eitaa logo
ثقلین و دیگر هیچ...
326 دنبال‌کننده
52 عکس
45 ویدیو
0 فایل
احادیث حضرات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین، همراه با متن عربی و ذکر منبع
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ این سکه‌ی روز قدس دو رو دارد یک روی آن مسئله فلسطین است محو اسرائیل هم روی دیگر آن است اسرائیلی که به گواه قرآن کریم شدیدترین دشمن امام زمان ارواحنا فداه اول مؤمن عالم است: ❇️ لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلَّذينَ آمَنُوا الْيَهُودَ (مائده:۸۲) قطعا و یقیناً و بی‌تردید یهود را شدیدترین مردم از حیث دشمنی نسبت به مؤمنین می‌یابی...❇️ 🔹 اسرائیل و جماعت صهیونیستی که منشا تولید خطا و فساد در زمین است به گواه قرآن و حدیث: ❇️ لَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلى حَياةٍ (بقره:۹۶) بی‌تردید و یقیناً آنها (یهود) را حریص‌ترین مردم نسبت به حیات (دنیا) می‌یابی...❇️ 💠 حضرت امام جعفر صادق علیه السلام: ✅ حُبُّ اَلدُّنْيَا رَأْسُ كُلِّ خَطِيئَةٍ. ⬅️ حب دنیا ریشه تمام خطاهاست. 📚 خصال (شیخ صدوق): ج١، ص۲۵ ✳️ لذا در خصوص شرکت در راهپیمایی روز قدس، این سوی سکه را هم در نظر داشته باشیم... @justhadis110
‍ 💠 حضرت امام جعفر صادق عليه السلام: ✅ ...فقال ثلاث مرات هم والله أهل قم. ⬅️ يكى از اصحاب ما روايت كرده كه نزد امام صادق عليه السّلام نشسته بودم و حضرت اين آيه را خواندند: «فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ وَ كانَ وَ عْداً مَفْعُولاً» «تا چون نوبت نخستين آنها رسد بر آنها بندگانی از جانب خود برانگيزيم كه سخت پيكارند و در ميان خانه‌ها نفوذ كنند‌ و اين وعده‌ايست قطعی و حتمی (سوره بنی اسرائل - آيه ۵) گفتم: قربانت، فدايتان بشويم آنها (سركوب‌كنندگان بنی‌اسرائيل) كيانند؟ ايشان ۳ بار فرمود: به خدا قسم آنها باشند. 📚 بحار الانوار: ج۶۰، ص ۲۱۶ 💠 حضرت امام جعفر صادق عليه السلام: ✅ ...قَوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ... ⬅️ در مورد اين قسمت آیه ۵ سوره بنی اسرائیل: «بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا...» (گروهى از بندگان پيكارجوىِ خود را بر ضدّ شما طغيان‌گران بنی‌اسرائيل بر مى‌انگيزيم) فرمود: اين قسمت آيه بر مردمی دلالت دارد که خداوند امام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌فرستد و هیچ‌کس را که مسئول خونی در خاندان محمّد (صلی الله علیه و آله) است وانگذارند مگر آنکه از او انتقام گيرند. و درباره اين قسمت آيه «وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولًا» (و اين وعده‌ایست قطعى) فرمود: مقصود خروج و قيام حضرت قائم عج الله تعالی فرجه الشريف است كه وعده قطعی و حتمی الهی است. 📚 الکافی: ج۸، ص۲۰۶ 🔴 ‌علمدار نيامد... شروع پایان، آغاز شد... اللهم عجل لولیک الفرج... @justhadis110
💠 حضرت امام سجاد علیه السلام: ✅ لَوْ یَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِی طَلَبِ الْعِلْمِ لَطَلَبُوهُ وَ لَوْ بِسَفْكِ الْمُهَجِ وَ خَوْضِ اللُّجَجِ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَوْحَى إِلَى دَانِیَالَ أَنَّ أَمْقَتَ عَبِیدِی إِلَیَّ الْجَاهِلُ الْمُسْتَخِفُّ بِحَقِّ أَهْلِ الْعِلْمِ، التَّارِكُ لِلِاقْتِدَاءِ بِهِمْ وَ أَنَّ أَحَبَّ عَبِیدِی إِلَیَّ التَّقِیُّ الطَّالِبُ لِلثَّوَابِ الْجَزِیلِ اللَّازِمُ لِلْعُلَمَاءِ، التَّابِعُ لِلْحُلَمَاءِ، الْقَابِلُ عَنِ الْحُكَمَاءِ. ⬅️ اگر مردم بدانند در طلب علم چه چیز است، آن را طلب می‌کردند، اگر چه با ریختن خون قلبشان یا فرورفتن در گرداب‌ها باشد. خداوند تبارك و تعالى به دانیال (علیه‌السلام) وحى فرمود که: مبغوض‌ترینِ بندگان نزد من، نادانى است كه حق علما را سبك شِمُرَد و از آن‌ها پیروی نكند و محبوبترین بندگانم شخص باتقوایی است كه طالب ثواب بزرگ و ملازم علما و تابع بردباران و پذیرنده حكما باشد. 📚 الکافی (ثقة الاسلام کلینی): ج۱، ص۳۵ @justhadis110
💠 حضرت امام جعفر صادق علیه السلام: ✅ فِی قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ «إِنَّما یَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ (فاطر:۲۸)» قَالَ یَعْنِی بِالْعُلَمَاءِ مَنْ صَدَّقَ فِعْلُهُ قَوْلَهُ وَ مَنْ لَمْ یُصَدِّقْ فِعْلُهُ قَوْلَهُ فَلَیْسَ بِعَالِمٍ. ⬅️ مقصود از علما در آیه‌ی شریفه‌ی: «إِنَّما یَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ (فاطر:۲۸) به راستی که تنها فقط و فقط عالمان هستند که از خدا خشیت دارند.» کسانی هستند که کردارشان گفتارشان را تصدیق می‌کند و (اگر چنین نباشد، هر قدر هم که عالمانه سخن گویند و دانش داشته‌ باشند چنین) کسانی که کردارشان تصدیق‌کننده‌ و مطالبق گفتارشان نباشد عالم نیستند. 📚 الکافی (ثقة السلام کلینی):‌ ج۲، ص۶۹ پ.ن: خوف و خشیت تفاوت‌هایی دارند، از جمله: خوف، ترس از ضرر و آسیب است و نگاه به آینده دارد و اثرش بازدارندگی است. همچنین مراتب پایینِ خوف غالباً‌ واکنشی غریزی و یا فطری است، نسبت به خطر یا احتمال خطر. هر چند متعلّق خوف در انسان مراتب متعددی دارد، یکی خائف می‌شود از اینکه در دنیا گرفتار بلا و سختی شود، یکی خائف می‌شود از اینکه عیش و نوشش در دنیا دچار نقصان شود، یکی خائف می‌شود از عذاب دوزخ، یکی خائف می‌شود از اینکه بهشت و نعمت‌هایش را از دست بدهد، یکی خائف می‌شود که نکند از چشم خدا بیافتد و... لیکن اگر چه مراتب بسيارى دارد ولی مراتب عالى آن براى اندكى از مردم مؤمن حاصل می‌شود. خشیت اما، نوعی از ترس است که از یک سو در برابر ادراک عظمت ایجاد می‌گردد و از سوی دیگر همراه با احترام و محبت می‌باشد؛ نگاه به حال دارد و اثرش «خضوع و خشوع» و فروریختن تکبّر می‌باشد. همچنین خشیت پیش‌نیازش تعقّل و علم و معرفت است، یعنی تا علم و شناخت و تعقّل نباشد، محقق نمی‌شود. @justhadis110
❇️ وَ ما يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللهِ إِلاَّ وَ هُمْ مُشْرِكُونَ (یوسف:۱۰۶) و اکثر خلق به خدا ایمان نمی‌آورند مگر آنکه مشرک باشند. ❇️ 💠 حضرت امام جعفر صادق علیه السلام: ✅ فِی قَوْلِهِ وَ ما یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُمْ بِاللهِ إِلَّا وَ هُمْ مُشْرِکُونَ (یوسف:۱۰۶) قَالَ هُوَ قَوْلُ الرَّجُلِ لَوْ لَا فُلَانٌ لَهَلَکْتُ وَ لَوْ لَا فُلَانٌ لَأَصَبْتُ کَذَا وَ کَذَا وَ لَوْ لَا فُلَانٌ لَضَاعَ عِیَالِی أَ لَا تَرَی أَنَّهُ قَدْ جَعَلَ شَرِیکاً فِی مُلْکِهِ یَرْزُقُهُ وَ یَدْفَعُ عَنْهُ قَالَ قُلْتُ فَیَقُولُ لَوْ لَا أَنَّ اللَّهَ مَنَّ عَلَیَّ بِفُلَانٍ لَهَلَکْتُ قَالَ نَعَمْ لَا بَأْسَ بِهَذَا. ⬅️ امام علیه السلام در تفسیر آیه‌ی شریفه‌ی: «وَ مَا یُؤْمِنُ أَکْثَرُهُمْ بِالله إِلاَّ وَ هُم مُّشْرِکُونَ (یوسف:۱۰۶) و بیشتر مرد ایمان نمی‌آورند و مگر آنکه مشرک باشند» فرمود: مقصود آن است که فردی بگوید: اگر فلانی نبود، به چنین‌وچنان دچار می‌شدم و یا اگر فلانی نبود، اهل‌وعیالم از دستم می‌رفتند. مگر نمی‌بینی که وی برای خداوند شریکی قائل شده که به او روزی می‌دهد و بلا و مصیبت را از او دور می‌کند؟! راوی می‌گوید به امام عرض کردم: برخی چنین می‌گویند: اگر لطف و مرحمت الهی بر من نبود و فلانی را به کمکم نمی‌فرستاد، هلاک می‌شدم؛ این چنین تعبیری چه حکمی دارد؟ امام فرمود: (این تعبیر که در آن به خلق در سود و ضرر رسانی نگاه استقلالی ندارد و به سبب‌ساز توجّه دارد،) اشکالی در آن نیست. 📚 عدهًْ الداعی (ابن فهد حلّی): ص۹۹ 💠 مولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام: ✅ اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُكَ لِكُلِّ ذَنْبٍ ارْتَكَبْتُهُ ...خَيْرٍ أَرَدْتُ بِهِ وَجْهَكَ فَخَالَطَنِي فِيهِ وَ شَارَكَ فِعْلِى مَا لَا يَخْلُصُ لَكَ أَوْ وَجَبَ عَلَيَّ مَا أَرَدْتُ بِهِ سِوَاكَ فَكَثِيرٌ مَا يَكُونُ كَذَلِكَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِي يَا خَيْرَ الْغَافِرِينَ. ⬅️ بار خدایا! از تو آمرزش می‌طلبم برای هر گناهی که... در آن، خواستم کار خیری را برای رضای تو انجام دهم، ولی نیّت غیر تو در من وارد شد و کار مرا آلوده ساخت اخلاصش را بر هم زد، یا گناهی که وبال آن به واسطه‌ی این که از ابتدایش جلب نظر غیر تو را با آن خواستم دامنگیر من شد و اکثر کارهایی که انجام می‌دهیم نیز همین‌گونه (مبتلا به عدم اخلاص و یا ریا) است، پس بر محمد و آل محمد درود فرست و این‌گونه گناهانم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان! 📚 البلد الأمین (شیخ کفعمی): ج۱، ص۳۸، بخشی از فراز ۳۹ استغفار هفتادبندی امیر مؤمنان علی علیه السلام 💠 حضرت امام محمد باقر علیه السلام: ✅ شِرْکُ طَاعَهًٍْ لَیْسَ شِرْکَ عِبَادَهًٍْ وَ ...أَشْرَکُوا بِاللَّهِ فِی الطَّاعَهًِْ لِغَیْرِهِ وَ لَیْسَ بِإِشْرَاکِ عِبَادَهًٍْ أَنْ یَعْبُدُوا غَیْرَ اللَّهِ. ⬅️ مقصود (از شرک در این آیه‌ی ۱۰۶ از سوره‌ی یوسف)، شرک در اطاعت است، نه در عبادت؛ و ...چون از غیر خدا اطاعت کردند (در نتیجه در حقیقت)، به خداوند شرک ورزیدند. مقصود، شرک در عبادت نیست که غیر خدا را بپرستند. 📚 الکافی (ثقة الاسلام کلینی): ج۲، ص۳۹۷ @justhadis110
💠 حضرت امام سجاد علیه السلام: ✅ وَ مَا أَنَا يَا رَبِّ وَ مَا خَطَرِى؟ هَبْنِى بِفَضْلِكَ، وَ تَصَدَّقْ عَلَىَّ بِعَفْوِكَ. ⬅ و من چه هستم ای پروردگارم و چه اهمیتی دارم؟! (پس اینک که این‌قدر ناچیز و بی‌اهمیت هستم، بر من تفضّل کن و) به احسانت مرا ببخش و به گذشتت بر من تصدّق کن. 📚 مصباح المجتهد (شیخ طوسی): ج۲، ص۵۸۲، فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی - مفاتیح الجنان (شیخ عباس قمی): اعمال مشترک ماه مبارک رمضان @justhadis110
4_5913481049542756170.mp3
4.27M
‍ ✳️ عالم ربّانی آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی رضوان الله علیه: کارهای خدا آدمیزادی نیست. ✳️ یکی از مؤیدات بیان فوق این دعای حیرت‌انگیز که اگر از لسان امام معصوم نبود انسان جرئت نمی‌کرد چنین دعا کند. خدا را شکر بابت نعمت چنین امامانی... 💠 بخوانید فقره‌ی پنجاه از دعای وداع با ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام در صحیفه‌ی سجادیه را و التماس دعا... ✅ اللّهمّ و من رعی هذا الشّهر حقّ رعایته، و حفظ حرمته حقّ حفظها، و قام بحدوده حقّ قیامها، و اتّقی ذنوبه حق تقاتها، او تقرّب الیک بقربة اوجبت رضاک له، و عطفت رحمتک علیه، 👈👈 فهب لنا مثله من وجدک، و اعطنا اضعافه من فضلک، فاّن فضلک لا یغیض، و ان خزائنک لا تنقص بل تفیض، و انّ معادن احسانک لا تفنی، و انّ عطاک للعطاء المهنّا. ⬅️ بار الها هر کس که این ماه را آن‌طور که بایسته است رعایت کرده، و احترامش را آن‌چنان که باید حفظ نموده، و حدودش را به بهترین صورت بپاداشته، و از گناهانش به نحو صحیح پرهیز کرده، یا به وسیله کار خیر به تو تقرب جسته که موجب خشنودیت از وی گشته، و رحمتت را متوجه او نموده‌ای، 👈 پس مانند آنچه به او بخشیدی از فضل و بی‌استحقاق بخشی‌ات به ما ببخش و تفضّل فرما، 👈👈 و چندین برابر آن را از فضل خود به ما عطا فرما، چرا که فضل و بی‌استحقاق بخشی‌ات کاستی نگیرد، و خزائنت نقصان نپذیرد بلکه افزون می‌شود، و معادن احسانت از بین نمی‌رود، و همانا عطای تو گوارا عطایی است. 📚 صحیفه سجادیه: دعای ۴۵ (دعای وداع با ماه مبارک رمضان)، فقره‌ی ۵۰ ✳️ تقریر زیبا و دلنشین استاد میرباقری از این فراز در فایل صوتی پیوست... @justhadis110
4_5884510258180656802.mp3
3.85M
‍ ✳️ اگر امام معصوم چنین دعا نمی‌کردند، هرگز جرأت نمی‌کردم که این‌چنین دعا کنم، خدا را شکر که امامانی داریم که به ما می‌آموزند چگونه از خدایی که دریغ در ساحتش راه ندارد باید درخواست نمود و چه باید درخواست کرد. 💠 بخوانید فقره چهل و پنج از دعای وداع با ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام را و التماس دعا... ✅ اللَّهُمَّ فَلَکَ الْحَمْدُ إِقْرَاراً بِالْإِسَاءَةِ، وَ اعْتِرَافاً بِالْإِضَاعَةِ، وَ لَکَ مِنَ قُلُوبِنَا عَقْدُ النَّدَمِ، وَ مِنْ أَلْسِنَتِنَا صِدْقُ الِاعْتِذَارِ، فَأْجُرْنَا عَلَى مَا أَصَابَنَا فِیهِ مِنْ التَّفْرِیطِ أَجْراً نَسْتَدْرِکُ بِهِ الْفَضْلَ الْمَرْغُوبَ فِیهِ، وَ نَعْتَاضُ بِهِ مِنْ أَنْوَاعِ الذُّخْرِ الْمَحْرُوصِ عَلَیْهِ. ⬅️ خداوندا! تو را سپاس می‌گوییم؛ در حالی که به بدی‌هایمان اقرار و به ضایع کردن ماه مبارک و هم چنین به تباه کردن اعمالمان، اعتراف داریم؛ و برای تو در دل‌هایمان، پشیمانی پا برجا و ثابت است؛ و در زبانمان، عذر صادقانه قرار دارد؛ 👈👈 بر این اساس (از درگاه فضل و بی‌استحقاق‌بخشی‌ات مسئلت داریم که) در برابر تقصیر و تفریطی که در این ماه گریبان‌گیر ما شده، پاداشی عنایت کنی که در پرتو آن پاداش که از سر فضل و بی‌استحقاق بخشی‌ات است، فضیلت دلخواهمان را در این ماه به دست آوردیم و اندوخته‌های گوناگون مورد علاقه را، عوض بستانیم. 📚 صحیفه سجادیه: ص۱۹۲ - بند ۴۵ از دعای ۴۵ (دعای وداع ماه مبارک رمضان) ✳️ توضیحات تأمل‌برانگیز استاد عالی درباره‌ی این فقره از دعای وداع صحیفه سجادیه @justhadis110
✳️ یا به رسیدن به ماه رمضان آینده یا به آمرزش خدا و رحمت بی انتها. 💠 دعای بسیار مهمی که رسول خدا صلی الله علیه و آله برای جمعه‌ی آخر ماه مبارک رمضان به جابر بن عبدالله انصاری آموزش دادند: ✅ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله فِي آخِرِ جُمُعَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَلَمَّا أَبْصَرَنِي [بَصُرَ بِي‌] قَالَ لِي يَا جَابِرُ هَذَا آخِرُ جُمُعَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَوَدِّعْهُ وَ قُلْ: اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إِيَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِي مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِي مَحْرُوماً. فَإِنَّهُ مَنْ قَالَ ذَلِكَ ظَفِرَ بِإِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ إِمَّا بِبُلُوغِ شَهْرِ رَمَضَانَ مِنْ قَابِلٍ وَ إِمَّا بِغُفْرَانِ اللَّهِ وَ رَحْمَتِهِ. ⬅ شیخ صدوق از جابر بن عبد الله انصاری روایت کرده‌اند که گفت: رفتم به خدمت حضرت رسول صلی الله علیه و آله در جمعه آخر ماه رمضان چون نظر آن حضرت بر من افتاد فرمود که ای جابر این آخر جمعه‌ای است از ماه رمضان پس آن را وداع کن و بگو: اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إِيَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِي مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِي مَحْرُوماً. بارخدایا! این ماه را آخرین دوران روزه‌داری ما قرار مده و اگر قرار دهی، پس مرا بخشیده شده بگردان و محرومم قرار مده. پس به‌راستی که هر که این دعا را در این روز بخواند از دو خصلت نیکو ظفر می‌یابد. یا به رسیدن به ماه رمضان آینده یا به آمرزش خدا و رحمت بی انتها. 📚 مفاتیح الجنان (شیخ عباس قمی): بخش وداع با ماه مبارک رمضان - اقبال الاعمال (سید بن طاووس): ج۱، ص۲۴۳ @justhadis110
✳️ چقدر مولای ما مظلوم است تیتر زدند، تیتر خوبی هم زده‌اند با عنوان: قدرت شب عید فطر، به اندازه‌ی جمع تمام شب‌های ماه رمضانه! این سخنشان هم مستند است به حدیث شریف ذیل: 💠 حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله: ✅ أنّ الله عزَّ وجلَّ يعتق في آخر كُلِّ يَوم مِن أيام شَهر رَمَضان عِندَ الافطار ألف ألف رقبة مِن النّار، فإذا كانَت لَيلَة الجمعة و نهارها أعتق الله مِن النّار في كُلِّ ساعة ألف ألف رقبة ممّن قَدْ أستوجب العَذاب، و يعتق في اللّيلة الاخَيرة مِن الشّهر و نهارها بَعدد جَميع مَن أعتق في الشّهر كلّه. ⬅️ به‌راستی که خداوند در پایان هر روز از ماه رمضان به هنگام افطار هزار هزار بنده را از آتش آزاد می‌کند و چون شب جمعه و روز جمعه شود در هر ساعتی از آن هزار هزار نفر را از آتش آزاد سازد که همگی مستحق عذاب می‌باشند، 👈 و چون شب و روز آخر ماه رمضان فرا رسد خداوند در آن شب و روز به تعداد افرادی که از اول تا آخر آن ماه آزاد ساخته آزاد می‌نماید. 📚 امالی (شیخ مفید): مجلس۲۷، حدیث۳ اما اما اما بنگرید به حدیث ذیل که گوشه‌ای از عظمت و در عین حال مظلومیت عظمای مولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام و عید الله الاکبر عید غدیرشان را نمایان می‌سازد: 💠 حضرت امام رضا علیه السلام خطاب به یکی از اصحابشان به نام ابی‌نصر بزنطی: ✅ یابن ابی نصر، أینما کنت فاحضر یوم الغدیر عند امیرالمؤمنین علیه السلام... فان الله تبارك و تعالى ... يعتق من النار ضعف ما أعتق في شهر رمضان و ليلة القدر و ليلة الفطر. ⬅️ ای پسر ابی نصر! هر کجا که باشی بکوش روز عید غدیر نزد قبر مطهّر حضرت امیر المؤمنین حاضر شوی. 👈👈 به راستی که خداوند در روز غدیر ... دو برابر آنچه که در شب‌های ماه رمضان، شب‌های قدر و شب عید فطر می‌آمرزد از آتش دوزخ آزاد می‌کند. 📚 بحارالانوار (علامه مجلسی): ج۱۰۰، ص۳۵۸ @justhadis110
✳️ سید بن طاووس علیه الرحمه می‌نویسد: ⬅️ یکی از اعمال شب آخر ماه رمضان، غصه‌خوردن بر فراق حضرت مهدی عج‌الله‌فرجه‌الشریف است که فراق او برای مؤمنان از فراق ماه رمضان سخت‌تر است. ✅ و من وظائف الشيعة الإمامية بل من وظائف الأمة المحمدية أن يستوحشوا في هذه الأوقات و يتأسفوا عند أمثال هذه المقامات على ما فاتهم من أيام المهدي الذي... فالمصيبة بفقده على أهل الأديان أعظم من المصيبة بفقد شهر رمضان فلو كانوا قد فقدوا والدا شفيقا... و مصلح أمور جميع من تحت السماء... 📚 اقبال الاعمال (سید بن طاووس): ج۱، ص۲۶۰ 💠 حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداه: ✅ أکثروا الدعاء بتعجیل الفرج فإنّ ذلک فرجکم. ⬅️ براى تعجيل در فرج بسيار دعا كنيد، كه فرج خود شما نيز در آن هست. 📚 كمال الدّين (شیخ صدوق): ص ۴۸۵ @justhadis110 ‍ 🔷 عالم ربّانی آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه می‌فرمودند: 🔸 [در رابطه با ظهور] إن‌شاءالله خيلی اميدوار باشيد، منتهی دعا هم بكنيد، تضرّع كنيد، التماس كنيد؛ 🔹 هر حاجتی داريد داشته باشيد، ولی [آن حاجت را] فدای امام زمان كنيد، خواست خودتان را فدای خواست امام زمان كنيد، 🔹 آن حضرت آقاست، گذشت دارد، آن وقت كار خودتان هم درست می‌شود. 🔸 اگر حالی داشتيد، دلِ شكسته‌ای داشتيد [فرج آن حضرت را] از خدا بخواهيد؛ 🔹 من كه يكی از نوكرانشان هستم دعايم اين است كه: 💠 اللهم فَرِّج عني و عَن جميعِ المؤمنين و المؤمنات، بِفَرَجِ مولايَ وَ سَيدي صاحبَ الزمان ۹۵-۰۸-۲۷ 🌐 @sadeghin_ir 🌐 کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه
✳️ عید فطر و اندوه اهل بیت علیهم السلام... 💠 حضرت امام محمد باقر علیه السلام: ✅ ما مِن یَومِ عَیدٍ لِلمُسلِمینَ اَضحَىً وَلا فِطرٍ اِلّا و هُوَ یُجَدِّدُ اللهُ لآلِ مُحَمَّدٍ فِیهِ حُزناً قالَ قُلتُ وَ لِمَ ذلِك قالَ اِنَّهُم یَرَونَ حَقَّهُم فى اَیدى غَیرِهِم. ⬅️ هیچ عید فطر و قربانی نیست، مگر آن كه با آمدن آن غم و اندوه آل محمد صلی الله علیه و آله تجدید مى‌‏‌شود. راوى گفت: چرا در روز عید غمگین مى‌‌شوند؟ امام فرمود: زیرا آنان حق خود را در دست دیگران مى‌‌بینند. 📚 تهذیب الاحكام (شیخ طوسی): ج۳، ص۲۸۹ @justhadis110 ‍ 🔷 عالم ربّانی آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه می‌فرمودند: 🔸 [در رابطه با ظهور] إن‌شاءالله خيلی اميدوار باشيد، منتهی دعا هم بكنيد، تضرّع كنيد، التماس كنيد؛ 🔹 هر حاجتی داريد داشته باشيد، ولی [آن حاجت را] فدای امام زمان كنيد، خواست خودتان را فدای خواست امام زمان كنيد، 🔹 آن حضرت آقاست، گذشت دارد، آن وقت كار خودتان هم درست می‌شود. 🔸 اگر حالی داشتيد، دلِ شكسته‌ای داشتيد [فرج آن حضرت را] از خدا بخواهيد؛ 🔹 من كه يكی از نوكرانشان هستم دعايم اين است كه: 💠 اَللّهُمَّ فَرِّج عَنّي و عَن جَميعِ المؤمنينَ و المؤمنات، بِفَرَجِ مولايَ وَ سَيدي صاحبَ الزمان ۹۵-۰۸-۲۷ 🌐 @sadeghin_ir 🌐 کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه