eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
588 دنبال‌کننده
11هزار عکس
5.4هزار ویدیو
537 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 آمریکا رو به افول امام خامنه‌ای مدظله العالی: اهل سازش بدانند آمریکا رو به افول است.
هدایت شده از دکتر رضا سراج
🇮🇷 تو را می‌سپارم به زهراء اطهر (س) 🏴 @DrRezaSeraj
هدایت شده از دفاع همچنان باقیست
💥اگر جمهوری اسلامی دچار مدیران و مسئولانی بشود که جرأت و جسارت ندارند؛ کار آن تمام خواهد بود. رهبر معظم انقلاب: 🔹️ آن روزی که شهر اصفهان در دوره‌ی شاه سلطان حسین مورد غارت قرار گرفت و مردم قتل عام شدند و حکومت باعظمت صفوی نابود شد، خیلی از افراد غیور بودند که حاضر بودند مبارزه و مقاومت کنند؛ اما شاه سلطان حسین ضعیف بود. 🔹️ اگر جمهوری اسلامی دچار شاه سلطان حسین‌ها بشود، دچار مدیران و مسئولانی بشود که جرأت و جسارت ندارند؛ در خود احساس قدرت نمیکنند، در مردم خودشان احساس توانائی و قدرت نمی‌کنند، کار جمهوری اسلامی تمام خواهد بود. 🔹️ بیانات رهبر انقلاب در دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت‌ ۱۳۸۷/۰۹/۲۴ ‌دفاع همچنان باقیست https://eitaa.com/defa_baghist
🔹تجمع مردم و دانشجویان انقلابی مقابل مجلس شورای اسلامی به مناسبت شهادت #فخری_زاده ▪️حضور و سخنرانی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در تجمع مقابل مجلس ... ... https://eitaa.com/joinchat/2061434900Cc21bea41cb
هدایت شده از بیداری ملت
🔴جوانان انقلابی بن بست ندارند /جوخه های انتقام به راه خواهیم انداخت اگر نهادهای مسئول عرضه و توان انتقام گرفتن خون عزیزان ما را ندارند و در پیچ و خم جلسات خاص گیر کرده اند و با تحلیل های مصلحت اندیشانه منتظر هستند ، جوانان انقلابی در گام دوم انقلاب بن بستی برای خود نمی بینند و یک نهاد نو ،چابک و انقلابی جدید برای پیشبرد اهداف انقلاب خواهند ساخت . جوانان انقلابی ناامید نمیشوند و جوخه های انتقام را به راه خواهند انداخت و جواب دندان شکنی به همه دشمنان داخلی و خارجی خواهند داد. قرار نیست انقلاب ما ملت ایران در پیچ و خم مصلحت اندیشی ها و ندانم کاری ها معطل شود و دشمنان هم هرچه میخواهند به کشور ضربه بزنند 🔴 بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat
🔰 رهبر حکیم انقلاب فرمودند و ترور باید شوند. آنکه میگوید "از تنش پرهیز کنیم" و "در دام صهیونیست ها نیفتیم" ، یا از چیزی نمیداند یا را بلد نیست. 🔴 بیانیه "پرهیز از تنش" در برابر تجاوز، دعوت به تجاوز بعدی است. ‼️ https://eitaa.com/joinchat/2061434900Cc21bea41cb
‍ ⁉️ توییت مشکوک خبرنگار پیش از ترور! خبرنگار شبکه سعودی اینترنشنال این توییت را سه روز پیش منتشر کرده است. @ANALYSTS
سردار وحیدی فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی ⁉️ اگر بنا باشد ما فراتر از پروتکل هسته ای متعهد باشیم معنا ندارد مرکز هسته ای ما و دانشمند هسته ای ما مورد هدف قرار بگیرد. معناندارد ما در ان پی تی بمانیم. یک مرکز آمریکایی در سال ۲۰۰۵ اعلام کرد: ‼️ ۷۴ درصد از دانشمندان عراقی توسط موساد ترور شدند و لیست مشخصی از دانشمندان مصری لبنانی وسوری که موساد آنها را ترورکردند وجود دارد. 🔻آنها طبیعتا ترور دانشمندان ایرانی را هم در دستور کار داشتند و شهید فخری زاده خار چشم دشمن بود. آنها دنبال این بوند که این اقتدار را بشکنند و شهید عزیز ما ۲۰ سال بود که علم شهادت را حمل می کرد. 🔺تصور آنها این بودکه با شهادت این شهید می توانند میسر علمی را مسدود کنند و یا جمهوری اسلامی از مواضع خودکوتاه می آید که اینها محاسبات غلط دشمن است. 🍀 @ANALYSTS
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰مردان هسته ای ما و مردان عنکبوتی آنها موسی نجفی: ✅برای بغض فرو خفته شهادت مرد هسته ای 🔴شاید شما هم کارتون و یا فیلم سینمایی مرد عنکبوتی را بارها دیده باشید ؛ مرد عنکبوتی نسل امروز ، نوع پیشرفته تر "سوپر من" نسل دیروز است۰ مرد عنکبوتی با تارهای دستش و با قدرتی فوق العاده از این ساختمان به آن آسمانخراش پرش می کند، فاصله زمین و هوا را مثل عقاب با شیرجه در چند ثانیه طی می نماید، مرد عنکبوتی حامی مردم شهرش می باشد ، هر کسی که بخواهد به این شهر چشم زخمی و یا حمله ای داشته باشد ، اوست که نمی گذارد آب از آب تکان بخورد؛ اگر کسی را از طبقه صدم به پایین پرتاب کنند!! این مرد عنکبوتی است که در لحظه آخر و قبل از برخورد با زمین او را از مرگ حتمی نجات می دهد ؛ آخر مرد عنکبوتی همه جا هست و از بالا و پایین مواظب شهرهایی است که آسمانخراش های بزرگ دارند و آدمهای بد قصد رخنه در آن شهرها را می کنند !! اما مرد عنکبوتی یک ویژگی عجیب دیگر هم دارد ، و آن این است که ناشناس است و با اینکه یکی از همین مردم عادی است ولی بخاطر نقابش ناشناخته مانده است؛ خودش هم اصرار دارد ناشناس بماند و رمز موفقیتش هم در این پنهان بودن و ناشناس ماندنش است ۰ مردم بالا و پایین شهر آسمان خراشها هم از پیر و جوان و بچه و کودک ، مرد عنکبوتی را دوست دارند و او را تحسین می کنند ۰ امروزه به کمک تکنیک های هالیوودی مرد عنکبوتی به همه دنیا صادر شده است و تمام بچه های جهان او را می شناسند و عاشقانه دوستش دارند؛ اصولا مگر می شود مرد عنکبوتی را دوست نداشت ؟! او ناجی کره زمین است و همه ما باید او را دوست داشته باشیم و به بچه های خودمان یاد بدهیم که فرشته نجات سرتاسر عالم و این کره خاکی مرد عنکبوتی است۰ 🔵 در مقابل در این طرف دنیا ، مرد هسته ای وجود دارد که نقاب ندارد اما ناشناخته مانده ! از ساختمانهای بلند بالا و پایین نمی پرد و اصولا مرد هسته ای ما پرواز بر فراز آسمانخراش ها را بلد نیست۰ او خیلی معمولی روی زمین راه می رود البته او هم بچه ها و مردم شهر ما را دوست دارد و از افتادنشان جلو گیری می کند و با دشمنانشان مبارزه می کند ؛ هر چند بچه های ما او را نمی شناسند و اصلا از وجودش خبر ندارند چرا که رویای مرد عنکبوتی جایی در ذهن و دلشان برای او باقی نگذاشته است و همه آنها دلشان میخواهد مرد عنکبوتی باشند!! ولی بچه ها درست نمی دانند که خواب راحت شب های آنها و پدر و مادرانشان نه از صدقه سر مرد عنکبوتی بلکه بخاطر مرد هسته ای است که هر روز او را می بینند ولی هرگز او را نمی شناسند ۰ با همه این اوصاف و توانمندیها و برتریهای مرد عنکبوتی در برابر مرد هسته ای ، در اینجا یک اشکالی وجود دارد که البته نه تنها بچه ها بلکه بزرگترها و بزرگتر از بزرگترها یعنی دولتمردان هم فراموش کرده اند و آن این است که : اصولا مرد عنکبوتی یک دروغ بوده و اصلا وجود خارجی نداشته و ندارد ۰ ولی از آن طرف ، مرد هسته ای زنده و واقعی و قابل لمس است ۰ هر چند به بچه ها گفته شده مرد عنکبوتی هیچگاه نمی میرد، ولی مرد هسته ای چون واقعی است و خون در رگ دارد مردنی است و می تواند برای مردمش بمیرد۰ نمیدانم آیا ممکن است روزی بچه های ما بزرگتر که بشوند بفهمند که مرد هسته ای ما را سازندگان و خالقان مرد عنکبوتی کشته اند ؟ در این میان یک معما و یا یک پرسش مهم آزار دهنده است و آن این است که چرا مردم ما مرد هسته ای و اصولا مردان هسته ای را درست نمی بینند و درست نمی شناسند ؟!! شاید روزی برای این پرسش به این جواب برسند که این مرد عنکبوتی مآوا گرفته در ذهن و دل آنها بوده است که نمی گذاشته مرد هسته ای را درست ببینند و درست بشناسند ؟! 🔶اما افسوس و صد افسوس که دیگر مرد هسته ای در میان ما نیست ۰ 🔶 سلام بر تویی که نشناختمت 🔶وَسَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
یادداشت امروز ( ششم آذر ) دکتر سید صادق حقیقت در روزنامه شرق با عنوان " نقد ناقدان فیرحی " را خواندم. به نظرم تاملات انتقادی جدی بر گفته های ایشان مطرح است و برای بیان آن مجال موسعی می طلبد. لکن عجالتاً دو سه نکته اجمالی را عرض می کنم: 1. دکتر حقیقت، میان نواندیشی دینی و روشنفکری دینی تمایز گذاشته، خود و مرحوم دکتر فیرحی را متعلق به جریان نو اندیش دینی دانسته است. ایشان مهم ترین وجه تمایز را در این می داند که روشنفکری دینی خود را سکولار می داند بخلاف نواندیش دینی که سکولار نیست. البته گمان نمی کنم روشنفکر دینی خود را سکولار بداند. اگرچه از نظر نگارنده این جریان، سکولار است. سکولار در معنای حداقلی به معنای جدایی دین از سیاست و نهاد دولت است و در معنای حداکثری هم به معنای جدا سازی/ پنداری دین از جامعه و سیاست یا شخصی سازی دین است. طرفه اینکه تمایز میان این دو جریان چندان هم جدی نیست. زیرا غایت هر دو یکی است و آن عبارت است از کاستن موانع مدرن سازی جامعه دیندار است. خصوصاً اگر کار هر دو جریان را در دست داشتن پروژه فکری بدانیم. تفکر پروژه ای اساساً مدرن است. اما مهم تر آنکه نو اندیشی دینی کاری سخت و دشوار است و به شدت در معرض بدعت قرار دارد و مدعیان آن باید خود را از مظان بدعت گزاری دور سازند. لذا آنان به صرف ادعا نمی توانند، خود را از این معرکه برهانند. نو اندیشی دینی بیش از آنکه خود را از غیر نواندیشان دینی تمییز دهد، باید مرزهایش با اهل بدعت اندیش را روشن کند. متاسفانه نواندیشی دینی بیشتر سعی کرده که خود را از غیر نو اندیشان دینی جدا کند تا اهل بدعت. کمتر دیده شده که نو اندیشی دینی مرز میان خود با اندیشه سکولار _ به عنوان اندیشه بدعت گزار _ را معلوم کند. چنانکه دکتر حقیقت در گفتار خود، بیشتر سعی در پاسخ دادن به دیدگاه برخی از حوزویان داشته تا دیدگاه سکولارها. مضافاً اینکه ایشان در تیپ شناسی منتقدان مرحوم فیرحی ( نقد درون گفتمانی، برون گفتمانی و پاد گفتمانی )، نواندیشی دینی را به دیدگاه برون گفتمانی _ مانند سید جواد طباطبایی _ نزدیکتر دانسته تا دیدگاه پاد گفتمانی حوزوی. در حالی که باید این نسبت، بر عکس باشد. چون قرابت فکری میان نواندیشی دینی و اندیشه سکولار وجود ندارد. البته این بحث، فرع بر این است که بپذیریم مرحوم دکتر فیرحی و دکتر حقیقت متعلق به جریان نو اندیشی دینی هستند. چون دیدگاه مقابل نیز _ به زعم دکتر حقیقت، دیدگاه پاد گفتمانی _ خود را نو اندیش می داند. 👇بقیه در قسمت بعد👇 @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
ادامه از قبل👆 2. اصولا نواندیشی دینی نمی تواند خود را خارج از اسلام انقلابی یا ناب تعریف کند. چون تلازمی میان نو اندیشی به مثابه گفتمان سازی و انقلاب برقرار است. با نفی این ملازمه نمی توان مدعی کلان گفتمان شد. بلکه نهایت تکاپوی فکری که می توان داشت، اصلاحات است. بدیهی است که نو اندیشی دینی به مثابه گفتمان اصلاحات نمی تواند خود را هم عرض اسلام انقلابی تلقی کند. گفتمان اصلاحات در نسبت با گفتمان انقلابی، خرده گفتمانی بیش نیست. 3. اگر بخواهیم اندیشه مرحوم نائینی یا تنبیه الامه ای را به مثابه راهکار عملی برای حل مشکله فلسفه سیاسی جامعه، نگاه کنیم؛ چاره ای از لحاظ رویکرد تاریخی به آن نیست. چون اندیشه تنبیه الامه ای از اساس انضمامی است و ارزش توجیه فقهی مشروطیت بیش از این نیست که آن را قضیه فی الواقعه بدانیم. به عبارت دیگر، این توجیه فقهی منطبق با مقتضیات زمان و مکان است. بخلاف اندیشه ولایت فقیه که قضیه حقیقیه است. از این رو، بازخوانی احیا گرانه تنبیه الامه در پسا انقلاب اسلامی، حرکتی واپس گرانه است و بالطبع نمی توان این کار را نو اندیشی دینی تلقی کرد. آری، تنبیه الامه در دوره مشروطه مترقیانه بود. از این رو، گمان نمی رود که اگر مرحوم نائینی در شرایط امروز بعد انقلاب اسلامی به سر می برد، خواهان احیای تنبیه الامه باشد بلکه ای بسا با این کار مخالفت می کرد. 4. اینکه باید در کار نقد اندیشه، اصول اخلاقی رعایت شود، سخن درستی است. ولی گمان نمی کنم که موکول کردن نقد به بعد از درگذشت صاحب اندیشه، کار غیر اخلاقی تلقی شود. اخلاق به ما نمی گوید که اندیشه ها را ما دامی که صاحبانش در قید حیات هستند نقد کنید. منطق علمی چنین الزام اخلاقی نما را بر نمی تابد. بحث مظلوم گیر آوردن هم نیست که گفته شود چرا زمان حیات نویسنده، او را نقد نکردید. اگر فکری نتواند بعد حیات نویسنده پابرجا بماند، ارزش نقد هم ندارد. لذا چنین توصیه نا صوابی نتیجه ای غیر از تقدیس اندیشه ندارد. مضافاً اینکه نقدهای جدی در زمان حیات مرحوم فیرحی بر ایشان شده است ولی کمتر دیده شده که ایشان پاسخ دهند. چنانکه نگارنده نقدی بر یکی از کتاب های ایشان نوشتم و در نشریه علوم سیاسی منتشر شد ولی پاسخی از ایشان ندیدم. و یا نقد مفصل دکتر سید جواد طباطبایی بر پروژه فکری فیرحی که در کتاب " ملاحظات دانشگاه " آمده است ولی ایشان جواب ندادند. داود مهدوی زادگان ششم آذر 99 @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار