eitaa logo
جرعه ناب
660 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
211 ویدیو
25 فایل
علی گلایری سطح چهار(دکتری),استاد حوزه و دانشگاه. نویسنده @Aligelayeri #جرعه_ناب ؛جرعه ای از چشمه جوشان نهج‌البلاغه و معارف اهل بیت علیهم السلام #جرعه_ناب توسط ادمین اداره می شود
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جرعه ناب
زیارت امیرالمومنین علیه السلام درروزیکشنبه: السَّلامُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِيَّةِ، وَالدَّوْحَةِ الْهَاشِمِيَّةِ، الْمُضِيئَةِ الْمُثْمِرَةِ بِالنُّبُوَّةِ الْمُونِقَةِ بِالْإِمَامَةِ، وَعَلىٰ ضَجِيعَيْكَ آدَمَ وَنُوحٍ عَلَيْهِمَا السَّلامُ . السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَى الْمَلائِكَةِ الْمُحْدِقِينَ بِكَ وَالْحَافِّينَ بِقَبْرِكَ، يَا مَوْلاىَ يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ، هَذاَ يَوْمُ الْأَحَدِ وَهُوَ يَوْمُكَ وَبِاسْمِكَ، وَأَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَجارُكَ، فَأَضِفْنِى يَا مَوْلاىَ وَأَجِرْنِى، فَإِنَّكَ كَرِيمٌ تُحِبُّ الضِّيافَةَ، وَمَأْمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَافْعَلْ مَا رَغِبْتُ إِلَيْكَ فِيهِ، وَرَجَوْتُهُ مِنْكَ، بِمَنْزِلَتِكَ وَآلِ بَيْتِكَ عِنْدَاللّٰهِ، وَمَنْزِلَتِهِ عِنْدَكُمْ، وَبِحَقِّ ابْنِ عَمِّكَ رَسُولِ‌اللّٰهِ صَلَّى‌اللّٰهُ‌عَلَيْهِ‌وَآلِهِ وَسَلَّمَ وَعَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ. زیارت حضرت زهراسلام اللّه علیها: السَّلامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ، امْتَحَنَكِ الَّذِى خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً، أَنَا لَكِ مُصَدِّقٌ صَابِرٌ عَلَىٰ مَا أَتىٰ بِهِ أَبُوكِ وَوَصِيُّهُ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِما، وَأَنَا أَسْأَلُكِ إِنْ كُنْتُ صَدَّقْتُكِ إِلّا أَلْحَقْتِنِى بِتَصْدِيقِى لَهُمَا، لِتُسَرَّ نَفْسِى، فَاشْهَدِى أَنِّى ظاهِرٌ بِوَلَايَتِكِ وَوَِلايَةِ آلِ بَيْتِكِ صَلَوَاتُ اللّٰهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ. https://eitaa.com/jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
base.apk
34.59M
نرم افزار جامع الاحادیث نور @jorenab
هدایت شده از جرعه ناب
نگوییم ما به دیگران چکار داریم هرکس را داخل قبر خودش می گذارند زیرا برکت و رحمت الهی و آبادانی زمانی خواهد آمد که همه یا اکثر افراد راه درست را پیشه کنند واگر جامعه به سوی نافرمانی الهی سوق پیدا کند مشکلات و سختی برای همگان خواهد بود وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ وَلَـكِن كَذَّبُواْ فَأَخَذْنَاهُم بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ و اگر اهل شهرها و آبادی ها ایمان می آوردند و پرهیزکاری پیشه می کردند، یقیناً [درهایِ] برکاتی از آسمان و زمین را بر آنان می گشودیم، ولی [آیات الهی و پیامبران را] تکذیب کردند، ما هم آنان را به کیفر اعمالی که همواره مرتکب می شدند [به عذابی سخت] گرفتیم. سوره اعراف، آیه ۹۶ @jorenab
هدایت شده از جرعه ناب
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 @jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در قران کریم در سه جا به سخن گفتن و شهادت اعضا اشاره دارد ۱-درسوره مبارکه فصلت ایه ۲۱ آنها به پوستهای خود می گویند: «چرا بر ضدّ ما گواهی دادید؟! » جواب می دهند: «همان خدایی که هر موجودی را به سخن در آورده ما را گویا ساخته (تا حقایق را بازگو کنیم). و اوشما را نخستین بار آفرید، و به سوی او بازگردانده می شوید. » أَنطَقَنَا اللَّهُ الَّذِی أَنطَقَ کُلَّ شَیْءٍ وَهُوَ خَلَقَکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ ۲- سوره مبارکه یس آیه ۶۵ امروز بر دهانشان مُهر می نهیم، و دستهایشان با ما سخن می گویند و پاهایشان به کارهایی که انجام می دادند گواهی می دهند. الْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلَی أَفْوَاهِهِمْ وَتُکَلِّمُنَا أَیْدِیهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُم بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ ۳-سوره مبارکه نور آیه ۲۴ در روزی که زبانها و دستها و پاهایشان بر ضدّ آنها بر اعمالی که مرتکب می شدند گواهی می دهد. یَوْمَ تَشْهَدُ عَلَیْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ نکته در شهادت دو عنصر شرط است اول اینکه حسی باشد یعنی ببیند نه اینکه از روی حدس و گمان حرفی بزند دوم تحمل شهادت یعنی علم و آگاهی به آن داشته باشد تا به موقع در دادگاه شهادت دهد بنابراین نه تنها اعضا و جوارح ما آنچه انجام می دهیم می بینند بلکه ثبت می کنند و نگه می دارند تا در محضر الهی شهادت دهند لذا حضرت علی علیه السلام می فرماید اعضا وجوارح شما لشکر خداست أَعْضَاؤُکُمْ شُهُودُهُ وَ جَوَارِحُکُمْ جُنُودُهُ (نهج البلاغه خ۱۹۹) @jorenab
یا رب در خلق تکیه گاهم نکنی محتاج گدا و پادشاهم نکنی موی سیهم سفید کردی به کرم با موی سفید رو سیاهم نکنی @jorenab
🔅مرد خیاطی دو پیراهن نزد امام صادق علیه السلام آورد و عرض کرد: من هنگام دوختن یکی از دو پیراهن صلوات بر محمد و آل محمد می فرستادم و هنگام دوختن دیگری لعن بر دشمنان محمد و آل محمد. شما کدامیک را اختیار می کنید؟ حضرت پیراهنی را که با ذکر لعن دوخته شده بود انتخاب نموده و فرمود: من این پیراهن را بیشتر دوست دارم . جاء رجل خیاط بقمیصین الی الامام الصادق علیه السلام، و قال: عند ما کنت أخیط أحدا لقمیصین کنت أصلی علی محمد و آل محمد و عند ما أخیط القمیص الاخر کنت ألعَنُ أعداء محمد و آل محمد، فأی القمیصین تختاره؟ فاختار الامام الصادق القمیص الذی کان الخیاط عند خیاطته یلعن أعدائهم فقال انی أحب هذا القمیص أکثر 📚- إمارة الولایة 51 وفور الأثر 91 ، شفاء الصدور 2-48 @jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال شبهه چیست و چراوچگونه بوجود می آید؟ پاسخ الف-شبهه چیست؟ شبهه یعنی چیزی که شبیه به حق است به عبارت دیگر باطل لباس حق را به تن می کند بگونه ای که به راحتی قابل تشخیص نیست و در حوزه عمل و اندیشه تصور دارد ۱-در حوزه عمل انسان به این تصور که فعل درستی را انجام میدهد دچار خطا و اشتباه می شود ۲-در حوزه اندیشه هم بخاطر ندانستن درست مساله و یا تحلیل نادرست حقیقت یا انگیزه های غیر الهی دچار خطای محاسباتی می شود و از حق فاصله می گیرد ب-چراشبهه بوجود میاید مهمترین عوامل شبهه دوچیز است یکی جهل و نادانی دیگری خباثت باطنی اگر شبهه از روی جهل و نادانی باشد می بایست با تبیین و توضیح انرا برطرف نمود واگر نشان از خباثت باطنی باشد بیان علمی سودی نمی بخشد وعلت انکه بخاطر خباثت باطنی ایجاد شبهه می کند برای ان است که باطل اگر خالص باشد و حق اگر خالص باشد کاملا مشخص است لذا اهل باطل بخشی از حق و قسمتی از باطل را ترکیب می کنند تا حق پوشیده بماند و مردم دچار سردرگمی شوند پس اگر باطل با حقّ در هم نمى ‏شد راه حقّ بر خواهان آن پوشيده نمى ‏گرديد، و اگر حقّ در ميان باطل پنهان نمى ‏بود دشمنان (هرگز) نمى‏توانستند از آن بد گوئى كنند، وليكن چون قسمتى از حقّ و قسمتى از باطل فرا گرفته و درهم مى‏ آمیزد پس آنگاه شيطان بر دوستان خود تسلّط پيدا ميكند  و كسانيكه لطف خدا شامل حالشان گرديده است نجات مى‏ يابند أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ یَخْفَ عَلَی الْمُرْتَادِینَ وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أَلْسُنُ الْمُعَانِدِینَ وَ لَکِنْ یُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَیُمْزَجَانِ! فَهُنَالِکَ یَسْتَوْلِی الشَّیْطَانُ عَلَی أَوْلِیَائِهِ وَ یَنْجُو اَلَّذِینَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ اَلْحُسْنی. (نهج البلاغه خطبه ۵۰) @jorenab