eitaa logo
جهادگران روحانی استان گلستان
604 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
195 فایل
کانال جهادگران طلاب و روحانیون محترم استان گلستان انعکاس فعالیت ها ، برنامه های جهادی ، فرهنگی ، مذهبی ، آموزشی ، تحلیل خبرهای روز و ...
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۱ سالروز شهادت فضل الله کجوری، مشهور به  (۱۲۵۹ـ۱۳۲۷ق) از مجتهدان طراز اول در تهران و از پیشروان جنبش مشروطه ایران بود. وی با پشتیبانی ، اصل دوم ممتم قانون اساسی مشروطه مبنی بر تشکیل هیات نظار را به تصویب مجلس شورای ملی رساند ولی به دلیل اختلاف با دیگر نمایندگان درباره برخی از اصول متمم قانون اساسی مشروطه، از مجلس کناره‌گیری کرد و با راه‌اندازی جریانی که مشروعه‌خواهان نام گرفت، اعتراضات شدیدی بر مشروطه‌ خواهان و مشروطیت وارد کرد. شیخ فضل‌الله با همراهی کردن مخالفین مشروطه در ماجرای به_توپ_بستن_مجلس، جمع‌آوری امضا از علما برای عدم بازگشایی مجلس بعد از بمباران آن توسط محمدعلی شاه و نوشتن رساله‌هایی از جمله رساله حرمت مشروطه، مخالفت شدید مشروطه‌خواهان را به خود جلب کرد. وی پس از دوره استبداد صغیر و فتح تهران به‌دست مشروطه‌خواهان در دادگاهی محاکمه و سرانجام اعدام شد. ⏪حضور در جنبش تنباکو در جریان جنبش تنباکو، هنگامی که ناصرالدین شاه به میرزا حسن آشتیانی دستور داد که یا در ملأ عام قلیان بکشید یا از شهر بیرون رود و میرزا تصمیم به بیرون رفتن گرفت، اولین کسی از علما که در حمایت از میرزا به خانه وی وارد شد، شیخ فضل الله بود. 🇮🇷جهادگران روحانی استان گلستان
تقدیر و تشکر از زحمات چندین ساله معاونین و مدرسه علمیه امام صادق(ع) گرگان حجج اسلام یوسفی و انزائی این مراسم با حضور مسئولین شهرستانی و استانی در سالن جلسات این مدرسه علمیه برگزار شد. که در طی این مراسم از زحمات چندین ساله این عزیزان تقدیر بعمل آمد. 🇮🇷جهادگران روحانی استان گلستان
جهادگران روحانی استان گلستان
۱۱#_مرداد سالروز شهادت#شیخ_فضل_الله_نوری فضل الله کجوری، مشهور به #شیخ_فضل‌_الله_نوری (۱۲۵۹ـ۱۳۲۷ق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥داستان زندگی ، عالمی که با تمام وجود ایستاد تا اسلام حاکم باشد نه تفسیر انسان‌ها از اسلام ♨️تصویر پیکر شیخ فضل الله بالای چوبه دار یک معنا دارد. گاهی فضا را آنقدر غبار آلود می‌کنند که مردم یک شهر رضایت می‌دهند عالمشان را بالای دار ببینند. و تاریخ تکرار شدنی است... 🏴 ١١مرداد سالروز شهادت آیت الله العظمی شیخ فضل الله نوری
فحشت اگر بدهند آزادے بیان است، جواب بدهے بے فرهنگیست… سؤال بڪنند آزاد اندیشند، سؤال بڪنے تفتیش عقاید است… تهمت بزنند در جستجوے حقیقتند، جواب بدهے دروغگویی… مسخرہ ات بڪنند انتقاد است، اگر از عقایدت دفاع ڪنے خشونت طلبی! ” ” بودن را باهمہ ے تراژدے هایش دوست دارم ツ سید شهیدان اهل قلم 🇮🇷
👇 🔺️ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه برگزاری مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری، در این مجموعه مروری کوتاه بر تاریخچه تنفیذ ریاست جمهوری اسلامی ایران داشته است. 📥 نسخه کیفیت اصلی👇 https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=48392
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ. 🎥تصاویر برخی از و که در دو سال اخیر رحلت نموده اند. ➖فاتحه ای همراه با صلوات قرائت نماییم.
35.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تهیه و توزیع بیش از ۵۰۰۰پرس غذای گرم توسط طلاب و روحانیون جهادی مدرسه علمیه رضویه گرگان گروه جهادی ابناءالزهرا(سلام الله علیها) پایگاه مقاومت بسیج طلاب شهید اسلامی
✅ محورهای مهم بیانات در مراسم اسلامی ایران ⏪به رئیس جمهور محترم دولت دوازدهم و همکارانشان خسته نباشید می گوییم و برای آقای رئیسی و همکارانشان طلب توفیق و عنایت ویژه می کنیم. ⏪تنوع دولت هایی که آمده اند، نشانه آزادی و سلامت انتخابات است. ⏪توطئه تحریم انتخابات طراحی شده بود از مدتی پیش در محافل سیاسی دشمن و جمهوری اسلامی. در داخل هم برخی از روی قرض و برخی از روی غفلت همراهی ميکردند. اما مردم پاسخ خوبی به این ها دادند. ⏪جابجایی قدرت امیدآفرین است. اراده های تازه ای وارد میدان می شود و این برای همه کسانی که انگیزه خدمت دارند، امیدواری ایجاد می کند. ⏪مسیر آقای رئیسی، مسیر درستی است. مسیری که کشور را به جایگاه خودش میرساند، تمسک به جایگاه اساسی انقلاب است. ⏪توصیه ام به رئیس جمهور محترم این است که در شعارهای ایشان در میان مردم بودن تکرار شده است. این را از دست ندهید. دولت مردمی را در واقعیت محقق کنند. ⏪دولت باید مظهر رفاه باشد. برخی این تغییرهای موهوم باید با نگاه به وفاق آمیز به عموم مردم، این توهمات تضعیف کرد. ⏪گفتگوی ساده با مردم از کارهایی است که به موفقیت دولت کمک خواهد کرد. صادقانه با مردم صحبت کنند و مشکلات را به مردم بگویند. حرف زدن با مردم از کارهای مهمی است که دولت باید متعهد باشد. ⏪تکیه آقای رئیسی در بیانات انتخاباتی بر ارزش‌های انقلاب، عدالت و مبارزه با فساد مشهود بود. این مسیر درستی است. ⏪در تشکیل دولت باید سرعت عمل به خرج داد؛ هم رئیس‌جمهور محترم در معرفی وزرا و هم مجلس محترم در اظهار نظر در مورد وزرا شتاب به خرج بدهند. ⏪باید با فساد و مفسد، بی‌امان مبارزه کنیم که آقای رئیسی در مسئولیت قبلی اقدامات خوبی کردند، لیکن اصل قضیه در دولت است و اینجا باید با فساد مقابله کرد. ⏪حفظ روحیه مردمی بودن و غفلت نکردن از نظرات نخبگان ⏪تقویت پول ملی و توجه به مردم مظلوم و ضعیفی که سختی کشیدند. 🍃أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🍃
(فَمَنْ حَاجَّكَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلم فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَ أَبْنَاءَكُمْ وَ نِسَاءَنَا وَ نِسَاءَكُمْ وَ أَنفُسَنَا وَ أَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل‌لَّعْنَتَ اللَّـهِ عَلَی الْكَاذِبِینَ (۶۱ آل عمران) بنابراین، پس از فرارسیدن علم [وحی] به تو، هر کس درباره او[حضرت عیسی(ع)]، با تو به چالش برخیزد، به او بگو: بیایید تا فرزندانمان و فرزندانتان، و زنانمان و زنانتان، و جان‌هایمان و جان‌هایتان را فراخوانیم، آنگاه (به درگاه خداوند) زاری [تضرّع] کنیم تا لعنت خداوند را بر دروغگویان نهیم. درخواست لعن و نفرین الهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند. این واژه در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، (ص) پس از مناظره با  و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند. با این حال مسیحیان نجران، در روز موعود از این کار خودداری کردند. بنابر اعتقادات شیعی، جریان مباهله پیامبر(ص) نه تنها نشانگر حقانیت اصل دعوت پیامبر(ص) است، بلکه بر فضیلت همراهان او (حضرت علی، فاطمه، حسن و حسین) در این ماجرا دلالت می‌کند.  شیعیان بر این اساس، معتقدند (ع) بر اساس ، به منزلۀ نَفْس و جان پیامبر(ص) است. واقعه مباهله در #۲۴_ذی‌الحجه سال  روی داد و ۶۱سوره_آل_عمران به آن اشاره دارد. ⏪این واقعه در منابع شیعه و اهل سنت آمده است.
با نامه (ص) به  و دعوت آنان به  شروع شد و در نهایت با عقب‌نشستن نجرانیان و ایمان‌آوردن عده‌ای از آنان پایان یافت. ⏪نامه پیامبر و دعوت به اسلام پیامبر اسلام(ص) هم‎زمان با مکاتبه با سران حکومت‌های جهان و مراکز مذهبی، نامه‌ای به اسقف نجران نوشت و در آن نامه از ساکنان نجران خواست که اسلام را بپذیرند. مسیحیان تصمیم گرفتند که گروهی را به نمایندگی از خود به مدینه بفرستند تا با پیامبر سخن بگویند و سخنان او را بررسی کنند. هیأت نجران که شامل بیش از ده نفر از بزرگان آنان بود، به ریاست و سرپرستی سه نفر به نام‌های عاقب، سید و ابوحارثه به مدینه آمدند. هیأت نمایندگان در مسجد مدینه با پیامبر اسلام گفتگو کردند. پس از اصرار دو طرف بر حقانیت عقاید خود، تصمیم بر این شد که مسئله از راه مباهله خاتمه یابد، از این رو قرار شد که فردای آن روز، همگی خارج از شهر مدینه، در دامنۀ صحرا برای مباهله آماده شوند. ⏪حاضرشدن افراد و گفتگوها بامداد روز مباهله، حضرت رسول(ص) به خانه حضرت علی(ع) آمدند. دست امام حسن(ع) را گرفته و امام حسین(ع) را در آغوش گرفت، و به همراه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برای مباهله، از مدینه بیرون آمد. چون نصارا آنان را دیدند،  پرسید که این‌ها کیستند که با او همراهند؟ پاسخ شنیدند: آن که پیش روی اوست، پسر عموی او و شوهر دخترش و محبوب‌ترین خلق نزد اوست؛ آن دو طفل، فرزندان اویند از دخترش؛ و آن زن، فاطمه دختر اوست که عزیزترین خلق، نزد اوست. ⏪پیامبر(ص) برای مباهله، به دو زانو نشست. سید و عاقب، پسران خود را برای مباهله برداشتند. ابوحارثه گفت: به خدا سوگند چنان نشسته است که پیغمبران برای مباهله می‌نشستند، و سپس برگشت. سید گفت: کجا می‌روی؟ گفت: اگر محمد بر حق نبود با عزیز‌ترین افرادش نمی‌آمد و اگر با ما مباهله کند پیش از آنکه سال بر ما بگذرد، یک نصرانی بر روی زمین نخواهد ماند. ⏪در روایتی دیگر آمده است که وی گفت: من صورت‌هایی را می‌بینم که اگر از خدا درخواست کنند کوهی را از جای خود بركَنَد، هر آینه کنده خواهد شد. پس مباهله مکنید که هلاک می‌شوید و یک نصرانی بر روی زمین نخواهد ماند. ⏪عقب‌نشستن نجرانیان سپس ابوحارثه نزد پیامبر(ص)آمد و گفت: ای ابوالقاسم! از مباهله با ما درگذر و با ما مصالحه کن بر چیزی که قدرت ادای آن را داشته باشیم. پس، حضرت با ایشان مصالحه نمود که هر سال، دو هزار حلّه بدهند که قیمت هر حلّه چهل درهم باشد، و نیز اگر جنگی با یمن روی دهد، سی زره، سی نیزه و سی اسب را به مسلمانان، عاریه دهند، و پیامبر(ص) ضامن برگرداندن این ابزار خواهد بود. پس از نوشته‌شدن صلح‎نامه آنان برگشتند. ⏪پیامبر بعدها فرمود: سوگند به آن خداوندی که جانم در قبضه قدرت اوست، که هلاکت اهل نجران نزدیک شده بود و اگر با من مباهله می‌کردند هر آینه همگی به میمون و خوک مسخ می‌شدند و هر آینه تمام این وادی برایشان آتش می‌شد و می‌سوختند و حق تعالی جمیع اهل نجران را نابود می‌کرد و حتی پرنده بر سر درختان ایشان نمی‌ماند و همه نصاری پیش از سال می‌مردند. پس از برگشتن نصارا به نجران طولی نکشید که سید و عاقب، با آوردن هدایایی، نزد پیامبر(ص) آمده، مسلمان شدند (منبع ویکی شیعه)
 ماجرای بخشیدن انگشتر(خاتم) توسط امام علی(ع) به فقیر در رکوع نماز است. این واقعه در کتب روایی شیعه و اهل سنت نقل شده و به گفته مفسران، آیه ولایت درباره این واقعه نازل شد. از خاتم‌بخشی به‌عنوان یکی از فضائل امام علی(ع) یاد شده است. برخی از فقیهان شیعه، با استناد به خاتم‌بخشی امام علی(ع) گفته‌اند: حرکات جزئی بدن، نماز را باطل نمی‌کند. عده‌ای اشکال کرده‌اند که شنیدن صدای دیگران در نماز، با حالات عرفانی‌ای که هنگام نماز از حضرت علی(ع) نقل شده است، سازگار نیست. در پاسخ گفته‌اند که هم نماز حضرت علی(ع) و هم انفاق او برای خدا بوده است؛ از این رو منافاتی میان آن دو نیست نزول مفسران شأن نزول آیه «إِنّما وَلیکُمُ اللهُ و رَسولُهُ والّذینَ ءَامَنوا الَّذینَ یقِیمُونَ الصَّلوةَ و یؤتُونَ الزَّکوة و هُم راکِعونَ؛ ولیِّ شما فقط خدا، پیامبر و مؤمنانی هستند که نماز را به پا داشته، در رکوع زکات می‌دهند.» مشهور به را ماجرای خاتم‌بخشی حضرت علی(ع) می‌دانند. به گفته قاضی عضدالدین ایجی از متکلمان اهل سنت، مفسّران بر نزول این آیه در‌ شأن علی (ع) اجماع دارند؛ هرچند در برخی تفاسیر اهل سنت آمده است که آیه ولایت درباره افراد دیگری نازل شده است. بسیاری از صحابه مانند ابن عباس, عمار،ابوذر،انس بن مالک، ابورافع مدنی و مقداد نزول آیه ولایت را در شأن حضرت علی(ع) و پس از خاتم‌بخشی او دانسته‌اند. ماجرای خاتم‌بخشی حضرت علی (ع) در کتاب‌های روایی و تفسیری شیعه و سنی آمده است
اطلاعيه مركز وكلا، كارشناسان رسمي و مشاوران خانواده قوه قضائيه درباره تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه سال 1400 پيرو انتشار اطلاعیه راهنمای ثبت نام در تاريخ 06/05/1400، با توجه به اعلام مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه، به اطلاع متقاضيان اين آزمون مي‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از متقاضیانی كه تا اين تاريخ (12/05/1400) براي ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده است كه بتوانند تا روز جمعه مورخ 15/05/1400 نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند.  لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق اطلاعیه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی  اين سازمان به نشاني www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام نمایند. ضمناً متقاضیانی که قبلاً ثبت نام نموده‌اند درصورت تمایل می‌توانند در این بازه زمانی اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش نمایند
💠 💠 بیست و چهارم ذی‌الحجه بیست و چهارم ماه ذی‌الحجه، روز مباهله و روز خاتم بخشی حضرت امیرالمؤمنین (ع) است که اعمال و دعاهای مخصوصی در روایات برای آن ذکر گردیده که برخی از آن اعمال که در کتاب شریف مفاتیح‌الجنان آمده به شرح زیر است: 1️⃣ «غسل»، که نشان پالایش ظاهر از هر آلودگی و آمادگی برای آرایش جان و صفای باطن است؛ 2️⃣ «روزه»، که سبب شادابی درون می‌شود؛ 3️⃣ «خواندن دو ركعت نماز»، كه در وقت و كيفيت و ثواب مانند نماز روز عيد غدير است، اما «آية الكرسى» در نماز مباهله بايد تا «هم فيها خالدون» خوانده شود؛ 4️⃣ «خواندن دعاى مباهله»، كه شبيه به دعاى سحر ماه رمضان است و در مفاتیح‌الجنان آمده است: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ بَهَائِكَ بِأَبْهَاهُ وَ كُلُّ بَهَائِكَ بَهِيٌّ...» 5️⃣ خواندن دعايى كه شيخ طوسى پس از دو ركعت نماز و هفتاد مرتبه استغفار، روايت كرده‌ است، که اول آن دعا «الحمد للّه ربّ العالمين...» است؛ ✅ همچنین در اين روز دادن به تهيدستان و احسان به فقرا و محرومان به تأسّی از مولاى متقیان و زيارت حضرت امیر (ع)، شايسته است، و البته مناسب ترین زيارت، خواندن زیارت جامع امین‌اللّه است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات در مراسم حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران. ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ 📥 دریافت نسخه با کیفیت FHD: https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/48417/14000512_58859.mp4 📹 ببینید | فیلم سخنرانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام . ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ 📥 دریافت نسخه با کیفیت FHD: https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/48417/14000512_58858.mp4
📢 ، است... و سرپا نگه داشتن این عمود در عصر غلبۀ لیبرال‌دموکراسی، بزرگ‌ترین ملت ایران است. ◀️ سؤالی که امروز مطرح می‌کنند این است که : شما وقتی می‌گویید امام(ره) احیاگر تفکر دینی در جهان مدرن امروز است، آیا می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید که دین‌داری در رژیم پیشین میان مردم بیشتر رواج داشته است یا در انقلاب اسلامی و در زیر سایۀ ولایت‌فقیه؟ در جواب باید بگوییم اولاً دین‌داری یعنی چه؟ آیا دین‌داری یعنی عمل به شریعت؟ بله، قطعاً عمل به شریعت، دین‌داری است ولی دین، باطنی دارد و ظاهری. باطنِ دین، ولایت حقه است و باطن دین‌داری هم استقامت بر ولایت حقه است و شریعت، ظاهر آن است و به‌اندازۀ ظاهر اهمیت دارد، اما اهمیت آن به‌اندازه ولایت حقه نیست. ◀️ اگر دین‌داری را با مقیاس خُرد یعنی شریعت بسنجید، ممکن است انسان فریب بخورد و بگوید سطح دین‌داری کاهش یافته، اما اگر دین‌داری را با مقیاس کلان بسنجیم، لازم است یک شاخصه برای مطالعه معرفی کنیم؛ یک جمعیتی به‌نام ملت ایران، حکومتی دینی در دوره غلبۀ لیبرال‌دموکراسی تشکیل داده است. در چنین شرایطی که غرب به اوج حکومت خود رسیده و با شکست سوسیالیسم، جهان تک‌قطبی تشکیل داده است، ملتی دیگر، مدل متفاوتی از زندگی را در برابر تک‌صدایی در جهان عرضه کرده و گفته که ما می‌توانیم از مسیر انبیاء به سعادت برسیم؛ سپس انقلابی کرده و مدلی جدید ارائه داده است. حالا این مدل از مرزهای خود عبور کرده و تبدیل به یک موج جهانی شده که موازنه بین‌الملل را تغییر داده است. امروز علی‌رغم همۀ مشکلات و بعد چند دهه، قدرت جمهوری اسلامی روزبه‌روز افزایش می‌یابد. سؤال این است چه کسی انقلاب را پیش می‌برد؟ دست خدا و ولایت امام زمان، محترم و اصل است، اما بار این مبارزه بر دوش چه کسانی است؟ این مردم گرسنگی نکشیدند؟ جنگ را تحمل نکردند؟ ولی هنوز هم به‌پای این انقلاب ایستادگی می‌کنند. چه کسی پرچم حکومت دینی را در مقابل لیبرال دموکراسی بر دوش خود نگه داشته است؟ جز همین مردم؟ ◀️ ما نباید دین و دین‌داری را غلط معنا کنیم. سنی و شیعه نقل کرده‌اند که نبی اکرم (ص) فرمودند اگر کسی بین رکن و مقام به‌اندازه عمر حضرت نوح عبادت کند، بدون ولایت علی در جهنم است. اگر ولایت این همه اهمیت دارد پس شما چگونه دین را تنها به شریعت معنا می‌کنید؟. بر اساس احادیث، ولایت، عمود خیمه دین است. سرپا نگه داشتن این عمود، امروز اصلی است که مردم ایران به آن پایبندند. عقیده من این است که ملت ایران پای «مصلحت اسلام» پایداری می‌کند و این بالاترین مرحله دین‌داری است.»
هدایت شده از مجمع سرمربیان برادر گرگان
سوگند یاد کرد متن رئیس جمهوری: «بسم الله الرحمن الرحیم من بعنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت هایی که بر عهده گرفته ام بکار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور. ترویج دین و اخلاق. پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است. حمایت کنم. در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار (علیهم السلام) قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آنرا به منتخب ملت پس از خود بسپارم»
رییس‌جمهوری دولت سیزدهم را و و توصیف کرد و گفت: دولت خستگی ناپذیر برای رسیدن به اهداف پیش خواهد رفت. آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه پس از ادای سوگند و انجام مراسم تحلیف ضمن خیر مقدم به میهمانان خارجی و داخلی شرکت کننده در این مراسم اظهارداشت: طلوع انقلاب اسلامی در ایران فصل نوینی از آزادی، مشارکت سیاسی و مردم سالاری را در تاریخ کشور به ثبت رساند.