18.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌓 تناسب یا تناقض زندگي گذشته زهرا رهنورد با بیانیه اخیر او در مورد آزادی حجاب
🔺افراط گران دیروز و تفریط گران امروز😳
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 شاه هم میگفت: حکومت من بر پایه اسلام هست، همون اسلامی که پیغمبر برای ما آورد.
🔺قابل توجه براندازان و باستان گراها
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 شهید «غلامحسین افشردی»، معروف به «حسن باقری» را تقریباً همه میشناسیم. اما شاید بسیاری از ما ندانیم که او دورهای از زندگیاش را به خبرنگاری گذرانده...
🔹افشردی اولین خبرنگاری بود که بعد از پیروزی انقلاب، برای پوشش خبری به خارج از کشور اعزام شد. تسخیر لانهٔ جاسوسی از وقایعی بود که افشردی هدایت و نگارش اخبار آن را بر عهده داشت. چند ساعت بعد از شکست آمریکا در طبس، افشردی اولین خبرنگاری بود که به محل حادثه رسید و در چهار گزارش ویژه، جزئیات این ماجرا را افشا کرد.
🔹بعد از حملهٔ رژیم بعث عراق به ایران، او به جبهههای جنگ پیوست و خیلی زود به یکی از فرماندهان نابغه تبدیل شد.
🔹احمد دهقان، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در مورد او میگوید: «[او و گروهش] میتوانستند بفهمند دشمن در کجاست، چه تعداد نیرو دارد، هدفش چیست، برای چه آمده است، تا کجا میخواهد برود و… همان چیزهایی که او در دورهٔ روزنامهنگاری آموخته بود، گویی تمام تجربیات گذشته (که در ظاهر پراکنده و نامربوط به نظر میآمدند) برای چنین روزهایی اندوخته شده بود.
✳️ روح این فرمانده خبرنگار؛ جاودان و ماندگار باد.🪴
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 نقدی که کامل شنیده نشد.
👈تحلیلی بر یادداشت استاد علیدوست و نقدهای وارد بر آن
🔹این روزها نقد بر نقد استاد علیدوست با عنوان "دفاعی عقیم و پرهزینه" در شبیه سازی عیوب حکومتی با حکومت ائمه ع؛ بازاری گرم و داغ دارد؛ اما بنظر میاد متاسفانه برخی سخن و دغدغه ایشان را یا متوجه نشدن یا نمیخوان متوجه بشن و به نحوی در صددند شکست مطابقی و استدلالی ایشان را اعلام کنند در حالی که ایشان با دلالت التزامیه و نگاه به آثار موضوع، به مساله نگریسته است.
🔹 به صورت ساده باید گفت این نوع دفاع با الگوی شبیه سازی، بدترین نوع دفاع است چرا که مردم خواهند گفت ما به امید تحقق حکومت عدل علی امدیم سمت جمهوری اسلامی؛ تازه مشخص شد حکومت علی ع هم فاسد بوده.
🔹چنانچه ایشان خود در تکمله و اصلاحیه جدید اورده است: این گونه دفاع ضمن این که در واقع دفاعی از عملکرد حاکمیت به حساب نمیآید، نسل جوان و دیگران را نسبت به حکومت علوی نیز بدبین میسازد.
🔹 به بیان دیگر شاید از نگاه برخی، ساده ترین راه برای مبارزه با فساد؛ توجیه آن است؛ ولو به بهای ایجاد بدبینی به حکومت امیرالمؤمنین ع باشد.
🔹نتیجه آنکه ما از برشمردن و افراط در بیان عیوب حکومت علی ع چه نتیجه ای میخواهیم بگیریم؟ جز اینکه متدینان را سرخورده تر می کنیم و بی دین ها را بی دین تر خواهیم کرد؟!
🔹سخن آخر آنکه قطعا دو طرف این قصه همه با نیت خیر و حسن فاعلی به مساله می نگرند، اما متاسفانه بنظر می رسد مشکل در چنین مواردی عدم سلیقه و حسن فعلی لازم از سوی برخی متدینان است؛ چنانچه این معضل را در موضوع امر به معروف و نهی از منکر از سوی آنان در طول دوران پس از انقلاب نیز فراوان دیده ایم؛ که به جای درست کردن ابرویی چشمی را از حدقه درآورده اند.
✍مسلم محمدی
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 پاسخ احسان موحدیان( مدرس دانشگاه و کارشناس بین الملل) به سخنان مداخله گرانه سفیر انگلیس در ایران: کلا خفه شو.
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 دیروز رسما اعلام شد ایران به مشتقات آب سنگین دست یافته!
✳️ این مشتقات برای ساخت رادیودارو و درمان سرطان کاربرد داره و ایران جزء 3 کشور اول دنیا در تولید رادیودارو بر پایه آب سنگینه و صادرات آن ملیونها دلار ارزآوری داره.
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 سخنی زیبا و مقایسه ای "ما و اونا" از شهید آوینی
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 عکسی خاص از علّامه طباطبائی و دوستانش در زنجان / مرداد ۱۳۴۶
👆و تیکه های خوشمزه تبریزیها و زنجانی ها به هم
👥 حضّار از دست چپ علّامه: سیّد نجمالدین موسوی زنجانی (داماد حاجی سیّد محمّد زنجانی و هم نوهٔ برادرش حاجی سیّد حسین)، سیّد عزالدین #حسینی_زنجانی، شیخ مرتضی رازقی، سیّد هاشم موسوی زنجانی، شیخ ابوالفضل سلیمیراد، ناشناس، شیخ یونس فصاحتی، شیخ محمّداسماعیل #صائنی_زنجانی.
🍉 بنا به نقل فرزند حاج سیّد هاشم موسوی زنجانی، در همین مجلس مطایبهٔ شیرینی بین سیّد نجمالدین موسوی و علّامه ردّوبدل میشود. سیّد نجمالدین به علّامه میگوید: این تکیهکلام "نمنه" در زبان شما تبریزیها چیست که دائماً تکرار میکنید؟ علّامه میگوید: خب شما هم در زنجان انتهای افعال را کشیده و یک "یَع" اضافه میکنید! ایشان انکار میکند که: ما همچه تکیهکلامی نداریم! علّامه سکوت میکند تا زمانی چند میگذرد و صحبت از گل و گیاه میشود. سیّد نجمالدین میگوید: بله! هاوا یاخچیدی یع! چای داغدی یع و... . علّامه سکوت را میشکند و میگوید: این یعیع که گفتم دارید همینهاست که الآن گفتید! 🥰
🕯سیّد نجمالدین سالها در مشهد گمنام زیست و درگذشت.
🌹روح همشون شاد باد.🌹
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 پاسخ های زیبا و بامعنای دختربچه افغانستانی به پدرش که میگوید درس فقط مال پسرهاست و دخترها نباید به مدرسه بروند...!
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سير مطالعاتی جوانان .pdf
737.4K
🌓 سیر مطالعاتی جوانان در ۱۲ گام از عقاید و دین شناسی تا ادبیات؛ رمان و طنز
🔺طرحی نظام مند و قابل استفاده برای عموم
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 اعتدال طلائی ارسطویی
🔹یادداشت روز
.
🔸 یکی از مهمترین شاخصهای اخلاق ارسطویی، نظریه حد وسط و یا اعتدال طلایی است.
از نظر او چون فضائل اخلاقی با احساسات و افعال سروکار دارد و افعال و احساسات میتوانند سه حالت افراط، تفریط و اعتدال داشته باشند، راه رسیدن به فضیلت، رسیدن به حد وسط و اعتدال است.
بنابراین افراط در آنها ناصواب و تفریط نکوهیده است، و فرد عاقل از هرگونه افراط و تفریط پرهیز میکند و حد وسط را جستجو میکند.
به بیان دیگر عدالت از نظر ارسطو حد وسط میان ارتکاب ظلم و تحمل ظلم است زیرا یکی تجاوز از اندازه درست و دیگری رضایت به کمتر از اندازه درست است.
🔸 عدالت در سنت یونانی بدلیل اینکه جامعه آن روز مانند برخی جوامع امروز ما جامعه ای طبقاتی بود، راهکاری منطقی بحساب می آمد که از این طریق سلامت عمومی جامعه تامین گردد.
🔸ارسطو مهم ترین معنای عدالت را رعایت حقوق شهروندان و رضایت به تقسیم برابر موهبت ها میان خود و دیگران در مقابل زیاده خواهی و عدم قناعت در سهم با دیگران از یک سو و کم خواهی در تقسیم ها در سویه دیگر می داند. در اینجا عدالت میان ظلم و انظلام است.
🔸نمونه آشکار آن مسائل اقتصادی است که اندکی از افراد دنیا بر بیشترین ثروت دنیا دست انداخته اند و گروهی نیز راضی به گرسنگی خود و شکم سیری دیگرانند باآن که مورد ظلم واقع شده اند اما هیچ گونه اعتراضی براین نا برابریج ندارند که هردو در مکتب اخلاقی ارسطو رذیلت و نکوهیده است.
🔸نمونه هایی از مصادیق افراط؛ تفریط و حد وسط از کتاب اخلاق نیکوماخوس ارسطو چنین است:🔻
1 تهور شجاعت بزدلی
2 هرزگی خویشتن داری بی احساسی
3 اسراف بخشندگی خسیسی
4 نخوت مناعت حقارت
5 غضبناکی نجابت بی غضبناکی
6 مسخرگی شوخ طبعی بی نزاکتی
7 چاپلوسی مهربانی ترشرویی
8 کم رویی حیا بی شرمی
که اولی و سومی از ان ها مذموم و رذیلت است اما حد وسط میان این دو مرحله تندروی و کندروی است که ممدوح وفضیلت است.
🔸امید است اعتدال یا میانه روی که مستدات دینی قوی در آموزه های اسلامی برای آن وجود دارد؛ به عنوان یک اصل طلایی مورد توجه قرار گیرد و جایگزین این همه افراط و تفریط در جامعه قرار بگیرد. انشاالله
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 گام کنگره آمریکا برای به رسمیت شناختن اسلام بعنوان یک دین اصلی
🔹نمایندگان کنگره آمریکا در قطعنامهای با تاکید بر نقش اسلام در ترویج صلح خواستار به رسمیت شناختن اسلام به عنوان یک دین اصلی در آمریکا شدند.
🔹هدف قطعنامهای که توسط «ال گرین»، نماینده تگزاس ارائه و با حمایت «ایلهان عمر»، «رشیده حربی طلیب» و «آندره کارسون» همراه شده، جلوگیری از اقدامات ضد اسلامی مانند هتک حرمت به مقدسات از جمله قرآن کریم است.
🔸در این قطعنامه اصول اساسی اسلام و اعمال و سنتهای جامعه مسلمانان آورده شده است. همچنین این قطعنامه اشاره میکند که کلمه «اسلام» به معنای «تسلیم شدن در برابر اراده خدا» و «صلح» است.
https://www.dawn.com/news/1768260
🔺قابل توجه برادران اینترنشنال
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•