eitaa logo
پایگاه نقد و تبیین
1.9هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3.5هزار ویدیو
47 فایل
اهداف: ۱. تبیین واقعیت ها ۲. نقد واقع گرایانه و منصفانه از دیگر مجموعه های فعال: ❤️ گروه احسان و همدلی جهت کمک به آبرومندان 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3149136144C640ad41f97 🔻ارتباط با مدیر کانال: @m_mohhammadi
مشاهده در ایتا
دانلود
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌓 درخشش دختران قهرمان ایران در عرصه ورزش، بی‌بی‌سی را هم مجبور به تعظیم در برابر آنان کرد! 🔘تمجید عجیب بی‌بی‌سی از عملکرد درخشان دختران قهرمان ایران و اعتراف به نقش کسانی مانند هادی ساعی در کسب این افتخار‌های بزرگ! ✍ پی نوشت: ببینید همین کسانی که روزی از تحریم ورزش ایران سخن می گفتند یا بحث عقب ماندگی زنان ایران را مطرح می کردند؛ امروز در مقابل موفقیت های ورزش زنان ایران سر کرنش فرود آوردند! 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 سریال های تلویزیونی معمولا زن بدحجاب را با کلاس نشان می دهد و زن باحجاب را در سطح پایین تر! 🔸یادداشت روز 🔹طی یک پژوهش با محوریت ۴۰ سریال از پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی ایرانی، شاخص‌های عفاف و حجاب با استفاده از روش تحلیل محتوای کمی در شخصیت‌های زن تحصیلکرده این آثار توسط یک تیم کارشناسی مورد بررسی و پالایش قرار گرفته است. 🔹بر اساس این پژوهش ۶٣/۶ درصد پوشش زنان تحصیلکرده در آن‌ها بیشتر مانتوی تنگ و کوتاه بوده و این در حالی است که ٨٣/٢ درصد شخصیت‌های چادری این سریال‌ها عمدتاً فاقد تحصیلات دانشگاهی نمایش داده شده‌اند. 🔹بر اساس این تحقیق ٨۶/١ درصد از زنان تحصیلکرده دارای آرایش بوده، که ٢٢/٢ درصد از آنان دارای موی آشکار، ٣٠/۶ درصد از آنان دارای اندام آشکار و ۶١/۶ درصد از آنان دارای زینت آشکار در برابر نامحرم هستند و ۴٧/٢ درصد از آنان دارای پوشش نامتعارف و ٢٣/۶ درصد از آنان دارای ارتباط نامتعارف با نامحرم هستند. 🔹نکته قابل تأمل این است که شاخص‌های عفاف و حجاب در افراد دارای تحصیلات دانشگاهی به گونه‌ای معنی دار ضعیف‌تر از افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی به نمایش درآمده است/روزنامه جوان ✍ پی نوشت: آیا با این حساب می توان گفت که خود رسانه ها و سازمان های حاکمیتی عملا به مساله عفاف و حجاب باور عمیق و مؤمنانه ندارند؟ و اگر کاری هم انجام می دهند بیشتر از سر رفع تکلیف و اجرای اوامر مسئولین بالادست هست؛ در این صورت چه توقعی از بخش های دیگر همچون شبکه خانگی و رسانه های خارج نشین هست؟ پس کمی باید سرچشمه را لایروبی و آسیب شناسی کرد و بعد به میان توده مردم رفت. 🔺البته ناگفته نماند احساس می شود اندک تغییر نگرشی در کارهای جديد رسانه ای صورت گرفته که امید است‌ شاهد تحولی جدی در رویکردها و پس از آن در رفتارها باشیم. 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 واقعیت اتحاد و‌ برادری میان ادیان به خوبی در این تصویر جلوه گر شده است. 🔺مهم تر اینکه با این همه خونریزی مسیحیان که یک قلمش میلیون ها کشته در جنگ های جهانی بوده، همواره به مسلمانان اتهام خشونت و برادرکشی می زنند! 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
6.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌓 فیلم دیده نشده از حسین فردوست رئیس بازرسی دربار پهلوی 🔴 در زمان پهلوی فساد در حداکثر متصور بود... رقم گذاشتیم از ۱۰۰میلیون به بالا پرونده های دزدی را پیگیری کنند که با این حال موارد فساد زیادی در بازرسی شاهنشاهی موجود است! ✍ پی نوشت: حسین فردوست رئیس دفتر ویژهٔ اطلاعات از ابتدای تأسیس بعد از آن قائم‌مقام ساواک و سپس رئیس سازمان بازرسی شاهنشاهی شد، او یکی از برجسته‌ترین و مؤثرترین چهره‌های اطلاعاتی دوران حکومت پهلوی و همدرس و دوست صمیمی دوران کودکی و نوجوانی محمدرضا پهلوی و در یک کلام جعبه سیاه شاه بود و البته هیچ گاه از کشور هم خارج نشد و با انقلاب همکاری خوبی داشت و کتاب خاطرات او‌ یکی از بهترین آثار در معرفی حکومت پهلوی بحساب می آید. 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 رابطه ایمان به خدا و‌ پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی از نگاه امام موسی صدر 👈 به بهانه ۹ شهریور ۵۷ سفر بی بازگشت ایشان 🔹یادداشت روز 🔸ایمان به خدا مستلزم پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی است و این از ژرفای ایمان است. تنها کافی نیست که بگوییم الحمدلله من ملتزم به واجبات هستم و نمازم را می‌خوانم، روزه‌ام را می‌گیرم اما در عین حال همه‌ی آنچه را در پیرامونم می‌گذرد و بر مردم می‌رود نادیده بگیرم. بی‌احترامی به یتیم و رسیدگی نکردن به او و راندنش و بی‌توجهی به مسکین، انکار دین است. 🔸 مؤمن به خدا، مسئولیت‌های اجتماعی‌اش را برعهده می‌گیرد و ایمانش مستلزم توجه به جامعه است. بسیارند کسانی که تلاش می‌کنند میان این مفاهیم پیوند برقرار سازند و آن‌ها را از انسان دور سازند. این افراد می‌گویند که دین رابطه‌ی قلبی با خداوند است و آن را با زندگی عادی ما کاری نیست. هرگز چنین نیست بلکه ایمان ما با زندگی عادی ما کاملا در پیوند است. فعالیت‌های اجتماعی ما از ایمان به خدا ریشه می‌گیرد. این است ایمانِ درست، ایمان زنده، ایمان تپنده و غیر از این، ایمانِ مُرده است، ایمان فاسد، ایمان خواب، و این‌ها اصلا ایمان نیست. 📘 امام موسی صدر، کتاب برای زندگی؛ صفحات ۹۳ تا ۹۵ ✍ پی نوشت: این یک نگاه دقیق کاربردی به دین است که دو نفر از اولین متفکران ورود به حوزه الهیات کاربردی شهید محمدباقر صدر و امام موسی صدر هستند؛ که یکی در مقام نظر و دیگری در مقام عمل به خوبی به آن‌ ورود کرده اند که دین بعد از جنبه ایمانی و باوری باید خود را در زندگی جاری و روز مره نشان دهد؛ مثلا توحید نظری باید در زندگی اجتماعی و تعلق خاطر من به خدا دیده شود؛ نه اینکه فقط با دلیل اثبات کنم خدایی وجود دارد اما زندگی من هیچ بوی خدایی نداشته باشد؛ آسیبی که در زندگی خیلی ما به ظاهر مذهبی ها جاری است. 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 سطح استدلال وزیر اقتصاد مملکت برای وام دادن غیر عادلانه بانک ها به کارمندان خود را بشنوید. ⚠️ وزیر اقتصاد و دارایی: کارکنان زحمت کش بانک از ۶ صبح میان سرکار تا آخر وقت؛ مرتب باید پشت باجه باشند .... ✍ پی نوشت: گویا همه ملت تا لنگِ ظهر خوابند و فقط کارمندان بانک صبح زود سرِ کارن؛ از این رو اکثرِ تسهیلات بانکی به کارکنان زحمتکشِ بانک ها میرسد! 🔺پس حتما بنظر شما کارکنان شهرداری؛ آتش نشانی؛ معدن و دیگر کارمندان از اول صبح تا آخر وقت در منزل آب میوه میل می فرمایند؟! 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سلام یعنی شما نمیدانید بانک ها زیر ذربین ارگان های مختلف هستن 😊 یعنی نمیدانید چه باج هایی میدهند تا کسی به فسادشان ورود نکند 😊 آن فسادهایی که رسیدگی شد چون علنی بود و نظام چاره ای نداشت و البته نهایتا لاپوشونی شد اخوی حتما راهی که میرین در اطلاع رسانی درسته و چاره ای نیست جز شفاف سازی ولی والله هر چه بیشتر میگذرد بیشتر باور میکنم که در کشوری هستم و زندگی میکنم که مسئولین میخورن و همه دستشان در یک کاس هست نه چیزی ارزان میشود نه افق روشنی در پیش است نه دلخوشی وجود دارد نه ... لذا همتی با وزیر قبلی فرقی ندارد .او هم میدانست و کاری نکرد قوه قضاییه هم میدانست و ورود نکرد همه ایران میدانند که بانکداری ما ربا و حرام است اما همچنان مثل مرد جولان میدن و ‌... حال باز خودمون گول بزنیم 😊😊
نقد ارسالی یکی از همراهان کانال 🙏
وام به خودی ها رو هم ببینیم:/
ارسالی یکی دیگر از همراهان گرامی 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 سخنان قابل تامل مرحوم امام موسی صدر درباره مشکلات و سختی های عجیب و غریبی که در مسیر فعالیت های دینی و اجتماعی در لبنان متحمل شدند👈 از تهمت های اخلاقی و سیاسی تا خطر جانی و ترور👈که برای روحانیون و فعالین فرهنگی می تواند درس آموز باشد. ✍ پی نوشت: مجلس اعلای شیعیان لبنان در ماه می سال ۱۹۶۹ تأسیس شد و امام موسی صدر در انتخابات به ریاست این مجلس انتخاب شد. 🔹ضمنا ایشان خدمات بزرگ و بی نظیری به مردم لبنان نمودند که تربیت أشخاصی چون سید حسن نصرالله یکی از آن هاست. 🔴 در نهایت ایشان در سفری که به لیبی داشتند ناپدید شدند که تا به امروز از ایشان هیچ گونه خبر قطعی در دسترس نیست. 🔺اری روز ۹ شهریور ۱۳۵۷، سالروز سفر بی‌بازگشت امام موسی صدر، روحانی مبارز و اندیشمند فرهیخته ایرانی به لیبی است. شخصیتی که رهبر معظم انقلاب از ایشان با تعابیری همچون «عزیز گمشده»، «علامه پیشرو» و «فرزند خلف اسلام» یاد کرده‌اند.😌 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌓 اگر امام موسی صدر اکنون در ایران و در قم بود چه می‌کرد؟ 👈 به بهانه چهل و ششمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر (۱۳۵۷/۰۶/۰۹) 🔹 با توجه به موقعیت و جایگاه علمی امام موسی صدر، اگر او امروز در حوزۀ علمیه بود، در ردیف مراجع طراز اول محسوب می‌شد. از سوی دیگر وی مصلح اجتماعی و دینی بود و همّت و وقت و عمر خود را صرف کارهای اهم و از سوی دیگر امور زمین‌مانده می‌کرد نه کارها و امور تکراری، و در پی درمان دردهای اجتماعی و انسانی بود، نه تثبیت جایگاه خود و بهره‌‌برداری شخصی از این جایگاه. 🔸 با عنایت به این ویژگی‌ها، به نظر این ناچیز، اگر امروز امام موسی صدر در قم و حوزه بود، در خصوص داخل ایران به این امور می‌پرداخت: 1⃣  همانند ایّام اقامتش در لبنان، به تمام روستاهای شیعه‌‌نشین محرومِ سیستان و بلوچستان و سایر نقاط ایران مسافرت و سرکشی می‌کرد و از نزدیک و به‌طور عینی و ملموس مشکلات و نابسامانی‌ها و فقر و محرومیت اقتصادی و فرهنگی آنان را بررسی و صدای خرد شدن استخوان‌های محرومان را مستقیم و بلاواسطه و از نزدیک می‌شنید و به جای اینکه در قم بنشیند و نماینده بفرستد یا نفرستد، خود شخصاً به آن مناطق سفر و از آن‌ها بازدید و برایشان سخنرانی و اقامۀ جماعت می‌کرد. درست مانند لبنان و برای پیشرفت اقتصادی و فرهنگی آنان چاره‌جویی و راهکار ارائه می‌کرد و آن را عملی می‌ساخت و به سخنرانی و سخن‌گفتن بسنده نمی‌کرد. 2⃣ با عنایت به وجود سه چهار نفر مرجع تقلید طراز اول (دامت برکاتهم)، و وجود «من به الکفایه» دیگر نیازی نمی‌دید که به مرجعیت بیاندیشد و دفتر و دستک و بیتی جداگانه راه بیندازد. بلکه با انحرافات در این موضوع مبارزه می‌کرد و تأسیس دفتر تجمّلی و پرخرج و بدون سابقه در تاریخ مرجعیت شیعه را آن هم فقط برای روضۀ دهۀ محرم در آن و تثبیت جایگاه خود برنمی‌تافت. 3⃣ بر این نظر بود که در شهری مانند شهر مقدّس قم با وجود فضاهای گسترده و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مصلی و آن‌همه حسینیه و مسجد، دیگر نیازی نیست و بلکه مشروع نیست که بنایی عظیم و پرخرج ساخته شود و در طول سال معطل و بلااستفاده بماند و فقط دهه محرم در آن چند شب روضه برقرار باشد و بس! و با هر چه دعوت به خود بود مبارزه می‌کرد؛ از پخش و اهدای رسالۀ عملیه بین مبلّغان و روحانیان به عنوان بسته فرهنگی گرفته تا بدون تخصص در ادبیات عربی و فارسی به ترجمه مغلوط قرآن مجید پرداختن، و با استفاده از رانت جایگاه خود، به چاپ و نشر آن در شماری وسیع پرداختن و اهدا و فروش آن و .... 4⃣ با بررسی عمیق و همه‌جانبه، علل و عوامل بی‌اقبالی و بداقبالی بسیاری از مردم و جوانان به نماز جمعه و جماعت را کشف می‌کرد و به دست می‌‌آورد، و با آن علل و عوامل مبارزه و آن‌ها را ریشه کن می‌کرد. و از جمله به بسیاری از ائمۀ محترم جمعه، طریقۀ سخن گفتن و تعامل با مردم و راه جذب آنان را به دین می‌آموخت. 5⃣ با توجه به شناخت جهان و انسان معاصر و روابط حاکم بر آن، حوزۀ مقدسۀ قم (شیّد‌الله أرکانها) را به سوی تأمین نیازهای علمی و فرهنگی انسان هدایت و برای آن برنامه‌ریزی می‌کرد و راه تعامل حوزۀ شیعه با حوزه‌های علمی سایر مذاهب و ادیان مانند الأزهر مصر را می‌گشود و از محبوس‌شدن و حصر تلاش‌های علمی حوزه در قم و ایران جلوگیری می‌کرد و در کنار ارسال بعثه به حرمین شریفین، بعثه‌هایی به مراکز علمی عالم برای آشنایی و تعارف و تعامل علمی با آن‌ها می‌فرستاد. 6⃣ با توجه به مهارت ویژه‌اش در ایجاد تفاهم و تصالح و آشتی، علاوه‌بر سعی در تقریب بین مذاهب، بلکه خیلی بیشتر از آن، سعی در تقریب و نزدیکی بین طوائف و گروه‌های شیعه می‌کرد و تقریب درون مذهبی را که نیاز بزرگ امروز ماست، بر تقریب بین مذاهب، مقدّم می‌داشت. 🖊 رضا مختاری ✍ پی نوشت: یادداشت فوق بدون هیچ گونه قضاوت خاصی تقدیم شما می شود؛ بخصوص که نویسنده آن یعنی استاد رضا مختاری خود از چهره های علمی و توانمند حوزه علمیه قم در رشته های مختلف علوم دینی بحساب می آید و قطعا هشدار و تلنگر های فوق را باید از جنس دغدغه و درددل دانست که لازم است مدیران حوزه و روحانیت مخصوصا نسل جوان از طلاب بیش از پیش بر آن ها توجه و تمرکز نمایند. 🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻 https://eitaa.com/jtabiin •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•