فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴ای خطبه طوفانی،
یا فاطمة الزهراء.
حق هستی و می مانی،
یا فاطمة الزهراء.
❇️ای قله حق خواهی،
یا فاطمة الزهراء.
تو دست یداللهی،
یا فاطمة الزهراء.
✊اگر دستان مردم بود، نمی شد دست او بسته.
اگر پهلو...اگر بازو... ولی زهرا نشد خسته.
✳️نماهنگ بی مردم
شاهکار جدید مهدی رسولی به مناسبت فاطمیه.
السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ.
السَّلامُ عَلَيْكِ يَا فَاطِمَةُ سَيِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ.
3845-fa-fadak-dar-tarikh.pdf
1.98M
📚فدك در تاريخ
شهید آیت الله محمدباقر صدر«۱۹۷۹ - ۱۹۳۱»
نوشتاري از محمدباقر صدر؛ ترجمه محمود عابدي مشخصات نشر : بنياد بعثت،تهران ص ۱۹۶،
✳️عناوين اصلي كتاب شامل:
مقدمه ي واحد تحقيقات اسلامي؛ تقديم ب؛ مقدمه ي مؤلف؛ بر صحنه ي قيام؛ فدك، مشخصات جغرافيايي و سرنوشت تاريخي؛ تاريخ قيام زهرا سلام الله علیها؛ گوشه هايي از كلام زهراسلام الله علیها؛ در دادگاه تاريخ؛
📣فرازهایی از خطبه فدکیه:
فَجَعَلَ اللَّـهُ ...طاعَتَنا نِظاماً لِلْمِلَّةِ، وَ اِمامَتَنا اَماناً لِلْفُرْقَةِ،...وَ الْاَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلِحَةً لِلْعامَّةِ، وَ بِرَّ الْوالِدَینِ وِقایةً مِنَ السَّخَطِ، وَ صِلَةَ الْاَرْحامِ مَنْساءً فِی الْعُمْرِ وَ مَنْماةً لِلْعَدَدِ....
پس خدای بزرگ ... اطاعت ما خاندان را برای نظم یافتن ملتها، و امامتمان را برای رهایی از تفرقه،...و امر به معروف را برای مصلحت جامعه، و نیکی به پدر و مادر را برای رهایی از غضب الهی، و صله ارحام را برای طولانی شدن عمر و افزایش جمعیت .... مقرر فرمود.
⭕️ « #اگر
#شما
از علی ع
#اطاعت_می_کردید و مخالفت نمی کردید،
دو نفر نبودند که
در مورد خدا #اختلاف کنند.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 نسل عصر خمینی ره را بهتر بشناسیم
👈 روضه خونی و مداحی این شهید واصل را گوش بدهیم و انتشار بدهیم.
✅ مداحی قدیمی و بسیار دلنشین نوجوان آذربایجانی، #بسیجی_شهید #نادر_دیرین در جمع رزمندگان لشکر عاشورا
✅ به سوی گلشن حسینی می روم،
به فرمان امام خمینی ره می روم.
⬅️ نسل پرورش یافته عصر خمینی کبیر، که به فرمان امامشان به قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا تأسی کردند، نسلی که آزادگان را به خروش آورد و دنیای استکبار را به لرزه درآورد، و موجب شد نهضت های مقاومت در سراسر جهان از آن سرمشق بگیرند.
⬅️ نسلی در خون و آتش و تکبیر، نسلی بی نظیر ،نسلی عاشق، نسلی عارف، نسلی مخلص، نسلی که زاهدان شب بودند و شیران روز، نسلی که مرگ را به بازی گرفتند و مقاومت را به دیگر آزادگان آموختند بگونه ای که میتوان گفت مقاومت قرآنی مردم آسمانی غزه زائیده اندیشه نسل مجاهد عصر خمینی ره است.
✅ سیرت و سبک زندگی و مدیریتی شهیدان و مجاهدان نسل عصر خمینی و دفاع مقدس را بخوانیم و الگو بگیریم و به نسل های حال و آینده انتقال دهیم که معنویت، استقلال ،عزت و آزادی در گرو پیروی از مکتب این بزرگ مردان است.
✍ ارجمندی
👈 فاستقم کماامرت
https://eitaa.com/joinchat/1183252760C09ecf43283
https://ble.ir/fastaghem_313
📣همانطور که امام خمینی ره فرمود:
اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنینانداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.
شادی روح مطهر شهدا و امام شهدا صلوات.
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهمالسلام
#تأثير_كارد_در_گوشت
❇️الإمامُ الصّادقُ عليه السلام :
إنَّ الرَّجُلَ يُذنِبُ الذَّنبَ فَيُحرَمُ صلاةَ اللَّيلِ، و إنَّ العَمَلَ السَّيِّءَ أسرَعُ في صاحِبِهِ مِن السِّكِّينِ في اللَّحمِ .
✳️امام صادق عليه السلام :
آدمى گناهى مى كند و بدان سبب از #نماز_شب محروم مى شود ؛ تأثير كار بد در صاحب آن، سريعتر است از #تأثير_كارد_در_گوشت.
📚ميزان الحكمه جلد۶، محمّد محمّدی ری شهری، صفحه 342
#اثر_گناه
#تأثير_كارد_در_گوشت
#محرومیت_از_نماز_شب
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهمالسلام
#محبوب_ترین_کار
❇️الإمام عليّ عليه السلام :
لَيسَ عَمَلٌ أحَبَّ إلَى اللَّهِ عزّ وجلّ مِنَ الصَّلاةِ ، فَلا يَشغَلَنَّكُم عَن أوقاتِها شَيءٌ مِن اُمورِ الدُّنيا ، فَإِنَّ اللَّهَ عزّ وجلّ ذَمَّ أقوامًا فَقالَ : (الَّذِينَ هُمْ عَن صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ) يَعني أنَّهُم غافِلونَ استَهانوا بِأَوقاتِها .
✳️امام على عليه السلام :
هيچ عملى نزد خداوند، محبوبتر از نماز نيست. پس #هيچ_كار_دنيايى، شما را در وقت نماز ، به خود مشغول ندارد ؛ چرا كه خداوند ، گروههايى را سرزنش كرد و فرمود: (آنان كه از نمازشان غافل اند) ، يعنى آنان غافل بودهاند و به وقت نمازها #بى_اعتنايى مىكردند.
📚الخصال : ص 621 ، تحف العقول : ص 112، عيون الحكم والمواعظ : ص 412 ح 7007، بحار الأنوار : ج 83 ص 13 ح 21
#نماز_اول_وقت
#مشغولیت_دنیایی
🌷امتداد شط خون مطهر شهدا یعنی: امنیت اتفاقی نیست.🌷
🇮🇷امروز برای تامین امنیت کشور و ملت 11 خانواده داغدار شدند.🇮🇷
🇮🇷اقدام تروریستی عوامل آمریکا در شهادت جوانان رشید و شجاع مملکت در راسک، در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها راه به جایی نمی برد.
به کوری چشم دشمنان، انقلاب اسلامی زنده است و راهش ادامه خواهد داشت.
اگر مرده بود، دشمنان این اندازه تلاش مذبوحانه نداشتند.
شهادت ها تضمین امنیت و تداوم انقلاب است.
🌷شادی روح مطهر شهدا صلوات🌷
💐🌷🇮🇷🌷💐
⭕️آیا تا کنون دقت کرده اید که
📣کسی که در پرچم رژیم جعلی و نامشروعش، ادعای «نیل تا فرات» داشت و دارد، الان مجبور شده صریحا اعتراف کند:
یا ما یا حماس!
🔴دکتر اعلا تورانی، استاد فلسفه دانشگاه الزهرا سلام الله علیها:
رزمنده ای را می شناسم که می گوید هیچ وقت در کارهای اسلام و انقلاب احساس خستگی نمی کنم. زیرا زمان احساس خستگی، مثل فنر بالا می پرم وقتی به یاد آن رزمنده آرپیجی زن می افتم که نصف بدنش زیر شنی تانک رژیم بعثی صدام له شد و بلند گفت خدایا از من راضی شدی و شهید شد.
💢هرروز خوب باش
شخصی از عالمی پرسید:
برای خوب بودن کدام روز بهتر است؟
عالم گفت:
یک روز قبل از مرگ
شخص حیران شد و گفت :
ولی مرگ را هیچکس نمیداند!
عالم جواب داد:
پس هر روز زندگی را روزِ آخر فرض کن و خوب باش شاید فردایی نباشد.
دکتر حسین کچویان:
«به هزینه یک عده آدمی که هیچ نسبتی با این جامعه ندارند و بلکه دشمن این جامعه هستند و جامعه را منحل میکنند و دوباره آن متاستاز را در آن ایجاد میکنند، با عنوان «انسجام اجتماعی» و «عدم دوقطبیسازی» و کذا و کذا دارند نیروهای اصیل این انقلاب را از دست میدهند. دارند آنها را پراکنده میکنند و از دور انقلاب دورشان میکنند. در تمام تحولاتی که در این منطقه و جهان اتفاق افتاده است، در هر جایی که این نیروها میدان را ترک کردند و رفتند، بلافاصله نتیجه شکست بوده است. در مشروطه وقتی آن عالم گفت «سرکهای که انداختیم، شراب شد»، این را مردم هم دیدند و همه رها کردند و رفتند. مشروطه شکست خورد برای اینکه مردم دیدند این آن چیزی که میخواهند نیست. الان دارد در اینجا هم این اتفاق میافتد. این در قضیه حجاب شروع شده است. کسانی نمیفهمند و کسانی تعمدا این را تقویت میکنند اما من به شما میگویم ما در خلال این جریان، خیلی نیروی مسلمان درست و حسابی و اصیل را از دست دادیم! در فرآیندهای مختلف مختلکننده، خیلی از این نیروها رفتند! در مساله عدم مبارزه با فساد به شکل اصولی، در مساله مبارزه با تبعیض، در مساله آقازادگی و هر مسالهای که نسبت ما را با اصالتها و هویت اصیل خود خدشهدار میکند، نیروهای مردمی از شما کنده میشوند.»
تاریخ: 1402/9/23
http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/3929/1/273067/0
3.05M
❇️روضه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها توسط آقای محمد بلالک مداح اهل بیت علیهمالسلام
*به میمنت #روز_پژوهش*
*برای نوپژوهشگران!*
🔹پژوهش را میتوان همسان کندن کوه دانست، باید عرق ریخت و صبر جانکاهی را تحمل کرد تا به شیرین واصل شد. پس، از همان ابتدای مسیر باید *آگاهانه گام برداشت.*
🔸شاید کمی اغراقگونه باشد اما ۹۰ درصد یک پژوهش خوب، در یافتن *مسئله خوب* نهفته است و مسئله خوب نیز از *مطالعه خوب* حاصل میشود؛
🔹آن هم از دو جهت؛ اول آنکه از لابهلای سطورِ سختِ کتابهای به ظاهر خشک، مسئله را *کشف* کنی و دوم آنکه پس از کشف، به اصطلاح اهل فن آن را *چکشکاری* کنی.
🔸اما این فرآیند از یک نقطه شروع میشود که بهترین تعبیر برای آن *«جرقه ذهنی»* است. جرقه اگرچه در قالب مطالعه ظهور پیدا میکند اما علتالعلل آن *تفکر* است.
🔹 *فکر خوب* هم از طریق ارتباط با *ذات اقدس اله* رشد پیدا میکند و آماده میشود. از همین روی در برخی فضاها بهتر کار میکند؛ از آن جمله قم که حضرت جوادی آملی فرمود «در قم انسان بهتر، خوشتر و عمیقتر میفهمد.»
🔸حال اگر با این نگاه، آن حدیثی که بسیار شنیدهایم را مرور کنیم، چه بسا پیوند آن را با پژوهش بهتر بفهمیم که فرمود: «أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه فِی قَلْبِ مَنْ یشآء».
🔹پس از آنکه مسئله یافت شد باید باز *مطالعه* کرد تا بتوان *نقشهراه* را ترسیم کرد؛ چراکه اگر بدون نقشه به دل صحرای پژوهش بزنی، دست از پا درازتر باید به نقطه شروع برگردی.
🔸 در این مرحله باید دریادل باشی! هرآن منبعی که در دریای پژوهش است را مطالعه کنی و عصارهای از آن را در قالب *فیش* برای خود ذخیره کنی. سپس عصارهها را روی هم ریخته و شاهمسئلهها که حل مسئله اصلی در آن نهفته است را بیابی.
🔹پس از آن باید شاهمسئلهها را کنار هم بچینی تا نقشهراه حاصل شود که اهل فن آن را *پلان* گویند.
🔸سپس مبتنی بر نقشه باید شروع کرد و دگربار مطالعه کرد اما این بار عمیق و با مراجعه به یادداشتها و در عینحال باید دادهها را با مایهی تفکر، ورز داد؛ همان که سعی در توصیف جنسش داشتیم.
🔹در این مرحله میتوان با تمام جسم و جان «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا» را درک کرد. آن قدر سخت تلاش میکنی تا به نتیجه برسی و همانگاه که ناامید شدی، مسئله حل میشود و چه قدر شیرین است. آن قدر که نتوان آن را وصف کرد.
🔸اما بعد...
باید قلم به دست بگیری و بنویسی، «نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا يَسۡطُرُونَ» . قلم برای آنان که حقاً نوشتهاند، حرمت دارد. برای این مرحله در عین حال که حرمت قلم را باید به خود یادآور شد، باید جرات داشت. نطفه بسیاری از استعدادهای دنیای پژوهش به خاطر کمجراتیشان به ثمر ننشسته است.
🔹در جریان پژوهش که توصیف اجمالی آن به شرح آمد، هیچ چیز جز خدا نیست. گویی راقم سطور صرفا مُرَکَّب الهی را بر صفحهای پخش میکند و چه عیشی بالاتر از این برای یک بنده.
الحمدلله رب العالمین
✍علی آریاننژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت هنر مردان خداست
و اینگونه امت عزادار کوثر شد
شهادت زهرای اطهر وقتی حادث شد که امت خود را بر ولی و امامشان مقدم کردند.
این سنت خداست اگر ما هم راحتی ،منافع و تشخیص خود را بر امام و رهبر جامعه مقدم کنیم بهترینهای امت ذبح خواهند شد و بقیة الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف)همچنان در پرده غیبت خواهد ماند و دنیا در منجلاب ظلم و کفر و نفاق غرق خواهد شد.
هدایت شده از تاملات حقوقی
ـ☫﷽☫ـ
❇️ همزمان با ایام فاطمیه، مراسم بدرقه پرشکوه پیکرهای مطهر 110 شهید تازه تفحص شده؛ امروز یکشنبه مورخ 26 آذرماه 1402 از میدان انقلاب اسلامی تا معراج الشهدا به میزبانی عموم مردم پایتخت برگزار گردید.
ـ✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾ـ
#بدرقه_شهیدان
#سازمان_بسیج_حقوقدانان_تهران_بزرگ
🌷شادی روح مطهر شهدا و امام شهدا صلوات🌷
🌷☘🇮🇷 ☘🌷
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔻چرا مخالفان علامه مصباح(ره) راهی جز مغالطه در برخورد با او ندارند؟
سیدعلی مهدیون، دانشجوی دکتری اندیشه سیاسی دانشگاه تهران، در یادداشتی پیرامون حملات اخیر برخی از افراد و جریانهای خاص به شخصیت علامه مصباح یزدی(ره) نوشت:
🔹مرحوم علامه مصباح(ره) عمر شریف خود را صرف کسب و نشر علم در سطوح مختلف کردند. ایشان در طول حیات علمی خود از محضر بزرگانی چون آیتالله بروجردی(ره)، حضرت امام (ره)، آیتالله اراکی، علامه طباطبایی، آیتالله بهجت و دیگر بزرگان بهره بردند که هر کدام جزو سرآمدانِ حوزه علمیه بودند.
🔹 علامه مصباح با جد و جهدی که در کسب علم داشت و با تملذّ در محضر اساتید خود توانست در ۲۷ سالگی به مقام اجتهاد برسد. جدای از فقه و اصول که از دروس سنتی حوزه قلمداد میشد، فلسفه و عرفان هم از مهمترین دغدغههای ایشان بود. علاوهی بر این با توجه به اقتضائات زمان توجه ایشان به علوم انسانی غربی جلب شد و ایشان از اولین افرادی در حوزهی علمیه قم بودند که شاگردان خود را ترغیب به خواندن کتب و مطالبی در این حیطه کردند. نوشتن کتب و مقالات متعدد در حوزههای مختلف من جمله فلسفههای مضاف و ارائهی مباحث خود در این قالب نشانگر توجه ایشان به رویکردها و قالبهای جدید علمی است. با این وجود خیلی عجیب است که برخی مخالفان غیر منصف، علامه مصباح(ره) را به جمود فکری متهم میکنند درحالی که ایشان در طول حیات علمی خود همواره راههای جدیدی را در مقابل اهل علم و فکر گشودهاند.
🔹مرحوم علامه مصباح جزو روحانیونی بودند که چه پیش از انقلاب و چه پس از آن دایرهی عمل خود را محدود به حوزهی علمیه و تدریس دروس سنتی نکردند. یکی از مهمترین دغدغههای ایشان عرصهی عمومی و عرصهی سیاسی و کنشگری در این حوزه بود. همین مطلب موجب حملات فراوانی از سوی گروههای مختلف به ایشان بود. کنشگری متفاوت ایشان در حوزهی عمومی مطلوب بسیاری از افراد نبود؛ از طرفی روحانیون سنتیای که حضور روحانیت در عرصهی سیاست را نادرست میدانستند در مقابل ایشان قرار داشتند و از سوی دیگر گروههایی که نگاه فلسفی علامه مصباح را برنمیتابیدند.
🔹گروه دیگری که خود را در مقابل مرحوم علامه(ره) میدیدند، روشنفکرنماهایی بودند که برای آنها دین محدود به حوزهی خصوصی میشد و نگاه حداقلی آنها در مقابل نگاه همه جانبهی علامه مصباح(ره) قرار میگرفت. سیاستمدارانی که رویکردهای جدید در غرب را پذیرفته بودند هم از دیگر مخالفان ایشان بودند. اشکال و نقد این دسته از افراد در فهم فضای سیاسی و احکام سیاسی بود. قدرت محوریترین مفهوم در اندیشهی این افراد بود و ورود احکام اخلاقی و احکام دینی را به این حوزه روا نمیدانستند.
🔹در مقابل محوریترین مفهوم در این حوزه برای علامه مصباح(ره) نه ارادهی معطوف به قدرت بلکه ارادهی معطوف به حقیقت بود. از طرفی ایشان فضای سیاسیِ تهی از احکام دینی و اخلاقی را نمیپذیرفتند و سیاست را واجدِ این احکام میدانستند. جدای از رویکرد تئوریک، رویکرد عملی ایشان هم در سیاست رویکرد به دور از زد و بندهای سیاسی برای استمساک به قدرت به بود.
مقابلهی غیرعلمی با علامه مصباح(ره) از سر ناتوانی
🔹کسانی که با مرحوم مصباح آشنا هستند، حال چه مخالف ایشان و چه موافق ایشان باشند به توانایی و دقت علمی ایشان گواهی میدهند. عبدالکریم سروش، البته سروشِ متاخر، که خود از منتقدین علامه مصباح است در جایی بعد از بیان نقدهای نابجا، در مورد ایشان گفته بود: «مصباح یک فیلسوف بود، فلسفهخوانده بود و خوب هم فلسفه خوانده بود. بنده در حدی که ایشان را میشناسم میتوانم گواهی بدهم که فلسفهی اسلامی را نیکو میدانست، از مدرسین خوب فلسفه بود».
🔹مخالفین مرحوم مصباح وقتی توانایی ایشان در فضای علمی را میبینند و همچنین عدم توانایی خود در نقد و رد مدعاهای علمی ایشان، لاجرم مجبور میشوند که شخصیت ایشان را مورد حمله قرار دهند. در منطق مغالطهای وجود دارد تحت عنوان مغالطهی حمله شخصی “Ad hominem fallacy”. این مغالطه زمانی رخ میدهد که به جای پرداختن به استدلال یا موضع یک شخص، به طور نامربوط به شخص یا جنبهای از شخص استدلالکننده حمله شود.
🔹عموم حملاتی که در طی این سالها به علامه مصباح(ره) شدهاست مصداقی از مغالطهی مذکور است. از مزدوران جیره مواجب بگیر چه در داخل و چه در خارج از کشور انتظاری جز این نمیرود اما جای تعجب است افرادی که خود را روشنفکر قلمداد میکنند هم جز راه توهین و تهمت نتوانستهاند راهی برای مقابلهی علمی و عقلی با مرحوم مصباح پیدا کنند.
🔹البته مشکل از این افراد نیست، قوت استدلالهای مرحوم مصباح در حوزههای گوناگون علمی برای مخالفان راهی جز تخریب شخصیت ایشان باقی نگذاشتهاست.
✅ @Rajanews_com
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
#تلنگری_به_همه ...!
💐در زلال مکتب اهل بیت علیهمالسلام
🔔#مَيِّتُ_الْأَحْيَاءِ یا #مرده_اى_در_ميان_زندگان نباشیم
#ماهی_مرده_نیستم
❇️ اهمیت #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر
امیرالمومنین(علیه السلام):
فَمِنْهُمُ الْمُنْكِرُ لِلْمُنْكَرِ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ، فَذَلِكَ الْمُسْتَكْمِلُ لِخِصَالِ الْخَيْرِ؛
وَ مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِيَدِهِ، فَذَلِكَ مُتَمَسِّكٌ بِخَصْلَتَيْنِ مِنْ خِصَالِ الْخَيْرِ وَ مُضَيِّعٌ خَصْلَةً؛
وَ مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِقَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ، فَذَلِكَ الَّذِي ضَيَّعَ أَشْرَفَ الْخَصْلَتَيْنِ مِنَ الثَّلَاثِ وَ تَمَسَّكَ بِوَاحِدَةٍ؛
وَ مِنْهُمْ تَارِكٌ لِإِنْكَارِ الْمُنْكَرِ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ يَدِهِ، فَذَلِكَ #مَيِّتُ_الْأَحْيَاءِ.
وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنْ الْمُنْكَرِ، إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ؛
وَ إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْكَرِ، لَا يُقَرِّبَانِ مِنْ أَجَلٍ وَ لَا يَنْقُصَانِ مِنْ رِزْقٍ؛
وَ أَفْضَلُ مِنْ ذَلِكَ كُلِّهِ كَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ إِمَامٍ جَائِرٍ.
🔴كسى است كه منکر و كار زشت را نكوهيده دارد و به #دست_و_زبان_و_دل خود از آن اعراض مى كند. چنين كسى #خصال_نيكو را به كمال رسانيده است.
✅و كسى است كه منکر را به #زبان_و_دل انكارش مى كند نه به دست. چنين كسى را دو خصلت از خصال نيكوست او #يك_خصلت_را_ضايع_کرده_است.
❇️و كسى كه منکر را #فقط_به_دل انكار كند، نه به دست و زبان، چنين كسى #دو_خصلت را كه شريفترند، #ضایع_كرده_است
✅و كسى كه #منكر را نه با زبان انكار كند و نه با دست و نه با دل، چنين كسى #مرده_اى_است_در_ميان_زندگان.
💐#همه_اعمال_نيكو و #جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر، همانند نَفْثَةٍ یا #آب_دهانی است بر #درياى_عمیق و مواج،
🎋امر به معروف و نهى از منكر نه مرگ كسى را نزديك مى سازد و نه از روزى كسى مى كاهد.
از همه اينها برتر، سخن از دادگرى گفتن است، رو در روى حاكمى ستمكار.
📚حکمت ۳۷۴ نهج البلاغه، نسخه صبحی صالح
⭕️ لطفاً با احساس مسئولیت #آخرین_حلقه نباشید.
#تلنگری_به_همه....!
#مَيِّتُ_الْأَحْيَاءِ
#مرده_اى_در_ميان_زندگان
#زنده_ام
#ماهی_مرده_نیستم
#ماهی_مرده_همرنگ_جماعت_است
#همرنگ_جماعت_نمیشوم
#هنجارشکنی_منکر_است
#نمیگذاریم_اشرار_حاکم_شوند
هدایت شده از قاسم روانبخش
قاسم روانبخش:
🟢 برخی از توصیههای اخلاقی عرفانی آیتالله سید عبدالله فاطمینیا رحمةاللهعلیه
حتما بخوانید
❇️ عمده چیزی که برزخ را تاریک میکند، حرف پشت سر مردم است، غیبت، تهمت... یکی از چیزهایی که برزخ را روشن میکند، گرهگشایی از کار مردم است. برزخ را گناهان، تاریک میکنند، و از آن طرف اعمال خیر، باعث روشنایی عالم قبر و برزخ میشوند.
🟢 خواهش میکنم حاضر جواب نباشید. من به جوانها میگویم دیر نمیشود، بعداً جواب بدهید. کمی تأمل کنید. حاضر جوابی بعضی وقتها آدم را محروم میکند. همینطوری زود چیزی را نپرانید، تمرین کنید و یک ذره دیرتر جواب بدهید.
🟢 مشاجرهها و نزاعها، نور باطن را خاموش میکند! بسیاری از بیحالیها و عدم نشاطها به جهت مشاجرات است! کم منزلی داریم که در آن پرخاش و تندی نباشد. روزی چندتا پرخاش باشد، برکات میرود و دیگر چیزی نمیماند! حتی اگر حق هم با تو بود، در امور جزئی و شخصی مشاجره نکن، چون کدورت آور است.
🟢 نعمتی که انسان را از خدا غافل کند، نقمت و عقاب است. از جمله، گریهی استدراجی است. حالِ گریه به او میدهند، که فکر کند آدم خوبی است! بعضی افراد هستند که در مجالس و هیئت گریه میکنند اما کارهایی از اینها سر میزند که سنگ را به گریه میاندازد! مسکین گمان میکند خیلی حال خوبی دارد!
🟢 در جامعهی ما تقوای لسانی خیلی کم است؛ بعضی از متدیّنین، اهل مسجد، اهل هیئت، تقوای لسانی را از دست دادهاند! گویا غیبت واجب است و تهمت و افتراء مستحب! خدا میداند خیلی خطرناک است، توفیق سلب میشود، قلب تیره میشود، نشاط در عبادات موجود نیست.
🟢 بگذارید جملهای کامل شود بعد ایراد بگیرید. نمیدانم چرا اینطوری هستیم! در خواهر و برادری هم حاضر نیستیم حرف یکدیگر را تا آخر گوش کنیم. میگوییم وایسا، شکر تو کلامت! خب شکر به چه درد میخورد؟ یا اگر از جملهای خوشش نیاید میپرد وسط حرف! بابا جان صبر کن تا حرف اون آدم تمام شود.
🟢 خشم ما را بیچاره کرده است، نمیگذارد به جایی برسیم! هی دور خود میچرخیم، چرا که بداخلاقیم! امام صادق علیهالسلام فرمود: «آدم بد اخلاق، معارف را پیدا نمیکند.»
🟢 ماها ولخرج نورانیت و نور هستیم؛ کاری میکنیم، نورانیتی حاصل میشود؛ راحت کاری میکنیم که میرود و جایش را به ظلمت میدهد. شب بلند میشویم چندتا استغفار میگوییم و مشمول آیه «ویستغفرون بالاسحار» میشویم اما صبح میگوییم «حالا غیبت فلانی نباشد ها…» هیچی تمام شد و رفت
🟢 تعجب میکنم از بعضیها! آقا یا خانم مؤمن ۲۰ بار عمره رفته، بار ۲۱ میگویند بیا پول عمره را بده برای جهیزیه دختر یتیم؛ میگوید نمیتوانم؛ دوستانم میروند، من نروم؟! حالا بگو شما این همه رفتی، اخلاق را رعایت میکنی؟ مگر دین مسخره است؟! هر سال عمره میروی؛ یک عیب را از خودت دور نکردی؟
🟢 فرد در حالی که تصور دارد خبری است وارد روز قیامت میشود اما ناگهان تعجب میکند؛پس نمازها و عمرهها چه شد؟میگویند دل شکستی! ریا کردی! زهر زبان ریختی! جوان عزیز اگر میخواهی به جایی برسی از خانهتان شروع کن! اگر دل خواهرت را شکستی، دل مادروپدر را شکستی، برو درستش کن. از خانه شروع کنید.
🟢 اهل قسم نیستم ولی مجبورم، دلم میسوزد. خانمها،آقایان! بشنوید! به حضرت زهرا سلاماللهعلیها قسم اگر لطیف نباشید چیزی گیرتان نمیآید، خودتان را معطل نکنید. هی اوقات تلخی راه میاندازد، عصبانی میشود، بعد هم میخواهد بشود زبدةالعارفین؛ یکبار این قسم را خوردم که تا لطیف نشوید چیزی گیرتان نمیآید.
🟢 خدا گناه «آبرو بردن» را سخت میبخشد. امام باقر علیهالسلام فرمودند: «کسی که آبروی مردم را نریزد، خداوند از گناهان او صرفنظر خواهد كرد.» اغلب جهنمیها، جهنمی زبان هستند! فکرنکنید همه از دیوار مردم بالا میروند. یک مشت مقدس را میآورند جهنم به سبب اينكه آبرو میبردند! اسلام خواهان حفظ آبروی افراد است.
🟢 خبرهای بد را هیچ وقت در خانه نگویید؛ تا به خانه میرسد، میگوید تصادفی را دیدم! نمیخواهد بگویید. اصلا خبرهای منفی را در منزل نگویید. شما را به خدا قسم میدهم اینها را رعایت کنید؛ ضربههایی به خانواده زده میشود که جبران نمیشود. چیزهای پریشان کننده نگویید. به همسر و بچهها آرامش دهید
🟢 مردم فکر می کنند اولیاء خدا روزی هزار رکعت نماز می خوانده اند که این طوری شدند. خیر؛ آنها فقط در اثر داشتن صفات عالیه به این جا رسیدند.
🟢 صفات عالیه انسان را ده فرسخ ده فرسخ جلو می اندازد. یک خشم فرو خوردن آدم را از هزار رکعت نماز زودتر به خدا می رساند، یک دل شاد کردن تو را خیلی زودتر می رساند، یک مادر خوشحال کردن زودتر می رساند. از اینجا باید شروع کنیم. اینجا را درست کن بعد هزار رکعت نماز خودش می آید، خودت مشتاق می شوی.
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
#سخنرانی
☑️مرکز علم و الهیات پژوهشکده مطالعات بنيادين علم و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی برگزار میکند:
❇️سلسله سخنرانیهای علم و الهیات با موضوع:
✅ تفسیر سياسی در معرفت قرآنی امام خمینی(ره)
🎙سخنران: دکتر داود مهدوی زادگان
(عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و رئیس سازمان سمت)
🗓تاریخ برگزاری: دوشنبه ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۲
🕰ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷
📍مکان برگزاري: دانشگاه شهید بهشتی، ساختمان شهدا.طبقه سوم.پژوهشکده مطالعات بنیادین علم وفناوری، سالن جلسات.
☎️تلفن تماس:
۲۹۹۰۵۴۶۰
👉 @mahdavizadegan
🔴نظریه پنهان نگاری اشتراوس و تعقیب و آزار آمریکایی
✍دکتر داود مهدوی زادگان، دانشیار فلسفه سیاسی و رئیس سمت
⭕️متن کامل در زیر
https://www.farsnews.ir/news/14020924000046/
❇️عدالت مایه آرامش
حضرت فاطمة زهرا(سلام الله علیها) :
فَرَضَ اللّهُ... العَدلَ فِی الأَحکامِ إیناساً للرَّعِیةِ .
✳️حضرت فاطمة زهرا(سلام الله علیها) :
خداوند عدالت در قضاوت ها را برای آرامش مردم، واجب ساخت.
📚من لا يحضره الفقيه : ج ۳ ص ۵۶۸ ص ۴۹۴۰