⚔ چهار نوع جنگ که علیه شیعیان بهراه افتاده از زبان استاد اسماعیل شفیعی سروستانی:
⚔ #جنگ_اول ساده ترین نوع جنگ است که در آن هم سلاح مشخص است و هم دشمن. در واقع کمخطرترین نوع جنگ همین نوع جنگ است، در حالیکه دشمنان همواره ما را ازین نوع جنگ میترسانند. نمونهی آن را در هشت سال دفاع مقدس تجربه کردیم و اتفاقا در این جنگ انسانها رشد میکنند و مراتبشان بالاتر هم میرود.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
⚔ #جنگ_دوم نبردی است که در آن دشمن آشکار است اما سلاح او پنهان است. جنگهای حوزهی سیاست از این دست هستند که مغلوبان و مجروحان و تلفات آن بهمراتب بیشتر از نبرد اول است. در این جنگها خسارات ناشی از امضای عهدنامهها و پروتکلها و عضویت در مجامع سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و... چندین نسل را درگیر و به نابودی میکشاند و نجات از آن بسیار دشوار است. حضور در این نبردها نیازمند افرادی کارکشته است که دستهای پشتپرده را بهخوبی تشخیص دهند. انسانهایی که فرزند زمانهی خود باشند و با بصیرت واقعی بتوانند در مقابل عمروعاصهای زمان بایستند. نه کسانی که چون ابوموسی اشعری باشند و امام زمانشان را داغدار کنند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
⚔ [ #جنگ_سوم دشوارتر است] در این نبرد سلاحها تا حدودی مشخص هستند اما دشمن کاملاً پشتپرده پنهان است. در این جنگ، دشمن در تمام حوزهها نفوذ کرده است، از کلاس درس و در لباس معلّم و استاد گرفته تا سینما و تلویزیون و موسیقی و ادبیات و تمامی حوزههای فرهنگی و اجتماعی. #جنگ_فرهنگی مانند موریانه عمل میکند و از درون جوامع را میپوساند و در مسیر فروپاشی قرار میدهد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
⚔ #جنگ_چهارم که از همه دشوارتر است نه سلاح واضحی دارد و نه دشمن پیداست. شرایط همانی است که پیامبر توصیف کردند: مورچه سیاهی، روی سنگی سیاه و در دل شبی تاریک قرار دارد. این جنگ نیازمند مردان و زنان متفاوتی است که مُلکداری را بدانند. این زنان و مردان نه با پول و پارتی نماینده مجلس و وزیر و وکیل میشوند و نه با ماشین ضدگلوله تردد میکنند. نفس کشیدن این زنان و مردان پشت #یهود را به لرزه میاندازد، در حالیکه کرور کرور سیاستمدارانی مانند آنچه امروز با آنها مواجه هستیم، بیشتر باعث دلگرمی یهود میشود. این زنان و مردان منتظران واقعی هستند که با داغ و درد مردم زندهاند و آمادهی شهادت هستند. منتظر واقعی شهید است حتی زمانی که زنده است و نفس میکشد. این شهیدان و منتظران واقعی کم هستند، اما همین جمعیتِ اندک پشت شیطان و جنودش را میلرزاند و سردمداران یهود تاب قدمها و نفسهایش را ندارند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
14.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ حوزههای اقتصادی فعالیت بهائیان كدام است؟
🎯 ادعاهای دروغین بهائیت از زبان یک بازگشته
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠 مجوسان ستایشگر عیسای نوزاد که بودند؟ (1)
✡️ جلوهای دیگر از تحریفات تاریخی یهود
1⃣ به وقت تولد حضرت عیسی (ع) در شهر بیت لحم، سه ایرانی به کمک ستارگان از تولد آن حضرت باخبر شده و به آنجا رفتند و هدایایی به حضرت مریم (س) تقدیم نمودند. مسیحیان، این سه نفر را به سه پادشاه (the three kings) یا سه مرد عاقل (the three wise men) ملقب کرده و حتی نامهایی نیز به آنها نسبت دادهاند: بالتازار (بل تصّر)، مِلکور (ملکیور)، گاسپر (یاسپر) (Balthassar, Melchior, Gaspar).
2⃣ در خصوص اینکه این #مجوسان که بوده و از کجا آمدهاند بحث و نظرهای گوناگونی درگرفته است، ولی هنوز هیچ قطعیتی در این خصوص وجود ندارد.
✝ روایت واقعه در انجیل متّی
1⃣ واقعهی آمدن مجوسان به دیدار عیسای نوزاد، سراسر باب دوم از انجیل متّی را به خود اختصاص داده است.
2⃣ خلاصهی ماجرا این است که پس از تولد حضرت عیسی (ع) در بیت لحم، چند نفر مجوس از سمت مشرق به #اورشلیم میآیند و میپرسند: «کجاست آن تازه مولود که #پادشاه_یهود است؟ ما ستارهی او را در مشرق دیده و برای پرستش (تکریم) او آمدهایم.» پس #هیرود پادشاه و مردم اورشلیم از این خبر مضطرب شدند. هیرود از #کاهنان یهود پرسید: «مسیح کجا باید متولد شود؟» آنها با بررسی کتب خود گفتند: «در بیت لحم». آنگاه هیرود مجوسان را به حضور طلبیده از ظهور آن ستاره پرسید و گفت: «به بیت لحم بروید و چون او را یافتید مرا نیز خبر کنید.»
3⃣ مجوسان به سمت بیت لحم رفتند و در راه، ستاره را مجدداً یافتند و خرسندانه آن را تعاقب نمودند تا به بیت لحم رسیدند. ستاره در بالای منزلی ایستاد و آنها داخل شده طفل را با حضرت مریم (س) دیدند و بر او تعظیم کرده، هدایای خود یعنی: طلا و کُندُر و مُرّ را تقدیم نمودند. پس در خواب شب به مجوسان وحی رسید که به نزد هیرود بازگشت نکنند. لذا آنها از راه دیگر به وطن خویش مراجعت کردند.
4⃣ بعد از رفتن ایشان، فرشتهی خدا در خواب به یوسف (کفیل/ شوهر مریم) ظاهر شده گفت: «برخیز و طفل و مادرش را بردار و به مصر فرار کن و در آنجا بمان، زیرا هیرود میخواهد طفل را هلاک کند.» پس آنها به مصر رفتند. و چون هیرود دید که مجوسان بازنگشتند سربازانش را فرستاد تا تمام اطفال کمتر از دو سال را در بیت لحم بکشند.
5⃣ چندی بعد، هیرود نیز مُرد و فرشتهی خدا در خواب، زمان بازگشت را به یوسف اعلام نمود. در مراجعت یوسف دید که اَرکیلا پسر هیرود حاکم یهودیه شده لذا به هدایت فرشته به استان جلیل در شمال فلسطین رفته، در شهر ناصره ساکن شدند.
✍️ نویسنده: امیر اهوارکی
👉 goo.gl/oKVmtW
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠 مجوسان ستایشگر عیسای نوزاد که بودند؟ (2)
✡️ جلوهای دیگر از تحریفات تاریخی یهود
🌐 بررسی واقعه
1⃣ در میان اناجیل چهارگانهی مسیحی (متّی، مرقس، لوقا و یوحنا)، این واقعه فقط در انجیل متّی دیده میشود. البته چون متن اناجیل مرقس و یوحنا از دوران رسالت حضرت عیسی (ع) آغاز میشود لذا در این خصوص تضادی با انجیل متّی پدید نیامده است. اما سؤال اینجا است که انجیل لوقا که تولد حضرت عیسی (ع) را با جزئیات ذکر کرده و نویسندهاش در همان ابتدا مدعی است که همه چیز را از آغاز، دقیق و به ترتیب خواهد نوشت (لوقا 1/ 3) چرا از این وقایع مهم سخنی نگفته است؟ وقایعی مانند: آمدن مجوسان به اورشلیم و بیت لحم به هدایت ستاره، کشتار کودکان بیت لحم به فرمان هیرود، مهاجرت عیسای نوزاد با خانوادهاش به مصر.
2⃣ به هر حال اعتقاد بنده بر این است که این واقعه حقیقتاً رخ داده و خداوند آن #مجوسان را از ایران برای دیدار عیسای نوزاد به #اورشلیم و سپس بیت لحم آورده است تا اولاً مردم #یهود را به تولد پیامبر جدید این قوم خبر دهد و ثانیاً برای مقاصد چندی که در ادامه خواهد آمد.
3⃣ انجیل متّی تعداد مجوسان را ذکر نکرده است ولی آنها در سنت مسیحی سه نفر دانسته شدهاند. شاید به این دلیل که آنها طبق نقل انجیل متّی، سه هدیه (طلا، کُندُر، مرّ) به عیسی (ع) تقدیم کردهاند. ما نیز همین رقم را میپذیریم. مراد از مجوس پیروان دین زرتشت است. اگر آنها از سمت شرق به اورشلیم آمده باشند پس آنها ظاهراً زرتشتیان ایرانی بودهاند. چون در آن زمان امپراطوری روم و ایران هممرز بودند و فلسطین جزو مستعمرات روم بود.
4⃣ تولد پیامبران عظیمالقدری همچون حضرت ابراهیم (ع) و حضرت موسی (ع) توسط کاهنان دربار نمرود و فرعون پیشگویی شده بود. علم پیشگویی از روی ستارگان که به آن احکام نجوم میگویند در نزد بابلیها و سپس مصریان متداول بوده است. اما مشخصات آن ستاره که با تولد حضرت عیسی (ع) بر مجوسان نمایان شد به نظر نمیرسد که با «احکام نجوم» تطبیق کند، و نه همچنین با پدیدههای نجومیای که امروزه شناخته شده هستند از قبیل: انواع مختلف ستارگان دنبالهدار، ابَر نو اختر (Super Nova)، شهابسنگ.
5⃣ از انجیل متّی برمیآید که آن ستاره سه مشخصهی بارز داشته است:
🔸1. در ارتفاع پایین حرکت میکرده، چون ستاره در بیت لحم در بالای منزلی که عیسای نوزاد در آن بوده توقف کرده و مجوسان بدانجا هدایت شدهاند.
🔸2. آن ستاره، محلّی (منطقهای) بوده، یعنی فقط مجوسان آن را دیدهاند. و به همین جهت است که مردم اورشلیم از سخن مجوسان تعجب کرده و مضطرب شدند.
🔸3. ستاره از قوانین حرکتِ ستارگانِ آسمان تبعیت نمیکرده. زیرا ابتدا به سمت غرب و سپس به جنوب حرکت نموده است. (بیت لحم در فاصلهی 9 کیلومتریِ جنوب اورشلیم است). توضیح اینکه اجرام سماوی در آسمان شب بر اثر چرخش وضعی زمین، همگی از سمت شرق به غرب حرکت میکنند.
6⃣ با اندکی تأمل به این نتیجه میرسیم که اگر آمدن مجوسان به اورشلیم صحت داشته باشد این ماجرا یک واقعهی نجومی خاص بوده که خداوند آن را برای هدایت کردن مجوسان به اورشلیم و سپس بیت لحم، ایجاد نموده است. اما برای بررسی بهتر واقعه لازم است در خصوص رسالت حضرت عیسی (ع) تأمل کنیم، که آیا رسالت آن حضرت جهانی است؟
✍️ نویسنده: امیر اهوارکی
👉 goo.gl/oKVmtW
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠 مجوسان ستایشگر عیسای نوزاد که بودند؟ (3)
✡️ جلوهای دیگر از تحریفات تاریخی یهود
🌐 رسالت عیسی (ع)
1⃣ آمدن مجوسها به دیدار عیسای نوزاد میتواند دلیلی باشد که محدودهی رسالت حضرت عیسی (ع) جهانی بوده است. ولی آیا حقیقتاً ایشان بر همهی مردم دنیا مبعوث شده است؟ پاسخ منفی است. زیرا بر اساس آنچه از قرآن مجید و اناجیل اربعه برمیآید، رسالت حضرت عیسی (ع) مختص قوم #بنیاسرائیل بوده است. هیچجا نقل نشده که حضرت عیسی (ع) غیریهودیان را به دین خدا فراخوانده باشد. عیسی (ع) بنا به نص قرآن در دنبالهی رسالت حضرت موسی (ع)، بر #قوم_یهود مبعوث شده است (بقره/ 88 ـ مائده/ 44 و 46). در اناجیل نیز دیده میشود که حضرت عیسی (ع) مردم را به #تورات و #کتب_انبیاء یهود ارجاع میدهد (متّی 5/ 17 ـ 7/ 12 ـ 8/ 4 ـ مرقس 13/ 14 ـ لوقا 4/ 21 ـ 10/ 26 ـ یوحنا 10/ 34 و 35). به همین سبب است که مسیحیان مجبور به قبول تورات و سایر کتب انبیاء یهود هستند.
2⃣ بنیاسرائیل به مصر رفته و پس از قحطی نیز بازنگشتند. حدود چهارصد سال بعد، طبق پیشگویی ابراهیم و یعقوب و یوسف علیهمالسلام که در تورات مذکور است (پیدایش 15/ 13 تا 16 ـ 48/ 21 ـ 50/ 24)، خداوند حضرت موسی (ع) را فرستاد تا بنیاسرائیل را به #فلسطین بازگرداند. لذا رسالت حضرت موسی (ع) نیز مختص به قوم یهود بود و این حقیقت در قرآن مجید نیز مؤکد است (اعراف/ 105 و 134 ـ طه/ 47 ـ شعراء/ 17). بنا به یک حکم کلی، همهی امتها پیامبر داشتهاند (فاطر/ 24) و این پیامبران به سوی قوم خود رفتهاند، به زبان همان مردم (نگا. یونس/ 74 ـ یوسف/ 109 ـ ابراهیم/ 4).
3⃣ در قرآن از زبان فرشتهای که بر حضرت مریم (س) پدیدار شد، آمده است: «و او پیامبری است که به سوی بنیاسرائیل میرود» (آلعمران/ 49). این مطلب از برخی دیگر از آیات نیز مستفاد میشود (صف/ 6 و 14 ـ مائده/ 72 ـ زخرف/ 59). در انجیل متّی از زبان حضرت عیسی (ع) منقول است که: «فرستاده نشدهام مگر به جهت گوسفندان گمشدهی بنیاسرائیل» (متّی 15/ 24). مراد از «گوسفندان گمشده»، عموم مردم #یهودی هستند که توسط #کاهنان یهود گمراه شدهاند.
4⃣ فلسطین در زمان حضرت عیسی به سه استان شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شده بود که به ترتیب جلیل، سامریه و یهودیه خوانده میشد. حضرت عیسی طبق متن سه انجیل نخست (متّی، مرقس و لوقا)، فقط در شهرهای استان جلیل موعظه میکرد و فقط یک نوبت به #اورشلیم وارد شد که همان وقت، کاهنان او را گرفته و به قتل رساندند (!) حضرت عیسی (ع) در این سه انجیل یک پیامبر جلیلی خوانده میشود و محدودهی رسالت او بخشی از قوم یهود است و نه همهی یهودیان، تا چه رسد به تمام مردم جهان!
5⃣ ادعای مسیحیان در خصوص رسالت جهانی پیامبرشان به آن دلیل است که ایشان حضرت عیسی را رسول خاتم معرفی میکنند و از آنجا که در تورات و کتب انبیاء آمده است که «تمام اقوام جهان منتظر آمدن رسول خدا هستند» (پیدایش 49/ 10) و یا «کسانی که در جزیرهها ساکنند شریعت او را انتظار میبرند» (اشعیاء 42/ 4) لذا حکم میکنند که عیسی (ع) همان پیامبر خاتم است. در حالیکه حضرت عیسی شریعت و فقه نیاورد و مطابق شریعت تورات حکم میکرد. ثانیاً او هرگز چنین ادعایی نکرده است که پیامبر موعود (ماشیح) است (برای نمونه نگا: متی 22/ 41 تا 45 ـ 24/ 5). ثالثاً این ادعا را نخستین مرتبه #پولس یهودی در دمشق مطرح کرد (اعمال 9/ 22) و در شهرهای دیگر هم آن را نشر داد، و این همان بدعت بزرگ اوست. نتیجه میگیریم که محدودهی حضرت عیسی (ع) نیز به مانند حضرت موسی (ع) و سایر انبیاء بنیاسرائیل مختص به قوم یهود بوده است.
✍️ نویسنده: امیر اهوارکی
👉 goo.gl/oKVmtW
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter