eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
740 ویدیو
207 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
🎯 مثلث برمودا در ایران (2) 1⃣ فروشنده‌ی باغ فوق به ، که پس‌کوچه و بدون آبِ روان و با قیمتِ بالا بود، به‌نحوی که را متحیّر کرد، ‌«میرزا ابراهیم‌خان نبیل‌السلطنه» است که بعدها پسرش، ، رئیس دفتر شد و دخترش، ، سناتور. و فرزندانش از سرشناس بودند. 2⃣ این نوع معاملات مشکوک (خرید ملک به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت متعارف) در زمان جنگ جهانی دوم، و بحران‌های مالی که قوانین نظارتی شدید وجود دارد، به معاملات صوری به‌منظور تبادل غیرقانونی پول () شبیه است. 3⃣ علینقی کاشانی بخش مهمی از ثروت پیشین خود را از طریق کارخانه‌ی ریسمان‌ریسی سمنان به دست آورد. او احداث کارخانه‌ی فوق را در سال ۱۳۰۵، در زمینی که ، بزرگ طایفه فامیلی سنگسر و سمنان، در اختیارش گذارد (مجانی یا با قیمت نازل)، شروع کرد. کارخانه ریسمان‌ریسی سمنان در شهریور ۱۳۱۰ با حضور افتتاح شد. 4⃣ احداث این کارخانه در به دلیل کشت وسیع پنبه در اراضی مابین و بود که در آن زمان ‌مرغوب‌ترین پنبه ایران به‌شمار می‌ر‌فت. بخش مهمی از ‌زارعین این اراضی از طوایف شبان بودند که از زمان صفویه به‌تدریج به سُرخه و آرادان مهاجرت کردند و شیوه‌ی زیست و معیشت خود را از دامداریِ کوچنده به زراعت و یکجانشینی تغییر دادند. 5⃣ عین‌السلطنه در همان یادداشت ۵ تیر ۱۳۲۴ افزوده است: 📝 این آدم [حاج علینقی کاشانی] پنبه را از دولت (انحصار بود) به لطایف‌الحیل ارزان خرید و به هر قیمت دلش خواست فروخت (نخ را). 📚 روزنامه خاطرات عین‌السلطنه، ج۱۰، ص ۸۰۶۷ ✍ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 مثلث برمودا در ایران (3) 1⃣ سی و سه سال قبل، در دوران احمدشاه قاجار،‌ در یادداشت ۲۵ ذیحجه ۱۳۳۰ ق./ ۱۴ آذر ۱۲۹۱ ش. نوشت: 📝 شش ساعت از دسته گذشته، شاه‌آباد رسیدیم. اسب‌ها رمق ندارند و خیلی آرام حرکت می‌کنند. باد می‌آمد و سرد بود... باز چای خوردیم. عکس [عبدالبهاء، سومین شخصیت محوری بهائیت] در صدر اطاق آویخته بود. از وقتی که «میر علینقی کاشانی» مدیر این راه بود تمام عمله‌جات را از گرفته بود. حالیه هم باز همان‌ها هستند. به این جهت است که عکس عباس افندی در اطاق‌ها است. 📚 روزنامه خاطرات عین‌السلطنه، ج۵، ص ۳۸۰۹ 2⃣ تصور می‌کنم منظور از «میر علینقی کاشانی» فوق‌الذکر همان «حاج علینقی کاشانی» است که در جوانی «میرزا علینقی» خوانده می‌شد. 3⃣ با توجه به اسنادی ‌که از تحرکات مالی برخی ثروتمندان بزرگ بعدی ایران در زمان جنگ جهانی دوم موجود است، احتمالاً باید اسنادی باشد که بتواند ‌اطلاعات دقیق‌تری‌ درباره‌ی ‌«حاج علینقی کاشانی» و شرکایش،‌ و سازوکار عملیات مالی ایشان، به دست دهد و یادداشت‌های عین‌السلطنه را مستند و کامل کند. 4⃣ در سال‌های پسین می‌کوشید، مانند سایر ثروتمندان بزرگ از این قماش، آن‌گونه که هم در ایران و هم در غرب مرسوم است، برای خود وجاهت کسب کند. به این دلیل، زمانی که به ثروت انبوه رسید، «کار خیر» نیز می‌کرد و به علمای بزرگ وقت، مانند مرحوم آيت‌الله‌العظمی بروجردی، «وجوهاتی» می‌داد. ورّاث مادی و معنویِ این‌گونه ثروتمندان معمولاً فقط این بخش از شخصیت ایشان را برجسته می‌کنند و درباره‌ی منشاء و سازوکار خاندان خود ‌سکوت می‌کنند! ✍ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 مثلث برمودا در ایران (4) 1⃣ سرگذشت ما را به نتایجی شگفت می‌رساند. 2⃣ این تأمل نشان می‌دهد که بخش مهمی از تحولات ایران از سال ۱۳۸۴ تا امروز، در دوران صعود و سپس انتقال دولت به ، توسط افرادی رقم خورده که به منطقه‌ی کشت پنبه فوق تعلق دارند؛ همان اراضی بین آرادان و سُرخه که به خاطر آن حاج علینقی کاشانی، با حمایت رضا شاه و کمک حاج میرزا آقا فامیلی، کارخانه‌ی خود را برای تبدیل پنبه به نخ احداث کرد. (بنگرید به تصویر منطقه‌ی فوق در انتهای همین نوشته) 3⃣ محمود احمدی‌نژاد اصالتاً از طایفه مهاجر به است. حسن روحانی از جانب پدر از طایفه (مهاجر به ) و از جانب مادر از طایفه است. «حاج علینقی کاشانی» نیز پدربزرگ (مادری) است. 4⃣ قریب به شش ماه پیش، در یادداشت یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷/ ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۸، نوشتم: 📝 «در سال‌های ۱۳۲۸- ۱۳۲۹ که دایره‌ی جغرافیاییِ ستاد ارتش اولین مجلدات «فرهنگ جغرافیایی ایران» را منتشر کرد، «سُرخه» روستایی بود با ۴۰۰۰ نفر سکنه از توابع بخش مرکزی شهرستان سمنان در استان دوم، و «آرادان» روستایی بود در نزدیکی سرخه با ۲۵۰۳ نفر سکنه از توابع بخش گرمسار شهرستان دماوند استان مرکزی. 📝 آن زمان برای هیچ‌کس قابل تصور نبود که در آینده‌ی دور از دو خانواده‌ی ساکن این دو روستا، که هر دو اصالتاً از طوایف شبان (مهدی‌شهر) بودند، دو تن به مدت ۱۶ سال پیاپی زمام دولت ایران را به دست خواهند گرفت و بر اقتصاد (و سیاست) ایران بزرگ‌ترین ‌تأثیرات را خواهند گذارد.» ✍ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 موقعیت جغرافیایی سنگسر (مهدی‌شهر)، آرادان و سُرخه ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 توضیحات تکمیلی درباره یادداشت «مثلت برمودا در ایران»‌ 1⃣ در یادداشت فوق در پی اثبات بهائی بودن «حاج علینقی کاشانی» نبودم بلکه یافته‌های خود را درباره جایگاه حیرت‌انگیز منطقه‌ی «آرادان - سُرخه - سنگسر» در تحولات اخیر ایران، از سال ۱۳۸۴ تا امروز (دولت‌های محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی)، بیان کردم. 2⃣ یادداشت فوق فقط نشان می‌دهد که «حاج علینقی کاشانی» با کانون‌ مالی- سیاسی معینی ارتباط و شراکت داشته که در منطقه سمنان نفوذ فراوان داشت و، اگر «میر علینقی کاشانی‌» ذکر شده در یادداشت ۲۵ ذیحجه ۱۳۳۰ ق./ ۱۴ آذر ۱۲۹۱ ش. عین‌السلطنه همان «حاج علینقی کاشانی» باشد، این ارتباطات بسیار قدیمی بوده. 3⃣ آنچه فرضیه‌ی یکی بودن «حاج علینقی کاشانی» سال ۱۳۲۴ ش. و «میر علینقی کاشانی» سال ۱۲۹۱ ش. را تقویت می‌کند نامه‌ای است به محمد مسعود،‌ منتشره در روزنامه مرد امروز (شماره ۶۰، مورخ ۲۵ خرداد ۱۳۲۵، ص۷)، از فردی با نام مستعار «ب. ب.» که در آن حاج علینقی کاشانی را «حاج میر علینقی کاشانی» خوانده و مسعود را به رشوه‌گیری و سکوت درباره او متهم کرده. این نامه نشان می‌دهد که حاج علینقی کاشانی به «میر علینقی کاشانی» نیز مشهور بوده. 4⃣ در روزنامه خاطرات ‌عین‌السلطنه فرد دیگری بنام «حاج علینقی کاشانی» دیده می‌شود که در یادداشت یکشنبه، ۲۴ ربیع‌الثانی ۱۳۲۴ ق./ ۱۷ ژوئن ۱۹۰۶ م. از او با عنوان «مرحوم حاج علینقی کاشانی» یاد شده یعنی در سال پایانی سلطنت مظفرالدین شاه مرحوم بوده. عین‌السلطنه درباره این حاج علینقی کاشانی می‌نویسد: 📝 «این کاروانسراها را تا مشهد مقدس همه را مرحوم حاجی علینقی کاشانی تعمیر کرده. خدایش رحمت کند، بسیار زحمت کشیده و مصارف کرده است.» (روزنامه خاطرات عین‌السلطنه، ج۲، صص ۱۶۵۱- ۱۶۵۲) 5⃣ از حاج علینقی کاشانی فوق‌الذکر موقوفاتی بر جا است که فهرست آن در سال ۱۳۰۱ ق./ ۱۸۸۳ م.، ده سال قبل از قتل ناصرالدین‌شاه، منتشر شده با مشخصات زیر: صورت موقوفات حاج علینقی کاشانی، تهران: ۱۳۰۱ ق.، دارالطباعه سید آقا میر باقر رازی. روشن است که این حاج علینقی کاشانی را نباید با حاج میر علینقی کاشانی، که در سال ۱۳۲۵ ش. زنده بود، یکی دانست. ✍ عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
14.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ رسانه‌ها چطور جهان را کنترل و مدیریت می‌کنند؟! 🎯 پنج فیلتر رسانه‌های جمعی از دید نوام چامسکی! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نوستراداموس پیشگوی بزرگ یهود ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نوستراداموس پیشگوی بزرگ یهود (1) 🎯 افسانه 500 ساله نوستراداموس 1⃣ یکی از تمهیدات فراماسونریِ تحت استیلای مبتلا کردن مردمان جهان به و بوده است. 2⃣ حجم تلاش و سرمایه‌گذاری تشکیلات برای نفوذ دادن خرافاتی که زایل‌کننده قدرت تعقّل و تفکّر توده‌ها بوده و آنها را به انفعالی رام‌کننده در برابر حوادث پیرامون جامعه می‌کشاند به‌اندازه‌ای بزرگ بوده است که حتی توانسته بشر غربی امروزی مدعی عقلانیت و دانش و تفکر را نیز به بازیچه بگیرد (مانند هجوم اروپاییان به روستایی در فرانسه برای در امان ماندن از نابودی 21 دسامبر 2012 و بسیاری موارد دیگر). 3⃣ شعبده‌بازیِ روزهای پایانی سال 2012 تنها یکی از پروژه‌های فراماسونری یهود برای بازی با عقاید و باورهای آخرالزمانی مردم جهان و لوث کردن موضوعات پیرامون آن همچون ظهور منجی آخرالزمان و حکومت جهانی عدالت بود که با سرمایه‌گذاری چندین ساله و میلیون‌ها دلاریِ اختصاص‌یافته از سوی پیگیری شد. 4⃣ یکی از مراجع عمده‌ی فراماسونری در پیشگویی‌های جهانی، یهودیِ کابالیستی به‌نام است که با توجه به زندگی او، شهرت و زنده‌ماندن نام و یاد او در تاریخ به خودیِ خود موضوع مشکوک و عجیبی به نظر می‌رسد. البته استفاده مکرر فراماسونری یهود از پیشگویی‌های او برای توجیه اتفاقات جهانی، خود نشانگر وجود حقایق پشت‌پرده فراوانی است. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/jJ9nMs ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تصویر واقعی نوستراداموس (میشل نوتردامی) اثر پسرش سزار ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نوستراداموس پیشگوی بزرگ یهود (2) 🎯 خانواده، تحصیلات و علاقه‌مندی‌ها 1⃣ میشل نوتردامی که به شهرت یافته است فرزند یک خانواده ساکن فرانسه بود. او در 21 دسامبر 1503 میلادی متولد شد و در دوم ژوئیه 1566 با به جا گذاشتن ثروت خوبی برای اطرافیانش مرد. 2⃣ همچون اکثر یهودیان، خانواده میشل نیز به نوعی با نظام اقتصادی وقت در ارتباط بودند. خانواده های پدری و مادری او به گردآوری از روستاییان اشتغال داشتند و از قِبَل این رانت‌خواری شرایط خوبی را برای خود ساخته بودند. 3⃣ پدر او پس از ازدواج با یک زن کاتولیک «در ظاهر» به مسیحیت گرویده بود ولی فرزندانش از جمله میشل را برای تربیت بر اساس به پدربزرگ سپرد. پدر بزرگ نیز در تربیت میشل بر اساس خصلت یهودیان سنگ تمام گذاشت. 4⃣ میشل به یکی از شغل های موروثی یهودیان روی آورد و به عطاری و و معالجه بیماران پرداخت و چند سال بعد طبق وصیت پدربزرگش برای تحصیل طب وارد دانشگاه مون‌پلیه شد. 5⃣ نوستراداموس تحت تربیت پدربزرگ به و علاقه فراوانی پیدا کرده بود و به نجوم و ریاضیات نیز دلبستگی خاصی داشت. برای تکمیل آنچه که از پدربزرگ یاد گرفته بود مدتی را در ایتالیا گذراند و از محافل یهودی آنجا تعالیم یا را آموخت. 6⃣ در ۱۵۵۰ میلادی میشل نخستین تقویم نجومی خود را که در آن پیش‌‌گویی‌هایی درباره اوضاع جوّی سال بعد انجام شده بود؛ منتشر کرد. این تقویم با استقبال فراوانی مواجه شد و از نظر مالی برای میشل خوب تمام شد. 7⃣ شاید انگیزه نوشتن پیشگویی‌هایی برای 500 سال بعد بازار داغ فروش این نوع اقلام در اروپای قبل از رنسانس بوده است. در نتیجه، آمیزه‌ای از سحر، تعالیم کابالایی یهود، قدرت سرودن شعر، حرص جمع‌آوری ثروت و نیز خواص تخدیری گیاهان در وجود میشل احوالاتی را به وجود آورد که او با سفر به شمال شرق فرانسه در دیری به نام اوروال ساکن شد و رباعیات پیشگویی خود را در آنجا نوشت. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/jJ9nMs ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نسخه‌ای از کتاب پیشگویی‌های نوستراداموس بسال ۱۶۷۲ واقع در کتابخانه مرکز علوم درمانی دانشگاه تگزاس در سن‌آنتونیو ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نوستراداموس پیشگوی بزرگ یهود (3) 🎯 به‌دنبال پول و نفوذ به کانون قدرت 1⃣ بدون نفوذ به ، میشل در اهتمام به یکی از مهمترین اهداف و روش کار کوتاهی کرده بود. برخی از اطرافیان پدری و مادری میشل قبلاً توانسته بودند به جمع اشراف و صاحب‌منصبان وقت وارد شوند. سال‌نامه‌های نجومی بهانه‌ی خوبی برای معرفی میشل به دربار، نجیب‌زادگان و دیگر اشخاص مهم بود. 2⃣ زنان درباری و اشراف پس از شنیدن مهارت میشل در و و ، برای کسب اطلاع از تعداد معشوقه‌های آشکار و نهان شوهران هوسبازشان مشتاق بودند. در نتیجه تقاضای و اظهارنظر در مورد آینده به‌سوی نوستراداموس سرازیر شد. 3⃣ کارهای از سال ۱۵۵۰ تا زمان مرگش هرساله منتشر می‌شدند و علاوه بر اشاعه‌ی نام و آوازه‌اش ثروت هم برای او می‌آوردند. در واقع رازِ تبلیغ و جاودانه‌سازیِ میشل را از همین‌جا باید پیگیری کرد. گروهی وجود داشته‌اند که با تبلیغ و شناساندن میشل در جمع اشراف، او را برای مقاصد بعدی آماده می‌کرده‌اند و الا او نه پزشک حاذقی بود و نه در هیچ‌یک از علاقه‌مندی‌هایش از جمله ادبیات و ریاضیات به جایی رسیده بود. 4⃣ رهبران برای خرافه‌پردازی و به دربار پادشاهان و بزرگان نیاز به موضوعی خارق‌العاده داشتند که انحصاری بوده و در توان هر کسی هم نباشد. سحر، جادو و پیشگویی دست‌آویز خوبی بود. با این حال میشل نمی‌توانست خارج از چارچوب ارکان قدرت و بدون پرداخت حق آنها به فعالیت‌های خود ادامه دهد. 5⃣ شهرت نوستراداموس که با تبلیغات و حمایت‌های گسترده محافل کابالایی یهود به‌دست آمده بود بالاخره کار خود را کرد و ملکه فرانسه و پسرش شارل نهم، او را به‌عنوان پزشک، مشاور و منجم به دربار فراخواندند. 6⃣ نوستراداموس به ثروت‌اندوزی و کسب قدرت در دربار ادامه داد و بعد از مرگ همسرش با یک بیوه ثروتمند به نام «آن پونسارد» ازدواج کرد. میشل و آن در سایه حمایت‌های دربار توانستند در عرض یک سال، یک سیزدهم سهام پروژه عظیم کانال آبیاری منطقه بی آب سالون از آب رودخانه دورانس را به دست آورند. 7⃣ ارتقاء میشل در دربار فرانسه همچنان ادامه داشت و این‌بار ملکه کاترین، همسر هنری دوم پادشاه فرانسه او را به پاریس فرا خواند. نوستراداموس از این زمان به بعد توانست به مرکزی‌ترین منابع قدرت وقت نفوذ کند به‌طوری که هنگام مرگش در سال ۱۵۶۶ مشاور و پزشک مخصوص پادشاه بود. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/jJ9nMs ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter