eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
745 ویدیو
207 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ سند خواندنی از هدایت ابوالحسن بنی‌صدر به اسرائیل توسط احسان نراقی! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ اسناد ساواک / مراوده فرح پهلوی با اسرائیلی‌ها ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ عمق استراتژیک روابط بهائیت و صهیونیسم 1⃣ به گواه تاریخ، روابط سران با پیشینه‌ای بس درازتر از عمر «رژیم اسرائیل» دارد. 2⃣ می‌دانیم که یکباره در سال 1948 به وجود نیامد بلکه مقدمات انجام آن از ده‌ها سال قبل توسط صهیونیست‌ها و با همکاری دولت‌های استعماری فراهم شده بود. چنان‌که وقتی در واپسین سال‌های قرن 19 کتاب مشهورش را نوشت، گفت: من را پی افکندم! اندیشه تأسیس دولت یهود در فلسطین، دست‌کم از همان قرن 19 ذهن بسیاری از را به خود مشغول داشته بود که نمونه‌ای از آن را در نقش پنهان و آشکار و عناصری نظیر و در حفر و خرید سهام آن، مشاهده می‌کنیم. 3⃣ با این سوابق، آیا عجیب نیست که میرزا مژده تجمع و عزت‌یابی در را مطرح می‌سازد و ده‌ها سال بعد طبق اعلام منابع بهائی، بشارت‌های او مبنی بر در مطبوعات غربی نیز منعکس و با افتخار، بزرگنمایی می‌شود؟!! 4⃣ نیز که در اثر ملاقات با برخی از سران صهیونیسم از طرح‌های نهان و آشکار نسبت به فلسطین بی‌خبر نبود، در 1907 برای (از یهودیان بهائی شده) تشکیل اسرائیل را این‌گونه پیشگویی می‌کند: 🌀 اینجا فلسطین است، اراضی مقدسه است. عن قریب قوم یهود به این اراضی بازگشت خواهند نمود، سلطنت داوودی و حشمت سلیمانی خواهند یافت. این از مواعید صریحه الهیه است و شک و تردید ندارد. قوم یهود عزیز می‌شود… و تمامی این اراضی بایر، آباد و دایر خواهد شد. تمام پراکندگان یهود جمع می‌شوند و این اراضی مرکز صنایع و بدایع خواهد شد، آباد و پرجمعیت می‌شود و تردیدی در آن نیست. 5⃣ (از فعالان صهیونیسم، و رئیس جمهور بعدی اسرائیل) خود به ملاقاتش با عباس افندی در قصر بهجی (واقع در عکا) تصریح دارد و تاریخ این دیدار را نیز در سال‌های 1909-1910 یعنی حدود 40 سال قبل از تأسیس اسرائیل می‌داند، که نشانگر عمق استراتژیک روابط میان سران بهائیت و صهیونیست‌ها است. 6⃣ شواهد تاریخی همچنین از ارتباط عباس افندی با اعضای گردانندگان و سرمایه‌گذاران اصلی در طرح استقرار در فلسطین، حکایت دارد. شاهد این مطلب، سخن خود عباس افندی به حبیب مؤید است که می‌گوید: 🌀 «مستر روچلد آلمانی نقاش ماهری است. تمثال مبارک را با قلم نقش درآورده و به حضور مبارک آورد و استدعا نمود چند کلمه در زیر این عکس محض تذکار مرقوم فرمایند تا به آلمانی ترجمه و نوشته شود...» 📖 متن مقاله به‌همراه عکس و مستندات: 👉 http://yon.ir/israbaha ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تمبر اسرائیلی با تصویر معبد طلایی بهائیان در حیفا ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ بن زوی (رئیس جمهور بعدهای اسرائیل) 40 سال قبل از تأسیس اسرائیل به دیدار عباس افندی می‌رود! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تأسیس اسرائیل و علائق مشترک صهیونیسم و بهائیت 1⃣ تشکیل رژیم اشغالگر قدس سال 1948 در زمان حیات اتفاق افتاد. 2⃣ قبل از آن در سال 1947، سازمان ملل کمیته‌ای را برای رسیدگی به مسئله تشکیل داد. شوقی در 14 جولای 1947، طی نامه‌ای به رئیس کمیته مزبور بر مطالب جالب توجهی از علائق مشترک و به فلسطین تأکید ورزید و ضمن مقایسه منافع بهائیت با مسلمانان و مسیحی‌ها و یهودی‌ها در فلسطین نتیجه گرفت که: 🌀 «تنها یهودیان هستند که علاقه آنها نسبت به فلسطین تا اندازه‌ای قابل قیاس با علاقه بهائیان به این کشور است. زیرا که در اورشلیم، بقایای معبد مقدسشان قرار داشته و در تاریخ قدیم، آن شهر مرکز مؤسسات مذهبی و سیاسی آنان بوده است...» 3⃣ 14 می 1948 انگلستان به قیمومت فلسطین پایان داد و همان روز در تل‌آویو تشکیل شد و تأسیس دولت را اعلام نمود، پس از آن شوقی افندی در پیام نوروز سال 108 بدیع (1330 ش) نظر مثبت خود و قاطبه را پیرامون تأسیس اسرائیل این چنین تصریح کرد: 🌀 «... مصداق وعده الهی به ابناء خلیل و وراث کلیم، ظاهر و باهر، و دولت اسرائیل در ارض اقدس، مستقر و به استقلال و اصالت آیین» بهائی «مقر، و به ثبت عقدنامه بهائی و معافیت کافه موقوفات» بهائی در عکا و جبل کرمل و لوازم ضروریه بنای مرقد باب «از رسوم» یعی عوارض و مالیات «دولت» و «اقرار به رسمیت ایام» تعطیلی بهائیان «موفق و مؤید» شده است... 4⃣ (بیوه شوقی) نیز ذوق‌زدگی خویش از تأسیس اسرائیل را پنهان نمی‌کند و سرنوشت این غده سرطانی را با مسلک این چنین گره می‌زند: 🌀 من ترجیح می‌دهم که جوان‌ترین ادیان [= بهائیت] از تازه‌ترین کشورهای جهان [= اسرائیل] نشو و نما نماید و درحقیقت باید گفت که آینده ما [= بهائیت و اسرائیل] چون حلقات زنجیر، به هم پیوسته است. 📖 متن مقاله به‌همراه عکس و مستندات: 👉 http://yon.ir/israbaha ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ شوقی افندی : تنها علاقه یهودیان نسبت به فلسطین تا اندازه‌ای قابل قیاس با علاقه بهائیان به این کشور است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ روحیه ماکسول : ترجیح می‌دهم که جوان‌ترین ادیان [بهائیت] از تازه‌ترین کشورهای جهان [اسرائیل] نشو و نما نماید. آینده ما چون حلقات زنجیر، به هم پیوسته است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ جلوه‌ای از روابط فرقه‌ی بهائیت و سران صهیونیسم 1⃣ هنگامی که آخرین رهبر در لندن از دنیا رفت و قرار شد در همان شهر دفن شود، دولت به سفارت خود در انگلستان دستور داد در این مراسم حضور فعال و پررنگ داشته باشد. 2⃣ لذا در غیاب سفیر کبیر اسرائیل در لندن، کاردار سفارت به نام گیرشون اولر در مراسم تشییع شرکت جست!! 3⃣ به نوشته منابع در طول 4 ساعت مراسم تشییع و تدفین، کاردار اسرائیل همچون یک صاحب عزا «با قدم آهسته و سرخمیده»، پا به پای سران حضور داشت و: «به طور رسمی ادای احترام می‌نمود» و از چهره‌اش غم و تأثر می‌بارید!! 📖 متن کامل مقاله به‌همراه عکس: 👉 http://yon.ir/bahaism ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نیروهای مسلح مصر در حال عبور از کانال سوئز در روز ۷ اکتبر ۱۹۷۳ ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠 رفتار دوگانه‌ی بهائیت درباره‌ی جنگ‌های اعراب و اسرائیل 1⃣ جنگ شش روزه ✡ در ژوئن 1967 (خرداد1346) با حمله ارتش سومین جنگ اعراب و اسرائیل درگرفت که به شکست ارتش‌های عربی منجر شد و بخش وسیعی از اراضی اسلامی به اشغال صهیونیست‌ها در آمد. ✡ در خلال این جنگ برخلاف شعارشان مبنی بر به جای محکوم کردن صهیونیست‌ها به عنوان «آغازگر جنگ و متجاوز» عملاً در کنار ارتش اسرائیل قرار گرفتند و همه‌گونه حمایت را از اشغالگران به عمل آوردند و از آن جمله به گزارش در تاریخ 10/ 5/ 46 مبلغی در حدود 120 میلیون تومان (که آن موقع رقم بسیار هنگفتی بود) به وسیله بهائیان ایران جمع‌آوری گردید که به ظاهر برای در حیفا ارسال شود «ولی منظور اصلی آنها از ارسال این مبلغ، کمک به ارتش اسرائیل می‌باشد». 2⃣ نبرد رمضان / جنگ یوم کیپور ☪ در اکتبر سال 1973 مقارن با ماه رمضان، ارتش کشورهای اسلامی به صهیونیست‌ها یورش آوردند، تا اراضی خود را باز پس گیرند. نیروهای مصری در مدتی کوتاه از کانال سوئز عبور کردند و دیوار عظیم «بارلو» را که از سوی صهیونیست‌ها تسخیرناپذیر خوانده می‌شد، زیر پا گذاردند. در سایر جبهه‌ها نیز سوریه و اردن، صهیونیست‌ها را گوشمالی دادند. ☪ در این اوضاع، نشریات بهائیان به تکاپو افتادند و علیه جنگ به مبارزه برخاستند! آنان که در طول جنگ سال 1967 سکوت اختیار کرده بودند، این بار به قلم‌فرسایی پرداختند و در سرمقاله نشریه رسمی محفل ملی بهائیان ایران با عنوان: «نزاع و جدال، منفور درگاه کبریا است» به موضع‌گیری به نفع صهیونیست‌ها و علیه کشورهای اسلامی و عربی پرداختنه و فصل مشبعی را به بیان مذمت جنگ اختصاص دادند. ☪ بهائیان چنان از شکست صهیونیست‌ها سرخورده و ناراحت شده بودند که حتی نشریه نونهالان بهائی را نیز بی‌نصیب نگذاشتند؛ این نشریه در شماره آبان 52 در مقاله‌ای مفصل که ظاهراً یک دختر بچه به نام سویدا معانی فرستاده است، شدیداً برای خانواده‌های صهیونیست که فرزندانشان را به میدان‌های جنگ با مسلمانان فرستادند، نوحه‌سرایی می‌کند و با استفاده از عبارات عاطفی می‌کوشد احساسات اطفال بهائی را به نفع صهیونیست‌ها تحریک کند و این کودکان را از ابتدا با محبت صهیونیست‌ها و کینه مسلمانان پرورش دهد. ✍ پویا شکیبا 📖 متن کامل مقاله به‌همراه عکس: 👉 http://yon.ir/bahaism ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter