eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
584 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.2هزار ویدیو
522 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌عوامل شکست دولت ها چیست؟ ✳️چگونه می توان را تعیین کرد که با هسته ای بر ملک و ملت ایران وارد شد؟ ✅وقتی بجای چرخیدن ! 💐 به فرمایش مولایمان امیرالمؤمنین علی علیه السلام اکیدا توجه کنیم: ♦️قال الامام علي (علیه السلام): يستَدَلَّ عَلَي ادبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ: تَضييعِ الاُصولِ وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ وَ َتقديمِ الاَراذِلِ وَ تَاخيرِ الاَفاضِلِ. ♦️امام علي (علیه السلام) فرمودند: چهار چيز باعث مي شود: ضايع کردن اصول (مسائل مهم) و سرگرم شدن به فروع (امور کم اهميت) و به کار گماردن و کنار گذاردن . 📚غرر الحکم، ص 342 الذین آمنوا و عملوا الصالحات، انا لا نضیع اجر من احسن عملا. والعاقبة للمتقین ‌‌┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از مهدوی ارفع
📚 انسان ۲۵۰ ساله | امام هادی (علیه‌السلام) و جنگ روانی علیه خلیفه قدرتمند 🔷 مقام معظم رهبری : امام هادی (علیه‌السلام) با دیدِ یک انسان مبارز به دربار متوکّل رفت و مجلس شراب او را به مجلس معنویت تبدیل کرد. یعنی او را مغلوب کرد؛ به طوری که در آخرِ حرفهایش، متوکّل برای حضرت عطر آورد و او را با احترام بدرقه کرد. در مبارزه‌ای که شروع کننده‌ٔ آن، خلیفه‌ای تندخو و قدرتمند بود، امام هادی دست به یک جنگ روانی زد؛ مبارزه‌ای که در آن نیزه و شمشیر کاربُرد ندارد. 🌹میلاد با سعادت امام هادی (علیه‌السلام) مبارک باد. 🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از مهدوی ارفع
🔻امام هادی علیه السلام: 💠 نارضایتی پدر و مادر ، کم توانی را به دنبال دارد و آدمی را به ذلت می کشاند. 📒 مسندالامام الهادی ص ۳۰۳ میلاد با سعادت امام هادی علیه السلام، مبارک باد💐💐💐 🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 نگوییم حضرت علی بگوییم مولا علی تبیین صریح و صادقانه مولوی طارق جمیل از علمای اهل سنت هند درباره غدیر اهل سنت کلمه مولا در جمله من کنتُ مولاه فعلیًّ مولاه را به معنای دوست ترجمه می کنند در حالی که مولا یعی آقا و سرور و صاحب ولایت. خوشتر آن باشد که سرّ دلبران گفته آید در حدیث دیگران 🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از مهدوی ارفع
📌 اطلاع نگاشت | انتخاب اصلح از منظر نهج‌البلاغه 3️⃣ مبحث سوم (بخش پنجم) - خط مشی اجتماعی کارگزار ✅ در عدالت، گشایش برای عموم است (خطبه ۱۵) 📚 () از منظر - مبحث سوم (بخش پنجم) خط مشی اجتماعی بر اساس مبانی و روش و زیر نظر استاد و با تایید ایشان انجام گرفته که در آستانه ورود به سیزدهمین دوره بر روی پایگاه اینترنتی شریعه جهت استفاده علاقه‌مندان به بارگزاری گردیده است و از لینک زیر تصویر با کیفیت آن به همراه توضیحات تکمیلی هر قسمت در دسترس می‌باشد. 👉 http://sharieh.com/news/389 🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از مهدوی ارفع
🔺 اگر قرار باشد ما مبلغ مکتب تشیع (ع) باشیم؛ در واقع باید پایه ها و چهارچوب های مکتب را درست بشناسیم، و نهج البلاغه شریف، جامع ترین، زیباترین، جذاب ترین و خلاصه ترین منشور فهم اعتقادات و اخلاقیات و رفتارهای مورد پسند امیرالمؤمنین صاحب مکتب تشیع است. 💬 حجت الاسلام مهدوی ارفع 🆔 @mahdavi_arfae
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴شرط تأثیرگذاری حکمت در کلام امام هادی(ع) 🖊احمدحسین شریفی 🔶 علیه السلام می‌فرماید: الْحِكْمَةُ لَا تَنْجَعُ فِي الطِّبَاعِ الْفَاسِدَةِ؛ حکمت در سرشت‌های فاسد و روح‌های آلوده اثر ندارد. (بحار الانوار، ج۷۵، ص۳۷۰) 🔶به تعبیر حافظ: سرای مدرسه و بحث علم و طاق و رواق چه سود چون دل دانا و چشم بینا نیست @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴مطالعات فرعونی 🖊احمدحسین شریفی به گمان برخی، آشنایی با اندیشه‌های دیگران اعم از دگراندیشان و مکاتب و نحله‌ها و ادیان دیگر، فقط از این جهت خوب است که بهتر و دقیق‌تر بتوانند به آنها پاسخ دهند. چنین افرادی پیشاپیش و بدون مواجهه با اندیشه‌های دیگر، خود را مصداق اتم و اکمل حق می‌دانند و هیچ حق و صوابی در سخنان و ایده‌ها و اندیشه‌های دیگران نمی‌بینند و نمی‌جویند. به اعتقاد این بنده، این نوع نگاه به ایده‌ها و اندیشه‌های مخالف، «نگاهی فرعونی» است و نه «اسلامی» و «اخلاقی» و «علمی». فرعون نیز وقتی با ادعای موسی و هارون رو برو شد، ساحران را گرد آورد و دستور داد مردم را جمع کنند تا از «ساحران» پیروی کنند! نه از «حق»: «لَعَلَّنا نَتَّبِعُ السَّحَرَةَ إِنْ كانُوا هُمُ الْغالِبين‏» (شعراء، ۴۰) در حالی که منطق پیامبران و اولیاء دین این است که سخنان مختلف و مخالف را بشنوید و حق را انتخاب کنید: «الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْباب‏» (زمر، ۱۸) 🔶به تعبیر زیبای امام علی علیه السلام: «مَنِ اسْتَقْبَلَ وُجُوهَ الْآرَاءِ عَرَفَ مَوَاقِعَ الْخَطَإ؛ کسی که به استقبال دیدگاه‌های مختلف (و مخالف) برود موارد خطا را خواهد شناخت» یعنی مطالعه دیدگاه‌های دیگر برای حق‌شناسی و خطا‌شناسی است و نه لزوماً به منظور ابطال و پاسخ دادن. همان حضرت در حکمتی دیگر خطاب به فرزندشان محمد بن حنفیه می‌فرماید: «اضْمُمْ آرَاءَ الرِّجَالِ بَعْضَهَا إِلَى بَعْضٍ ثُمَّ اخْتَرْ أَقْرَبَهَا مِنَ الصَّوَابِ وَ أَبْعَدَهَا مِنَ الِارْتِيَابِ؛ اندیشه‌ها و دیدگاه‌های مردان علم و اندیشه را در کنار یکدیگر قرار بده و سپس رأی و اندیشه‌ای که به حقیقت‌ نزدیکتر از و از خطا دورتر، انتخاب کن.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
برخی دائماً کلمه «تندروها» را تکرار می‌کنند که منظور آنها جریان مؤمن و حزب‌اللهی است، در حالی که نباید جوانان انقلابی و حزب‌اللهی را متهم به تندروی کرد زیرا این جوانان با اخلاصی تمام و با همه وجود در میدان حاضرند و هرگاه که دفاع از مرزها و دفاع از هویت ملی لازم باشد، وسط میدان هستند.
🚨امام خامنه ای: در این دولت معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد 🔻رهبر انقلاب، صبح امروز در آخرین دیدار دولت دوازدهم: دیگران باید از تجربه‌های شما استفاده کنند. یک تجربه را من به خصوص یادداشت کرده‌ام. حرفی است که من مکرر با شما و مردم تکرار کردم حالا هم همان حرف را تکرار میکنم. این تجربه عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب. آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمیدهد. 🔹غربیها به ما کمک نمیکنند. هرجا بتوانند ضربه میزنند. جایی که ضربه نمیزنند آنجایی است که امکانش را ندارند. هرجا امکان داشتند ضربه زدند. این تجربه بسیار مهمی است. 🔺مطلقاً نبایستی برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب موکول و منوط کرد. چون قطعاً شکست میخورد، قطعاً ضربه میخورد. شماها هم هرجایی که کارهایتان را منوط کردید به غرب ناموفق ماندید، هرجایی که بدون اعتماد به غرب، خودتان قد علم کردید و حرکت کردید،‌ موفق شدید. اینجور است دیگر. نگاه کنید کارکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم اینجوری است. هرجا شما موضوعات را به توافق با غرب و با مذاکره با غرب و با آمریکا و اینها موکول کردید، آنجا ماندید، نتوانستید پیش بروید. چون آنها کمک نمیکنند دیگر، دشمن‌اند دیگر. هرجا شما از آنها قطع نظر کردید، خودتان راه افتادید از شیوه‌های مختلف هزار تا راه وجود دارد اینجور نیست که یک راه. نه راه‌های مختلف وجود دارد. انسانها فکر کنند راه‌های گوناگونی برای زندگی شخصی و اجتماعی و مدیریتی پیدا خواهند کرد. ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ 🏷 |
✳️درود بر امام حسین علیه السلام و مکتب بیدارگرش و معجزه گرش که شافی همه نوع بیماری است. ...آن کودک منم ناهید! و مادر هنوز هم وقتی آش نذری اش را هم می زند دلش قرص است. ‌‌┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از بیداری ملت
🔴مخاطبین عزیز این دوتا فایل اطلاعات خوبی درباره جهت پاسخگویی به شبهات دارد استفاده کنید @bidariymelat
🔸 فراخوان مقاله به همایش ملی علامه مصباح یزدی، فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی همایش ملی علامه مصباح یزدی، فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی برگزار و مهلت ارسال آثار برای این همایش تا پایان شهریور ماه خواهد بود. جزئیات در 👇👇👇 https://rasanews.ir/002sNP 🆔 @rasanewsagency
💐روایت مورد اعتماد درباره روایتی که از طریق شیعه و سنی نقل شده و به صحت آن بیشتر بزرگان اعتماد دارند. امام باقر(علیه‌السّلام): «بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّکاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَایَةوَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْ‌ءٍ کمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ فَأَخَذَ النَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَکوا هَذِهِ یَعْنِی الْوَلَایَةَ؛ وَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْ‌ءٍ کمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ فَأَخَذَ النَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَکوا هَذِهِ یَعْنِی الْوَلَایَةَ؛ اسلام بر پنج و پایه بنا شده است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت و آنگونه که به ندا شده، به چیزی ندا داده نشده است. اما مردم چهار رکن را اخذ کردند ولی رکن ولایت را رها کردند. 📚 (کلینی، ۱۴۰۷ق، ج۲، ص۱۸ ح۱، ۳ ) ‌‌┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم السلام حضرت امام محمد باقر (علیه السلام): «بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّکاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَایَةوَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْ‌ءٍ کمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ یوم الغدیر. فَأَخَذَ النَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَکوا هَذِهِ یَعْنِی الْوَلَایَةَ؛ وَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْ‌ءٍ کمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ فَأَخَذَ النَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَکوا هَذِهِ یَعْنِی الْوَلَایَةَ؛ اسلام بر پنج پایه و استوار شده است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت و به هیچ چیز به اندازه آنچه در روز غدیر به تاکید شده، ندا سر داده نشده است. 📚(کافى ۲، ۲۱، ح ۸) 💐ولایت یعنی حکومت سیاسی: امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «اینکه در روایات هست که بنی الاسلام علی خمس این ولایت کلی امامت نیست، حکومت است... حکومت که دعا خواندن نیست، حکومت که نماز نیست، حکومت روزه نیست، حکومت، حکومت عدل، اسباب این میشود که اینها اقامه بشود. آن که میگوید دین از سیاست جداست، تکذیب خدا را کرده است. تکذیب رسول خدا را کرده است، تکذیب ائمه هدی را کرده است... ✅غدیر آمده است که بفهماند که سیاست به همه مربوط است. در هر عصری باید حکومتی باشد با سیاست، منتها سیاست عادلانه که بتواند به واسطه آن سیاست اقامه صلوه کند. اقامه صوم کند، اقامه حج کند، اقامه همه معارف را بکند... بنابراین، این‌طور نیست که ما خیال کنیم که ولایتی که در اینجا میگویند، آن امامت است و امامت هم در عرض فروع دین است، نخیر؛ این ولایت عبارت از حکومت است، حکومت مجری اینهاست، در عرض هم به آن معنا نیست. مجری این مسائل دیگر است.» 📚 (صحیفه امام؛ ۱۳۹۰، ج۲۰، ۱۱۶) 💐 ولایت ضامن همه احکام الهی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در (۱۳۹۹/۵/۱۰) به این حدیث اشاره کردند و فرمودند: «در روایت هست که «ما نودیَ اَحَدٌ بِشَیءٍ مِثلُ ما نودیَ بِوِلایة»؛ از همه‌ی احکام الهی، این ولایت جایگاه برتری دارد، چون تأمین‌کننده و تضمین‌کننده‌ی همه‌ی احکام الهی است که خب ماجرای غدیر و آن داستان بسیار مهم [بیانگر آن است].» ره ‌‌┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهم السلام حضرت امام محمد باقر (علیه السلام): «بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّکاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَایَةوَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْ‌ءٍ کمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ یوم الغدیر. فَأَخَذَ النَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَکوا هَذِهِ یَعْنِی الْوَلَایَةَ؛ وَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْ‌ءٍ کمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ فَأَخَذَ النَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَکوا هَذِهِ یَعْنِی الْوَلَایَةَ؛ اسلام بر پنج پایه و استوار شده است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت و به هیچ چیز به اندازه آنچه در روز غدیر به تاکید شده، ندا سر داده نشده است. 📚 (کلینی، ۱۴۰۷ق، ج۲، ص۱۸ ح۱، ۳ ) 📚(کافى ۲، ۲۱، ح ۸) 💐ولایت یعنی حکومت سیاسی: امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «اینکه در روایات هست که بنی الاسلام علی خمس این ولایت کلی امامت نیست، حکومت است... حکومت که دعا خواندن نیست، حکومت که نماز نیست، حکومت روزه نیست، حکومت، حکومت عدل، اسباب این میشود که اینها اقامه بشود. آن که میگوید دین از سیاست جداست، تکذیب خدا را کرده است. تکذیب رسول خدا را کرده است، تکذیب ائمه هدی را کرده است... ✅غدیر آمده است که بفهماند که سیاست به همه مربوط است. در هر عصری باید حکومتی باشد با سیاست، منتها سیاست عادلانه که بتواند به واسطه آن سیاست اقامه صلوه کند. اقامه صوم کند، اقامه حج کند، اقامه همه معارف را بکند... بنابراین، این‌طور نیست که ما خیال کنیم که ولایتی که در اینجا میگویند، آن امامت است و امامت هم در عرض فروع دین است، نخیر؛ این ولایت عبارت از حکومت است، حکومت مجری اینهاست، در عرض هم به آن معنا نیست. مجری این مسائل دیگر است.» 📚 (صحیفه امام؛ ۱۳۹۰، ج۲۰، ۱۱۶) 💐 ولایت ضامن همه احکام الهی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در (۱۳۹۹/۵/۱۰) به این حدیث اشاره کردند و فرمودند: «در روایت هست که «ما نودیَ اَحَدٌ بِشَیءٍ مِثلُ ما نودیَ بِوِلایة»؛ از همه‌ی احکام الهی، این ولایت جایگاه برتری دارد، چون تأمین‌کننده و تضمین‌کننده‌ی همه‌ی احکام الهی است که خب ماجرای غدیر و آن داستان بسیار مهم [بیانگر آن است].» ره ‌‌┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار