فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ناراحتی از باخت #تیم_ملی ⁉️
🔰 آخرین توصیه رهبری در دیدار چند روز پیش با #بسیجیان رو به یاد بیار عزیز
👆 شان نزول این آیه بعد از شکست در جنگ #احد بوده ، خدا به سربازان اسلام میگه نه سستی کنید و نه ناراحت ، شما برترید اگر #ایمان داشته باشید.
👌 برای یک ایرانی ، #شکست آغاز پیروزی آینده است.
🖐 برای یک ایرانی ، ناامیدی معنایی نداره
#برای_ایران
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
🔰#شکست_آغاز_پیروزی آینده است.
🔔نکته ها و درس های مهم
🔹 دست بازیکنان تیم ملی درد نکند تلاش خود را بویژه در دور دوم کردند که بازنده نباشند.
قل لن یصیبنا الا ما کتب الله لنا هو مولینا و علی الله فلیتوکل المتوکلین.
🔹 جریان انقلابی نباید جزئی نگر باشد و کلان تحلیل سیاسی عزت و اقتدار ایران را فراموش کند و پازل دشمنان و خودفروختگان بی وطن را دنبال کند.
🔹 در زمین دشمن بازی نکنیم و به مطالب و عناصر مزدور و وطن فروش ضریب ندهیم.
#ضریب_دادن به مطالب وطن فروش ها، دقیقا همان چیزی است که رسانه ها و دشمنان ضدایران میخواهند؛
هم تصاویر و مطالب آنها را خودمان پخش نکنیم و هم به دیگران تذکر بدهیم که عامل بی مزد جیره خواران غرب نشوند.
🔹بازی فوتبال و اساسا هرگونه بازی ورزشی طبیعت برد و باخت دارد؛ (إِن يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِّثْلُهُ)، دقیقا به همین اندازه که این بار بازی را واگذار کردیم و ضد انقلاب خوشحال شد، دقیقا به همین اندازه وقتی بازی را در تقابل با ولز بردیم، دشمنان عصبانی شدند؛
در هر دو جا تیم ملی ایران، تیم ملت بودند و هستند.
🔹 به جای پرداختن به تبعات یک شکست قابل انتظار در یک بازی فوتبال، به عرصه های رویارویی ایران با آمریکا در سالهای اخیر بپردازیم و اين موقعیت را به فرصتی برای تبیین و مقایسه توانمندی های علمی و تکنولوژیکی و نظامی ایران در مواجهه با آمریکا و متحدانش تبدیل کنیم.
🔴🎋 آخرین توصیه رهبری در دیدار با #بسیجیان را به یاد داشته باشید:
وَ لا تَهِنوا وَ لا تَحزَنوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین
👆 شان نزول این آیه بعد از شکست در جنگ #احد بوده ، خدا به سربازان اسلام میگه نه سستی کنید و نه ناراحت ، شما برترید اگر #ایمان داشته باشید.
🎋❇️إِن يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِّثْلُهُ ۚ وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَتَّخِذَ مِنكُمْ شُهَدَاءَ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ
اگر (در میدان احد،) به شما جراحتی رسید (و ضربهای وارد شد)، به آن جمعیّت نیز (در میدان بدر)، جراحتی همانند آن وارد گردید. و ما این روزها(ی پیروزی و شکست) را در میان مردم میگردانیم؛ (-و این خاصیّت زندگی دنیاست-) تا خدا، افرادی را که ایمان آوردهاند، بداند (و شناخته شوند)؛ و خداوند از میان شما، شاهدانی بگیرد. و خدا ظالمان را دوست نمیدارد.
اگر (در جنگ احد) به شما جراحتى مىرسد، پس قطعاً به گروه كفّار نیز (در جنگ بدر) زخمى همانند آن رسیده است. و ما روزها(ى شكست و پیروزى) را در میان مردم مىگردانیم تا خداوند (با امتحان) كسانى را كه ایمان آوردهاند، معلوم دارد و از شما گواهانى (بر دیگران) بگیرد و خداوند ستمگران را دوست نمىدارد. (گرچه گاهى به ظاهر پیروز شوند)
✅نکته ها و درس ها:
این آیه (إِن يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ )ضمن دلدارى به مسلمانان، #واقعیّتى_را_بیان_میکند و آن اینكه اگر شما به منظور حقّ و براى هدفى الهى متحمّل ضرر جانى شدهاید، دشمنان شما نیز كشته و مجروح دادهاند. اگر شما امروز در احد پیروز نشدهاید، دشمنان شما نیز دیروز در بدر شكست خوردهاند، پس در سختىها بردبار باشید
۱)مسلمانان نباید در صبر وبردبارى از كفّار كمتر باشند. «فقد مسّ القوم قرح مثله»
۲)حوادث تلخ و شیرین، پایدار نیست و می گذرد. «تلك الایام نداولها بین الناس»
۳) در جنگها و فراز و نشیبهاى زندگى، اهل ایمان از مدّعیان ایمان باز شناخته مىشوند. «لیعلم اللّه الّذین آمنوا»
👌 برای یک ایرانی مسلمان، ناامیدی معنایی ندارد و #شکست_آغاز_پیروزی آینده است.
🔰انقلابی باید قوی باشد 🔰
#برای_ایران
#جهادگر_تبیین
#کرامت_بصیرت
🔔🔴با تحقیقات بعمل آمده مشخص شده #داوود_ثابتی یک #بهایی_دورگه ایرانی-اسرائیلی اداره اکانت های اجارهای سلبریتی ها از جمله علی کریمی را برعهده دارد،
این فرد بارها در محافل مختلف از #تجزیه ایران سخن گفته است
🌻آیتالله مجتهدی تهرانی(رضوان الله علیه)🌻
🎄امام باقر (ع) به شخصی فرمودند:
🌾«اگر اراده کردی که بفهمی بهشتی و یا جهنمی هستی، به قلبت مراجعه کن،
🎄اگر دیدی اهل طاعت را دوست داری، اهل بهشت،
🌾و اگر اهل گناه را دوست داری، اهل جهنم هستی!
🎄و انسان در قیامت با کسی که او را دوست دارد، محشور میشود».
🌾در دوره آخرالزمان قلب مؤمن آب میشود؛ زیرا گناه را میبیند و استطاعات تغییر وضع را ندارد.🌾🎄🌾
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
❇️کتاب #روشها نوشته حجتالاسلام والمسلمین جواد محدثی کتاب بسیار خوبی برای همه دانش آموزان و دانشجویان و اساتید و معلمان است و روشهای مختلف مطالعه و تحقیق خلاصه نویسی و مقاله نویسی و یادداشت برداری و... را توضیح داده است
💐مولف در کتاب حاضر به معرفی مجموعه ای از «روش ها» پرداخته است:
روش مطالعه، روش خلاصه نویسی، روش تندخوانی، خطابه و سخنوری، روش تحقیق، روش تدریس و کلاسداری، روش ترجمه، روش یادداشت برداری، روش نگارش و روش کتابشناسی.
🎋این مجموعه از روش ها، اغلب به صورت فشرده و به شکل متن آموزشی تدوین گشته و قبلاً بارها توسط نویسنده تدریس شده است.
✅ درباره هریک از موضوعات این مجموعه، کتاب های متعدد و گاهی مفصل نگاشته شده است. (تعدادی کتاب و منبع در پایان هریک از بخش های ده گانه این کتاب، معرفی شده که درباره آن موضوع است.)
⭕️مباحث این کتاب، که چندین موضوع را دربردارد، طبیعی است که فشرده و خالی از تمرین های عملی و توضیحات مبسوط باشد تا حجم آن زیاد نشود.
یادداشت برداری هم مثل سایر چیز ها یک هنر و روش قابل یادگیری است
هدایت شده از مسجد فائق
01.9.5_2.mp3
3.55M
🔹️ قرائت زیارت امین الله
📆 شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱
📍مسجد فائق
🔊 #صوت
🆔️ @masjed_faegh
هدایت شده از مسجد فائق
01.9.5.mp3
2.69M
🔹️ اهل وَلا چو روی به سوی خدا کنند
اول به جان گمشده خود دعا کنند
ای یوسف زمانه خدا را برون خرام
تا با نظاره درد دل خود دوا کنند
📆 شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱
📍مسجد فائق
🔊 #صوت
🆔️ @masjed_faegh
حضرت زینب«سلاماللهعلیها» و نهضت نرمافزاری.mp3
16.69M
📝 عنوان : حضرت زینب«سلاماللهعلیها» و نهضت نرمافزاری
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🎙 #استاد_طاهرزاده
📖 متن مورد بحث :
https://eitaa.com/matalebevijeh/12193
#کربلا〰️〰️
💬
@Matalebevijeh
🔻تکههایی از نکتههای تحلیلی در مناظره:
فروپاشیِ جنبش دانشجوییِ تجدّدی
🖊 مهدی جمشیدی
۱- دانشگاه و دانشجو، یک کلّیّت یکپارچه و همگون نیست و نباید دربارۀ آن، قضاوت عام کرد. دستکم میتوان سه لایه را در دانشگاه شناسایی کرد: یکی «لایۀ بیطرفها و وسطنشینان» که همیشه بودهاند و نوپدید نیستند و به فراتر از زندگی روزمرّۀ خویش نمیاندیشند و بیش از خود را نمیبینند؛ دیگری «لایۀ نیروهای تجدّدی و غرباندیش» که از اوایل دهۀ هفتاد، به وجود آمدند و هویّت خویش را در هندسۀ درآمیختن سنّت و تجدّد تعریف کردند و حتّی در قالب لیبرالیسم و مارکسیسم و فمینیسم و قومیّتگرایی، بهکلّی از سنّت دینی بریدند؛ و سرانجام، «نیروهای مؤمنِ انقلابی» که همزاد انقلاب هستند و به همان اصالتهای اوّلیّه و روایت نخستین از انقلاب و ارزشهای آن معتقد هستند و یک هویّتِ ریشهدارِ مستمر داشتهاند.
۲- جنبش دانشجوییِ تجدّدی، دچار «انسداد فکر و نظریه»، «فقدان رهبر و مغز طرّاح»، و «فقر هوادار و بدنۀ دانشجویی» شده است. چیزی در دست ندارد جز «چاقو» و «انگشتش بهمثابه نشانۀ جنسی»، و سخنی هم ندارد جز «فحاشیهای بیسابقه» و «رکیکگوییهای بیشرمانه»، و آیندهای هم تصوّر نکرده است جز «ابتذال اخلاقی» و «ولنگاری جنسی». البتّه از ابتدا نیز تا حدی اینچنین بود و میکوشید با ترجمه و تقلیدِ دستچندمِ شبهروشنفکرانه، ضعف خویش را پنهان کند، امّا امروز، حتّی توان گرتهبرداریِ طوطیوار را نیز ندارد. همچنان که جریان «اصلاحاتِ تجدّدی»، مُرده و میخواهد با کجروایت، خود را زنده و بانشاط نشان بدهد، شاخۀ دانشجویی آن نیز که مقلّد و دنبالهرو بود، از رمق افتاده و دیگر بضاعتی ندارد. نهفقط «زایش فکری» ندارد، بلکه قادر به «تکرار گذشته» نیز نیست. اینان از آرمانهای معطوف به ایدئولوژیِ لیبرال-دموکراسی در دهۀ هفتاد و هشتاد که بر روی «آزادی» و «مردمسالاری» و «حقوق فردی» و «گفتگوی جهانی» و ... بود، به مطالبۀ «کشف حجاب» و «غذاخوری مختلط» و ... رسیدهاند. این سقوط، نهتنها «سقوط اخلاقی و معنوی» است، بلکه «انحطاط فکری» و «تنزّل ایدئولوژیک» نیز هست. سقفِ آرمانهای اینان، این اندازه کوتاه و خواستههایشان حقیر و پَست شده است. «خیابانیشدن» به معنی هرزه و هرجایی شدن، مفهومی است که میتواند هویّت فرهنگیِ این پاره از جنبش دانشجویی را توصیف کند؛ نوعی لمپنیسمِ عریان و بهشدّت مبتذل، همۀ وجود آنها را درگیر خود کرده و از آنها، چهرۀ «اراذل و اوباش» یا «ناکسانِ بیریشه» را ساخته است.
۳- در مقابل، پارۀ انقلابی از جنبش دانشجویی به کمال و وزانت بیشتر رسیده است. کلانمسألههای جنبش دانشجوییِ انقلابی، «انقلابیگری» و «مقاومت» و «عدالت» و «جهادیاندیشی» و «پیشرفت» و «ایران قوی» و «حلقههای میانی» و «روایت» و «تمدّنسازی» و «پیچ تاریخی» است و کلانمسألههای جنبش دانشجوییِ تجدّدی، «کشف حجاب» و «بدننمایی» و «برهنگی» و «غذاخوریِ مشترک» و «فحاشی» و «همباشی» و «همجنسبازی». تاریخِ «حیاتِ هویّتی» این دو بخش، به این «نقطۀ شفاف» رسیده است و اکنون بیش از هر زمان دیگری میتوان به قضاوت نشست. جنبش دانشجوییِ انقلابی از آیتالله خامنهای الهام گرفت و اندیشهاش را شنید و پی گرفت و «دغدغههای متعالی» و «آرمانهای تمدّنی» دست یافت، و جنبش دانشجوییِ تجدّدی، آن بیراهه را رفت و اینگونه خوار و زار شد. در یک سو، «قانون» و «شرع» و «اخلاق» و «واقعیّت» قرار دارد و در سوی دیگر، «اغتشاش» و «سکولاریسم» و «برهنگی» و «کجروایت». در یک سو، «تبیین» و «مباحثه» و «مناظره» و «گفتگو» وجود دارد و در سوی دیگر، «کُشتهسازی» و «انسانسوزی» و «فحاشی» و «دروغپراکنی».
۴- جریان اغتشاش، «ظرفیّت اجتماعیِ» جنبش دانشجوییِ تجدّدی را آشکار کرد و ما اینک از حدسها و گمانهزنیها فراتر رفتیم و دریافتیم که «واقعیّتِ نهان» چیست. آنهمه غوغا و هیاهوی روایی، با اینچنین استقبال بیمایه و نحیفی روبرو شد؛ چنانکه در دانشگاههای چند هزار نفری، تنها جماعتهایی با حجم پانصد نفر به جریان اغتشاش پیوستند. این «واقعیّتِ آشکارشده»، بسیار تعیینکننده است و نشان میدهد «روند عمومیِ دانشگاه»، چه سمتوسویی دارد و چه رویشها و ریزشهایی رخ داده است. اینک مشخص شده است که ما با یک «اقلّیّتِ پُرمدعا» روبرو هستیم که فقط «صدای بلند» دارند و میخواهند با «نعرهزدن»، خود را غالب کنند و اگر به نعرههایشان بیاعتنایی شد، «رکیکگویی» کنند و حرمت اخلاق را نادیده بگیرند و زشتترین و بیسابقهترین فحاشیها را در دانشگاه به نمایش بگذارند. بهاینترتیب، هم «اقلّی» و «اندک» بودنشان نمایان شد و هم «هتاک» و «بیاخلاق» بودنشان. آیا نظام جمهوری اسلامی باید تسلیم این «اقلّیّتِ مطلق» شود و در برابر «مطالبههای فرومایه»، سر تعظیم فرو آورد؟!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi