eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
749 ویدیو
207 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ ماجرای بنای هیکل سوم یهود 1⃣ در سال 1948 میلادی کشور به دست صهیونیست‌ها اشغال شد تا با مهاجرت دادن 2 هزار و اسکان دادن آنها در سرزمین‌های اشغالی از بازگشت به خوشحال شوند. پس از آن نوبت به سال 1967 میلادی و شکست اعراب از رسید که طی آن شهر قدس را اشغال کرده و وارد مسجدالاقصی شدند که آن را می‌نامند. 2⃣ با این حال کابینه وقت رژیم صهیونیستی جرأت تعدی و تعرض به را نیافت و اقدام به بنای موعودشان در آن نکرد، اگرچه به گفته برای بنای آن شب و روز نماز می‌خوانند و دعا می‌کنند. 3⃣ موضوع چه بود که بنای به تعویق می‌افتاد؟ آیا بیم و هراس از اعراب یا جامعه بین‌المللی بود؟ یا این‌که دلایل دیگری مرتبط با یهود در پس آن قرار داشت؟ 4⃣ بر اساس آنچه در ذکر شده است، یک‌باره، غافلگیرانه و سریع و آنی بنا خواهد شد و با این‌که خاخام‌های یهودی در این خصوص اختلاف نظر دارند که این امر چگونه رخ خواهد داد، با این حال جزو اعتقاداتی است که در میان بسیاری از یهودیان شایع است. 5⃣ براساس این باور، هیکل سوم همچون که حضرت سلیمان بن داوود آن را بنا کرد و همچنین که به دست هیرودس ساخته شد، تاسیس نمی‌شود. هیکل سوم در روز عید و تنها و تنها در یک روز بنا می‌شود و این موضوع ساده‌ای نیست که در فهم و درک بشری بگنجد. 6⃣ اما جنبش به‌عنوان بزرگترین فرقه‌ای که را در جهان در برمی‌گیرد و مقر اصلی آن در نیویورک است، این باور را این‌گونه به پیروان خود القا می‌کند که بخشی از هیکل سوم از آسمان و به صورت یک بر زمین فرود خواهد آمد و بخش دیگر آن به دست و پیروانش بنا خواهد شد. 7⃣ این گروه از یهودیان دارای دعای معروفی هستند که مفاد آن چنین است: خدای ما چشمان ما را با هیکل‌مان که در آسمان است، روشن گردان و این سعادت مشارکت در بنای آن را به ما بده. 📖 لینک متن کامل مقاله به همراه عكس: 👉 yon.ir/rcNR ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ يهود در رویای #هیکل_سوم ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 گوساله‌ای برای جواز ورود یهود به مسجد الاقصی ✡ به باور این که به رنگ سرخ است، برای تقریباً دو سال در مراتع آنها چرا خواهد کرد و بیش از دو تار موی غیر قرمز در آن نمی‌توانید مشاهده کنید. در آن زمان این گوساله به عنوان اولین پس از تخریب معرفی خواهد شد. برخی تصور می‌کنند که داستان گوساله سرخ موی که تاریخ آن به دوران حضرت موسی علیه‌السلام بازمی‌گردد، پایان یافته و به تاریخ پیوسته است، درحالی که حقایق چیز دیگر می‌گویند. ❓سوالی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که یهود از این گوساله سرخ مو چه می‌خواهد؟ 1⃣ پاسخ این سوال بسیار شنیدنی است. به اعتقاد برخی از یهود و اذعان آنها، جهان امروزه هستند و همین نجس بودن یهود موجب می شود تا آنها اجازه ورود به را نداشته باشند. 2⃣ برای پاک کردن خود از این نجاست، یهود می‌بایست، گوساله صرفاً سرخ مویی را بیابند. این گوساله سرخ مو دو سال در مراتع آنها خواهد چرید، پس از دو سال اگر بیش از دو تار موی غیر قرمز در بدن این گوساله مشاهده نکردند، آن را به عنوان اولین گوساله سرخ موی از زمان تخریب هیکل دوم تا حال حاضر معرفی خواهند کرد. 3⃣ پس از آن این گوساله سرخ مو ذبح شده و سوزانده می‌شود و خاکستر آن در برکه آبی ریخته می‌شود و با فرو رفتن در این برکه خود را از آلودگی‌ها پاک خواهند کرد و در آن زمان اجازه خواهند داشت، آزادانه وارد هیکل شوند. اما به نوشته روزنامه صهیونیستی هم اکنون 2 هزار سال است که یهود در انتظار این گاو سرخ مو و شستن بدن خود در آب هستند. 4⃣ حاخام ریچمن از جمله یهودیانی است که تمام زندگی خود را صرف یافتن نام و نشانی از این گوساله سرخ مو کرده است. وی در مصاحبه با روزنامه هاآرتص تصریح کرد که بسیاری از بر این باورند که موضوع گاو سرخ مو، موضوعی خارق‌العاده و این جهانی نیست، اما مشکل اصلی در یافتن این گوساله که تنها دو تار موی غیر قرمز در آن موجود باشد، نیست، بلکه مشکل اصلی در پرورش این گوساله نهفته است که نیازمند مهارت و تجربه بسیار در فهم و منطبق کردن آن با تکنولوژی های پیشرفته روز است. 📖 متن کامل مقاله به همراه عكس: 👉 yon.ir/rcNR ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ یهود به دنبال گوساله سرخ مو ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ #یهودیان_ارتدوکس برخلاف #یهودیان_سکولار فرزندان زیادی دارند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ یهودیان ارتدوکس ؛ معضل اسرائیل 1⃣ با وجود مشکلات متعدد فرهنگی حاکم بر جامعه صهیونیستی، نکته غیر قابل انکار را می‌توان تسلط طبقه‌ای از بر عموم مناصب سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و… دانست. طبقه‌ای عموماً مرفه، تحصیل‌کرده و با اصالتی غرب‌تبار که عنصر را برخلاف یهودیان مذهبی اعم از سنتی‌ها و ارتدوکس‌ها (که آن را هم نژاد و هم مذهب می‌پندارند) صرفاً عنصری نژادی پنداشته و با ورود باورهای که برگرفته از و می‌باشد شدیداً مخالفند. 2⃣ به دو جریان چپ و راست تقسیم می‌شوند. دو جریانی که نمود کنونی آن را می‌توان در دو حزب راست و چپ مشاهده نمود. جریان‌های فوق از ابتدای تاسیس تا به امروز قدرت را در دست داشته‌اند. 3⃣ نکته حائز اهمیت آن‌که جناح سکولار حاکم خطر گسترده جمعیتی را پیش روی خود حس می‌نماید، خطری که هم از سوی عرب‌ها احساس شده و هم از سوی یهودیان مذهبی و ارتدوکس قابل تصور است. 4⃣ از فرزندآوری محدودی برخوردارند. گرایش‌های لیبرالی یهودیان سکولار در سبک زندگی، ازدواج، دارا بودن فرزندانی اندک و بی‌تعهدی در اجرای فرامین در حالی است که یهودیان مذهبی سنتی و به خصوص یهودیان ارتدوکس که تفاسیری بسیاری متصلب و سخت از آیین یهود ارائه می‌دهند خود را متعهد به داشتن فرزندانی زیاد می‌دانند، تا آن‌جا که شماری از این یهودیان بین 6 تا 10 فرزند دارند. 5⃣ تجمیع با و سیل گسترده زاد و ولد از سوی آنان از هم اکنون زنگ خطر را برای آینده رهبری اسرائیل به صدا درآورده است. سختگیرانه‌تر از بقیه شاخه‌های است. اغلب پیروان آن و متون خود را از جانب خدا می‌دانند و بیشتر به آن رجوع می‌کنند. این در حالی است که یهودیان سنتی و مذهبی از نگرشی منعطف‌تر از ارتدوکس‌ها برخوردارند. یهودیان مذهبی و سنتی که (محافظه‌کاران یا سنتی‌ها) نیز خوانده می‌شوند قوانین را در حدی که با کتب و و سنت‌های اولیه هم‌خوانی دارد، می‌پذیرند. 6⃣ نکته حائز اهمیت دیگر آن‌که در حالی که و مرفه و سرخورده از تداوم ناامنی در در پی کوچ به اروپا و آمریکا هستند، بر میزان ورود یهودیان آفریقایی‌تبار و خاورمیانه‌ای‌تبار که به لحاظ مالی و فکری در مضیقه بوده و عموماً به اقشار مذهبی وابسته‌اند و جهت کسب زندگی بهتر به اسرائیل می‌آیند افزوده شده است. نفوذ و جایگاه مستحکم را می‌توان در وزن احزاب وابسته به آن‌ها در انتخابات‌ها مشاهده نمود که به مرور و طی سال‌های اخیر افزایش یافته است. 7⃣ دو حزب مذهبی و که اولی نماینده (شرقی) و دومی نماینده (غربی) به شمار می‌روند، هم‌اکنون فعال‌ترین احزاب ارتدوکس مذهبی در اسرائیلند و با پیوستن به دولت‌های ائتلافی یا گسستن از آن‌ها، بخوبی از امتیازات خود بهره می‌برند. امتیازهایی که به نظر و به مرور زمان در حال افزایش است. 📖 متن کامل مقاله به همراه عكس: 👉 yon.ir/k5TU ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ از کلیسای شیطان تا پروتکل‌های یهود 👹 (1) مؤسس در کتاب خود با عنوان در خصوص طرح برای سلطه بر جهان موسوم به اظهار می‌دارد: ✍ «پروتکل‌های زعمای صهیون را مطالعه کردم، با خود گفتم که این طرح چه ایرادی دارد؟ آیا این همان شیوه‌ی کارکرد تمام طرح‌های جامع نیست؟ آیا عموم مردم مستحق -و حتی می‌توان گفت خواستار- چنین استبدادی نیستند؟» (1) نام حقیقی لاوی (Anton Szandor LaVey) ؛ «لوی» بود، ولی یهودی بودنش را پنهان می‌کرد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 روچیلدها و اطلاع از وقوع جنگ جهانی دوم 🌐 در 28 آوريل 1937 روزنامه‌ی دیلی اکسپرس (Daily Express) مقاله‌ای به چاپ می‌رساند که در آن دبلیو هیکی (W. Hickey) گزارشگر روزنامه از لرد ویکتور روچیلد (Lord Victor Rothschild) که تنها 27 سال دارد، می‌پرسد که با پایان قرارداد اجاره‌ی منزل واقع در خیابان پیکادیلی (Piccadilly) قصد دارد در کجا سکونت کند؟ ✡ روچیلد با نشان دادن حالتی پیشگویانه پاسخ می‌دهد: 🔸 «الان نمی‌دانم. احتمالاً هیچ‌جا. در هر صورت تا بعد از جنگ نمی‌دانم.» ✡ در این زمان هنوز دو سال و نیم تا جنگ دوم جهانی باقی مانده بود، ولی او از پیش می‌داند كه جنگ در راه است!! 📚 اندرو کارینگتن هیچکاک ، صهیونیسم در مسیر سلطه ، ترجمه محمدیاسر فرحزادی ، نشر ساقی ✅ به کانال اندیشکده مطالعات یهود بپیوندید: 👉👉 @jscenter
✡ لرد ویکتور روچیلد / Lord Victor Rothschild ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 رسانه‌ها و سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های یهود ✡ (از وابستگان خاندان روچیلد) در کنفرانس بیلدربرگ در سال 1991 در بادن - بادن (Baden-Baden) آلمان : 1⃣ما از مدیران واشینگتن پست، نیویورک تایمز، مجله تایم و دیگر نشریات معتبر که در جلسات ما حضور به هم می‌رسانند و تقریباً چهل سال است که با بصیرت به وعده‌هایشان پایبند هستند، کمال تشکر را داریم. 2⃣ اگر فعالیت‌های ما در این سال‌ها در معرض جنجال رسانه‌ای و دید عموم قرار می‌گرفت، غیرممکن بود که بتوانیم طرح‌های خود را پیش ببریم؛ 3⃣اما حالا جهان پیچیده‌تر شده، آماده‌ی خیزش به سمت حكومتی جهانی است. 4⃣ به طور قطع، حاکمیت فراملیتی نخبگان روشنفکر و بانکداران در سطح جهان - نسبت به حق حکومت بر خود که در قرن‌های گذشته حاکم بوده - ارجح است. 📚 اندرو کارینگتن هیچکاک ، صهیونیسم در مسیر سلطه ، ص191و192 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ کتاب: روان‌شناسی رشد نوشته: لورا. ای. بِرک ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 ردپای صهیونیسم در منابع روان‌شناسی 📚 بررسی موردی کتاب روان‌شناسی رشد، نوشته لورا. ای. بِرک ✡ دانشمندان یهودی با گرایش صهیونیستی در زمینه‌های هنر، ادبیات، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، سیاست، صنایع اتمی، ژنتیک و... تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌دهند. به عنوان نمونه در مقاله‌ای که قصد معرفی آن را داریم، نفوذ و تأثیر این تفکر در کتاب‌های روان‌شناسی کشورمان بررسی و بر کتاب روان‌شناسی رشد لورا. ای. بِرک، به عنوان یک منبع دانشگاهی، تأکید شده است. در قسمت «نتیجه‌گیری و پیشنهاد» این مقاله می‌خوانیم: ✍ در این مقاله، نفوذ و تأثیر تفکر صهیونیسم در کتاب‌های روان‌شناسی کشورمان با تأکید بر کتاب روان‌شناسی رشد لورا.‌ای. بِرک بررسی شد. این کتاب، یک منبع دانشگاهی است که به دلیل داشتن مزایای فراوان علمی و پژوهشی، نگاه دقیق به علم روان‌شناسی و اهداف آن در زندگی بشر، مورد توجه واقع شده است. با این حال، با اندکی توجه و دقت، رد پای صهیونیسم در این کتاب قابل مشاهده است. شواهد ارائه شده در متن مقاله از کتاب بِرک نشان می‌دهد بِرک که یک روان‌شناس یهودی با گرایش‌های صهیونیستی است، با ارائه چهره‌ای مظلوم از یهود و استفاده از اصل همجواری، تکرار و تثبیت در جهت پیشبرد اهدافی خاص، سعی در ارائه چهره‌ای خاص از اسرائیل دارد. وی با ایجاد کلیشه‌های شناختیِ خاص برای اقوام مسلمان و مسیحی، تغییرِ مفهوم ایمان و تبدیل حرکت مسلمانان به حرکتی غیرِ ایمان دینی، ارائه تصویری ناخوشایند از ایران، عادی سازی، تأیید و دفاع از همجنس‌گرایی، متزلزل کردن اعتقاد به خدا و عدم توجه به اصل عدل الهی، اهداف دین‌ستیزانه‌ای را دنبال می‌کند. بنابراین، استفاده از این کتاب به عنوان کتاب درسی توصیه نمی‌شود و بهتر است تنها از آن به عنوان یک الگو برای طراحی پژوهش‌های طولی و عرضی در کتب درسی – دانشگاهی، البته مطابق با ایدئولوژی، فرهنگ، اهداف و ارزش‌های جامعه ایرانی – اسلامی استفاده کرد. کمبود پژوهش‌های طولی و عرضی در کشور ما باعث شده به جای اتکا بر هنجارهای جامعه خود، به پژوهش‌های دیگران تکیه کرده و از آن‌ها استفاده کنیم؛ در حالی که مطالعات طولی در کتاب رشد لورا‌ای بِرک، روی کودکان آمریکایی با ملیّت‌های مختلف قفقازی‌تبار، آفریقایی‌تبار و… انجام شده و می‌توان همان پژوهش‌های طولی را روی کودکان کشورهای اسلامی در آسیا و آفریقا انجام داد و شاخص‌های رشد آن‌ها را در کشورهای اسلامی اعتباریابی کرد. روان‌شناسی، دانش زندگی است و هنجارهای یک جامعه را مطالعه می‌کند. لذا قدم اول در اصلاح آموزش علم روان‌شناسی کشور اسلامی ما، افزایش حساب شده و سازماندهی شده پژوهش‌های روان‌شناسی اسلامی در این زمینه است. سپس، در قدم بعدی، لازم است مؤلفان حوزه روان‌شناسی با جمع‌آوری پژوهش‌های انجام شده در استان‌های مختلف کشور، کشورهای اسلامی و خاورمیانه یا کشورهایی که به لحاظ هنجار با ما مشترکاتی دارند، نظریه‌های روان‌شناسان بزرگ دنیا را با تکیه به منابع اسلامی به خصوص منابع شیعی در کتاب‌هایی چون بحارالانوار بررسی کنند. قدم سوم، جمع‌آوری پژوهش‌ها و نظریه‌های تأیید شده در کتاب‌های روان‌شناسی اسلامی و ایرانی و انتخاب بهترین و علمی‌ترین آن‌ها به عنوان متون دانشگاهی است. آنگاه این کتاب‌ها به تدریج اصلاح و کتب جدیدتر جای‌گزین آن‌ها می‌شود. به این ترتیب می‌توان کتب و منابع درسی روان‌شناسی دانشگاهی کشورمان را از سیاست‌های صهیونیستی پاکیزه کرد. 📖 متن کامل مقاله به همراه مستندات: 👉 yon.ir/N5CI ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter