eitaa logo
ژورسان
376 دنبال‌کننده
111 عکس
19 ویدیو
21 فایل
🔅ژورنالیست رسانه ای🔅 📰 سواد رسانه را ژورنالیستی یادبگیرید 🛰 بررسی جریانات رسانه ای و تحلیل آنها 🔋 مهارت زیست هوشمندانه درفضای مجازی ✍️ژورسان: @admin_activism
مشاهده در ایتا
دانلود
💵📚عملیات مسکیتو، علم مهم تر است یا شهرت؟ ✍️ژورسان 🔸میزان دستمزد طول عمر یک استاد دانشگاه در کشور ایران، به طور متوسط، از قرارداد یک ساله یک بازیکن یا مربی فوتبال مثل آقای علی کریمی بسیار کمتر است اما این مختص ایران نیست، در همه دنیا وضع همین است. 🔹درآمد سالیانه یک استادیار در انگلستان، حدود چهل و پنج هزار پوند است. میانگین درآمد یک بازیکن فوتبال در لیگ جزیره، پنجاه هزار پوند در هفته، یا به عبارت دیگر دو میلیون و هفتصدهزار پوند در سال است! پس در انگلستان هم اگر کسی دنبال توپ بدود، عاقبت مالی بسیار بهتری دارد تا اینکه دنبال کتاب بدود! ▪️نه تنها نظام های مالی به سلبریتی ها بها می دهد بلکه سایت ویکی پدیا هم به سلبریتی جماعت بها زیادی می دهد! مثلا صفحه روانشناس مشهور بروس فردریک اسکینر، به ۵۹ زبان ترجمه شده، و صفحه لیونل مسی به ۱۵۴ زبان! یا در شخصیت های داخلی خودمان، صفحه ویکی پدیا علی کریمی، ۳۴ زبان دارد و صفحه پروفسور سمیعی ۱۱ زبان منتشرشده است ▫️ابن سینا با آن ابهت، ۱۳۹ زبان را به خود اختصاص داده، یعنی از جناب مسی و رونالدو کمتر! خب، سوال از ویکی پدیای صهیونیستی: لیونل مسی چه خدمتی به بشریت کرده است؟ این تبلیغ برای سلبریتی ها بی دلیل نیست؟ 🔺کنت آلکساندر دو مرانش، که بیش از ده سال ریاست سرویس اطلاعات خارجی فرانسه را به دست داشت، در دیداری با دونالد ریگان رئیس جمهور آمریکا، راهکار کم هزینه مقابله با دشمنان غرب را این‌گونه پیشنهاد کرد. 👤کنت آلکساندر دو مرانش: «آقای رئیس جمهور، برای مبارزه در این نوع جنگ چندین راه وجود دارد... به دلیل اینکه ما نمی توانیم یک میلیون نفر نیروی اعزامی به افغانستان روانه کنیم... پیشنهاد می کنم آن چه را که من عملیات مسکیتو (پشه مالاریا) نامیده ام، شروع کنیم» رونالد ریگان: «چرا مسکیتو؟ این پروژه چه معنایی دارد؟» 👤کنت آلکساندر دو مرانش: «پشه مالاریا نمی تواند خرس را بکشد ولی می تواند آن قدر او را آزار دهد که دیگر نتواند بخوابد، دیگر نمیتواند چیزی بخورد و از آن همه وز وز و نیش زدن گیج شود!....پشه مالاریا می تواند دشمنی بسیار خطرناک باشد! ما می توانیم از چنین تصور و تمثیلی بهره ببریم و شاید بتوانیم در افغانستان کاری انجام دهیم» 📌عملیات مسکیتو زمانی که به یک دشمن قدر برخورد می شود، اجرا می شود و با بهم ریختن سیستم محاسباتی وی بدنبال این است تا واکنش های حساب نشده و هزینه سازی را نشان خواهند داد. امروزه ابزارهای اجرای عملیات مسکیتو سلبریتی ها هستند. این افراد با کسب مقبولیت حداقلی در جامعه بدنبال این هستند تا اکثریت جوامع را رفته رفته به سمت خود بکشانند و قستمی از جامعه را دچار اختلال کنند 📻 قسمت: بیستم 🆔@journalist_resane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈 داریوش سجادی: 🔰 شبکه‌ ایران اینترنشنال یک خبرنگار حرفه‌ای ندارد ولی به خاطر اینکه به رسانه‌های داخلی فضای کافی داده نشده، این شبکه توانسته در اتفاقات اخیر، جریان‌سازی کند. 🔰 یک رسانه به خصوص رسانه تصویری مثل شبکه تلویزیونی نباید جهت‌گیری سیاسی خود را نشان دهد، رسانه اگر جلوی دوربین موضع‌گیری سیاسی داشته باشد دیگر رسانه نیست. شبکه‌های فارسی زبان خارجی، تمام نیروهایشان را از بین کسانی انتخاب کرده‌اند که با جمهوری اسلامی زاویه دارند. 🔰 اپوزیسیون خارجی جمهوری اسلامی یک بیزینس است، به عبارتی در حال تامین معیشت از این اختلافات هستند. 43 سال گذشته و در خارج، محدودیتی هم ندارند ولی این مخالفان نتوانسته‌اند در آن فضا هم خودشان را به جایگاهی برسانند، سردسته آنها رضاپهلوی است که به یک لطیفه تبدیل شده 🔰 زیاد بودن تجمعات مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از کشور نباید پژوهشگران را مرعوب کند و فریب بدهد. اقبالی که در فراخوان حامد اسماعیلیون دیده می‌شود به خاطر این است که خیلی‌ها به امید خوشبختی به غرب رفتند ولی به آن هدف نرسیدند و امید دارند با تحولاتی، به کشور برگردند. 🔰 با پدیده نهیلیسم جهانی در نسل جوان مواجه هستیم؛ اینکه رسانه‌ها بر مبنای هژمونی غربی در حال تولید ذائقه برای این نسل هستند، هتاکی به زبان آنها تبدیل شده و جوانان موسیقی مبتذل گوش می‌دهند. شعارهای مستهجنی می‌دهند که یک عمر، فخرفروشی نخبگی خود را می‌کردند. 🔰 در شعار «زن، زندگی، آزادی»، معنای زندگی که بخشی از جامعه ایرانی می‌خواهد، مدرن شدن نیست، شبه مدرنیسم است و نویسندگانشان در مقالاتشان هم گفته‌اند چه نوع لایف استایلی را می‌خواهند، صرفا ظواهر یک زندگی مدرن است. 🔰 پلیس آمریکا یکی از خشن‌ترین پلیس‌هاست، حتی پروتکلی هم دارند که اگر تخلف رانندگی مرتکب شوید و شما را متوقف کنند، نباید از اتومبیل پیاده شوید، وگرنه حق دارند به شما تیراندازی کنند. در قضیه روابط عمومی نیروی انتظامی ضعیف عمل کرد و مدیریت بحران صورت نگرفت. 🔰 بسیاری از افرادی که خود را نخبه می‌دانند و به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، هنوز به لوازم زندگی مدنی پایبند نیستند و گویا نمی‌دانند هر کاری که می‌کنند، به نام ملیت آنها تمام می‌شود. اگزجره کردن (بزرگ‌نمایی) بعضی مخالفت‌ها با جمهوری اسلامی توسط مهاجرین ایرانی، از سوی شهروندان غربی به حساب مردم ایران گذاشته می‌شود نه حاکمیت کشور 🔰 ثابتی: گویا اروپایی‌ها می‌خواستند انتقام شکست در اوکراین را در قضایای اخیر از ایران بگیرند. سجادی: اروپایی‌ها ضدیت بیشتری با حجاب دارند، در واقع لائیسیته اروپایی شدیدتر از آمریکاست هر چند کلیسا در آمریکا یک نوع بیزینس است هر چند اینگونه ترویج می‌کنند که آمریکا مذهبی‌تر است. 🆔@journalist_resane
🔎ده فاز عملیات تجزیه؛ از کشته سازی تا جریان سازی 🔸آنالیز تحرکات اغتشاش گران با پشت صحنه تمام آمریکایی_صهیونیستی و دقت در فرمایشات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ۱.سرویس‌های جاسوسی بیگانه ۲.پوشش رسانه‌ای معاند بینظیر ۳.عوامل منافق داخلی، را به سمت تجزیه ایران تدوین کرده‌اند. ▫️فرایند و چشم انداز کشته سازی های اخیر را مروری داشته باشیم. 1️⃣کشته سازی: ضدانقلاب و تجزیه طلبان برای پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده و بدلیل فقدان پایگاه اجتماعی، نیاز مبرم به جرقه مهیج و تحریک کننده دارند. هرچقدر وضعیت انسجام و پیشرفت جامعه در نقطه مطلوب تری‌ باشد، نیاز به قوی تری است. پس کشته سازی بهترین گزینه برای شروع یک جریان است که لمپن های اجیرشده و در خدمت سرویس های جاسوسی بیگانه، ترتیب این مرحله را می‌دهند. 2️⃣روایت سازی: از آنجایی که روایت ها از واقعیت ها سبقت گرفته اند و کشته سازی نیازمند امتداد مجازی است، فاز روایت سازی از طریق بنگاه‌های خبرپراکنی استارت میخورد. bbc ها شروع به دروغ و شایعه سازی و پاره حقیقت گویی می‌کنند و گام ذهنیت سازی را پیش می‌برند. 3️⃣هشتگ سازی: روایت کاذب بایستی غالب شود و نیاز به مصرف مخاطب و کنترل توجه دارد. این گام از طریق ربات ها و لشگر سایبری سنتکامی‌ها محقق می‌شود. و مصرف توجه مخاطب از طریق هشتگ سازی، تسخیر مجازی مخاطب را در پی خواهد داشت. بطور کلی هشتگ سازی به زبان اعتراض عصرجدید تبدبل شده است. 4️⃣فضا سازی: هشتگ سازی مقدمه ای برای می شود که در نتیجه باعث تولید فضای غالب کاذب شده و توجهات را از فاز مصرف به مرحله باور نزدیکتر می‌کند. در فضاسازی با تکنیک آستروتورفینگ، سعی بر آن است که قشر خاکستری و خاموش را به سمت تقویت دُز اعتراضات بکشاند. 5️⃣اسطوره سازی: حال که فضاسازی بخشی از توجهات را جلب نمود و صورتبندی مجازی اعتراضات هم به سرانجام رسید، نیاز به اعتراضات برای عبور از فضای مجازی به سمت فضای عینی و اجتماعی است. آنچه که کاربر و مخاطب را از خانه به خیابان می‌کشاند وقتی است که پای یک نماد و اسطوره در میان باشد. فیلم‌ها و تصاویری متفاوت از مرحوم یا مرحومه جهت قهرمان سازی و تحریک و تعمیق احساسات منفی در همین راستا وایرال می‌شود. 6️⃣شعارسازی: در شرایطی که پای نماد و کاریزما هم وسط باشد، برای معنادهی و راهبری اعتراضات در میدان و اینکه تکمیل شود یا دچار خدشه نشده و یک جنبش تمام عیار و ریشه دار شکل بگیرد، شعارها و مضامین رادیکال و وارد صحنه شده و دست لیدرها را در هدایت اعتراضات بازتر می‌کند. 7️⃣شبکه سازی: اثربخشی و بقای اعتراضات به هویت اجتماعی و فراگیری آنهاست. و توسعه اعتراضات از طریق شبکه سازی رقم می‌خورد. این شبکه، مامور محلی سازی، استانی کردن و ایجاد تنوع اقلیمی و زبانی اعتراضات در سراسر کشور است که بقا و توسعه جنبش را تامین می‌کند. 8️⃣تصویرسازی: وقتی شبکه سازی شکل گرفت، تنوع و تکثر داده ها و مدیاها برای خبرپراکنی بیشتر می‌شود. جنبش و اعتراضات برای باورپذیری بیشتر و ذهنیت سازی عمیق تر نیازمند رفت و برگشت جدی میان فضای مجازی و میدانی است. شبکه خانگی و مستندهای ورزشی در تصویرسازی لیدری می‌کنند و مکمل فضای میدانی‌ می‌شوند. برخی مجریان و مربیان ورزشی هم در همین راستا سیاه‌پوش می شوند و بعضی از ورزشکاران هم برای حفظ فضا و بازتولید تصویر خلق شده، مچ‌بند سیاه می‌بندد. دیالکتیک مجازی و میدانی باعث تصویرسازی نو و نمایش یک بحران اجتماعی خواهد بود که برای همراهی و حمایت و تسخیر کامل افکار عمومی به کار بسته می‌شوند. 9️⃣واقعیت سازی: وقتی فضای میدان شلوغ شد و فضای مجازی به تسخیر در آمد و ذهنیت عموم دچار مسمومیت خبری ناشی از تصویرسازی گردید، یک فرامتنی سیطره پیدا می‌کند به نام بحران و شرایط انقلابی. واژه انقلاب با طی چنین فرایند پیچیده ای است که برخی را دچار تردید و ابهام و توهم می‌کند. این وسط، خواننده معلوم الحالی هم می‌گوید که انقلاب اسلامی سقوط کرده و ما الان وسط انقلابیم!! 🔟جریان سازی: با ترکیب فضای مجازی و میدانی و ذهنی مسموم و فرایندی که طی شد، خط خبری و تصویرسازی در بازه زمانی کوتاهی به فاز جریان سازی می رسد که اتصال خبری از روایت سازی تا جریان سازی به آنارشیسم و هرج و مرج و خشونت ختم می‌شود. 🔻افق و چشم انداز این مکانیزم تولید خشونت و آنارشیسم، با چاشنی سازی_ترکیبی(جنسیتی، مذهبی و قومیتی) است. ✍️علیرضامحمدلو، تحلیگر و مدرس رسانه 📻 قسمت: بیست و یکم
❤️جنگ لایک ها 📺روش های مشترک رسانه ای، تیلور سوئیفت و داعش ✍️ژورسان 🔸اینترنت در آغاز جایی بود برای «اشتراک زمان کامپیوتری بین دانشمندان» سپس به‌سرعت به «رسانه‌ای اجتماعی» تغییر کاربری داد اما اینترنت با خلق چنین ابزاری برای ارتباط انبوه، تبدیل شد به سیستم عصبی همه‌چیز، از تجارت گرفته تا اخبار و مثل هرچیز دیگر به نوعی به ابزار قدرت بدل شد. 🔹با خلق شبکه‌های اجتماعی همزمان ما را به هم متصل و جدا کردند و در مقایسه با گذشته، بیشتر صاحب «اختیار و قدرت» شده‌ایم اما از طرفی دیگر ما پیوسته به هزار سمت‌و‌سوی مختلف کشیده می‌شویم و معمولاً از مهم‌ترین مسائل دور می‌مانیم و این خود نوعی کاهش قدرت است. 🔺ممکن است در فضای شبکه های اجتماعی آلت دست دیگران شویم، چون همۀ این اطلاعات روی چند پلتفرم عظیم تلنبار می‌شود که بیش از هر کار دیگر، برای پول‌‌درآوردن با تکنیک های خاصی طراحی شده‌اند. درواقع حاصل کار بسیار شبیه نوعی «میدان نبرد» برای «جلب توجه و کنترل» دیگران است. 📌بسیاری از پروژه‌هایی که ابتدا به منظور «اهدافی نظامی» راه‌اندازی شده بودند، بعدها برای «کسب درآمد» نیز به کار گرفته شدند، از «پودر پنیر» بگیرید تا «جی.پی.اس» اما «شبکه‌های اجتماعی» گویا مسیر برعکس را طی کرده‌اند. پلتفرم‌هایی که از اساس برای کسب سود طراحی شده‌ بودند، حالا به بخشی جدایی‌ناپذیر از هر اقدام سیاسی و نظامی تبدیل شده‌اند. ▫️شبکه‌های اجتماعی محلی برای کشمکش جهانی است که روش فکری ما، نحوۀ کسب اطلاعات و چگونگی درک ما از دنیای اطراف‌مان را تغییر می‌دهند و چیزی به‌نام «میدان نبرد جهانی» ایجاد کرده‌اند که در آن ستاره‌های پاپ مانند «تیلور سوئیفت» و گروه‌های تروریستی مثل «داعش» برای «مبارزۀ آنلاین» بر سر جلب توجه ما از تاکتیک‌های یکسانی استفاده می‌کنند. ▪️مردم دنیا با دیدن داعش با خود می‌گویند چطور گروهی با جهان‌بینی قرن‌هفتمی توانست اینقدر مشهور شود؟ پاسخ این است که آن‌ها در استفاده از فناوری قرن‌بیستمی بسیار ماهر بودند. وقتی داعشی‌ها تصمیم گرفتند در ژوئن ۲۰۱۴ به موصل حمله کنند، چه کار کردند؟ 💠آن‌ها این تصمیم را با یک هشتگ اعلام کردند. آن‌ها قواعد بازی دنیا مجازی را فهمیده بودند. دنیا در حال تماشاست و نمی‌توانید چیزی را پنهان کنید، پس باید واقعیت را بپذیرید و از شبکه‌های اجتماعی برای تبدیل پیام خودتان به پویشی فراگیر استفاده کنید. 📍نبردهای آنلاین دیگر موضوع داستان های تخیلی و گزارش اتاق های فکر نیستند، بلکه قسمت اصلی مناقشات جهانی هستند. انقلاب های رنگی، بهار عربی و انتخابات ایران همه با جنگ لایک مرتبط هستند. 📌اگر جنگ سایبری، هک شبکه ها بود، جنگ لایک، هک افراد و انسان ها در این شبکه ها می باشد و سلاح اصلی ما در تقابل با انها سوادرسانه است. 📚معرفی چند کتاب خوب در حوزه سواد رسانه: •جنگ لایک ها، پیتر سینگر •اینترنت با مغز ما چه می کند؟ نیکلاس کار •بیم موج، علی رهبر 📻 قسمت: بیست و دوم 🆔@journalist_resane
🔸آستروتورفینگ،سندروم بی شماری ✍️ژورسان 🔺در ایام کرونا در ایالت های مختلف امریکا، توده های مختلفی به اعتراضات «ضد قرنطینه ای» پرداختند. بسیاری این اعتراضات را خودجوش و مردمی می دانستند اما این اعتراضات سازماندهی شده و به صورت یک سری عملیات های منظم طراحی شده بود که توانسته مردم کشور امریکا را به صحنه اعتراضات واقعی بیاورد. این کار به «آستروتورفینگ» شناخته می شود. 🔸آستروتورفینگ به عملیات های پنهانی رسانه ای می گویند که در آن جمعیت ها و توده های مردمی را برای اهداف از قبل تعیین شده سازماندهی می کنند بدون اینکه مردم از شخص یا سازمان «اداره کننده» اشنایی داشته باشند. فیلیپ ان هاوارد، استاد اکسفورد گفت: اینترنت کار را برای لابی های قدرت اسان کرده است. انها می توانند فعالیت های گروه های کوچک را به طرز اغراق امیزی بزرگ کند 🔹سابقه اولین انجام عملیات آستروتورفینگ در شبکه های اجتماعی درسال 2012 در کشور کره جنوبی می گذرد و از سال 2013 تا سال 2018 طبق تحقیقات دانشگاه پرینستون 53 عملیات آستروتورفینگ در کشور دنیا رخ داده است 📌آستروتورفینگ برای ایجاد محبوبیت، نفرت و همراه کردن باور عمومی و مهندسی ترجیحات مردم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تمام مدتی که افراد مشغول ایجاد و ایفای نقش خود در سازماندهی یک جنبش هستند، به گونه‌ای رفتار می کنند که انگار هیچ ربطی به آنان ندارد 🔖در این تکنیک با «کمپین سازی» در گروه های مجازی، حجم زیادی از اطلاعات به سمت مخاطبین سرازیر می شود و با تکیه بر احساسات مردمی و سوءاستفاده از آن برای اهداف سیاسی و غیر سیاسی به کار گرفته می‌شود! 📻آستروتورفینگ ایجاد یک کمپین یا موجی از ابراز نظر و احساساتِ منفی در ظاهر مردمی اما در واقع ساختگی و جعلی است که در مورد یک اتفاق یا یک سیاست از سوی قدرت‌ها برای اثرگذاری بر کشور متخاصم به کار گرفته می‌شود! 🎚آستروتورفینگ منجر به ایجاد «توهم یک حمایت گسترده مردمی» نسبت به یک سیاست یا فرد می‌شود که در واقعیت نسبت به آن حمایت کمی وجود دارد. این روش با استفاده از اکانت‌‌ها و گروه‌های فشار جعلی افکار عمومی را طوری گمراه می‌کنند که انگار نظر آن‌ها نظر «رایج جامعه» است. 📍در این تکنیک افراد، انگیزه‌های خود را زیر نقاب جنبش‌های از پایین (در مقابل جنبش‌های اجتماعی از بالا و فرمایشی) پنهان می‌کنند و از سناریوهای مختلفی مانند: کشته سازی، روایت سازی، هشتگ سازی، اسطوره سازی، شبکه سازی یا همان کمپین سازی استفاده می کنند. 🖇این تکنیک در دو مقطع به صورت گسترده پیاده سازی شد: 📌مقطع بیماری کرونا از این عملیات استفاده شد و انرا به گونه ای بزرگنمایی کردند که 4 سال کشورهای دنیا را درگیر خود کردند در حالی که بیماری های کشنده بیشتری در دنیا وجود داشت ولی به اندازه کرونا رسانه ای نشدند 📌همچنین تظاهرات برلین، انچنان شانتاژ رسانه ای شد که گویی، قسمت زیادی از ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی هستند در حالی که فقط 5 درصد جمعیت ایرانیان خارج نشین، در این تظاهرات شرکت کردند. 📻 قسمت: بیست و سوم 🆔@journalist_resane
🔞لخت شو، بمان و پس بگیر 🏛پیش عملیات شناختی در تجمع اخیر دانشگاه شریف ✍️ژورسان چهارشنبه/هجده آبان ۱۴۰۱ 🔸انیمیشن «پشت‌ورو» داستان دختری به نام رایلی است که با مهاجرت کردن به شهر دیگری بسیار ناراحت و غمگین می‌شود. شخصیت رایلی را ۵ حالت‌های اصلی کنترلش می‌کنند این احساسات عبارت‌اند از: •شادی •غم •ترس •خشم و نفرت. که هرکدام از این احساسات یک کاراکتر دارند و در اتاق فرمان مغز او زندگی می‌کنند 🔺رایلی به‌خاطر مهاجرت به شهر دیگر و مشکلات که برای او پیش می‌آید در «طغیان احساسات درونی‌اش» تصمیم می‌گیرد خانواده خود را ترک کند و در شرایط سختی که دارد یک انتخاب آسان اما ساده‌لوحانه انجام می‌دهد. این داستان بیانگر یکی از تکنیک‌هایی رسانه‌ای به نام «تكنیك انتخاب آسان در شرایط سخت» است 🔹این تكنیك برای آن دسته از مخاطبانی استفاده می‌شود که «روحیه چریكی»، «زود غایتی» و «فاقد صبر» هستند استفاده می‌شود و بر روی آنها مؤثر است. به مخاطب می‌گویند شرایطی كه در آن قرار می‌گیرید بسیار سخت است؛ اما تصمیم‌گیری برای شما كه قرار است در این شرایط حضور داشته باشید كار سختی نیست و خیلی ساده خواهد بود. 🔸از این تکنیک در موارد مختلفی استفاده می‌شود برای مثال در تبلیغات کنکور از تکنیک زیاد استفاده می‌شود: «رؤیاها همین نزدیكی است حتی با چشم هم دیده می‌شود؛ اما یك سختی دارد. شما باید یك تصمیم سخت بگیرید و رفتارتان را کاملاً عوض كنید» این موسسات تبلیغاتی در ادامه می‌گویند برای تغییری که «کلی زحمت» نیاز دارد فقط سی‌دی‌های ما را بخرید تا در نمرات و رتبه شما تغییر کند. درحالی‌که صرف دیدن سی دی در ما تغییری ایجاد نمی‌شود بلکه «مهارت‌آموزی»، «عادت‌سازی» و هزار مسئله دیگر دخیل تا به موفقی برسیم. 📌رسانه‌های بیگانه به‌وسیله این تکنیک به ما القا می‌کنند که رسیدن به آزادی، رسیدن به شكوفایی اقتصادی، رسیدن به تفریح و رفاه اصلاً سخت نیست و به‌راحتی به دست می‌آید؛ اما تنها یك تصمیم مشكل شما شهروندان باید انجام دهید و آن اینكه از جمهوری اسلامی عبور كنید. ▫️جنبه دوم این تکنیک، «انتخاب آسان در شرایط سخت» می‌شود. برای مثال رسانه‌ها می‌گویند شما اگر بخواهید به دموکراسی برسید خیلی آسان است، شرایطش فراهم است، باید تصمیم بگیرید یا بروید زندان یا نروید زندان، یا اپوزیسیون بشوید یا نه بنابراین در حوزه شناختی، شرایط را خیلی آسان جلوه بدهید، انتخاب سخت اما شدنی باشد. 🔖چند وقتی است که دختران فریب‌خورده‌ای در اماکن مقدس برهنه می‌شوند و از خود عکس می‌گیرند. به این افراد این‌گونه القا شده که مسیح علی‌نژاد و هزار دختر خارج‌نشین را ببینید چقدر موفق است، می‌خواهید؛ مانند آن بشوید، خیلی آسان است؛ اما مقداری سختی دارد بالاخره شما وقتی روسری را برمی‌دارید، دو روز باید بازداشتگاه بروید، یک مقدار سخت است؛ اما امکان‌پذیر است! 🎵سفر چرا ؛بمان و پس بگیر؛ ز جورشان نفس بگیر شعار نا نخبگانی است که انتخاب سخت رفتن جمهوری اسلامی از کشور ایران را پیش گرفته اند و گمان می کنند این ماندن و حذف کردن، منجر به آبادانی کشور می شود، درحالی‌که «خروج حاکمیت اسلامی» به گفته کارشناسان خارج نشین کثیری، نتیجه ای جز «تجزیه کامل کشور» نخواهد داشت! 📻 قسمت: بیست و چهارم 🆔@journalist_resane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه شریف 🔹 دانشجویان دانشگاه شریف در اعتراض به بازداشت و ممنوع‌الورودی برخی از هم‌دانشگاهی‌های خود، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. 🔹 برخی از اساتید دانشگاه نیز در این تجمع حضور داشتند. عادل فردوسی پور نیز برای دانشجویان سخنرانی کرد. 🔹ترجیع‌بند سرود دانشجویان این بود: سفر چرا؟ بمان و پس بگیر 🆔@journalist_resane
انمیشن پشت و رو
📸بخند مثل خندوانه؛ خندوانه دهه هفتاد ✍️ژورسان 🔸یکی از تکنیک‌های رایج رسانه‌ها در فضای فعلی اطلاع‌رسانی، استفاده از تکنیک "طنز" است؛ شوخ‌طبعی و طنز در فضای مجازی کاربردهای فراوانی دارد؛ جذابیت طنز باعث شده بسیاری از آگهی‌دهندگان از این روش برای جلب‌توجه مخاطبان خود استفاده کنند. 📻 قسمت: بیست و پنجم 🆔@journalist_resane