالله الصالحین.
✍روحالله الموسوی الخمینی
📚 صحیفۀ امام، ج۲۰، ص۲۵۳ـ۲۵۴.
#شعبان
#رمضان
#مناجات_شعبانیه
#دعای_آخر_ماه_شعبان
#خودسازی
#علیکم_انفسکم
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبکه آمریکایی:
سه کشور از بزرگترین دشمنان امریکا هم اکنون مشغول برگزاری یک رزمایش نظامی دریایی در خاورمیانه هستند
ایالات متحده وقتی میبیند که بلوک ایران، روسیه و چین به ضرر آمریکا در خاورمیانه گسترش مییابد باید بیدار شود...
@Afsaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴عاقبت سکوت و راه آمدن با گناهکار و اهل معصیت و ترک امر به معروف
#تَارِكِ_اَلْأَمْرِ_بِالْمَعْرُوفِ
💐امام باقر علیه السلام:
إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَوْحَى إِلَى شُعَيْبٍ اَلنَّبِيِّ أَنِّي مُعَذِّبٌ مِنْ قَوْمِكَ مِائَةَ أَلْفٍ، أَرْبَعِينَ أَلْفاً مِنْ شِرَارِهِمْ، وَ سِتِّينَ أَلْفاً مِنْ خِيَارِهِمْ، فَقَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: يَا رَبِّ، هَؤُلاَءِ اَلْأَشْرَارُ فَمَا بَالُ اَلْأَخْيَارِ؟ فَأَوْحَى اَللَّهُ إِلَيْهِ: أَنَّهُمْ دَاهَنُوا أَهْلَ اَلْمَعَاصِي وَ لَمْ يَغْضَبُوا لِغَضَبِي.
خداوند عز و جل به شعيب عليه السلام وحى كرد كه: من از قوم تو چهار صد هزار نفر از بدان آنها و شصت هزار نفر از نيكان آن را عذاب خواهم داد. شعيب عرض كرد:
خداوندا، بدان را عذاب مىدهى مانعى ندارد، اشرار مستحق كيفرند. ولى اخيار را چرا عذاب می کنی؟ وحى آمد كه:
چون آنها با #معصيت_کاران #مداهنه و سازشکاری کرده راه می آیند و از اعمال آنها برای خشم من به خشم نمىآیند.
📚اصول کافى، جلد ۵، صفحه ۵۶
📚تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة , جلد۱۶ , صفحه۱۴۶
#مداهنه
#معصیت
#گناه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 لطفاً از دست ندهید
💠#ایرانی_ها دارند چه کار میکنند؟
⭕️#زمینه_سازی برای ظهور آقا امام زمان عج.
❇️ایرانی ها در سرتاسر دنیا دارند #قدم_های_آخر را بر می دارند.
🔹بدانیم در کجای تاریخ و جغرافیای جهان ایستاده ایم ؟
ما چه #وظیفه ای بر دوش داریم؟
من و تو چه باید کنیم؟
❇️همه باید بگویند و تبیین کنند.
📣 تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر ضروری است
📌خدای ناکرده مبادا #کوتاهی کنیم!⁉️
#استاد_پناهیان
#استاد_شجاعی
#جهاد_تبیین
#قدم_های_آخر
💐 #فتح_الفتوح و #معجزات_انقلاب اسلامی
❇️حضرت آیة الله جوادی آملی:
#جوانان_پاک زیادی داشتیم که پلاک های خود را کندند و هیچ نام و نشانی از آنها نیست. اینها #سرمایه_های_کشور و #صاحبان_اصلی آن هستند.
🔴اگر در صحنه کربلا یک عابس وجود داشت که عریان به میدان آمد، ما در هشت سال دفاع مقدس، جوانان پاک زیادی داشتیم که پلاک های خود را کندند و هیچ نام و نشانی از آنها نیست. این ها #سرمایه_های_کشور و صاحبان اصلی آن هستند.
🔹امیدواریم تا خداوند به حرمت خون های پاک این شهداء کشور را حفظ کند.
🔹 امّا باید بدانیم که اگر درست رفتار نکنیم خداوند ما را خواهد برد و به وسیله قوم دیگری دینش را حفظ خواهد کرد؛
در ادعیّه ماه مبارک رمضان می خوانیم که خدایا تو که دینت را حفظ خواهی کرد، چرا ما حافظ دین تو نباشیم؟ «أَنْ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ وَ لَا تَسْتَبْدِلْ بِی غَیْرِی»؛ چرا ما نباشیم؟! چرا ما دین خدا را حفظ نکنیم؟!
🔹آخرین حرف این است که مواظب زبانمان و ادبمان باشیم مبادا از حرف ما، گفتار ما، سوء استفاده شود. هم حوزویان، هم دانشگاهیان و هم مسئولین و همه و همه باید رعایت کنند.
📣 ۷ دی ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاقبت این انقلاب
استاد: عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐اول فروردین خبری نیست
آخر شعبان را دریاب.
❇️گوش دل بسپاریم
به بیانات دلنشین حضرت آیت الله جوادی آملی💐💐
هدایت شده از دلداده انقلاب
💬یکی از شاخصههای مهم تفکر غربی و لیبرالیسم در قبال دفع سلطهی دشمن در عرصه های مختلف ، مخالفت با برخورد های سلبی است!
🍊اکنون با توجه به اوضاع #حجاب ، #فضای_مجازی پیدا کنید پرتقال فروش های لیبرال را!
✍ میلاد خورسندی
Ⓜ️ اختصاصی دلدادگی
💙@deldadegi
هدایت شده از کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
💠
بلندای رهایی🔸 گاهی انسان از خدای سبحان می خواهد که مرا به طرف خودت جذب بکن؛ گاهی در دعاهای معمولی این است که مرا هدایت بکن که در این دعاها معمولاً هدایت، به معنای ایصال به مطلوب است؛ گاهی دعا این است که مرا جذب بکن: «و اجذبنی». این دعای عرفه سیدالشهداء است که به خدا عرض می کند مرا جذب بکن که من بشوم مجذوب؛ #انسان_مجذوب، سریع تر می رود و احساس خستگی نمی کند. 🔸 گاهی از ذات اقدس الهی درخواست می شود که توفیقی بده که من قطع علاقه کنم، از این بالاتر گاهی از خدا خواسته می شود که مرا منقطع کن که از دنیا بِبُرم و قله این مراتب و بالاترین مرتبه آن، #کمال_انقطاع است. 🔸 تفاوت اساسی انقطاع و کمال انقطاع، آن است که در انقطاع، شخص، از غیر خدا منقطع شد ولی این انقطاع را می بیند که من منقطع هستم؛ اما کمال انقطاع، این فضیلت را دارد که دیگر آن شخص به این انقطاع هم نگاه نمی کند، وقتی انقطاع را ندید، #فقط_هدف_را_مشاهده_می_کند؛ «هَبْ لِی كَمَالَ الِانْقِطَاعِ إِلَیك». #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت 📚 درس خارج فقه قرض جلسه 24 تاریخ: 1394/03/06 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
بلندای رهايي.mp3
1.68M
💠 روز بیست وششم ماه #شعبان 1444
🔸
بلندای رهايی#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻انقلابیِ نمایشی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. «انقلابیِ نمایشی»، کسی است که بنیانهای فکر اسلامی و انقلابیاش دچار چرخش به سوی لیبرالیسم شده است، امّا همچنان «ادّعای انقلابی» دارد و با «ادای انقلابی»، تظاهر میکند. او آنقدر «عملگرا» و «روزمرّهاندیش» بوده که بهتدریج، دامنۀ تجدیدنظرهایش به قلمرو ارزشهای اساسی نیز رسیده و از درون، استحاله و مسخ شده است. او خویشتنِ انقلابیاش را باخته و جز پوستۀ نمادین و شعاری، چیزی از هویّتش باقی نمانده است. او چون در مواجهههای عملی و عینی، احساس کرده است که «منطق انقلابی»، شکست میخورد و او را ناکام میگذارد، هستۀ انقلابیگری را وانهاده و پوستۀ انقلابی را حفظ کرده است تا در عین این «عبور هویّتی» و «چرخش فکری»، دستکم برخی از ظواهر را نگاه داشته باشد. در واقع، رندانه و زیرکانه چرخش کرده است، نه صادقانه و شفاف. حرفهای ناگفتۀ زیرمیزی دارد که تعهد به منافعش، اجازۀ بازگویی آنها را نمیدهد. چون میخواهد در ساخت قدرت بالا برود و بماند و منزلت سیاسیاش تثبیت شود، جسارت ساختارشکنی ندارد. در پی جایابیِ ساختاری است نه طرد شدن. بدینجهت، در جادّۀ «محافظهکاری» و «کلّیگویی»، شبروی میکند تا مبادا حاشیهای ساخته شود. در خلوت به گونهای سخن میگوید که احساس میکنیم که تفاوت او با رقیب سیاسیاش، فقط «سیاسی» است و مسأله، بودنِ «شخص او» است نه «استقرار ارزشها». او فقط در ظاهر و بهنام، نمایندۀ ارزشهاست نه در واقع. واقع و واقعیّت، چیزی جز منافع شخصِ او نیست و باقی، «پوششها» و «توجیهها» و «نقابها»یی برای پنهان نگاهداشتن این راز هستند.
۲. «انقلابیِ نمایشی»، اینگونه فهمیده است که لیبرالیسم، «منطقِ زمانه» شده و او نیز چارهای جز بازتولید این منطق ندارد و باید از خود، چنین خویشتنِ جدیدی بسازد. او دربارۀ منافع شخصیاش، تابآوری ندارد و اهل مدارا نیست، امّا اگر پای ارزشهای اسلامی و انقلابی در میان باشد، از هیچ تساهل و تسامحی فروگذار نمیکند و هیچ خطّ قرمزی را نمیشناسد. بهخوبی میداند که میتواند با ارجاع به «مصلحتاندیشی» و «خواست مردم» و «عقلانیّت» و «حکمرانی خوب» و «حکمرانی نو» و «بحران حکمرانی» و ... از همۀ ارزشها عبور کند. او هیچگاه دستش از توجیه، خالی نیست؛ برای مستقر نشدن هر یک از ارزشها، دهها استدلال دارد و به این واسطه، اسلام و انقلاب را به «آرزوهای خوب امّا نشدنی» تبدیل میکند. حتّی اندکی آرمانگرایی را نیز برنمیتابد و با تیغ واقعیّتها و شبهواقعیّتها به جان آرمانها میافتد و از آنها، تصویری «خیالی» و «خام» میسازد. گویا ارزشها فقط در صفحههای کتاب، شدنی هستند، امّا همین که میدان واقعیّت پدید آمد، باید آنها را کنار نهاد و جانب لیبرالیسم را گرفت. بهاینترتیب، او وانمود میکند که ارزشهای اسلامی و انقلابی، «خوبهای ناممکن» هستند؛ محالهایی برای ناکجاآباد که از سطح شعار، فراتر نمیروند و اگر چالش نیافرینند، هیچ گرهی را نمیگشایند.
۳. «انقلابیِ نمایشی»، به رهبر انقلاب ارجاع میدهد، امّا ارجاعهایش «گزینشی» و «دلخواهانه» هستند و ازاینرو، حاصلش جز «تحریف» نیست. رهبر انقلاب را به نفع خویش، مصادرهبهمطلوب میکند و از ایشان چهرهای میسازد که خود میخواهد. او همۀ آیتالله خامنهای را قبول ندارد، بلکه حتّی بسیاری از درونمایههای اندیشهاش را نمیپسندد، امّا چون میخواهد در قدرت سیاسی بماند و از نردبان قدرت بالا برود، زبان به اعتراض نمیگشاید و شفاف سخن نمیگوید، بلکه موذیانه، تفکّر ایشان را تحریف میکند. همچنانکه کسانی در جریان اصلاحات از امام خمینی، چهرۀ لیبرال ساختهاند، کسانی نیز در جریان اصولگرایان، با آیتالله خامنهای چنین معاملهای میکنند.
۴. انقلابیِ نمایشی، بیایدئولوژی است؛ چون «سیّال» و «شناور» است و بر اساس «اقتضاهای شکنندۀ روزمرّه»، هویتّش را تعریف میکند. در هر زمانی به رنگی درمیآید و این رنگ نیز برآمده از «جوّ» و «فضا» است؛ همچون آفتابپرست، این «زمینه» است که رنگ و لعاب او را تعیین میکند. خودش، همان بیرون است و اگر خودی در میان باشد، جز منافع و تمنیّات و لذّت قدرت نیست. بهاینترتیب، ایدئولوژیاش به تعبیری، «جوّزدگی» و «عوامزدگی» است، البتّه با نام موجّه «مردم» و «جامعه» و «مصلحت» و «عقل سیاسی» و ... . در واقع، ایدئولوژیاش تابع جهت وزش باد است نه حقیقت. او از ارزشها، آنچنان خواجهگانی ساخته است که در حرمسرای لیبرالیسم، بیتوته کرده و بی هیچ تنش و تلاطمی، به خدمت «سلطنت لذّت» گمارده شدهاند؛ ارزشهایی رقیق و منفعل و بیخاصیّت که تسهیلگر جماع تحمیلی «لیبرالیسم» با «جامعۀ ایران» هستند.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
#روزنامه_کیهان
🔹 یک شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🔹توافق ایران و عربستان یک تغییر اساسی در تحولات خاورمیانه است
https://kayhan.ir/fa/news/262149/
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا
@kayhannewspaper
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐درس آخر سال (یادداشت روز)
✍#سید_محمد_عماد_اعرابی
❇️شهریور 1358 وقتی ابوالحسن بنیصدر در جلسات مختلف مقابل کارشناس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(CIA) مینشست و صحبت میکرد تقریبا #جزئیترین_حرکاتش توسط آنها تحت نظر قرار داشت. برای آنها همهچیز مهم بود؛ اینکه بنیصدر از تعداد محافظانی که دارد لذت میبرد، بهجای لباسهای آماده، لباسهای سفارشی میپوشد، ساعت طلای گرانقیمتش را حین صحبت به رخ میکشد و... با #رفتارشناسی #بنیصدر آنها به #ویژگیها و #نقاط_ضعف_شخصیتی او پی بردند و در نتیجه راترفورد (نام مستعار مأمور CIA) او را برای ادامه همکاری مناسب ارزیابی کرد.
✅مارس 2010 وقتی هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا به دیدار ولادیمیر پوتین.....
🔴متن کامل و ادامه مطلب در زیر 👇
https://kayhan.ir/fa/news/261953
#دشمن_شناسی
#شناخت_نقاط_ضعف
#شناخت_حساسیت_افراد
#شناخت_علایق_افراد
#ویژگیها
#نقاط_ضعف_شخصیتی
#نقاط_ضعف_فرد_مهمتر_از_خود_فرد
#شکار_افراد
#تور_جاسوسی
#جاسوس_یابی