eitaa logo
ایالت‌ متحده‌ محور مقاومت
183 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5.3هزار ویدیو
107 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺تجهیزات همراه این تروریست کومله ـــــــــــــــــــــــ 👇 ﷽ https://eitaa.com/jhanmn
⭕️طباطبایی عضو شورای اطلاع رسانی دولت شده! کسی که رسما جزمحکومین فتنه۸۸بوده و ازموارد کیفرخواستش تخریب وآتش زدن اموال عمومی وخصوصیه! اینم جز فتنه گرا نیست؟! پس میشه بگید چه کسانی شامل این حرفای رهبری هستن؟! نهادهای امنیتی ونظارتی ما مردن که اینجور حرف رهبر زیر پا گذاشته میشه؟!! 👇 ﷽ https://eitaa.com/jhanmn
کارشناس ترک از لطف های ایران به ترکیه میگوید - @mrtahlilgar.mp3
11.66M
🔗 کارشناس ترک از لطف های ایران به ترکیه میگوید/ الفبا را هم از ایران گرفتیم نه اعراب 🎙 به بهانه ی مصادره ی مفاخر ایران توسط ترکیه، از ابوعلی سینا تا دیگر چهره ها مروری داشتیم بر اظهارات تاریخ‌نگاریها و روزنامه نگارهای ترکیه در خصوص لطف های تاریخی ایران به این کشور و مواضع آنها در خصوص خود کشور ترکیه ... 👇 ﷽ https://eitaa.com/jhanmn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4.59M
💥💥تحلیل سیاسی روز ❗️ این فایل صوتی فقط در ایتا قابل بارگزاری است 🔻بیست ونهم شهریور ۱۴۰۳ 👌👌تحلیلی بر سخنان امروز سید حسن نصرالله و اقتدار این رهبر مقاومت 🎙توسط استاد امیری، تئوریسین و تحلیلگر سیاسی 🔻🔻حتما مستمع باشید و نشر حداکثری دهید 🎤 پایگاه نشر آثار" " @aasarostad 📚 تحلیل های صوتی، تصویری و نوشتاری روزانه را در این کانال دنبال کنید. 👇 ﷽ https://eitaa.com/jhanmn 🔸 لطفا برای آگاهی دیگران، حتی المقدور با لینک نشر دهید.
وهُوَ الَّذِي يُحيِي ويُمِيت ولَهُ اختِلَافُ اللَّيْلِ والنَّهَار أَفَلَا تَعقِلون(مؤمنون٨٠) 🔶اتحاد با عقل در نهج السلامه🔸 کردیم هر آن حیله که عقل آن دانست تا بو که توان راه به جانان دانست ابوسعید ابوالخیر تعریف عقل از نظر لغوی و مفهومی و مراتب نظری و عملی مشخص است، اما مصداقش چیست یا کیست؟ امام صادق(ع) فرمود: عقل آن چیزی که خداوند رحمان بدان پرستیده شود و بهشت ها به آن اکتساب گردد،"العَقلُ، مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحمَنُ واکتُسِبَ بِه الجِنان". (الکافی، ج۱، ص۱۱) در قرآن کریم خدای مهربان هرچه را معرفی فرمود یا امر کرده بلافاصله ما را به بکارگیری قوه عقل فراخوانده است، واقعا عقل چه شخصیتی دارد؟ " لَّعَلَّكُم تَعْقِلُون"(يوسف ٢) شخصیت عقل! در حدیث عقل شخصیتی از عقل توسط پيامبر خدا(ص) به زیبایی ترسیم شده که چنین است : "إنَّ اللّه تَبارَكَ و تَعالى خَلَقَ العَقلَ مِن نورٍ مَخزونٍ مَكنونٍ في سابِقِ عِلمِهِ الّذي لَم يَطَّلِع عَلَيهِ نَبِيٌّ مُرسَل و لا مَلَكٌ مُقَرَّب، فجَعَلَ العِلمَ نَفسَه، و الفَهمَ روحَه، و الزُّهدَ رَأسَه، و الحَياءَ عَينَيهِ، و الحِكمَةَ لِسانَه، و الرَّأفَةَ فَمَه(هَمَّه)، و الرَّحمَةَ قَلبَه و..." خداوند تبارك و تعالى، خرد را از نورى اندوخته و نهفته در علم ازلى خويش آفريد كه هيچ پيامبر مرسل و فرشته مقرّبى از آن آگاه نبود. پس، دانش را نفْسِ خرد قرار داد و فهم را جانِ آن و پارسايى را سرش و حيا را در چشمانش و حكمت را زبانش و مهربانى را دهانش و دلسوزى را دلش. آن گاه درون آن را با دَه چيز، انباشته و محكم كرد: با يقين و ايمان و راستى و آرامش و اخلاص و مدارا و دَهِش و قناعت و تسليم و سپاسگزارى. عقل نیز از خدا تقاضای دارد، که؛ الهی! از تو در خواست دارم که شفاعتم را در او خلق نمودی بپذیری، خداوند جل جلاله به فرشتگانش فرمود : شما را شاهد می گیرم که او را درباره هرکه عقل به او داده ام، شفيع قرار دادم. (معاني الأخبار : ۳۱۳/۱) از آن بر ملک خویشت نیست فرمان که دیوت هست بر جای سلیمان عطار عقل می‌گوید شیطان را اطاعت نکنیم! یعنی به دستوراتش اهمیت ندهیم از جمله پیروی از هوای نفس و تسویلات نفس اماره و شوائب طبیعت، اطاعتش نکنبم زیرا شیطان خودش از فرمان رحمان سرپیچی کرده، همینکه منشأ همه رحمتها و نعمتهاست پس اگر شیطان فرمانی می دهد حتما به نافرمانی خدا و محرومیت از رحمت او فرمان خواهد داد، و سرپیچی از فطرت رحمان موجب دوری از رحمت اوست که همان حقیقت عذاب های سه گانه است. گفت عقل هر که را نبود رسوخ پیش عاقل او چو سنگست و کلوخ مولانا بقول بزرگان معرفتی تمام مراحل قوس نزول از مرتبه واحدیت و عقل اول، تا ماده نخستین در عالم ملک، و قوس صعود از مرتبه هیولانیِ عقل نظری و مرتبه تجلیه از عقل عملی می‌خواهد ما را در مراتب علمی و عملی آماده کند که با کسب حالات و ملکات و مقامات وجودی در حرکت جوهری خویش به هدف غایی خود "الیه راجعون" برسیم. وقتی که تمهید مقدمات شد و ذات کم کم و بتدریج رویش را به ما کرد، هرکسی در حد کسب علمی مندرج خود بصورت پله پله طی طریق کرده و فرد به جایگاه اختصاصی خود خواهد رسید، مثل یک استاد دانشگاه یا حوزه علمیه که دانشجویانش او را چون "کوه علم" می بیند. فهم شناختی ما در قالب علمی از تجلیات حضرت حق اینگونه است و تجلی ذات برای هرکسی به گونه ای است. همّت و حکمت جزو شئون عقل هستند و هرکسی از شناخت خدا بواسطه عقل برداشت خاص خود را دارد. در مرحله اتصال به عقل فعال، مثل عالم خواب می‌توانیم خارج از زمان و مکان در حقیقت ذات با قوه خیال حرکت بکنیم، برویم همونجایی که مد نظر است، شخص ذاتی به اذن الله می‌تواند در یک طرفه العین در مکان‌های خوب و بد فیزیکی و متافیزیکی مثل دنیا و برزخ و آخرت باشد و اثر گذار باشد و برگردد. چون ما او می‌شویم پس می‌توانیم در ذات حرکت کنیم، اما در حیطه اعمال خودمان اثر گذار باشیم. همه امکان حرکت دارند. بدان در مکان‌های عذاب حرکت می‌کنند و خوبان در مکان‌های خوب. و قابلیت های ملکات درونی نیز مثل ذات است. عملی که وصل به ذات است در صراط مستقیم و در سه عالم با یقین و راحتی در کنش‌های الهی مشغول هستند. حکمت هرچقدر قوی‌تر همت قوی‌تر، و همت چاشنی عمل است، این سیر توسط عقل هدایت می‌شود. و عمل ما توسط ذات و بوسیله عقل تحقق می یابد. اگر این سیر توسط شیطان صورت بگیرد مرکبش نفس است. ذهنی درختی ما که شته و پشه گرفته باشد امکان میوه دادن ندارد، و تا سالم سازی کنیم سالها زمان می‌برد. علت عدم بهرهمندی از ذات نبود حال و فعل خوب است. چون هم جسم و هم روح نیازمند پاکسازییست ما برای شناخت خویش باید ظاهر و باطن را به سلامت برسانیم و هر دو باید به اعتدال باشند تا آگاهی ما از روح جسم به کمال باشد تا "انالله" ما به "الیه" رجعت کند، هر لحظه و هر دم و نفس ما چنین باید باشد. اگر غفلت و حجاب نباشد. ⤵️2⃣ ادامه
⤴️1⃣ ادامه " اتحاد با عقل در نهج السلامه" آدم غیبی همان عقل اول است. و چون هویت حق تعالی هویت عالم است و جمیع اموری که در عالم است به او راجع است. پس در عالم امکان ابدع و احسن از نظام این عالم نیست، زیرا مخلوق بر صورت رحمان است که خداوند، عالم را ایجاد کرده است. یعنی وجود حق تعالی به ظهور عالم ظاهر شده است چنانچه انسان در وجود صورت طبیعی عنصری ظاهر شده است. آدم منقسم است به آدم غیبی(متافیزیکی) و آدم مشهود(فیزیکی)، مراد از آدم غیبی عقل اول است و آدم مشهود، آدم عنصری که هیچ گاه جهان، خالی از آن آدم و از این آدم نیست و آدم شهادت، مظهر آدم حقیقی غیبی است. پس ما یعنی اعیان عالم، صورت ظاهر حقیم و هویت حق تعالی، روح این صورت و مدبر اوست. پس تدبیر نیست مگر در حق و نبوده است مگر از حق. پس او اول است به حسب معنی که هویت و روح بودن است و آخر است به حسب صورت و او ظاهر است به حسب تغییر احکام و احوال در این صورت ظاهره و باطن است به حسب تدبیر و تصرف در این صور ظاهره "و هو به کل شیء علیم"، "و هو علی کل شیء شهید". یعنی حاضر است و شاهد و علیم محیط به معلوم خود است. پس علم او شهودی است نه مستفاد از قوه فکریه. (ممدالهمم، ص ۴۴۳) کم مباش از درخت سایه فکن هرکه سنگت زند ثمر بخشش با شک و دو دلی کس به مقصد نمی‌رسد. شک یعنی تصور بدون اذعان، شک تصوری است که تصدیق پیدا نکرده. آدم شکاک ماهیت را به تصور درک می‌کند اما وجود آن را به تصدیق درک نکرده، چون از قوه عاقله خود بهره نبرده. علم حصولی و علوم حضوری و شهودی. علمای منطق "علم" را به "تصور و تصدیق" تقسیم کرده‌اند و تمام علوم نظری مبتنی بر تصور و تصدیق است و خطای فکری در علوم نظری است. لذا علم منطق میزان علوم نظری است و نتیجه خطا و صواب را از یکدیگر تمیز می‌دهد اما در علوم شهودی که فوق فکری است علم منطق راهی ندارد زیرا علم شهودی به تصور است و نه تصدیق و دربارۀ علم شهودی باید گفت که «الدلیل دلیل لنفسه» و وحی از این سنخ است...، خلاصه اینکه علم منطق میزان علوم نظری است نه علم شهودی مثال علم شهودی اینکه نفس ناطقه انسانی عالم به قوای خود است و این علم نفس به قوایش به تصور است و نه تصدیق، بلکه علم شهودی نفس به قوایش می باشد که قوا شئون ذاتیهٔ اویند و علم باری تعالی به کثرات این چنین است. (ممدالهمم، ص۴۴۴) کلید همه بدبختی ها، جهل و غفلت است. غفلت از خداوند، غفلت از معاد، غفلت از آثار و پیامدهای گناه، غفلت از توطئه ها، غفلت از محرومان، غفلت از تاریخ و سنت های آن و غفلت از جوانی و استعداد های رشد و...، و در نهایت غفلت باعث می‌شود بجای پذیرش یک خدای باشعور، چند خدای بی شعور را بپذیریم! ای تن صدکاره ترک من بگو عمر من بردی کسی دیگر بجو مولانا از پيامبر اكرم(ص) روايت شده كه به اميرالمؤمنين(ع) فرمود: هر گاه خواستى هر چه را كه مى‏‌شنوى و مى‏‌خوانى حفظ كنى، اين دعا را در تعقيب تمام نمازها بخوان : سُبْحَانَ‏ مَنْ‏ لَا يَعْتَدِي‏ عَلَى‏ أَهْلِ‏ مَمْلَكَتِهِ‏، سُبحَانَ‏ مَنْ‏ لَا يَأْخُذُ أَهْلَ الْأَرضِ بِأَلْوَانِ العَذَابِ، سُبحَانَ الرَّءُوفِ الرَّحِيمِ، اللَّهُمَّ اجعَلْ لِي فِي قَلْبِي نُورًا وَ بَصَرًا وَ فَهْمًا و عِلْمًا، إِنَّكَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ‏. منزه است پادشاهى که بر زیردستانش ستم نمی‌کند. منزه است خدایى که اهل زمین را به عذاب‌هاى رنگارنگ گرفتار نمی‌کند. منزه است آن خداى بنده‌نواز مهربان. خدایا قرار ده در دلم نور و بینایى و فهم و دانش، مسلماً تو بر هر چیز توانایى. نعمت عقل، معیار ارزیابی طاعات و عبادت در کنش واکنش های پنداری و گفتاری و رفتاری در دنیا و حیات بعد دنیا است. ببینیم در لوح سفید وجودمان ذات و عقل می‌نویسد یا ابلیس؟ تلاش کنیم لوح را سفید نگه داریم، زیرا نفس ما قابلیت هر دو را دارد، "فالهمها فجورها و تقواها". "قد افلح من زکیها" هرکی پاکی را انتخاب کرد کارش تمام است و برعکس نیز چنین است. با شناخت "لشگر عقل و جهل" هرکجا میخاهی سیر کن! اما بدان حق در حق حرکت می‌کند. ذات دیدن را، با هوالاول و الآخر و الظاهر و الباطن به "هوالحق" به نمایش بگذاریم، حس معیت را تجربه کرده و به اوئیت برسانیم. من و تو تجلی او هستیم. هست مادر نفس و بابا عقل راد اولش تنگی و آخر صد گشاد ای دهنده عقلها فریاد رس تا نخواهی تو نخواهد هیچ کس مولانا پروردگارا! در مسیر توفیق "تفکر" و "تعقل" و "تعشق"، از سر تقصیرات ما درگذر، تقصیرات پنداری و گفتاری و رفتاری را برما ببخشا و توفیق ترک عادات ناپسند و گناهان و معاصی را، عنایت فرما. خدایا توفیق پذیرش دین حق و حق بینی و حق خواهی و حق جویی و حق گویی، وکسب مدارج ایمانی و درک مراتب ایقانی و رسیدن به مراتب "راضیه مرضیه"، "فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی"، کرامت فرما آمین یا رب العالمین متحد عقلت سیّدعلی جوادی دوشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ﷽ https://eitaa.com/jhanmn
نماهنگ علی حب النبی.mp3
4M
🎧 تنظیم استودیویی | علی حب النبی 🎤 گروه سرود زهرائیون         👇 ﷽ https://eitaa.com/jhanmn