eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
587 دنبال‌کننده
11هزار عکس
5.4هزار ویدیو
536 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴زن، زندگي ، آزادي! ✍محمدكاظم انبارلويي 1- محمدخاتمي، رئيس‌جمهور اسبق و رئيس شوراي مرکزی روحانيون مبارز به مناسبت 16 آ‌ذر درحالي‌كه عمود خيمه آشوب و اغتشاش فرو افتاده، گفته است: «جامعه با شعار زيباي زن ، زندگي و آزادي حركت خود را به سوي آینده بهتر نشان مي‌دهد». 2- عبدالله اوجلان، مؤسس حزب پان كردي (پ-ك-ك) در تركيه مبتكر و سازنده شعار «زن، زندگي، آزادي» است. همين شعار برخی گروه های کردی تجزيه‌طلب از جمله حزب تروريستي كومله است. اوجلان معتقد بود تا زن آزاد نشود جامعه آزاد نمي‌شود و با همین فهم از آزادي زن، ازدواج را در (پ-ك-ك) ممنوع كرد. آيا آقاي خاتمي پس از نيم قرن سياست‌ورزي در حوزه اسلام به يك شعاري رسیده كه آرمان يك و و به تعبير درست تر شعار يك حزب كافر است ؟! 3- بيش از دو ماه است تمامي كفر، الحاد و شرك و نفاق در برابر تمامي ايمان و اسلام و باورهاي ديني و انساني ملت ما كردند. شروع حمله آنها با اسم رمز «مهسا» و شعار آنها «زن، زندگي، آزادي» بود. نظام، مردم و جامعه در برابر وحشيگري و اوباشيگري جديد بیش از 2 ماه صبوري كردند تا اين جماعت خود را در سايه اين صبوري معرفي نمایند. قرائت آنها از «زن» اين بود كه هيچ حيا و عفتي را به رسميت نمي شناسند. كمپين آغوش باز راه انداختند، كشف حجاب كردند و آیه حجاب در قرآن كه فرمان خدا بود را به آتش كشيدند. آنها كار را به و كشاندند در ميتينگ‌هاي داخل و خارج به «بي‌ناموسي» افتخار كردند. همه اين فضاحت و رسوايي را در كشوري انجام دادند كه زنان آزاده آن مدت‌ها است شجاعانه در برابر استبداد و استكبار جهاني با پرچم فاطمي و زهرايي ايستاده اند. قرائت آنها از «زندگي» اين است كه كسبه بازار و خيابان را تهديد كنند و زندگي آنها را فلج كنند! قرائت آنها از «زندگي» آن است كه در فضاي سنگين تحريم‌هاي حداكثري آمريكا، بنگاه‌هاي اقتصادي را به اعتصاب وادار كنند تا آمريكا ضربه آخر را وارد كند! قرائت آنها از آزادي اين است كه راه‌بندان ايجاد كنند در زندگي مردم اخلال كنند. چادر از زنان محجّبه بردارند. جوانان اين مملكت را در آشوب‌طلبي‌ها سلاخي كنند! قرائت آنها از آزادي اين است كه حتي اجازه ندهند يك كاسب كرد به رسم مهمان‌نوازي چند شكلات به رئيس‌جمهور تعارف كند! قرائت آنها از آزادي اين است كه پرچم تجزيه‌طلبي را بالا ببرند با انبوه قاچاق سلاح، مملكت را تكه‌تكه كنند. امروز اين قرائت در برابر چشم ملت ايران است. ملت با بصيرت مثال‌زدني، تودهني به چنين قرائتي زدند. آقاي خاتمي شعار یک حزب تجزیه طلب و تروریست را «زيبا» توصيف مي‌كند و حركت جامعه را به سوي آن مي‌داند!؟ با چنين فهمي از اوضاع سياسي كشور آقاي خاتمي و اصلاح‌طلبان كجا مي‌روند؟! با خطاب قرآني فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ چه مي‌كنند؟! سرمايه اجتماعي اصلاح‌طلبان هنگامي كه ، عمله آشوب زير سقف دادگاه‌ها منتظر مجازات‌هاي قانوني هستند و به پشیمانی افتاده‌اند ، چه خواهد شد؟! 4- آقاي خاتمي در پايان بيانيه خود به مناسبت 16 آذر مي نويسد :«به مسئولان توصيه مي‌كنم پيش از آنكه دير شود به سوي حكمراني خوب حركت كنند.» آيا حكمراني خوب از نظرگاه آقاي خاتمي اين است كه شعار برآمده از گروه‌هاي تروریستی درتركيه، ايران و سوريه با مرام ماركسيست لنينيست را بياورند به عنوان شعار اصلي جامعه اسلامي ما جا بزنند!؟ حكمراني خوب از ديدگاه خاتمي آن است كه صداي چنين حكمراني را از صداي آمريكا و صداي انگليس و ... بشنويم همين صدايي كه از آشوب و اغتشاش و شعار زن، زندگي، آزادي به قرائت اوجلان و حزب كومله دفاع مي‌كند؟! اين حكمراني خوب كجاست؟ وقتي او 8 سال رئيس جمهور كشور بود و از همه حمايت هاي مردمي و نظام برخوردار بود نتوانست آن را محقق كند؟!
🔴فاز دوم فتنه! ✍محمدكاظم انبارلويي 1- فاز اول جنگ شناختي، جنگ رواني و جنگ نرم استكبار و استبداد جهاني عليه ملت ايران در اواخر شهريور ماه 1401 با انفجار بمب‌هاي خوشه‌اي دروغ، جعل خبر و تحريف حقايق در بيش از 100 شهر ايران كليد خورد. ارتش رسانه‌اي دشمن در صف اين هجوم نابرابر بود. بمب‌هاي شيميايي هرزه‌گويي و هرزه‌گرايي را در جاي جاي كشور منفجر كردند تا مغز، ذهن و عقل ملت ايران را مسموم كنند و به انحراف ببرند. دشمن در فاز اول با چنين آتش تهيه‌اي به قرآن‌سوزي و مسجدسوزي، قتل و غارت و اخلال در زندگي و سلب آزادي و آسايش ملت روي آورد. نظام با صبر راهبردي و مردم با بردباري، نزديك به سه ماه با پايداري، در برابر تبهكاري‌ها ايستادند. اكنون ليدرهاي آشوب شناسايي، دستگير و در انتظار مجازات قانوني هستند. كساني هم از روي جهل و غفلت در اين آشوب گرفتار شدند ، آزاد شدند. 2- آتش آشوب فروكش كرده است. دستگاه‌هاي اطلاعاتي و انتظامي به تعبير آتش‌نشانان مشغول لكه‌گيري هستند، تا دوباره برخي آتش‌هاي زير خاكستر زبانه نكشد. اكنون حباب لشكر‌سازي‌هاي كاذب دشمن تركيده است. كساني كه مرتكب قتل شدند در انتظار قصاص هستند آنها كه مردم را با پيام‌هاي دروغين فريب دادند مشغول جبران هستند. دشمن فاز دوم را كليد زد. 3- فاز دوم فتنه چيست؟! فاز دوم فتنه با پيام خاتمي با ناكامي فراخوان‌هاي ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر آغاز شد. درحالي‌كه شعار «زن، زندگي، آزادي» از رنگ و روي و رمق افتاده، او اين شعار كه زينت‌بخش گروه‌هاي تجزيه‌طلب است را سردست گرفت و شعار جريان اصلاح‌طلبان اعلام كرد. همزمان با اين پيام، موسوي و كروبي كه در فاز اول فتنه سكوت كرده بودند در مقام دفاع از محاربين برخاستند و از كساني كه مرتكب قتل وغارت شدند رسما دفاع كردند! 4- مي‌گويند فلاني كه قمه به دست به خيابان آمده بود براي تهديد و ارعاب ، مگر كسي را كشته بودكه بايد اعدام شود. اگر واقعا به حقانيت اين سؤال معتقدند، بايد پاسخ بدهند پدر و مادر و برادر آرتين كسي را كشته بودند كه بايد به همراه 13 نفر ديگر در حرم شاهچراغ قتل‌عام شوند؟! چرا شما آن وقت بيانيه نداديد از خون شهداي شاهچراغ دفاع نكرديد؟! مگر آرمان علي‌وردي كسي را كشته بود يا حتي زده بود كه به وضع فجيعي او رابه شهادت رساندند؟! مگر حسين زينال‌زاده و دانيال رضازاده به كسي آسيب رسانده بودند كه هر دو را سلاخي كردند؟! قاتل اين دو تن در دادگاه مشهد در برابر گريه‌هاي مادران اين دو شهيد اقرار مي‌كند: «برادركشي كردم كار من دور از انسانيت است براي قصاص هم عجله دارم و براي مجازات هم آماده‌ام.» اما ميرحسين موسوي و مهدي كروبي وقيحانه در بيانيه‌هاي خود رسما از اغتشاشگران و اوباشان محارب حمايت كردند!! مردم از خود سؤال مي‌كنند خاتمي، موسوي و كروبي چرا الان وارد ماجراي فتنه جديد شده‌اند؟ پاسخ روشن اين است ، دشمن در جنگ شناختي كم آورده سربازان ذخيره خود را احضار كرده است. آنها هم به اين احضار پاسخ مثبت داده‌اند كه خللي در كاهش توليد محتوا ، روي آنتن آشوب‌طلبي پديد نيايد! حالا اين افاضات را اضافه كنيد به واكنش آقاي معين ، وزير علوم دولت اصلاحات كه محسن شكاري محارب و معدوم را ، شجاع و معترض به ظلم و تبعيض معرفي كرده و به خانواده او تسليت گفته و براي آرامش روح او فاتحه‌اي هم قرائت فرموده است!! اين كنش يا واكنش سياسي آن هم در وسط معركه فتنه جديد يعني ورشكستگي سياسي و حراج سرمايه اجتماعي يك جماعتي كه روزگاري مردم چشم ياري از آنها داشتند. اين در حالي است كه وي در مورد هيچ يك از شهداي مظلوم فتنه جديد و حتي شهداي مظلوم شاهچراغ صدايي، پيامي و ندايي سر نداده است! 5- فارغ از اينكه فتنه جديد چيست؟ جنگ ادراكي و جنگ شناختي كدام است؟ يك حادثه مهم و يك رويداد مهم حقوقي در حال اتفاق است! آن هم اينكه يك از توسط ارتش رسانه‌اي غرب با نمايندگي از سوي اصلاح‌طلبان درداخل در حال شكل‌گيري است! اين قرائت آن است؛ اگر كساني مرتكب قتل، محاربه، بغي و تجاوز به حقوق شهروندان ايراني بشوند آزاديخواه تلقي مي‌شوند و احدي حق اعتراض به آنها را ندارد. اگر به چنگال قانون و عدالت سپرده شوند مقابله با يك جنبش مردمي تلقي مي شوند و اينها از هرگونه مجازات و تعقيب و رسيدگي حقوقي مصون هستند! مي‌گفتند؛ خود ، مي‌گويند؛ و احدي حق تعقيب و مجازات آنها را ندارد. اصلاح‌طلبان با راهبرد خاتمي ، موسوي و كروبي مأمور به حمايت از چنين قرائتي از كاپيتولاسيون هستند!!
هدایت شده از تاملات حقوقی
recording-20221213-082344.mp3
9.67M
❇️آیت الله کعبی ✳️ فقه محاربه و افساد فی الارض
هدایت شده از بیداری ملت
🔴یه خاطره از کتاب خلخالی درباره حکم محاربه توی اوایل انقلاب. ⏪خلخالی: "خبر دادند در کردستان قصابی ساطور به دست، در خیابان عربده‌کشی می‌کند که: بیایید! گوشت طرفداران خمینی ارزان شده! و انقلابی‌ها را تهدید می‌کند و راه را می‌بندد. مردم هم از ترس و وحشت از آن محل عبور نمی‌کردند." اتفاقا عازم کردستان بودم. گفتم تا فردا صبر کنید. رفتم کردستان، مغازه قصابی‌اش را نشانم دادند. وقتی رسیدم دیدم با چاقو در حال عربده‌کشی‌ست. همان‌جا کلت کشیدم و کارش را ساختم. چنان جنایتکاری اصلا نیاز به دادگاه نداشت. چرا؟" "چون من خودم حاکم شرع و قاضی مملکت، با چشم خودم محاربه و افساد فى الأرض برايم مسجل شد، دیگر نیازی به شاهد و وکیل و کیفرخواست و دادگاه نبود. بعضی انتقاد کردند که اگر اصل کارَت هم درست باشد، روش اجرايت غلط است. در جواب گفتم: شما با اصل کار هم مخالفید و مشکل‌تان فقط با روش نیست" ▪️امروز معلوم شد حق با خلخالی بوده. بحث با کسانی که نمی‌فهمند بستن مسلحانه خیابان یعنی چه، بی فایده است. برق شمشیر اگر از پشت غلاف دیده شود، همانجا باید گردن یاغی را زد تا چه برسد که،آن را روی سرش بچرخاند و عربده بکشد 🔗 عابرِ پیاده 🔴 👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
پاسخ‌های صریح شهید بهشتی و شهید هاشمی‌نژاد به مهدی بازرگان سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 🔹دولت موقت به نخست‌وزیری بازرگان به دنبال انحلال بود چراکه به خوبی می‌دانست که این مجلس، به‌دنبال تصویب اصل ولایت‌فقیه و تغییر برخی اصول پیش‌نویس قانون اساسی است. 🔸 در یک سخنرانی به مناسبت رحلت از مصوبات مجلس خبرگان اظهار نگرانی کرد که این اظهارات با واکنش ، نائب رئیس وقت مجلس خبرگان، روبرو شد. ایشان در پاسخ به بازرگان گفتند: 🔹«»ملت ما و تحصیل‌کرده‌های ما نگران چه هستند؟ برای من و برای دوستان‌مان خیلی بیش‌تر اظهار نگرانی آقای مهندس بازرگان نخست‌وزیر مورد علاقه‌مان در سخنرانی دیروزشان مورد توجه بود زیرا از سخنان ایشان هم نگرانی از کار مجلس خبرگان استشمام می‌شد. ایشان از چه چیز نگران هستند؟ از این‌که نمایندگانِ به راستی میلیون‌ها ، اینجا گرد هم آمده‌اند تا قانون اساسی را بر پایه بررسی و تصویب کنند، نگرانند؟ 🔸شهید نیز در سخنرانی خود جوابی صریح به بازرگان دادند: «موقعی نگران می‌شویم که این انقلاب را بدهیم به دست کسانی که در این مدت هشت ماه تجربه نشان داد که آن‌گونه که باید نمی‌توانند عمل کنند. مسئله این است که اگر امروز این را در قانون اساسی ننویسیم، فردا هم اگر بخواهد در یک موضوعی اظهار نظر کند، می‌گویند تو مقام غیرمسئولی و حق نداری اظهار نظر بکنی. ما می‌خواهیم پای ولایت‌فقیه را به دولت و حکومت بکشانیم تا فردا به فقیه نگویند که تو آدم غیر مسئول هستی و نمی‌توانی اعتراض کنی.»(نخستین پیش‌نویس قانون اساسی، صص199-198) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔹 متن نخستین پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی است در سال 1354 به صورت مخفیانه انتشار یافت و در تاریخ 54.4.11 از طریق پست به دست افتاد. 🔸این سند ارزشمند نشان می‌دهد که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزان اصیل انقلابی الگویی واضح برای اداره کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتند. البته این مدرک، یکی از مهم‌ترین ادله بر ابطال مدعای برخی جریان‌ها و شخصیت‌ای ملی-مذهبی مبنی بر القای مفهوم «جمهوری اسلامی» به امام خمینی قدس سره الشریف در دوران اقامت نوفل‌لوشاتو است. 🔹کتاب نخستین پیش‌نویس قانون اساسی به قلم سهراب مقدمی شهیدانی در پاییز 1398 با اضافات؛ به چاپ پنجم رسید. در فصل نخست «پیشینه شناسی تاریخی جمهوری اسلامی»، در فصل دوم «متن پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی» و در فصل سوم به «پیشینه و سیر تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی» پرداخته شده است. ◀️راه‌های تهیه کتاب: 🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6. 📞تلفن: 22579192_021 🏢نشانی دوم: قم، چهارراه شهدا به سمت چهارراه قرآن و عترت، روبروی مدرسه حجتیه، انتشارات کیهان 📞تلفن دفتر قم: 32904231-025 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
تدوین پیش‌نویس قانون اساسی سکولاریستی توسط دولت موقت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 🔹پس از تعیین مهدی بازرگان به‌عنوان نخست‌وزیر دولت موقت، یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت تدوین پیش‌نویس قانون اساسی بود اما پیش‌نویس منتشر شده از جانب مهدی بازرگان و دولت موقت یک پیش‌نویس سکولار و بی‌ارتباط با مبانی دینی بود. 🔸این موضوع آنچنان واضح بود که اعضای دولت موقت و چهره‌های ملی‌گرا نیز بر آن اذعان داشتند. به‌عنوان نمونه کریم سنجابی می‌گوید:«پیش‌نویس کاملا دموکراتیک بود.» همچنین عزت‌الله سحابی نیز تصریح دارد: 🔹«در مجموع روح لیبرال دموکراسی بر پیش‌نویس حاکم بود. اما در شورای انقلاب به تعبیر بنده، آن را سوسیال دموکراسی کردند.» حسین بشیریه نیز می‌گوید: «پیش‌نویس خصلتی سکولار داشت.» در ادامه نظریات برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی را از نظر می‌گذرانید: صادق طباطبائی: 🔸«در این پیش‌نویس، رئیس‌جمهوری برای 5 سال انتخاب می‌شود و فقط مجلس شورای ملی وجود دارد. ولایت‌فقیه در این پیش‌نویس نیست و نظام، یک نظام دموکراتیک شبه‌غربی خواهد بود.» جلال‌الدین فارسی: 🔹«...التقاطی از قانون جمهوری پنجم فرانسه و احکام و اصول اسلامی بود.» حزب جمهوری اسلامی: 🔸«متن پیشنهادی قانون اساسی برخلاف آنچه انتظار می‌رفت و فکر می‌شد، متأسفانه به گونه‌ای تدوین و تنظیم شده است که تاراج‌دهنده منافع و منابع نسل حاضر و نسل‌های آینده کشور است. این متن پیشنهادی از نوآوری و خلاقیت اسلامی عاری است... این قانون اساسی یک رونویسی است از قانون اساسی گذشته...» آیت‌الله گلپایگانی: 🔸«با توجه به برخی موارد پیش‌نویس، آن را تحت تأثیر فرهنگ شرق و غرب دانست که در صفحات گذشته بدان اشاره شد.» عبدالرحیم ربانی شیرازی: 🔹«علت تغییرات اساسی در پیش‌نویس را متناسب بودن آن با حکومت دموکراتیک بیان می‌کند در حالی که خبرگان انتخاب شدند تا قانون اساسی جمهوری اسلامی را تدوین کنند.» منبع: نخستین پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، صص189-186 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
پاسخ‌های صریح شهید بهشتی و شهید هاشمی‌نژاد به مهدی بازرگان سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 🔹دولت موقت به نخست‌وزیری بازرگان به دنبال انحلال بود چراکه به خوبی می‌دانست که این مجلس، به‌دنبال تصویب اصل ولایت‌فقیه و تغییر برخی اصول پیش‌نویس قانون اساسی است. 🔸 در یک سخنرانی به مناسبت رحلت از مصوبات مجلس خبرگان اظهار نگرانی کرد که این اظهارات با واکنش ، نائب رئیس وقت مجلس خبرگان، روبرو شد. ایشان در پاسخ به بازرگان گفتند: 🔹«»ملت ما و تحصیل‌کرده‌های ما نگران چه هستند؟ برای من و برای دوستان‌مان خیلی بیش‌تر اظهار نگرانی آقای مهندس بازرگان نخست‌وزیر مورد علاقه‌مان در سخنرانی دیروزشان مورد توجه بود زیرا از سخنان ایشان هم نگرانی از کار مجلس خبرگان استشمام می‌شد. ایشان از چه چیز نگران هستند؟ از این‌که نمایندگانِ به راستی میلیون‌ها ، اینجا گرد هم آمده‌اند تا قانون اساسی را بر پایه بررسی و تصویب کنند، نگرانند؟ 🔸شهید نیز در سخنرانی خود جوابی صریح به بازرگان دادند: «موقعی نگران می‌شویم که این انقلاب را بدهیم به دست کسانی که در این مدت هشت ماه تجربه نشان داد که آن‌گونه که باید نمی‌توانند عمل کنند. مسئله این است که اگر امروز این را در قانون اساسی ننویسیم، فردا هم اگر بخواهد در یک موضوعی اظهار نظر کند، می‌گویند تو مقام غیرمسئولی و حق نداری اظهار نظر بکنی. ما می‌خواهیم پای ولایت‌فقیه را به دولت و حکومت بکشانیم تا فردا به فقیه نگویند که تو آدم غیر مسئول هستی و نمی‌توانی اعتراض کنی.»(نخستین پیش‌نویس قانون اساسی، صص199-198) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از تاملات حقوقی
🔴اجرای حکم قضایی و امکان زندگی اجتماعی زندگی اجتماعی بدون وجود ندارد و هرگونه بازی خود متضمن نوعی شکل گرایی است. باید روزی محاکمات پایان پذیرد و و دیگر نتوان به آراء قضات اعتراض کرد. باید حتی اگر بد قضاوت کرده باشد، از قدرت برخوردار باشد. باید که تصمیم حکم، حتی اگر قابل اعتراض هم باشد، شود. در غیر این صورت دیگر وجود نخواهد داشت. ✍موریس دو ورژه، اصول علم سیاست، ترجمه دکتر ابوالفضل قاضی شریعت پناهی، شرکت سهامی کتاب های جیبی، ۱۳۵۸