هدایت شده از اساتید انقلابی و نخبگان علمی
#به_بهانه_پانزده_خرداد
🔴 پانزده خرداد؛ وثیقۀ ظهور...
✍ #مرحوم_آیت_الله_حائری_شیرازی
🔸سالها میگذرد حادثهها میآید
🔸انتظار فرج از نیمه خرداد کشم
🔹خیلیها فکر میکنند چون رحلت امام در ۱۴ خرداد است، امام با شعر مذکور، از رفتن خود خبر داده است. نه! منظور امام این نیست. منظور امام، استثناء بودن جریان نیمه خرداد است. نیمه خرداد، ثمرۀ هزار و صدسال غیبت کبری است
🔹غیبت چطور شروع شد؟
نامهای از سران شیعه برای امام یازدهم آمد که بیلان و هزینه کرد پولهایی که خدمت شما فرستادهایم را به ما بدهید! حضرت یک کلمه جواب داد: «اگر امامت امر مستمری است، چرا چنین چیزی از اجداد و پدران من درخواست نشده است؟» و ازآنپس پرده سیاهی در اتاق ایشان نصب شد و مردم حق دیدن حضرت را نداشتند و فقط صدای ایشان را میشنیدند. امام بعدی که آمد، مردم حتی صدای ایشان را نشنیدند. فقط از طریق چهار نایب در مدت هفتادسال با امام ارتباط داشتند.
🔸امام غایب شد تا چه بشود؟
غیبت ایشان برای آشکار شدن قدر و قیمت اوست. خداوند نعمتی را میگیرد که مردم قیمت این نعمت را بدانند. انسان در خوف، قیمت امنیت را میداند. در مرض، قیمت سلامت را میداند. در غیبت هم قیمت امام خود را میداند. هزار سال غیبت این اثر را داشت که مردم به قیمت امامت و قدر امامت آشنا شوند و برای نایب امام «جان بدهند».
🔹اولین هدایای خود را دادند و حکم اعدام امام، تبدیل به زندان ششماهه شد. از آن زمان، مردم مرتباً شهید دادند. شهدای پانزده خرداد شهدای راه امام زمان هستند. شهدای «وثیقهٔ ظهور» هستند.
🔸حضرت یعقوب (ع) نپذیرفت که بنیامین را در اختیار برادران قرار دهد مگر اینکه وثیقه بدهند؛ چون به آنها گفته بود «هَل آَمَنُکم عَلَیه إِلاَّ کمَا أَمِنْتُکم عَلَی أَخِیه مِنْ قَبْل » خداوند هم به ما میگوید: یازده امام دادم اما این دوازدهمی را بدون وثیقه نمیدهم.
💢 حضرت امام، پانزده خرداد را وثیقه اول میداند و تاکنون این وثیقه گذاری در صبر و بصیرت ادامه پیداکرده است و میبینید که انقلاب اسلامی در عالم، روزبهروز درخشانتر میشود؛ همانطوری که قبل از طلوع خورشید وقتی سپیده آمد، فضا مرتباً نورانیتر میشود. ما این سپیده را در نیمه خرداد میبینیم.
_______________
🔻اگر تحلیلگر و نخبه سیاسی هستید
🇮🇷کانال اساتید انقلابی
eitaa.com/asatid_enghelabi
sapp.ir/asatid_enghelabi
#اساتیدانقلابی =پاتوق اساتید دانشگاه و مدیران کانال های سیاسی
هدایت شده از اساتید انقلابی و نخبگان علمی
💢امروز مسئلهی اصلی کشور اقتصاد است.
✍رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سیامین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) :
امروز مسئلهی اصلی کشور اقتصاد است. البته مسائل فرهنگی و مسائل امنیتی هم مهم است اما بین همه این مسائل آن که از همه نقدتر است مسائل اقتصاد است که به معیشت مردم ارتباط پیدا میکند و در مسائل فرهنگی و امنیتی هم اثر میگذارد.
در مسئله اقتصاد مسائلی اصلیای وجود دارد که من چندتایش را میگویم: مسئلهی رونق تولید، مسئلهی ارزش پول ملی ، مسئلهی بهبود فضای کسب و کار، مسئلهی جدا کردن اقتصاد کشور از فروش نفت خام، مسئلهی تبدیل دخالت دولت در اقتصاد به هدایت دولت و نظارت دولت، بریدن دست مفسدان اقتصادی یعنی اختلاسگر، دزد تروریست اقتصادی، قاچاقچی بیرحم۹۸/۳/۱۴
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://eitaa.com/asatid_enghelabi
http://Sapp.ir/asatid_enghelabi
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
بهش گفتن: آقا ابراهیم! چرا جبهه رو ول نمیکنی بیای دیدار امام خمینی؟
گفت: ما امام رو برای اطاعت میخوایم، نه برا تماشا.
#شهید_ابراهیم_هادی
#درس_اخلاق
@Afsaran_ir
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
⭕️امام خمینی(ره):
با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظهای آرامتان نمیگذارند.
@Afsaran_ir
هدایت شده از خانه طلاب جوان
☝️☝️☝️☝️☝️
⛔️ #جدال_دو_اسلام (۱) ⛔️
🔴 اولین و #اصلیترین نقطه در مبانی امام و نظرات امام، مسئلهی #اسلام_ناب_محمدی است؛ یعنی:
1⃣ اسلام ظلمستیز
2⃣ اسلام عدالتخواه
3⃣اسلام مجاهد
4⃣ اسلام طرفدار محرومان
5⃣اسلام مدافع حقوق پابرهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان.
❌ در مقابل این اسلام، امام اصطلاح « #اسلام_آمریکائی » را در فرهنگ سیاسی ما وارد کرد. اسلام آمریکائی یعنی:
1⃣ اسلام تشریفاتی
2⃣ اسلام بیتفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیادهخواهی،
3⃣ اسلام بیتفاوت در مقابل دستاندازی به حقوق مظلومان
4⃣ اسلام کمک به زورگویان
5⃣ اسلام کمک به اقویا
6⃣ اسلامی که با همهی اینها میسازد.
📣 این اسلام را امام نامگذاری کرد: #اسلام_آمریکائی.
⭕️ فکر اسلام ناب، فکر همیشگی امام بزرگوار ما بود؛ مخصوص دوران جمهوری اسلامی نبود؛ منتها #تحقق_اسلام_ناب، جز با #حاکمیت_اسلام و #تشکیل_نظام_اسلامی امکان پذیر نبود.
♨️ اگر #نظام_سیاسی_کشور بر پایهی #شریعت_اسلامی و #تفکر_اسلامی نباشد، امکان ندارد که اسلام بتواند با ستمگران عالم، با زورگویان عالم، با زورگویان یک جامعه، مبارزهی واقعی و حقیقی بکند. لذا امام حراست و صیانت از جمهوری اسلامی را #اوجب_واجبات می دانست. اوجب واجبات، نه از اوجب واجبات. واجبترین واجبها، #صیانت_از_جمهوری_اسلامی است؛ چون صیانت اسلام - به معنای حقیقی کلمه - وابستهی به صیانت از نظام سیاسی اسلامی است. بدون نظام سیاسی، امکان ندارد.
🔊 ۱۳۸۹/۰۳/۱۴
#امام_خامنه_ای
#اسلام_ناب
#اسلام_آمریکایی
📢📢 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔴خرداد خونین🔴
« ملت ما نه محرم را، که شاهد قتل عامهای وحشیانه جباران است، فراموش میکند و نه 15 خرداد را که سرآغاز نهضت اسلامی روحانیت است. »(صحیفه امام، ج8، ص50)
15 خرداد روزی خونین که امام امت آن را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد. هرچند پیش از انقلاب دستگاههای جبار رسانهای برای وارونهسازی اهداف قیام 15 خرداد تلاش گستردهای کردند و هرچند پس از انقلاب سازمانهای رسانهای آنگونه که باید و شاید به احیای نام آن قیام بزرگ نپرداختند؛ ما تلاش میکنیم این روز الهی را بزرگ بشماریم چراکه عقیده داریم بزرگداشت 15 خرداد، بزرگداشت انقلاب است.
📜پرونده «خرداد خونین»؛ بررسی ابعاد مختلف قیام بزرگ 15 خرداد. به زودی از حساب رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
💢تحریف امام در ایام ارتحال امام💢
دیدن گزارش اخبار 21 در تبلیغ و ترویج کتاب الف لام خمینی مقداری تعجبانگیز بود. نه از این جهت که صدا و سیمای جمهوری اسلامی غفلت کرده؛ کتابی غیرعلمی و آکنده از تحریف را تبلیغ میکند بلکه از این جهت که گزارشی تکراری را برای ترویج این کتاب پخش کرده است، گویی صدا و سیما هم برای تبلیغ این اثر حرف تازهای ندارد.
در هر صورت چند روز گذشته نشستی انتقادی و صریح در شهر مقدس قم برگزار شد که در آن اساتید برجسته و متعهد بیپرده در خصوص تحریفگرانِ امام سخن گفتند. در همان جلسه نیز در کنار خبرگزاری صدا و سیما؛ #خبرنگاران_خبرگزاریهای_خاص بودند و از محتوای جلسه شدیدا ناراحت شدند و با قهر و غیظ از آن سخن گفتند اما طبیعی است که همان بزرگواران هم پاسخی منطقی برای انتقادات مطرح شده نداشتند.
آیا بین نشست تحریف ظالمانه، قهر و غیظ رسانههای خاص و بازپخش یک گزارش فرهنگی که شاید طرفدار چندانی هم نداشته باشد ارتباط منطقی وجود دارد؟ نمیدانیم اما هرچه هست فرماندهان مقابله با تحریف امام، از صدا و سیما تا نهادهای دیگر در خواب غفلتاند و بنا بر حکم فرمانده کل قوا در این شرایط باید آتش به اختیار بود چراکه حفظ حرمت و حیثیت امام #سرمایه_ملی است و ما با اعتراض خود به صدا و سیما از این سرمایه بیبدیل ملی دفاع میکنیم:
📞شماره تماس بخش انتقادات و پیشنهادات صدا و سیما :
162 در تهران
021-2781 در سایر شهرهای ایران
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
#مکتب_امام
🔹خوش به حال شهدا
http://kayhan.ir/fa/news/161841
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا، گپ و بله
@kayhannewspaper
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🌍 #بین_الملل
🖊🔹نویسنده مشهور جهان عرب:
موشکهای مقاومت فلسطین معامله قرن را ساقط کرد
http://kayhan.ir/fa/news/161829
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا، گپ و بله
@kayhannewspaper
وزیر خارجه آمریکا در تاریخ ۱۶ خرداد ۹۸ دیروز :
من از ایران میخواهم هر چه سریعتر دو معاهده سی اف تی و پالرمو را بدون تأخیر و بدون هیچگونه حق شرطی به تصویب برساند.
جواب ملت ایران:
(آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.)
هدایت شده از هنرکده صبا🔸️روباندوزی
🌐 پاسخ جلیلی به یک سوال: "چرا مردم برخی شعارهای جریان انقلابی را باور نمیکنند؟"
#مدافع_حرم
#صلوات
http://eitaa.com/joinchat/1647050752C17f69dc2b8
هدایت شده از تاملات حقوقی
حضرت امام خمینی(ره) :
زیادی فضایل معنوی اختیارات حکومتی را افزایش نمیدهد.
📌«... این توهم که اختیارات حکومتی رسول اکرم(ص) بیشتر از حضرت امیر(ع) بود، یا اختیارات حکومتی حضرت امیر(ع) بیش از فقیه است، باطل و غلط است. البته فضایل حضرت رسول اکرم(ص) بیش از همه عالم است و بعد از ایشان فضایل حضرت امیر(ع) از همه بیشتر است؛ لیکن زیادی فضایل معنوی اختیارات حکومتی را افزایش نمیدهد. همان اختیارات و ولایتی که حضرت رسول و دیگر ائمه(ع) در تدارک و بسیج سپاه، تعیین ولایت و استانداران، گرفتن مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را برای حکومت فعلی قرار داده است؛ منتها شخص معینی نیست، روی عنوانِ "عالم عادل" است».
برای امام مقامات معنوی هم هست که جدا از وظیفه حکومت است و آن مقام خلافت کلی الهی است که گاهی در لسان ائمه (ع) از آن یاد شده است، خلافتی است تکوینی که به موجب آن جمیع ذرات در برابر «ولی امر» خاضع اند».
هدایت شده از تاملات حقوقی
تعطیل ناپذیری احکام اسلامی از منظر امام خمینی(ره) :
«احکام اسلام محدود به زمان و مکانی نیست، تا ابد باقی و لازمالاجراست و تنها برای زمان رسول اکرم(ص) نیامده تا پس از آن نیز متروک شود... این حرف که قوانین اسلام تعطیل پذیر یا منحصر و محدود به زمان یا مکانی است بر خلاف ضرورت اعتقادی اسلام است.» (ولایت فقیه؛ حکومت اسلامی، ص 26 و 27)
هدایت شده از تاملات حقوقی
قضا و قضاوت از منظر امام خمینی (س) :
«و منصب قضاوت از مناصب جلیله اى است که از طرف خداى متعال، براى پیغمبر صلى الله علیه و آله و سلم و از طرف او براى ائمه معصومین علیهم السلام و از طرف آنان براى فقیه جامع شرایطى که شرایطش مى آید ثابت است. و مخفى نماند که قضاوت شأن بزرگى دارد و تحقیقاً وارد شده است که: «قاضى به درستى در پرتگاه جهنم قرار دارد». (تحریر الوسیله، ترجمه فارسی، ج2، ص431)
هدایت شده از تاملات حقوقی
امام خمینی:مقاومت در برابر قانون مصوب مجلس دیکتاتوری است
در 18 خرداد 1360 و همزمان با بالاگرفتن اختلافات میان ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهوری وقت و سایر ارگانهای کشور از جمله مجلس و دادستانی، امام خمینی هرگونه مقاومت در برابر قانون مصوب مجلس که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است را دیکتاتوری خواند. متن سخنان امام ره به شرح زیر است:
«دیکتاتوری همان است که نه به مجلس سر فرود می آورد، نه به قوانین مجلس و نه به شورای نگهبان و نه به تایید شورای نگهبان و نه به قوه قضائیه و نه به دادستانی و نه به شوراهای دادستانی و همین طور به همه ارگان ها.»
18 خرداد 1360 امام خمینی ره
هدایت شده از تاملات حقوقی
امام خمینی: اختلافات از راه قانون شکنیها پیش می آید.
کسانی که با قانون مخالفت می کنند این ها با اسلام مخالفت می کنند. کسانی که با مصوبات مجلس بعد از اینکه شورای نگهبان نظر خودش را داد باز مخالفت می کنند، این ها دانسته یا ندانسته با اسلام مخالفت می کنند. اگر همه اشخاصی که در کشورمان هستند و همه گروه هایی که در کشور هستند و همه نهادهایی که در سرتاسر کشور هستند به قانون خاضع بشویم و قانون را محترم بشمریم، هیچ اختلافی پیش نخواهد آمد. اختلافات از راه قانون شکنیها پیش می آید. اگر قانون حکومت کند در یک کشوری [اختلافی دیگر نخواهد بود]. چنانچه از صدر عالم تاکنون تمام انبیا برای برقرار کردن قانون آمده اند و اسلام برای برقراری قانون آمده است و پیغمبر اسلام و ائمه اسلام و خلفای اسلام تمام برای قانون خاضع بوده اند و تسلیم قانون بوده اند. ما هم باید تبعیت از پیغمبر اسلام بکنیم و از ائمه هدی بکنیم و به قانون هم عمل کنیم و هم خاضع باشیم در مقابل قانون. قانون برای همه است. البته چنانچه به قانون بخواهند عمل کنند و یک دزدی را به جای خودش بنشانند، آن دزد صدایش در می آید، لکن باید به آن دزدی که مقابل قانون می خواهد عرض اندام کند، توجه داد که این قانون است.
18 خرداد 1360 امام خمینی ره
هدایت شده از تاملات حقوقی
دیکتاتورانی به صورت اسلامی از منظر امام خمینی ره
اگر یک جایی عمل به قانون شد و یک گروهی در خیابان ها بر ضد این عمل بخواهند عرض اندام کنند، این همان معنای دیکتاتوری است که مکرر گفته ام که قدم بقدم پیش می رود، این همان دیکتاتوری است که به هیتلر مبدل می شود انسان، این همان دیکتاتوری است که به استالین انسان را مبدل می کند. اگر قانون در یک کشوری عمل نشود، کسانی که می خواهند قانون را بشکنند این ها دیکتاتورانی هستند که به صورت اسلامی پیش آمده اند یا به صورت آزادی و امثال این حرف ها
18 خرداد 1360 امام خمینی ره
فرانسه
فحاشی سیاستمداران احزاب مختلف فرانسه در تلویزیون ملی این کشور
نگارش از Euronews
• به روز شده در: 27/05/2019 - 12:10 برابر با 06/03/1398
تماشاگران برنامههای کانال یک تلویزیون فرانسه (TF1) یکشنبه شب شاهد درگیری لفظی و فحشکاری دو سیاستمدار مطرح این کشور بودند؛ موضوعی که بلافاصله به سوژه داغ خبرگزاریها و شبکههای اجتماعی تبدیل شد.
ژیلبر کُلار، نویسنده و نامزد حزب راست افراطی «اتحاد ملی» که برای گفتگو دربارۀ نتایج انتخابات پارلمان اروپا به این شبکۀ تلویزیونی دعوت شده بود، وقتی متوجه شد دو نماینده از حزب «جمهوری به پیش» برای بحث در کنار او در استودیو حضور دارند، خشمگین شد و شروع به پرخاش کرد.
وی دانیل کوهن بندیت، نماینده سابق سبزها در پارلمان اروپا را خطاب قرار داد و گفت: «دو نامزد از حزب "جمهوری به پیش" در استودیو هستند و تو زیادی هستی!»
وقتی مجری اعلام کرد که آقای بندیت «ناظر بزرگ» سیاسی این ویژه برنامه است، ژیلبر کلار به طعنه و خشم گفت: «بله، ناظر بزرگ الکی!»
ژیلبر کُلار، نامزد حزب راستگرای اتحاد ملی
بندیت کوهن که خود از با سابقهترین سیاستمداران فرانسه است، در پی این توهینها از جایش بلند شد و گفت: «اگر من زیادی هستم پس میروم».
او خواست استودیو را ترک کند اما مجریها مانع از این کار شده و گفتند «اینجا جای توهین نیست». در این زمان نامزد خشمگین حزب اتحاد ملی آقای بندیت را به باد فحش گرفت و او را «رانتخوار»، «دو دوزه باز سیاست»، «نوکر ماکرون» و «خائن کثیف» خواند.
کوهن بندیت که در جنبش دانشجویی مه 1968 نیز از رهبران دانشجویان معترض بود، بیش از این توهینها را بیپاسخ نگذاشت و در جواب، حریفش را «آشغال بیشرف» و «عوضی» خواند.
این بحث سرانجام با قطع کردن میکروفون شرکتکنندگان تمام شد و آنها استودیو را ترک کردند.
یک نامزد دیگر حزب «اتحاد ملی» نیز شب گذشته بحث خود را در کانال 2 تلویزیون این کشور نیمهتمام رها و استودیو را ترک کرد. ژولین سانچز کمی بعد اعلام کرد که در اعتراض به رفتار بد مجریهای تلویزیون با نامزدهای حزبش این کار را کرده است.
حزب راستگرای «اتحاد ملی» فرانسه به رهبری مارین لوپن که پیشتر جبهه ملی نام داشت، در انتخابات اخیر توانست با کسب 7/23 درصد آرا از حزب «جمهوری به پیش» امانوئل ماکرون پیشی بگیرد.
منبع : سایت یورونیوز فارسی
https://fa.euronews.com/2019/05/27/french-politicians-insult-each-other-on-tv-live-gilbert-collard-cohn-bendit
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🔹کم سن و سالترین منتقد عربستانی در انتظار اعدام با شمشیر
http://kayhan.ir/fa/news/162022
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا، گپ و بله
@kayhannewspaper
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🔹گزارش خبری تحلیلی کیهان
ژاپن و آلمان میانجی نیستند با کلاه گشاد آمریکا میآیند!
http://kayhan.ir/fa/news/162014
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا، گپ و بله
@kayhannewspaper
هدایت شده از جریان شناسی !
⭕️ ادعای پایگاه لبنانی: «نزار زکا» تا ۴۸ ساعت دیگر وارد بیروت میشود
🔹«دیلی استار» به نقل از «یک منبع» ادعا کرد «نزار زکا» تبعه لبنانی- آمریکایی که در ایران به جرم جاسوسی به ۱۰ سال زندان محکوم شده، تا دو روز دیگر وارد بیروت میشود.
🔹پیش از این برخی رسانههای لبنانی ادعا کرده بودند مسئولان ایرانی با درخواست رئیسجمهور لبنان مبنی بر عفو و آزادی نزار زکا موافقت کردند.
🔹مقامات ایرانی هنوز درباره این موضوع واکنش رسمی نداشتهاند.
@jaryan_s