eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
585 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
5.2هزار ویدیو
522 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️حجاب گفتار و حجاب شنیدن آهنگ خوش از کام و دهان و لب شیرین ار نغمه کند ور نکند دل بفریبد. ✅خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «یَا نِسَاء النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاء إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا؛  اى همسران پیامبر شما مانند هیچ یک از زنان [دیگر] نیستید اگر سر پروا دارید پس به ناز سخن مگویید تا آنکه در دلش بیمارى است طمع ورزد و گفتارى شایسته گویید.»  (سوره احزاب ، آیه 32) 🍀مخاطب نخست آیه شریفه ، زنان رسول خدا (ص) هستند و سپس تمام زنان مؤمن ؛ علامه طباطبایی در این باره می نویسد : « معنای خضوع در کلام آن است که در برابر مردان آهنگ سخن گفتن را نازک و لطیف کنند تا دل او را دچار ریبه وخیال های شیطانی نمود ، شهوتش را برانگیزند و در نتیجه آن مردی که بیمار دل است به طمع بیفتد و منظور از بیماری دل ، نداشتن نیروی ایمان است؛ آن نیرویی که آدمی را از میل به سوی شهوات حرام باز می دارد . » (علامه طباطبایی ، 1396 هـ . ق : 482) پیامبر(ص)زنان را از پوشیدن نهی می کرد، امیرالمومنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) می فرماید: "صحبت کردن غیر ضروری با زنان نامحرم انسان سالم را گرفتار بلاها و مصیبت ها می سازد و قلب انسان را به انحراف و مریضی می کشاند". ✅به بیان دیگر شارع مقدس با نهی زنان از خضوع در گفتار با نامحرم ، آنان را به حصار امن تقوا دعوت نموده است تا خود و جامعه را از مصایب بی تقوایی و بی پروایی ایمن نگه دارند ؛ چرا که نوع سخن گفتن زن از بی حجابی و بدحجابی فیزیکی اغواکننده تر است 🛎تنها مردان بیماردل هستند که در دام شیطان می افتند و مردان با تقوا در قلعه ی ایمان در امانند .
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مگه دولت رئیسی بیکار بود ارز ۴۲۰۰ رو حذف کرد؟ مثل روحانی ادامه میداد دیگه! انقدر هم از اعتبار و آبروش مایه نمیذاشت! حتما ببینید و منتشر کنید تا بقیه هم آگاه بشن @BisimchiMedia
‏خب ‎ دولت هم که قابل برداشت شد... دیگه ‎ رو هم که دارن حل می کنن... از روزی ۸۰۰ تا هم ‎ های کرونا رو رسونده به دو سه نفر.. بعد از گرونی هم اومده متواضعانه توضیح داده و منتقد رو به ‎ حواله نداده... ‏از کشاورز هم داره ‎ رو تضمینی حدود ‎ دولت قبل می خره... پنج و نیم ‎ رو هم رایگان ‎ سلامت کرده... از چند روز دیگه داره ‎ رو شفاف سازی می کنه... تقریبا چند هزار ملیارد ‎ قبل رو صاف کرده ... ‏نسبت به قبل ‎ رو چند برابر کرده توی همین شرایط تحریم... پیمان های استراتژیک با کشورهای قدرتمند بسته ... صادرات غیر اصولی به کشور های همسایه رو کنترل کرده... و هزاران مثال دیگه... اگه این ها توی این ۸ ماهه کار نیست پس چیست؟!
30.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️عربستان در حال تبدیل بیابان ها به زمین کشاورزی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ علوم انسانی اسلامی 💐مرحوم آیت الله حائری شیرازی (ره) : مشکل ما ، عدم تبدیل گندم آیات و روایات به نان علوم انسانی اسلامی است . ✅غرب گندم فاسد را در کارخانه علوم انسانی تبدیل به نام قابل مصرف می کند. ┈••✾•🌹🌿🌺🌿🌹•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
✅ علوم انسانی اسلامی 💐 مرحوم آیت الله حائری شیرازی (ره) : مشکل ما ، عدم تبدیل گندم آیات و روایات به نان علوم انسانی اسلامی است . ✅غرب گندم فاسد را در کارخانه علوم انسانی تبدیل به نام قابل مصرف می کند. ┈••✾•🌹🌿🌺🌿🌹•✾••┈ @jedbie تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
هدایت شده از توییتر انقلابی
⭕️ تجمعات و نارضایتی‌های پنج سال اخیر نشان می‌دهد رسانه‌ها به ویژه پیام‌رسان‌ها موبایلی و شبکه‌های اجتماعی در وخیم شدن شرایط روانی و حتی نابسامان شدن وضعیت اقتصادی اثر مستقیم دارد.فقر و ضعف این آگاهی در برهه‌هایی مثل روزهای اخیر بهتر و بیشتر خود را نشان می‌دهد. 👤 سيد علي موسوي @TWTenghelabi
هدایت شده از توییتر انقلابی
⭕️ رئیسی هم می‌توانست مثل همان رفیق‌مان بگوید "من هم صبح جمعه متوجه گرانی شدم" اما رئیسی ترجیح داد صبح جمعه کنار مردم باشد... 👤 •محمد/پاداش• @TWTenghelabi
💐مرحومه ﻣﺮﺿﻴﻪ ﺣﺪیدچی : ﺩﺭ نوفل‌لوشاتو به علت ارزانی ﺩﻭﻛﻴﻠﻮ پرتقال ﺧﺮﻳﺪﻡ. امام با دیدن پرتقال‌ها گفت: اینهمه ﭘﺮﺗﻘﺎﻝ ﺑﺮﺍی ﭼﻴﺴﺖ؟ عرض ﻛﺮﺩﻡ:امروز ﭘﺮﺗﻘﺎﻝ ارزان بود،ﺑﺮﺍی چندروز خریدم ایشان فرمودند: شما مرتکب دو گناه شدید! ... اولا اینکه ما نیاز به اینهمه پرتقال نداشتیم، دوما اینکه شاید امروز در نوفل‌لوشاتو کسانی باشند که تا به حال ﺑﻪ علت گران بودن پرتقال توانستند آن‌را تهیه کنند و شاید با ارزان شدن آن می‌توانستند تهیه ‌کنند. ببرید مقداری از آنهارا پس بدهید! گفتم: پس‌دادن آن‌ها ممکن نیست. امام فرمودند: پس پرتقال هارا پوست بکنید و به افرادی بدهید که تاحالا پرتقال نخورده‌اند. شاید از این طریق، خدا از گناهان شما بگذرد... 📚از کتاب «سرگذشت‌های ﻭﻳﮋﻩ ﺍﺯ زندگی » | ﺟﻠﺪ۴
💐پاتک مدیر دانشگاهی انقلابی به تبلیغات لیبرالیست‌ها از قضاء، این لیبرالیست‌ها و غرب‌گرایان حاکم در فضای اموزش عالی کشور بوده‌اند که با تفکر انحصارطلبانه همواره به دنبال یکدست کردن فضای آکادمیک با همفکران خود بودند و ماجرای کذایی بورسیه‌ها را رقم زدند. ✳️موسی نجفی، نامی است که اهالی علوم انسانی در کشور ما به خوبی می شناسندش و حتی اگر به لحاظ سیاسی و اعتقادی در نقطه‌ی مقابل او باشند، معمولا به این اذعان دارند که او یکی از اهالی اصیل این حوزه است که به پشتوانه‌ی مطالعاتی قوی خود، حرف برای گفتن دارد. او از معدود اساتید علوم انسانی در کشور ما که صاحب نظریه است و در باب تمدن ایرانی-شیعی، هم مکتوبات گسترده‌ای دارد و هم استدلال‌های قابل تامل. 🔴متن کامل در زیر https://www.mashreghnews.ir/news/1371427/
💐نواده‌ی مرجع بزرگ دوران مشروطیت در اصفهان، آقا نجفی اصفهانی، علاوه بر کار علمی، سال‌هاست که در زمینه‌ی تربیت نیروی آکادمیک که مانند خود او به بحث تمدن ایرانی-شیعی علاقه و تعهد داشته باشند، مشغول است. در فضای آموزش عالی ما که به هر دلیل، نوعی سکولاریزم و لیبرالیسم آشکار و نهان بر ذهنیت اساتید غالب است، دکتر نجفی از همین بابت انگشت‌نما و طبعا مورد خصومت و تقابل بوده است. [در حالی که] لیبرالیست‌ها و غرب‌گرایان حاکم در فضای اموزش عالی کشور با تفکر انحصارطلبانه همواره به دنبال یکدست کردن فضای آکادمیک با همفکران خود بودند و ماجرای کذایی بورسیه‌ها را رقم زدند. ✳️موسی نجفی، نامی است که اهالی علوم انسانی در کشور ما به خوبی می شناسندش و حتی اگر به لحاظ سیاسی و اعتقادی در نقطه‌ی مقابل او باشند، معمولا به این اذعان دارند که او یکی از اهالی اصیل این حوزه است که به پشتوانه‌ی مطالعاتی قوی خود، حرف برای گفتن دارد. او از معدود اساتید علوم انسانی در کشور ما که صاحب نظریه است و در باب تمدن ایرانی-شیعی، هم مکتوبات گسترده‌ای دارد و هم استدلال‌های قابل تامل. 🔴متن کامل در زیر https://www.mashreghnews.ir/news/1371427/
✳️استعمار انگلستان ،خانواده ستیزی و کشف حجاب و اسلام ستیزی در ایران معاصر 🔴امنیت‌زدایی ایجابی؛ تهدید نهاد خانواده ✅کشف حجاب از اساس با ارزش‌های جامعه ایرانی در تضاد بود و توسط رضاشاه با زور و اجبار آغاز شد. در پی اجرای این قانون، به‌ناگهان حق انتخاب از زنان گرفته شد و آنچه نمود پیدا کرد امنیت‌زدایی ایجابی بود که طی آن، نهاد خانواده آماج تهدید قرار گرفت. در هنگامه اجرای این سیاست، برای افزودن اهانت و در واقع بدتر کردن وضع زنان چادری، بنا بر این گذاشته شد که فاحشه‌ها حق بی‌حجاب شدن نداشته باشند مگر در بهار تا بتوانند شوهر کنند. ✅در واقع حکومت تلاش می‌کرد نماد عفت را به نماد بی‌عفتی تبدیل کند. برای پیشبرد کار، مقاله‌ای در مجله شهربانی منتشر شد که آماری از جرائم و بی‌عفتی‌هایی که در زیر چادر انجام شده بود ارائه می‌داد و ادعا می‌کرد که همین موضوع باعث بیچارگی زنان شده و به مجرمان کمک کرده است.1  ✅بدین ‌ترتیب کشف حجاب فضا و شرایط مطلوب برای حفظ و تداوم ارزش‌ها و عرف جامعه ایرانی را تهدید کرد و به نااطمینانی برای تحصیل و پاسداری از ارزش‌های خانواده دامن زد. در حقیقت کشف حجاب نه‌تنها امنیت خانوادگی، بلکه امنیت مدنی را نیز خدشه‌دار کرد و عدم تحقق منافع جمعی را به دنبال داشت؛ چراکه حمله‌ای مستقیم به ارزش‌های اصیل جامعه و نهاد خانواده را آغاز کرده بود. ✳️کشف حجاب نمونه‌ای از کوشش‌های رضاشاه برای پاک‌سازی جامعه از اسلام و سنت‌های ریشه‌دار در ایران و پافشاری او برای براندازی اسلام در ایران برای بازآرایی ساحت نمادین جامعه با تجددی بود که با اسلام سازگاری نداشت و هراس را بر دل جامعه ایرانی می‌انداخت.10   فشرده سخن کشف حجاب و لباس متحدالشکل، ابزاری برای دولت پهلوی بود تا ارزش‌ها و هنجارهای مورد نظرش را در سراسر کشور ترویج کند، اما در جهتِ مخالف، جامعه به‌مثابه هدفِ قانون‌گذاری‌های سیاسی، با این پدیده و رویه اجرای آن به مخالفت برخاست. کشف حجاب به تنهایی به‌عنوان یک پدیده نمی‌توانست صورت بگیرد. بررسی‌ها در بعد اجتماعی نشان‌دهنده شکست حکومت پهلوی اول از نیل به مقصودی دارد که برای پروژه کشف حجاب متصور شده بود. در اولین سطح، کشف حجاب امنیت‌زدایی از نهاد خانواده و تهدید آن را در پی داشت. جامعه ایران (زن و مرد) مهم‌ترین نهاد کشور خود یعنی خانواده را در معرض خطر می‌دیدند. ناامنی در جامعه ایران و تلاش‌های بی‌رحمانه حکومت برای کشف حجاب به محبوس شدن زنان در خانه منجر شد. در حقیقت نمود دیگر نبود امنیت در جامعه ایران را باید در رفتارهای پرخاشگرایانه حکومت و تمایل زنان به خارج نشدن از خانه دید. در سطح کلان‌تر کشف حجاب و اقدامات اجرایی برای آن به امنیت‌زدایی از ساحت نمادین جامعه منجر شد. به عبارتی دیگر آن جهان نمادینی که حکومت پهلوی از آن در جهت هم‌آمیختگی جامعه و دولت بهره می‌برد ناامن جلوه کرد و هم‌زمان به تنفر از حکومت عمق بخشید.  ✳️متن کامل در زیر: http://www.iichs.ir/s/19753
بقیع در بستر تاریخ-متن کامل.pdf
3M
● نسخه PDF 📚 کتاب "بقیع در بستر تاریخ" ✍ محمدامین پور امینی  | نشر مشعر 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir
20081.pdf
5.41M
● نسخه PDF 📚 کتاب "قبور ائمه البقیع (س) قبل تهدیمها" ✍ السید حبیب الحیدری الموسوی  | نشر دارالسلام بیروت 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir
تخریب+بقیع+به+روایت+اسناد.pdf
1.58M
● نسخه PDF 📚 تخریب بقیع به روایت اسناد ✍ سید علی قاضی عسکر 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir
🔺هم اینک 📚 عرضه آثار استاد ابوالحسنی (منذر) در غرفه تاریخ معاصر ایران | با قیمت بسیار مناسب 👈 سالن عمومی نمایشگاه کتاب، راهروی ۲۴، غرفه ۲۲
🔺 کتاب تراز سیاست؛ وجوه ناشناخته‌ مدیریتی و سیاسی شیخ انصاری (ره) ✍ به قلم مورخ متفکر، حضرت استاد منذر 👈 اخیرا برخی روحانی‌نمایان حملات ناجوانمردانه‌ای به شیخ اعظم انصاری ره سامان دادند و از او به عنوان شخصیتی محافظه‌کار، عافیت طلب و بی‌مسئولیت ارایه دادند که جفایی اشکار در حق شیخ اعظم بود. 📚 در ایام سالگرد شیخ انصاری این کتاب را به عموم محققین بویژه روحانیون تیزبین توصیه می‌کنم. در این کتاب شیخ به عنوان فقیهی شناخته اما آموزگاری ناشناخته در عرصه سیاسی مورد مداقه قرار گرفته است. این کتاب پادزهر بسیاری از شبهات شبه حوزوی است.
هدایت شده از 🌎 سیاست و دیانت 🌎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌠☫﷽☫🌠 بگو کجایی تاب دوری و هجران ندارم این هم گذشت و نیامدی 🥀 🎧حاج محمود کریمی فتــ🇺🇸ـنـــ🇬🇧ــ️ـه ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍂🍃 ┗╯\╲ ╔═••⚬🇮🇷⚬••══╗ @SiasatoDianat ╚══••⚬🌍⚬••═╝
⬅️سلسله نشست‌های هفته جمعیت 💠 با حضور استادان و کارشناسان حوزه جمعیت ✅ قم، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌ره، سالن اندیشه. 🔵 از 24 تا 29 اردیبهشت 1401 🕰ساعت 15 تا 16/30 🌐پخش زنده: 🌐Live.24on.ir 🌐iki.ac.ir/su/?u=1 ♻️Eitaa.com/populationir ♻️Rubika.ir/andishe_mastor 🌐http://heyatonline.ir/livehowzeh.ir 🔷 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️02532113627
هدایت شده از زلال معرفت
❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧ 🔰 کلام بزرگان همه فڪر می کنند چون گرفتارند به خدا نمی‌رسند؛ اما چون به خدا نمی‌رسند گرفتارند. https://eitaa.com/joinchat/940769314Cc4462fb5bb ┅═✧❁🔆❁✧═┅
⭕️ در زلال اندیشه امام خامنه ای قوه قضائیه با ، با و به کار گرفتن ، فاضل، امین و درستکار قوت و اقتدار پیدا می کند. باوضع درست، با ، با بهره گیری از گوناگون فنی و سازمانی و استفاده ازهمه دنیا، این به وجود می آید. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) @aslaniutacir کانال دکتر فیروز اصلانی
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴دانشگاه، دانش و فرهنگ 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ متأسفانه برخی افراد آگاهانه یا ناآگاهانه می‌خواهند مراکز آموزشی و دانشگاهی را از کارکرد اصلی خودشان خارج کرده و در خدمت مقاصد شیطانی و نفسانی خود قرار دهند. محیط پاره‌ای از دانشگاه‌ها، به هر چیز شباهت پیدا کرده است جز به یک محیط علمی و آموزشی و پژوهشی و فرهنگی. مسؤولان مربوطه باید فکری برای این وضعیت کنند. فضای مجازی افسارگسیخته در دو سال گذشته، اخلاق و رفتار و فرهنگ جامعه ما را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. در چند هفته اخیر و بعد از حضوری شدن دانشگاه‌ها، این تغییرات نامطلوب را به وضوح می‌توان مشاهده کرد. وضعیت فرهنگی جامعه ما در طول این دو سال با سرعتی سرسام‌آور به عقب برگشته است. دانشگاه، یعنی خانه «دانش» یعنی محل «علم». شؤونات این خانه و صاحب‌خانه را باید شناخت و مراعات کرد. مبادا آن جمله طنزآمیز مارک تواین به واقعیت بپیوندند که می‌گفت: «سعی می‌کنم مدرسه رفتن مزاحم تحصیلاتم نشود» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
الإمامُ الباقرُ عليه السلام : يَكون في آخِرِ الزَّمانِ قَومٌ يُتبَعُ فيهِم قَومٌ مُراؤونَ يَتَقَرَّأونَ و يَتَنَسَّكونَ حُدَثاءُ سُفَهاءُ ، لا يُوجِبونَ أمرا بِمَعروفٍ و لا نَهيا عَن مُنكَرٍ إلاّ إذا أمِنوا الضَّرَرَ ، يَطلُبونَ لأِنفُسِهِمُ الرُّخَصَ و المَعاذيرَ . امام باقر عليه السلام :در آخر الزمان مردمى آيند كه در ميان آنان عدّه اى رياكار و مدّعى قرآن دانى و عبادت گزارى پيرويشان كنند و ناپخته و سبك سرند، آنان امر به معروف و نهى از منكر را فقط زمانى واجب مى دانند كه گزندى به آنها نرسد و براى خود عذرها و بهانه ها مى تراشند. الكافي : ۵/۵۵/۱ .